Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3337
Copyright (C) HIX
2008-04-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Uj KRESZ (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Uj kresz tervezet ! Vitassuk meg. (mind)  26 sor     (cikkei)
3 volvo kresz (mind)  112 sor     (cikkei)
4 autoszerelot keresek Bpen (mind)  32 sor     (cikkei)

+ - Re: Uj KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Frigyes,

  A csokkentett sebesseghatar a szellel szemben p. esete. A mostanit
se tartja be senki, akkor minek eroltetni. Mert majd pont a
keskeny uton fognak kiallni merni a zsaruk. Meg esoben. Persze.

  A zebrat sem ertem. Per pillanat *is* elsobbsege van a gyalogosnak,
de ezt az autosok 0.1%-a tudja csak (bezzeg a megszakito hezagot tudjak).
Ismet jogosnak erzem a kerdest: ha a meglevobe is sz.rik mindenki,
rendorseget beelertve, akkor mirol is beszelunk? A raforditott
szakertoi penzek helyuett fekvorendort minden ilyen zebra ele. Az
mukodik.

  A kerekparra sisak teljesen jogos. Sot, kukasmelleny este is jogos
lenne. Ezt megint ki fogja ellenorizni, betartatni? A klasszikus
vicc jut eszembe:

- Alj meg Jozsi, nincs lampa a kerekparodon!
- Ugorj rendor, mert fek sincs!

  Kerekparosokat Nemetorszagban probaltak megregulazni, de egy het utan
rajottek, hogy sehova nem vezet (engem is megbuntettek egy piros lampaert).

  A kerekparral buszsav viszont az evszazad baromsaga -- legalabbis Pesten.
Avagy vesszen a fergese? Tipikus BKV sofor kimegy 20 cm-t balra, elkezdi
elozni a kerekparost, majd amikor eltunik a latoterbol (azaz elso
tengely elhagyja a kerekparost), akkor visszamegy. Ennyi ideig tart a
memoriaja. Persze a ket jarmu atlagsebessege kb. azonos, igy a
sofor kap eselyt ujra probalkozni, ha elsore nem sikerult.

  Meg nemi statisztika: Evente 150-200 kerekparos hal meg az utakon,
kb. 3000 serul meg (kb. 1000 sulyosan). A balesetek felet a kerekparos
okozza. Osszesen kb. 1000 halalos, 7000 sulyos es 13 000 konnyu seruleses
baleset van (evente, persze). 10-15% az ittasan okozott (oriasi Bp-videk
kontraszt van), kerekparosnal 20-25%.

  Szoval roviden: Ezeknek? Minek...

Udv,
  Gyula
+ - Uj kresz tervezet ! Vitassuk meg. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

.....
>Erre a növekvő forgalom és az új járművek (pl. quad) megjelenése miatt 
volt
szükség.
Remélem végre a mopedautó is bekerül __MOPEDKÉNT__ a jogszabályokba..

A cikk további részei kizárólag  a sebességhatárok csökkentéséről szólnak,
nem idézem be.
Szerintem vezzessük be ismét azt a régi szabályt, hogy minden autó előtt
fusson egy ebmer, piros zászlóval.
Először megfelelő sűrűségű, szélességű és minőségű utakat építsenek, utána
nézzük meg, milyen lett a baleseti statisztikánk, majd ezután hozzunk új
szabályokat.

Egyébként sem értem, hogy miért gondoljuk azt, hogy ha vezetnek részeg
emberek is, akkor a többieket miért kell 0 toleranciával büntetni (egy
szaros pohár sört nem ihatok meg ebédhez..). Aki részeg és olyan, hogy 
eddig
is  vezetett, meg ezután is fog.
Ugyan ezt játszuk a sebességhatárokkal is. Van, aki nem tartja be az 50-et,
vigyük le 30-ra. Mi is fog ettől változni?
Nagy az átmenő forgalom Pesten-vezessünk be dugódíjat. Ne ám hogy építsünk
elkerülő utat...

