> Azt hiszem végre letisztult.
Bocsánatot kérek, megkövetem magam, fáradtabb pillanataimban
(de még pihenten is) bizony néha képes vagyok olyan badarságokat írni
mint amiket a legutóbb sikerült. Asszem jobb, ha most pár napig
kicsit csendben maradok.
a BenceMiki
|
Sziasztok!
Jozsi irja:
: > C=L*2*pi*epszilon/ln(2*h/r)
: Mi az "epszilon"?
A dielektromos allando. epszilon = 8,854e-12 V*s/(A*m) * epszilon_relativ
: Mennyi lehet ez pF-ban, ha egy 20 meteres vezetek Van 2 meter magasan?
Tegyuk fol, hogy a vezetek 5mm atmeroju es csupasz (bar olyan magasan
van, hogy ha szigetelt lenne, akkor sem lenne nagyon erdekes a megvaltozo
epszilon). Ekkor C=151pF.
A kepletnek van egy szepseghibaja, lemaradt egy "1+" a logaritmus
argumentumaban, ami itt szinten nem erdekes. Helyesen tehat
C=L*2*pi*epszilon/ln(1+2*h/r). (L itt a vezetek hossza)
###
A Garmin Quest-hez (bezzeg en nem tudok egy nap 2 cikket megjelentetni
;)): miutan ez egy autoba szerelheto keszulek, lehet az antennajanak a
sugarzasi diagrammjat (=iranykarakterisztikajat) optimalizalni. A folddel
vizszintesen allitva legrosszabb esetben is mondjuk 25%-os emelkedon
autozol, ami 14 fok. Ezzel szemben, ha megnezed pl. a Garmin
eTrex-sorozatanak az adatlapjat (ez egy kezi keszulek, amit hol
vizszintesen tartasz pl. kerekparkormanyon, hol fuggolegesen kezbe veszed
vagy "fejjel lefele" nyakba akasztod), ott nincsen ilyen megkotes, mert
igyekeznek go:mbsugarzo karakterisztikaju antennat beletenni. A Quest
antennajanak ehhez kepest lehet 5..10dB nyeresege is (3dB mar csak azaltal
is, hogy "alulrol" nem jol jel, amit venni kell). Evvel kompenzalhato pl.
a kocsi belsejeben a szabadterinel kisebb jelszint.
Udv,
marky
|