Szevasztok!
Par honapja marr egyszer megirtam az ADSL-em (azota sincs) tortenetet.
Ami addig tortent. De azota voltak ujabb meglepo fordulatok...
Az egesz eddigi tortenet (az eleje persze ismetles, bocs):
TCom-tól Pantel-hez akartam átmenni. ADSL+telefon.
Vonalhordozás, teljes hurokátengedés.
2007 február 20: Megrendeltem ezt a PanTel-nél.
Pár nap múlva a PenTel értesített, hogy a T-Com-tól azt a választ
kapta, hogy 'műszaki okok' miatt ez a dolog nem lehetséges.
Rákérdeztem a T-Com telefonos ügyfélszolgálaton, hogy mi az a műszaki ok.
Azt mondták, hogy 'nincs szerződésünk a PanTel-el'.
Ezen a PanTel-es ügyfélszolgálat lepődött meg nagyon, mert hiszen van!
Többen már át is mentek a T-Com-tól hozzájuk...
Meg ugye a T-Com honlapon is megtalálható, mely más szolgáltatókkal
van szerződésük, és ebben is ott szerepel a PanTel.
Újra kérdeztem a T-Com gyfelszolgalatot, hogy mi az a muszaki ok.
Azt mondtak, hogy 'optikai kábel jön hozzám'.
Ebbe a PanTel is belenyugodott, hogy ha optikai a kábel, akkor ők
tényleg nem tudnak mit tenni.
Tanácsolta ismerősöm, hogy szerezzem meg írásban is a TCom-tól
az indoklást. Ne elégedjek meg a telefonos kijelentéssel!
(mert ezek hazudnak - mondta ő). Az események őt látszanak igazolni.
Probalkoztam a email cimmel. Mindig egy napon belul es
nagyon kedvesen valaszoltak, ezt el kell ismerni. De a levelek
valosagtartalma...
Eloszor azt irtak (28 Mar 2007 11:32:12), hogy:
'műszaki okok miatt sajnos nem lehetséges a számhordozás semmilyen másik
szolgáltatóhoz.
A 12618xxx kapcsolási számú állomáson létesíthető Adsl szolgáltatás.'
Azaz: Nem mehetek el mashova, de toluk rendelhetek ADSL-t.
Aztan mikor erdeklodtem a muszaki reszletek felol, akkor ezt irtak
(30 Mar 2007 10:38:19): 'az állomás központtól való távolsága és a
kihúzott érpár műszaki jellemzői indokolhatták az elutasítást'
De akkor meg arra kerdeztem ra, hogy telefonos ugyfelszolgalaton
optikai kabelt mondtak, most meg 'erpar muszaki jellemzoit' irnak.
Ez a ketto egyszerre lehet-e igaz? Ezt ma sem tudom (az optikai kabel
is erpar?), de igazabol mindegy.
Erre azt irtak (30 Mar 2007 18:20:22), hogy:
'Mivel a műszaki kollégák az igény felmérés alapján arra az eredményre
jutottak, hogy a hurok átengedés műszaki okok miatt nem megvalósítható,
ők tudják a pontos okot is megmondani Önnek.
Legyen szíves velük felvenni a kapcsolatot a 06/80-444-111-es telefon'
Felhivtam a szamot, mire egy automata: 'A hivott szam az on
korzetebol nem elerheto'.
Telefonos tudakozobol megtudtam, hogy ez a szam a VIDEKI ugyfeleknek van.
En minden email-be odairtam persze a PESTI telefonszamomat...
A X. kerulethez a 80-444-125 szam tartozik.
Meg is irtam a 1412@-nak a helyes szamot, hogy tudjak :-)
Erre valaszkent azt kaptam (6 Apr 2007 00:14:12), hogy
'A 06/80-444-111-es díjmentes ügyfélszolgálati szám a vidéki
területek műszakis száma. Nyilvántartásunk szerint Önnek
budapesti száma van a X. kerületben így Önnek a 06/80-444-125-ös
számot kell hívni.'
Ez vegre teljesen korrekt, mas kerdes, hogy a 80-444-111-es szamot
eppen ok irtal korabban! Es azt is megirtam nekik, hogy tudom a
helyes szamot.
Persze felhivtam a 80-444-125-ot is. Ott vegre egy nagyon korrekt
szakemberrel tudtam beszelni, aki megnezte a telefonvonalam adatait,
es azt mondta, nagy valoszinuseggel megy a hurokatengedes. De majd
jovo het szerdan telefonaljak ujra, mert egy masik rendszerben is meg
kell nezni, de az a kollega aki azt megnezne, az most beteg.
Eljott a 'jovo het szerda'. Telefonaltam. Azt mondta a muszaki
szakember, hogy a vonalam sima erpar, es teljesen alkalmas arra, hogy
a PanTel-hez atvigyem. Kerdeztem, hivatkozhatok-e majd ra nev szerint is,
ha megint problema adodna ez ugyben. Azt mondta, hogy persze :-)
Irtam ujra a 1412@-nak, hogy a korabbi tajekoztatasaikkal ellentetben
a sajat muszaki szakemberuk szerint siman elviheto a vonalam mas
szolgaltatohoz. Erre a valaszuk (16 Apr 2007 09:59:42):
'Nyilvantartasunk szerint jelenleg nincs folyamatban szamhordozási igenye,
legyen szives a valasztott szolgaltatonal elinditani a folyamatot, amint
az beerkezik hozzank, a muszaki felmeres eredmenyenek megfeleloen fogjuk
kezelni igenyet.'
Április 21: ismét megrendeltem az ADSL-t (vonalhordozással együtt)
a PanTel-nél.
Április 27: SMS-es a PanTel-től: 'vonalhordozási igényét a T-Com
formailag elfogadta. Ha még nem volt ADSL vonala, hamarosan műszaki
mérést végeznek Önnél.'
Június 13: Felhívtam a PanTel ügyfélszolgálatot. Megtudtam ugyanis
időközben, hogy a T-Com-nak 45 napon belül kell választ adnia, hogy
elvihető-e a vonalam vagy sem. A hölgy, akivel beszéltem, azt mondta, nem
jött semmiféle értesítés a T-Com-tól, de felírja a mobil számomat, utána
érdeklődik a dolognak az alvállalkozójuknál, és visszahív.
Hát nem hívott...
Ugyanezen a napon írtam a is, hogy miért nem
válaszoltak a PanTel-nek a vonalhordozás ügyében.
Június 14: Megjött a válasz (Thu, 14 Jun 2007 12:10:32) a T-Com-tól a
levelemre: 'Az illetékes csoporttal történő egyeztetés után, kiderült,
hogy
a T-Com 2007.05.16-án átadta volna a vonalat a Pantel-nek csak az a
probléma, hogy nem jeleztek vissza felénk, hogy át is veszik azt.
Számhordozási igényével kapcsolatosan legyen szíves PanTel Kft-hez
fordulni.'
Természetesen azonnal felhívtam a PanTel ügyfélszolgálatot. Most
az derült ki, hogy megkapták ők a T-Com-tól a jelzést V.16-án, hogy
vihetik a vonalamat, csak nekem erről egy szót sem szóltak. Egész eddig
minden eseményről azonnal küldtek nekem SMS-t. És a tegnapi hölgy
valahogy nem vette észre, hogy a T-Com igenis válaszolt...?
Kiderült az is, hogy nagyon túlterhelt az a központ, ahova én csatlakozom,
ezért még csak határidőt sem tudnak mondani, mikor lesz bekötve hozzám
az
ADSL! Felemlegettem, hogy a szerződésben 45-60 napos határidőt vállaltak.
Erre azt ajánlották, hogy felmondhatom a szerződést következmények nélkül.
Ők nem teljesítik, amit vállaltak, és még nekem kellene örülnöm, hogy
következmények nélkül lemondhatom???
Június 21: Kaptam emailt attól a PanTel értékesítőtől, aki még a legelején
felhívta az egészre a figyelmemet. Azt írta:
'június végén fogják megcsinálják az Ön telefonját (ez az igéret).
Amiért ennyi ideig várnia kell az a központ túlterhelsége miatt van,
s a bővítés most van folyamatban.'
Augusztus 6:
A PanTel azóta sem keresett meg sem telefonon, sem levélben, hogy
bekötnék hozzám az ADSL-t. Ezért ma rákérdeztem az üzletkötőnél email-ben,
hogy van-e újabb ígérete az időpontra. Az email-re válasz nem érkezett.
Augusztus 22: Ismét email az üzletkötőnek, hogy ha nem változik semmi,
keresek más szolgáltatót, aki nem csak ígéri az ADSL-t, hanem be is köti.
Erre az email-re sem érkezett válasz.
Augusztus 27:
Telefon a PanTel ügyfélszolgálatnak, hogy mi van az ADSL-emmel.
Elkérte a hölgy a telefonszámom, hogy majd megérdeklődi, mi a helyzet,
és visszahív. És tényleg visszahívott. Mostani igéret: szeptember vége.
Indok: 'pozícióra várok'. Azt elismerte, hogy a PanTel a hunyó a
dologban, bár először azért úgy tűnt, hogy próbálja a T-Com-ra
kenni a dolgot. De mikor kiderült, hogy nem vagyok kezdő a kérdésben,
és rákérdeztem konkrétan, hogy akkor most szerinte a T-Com-e a hunyó,
azt mondta, hogy nem.
Zotyo
|