Ááá, mindegy. Nem lesz itt normális gondolkodás.
KI
+ - volvo kresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabolcs irta:
>Anlkl, hogy ismernm a Volvt, azrt belepofzok :-)
Csak nyugodtan, minden velemenyre kivancsi vagyok :-)

>Lersod alapjn a TC a kiprg kereket fkezi, gy a jobban tapad oldal 
>kerkre jut a nyomatk. Egyfajta differencilzrknt foghat fel.
>A Spin Control szerintem a motort szablyozza vissza, gy cskkenti 
>a kerk kiprgst.
Kosz, igy ertem Tehat a TC hajtott kereket fekez, az SC meg a 
motort fogja vissza.
Ami megzavart az az hogy egyreszt nem ir az SC-nel a motor 
visszafogasarol, masreszt a mondat elejen spin controlnak a vegen 
meg stability controlnak hivja :-o

>Az Active Yaw Control pedig szerintem az amit mshol ESP-nek, 
>DSC-nek, stb. 
Na ez az amit stability controlnak kene hivniuk, de az SC mar 
foglalt :-)

Ed
>n tesztkppen egyszer prbltam egy S80-nal kikapcsolt DSTC-vel
>kiprg kerkkel indulni, de nem igazn jtt ssze, br volt
>klnbsg a bekapcsolt llapothoz kpest.
Igen, en is ezert kerdeztem. Kikapcsolva is villog mint a veszett
a sarga pilacs, de nem erzem hogy kiporogne a kerek, de tenyleg
kicsit mas erzes.

Peter irta:
>Kerdes: szerintetek hogyan lehet bejutni a motorterbe?
Nekem gyonyoruen felnyilott amikor frontalisan utkoztem egy 
kisteherautoval :-)

Viktor irta:
>1. Szeretnem kicserelni az antennat (a manualis eredetit 
>ugyanolyan gyari ujra, es csak magat az antennat, azaz a talp 
>marad). Nem latom, mi rogziti, hogyan kellene kikapni
Felesegem Ka-jan ki lehet csavarni az antenna botot, es alatta 
van egy csavar ami a talpat rogziti.
Probald meg megfogni a botot es erosen megcsavarni, mikozben 
fogod a talpat.

En pont a hetvegen szentsegeltem amikor az ajtokarpitot 
bontottam le.
Fogja nyolc patent, amik ugy neznek ki, hogy egy huvelybe megy 
bele a patent, majd annak a kozepebe kell benyomni egy kis pockot
ami szetfesziti az egeszet. A baj csak az, hogy bemenni bemegy, 
de kihuzni nem lehet csak belulrol kitolni.
a nyolcbol negyet sikerult ugy kiszednem hogy kis lyukat furtam
a kozepebe es egy csavart belehajtva ki tudtam huzni.
Persze a volvo boltban sem tudtak mondani semmit, viszont 
veletlenul volt ott egy szervizes srac, aki elmondta :-)
Eloszor nem ertette hogy mi a problemam aztan ravilagitott a 
megoldasra, nem huzni kell hanem tolni :-)
A pockot attolva a patenton az beleesik a huvelybe, es igy a
feszultseg megszunesevel ki lehet az egeszet huzni.
Ezek utan patent ki a huvelybol, pocok vissza a patentba, es 
az egesz ujrafelhasznalhato :-) Zsenialis :-)
Pedig mit szenvedtem vele :-)

Frigyes irta:
>Magyarorszgon a balesetek harmadt gyorshajts okozza. Az NKH adatai 
>szerint az esetek 96,32 szzalkban az t-, a forgalmi s az idjrsi 
>viszonyokhoz nem igazod sebessg miatt trtnik baleset, teht nem az 
>esztelen szguldozs, hanem a rossz helyzetrtkels okozza a bajt.
Ebbol a magyar rendorseg azt fogja levonni, hogy buntessuk meg meg
jobban a gyorshajtokat, sot mar lesz arra is lehetoseg hogy a
relativ gyorshajtokat is megbuntessuk, meg azokat is akik ugyan 
nem relativ gyorshajtok, de ra lehet fogni. :-(
Egyebkent helyeselnem ha az abszolut gyorhajtast kevesbe buntetnek 
es a relativot meg jobban.

>A kztkezelk egyes tszakaszokon a forgalom folyamatossgnak rdekben 
>betilthatjk majd a nehzgpjrmvek szmra az elzst, cskkentve a 
>torldst s a rfutsos baleseteket.
Helyes, de egyszer kirakjak a tablakat, aztan ott fog maradni amig 
el nem lopjak.

>A tervek szerint a jvben az autsoknak a kzlekedsi lmpval nem vdett 
>gyalogtkelhelyek eltt 20 mterrel 30 km/rra kell lasstani. 
helyes, de be is kene tartatni.

>A KRESZ ugyanakkor a jvben megengedn a biciklistknak a  buszsv 
>hasznlatt.
Helyes, ezentul csak a busz fog fel centire elhuzni a biciklis 
mellett, nem a busz az egyik oldalrol, az autok a masikrol.

Apropo. Megtortentek a kovetkezo lepesek a balesetemmel 
kapcsolatban.
Ugye a rendor feljelentett figyelmetlen vezetesert, es kaptam egy
levelet, hogy valaszthatok, vagy elmegyek egy masfel napos 
tovabbkepzesre es elfelejtik az egeszet, vagy valaszthatom a 
birosagot is ha ugy erzem hogy nem az en hibam, de bizonyitekaik 
vannak arra hogy gondatlan voltam.
A tanfolyam mellett szol, hogy ugyis akartam menni, csokkenhet a 
biztositasom ha elvegzem meg hogy nem olcso.
Ezenkivul nem biztos hogy belatjak hogy nem en voltam a hunyo
es akkor buntetes, pontok meg felmegy a biztositasom. 
Ellene szol hogy szabadsagot kell kivenni ra, es hogy nem erzem 
ugy hogy hibas lennek..
Hatvanas (merfold) sebesseghatar volt, en harminc korul mentem 
bele a kanyarba, es megindult a kocsi feneke (soha elotte).
A kocsin vadonatuj gumik voltak hatul, az ut szaraznak tunt,
es a homerseklet is volt akkora hogy nem vilagitott a 
figyelmezteto pilacs a muszerfalon.
Igy belegondolva az lehetett, hogy pont hatareset sebesseggel 
mentem es a valto ugy dontott hogy valt egyet. Ha kicsit 
gyorsabban vagy lassabban megyek akkor nem lett volna semmi.
Igazabol mas magyarazatot nem tudok kitalalni.
Ja igen, azota vegig kiraktak negyvenes tablakat a kanyarokba 
:-o

A'kos
+ - autoszerelot keresek Bpen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>         Sziasztok
>   surgosen szuksegem lenne egy olcso es jo
> autoszerelore Bpen. ha tudtok valakit, kerlek, ne
> habozzatok szolni! Emailcimem:
> 
>   kerlek, irjatok maganba, sajnos a hix-re nem megy
> ki a levelem valamiert.
>   koszonom
>   Martina
>   Ui: alig van motornyomas a 15 eves Ford
> Fiestamban, az aksi rendetlenkedik, de szerintem nem
> ezert van, hogy 90-el tobbel nem tudok menni. ez meg
> egy regi tipus, szivatos, eleinte hideg a motor, de
> ha szivatom, es jaratom, akkor bemelegszik. azonban
> az utobbi idoben hiaba melegszik fel, mikozben
> vezetek, leesik a hofok es olyan fura hangja is van
> szegeny Hedvignek...
>
> ---------------------------------
>   You rock. That's why Blockbuster's offering you
> one month of Blockbuster Total Access, No Cost.
>
>
> ---------------------------------
>   You rock. That's why Blockbuster's offering you
> one month of Blockbuster Total Access, No Cost.
>
>  __________________________________________________
> Do You Yahoo!?
> Tired of spam?  Yahoo! Mail has the best spam
> protection around
> http://mail.yahoo.com

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS