Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3402
Copyright (C) HIX
2008-09-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Premiumbenzin es ugyanez gumival (mind)  52 sor     (cikkei)
2 re: Re: Premiumbenzin (mind)  9 sor     (cikkei)
3 re: No"i vezetok (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #3401 (mind)  15 sor     (cikkei)
5 re: re: premiumbenzin = parasztvakitas ?? (mind)  29 sor     (cikkei)
6 RE: *** HIX AUTO *** #3401 (mind)  17 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #3401 (mind)  53 sor     (cikkei)
8 Valasz: Re: Premiumbenzin*** HIX AUTO *** #3401 (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Valasz: Re. premiumbenzin = parasztvakitas ??*** HIX A (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Valasz: re: premiumbenzin = parasztvakitas ??*** HIX AU (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Re: premium uzemanyag + noi vezetok (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Premiumbenzin es ugyanez gumival (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


na, vegre!
6 post volt a HIXAutoban! lassan eves rekordot allitunk be.

Triznyaknak (meg Gyulanak) termeszetesen igaza van, az ECU allitgat,
nem a kopogaserzekelo. Es az ECU-t (legalabbis Opel es Renault
eseteben) nem tervezik 98-as uzemanyagra. Erdekes, nem tudom, hogy
miert. Igaza van Triznyaknak, hogy karosanyagkibocsatas-megtakaritast
nyernenek vele. Akkor a VW csomo benzines blokkja miert keri a 98-as
lottyot? Nem tudnak elerni az EUROnormat 95-ossel?

A direkt benzinbefecskendezesnel emlekeim szerint a kentartalom
alacsonysaga miatt volt eloiras a 98, de evek ota mar a 95-os is tudja
azt a szintet (asszem a MOL meg korabban is az EVO behozatalaval mar
alacsony kentartalmu volt. Az izen is lehetett erezni :-)

A tankolt mennyiseg kerdese nagyon erdekes...
gondoljatok, hogy 10%-os "csalas" is beleferhet egy magyar kutnal?
vagy ne legyek ennyire naiv? En mindenesetre a szamitott
atlagfogyasztas alapjan mertem. Ez is csal6 persze, de minden kutnal
tankolt gazolajra ugyanannyit csal.

A fogyasztasrol egyebkent meg az endlo:zungom az, hogy ha jol esik,
odataposok a V6-nak, es nezem perceken keresztul a 20 liter feletti
fogyasztast - cserebe hallgatom a duruzslast! Viszont a sportlexuro
rengeteg MENTALIS loerot adott! telleg :-)

A 2T robogom meg pillangoszelepallastol fuggetlenul 4,5 litert eszik.
Ezt sem ertem, de mar nem zavar. Foleg, amiota EPERILLATU olajadalekom
van!! :-)

A TOTALosokkal beszeltem meg nemreg pont a DPF-es motorolajokrol.
Bevallottak, van benne par fontos adalek, de marketing nyilvan a nagy
resze. A motorolajban rejlo surlodascsokkento hatasrol pont ugyanazt
gongolom, mint a marketingbenzinrol... Cserebe 1 tankolas araval
dragabb lesz az olajcsere :-(

Michelin parasztvakitott Genfben: kiraktak 2 asszem CKlasset egy nagy
U felcsobe, felhuztak az egyik peremhez es gurigattak oket. Es
lassatok csudat, az uj Energy-vel szerelt auto SOKKAL tovabb
gurigurizott elore-hatra a felcsoben. MAJD 1,5-SZER OLYAN SOKAIG. Aha.
A gumi me'g rosszabb kompromisszumgyujtemeny, mint az uzemanyag:
egyszerre legalabb 10 egymasnak ellentmondo kriteriumban kell jo
lenni... BIZTOS, hogy JO A MICHELIN es SAJAT MAGANAL legalabb 10%-kal
jobbat kepes csinalni. De mivel a nep ezt kajalja, ezert mutatnak majd
50%-ot... ugggyanmar... Money makes the world go around.

De legalabb jo rola beszelgetni :-)

tiszy
+ - re: Re: Premiumbenzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  amire rajon a viz tartalom (egyreszt nem eg, sot energiat von el
>  parolgaskor).

Valoban nem eg, de egy bizonyos mennyiseg igen jotekony hatassal van
teljesitmenyre es a kompresszioturesre!!!!!!!!

Udv,  Triznyak
+ - re: No"i vezetok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> de a no" meg sem rezdul mert ez termeszetes.
Tegnap a Fo" utcaban beengedte magam ele egy holgyet.
Csokot lehelt a tenyerebe es atfujta hozzam.
Elaleltam a gyonyortol.
Majd a Clark Adamig halalra idegelt. Keson indult,
koran fekezett, fejjel lefele turt a retikuljeben stb.
Az osszes tolakodo gazember ele sorolt be a buszsavbol.

Viszont, egy erdekes tapasztalat. Sokat mozgok az 51-esen
Kiskunlachazaig. Ezen a tajon nem ismerik az elozekenyseget.
Nem csak nem adnak, de fogadni sem tudjak. Olyan gesztusokkal,
hogy leveszem a labam a gazrol, esetenkent fekezek es villantva
beengedem/elengedem nem tudnak mit kezdeni. Nem ertik, hisz soha
nem tapasztaltak ilyet. Legyen az biciklis, lovaskocsi, traktor,
vagy helybeli luxusauto. Lassan le is szokom rola, mert remenytelen.
--
Meszaros Geza
+ - Re: *** HIX AUTO *** #3401 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

A 328i Tanksapkája azt mondja, hogy 95-tol felfele barmit. En mindig
100-as Carrerat rakok bele, bar sokan berzenkednek hogy miert.
Fene tudja, talan jobban tetszik a kutfej cimkeje :)

Az uzemanyag kerdeshez. Regen volt egy baratunk aki tartalykocsin
dolgozott ezert aztan mindig volt nala otthon "rezeleje" es ugye
olcsobban merte mint a kutak hat ott tankoltuk a zixemet, es tenyleg
kb 1 lityivel kevesebbet evett 1000 km-en. Ugy tunik ez az 1 a buvos
szam, hehe.
Udv Pakisztnbol,

Joe
'96 328í coupe
+ - re: re: premiumbenzin = parasztvakitas ?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

>>> Magasabb oktanszamu benzinnel kevesebb volt a fogyasztas.
>> Ez eddig siman lehetseges sztem.
> 25-30%????? Naaaaa!


Emlekeim szerint 15-25%-ot irtam. Nem a matek volt a legerosebb
tantargyam a foiskolan (mellesleg autotechnikai gepeszmernok vagyok,
tehat nem hiszek a csodakban meg a husveti nyulban), de a
szazalekszamitas meg megy. Nem mondtam, hogy ez szintiszta
fogyasztascsokkenes (kut beallitasa/csalasa, a 95 es a 100 kozotti
energiatartalom kulonbseg, stb.). Altalaban ugyanazon a kuton es
lehetoleg ugyanannal a kutfejnel tankolok, az autom fogyasztasa nem
szokott kulonosebben valtozni, varosi es kozuti viszonylatban 1 liternel
nagyobb kulonbseget nem nagyon szoktam produkalni. Ehhez kepest azt
hiszem eszreveheto, ha az auto a szokasos 12-14 literhez kepest egyik
naprol a masikra elkezd 10-12 litert fogyasztani, es semmi mas nem
tortent csak ugyanannal a kutnal mas benzint kapott. Meggyozni nem
akarok senkit arrol, hogy most tenyleg hogyan fogyaszt az autom, mivel
bizonyos hatarok kozott engem peldaul rohadtul nem erdekel. Nekem igy
pont megfelel, hogy ugyanannyiert (osszegszeruen) autozom le ugyanazt a
tavolsagot, csak valamivel rugalmasabb lett az autom. Majd ha eljutok
odaig, hogy beepitsek vegre egy szelessavu lambdaszondat, akkor talan
elkezdek molyolni azon, hogy tk. mi is tortent a ket benzin kozott.

Udv!

Attila
+ - RE: *** HIX AUTO *** #3401 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> No amikor beengedi az ember a masikat. Alltalaban karfelemelve - 
> veszvillogoval de a no" meg sem rezdul mert ez termeszetes. Hat nem ! 
> Egyszer nem voltam udvarias es nem engedtem be. Meg o pampogott!

	  En - ezt szerintem mar meseltem - akkor vettem a kocsiba
	a baltat, amikor nem engedtem be egy pofatlankodo BMW-st,
	es a masik (kanyarodo-!) savbol atuvoltott a lehuzott ab-
	lakon, hogy "szetb*ssza a szamat"... Szerintem ha allt volna
	a sor (kesobb), meg is probalja megtenni.
	  A sztoridban inkabb az a szomoru, hogy #1: ezt mar nok is
	egyre gyakrabban engedik meg maguknak, #2: meg nekik all fel-
	jebb...
	  Udv:

										Nagyak
+ - Re: *** HIX AUTO *** #3401 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

Mar reg nem irtam be, viszont olvasni olvasom a listat. Kozben a kornyezetembe 
tartozo autopark megnovekedett, az asszonypajtasnak lett egy '89-es avjaratu 
1.6TD MK2 Golfja. Tokeletes auto, le tudom elni rajta a butykolesi maniamat. 
A 
motron kivul mar szinte minden legalabb egyszer lekerult rola (2 honap 
alatt) 
meg lett pucolva, fenyesitve, kenve. Kozben mag jarunk is vele ide oda, 
amikor 
kiunom magam a Renaultbol. Van meg egy Opel Corsa C 2001-es es hamarosan 
be 
fog 
figyelni egy 4x4-es, amivel majd szantani akarok tavasszal. Aki tud egy 
megbizhato, olcso jarganyt (motorikusan erdekel inkabb mivel nem akarom 
forgalomba helyezni) privatban ramdudalhat.

