1. |
Re: lassuhajtas (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Re: intercooler (mind) |
15 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Intercooler (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: *** HIX AUTO *** #3618 (mind) |
30 sor |
(cikkei) |
5. |
Turbotlansag (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: lassuhajtas (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Soma irta:
: Aki nem ismerne: 30 km-en keresztul
: telepulesek egymas utan, koztuk korforgalmak, emelkedok,
: lejtok, kanyarok, elagazasok, mindezek miatt persze elozni tilos
: tablak.
30km-t 60-nal menni = 30perc. 30km-t 90-nel menni=20perc. Ha
belevesszuk, hogy a 30km-bol joreszt nem mehetsz 90-nel, akkor mondjuk
kijon 5perc idomegtakaritas. Ez nem a vilag vege, de elismerem, hogy
pszichologiailag elegge idegesito vki mogott cammogni. Kedvenc peldam
egy itteni orszagut, ami kb. 10km hosszan valtakozva 2+1 ill 1+2 savos.
Ha az elejen megelozok valakit, aki 90-nel megy (a megengedett 100
helyett), akkor jo esellyel 15km-rel kesobb (az utolso 5km normal
orszagut 2 faluval) a masodik keresztezodesnel beall mogem a piros
lampanal.
: Es ha megis lassan akar menni, akkor miert nem veszi eszre magat, es
: all le egy percre egy buszmegalloba hogy elengedje a sort?
Amikor engem oktattak, akkor meg volt ilyen passzus a KRESZ-ben, hogy
lassu jarmuvel idonkent felre kell huzodni es a forgalmat el kell
engedni.
: Es milyen felemelo erzes az elottem halado
: altal kipockolt csikk szikrai kozt athaladni (bunkosag kategoria)!
Ez itt kozveszelyes viselkedes (kerekparos / motoros ruhaja ala
becsuszik) ill. kornyezetszennyezes cimszavak alatt szankcionalhato
erdotuz nelkul is.
: De cigizni szabad vezetes kozben...
Itt is. De birosagon a vezetore nezve terhelo korulmeny. Ugyanigy a
darazshessegetes, autoradioban CD csereles, a tusszentes, stb. is.
Udv,
marky
|
+ - | re: Re: intercooler (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Amikor egy szivo dizel (vagy akar benzines) motorra turbot akarnak
> ratenni (akar gyar, akar tuningmuhely), elso lepeskent csokkentik a
> hengerekben uralkodo nyomast (kompressziot) picivel, mivel a turbok
> 0.3-0.5 bar nyomason pumpaljak be a levegot.
Mármint a komresszióviszonyt. a komressziónyomás a feltöltés
következtében nem fog csökkenni.
Ez benzin motornál a működési elvéből adódóan törvényszerű, de
dieselnél nincs jelentősége, pl a kamrás VW motoroknál egyforma volt
mindkét motornál. Manapság ( úgy 10éve) 1,0bar körüli feltöltőnyomással
üzemelnek a dieselek.
Üdv, Triznyak
|
+ - | re: Intercooler (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Az elektronikus vezerles csak annyi uzemanyagot engedett be,
> amennyihez meg volt eleg levego, igy csak egy kiados
> teljesitmenyvesztest eszleltel.
Nem így működik. A törött kuler miatt a turbó a szabadba pumpálja a
levegőt, így a légtömegmérőn nagyon sok levegő áramlik át (ehhez éppen
sok üza járna), viszont nincs nyomás ( amihez kevés üza kellene). Ezt a
vezérlő nem tudja értelmezni, legalábbis normál üzemként, ezért szerviz
üzemre vált. A magas légtömegből és ugyanekkor alacsony töltőnyomásból
lyukas rendszerre következtet, jelen esetben helyesen, lecsökkenti az
üzemanyag mennyiséget és kinyitja a turbógeometriát, így tartva alacsony
fordulaton a turbót. Gyakorlatilag a vezérlőnek fogalma sincs, hogy a
motor mennyi levegőt szív ilyen esetben.
Üdv, Triznyak
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #3618 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasz(tok)!
> Ez a részlet rávilágít az egész világnézetedre, értékrendedre. Egészen
> idáig a szabályok nélküliségért küzdöttél, azt hangoztattad, hogy
> mindenki el tudja dönteni mire képes, nem kell szabály, előírás. Most
> meg homlok egyenest az ellenkezőjét akarod!
Ooooo, csak a sajat vedelmemben, mert ez nem volt tul
fair: _nem_allitottam_ (olvasd csak el megint, mit irtam),
hogy ezt szeretnem. Kerdeztem, hogy mit szoltok hozza,
mert pont az a velemenyem, hogy a Ti felfogasotokba kel-
lene, hogy ez siman beleferjen!
> esetleg ki lehetne tiltani embereket a közlekedésből, pl. neme, bör,
> haj, szem szín, világnézeti hovatartozás alapján. Volt erre már példa
és
> ideológiát tudtak hozzá kapásból gyártani.
Ez pont nem az en stilusom. Azt meg nem erzem verlazito
ideologianak, hogy aki _keptelen_ autot vezetni, arra nem
kellene raeroltetni... (De ez mas kerdes, mint a gyorshaj-
tas, nem is feltetlenul tartozik ide.)
> Forog a gyomrom. :-(
Emiatt nem kell! (Hogy gyorsan akarok hajtani, attol le-
het, mert az meg igaz is.)
Udv:
Nagyak
|
+ - | Turbotlansag (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
No, koszonom a valaszokat turbougyben! Az az igazsag,
hogy az intercooleren egy oklomnyi lyuk keletkezett, es
magam is rajottem, hogy most a turbo a levegot kifujja,
tehat nincs meg a hengerek fele a toltonyomas. Azon is
teljesen magamtol idegeskedtem, hogy mi van, ha szuret-
len, szutyok levegot sziv be a motor, jo-e az neki. Mel-
lesleg - ha mar igy a reszletekbe mentunk - ugy mukodott
az auto, hogy inditasnal nem lehetett erezni igazan sem-
mit, aztan indulasnal az elso masodpercekben kormozott,
rangatott, majd visitott, hogy "engine malfunction", de
aztan ezt abba is hagyta, csak maradt a marha gyenge tel-
jesitmeny az egyebkent sima jaras mellett. (Es kigyul-
ladt az a lampacska, ami a modernebb autokban mar megta-
lalhato, sarga szinu, es egy stilizalt motorblokkot abra-
zol.)
Itt nyilvan Hajdu Csaba es Triznyak magyarazata talalt
telibe, valoszinuleg az elektronika zabolazta utana a to-
vabbiakban a motor mukodeset. Mellesleg erzesre csont u-
gyanannyi maradt a fogyasztas, de utana mar olyan rette-
netesen sokat nem jartam vele, hogy igazan meg tudjam fi-
gyelni.
Egyebirant en nem latok benne semmi isteni jelet, meg
akkor sem, ha tudom, hogy ha ez egy szarvas lett volna,
azt valoszinuleg mar nem irtam volna meg a listara...
Koszonom es udv mindenkinek:
Nagyak
|
|