Sziasztok!
Citroen C4 Picasso-ba kanyarfényszóró elektronikát építettem be, így ha
ég
a
helyzetjelző és indexelünk, akkor az adott oldali ködlámpát is felkapcsolja,
s a kanyarodás után 2-3 mp utánvilágítással elhalványítva lekapcsolja.
Viszont most per pillanat nincs normál ködlámpa működés, mert a ködlámpa
PLUSZ-on akkor is mérhető kb. 10,5V, ha nem világít (akkor 13V feletti
feszt
mérek). Ennek következtében a kanyarfényszóró modul azt hiszi, ködlámpázni
akarok, s ÁLLANDÓAN égeti a ködlámpát.
Valami olyan megoldást keresek, amivel az eredeti ködlámpa pluszra
kapcsolódva csak pl. 13V felett engedi át a feszültséget a kanyarfényszóró
modulhoz, így csak akkor égne mindkét ködlámpa egyszerre, ha valóban az
első
ködlámpát akarom használni.
Ez a "kóbor" feszültség egyébként a gyújtás levétele után is mérhető, s
csak
kb. 30 mp késleltetéssel (egy halk kattanás után) szűnik meg, s lesz rajta
0
V (valami komfort elektronika dolog lehet, a Renault Laguna nem boldogított
ilyennel :-( ).
Ha az ajánlott megoldás kapcsolási szintjét esetleg még állítani is lehet,
az lenne a csúcs!!!
Előre is köszönöm az ötleteket.
Üdv, Bazsi
|