Es most a kozlekedesi moralrol. Mult heten jottem vissza bulgariabol. Az 
ottani levezetett tav kb 600 km. Beszamolot talaltok itt: http://dieselbee.free
b
log.hu/categories/ulteliras_naplo/

A bulgarok nem tartjak annyira be ezeket a le nem irt szabalyokat. Tobbszor 
is 
vartam hogy majd kamionos bacsi (torok, bulgar) jelez hogy mehetek vagy 
ilyesmi, de soha se tortent meg. Szerencsere a legtobb europai ut arrafele 
tok 
egyenes, igy konnyen lehet elozni.

Tudja-e valaki hogy milyen hullamsavot hasznalnak radarozasnal? Meg se 
nyikkant a detektorom bulgar teruleten. Bezzeg amikor hazaertem...

Romaniaban, valszeg az utak kacskaringossagabol kiindulva ez a jelzek-megkoszon
om dolog sokkal inkabb elofordul. Kivetelt kepeznek a sebessegbuzik es 
a 
"bizniszmenek" aka A80<x<A6, SLK, CLK, x>S300 stb, akik nem engednenek 
elore 
meg ha az unokaoccsuk vagy akkor se. Inkabb osszetori a kocsijat.
Figyelmeztetesul azoknak akik errefele jarnak, ujabban kezdik beuzemelni 
a 
fix 
sebessegmeroket. Van normal savos de lezeres is. A normal savosoknal az 
a 
trukk 
hogy hatulrol kapjak le az embert, amikor mar elmentel mellette/alatta. 
Ez 
igy 
szivas, mert a detektor nem jelez amig szinte nem vagy ott mellette. :-( 
Kollegaim kozul mar 2 ul pit stop-on. Ja es a zarovonalakra is nagyon idegesek 
rendorek!

Mara ennyit.
Szabi
+ - Valasz: Re: Premiumbenzin*** HIX AUTO *** #3401 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Re: Premiumbenzin ( 31 sor )
> Idopont: Thu Sep 18 08:03:15 CEST 2008 AUTO #3401
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
....
>   Az oktanszamnal kicsit belekavarodtal, szerintem. Eszre kellene
> venni, hogy a 'lefele tudja allitani' illetve a 'felfele nem tudja
> allitani' lenyegeben ellentmond egymasnak, egyszerre nem lehet igaz.

Miert ne lehetne? PhD meg ELTE ide vagy oda, a jarmutechnika is egy
szakma, ha nem ismered a kopogaserzekelo mukodeset, akkor hiaba logikus 
a
gondolkodasod, nem fogsz jo helyen kikotni. Nagyon pongyolan az egesz ugy
nez ki, hogy minden autonal adott egy jelleggorbe, ami alapjan az
elogyujtast szabalyozza a vezerles fordulatszam stb. alapjan. Ez az
elogyujtas a megadott uzemanyagjellemzokhoz van belove, se tobbhoz, se
kevesebbhez. A kopogaserzekelo erzekeli (hang alapjan), ha tul nagy az
elogyujtas es "visszarug" a dugattyu, ilyenkor probalja rovidebbre venni
az elogyujtast addig, amig a kopogas megszunik, majd bizonyos idonkent
megprobal visszaallni az _eredeti_ ertekre (ezt altalaban a kovetkezo
motorinditaskor teszi meg). Ha nincs kopogas, nem csinal semmit, olyan
uzemallapot nincs, hogy idonkent hosszabbra probalja venni az elogyujtast,
mert nem erzekel kopogast, ez kizarolag az _eredeti ertekre valo
visszaallasig_ csinalja.

> Elvegre csak viszonyitasi alap kerdese. Szerintem azt akartad
> mondani, hogy egyes motorok bizonyos oktanszam tartomanyban tudnak
> alkalmazkodni a benzinhez, ami a fogyasztason is meglatszik.
Termeszetesen
> a tartomanyon kivul nem. Ez meg tudja magyarazni, hogy a 95 helyett
> a 98 jobb fogyasztats eredmenyez, de a 100 mar nem. Na igy egyet ertunk.

