Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3897
Copyright (C) HIX
2013-01-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Skoda Oct.2 érdekes hiba (mind)  83 sor     (cikkei)
2 B.U.É.K. (mind)  3 sor     (cikkei)
3 autóváltás (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Skoda Oct.2 érdekes hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Csak hogy folytassam Óévi szófosásomat egy érdekes hibáról számolnék be, 
hátha 
valakinek van valami használható magyarázat a tarsolyában...

Tehát a szitu:
Skoda Octavia 1.4 Kombi Dual (bár hivatalosan Ambiente-ként vettem de Winter 
felszereltséggel) de a lényeg gyári gázos 2008-as. Én rakattam ilyennek 
össze 
a 
szalonban nem volt mégegy ilyen, 3 hónapot kellett rá várnom mire hajlandóak 
voltak legyártani. Minden szart összeválogattam, mert egyetlen családi 
autónak 
lett szánva hosszú-hosszú távra és nem akartam, hogy folyton a szerelőnél 
dekkoljon mint az előző BMW-im.

Szinte új kora óta kb 4-6 hónap, legalábbis erre emlékszem biztosan, de 
lehet 
hogy még korábban 2-3 hónappal jelentkezett az hogy amikor az autó több 
mint 
2 
órát állt jellemzően azt figyeltem meg ha 4 órát meghaladta az állásidő 
akkor 
csak a 3. Indításra volt hajlandó beindulni rendesen. Az 1és 2 indításkor 
is 
beindult de össze vissza járt a motor, mintha nem ment volna 1 henger vagy 
nem 
kapna elég üzemanyagot illetve az alapjárat sem egy hideg motornak megfelelő 
1100-1200 volt hanem 500-700 kb.

Skoda szakszervízben mértek üzemanyag pumpát, hogy meg van-e a kellő nyomás, 
de szerintük okés. Széttárták piciny karjukot oszt ennyi. Computer nem 
mutatott 
semmi hibát, minden gyári és remek volt, annyit mondtak hogy a benzin levegő 
arány van nagyon alacsonyan de még a hibahatáron belül, tehát esetleg majd 
ezt 
meg kellene vizsgálni...meg hogy lehet a benzinszűrő is mert 2 különböző 
létezik belőle más nyomásértékűek és lehet ez a bibi. 

Tehát mégegyszer, ha csak 1-2 órát állt az autó mindíg pöccre röffent akár 
fagy akár hőség volt. Ha 4 óránál többet akkor biztosan rángatva indult. 
Aztán 
amint beindult és kissé kidolgozta magát ( gázt nem szabadott nyomni mert 
akkor 
rögtön lefulladt) már hajlandó volt elindulni. Ilyenkor megfigyelhető volt 
kis 
cucc folyt ki a kipufogón.

Más szerelő tudni vélte, hogy ez ismert hiba az injektor miatt van, hogy 
nem 
a 
szokásos 8-as rajzolatot irja le hanem a hidegbe amikor kihűl akkor megváltozik 
a karakterisztikája és ezért. A megoldás szerinte injektorok cseréje...na 
ja 
miért nem mindjárt az egész motort az a biztos nem?

Szakszervíz még annó kérdezte, hol tankolok, mondom mindíg ugyanannál a 
MOL 
kútnál. Erre erős szájbhúzásuk volt és azt javasolták hogy próbáljak más 
kútnál, hátha az üzemanyag okozza. Ja előtte még mondtak olyat is hogy 
biztos 
a 
gáz miatt van stb.

Az igazsághoz hozzá tartozik hogy menet közben sem benzinnel sem gázzal 
teljesítményben fogyasztásban semmi hiba nincs. Minden tankolásom akár 
benzin 
akár gáz fel van jegyezve és számolva. Gáznál 7-7,2-es a fogyasztáson amit 
ha 
benzinre számolok át kb 1-1,3-al kevesebb vagyis elméletileg 6-6,2 lenne 
ha 
valaha is kiatóznék egyszerre egy teljes tank benyát. Kombi 1300 kg fölötti 
autón?l ez nem rossz!

Most a 90.000-es szervíz után pöccre röffen, de nem biztos hogy rendben 
van 
mert hidegben jobban szokott indulnikb 6-7 fok alatt, bár most ki lett 
cserélve 
a benzin szűrő. Kiváncsian várom a tavaszt mert akkor lesz egyértelmű hogy 
megoldódott- e ez a hiba...

D. Gábor
+ - B.U.É.K. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ja és majdnem elfeledkeztem egy igen fontos dologról B.U.É.K.

D. Gábor
+ - autóváltás (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok,

akkor én is csatlakozom a listához. Megpróbálom sorra venni.

Még a HA elején egy kis Polskim volt. Utána az első saját autó egy 
1.3-as, '78-as Audi 80-as. Ebbe később került egy 1.6i, 110 lovas motor. 
Ezt követte egy '83-as 2.2-es Audi 100, 136 lovas benzinmotorral. A 
következő autó egy 1989-es, 740-es kombi Volvo, 2.3-as, 115 lovas 
motorral, ez volt az első benzin-gázos autóm. Ezt motorhibásan vettem, 
de csak hf tömítést kellett cserélni. Mellette volt egy 2.1-es WBX VW 
Transporter T3, ez már nálam kapott gázt. A 7-es Volvo ment, lett 
helyette egy 1992-es, 940-es, szintén benzin gázos Volvo. Ez 2.3-as 
turbos volt, 165 lovas. A T3 egy barátomhoz került, aki imádja annak 
ellenére is, hogy nem figyelt az olajszintre és komplett generált kapott 
a motor. Most ősszel felborultak vele autópályán. Senkinek nem lett 
baja, az autó most a talpraállítását várja.

Mindeközben volt még egy 1.3-as Audi 80 és egy 1.6D, mindkettő futó 
kaland volt csupán.

A T3 helyett lett egy T4, ez nem nőtt igazán a szívünkhöz, két év után 
ment. A 940-es Volvo helyett (amit valaki kinézett magának és tett rá 
egy ajánlatot) van most egy tiszta gázüzemű (zöld plakettes!) '86-os 
Audi 100. Gyárilag 2.0-s (115LE), de át lett fűzve 2.2-esre. 
Dugócserével és hengerfej gyalulással 18-ra lett a kompressziója 
felemelve. Számítás és érzés alapján kb. 170 LE lehet és lájtos 
használattal fogyaszt 8.5-et gázból. Hihetetlenül nyomatékos és 
autópályán 140-nél 5-ösben olyat lép, hogy na. A VW T4 helyett pedig 
lett egy 2000-es Peugeot Boxer. 1.9 szívó dízel, nem megy, de legalább 
sokat fogyaszt. Megvételkor teljesen ki kellett hegeszteni az alját, 
mert bár még alig 12 éves, szinte teljesen el volt rohadva. 
Utazósebesség 80, közben 5-ösben 3000-et forog a motor. Már megvan 
helyette az 1.9td motor és váltó, csak berakás előtt még megbontom a 
motort és átnézem.

No, nálunk ez van.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS