Sziasztok!
Akos irta:
: szerintetek miert nem kepesek az autogyartok egy fotocellat beepiteni
: (urambocsa' egy mas okbol meglevo jelet felhasznalni) annak erdekeben,
: hogy az esetek 95%-aban teljesen feleslegesen vilagito "kanyarfenyszoro"
: (ugyanis Europa legtobb orszagaban nappal is vilagitanod kell) csak
: sotetben vilagitson?
Szerintem jo ez igy: latni es latszani. Amig a (tetszes szerint)
idiota/megvesztegetett EU burokratak engedelyeznek olyan indexlampat,
ami bekapcsolt vilagitasnal de facto nem latszik (kedvenc peldam a Golf
IV), addig ez szerintem a "latszani" szempontbol hasznos. Az ujabb
LED-es nappali vilagitasu Audiknal szerencsere a mernokoknek mar eszukbe
jutott, hogy indexeleskor leveszik az indexelo oldali menetfeny
fenyerejet, amitol sokkal jobban latszik az index (meg a tukorben a
periferias latomezoben is foltunik, hogy elhalvanyul a feny).
Udv,
marky
|
Akos:
>szerintetek miert nem kepesek az autogyartok egy fotocellat beepiteni
>(urambocsa' egy mas okbol meglevo jelet felhasznalni) annak erdekeben,
>hogy az esetek 95%-aban teljesen feleslegesen vilagito "kanyarfenyszoro"
>(ugyanis Europa legtobb orszagaban nappal is vilagitanod kell) csak
>sotetben vilagitson?
Fényes nappal pont semmi értelme, még az olyan megoldásoknak, mint az új
Opel Insignia kanyarfénye: külön 55 Wattos izzó, speciális foncsorral
lényegében 90 fokban oldalra fókuszálva. Sötétben brutális megvilágítás,
nappali fényben csak (paraszt)vakítás.
Én eddig csak FIAT-okon láttam, hogy felkapcsolt világítás nélkül is
használja a kanyarfényszórót, ezek szerint máshol is divat.
A jel egyébként adott: a helyzetjelző, esetleg a tompított áramellátása.
Tehát csak egy kis kábeldarab és egy relé.
A gyártói spórolásról DJTiszy tudna mesélni, ha még olvassa a listát a
nagy
gumizás közben :-)
A nappali világítás kérdését pedig megoldja a mostantól kötelezően
beépítendő nappali menetfény (csak a most gyártásra kerülő autókra
vonatkozik!)
Marcus:
>Ha az izzon 10,5V esik, akkor az szerintem vilagit magatol is, a
>kanyarmodulod nelkul is.
Hát ez az: NEM, nem világít magától is...
Az indexen kívül elöl minden pozitív szálon megjelenik az a fránya 10,5V,
és
a dögök mégsem világítanak :-(
Mintha előfűtenék az izzószálakat, élettartamnövelés miatt...
>Elvileg arrol van szo, hogy a garazsod behajtojan leparkolsz, kiszallsz
>a kocsibol, es amig odaersz a bejarati ajtohoz, vilagit neked.
Ha a hazakísérőfényre gondolsz ("follow home light" talán angolul), az
van
benne gyárilag. Sőt, a távirányís kulcsáról külön gombbal bármikor fel
és
lekapcsolható a tompított fény, annak minden velejárójával együtt (hátsó
helyzetjelzők, rendszámvilágítás)
>analog komparator
Hú, ezt még emésztem egy kicsit, abban bíztam egy relé nagyságú kocka és
2
szál kábel megoldja a gondom, ez meg egy fél atomerőmű :-)
De kiindulásnak tökéletes, köszönöm.
Üdv, Bazsi
|