Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3180
Copyright (C) HIX
2007-08-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: AUTO #3178 (mind)  48 sor     (cikkei)
2 re: Sportoshangu Kadett. (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re; AUTO #3217 (mind)  42 sor     (cikkei)
4 megbizhato szerelo (mind)  30 sor     (cikkei)
5 USA autok (mind)  34 sor     (cikkei)
6 Re: Napba lehet nezni, de... (#3179) (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Re: AUTO #3178 (#3179) (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: Napba lehet nezni, de... (mind)  19 sor     (cikkei)
9 re: re: re: re: problema voyagerrel (mind)  28 sor     (cikkei)
10 re: Napba lehet nezni, de... (mind)  27 sor     (cikkei)
11 Karosanyagkibocsatas. (mind)  39 sor     (cikkei)
12 Re: "carburator-fuel-injector-cleaner" (mind)  24 sor     (cikkei)

+ - re: AUTO #3178 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  a fiam Nissan "Z" sport kocsijanak a "leg-erzekelo"-je ,ketsegtelenul
>  nem 'legmennyiseg-mero' volt. Japantol rendelve, ($350).S csupan a
>  leg-aramlohoz csatolt resz, amiben a hajszal-vekony erzekelo-fem-elem
>  volt.
:-DDDDDDDDDDDDD
Janibacsi! Ha Te valamirol nem tudod hogy az micsoda, az attol meg 
letezik!!!! ( ez olyan, mintha azt mondanam, en nem lattam eloben az 
angol kiralynot, akkor nincs is)
Egyebkent igazad van, ketsegtelenul nem legmennyisegmero van abban az 
autoban, hanem __mint írtam__ LEGTOMEGMERO. De most nem fogom neked 
elmondani a kulonbseget, ez megint falra hanyt borso lenne.

>  Az volt a 22 eves Skodajan;
>  Gyari adat Mert ertek
>CO 4,5 2,45
>CH 1000 141
>Azok az 800 rpm-en
>Co 4,5 0,41
>a 3000rpm-en.
Ezen is jot rohogtem, sikerult, megint, sajat magad megcafolnod! :-D
Ezek az adatok semmilyen karbantartasra nem bizonyitekok.
Sot a "gyari adat" sornak meg csak koze sincs a Frigyes Skodajahoz, ezek 
a hatosagilag megallapitott hatarertekek az ilyen motorokra. Erre a 
Skodara a gyari adatok, alapjaraton, CO 0,8-1,5%, a CH pedig 300ppm.  22 
eve meg nem adta meg a gyar az emeltfordulati adatokat.
Tehat a fentiekbol tisztan latszik, az alapjarati CO ertek alapjan, ha 
a 
gyari erteket veszik figyelembe, Frigyes Skodaja _megbukik_ a ZK-n!!!! 
A 
Zk-s ember viszont joindulatu volt, a hatosagi ertekeket vette alapul, 
igy atment az auto.

>  A radiator, huto-viz problemainal.
Tudom, vannak nyelvi nehezsegeid, de azert ha figyelsz, az csak 
feltunhetet volna, hogy ez az auto, mindig a _motor leallitasa utan_  
nyomja ki a vizet!!! Gondolom ez szamodra jelentektelen aprosag, pedig 
(legalabbis egy hozzaerto szamara) ebben van a lenyeg.
Persze elkepzelheto, hogy az USA-ban mar inteligens lyukak vannak a 
csoveken, valoszinuleg PC controlled, es ezek megvarjak amig hazaer az 
auto es csak akkor eregetik a folyadekot. Mondjuk, ennyi energiaval, mar 
megalkothattak volna az onbefoltozo lyukat is. :-P

A motorok mukodeserol tett kijenteseid meg annyira badarsagok, hogy nem 
erdemes rajuk idot vesztegetni.  :-(

Udv,  Triznyak
+ - re: Sportoshangu Kadett. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

 Nekem porlasztocsucs hibanak latszik, ha azok _biztosan_ jok, akkor
adagolo. Vagy mindketto.
 Dieselen nincs dusito!  (az a gazpedal)

Udv,  Triznyak
+ - Re; AUTO #3217 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Triznyak,
Ha soraim tevesen,vagy nem a megfeleloen adtak a magayrazatokat, miert
nem javitottal (korektal)-ki? Amit kertem Tolled.
Sajnos, mindahelyett, csak cinikus megjegyzest tettel.
De kerdes marad, mi (levego-benzin) keverek beallitas lenne leheto a(
"fuel-injected")= benzin-uzemanyag-befecskendezett (sot meg a diesel
)motorok eseten?
Az 'injector' csupan a benzint fecskendezi-be, amikor a hengeben a
levego mar suritve van. A 'computer' iranyitja a befecskendezo benzin
mennyiseget es idejet,az informaciok a levego-minoseg-megallapitasa
alapjan.
Carburator azon eseteiben nem letezok, s uzemanyag
(levego-benzin)keverek be-allitasa lehettelen.

Akos soraira.
A mai "fuel-injected"=benzin-befecskendezett  kocsik BENZIN uzemanyagat
nem a karburatorbol kapja a levegovel keverten.
A kulombseg a diesel eseten, hogy a diesel-olaj befecskendezot a
szelepeket mukodteto (cam-rod) rud , vagy annak hajtomechanizmusa
hajtja/iranyitja.
A benzin befecskendezeset a benzintartalyban levo pumpa allando nyomasa
adja. S a 'fecskendezok' mukodeset (idejet,mennyiseget) a computer
itanyitja a gyujtassal egyenloen.
Olvasd;
<http;//www.howstuffworks.com/fuel-injection.htm>
 (vagy a .com utan barmi mas alanyt is kereshetsz!)

Barna Istvan soraira ,sot masoknak is;
Ha amerikai keszitmenyu kocsit vasrolsz, csak a marka altali
("authorized dealer") a keszito-altali jovahagyott/igazolt vallalat-tol
vasrolj !!!!

Nem akarnek senkit boldogtalanna tenni, de a valosag, hogy mind mas
kocsik vasarlasai  eseten, kulonosen mint a '78 Camaro, hogy Ti azt
vesztek amik itten tiltva vannak eladni, ill.javitani es hasznalni.
Mind az u.n. "totaled" kocsikat, amik pl. a Carolinai,Texasi, New
Orleans-i aradasok aldozatai, az 'underwritter" (biztositok)altal
semmizve, s torveny altal TILTVA hasznalni ismet. De mind azokat a
kocsikat vannak akik Euroipaba es Del Amerikaba szallitjak eladni.
Sajnos az a valosag!
Tehat, ne legyel meglepodve ,hogy tobb bajokba jutsz veluk. s ne
keszitoiket szidd, hanem a csavargokat, akik a torvenytszegik.
+ - megbizhato szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szeptember kozepe fele megyek Zalabol
Hajduszoboszlora par napra.
Termeszetesen autoval :-)

Kerdesem: a Dunafoldvar-Hajduszoboszlo
utvonalon ismer valaki megbizhato szerelot
aki esetleges auto-lerobbanas eseten kimenne
a lerobbant autohoz?

Sohase lehet tudni mi lesz, egy jo szerelot
 ajanlhatnatok...

Remelem nem lesz gond, de kb. 400 km
amit egy nap alatt lemegyunk, ugyanez vissza, meg
parszaz km-t a kornyeken is csatangolunk (Eger,
stb fele esetleg)....

Nem egy tulelektronizalt autorol van szo, vagy
OPEL VECTRA "A" 2.0i 8 szelepes benzin-gazas
vagy egy CORSA "B" 1.4i 8 szelepes autoval
megyunk... Ezekhez gondolom egy atlagos
szerelo is ert....

Elore is koszi (akar maganba is kuldhetitek)!

Udv!

GERI
+ - USA autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Jani bacsi irasaira latom paran "ugrottatok".
En ugy veszem eszre, hogy USA-bol nehez
tanacsokat adni egy Magyar autosnak,
mas vilag a ketto de nagyon.

En Jani bacsit azert irigylem (nem rossz
ertelemben), hogy a sok-sok gyonyoru
V8-as gepek hazajaban sok szep, eros
autot lathat / hasznalhat.

Arrol szivesen olvasnek Jani bacsitol,
hogy ott milyen koltsegekkel jar egy auto
megvetele, fenntartasa, eletkor,
teljesitmeny, suly, motor nagysaga stb.
adatoktol fuggnek-e ezek a koltsegek,
automosas mennyibe kerul, egyeb auto-
apolasi-szepitesi-tuningolasi szokasok,
stb....

Ja, meg hogy miert epitenek ott nagy
teljesitmenyu tobbezer kobcentis autokat,
ha nem lehet nagyon kihasznalni, mivel
ugy tudom ott valami 85mph vagy
ilyesmi a megengedett legnagyobb sebesseg...

Errol irjal legyszives Jani bacsi!

Eore is kosz!

GERI
OPEL VECTRA 2.0i benzin-gaz
(GM csoport...)
+ - Re: Napba lehet nezni, de... (#3179) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mivel tudnam a muszerfalat lublikaltalanitani, hogy lassam is
> hogy merre megyek ?

A Prevent műszerfalápoló sprinci nekem bevált ilyen célra.

Ed
+ - Re: AUTO #3178 (#3179) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A fuel-injected (uzemanyag-befecskendezett) kocsiknal miert is lenne
> szukseges a levego-mennyisegenek merese?
> A dugattyuk beszivjak mind a levegomennyiseget amit kepesek. Sem
> tobbet,sem kevesebbet.

Írjál még ilyeneket, jól szórakozunk!

Egyébként a légmennyiségmérő azért kell, hogy a beszívott levegő
mennyiségének megfelelő üzemanyagot tudjunk befecskendezni, a
benzinmotor ugyanis meghatározott légfelesleggel üzemel, vagyis az
üzemanyag-levegő aránynak állandónak illik lennie. (Kivétel az
indítás utáni dúsítás.)

Ed
+ - Re: Napba lehet nezni, de... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 3179-ban irta :
>Elvittem az autot mosatni.
>Gyonyoruen megtisztitottak kivul-belul, sot a muszerfalat is
>lublikaltak vmivel amitol gyonyoruen csillog.
Nem biztos , hogy jo, en nem probaltam....
A csillogast a rafujt szilikon okozza, főleg ha jól át is dorgolik.
Viszont a jomultkorjaban lattam matt szilikont. Egy flakonnal 1200.-Ft.
Akkor nem vettem meg, es azota nem is lattam)
Ilyent kene venni, es kiprobalni. Egyebkent csak egyedi fenyviszonyok
eseten tukrozodik, bizonyos napszakban. Akkor meg epp nincs nalam
semmilyen eszkoz ( pl valami matt fekete papir), amivel letakarnam a
tukrozo feluletet, hogy kiprobaljam, így is csillogna e a szelvedon.
De jo, hogy megirtad, mert azt hittem csak engem zavar..
Bar ha a kezemet rateszem a muszerfalra, akkor az is tukrozodik a
szelvedon
Szoval nemtudom...


Sanyi
+ - re: re: re: re: problema voyagerrel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Triznyak keredzi: "A 
legkondi hutojet  kitisztitottad a huto cserejekor??????"

Igen, szet lett szedve az egesz eleje es ki lettek mosva a hutok (3 huto
van egymas mogott, 2 klima es a vizhuto, amibe a valtoolaj is be van
kotve).

"Emlekeim szerint ennek mar az ECU vezerli a hutoventillatorat"

igen, es nem csak ki-be kapcsolja hanem a fordulatszamat is szabalyozza.
Ennek ellenere van a huto aljan is egy hogomba vezetekkel, de a
motorblokkon is, es nem tudom, melyik szabalyozza a ventillatort
(esetleg mindketto).

Amiert megis a hutozarofedelre (sapka) gyanakszom az az, hogy a tagulasi
tartalyban sosem novekszik, mindig csak fogy a hutofolyadek, tehat meleg
motornal sem nyomja vissza a felesleget, hanem leallas utan inkabb
kispricceli. A vakuumszelep az mukodik, tehat a lehulas utan kiszivja a
tagulasi tartalmat a hutobe, de vissza nem nyomja melegen.

Most 2 napja ugy jarok, hogy nincsen tele a huto, a tagulasi meg ures,
nem melegszik tul a motor es nem is nyomja ki a vizet, gondolom, melegen
ilyenkor all be "szintre". Most kb. 1,5 liter ferne bele hidegen, a
teljes rendszer 12 literes, remelem nem lesz ebbol gondom.

avi
+ - re: Napba lehet nezni, de... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Akos

Valoszinuleg az almighty szilikon mazolast alkalmaztak az autodon.
Rengeteg ember van aki pro es aki kontra szilikon, teny es valo hogy
technikaliag ez a szer a muszerfal muanyag reszeinek a bekenesere
valo, allitolag az lenne az effektus hogy nem oregedik annyira a
muanyag.

De:
- azt hiszem muszerfaltol fuggetlenul egy csillogo feluletet
eredmenyez, ami ha visszaverodik az ablakuvegben (pont ugy mintha egy
feher papirlapot tennel a muszerfal tetejere) igencsak megneheziti a
kilatast. Egy ido utan a dolgok helyrejonnek, mert a szer
elfakul/beporosodik.
- ha sokat kenegetik vele a muszerfalat, kepes benne osszegyulni sok
por es piszok, ami aztan egy szinte levakarhatatlan reteget kepez
- ha az automoso buzgosagbol a szelvedore is felkeni (pedig azt hiszem
a hasznalati utasitas tiltja ezt), akkor valoszinuleg egy ideig nem
fogsz ejszaka kilatni es esoben sem.
- muszerfal nyikorgossa valik

Anno en is erdeklodtem hogy lehet levakarni a szelvedorol, de csak 1-2
megoldas volt, melyek kozott az egyik az hogy megvarod mig az
ablaktorlo lekoptatja (ha kivulre van kenve).

Udv,
Szabi
+ - Karosanyagkibocsatas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))

Sziasztok Autosok.

Igaz az, hogy balgasagot irtam de a lista feleledt :-)

Viszont nagytudasu Triznyak kollegamnak valaszolva azt szeretnem mondani,
hogy valo igaz az akkor gyartott KGST orszagok jarmuvei kipufogogazai eleg
nagyok voltak. De a nyugaton gyartottak is.

Viszont a mostani ZK - m nak itt az adatai, hogy mennyivel tudtam javitani
kora ellenere a karosanyag kibocsatast.

Gyari adat        Mert ertek

   CO        4,5                    2,45
                        800 ford / percnel
 CH ppm  1000                    141

Emelt uresjarati fordulatszamon 3000 / perc

  CO        4,5                    0,41

Ami 22 eves auto erteke szerintem Qurva joooo :-)))) !

Szoval kedves Triznyak nem mind szar ami regi.

Tiszteld a korom,
akkor is ha kipufogovegemen nincsen korom ;-)))

Udvozlettel: Frigyes

frigyesmajor kukac t- cumi pont hu
1014.Budapest. Uri u. 24
    Skoda 120 L
Militec , HiX autos matrica kaphato
A-MajorKa Bt.
T: 0620- 9446107
+ - Re: "carburator-fuel-injector-cleaner" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Matyo'himzett alkatre'szu"ze'r :-))

Sziasztok.

>Ketsegtelenul nem akarnek vitaba szalni Triznyakkal,

Ne is vitatkozz vele mert latott egypaar autot szetszedve :-))

>Frigyes soraira valaszolva javasoltam azt, mert mint irta ,a
>carburator-tu-szelep-evel volt baja.
>S ha az 'uszaj' nem lukadt, azt csak a 'beragadas' okozza.

Aaaaaaaaaaaaaaaa :-)))))
Janibacsi ! Te egy unicum vagy :-DDD)) Ezt rendesen felreertetted ! Azt
irtam, hogy az AC talptomites csepegett es a szerelo azt kicserelte uj
talptomitesre es vastag AC talpemelore ! Tuszeleprol szo sem volt _ :-o

Ez meg mechanic Janibacsi es nem fuel injection ! A  vezermutengely butyke
bogdosi az AC pumpa benzin szivattyujat.

Udvozlettel: Frigyes

frigyesmajor kukac t- cumi pont hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS