1. |
Skoda Oct.2 érdekes hiba (mind) |
83 sor |
(cikkei) |
2. |
B.U.É.K. (mind) |
3 sor |
(cikkei) |
3. |
autóváltás (mind) |
36 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Skoda Oct.2 érdekes hiba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok!
Csak hogy folytassam Óévi szófosásomat egy érdekes hibáról számolnék be,
hátha
valakinek van valami használható magyarázat a tarsolyában...
Tehát a szitu:
Skoda Octavia 1.4 Kombi Dual (bár hivatalosan Ambiente-ként vettem de Winter
felszereltséggel) de a lényeg gyári gázos 2008-as. Én rakattam ilyennek
össze
a
szalonban nem volt mégegy ilyen, 3 hónapot kellett rá várnom mire hajlandóak
voltak legyártani. Minden szart összeválogattam, mert egyetlen családi
autónak
lett szánva hosszú-hosszú távra és nem akartam, hogy folyton a szerelőnél
dekkoljon mint az előző BMW-im.
Szinte új kora óta kb 4-6 hónap, legalábbis erre emlékszem biztosan, de
lehet
hogy még korábban 2-3 hónappal jelentkezett az hogy amikor az autó több
mint
2
órát állt jellemzően azt figyeltem meg ha 4 órát meghaladta az állásidő
akkor
csak a 3. Indításra volt hajlandó beindulni rendesen. Az 1és 2 indításkor
is
beindult de össze vissza járt a motor, mintha nem ment volna 1 henger vagy
nem
kapna elég üzemanyagot illetve az alapjárat sem egy hideg motornak megfelelő
1100-1200 volt hanem 500-700 kb.
Skoda szakszervízben mértek üzemanyag pumpát, hogy meg van-e a kellő nyomás,
de szerintük okés. Széttárták piciny karjukot oszt ennyi. Computer nem
mutatott
semmi hibát, minden gyári és remek volt, annyit mondtak hogy a benzin levegő
arány van nagyon alacsonyan de még a hibahatáron belül, tehát esetleg majd
ezt
meg kellene vizsgálni...meg hogy lehet a benzinszűrő is mert 2 különböző
létezik belőle más nyomásértékűek és lehet ez a bibi.
Tehát mégegyszer, ha csak 1-2 órát állt az autó mindíg pöccre röffent akár
fagy akár hőség volt. Ha 4 óránál többet akkor biztosan rángatva indult.
Aztán
amint beindult és kissé kidolgozta magát ( gázt nem szabadott nyomni mert
akkor
rögtön lefulladt) már hajlandó volt elindulni. Ilyenkor megfigyelhető volt
kis
cucc folyt ki a kipufogón.
Más szerelő tudni vélte, hogy ez ismert hiba az injektor miatt van, hogy
nem
a
szokásos 8-as rajzolatot irja le hanem a hidegbe amikor kihűl akkor megváltozik
a karakterisztikája és ezért. A megoldás szerinte injektorok cseréje...na
ja
miért nem mindjárt az egész motort az a biztos nem?
Szakszervíz még annó kérdezte, hol tankolok, mondom mindíg ugyanannál a
MOL
kútnál. Erre erős szájbhúzásuk volt és azt javasolták hogy próbáljak más
kútnál, hátha az üzemanyag okozza. Ja előtte még mondtak olyat is hogy
biztos
a
gáz miatt van stb.
Az igazsághoz hozzá tartozik hogy menet közben sem benzinnel sem gázzal
teljesítményben fogyasztásban semmi hiba nincs. Minden tankolásom akár
benzin
akár gáz fel van jegyezve és számolva. Gáznál 7-7,2-es a fogyasztáson amit
ha
benzinre számolok át kb 1-1,3-al kevesebb vagyis elméletileg 6-6,2 lenne
ha
valaha is kiatóznék egyszerre egy teljes tank benyát. Kombi 1300 kg fölötti
autón?l ez nem rossz!
Most a 90.000-es szervíz után pöccre röffen, de nem biztos hogy rendben
van
mert hidegben jobban szokott indulnikb 6-7 fok alatt, bár most ki lett
cserélve
a benzin szűrő. Kiváncsian várom a tavaszt mert akkor lesz egyértelmű hogy
megoldódott- e ez a hiba...
D. Gábor
|
+ - | B.U.É.K. (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ja és majdnem elfeledkeztem egy igen fontos dologról B.U.É.K.
D. Gábor
|
+ - | autóváltás (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szasztok,
akkor én is csatlakozom a listához. Megpróbálom sorra venni.
Még a HA elején egy kis Polskim volt. Utána az első saját autó egy
1.3-as, '78-as Audi 80-as. Ebbe később került egy 1.6i, 110 lovas motor.
Ezt követte egy '83-as 2.2-es Audi 100, 136 lovas benzinmotorral. A
következő autó egy 1989-es, 740-es kombi Volvo, 2.3-as, 115 lovas
motorral, ez volt az első benzin-gázos autóm. Ezt motorhibásan vettem,
de csak hf tömítést kellett cserélni. Mellette volt egy 2.1-es WBX VW
Transporter T3, ez már nálam kapott gázt. A 7-es Volvo ment, lett
helyette egy 1992-es, 940-es, szintén benzin gázos Volvo. Ez 2.3-as
turbos volt, 165 lovas. A T3 egy barátomhoz került, aki imádja annak
ellenére is, hogy nem figyelt az olajszintre és komplett generált kapott
a motor. Most ősszel felborultak vele autópályán. Senkinek nem lett
baja, az autó most a talpraállítását várja.
Mindeközben volt még egy 1.3-as Audi 80 és egy 1.6D, mindkettő futó
kaland volt csupán.
A T3 helyett lett egy T4, ez nem nőtt igazán a szívünkhöz, két év után
ment. A 940-es Volvo helyett (amit valaki kinézett magának és tett rá
egy ajánlatot) van most egy tiszta gázüzemű (zöld plakettes!) '86-os
Audi 100. Gyárilag 2.0-s (115LE), de át lett fűzve 2.2-esre.
Dugócserével és hengerfej gyalulással 18-ra lett a kompressziója
felemelve. Számítás és érzés alapján kb. 170 LE lehet és lájtos
használattal fogyaszt 8.5-et gázból. Hihetetlenül nyomatékos és
autópályán 140-nél 5-ösben olyat lép, hogy na. A VW T4 helyett pedig
lett egy 2000-es Peugeot Boxer. 1.9 szívó dízel, nem megy, de legalább
sokat fogyaszt. Megvételkor teljesen ki kellett hegeszteni az alját,
mert bár még alig 12 éves, szinte teljesen el volt rohadva.
Utazósebesség 80, közben 5-ösben 3000-et forog a motor. Már megvan
helyette az 1.9td motor és váltó, csak berakás előtt még megbontom a
motort és átnézem.
No, nálunk ez van.
|
|