Ha a kopogaserzekelo kopogast erzekel, a vezerles ennek a jelnek az
alapjan noveli az elogyujtast. Ha nem erzekel semmit, akkor marad az
eredeti. Rovidebbre nem veszi. Ha 95-os benzinhez van beallitva, akkor
annak megfelelo az elogyujtas akkor is, ha 99+-os van benne. Az egyetlen
lehetoseg az, ha a 95-oskent eladott benzin nem teljesiti azokat a
parametereket, amikre a motornak szuksege van, ebben az esetben
termeszetesen erezhetoen jobb lesz a 99+-os benzin.

udv.,Akos
+ - Valasz: Re. premiumbenzin = parasztvakitas ??*** HIX A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Re.  premiumbenzin = parasztvakitas ?? ( 54 sor )
> Idopont: Thu Sep 18 18:33:08 CEST 2008 AUTO #3401
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> Anno dac - ume amikor meg S100 asom volt, itthon 92 es uzemanyagot
> tankoltam. De amikor kimentem Totia'ba akkoi 90 es oktanszamu benzinnel
> az auto taltossa valtozott..

Ugyanerrol beszelek, nekem 91-es oktanszam kellett az automba, jo par
kutnak a 92-esevel csorgott a motor, egyszeruen amig volt 86-os benzin
itthon, addig a 92-es nem volt igazabol 92-es, max. jo esetben 90-es. De
ez nem az alapfelallast valtoztatja meg szerintem, ha veszunk valahol egy
savanyu 2,8%-os tejet es utana azt tapasztaljuk, hogy egy masik 3,5%-os
nem savanyu, abbol meg nem kovetkezik az, hogy a 2,8%-os tejek altalaban
ihatatlanok.

Udv., Akos
+ - Valasz: re: premiumbenzin = parasztvakitas ??*** HIX AU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Triznyak
> Temakor: re: premiumbenzin = parasztvakitas ?? ( 34 sor )
> Idopont: Thu Sep 18 18:53:19 CEST 2008 AUTO #3401
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> keresendo!!!!!  Nyugatabbra tudomasom szerint 1% lehet a pontossag
> elterese, nalunk pedig 5%. Ha ehhez hozzavesszuk, hogy az az 5% nem

A hazai szabvanyok megegyeznek az EU-ban megszokottakkal, 0,5% a maximalis
megengedett elteres. Korabbi statisztikakbol meritve ugy emlekszem, hogy
nagyjabol a kutak 5-10%-a szokott ebbol kilogni a fogyasztovedelmi razziak
soran, mas kerdes, hogy nincsenek illuzioim azt illetoen, hogy a kutak
nagy resze megfelelo forrasbol elozetes infot szerez ezekrol az akciokrol,
tehat a valos helyzet sokkal rosszabb is lehet, sot, elso kezbol szarmazo
infok alapjan azt mondom, hogy a helyzet _rosszabb_, de ha ezzel
kapcsolatban barmit mondanek, az ragalmazas lenne.

udv., Akos
+ - Re: premium uzemanyag + noi vezetok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Mas alkalmakkor azert volt, aki megjegyezte, hogy a hazai autozast ne vessuk 
ossze a kulfoldi utakkal, mert az egyenletes, hosszu tavu utak soran kevesebb 
uzemnyag fogy.
En pl. a csikxeredai utjaim soran is nagyon kedvezo fogyasztast szoktam 
merni, 
1xuen azert, mert (a radarok miatt) ovatosan megyek, pedig ott azert van 
boven 
lakott terulet, meg emelkedo is...

Noi vezetok: atlagban nem hinnem, hogy rosszabbak a  ferfiaknal, mindket 
oldalon van bena, ugyetlen, vaklegy, sot agressziv bunko vadparaszt is, 
nyilvan 
az egyes csoportok aranya mas, de osszessegeben ugyanott lehetunk. A multkor 
azert jot nevettem egyen: ki szeretett volna jonni a foutra egy benzinkutrol 
a 
keresztezodes elott allo autok koze, amit integetessel jelzett - persze, 
a 
lesotetitett ablaku X5-ben alig hogy ki lehetett venni a kapalozast es 
a 
copf 
konturjait, de az ellenfeny szerncsere segitett :)

Piece,

nme

--------------------------Hirdetés-----------------------------
Malév-Citibank Hitelkártya 0 Ft első éves díjjal!
Használja ki a Malév Duna Club Program és a Citibank Hitelkártya közös 
előnyeit,
ajándékozza meg magát bónusz repülőjeggyel!
RĂ©szletek itt!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS