Ahoj!
> En abban a hitben elek, hogy a nevleges aram az, amivel folyamatosan
> terhelhetem a generatort.
Stabil generatoroknal ez bizonyara igaz is, de ott a kulso hatasok
kiszamithatoak, mondhatni allandoak. Allando a fordulatszam, tulterheles
ellen vedettek. Bizonyara a homersekletet is folyamatosan ellenorzik.
Auto eseteben szeles a fordulatszam valtozas, durvak a homersekleti
behatasok, bejut a viz, sar, por.
Alapjaraton a hutese gyenge, a motor ho meg "suti", eltomodhet porral,
tehat meglehetősen mostohak a korulmenyek.
Mondjuk igazad van, egy szelgenerator eseteben nem "suti" a motor, csak
a nap, de a fordulata ennek is alacsony lenne gyenge szelnel a megfelelo
huteshez. Igaz, ezen lehetne javitani, csak kérdés mennyi tejesitmenyt
vinne ez el.
Egy allando fordulatu gepnel csak a terheles fuggvenyeben kell a
gerjesztoaramot szabalyozni, mig az auto eseteben a fordulatszam
valtozasra is. Hogy alacsony fordulaton is ( ~2500-3000) elegendo aramot
tudjon adni, viszonylag magas gerjeszto aram /is/ szukseges.
Udv, Triznyak
|