Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3763
Copyright (C) HIX
2011-03-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 kanyarfenyszoro miert (mind)  20 sor     (cikkei)
2 rere:Autovillamossagi kerdes - C4 Picasso és a kanyarfé (mind)  47 sor     (cikkei)

+ - kanyarfenyszoro miert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Akos irta:
: szerintetek miert nem kepesek az autogyartok egy fotocellat beepiteni
: (urambocsa' egy mas okbol meglevo jelet felhasznalni) annak erdekeben,
: hogy az esetek 95%-aban teljesen feleslegesen vilagito "kanyarfenyszoro"
: (ugyanis Europa legtobb orszagaban nappal is vilagitanod kell) csak
: sotetben vilagitson?

Szerintem jo ez igy: latni es latszani. Amig a (tetszes szerint) 
idiota/megvesztegetett EU burokratak engedelyeznek olyan indexlampat, 
ami bekapcsolt vilagitasnal de facto nem latszik (kedvenc peldam a Golf 
IV), addig ez szerintem a "latszani" szempontbol hasznos. Az ujabb 
LED-es nappali vilagitasu Audiknal szerencsere a mernokoknek mar eszukbe 
jutott, hogy indexeleskor leveszik az indexelo oldali menetfeny 
fenyerejet, amitol sokkal jobban latszik az index (meg a tukorben a 
periferias latomezoben is foltunik, hogy elhalvanyul a feny).

Udv,
marky
+ - rere:Autovillamossagi kerdes - C4 Picasso és a kanyarfé (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos:
>szerintetek miert nem kepesek az autogyartok egy fotocellat beepiteni
>(urambocsa' egy mas okbol meglevo jelet felhasznalni) annak erdekeben,
>hogy az esetek 95%-aban teljesen feleslegesen vilagito "kanyarfenyszoro"
>(ugyanis Europa legtobb orszagaban nappal is vilagitanod kell) csak
>sotetben vilagitson?
Fényes nappal pont semmi értelme, még az olyan megoldásoknak, mint az új 
Opel Insignia kanyarfénye: külön 55 Wattos izzó, speciális foncsorral 
lényegében 90 fokban oldalra fókuszálva. Sötétben brutális megvilágítás, 
nappali fényben csak (paraszt)vakítás.
Én eddig csak FIAT-okon láttam, hogy felkapcsolt világítás nélkül is 
használja a kanyarfényszórót, ezek szerint máshol is divat.
A jel egyébként adott: a helyzetjelző, esetleg a tompított áramellátása. 
Tehát csak egy kis kábeldarab és egy relé.
A gyártói spórolásról DJTiszy tudna mesélni, ha még olvassa a listát a 
nagy 
gumizás közben :-)

A nappali világítás kérdését pedig megoldja a mostantól kötelezően 
beépítendő nappali menetfény (csak a most gyártásra kerülő autókra 
vonatkozik!)

Marcus:
>Ha az izzon 10,5V esik, akkor az szerintem vilagit magatol is, a
>kanyarmodulod nelkul is.
Hát ez az: NEM, nem világít magától is...
Az indexen kívül elöl minden pozitív szálon megjelenik az a fránya 10,5V, 
és 
a dögök mégsem világítanak :-(
Mintha előfűtenék az izzószálakat, élettartamnövelés miatt...

>Elvileg arrol van szo, hogy a garazsod behajtojan leparkolsz, kiszallsz
>a kocsibol, es amig odaersz a bejarati ajtohoz, vilagit neked.
Ha a hazakísérőfényre gondolsz ("follow home light" talán angolul), az 
van 
benne gyárilag. Sőt, a távirányís kulcsáról külön gombbal bármikor fel 
és 
lekapcsolható a tompított fény, annak minden velejárójával együtt (hátsó 
helyzetjelzők, rendszámvilágítás)

>analog komparator
Hú, ezt még emésztem egy kicsit, abban bíztam egy relé nagyságú kocka és 
2 
szál kábel megoldja a gondom, ez meg egy fél atomerőmű :-)
De kiindulásnak tökéletes, köszönöm.

Üdv, Bazsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS