Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2179
Copyright (C) HIX
2004-05-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: re: re: nemzetkozi jogsi (mind)  10 sor     (cikkei)
2 re:melleny, nemzetkozi jogsi (mind)  12 sor     (cikkei)
3 Autoriasztok (mind)  13 sor     (cikkei)
4 Re: Tali (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Szlip, inditas... (mind)  60 sor     (cikkei)
6 Frigyes buntetese (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Buntetes II. (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Inditas megcsuszas... (mind)  26 sor     (cikkei)
9 re: Re: Tanacsot kerek (mind)  53 sor     (cikkei)
10 tanulsag - ingyen (mind)  63 sor     (cikkei)
11 Kepek a talalkozorol (mind)  21 sor     (cikkei)
12 vegyes (mind)  115 sor     (cikkei)
13 Nevek angolul: ami kimaradt... (mind)  4 sor     (cikkei)
14 Megalloban allo busz melletti elhaladas (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Re: Re: vegyesen (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Valasz:re: Valasz: re: Valasz: re: (Alfa difi) Valasz: (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - re: re: re: re: nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Par hete lejart a nemzetkozi jogsim

lehet, hogy tajekozatlan vagyok, de kell ez meg egyaltalan? ha igen, akkor
milyen orszagokban es/vagy milyen esetben?
(amikor nekem volt, olyan szurke kis puha fedelu fuzet volt) en valahonnan
ugy tudtam, hogy mar regen nem kell ilyesmi (egyszer megkerdeztem egy nemet
hatarort, aki nagyon vizsgalgatta a papirjaimat, azt mondta meg azt is
tudjak milyen anyagszerkezetunek kell lennie)

robi
+ - re:melleny, nemzetkozi jogsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszi a valaszokat!
Ket dolgot ataroztam el ezek utan:
1. Nemzetkozi jogsi "avas", egyelore nem tervezek olyan orszagokba utazni, ahol
 kellhetne.
2. Mellenyt beszerzek az egesz saladna, ha valoban nem nagyon draga. Vegulis ha
 nem is kerhetik tolem szamon, ha netan valami gikszer jon kozbe es sotetben ki
 kellene szallni az autobol, csak jobban eszrevesznek mellenyben, mint anelkul.
 (Megjegyzem, ez idehaza is igaz sotetben.)

Cocas
+ - Autoriasztok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helló,
 
Tudnátok ajánlani a 17. kerület környékén olyan helyet, ahol autóriasztók besze
relését elvégeznék? Barátom háromfélét ajánlott. Sebváltózár (ezt állítólag neh
éz eltávolítani), ugrózáras riasztó, illetve hogy a kocsi csak központi zárral 
legyen nyitható, ne kulccsal. Ezeket szeretném elvégeztetni. Nem a legolcsóbbat
 szeretném, hanem azt a szintet, ami már jó.
 
Minden tippet szívesen veszek.
 
Előre is köszi+Üdv,
 
  awender
+ - Re: Tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Talirol keszult kepeket, videokat lehet nezegetni a
>http://molnartibor.fw.hu
>oldalon.

Koszi! Jok lettek a kepek! A videoknal a hang nekem
csuszott egy kicsit, de igy is elvezheto volt! :)

Elmenybeszamolot is kerhetek? ;)

udv: Aleox
+ - Szlip, inditas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Nem es nem. Az egyik esetben ugyanis a kuplunggal es a csuszo
kerekekkel
>kialakul az a szlip, ami a kuplung nelkuli rainditasnal gyakorlatilag
>nulla.

Feltetelezve egy sebessegben inditozas vs. szabalyos elindulas esetet
igen. Igy van.
Hiszen sebessegben inditozasnal a hajtaslanc teljesen zart. Az
utfeluleten keletkezo esetleges ellenerokkel szemben, a hajtaslanc
masik vegen, az inditomotor keltette erok vannak.
Problema termeszetesen akkor van, ha az ellenerok eredoje nagyobb, az
ero kulonfele osszetevoinek adott ponton vett osszegeinel.
Mindez a hajtaslanc egy megfelelo pontjan, annak veszelyes
keresztmetszete'n tragikus lehet.
Egyeb esetben (inditozas sebessegben szinten) is terhelt allapotba
kerulnek a megfelelo helyek. Ilyenkor mertektol fuggoen ido kerdese is
lehet az a veszelyes keresztmetszetre gyakorolt akar vegzetes hatasa.

A szabalyos elindulasnal sem mindegy, milyen szintig tekintheto
szabalyosnak az elindulas. Mert van egy pont, ahol mar nem feltetlenul
egeszseges ha szabalyos is. Gondoljunk csak arra, hogy a szlip hogyan
keletkezik.
Szinten erok es ellenerok eredoinek egymas ellen gyakorolt hatasabol.
Van egy alacsony fordulatszam is, ahol adott esetben a kolcsonhatas
egyik resztvevojenem felel meg a szlip kialakulasanak felteteleihez.
Ilyenkor jelentkezik ismet egy zaras a lancban. Amely esetben megint
kialakul az uttest keltette ellenerok vs. indulast kialakito erok
eredoje megmerettetes. Ez ismet keteselyes. Az egyik lehetoseg az
ugynevezett lefulladas.

A kuplunggal es a csuszo kerekekkel keletkezo szlip, mar atvitt
nyomatek eredmenye. Tehat itt egy kombinalt esettel allunk szemben.
Amikor is a kerekek elforognak az aszfalton. Mert a
fordito/transzformalt-inditoero nagyobb az uttest ellenhatasanal. De
ez mar egy modositott inditoero. Ekkora teljesitmenyt egy inditomotor
viszont keptelen produkalni aszfalton standard esetben. Ami legyen egy
"hetkoznapi" ut-kerek kapcsolat. A transzformalt ero nagysaganak
merteke aranyos a kerek fordulatszamanak volumenevel. Felepulhet ez a
jelenseg (kiporgo kerekek) rugalmasan is. De ugyanakkor itt is
jelentkezhet a szomoru veg.

A fontos kerdesek a nyitassal es a zarassal kapcsolatosak.
Nyitva volt es nyitva maradt?
Zarva volt es zarva maradt?
Nyitva volt es zarva lett?
Zarva volt es nyitva lett?
Mindezek kozul a megfelelo milyen modon:
- Szlippel, anelkul?
- Hol es hogyan jelentkezett ez?

Ezzel kapcsolatosan gondolom megkerdezni a listara iro gepeszmernok
partnereket. Sokan talan(!) nem tudjak mire is valo a tengelykapcsolo
a gepkocsiban.
Mi(k) is a tengelykapcsolok gepeszeti/mechanikai feladata(i)?

Ha muszaki szempontbol viszgaljuk, vegsosoron errol van szo.

teeby
+ - Frigyes buntetese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Azert a ket dolog kozel sem egyforma ...
>Frigyes a varban lakik, es szerintem az o behajtasi engedelye igenis
jogosit
>egy parkolohelyre.Abban az idoben mi is voltunk fennt a Varban, bar
mi
>dolgozni.

Bizony a helyes ut erre keresendo.
Mert ha neked jogosultsagod van oda parkolni, akkor kerdes, hogy
emelle jar-e fizikai ertelemben parkolohely is? Tehat ez torvenyadta
kivaltsagod-e? Mert ha nem, akkor ennyit er ez az egesz feljogositas
tortenet es szomoruan konstataljuk, hogy marpedig ilyen vilagban
elunk. Ha pedig igen, akkor az miert nem lehetett vagy volt
biztositott?
Mindehhez jo ha van egy megfelelo ugyved ismeros. Vagy jo szimat a
jogszabalyokhoz. 
Amint ezt sikerult kideriteni, meg lehet tenni a megfelelo lepeseket.
De ez mindenkeppen nagyon fontos, ha nem az ellenunk fellepok akaratat
szeretnenk beteljesiteni. Persze meg akkor sem biztos, hogy sikeresen
celba fogunk erni valaha is. Hiszen megallapithatjuk, hogy marpedig
ilyen vilagban elunk.

teeby
+ - Buntetes II. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tenyleg fontos!

>Tovabbra sem latom hogy akar a kizarolagos helyre szolo varakozasi
(vagy 
>barmilyen mas) engedely meglete miert jogositana fel valakit a
tilosban 
>parkolasra.

Az embereknek ez jut eszebe legutoljara.

teeby
+ - Inditas megcsuszas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Imre!

>3:Ha tul nagyot rantasz, a kuplung egyszeruen megcsuszik, nincs az a
ket
>tarcsa osszehegesztve..
>
>Szoval egy hajtaslanc az elejetol a vegeig ki kell hogy birja azt is,
ha a
>110LE-s, 4000f/p-vel forgo motornal egyesben lecsuszik a labam a
kuplungrol,
>a 0.5LE-s onindito ehhez kepest smafu. Az, hogy ez a difi epp ott es
epp
>akkor ment tonkre, csak veletlen egybeeses szerintem.

Szerintem helyes a meglatasod. Csillapitas mindig van. De
tengelykapcsolo nelkul is lenne.
Lasd pl a hardy-tarcsak megoldast. Ahol szliprol szo sem lehet.
Viszont a tengelykapcsolo szlipje es a rugos csillapitasa nem ugyanaz.
Hiszen egy tengelykapcsolo zart allaptaban tenyleg zart. Sejteseim
szerint pedig megfelelo minosegeben zart allapotaban egy inditomotor
hatasara nem jelentkezhet rajta szlip. 
Tehat a ket eset nem ugyanaz.
Mindettol fuggetlenul a veletlen egybeeses sincs kizarva. Habar
mindennek oka van, az eredmenynek elozmenye. :-)

teeby
+ - re: Re: Tanacsot kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Biztos? A hatarozat (http://www.fkpt.hu/5jogszabalyok/fovaros.html#II)
>szerint van kulon behajtasi es varakozasi engedely. Feltetelezve hogy
>Frigyesnek varakozasi engedelye is van (amelynek kiadasa nem kotelezo),
>meg amennyiben kizarolagos hasznalatu varakozohelye lenne, akkor is az
>"rendkivuli esemeny alkalmaval karterites nelkul a szukseges mertekig
>korlatozhato".

Nem tudom, egy delegacio mennyire szamit rendkivuli esemenynek? Tekintve,
hogy azokon a napokon volt itt ketto is, es nem egyszeruen benitottak meg a
varost...
Az, hogy "karterites nelkul korlatozhato" az azert jelenthetne azt is, hogy
nem kell az Attila uton parkolnia ezek miatt..:(((((((


>En is morognek ha hasonlo helyzetben nem tudnek parkolni. Par tiz perces
>keringes utan (ehhez vagyok szokva ha neha autoval muszaj menjek parizsba,
>egyebkent tomegkozlekedes) es ha nincs melygarazs a kornyeken (ez mondjuk
>Frigyes eseteben alighanem nem jatszik), lehetseges hogy en is bealltam
>volna a soha nem hasznalt taxi helyere. De amennyiben kapok ezert egy
>buntetest, azt mondtam volna hogy ezt megszivtam, es kifizettem volna. Es
>ezzel nem azt akarom mondani hogy hu"derendes alak vagyok, hanem hogy ez
>szerintem a minimum. Egyebkent pont azert szoltam mert Frigyes mestertol
>meglepett a hozzaallasa. Tenyleg nagyon pipa lehetett :-)

Hozza kell tenni a dologhoz egy par dolgot a tisztanlatas miatt:
_a Varban joforman sehol se lehetett megallni, tehat sok alternativaja nem
maradt Frigyesnek.Estere is le voltak zarva a parkolok, csak azt nem tudom,
minek...
- Frigyes ha jol tudom, a lakasarol szallitja a matyo ruhakat a Vaci utcaba,
ahol arulja oket.Gondold el, milyen kellemes lehet lehordani azon a kb 50
lepcson, ami a legkozelebb lenne Frigyeshez, ha a Varon kivul
parkolna..Ahova mellesleg nem ervenyes a parkolasi engedely...:(((
Ezek fenyeben en megiscsak tamogatom Frigyest!
Mindamellett, hogy tudom, hogy az "okosokat" ez nem erdekli odafent.....

>Nem tudom ott hogy van, itt a lakossagi varakozasi helyeken is tilos egy
>hetnel tovabb varakozni => ha a rendezveny elott egy hettel kirakjak a
>figyelmezteto tablat hogy tilos lesz akkor igen, tilosban parkol az illeto
>a kerdeses periodusban: vagy mert nem vette figyelembe a tablat, vagy mert
>tobb mint egy hete foglalja a helyet. Nincs joghezag, nincs kibuvo :-)

Ha jol tudom, nalunk nincs ilyen.Legfeljebb a rendszam nelkul kozteruleten
hagyott kocsikat viszik el ha jol tudom, ket honap utan..

>Ui. Kellemes talalkozast, azert nagyon ne emlegessetek a felmenoimet :-)

Ez a lista nem errol szol, legfeljebb egyes kissebsegi komplexusban
szenvedok hiszik ezt...Tudod, kire gondolok...:)


Lutyo
+ - tanulsag - ingyen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo estet,

a multkor irtam a listara egy kis feleletvalasztos
osszeallitast.
Ugy irtam, hogy valtakozva legyen kozte humoros es serto
tetel. Ahogy lattam, a listara tortent reagalasok mindegyike 
kizarolag egyetlen, szamukra serto tetelre vonatkoztak.

Mi ebbol a tanulsag?

Nos, az altalam kozreadott kis listat mintanak szantam, ennek
reven nagyon gyorsan le lehet tesztelni teljesen ismeretlen
embereket is, hogy milyen a valodi mentalitasuk.
Hasonlo kis teszt reven kiderul, hogy akik mereven allitjak,
hogy
nem fajgyulolok, azok szamukra artalmatlannak tuno kerdesek
eseteben mennyire kinyilvanitjak, hogy igenis azok.

Sot, a mindennapi eletben is egyszeruen hasznalhatjatok,
akar ugy is, ahogy en tettem. A lenyeg az, hogy tobb olyan
kerdes koze be kell tenni nehany olyat, ami valoszinuleg tulmegy
egy bizonyos hataron, es csak azt kell megfigyelni, hogy az
illeto ezen kerdesek eseteben hogyan reagal.

Akik az en listamra reagaltak, kivetel nelkul ugyan ugy
reagaltak: ez a pont turhetetlen, takarodj a kozelembol, 
nem erdekel, hogy a tobbi pontban mit irtal, vagy mi lesz
kesobb.

Az ilyen tipusu reagalokkal ovatosnak kell lenni a kommunikacio
soran, mert az alapelvuk az, hogyha valaki atlepett egy
szamukra fontos hatart, akkor kesz, vege, nincs tovabb.
Mar csak az a kerdes, hogy milyen mertekben huzza le a
rolot az illeto, azaz a tovabbiakban szamit-e barmennyire is
az illeto egyeb tette, vagy nem.

Az egyik eklatans pelda szamomra egy programozo szakerto
kijelentese volt, akit megkerdeztem, hogy miert nem
dolgozik egyutt az egyik kollegajaval. Kerek perec kijelentette,
hogy elismeri, hogy a masik nagyon jo szakember, de korabban
vele szemben etikatlan volt, ezert emberileg nem tartja semmire.

Sajnos a gyakoribb az a megoldas, amikor csak a voros kod
marad, "aki nincs velem, az ellenem", es akarmilyen szakember
lehet, a masik szerint tobbet nincs helye a levegon.

Vannak persze olyanok is, akik konnyedebben veszik a dolgot,
megjegyzik, hogy "igen, van egy serto pont, de irt mast is,
oda lehet figyelni a fickora, de ovatosnak kell vele lenni."

Nos, ingyen kozzetettem a modszert, nyugodtan hasznaljatok,
illetve vegyetek eszre, amikor veletek szemben hasznalja valaki,
akar az aktualis elettars, aki al-veszekedest provokal, mert 
nem akar esti etyepetyet, stb.
Gondolom, a fentiek alapjan jo par peldat tud hozni mindenki 
sajat korabbi tapasztalata alapjan - es most mar o is tud
csinalni ilyet, ha akar.
Eleg tanulsagos tud lenni, de csak ovatosan, manapsag 
nemcsak az autovezetes soran agresszivek az emberek, hanem
a kommunikacio soran is.

Tovabbi jo autokazast kivan
Kis Otto
+ - Kepek a talalkozorol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

Kepeket a talalkozorol a http://amajorka.srv.hu
autostalkozok menupont alatt lehet megtekinteni.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu
+ - vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Segítséget szeretnék kérni egy új Avensis első lámpáival kapcsolatban. Ugy
>anis még nincs egy éves (62.000 km) és a két elsőlámpában a két égő ö
>sszesen 9-szer volt cserélve. Ma megyek a 10.-re. Néha kibír 1 hónapot is de m
o
>st legutoljára 24 órát sem bírt ki. Ha van valakinek hasonló tapasztalata

Hogy lenne ilyen tapasztalatunk? Ha't az egy Toyota, aminek hasra kell borulni 
a minosege elott, es megcsokolni a laba/kereke nyomat... En ugyan egy szar olas
szal jarok, ami tudvalevoleg hemzsegni szokott a villamos hibaktol, de a kozons
eges 100W Tungsram fenyszoroizzoim 40ekm ota koszonik, jol vannak. 400ft/db, ig
az nem reklamego, nem is akar xenonnak latszani, sot meg csak nem is kek, de zo
ngorazni lehetne a kulonbseget az eredeti 55W-hoz kepest.

>A kerdeses problemanal erdemes megnezni az akkumulator savszintjet!
>(folyadekszint + suruseg) Valamint en speciel, egy osszcilloszkoppal 
>megneznem a generator jellegorbejet is,
Meg a vezeto vernyomasat, a nagymama EKG-leleteit, a szomszed pek lanyanak elle
norzo konyvet... Mond neked az valamit, hogy "agyuval verebre?" Valoszinuleg ma
r a japanok is le tudtak masolni a gondozasmentes (zart) akksit, abbol pedig se
 sav, se pa'ra se ki, se be. Szint es suruseg allando. Ha tultoltene, akkor sze
rintem minden izzot verne, a hatsok ugyanugy faradnanak, mint az elsok. A javas
olt elotet-ellenallas azonnal a fenyero rovasara megy. Ha valaki imad vakon vez
etni, hajra... 
A halogen-izzo viszont nagyon ruhelli, ha MEGTAPOGATJAK  az uveget a beszereles
 kozben. Ha mindig ugyanaz a balfek inasgyerek cserel (vagy hasonlo kulturkorbo
l szarmazo mestere), az lehet egy ok a rovid elettartamra. Akarcsak a rezgesek,
 ha esetleg volt lekoccolva a kocsi eleje, es par jelentektelennek tuno muanyag
/gumi vacak kimaradt az osszerakaskor. 

>lasd legutobb Udine-nel a 2 magyar buszost .....
Csak az ujsagot nem olvasok (en) kedveert: mi volt?

>Fogash, biztos csak 3 evre adnak nemzk.jogsit? En anno
>10 evre kaptam, akarcsak a rendes jogsit!
Az enyemen meg az all, hogy kiall: 2003/07/31 erv 2006/070/31. A rendes jogsim 
2012-ig ervenyes. Gyori okmanyiroda.

>>"ha javasolhatom tekintsunk el az urazastol." 
>Bocsanat, nem akartam megbantani. Es koszonom a 
>tajekoztatast is, de ma morci vagyok, es kotekedni 
>fogok! :-)) 
En is. Biztatoan alakul a komunikacionk. Szabadjon batorkodnom felhivni Kedves 
Dorka figyelmet, hogy On az egyetlen hozzaszolonk, aki magazza a tobbieket. Van
 remeny a valtoztatasra? Banto, ha mi tegezzuk Ont? 
>Oke, de akkor miert nem az 1,6-hoz 
>terveznek futomuvet, es rakjak az 1,2-be is. 
Olyan modellek is vannak, pl az Alfa Romeonal, vagy a BMW-nel ez a gyakorlat. I
gy a kisebbek (Alfa145 1.4TS-103LE, ez a leggyengebb Alfa 95 ota) es a csunyan 
alulmotorizalt valtozatok (BMW316 100LE, hetmillioert....) is a nagyon jo futom
uvel jarnak. Ahol nem ez az eset, ott lehet, hogy pl. elobb jelent meg a kis mo
tor, aztan az igenyek miatt kesobb faragtak bele nagyobb motort is a kaszniba, 
a futomu meg "vallalhato kompromisszum" maradt, legalabbis a gyar szerint. 

>Ha logikailag rossz nyomon jarok nyugodtan cafoljon 
>meg, valoszinuleg en vagyok itt a HIX-es forumon a 
>legbutabb. :-((  
A logika szamomra jonak tunik, a butasag vonatkozasaban meg csak nem is dobogos
... :-)))

>Ami a Regattat illeti, azzal nagy 
>szerencseje volt, a mienk rohadt, mattult es minden 
>heten elromlott rajta valami.
Ezen is nagy vitak szoktak itt lenni, de az olasz auto hatarozottan meghalalja 
a torodest es drasztikusan megbosszulja a zord tartast. Ha egy elozo tulaj nem 
szentelt eleg figyelmet a gondozasra, karbantartasra (ld: sufni-ganyolas hiba e
seten, amugy semmi), az nagyon leharcolja szegeny autokat. A mienk Svajcbol jot
t, a nalunk toltott evek alatt egy olajnyomas jelado es egy kipufogodob kellett
 ra. 

>(A Megane RSnel ezt a bajt mar kikuszoboltek, masfele kerekfelfuggesztest 
>alkalmaztak ahol a jelenseget okozo tavolsagot [amelynek sajnos sem 
>magyarul sem angolul nem tudom a nevet] megfeleztek.)
Azt hiszem, a kormanylegordulesi sugarra gondolsz. Ez az kereknek az aszfalttal
 erintkezo talppontja (kerek kozepsikja, pont a tengely alatt) es a  (valos vag
y virtualis) fuggocsapszeg vonalanak az aszfalt sikjan levo dofespontja kozti t
avolsag. Ha ez nulla, nincs kormanyvisszaterito ero, kanyar utan ugymarad a kor
many, ha pozitiv, akkor visszateker, ha negativ, akkor meg egy esetleges megpor
dulesi esetben gazelvetelre az auto magatol ellenkormanyoz. 1984-ben az Audi 10
0 ("szivar")-on jelent meg eloszor a megoldas.

>Azert a ket dolog kozel sem egyforma ...
>Frigyes a varban lakik, es szerintem az o behajtasi engedelye
> igenis jogosit egy parkolohelyre.
Tudom, nem kiszavazo show, de szerintem is egyforma. A varba behajtasi engedely
 arrol szol, hogy hazamehess az autoddal a lakohelyedre. Ha bevasarolsz, sok a 
cucc, stb., elmehess a kapudig, mig felpakolsz. Jogosit meg arra is, hogy a saj
at lakhelyeden, ami ugye a kocsid default telephelye, ne 280Ft/ora penzert park
olj. Egy ex-kollegam a V. Petofi S utcaban lakik, a ceg pedig berautot adott ne
ki, persze mindig masikat. Mivel nem allando rendszam volt, nem kaphatott ra pa
rkolasi engedelyt, igy minden szombaton reggel fel8kor futhatott le szorni a 10
0asokat az automataba, ha nem akart mikulascsomagot kapni... 
A vari belepo sztem arra nem garancia, hogy a lakhelyedtol 3 meterre legyen sza
bad parkolo a szamodra. Ugyanugy, ahogy a belvarosban lehet kerulni a tombot, m
ire meg tudsz allni, vagy egy 80lakasos panel-tombhoz tartozo 20 parkolohely is
 csak kozelharcot, nem parkolasi jogot ad, a varban is elofordulhat, hogy harom
 utcaval arrebb lehet csak _szabalyosan_ megallni. Csunyan hangzik, de nem kote
lezo a varban lakni, es a lakashoz kozeli garantalt parkolohelyet csak a csalad
i hazad udvara jelenti... Az onkormanyzat ad egyfajta kedvezmenyt (behajthatsz)
, de szerintem ez nem affele "alanyi jog", ami a bent lakoknak kedvezmenyek lan
colatat adna. Miert adna? Szamomra egyertelmu kedvezmenynek tunik, hogy a torte
nelmi varoskepet reszben felaldozzak az ott lakok kenyelmeert. Egy ilyen torten
elmi belvarosba setaloutcak, kavezok illenek, nem mindenhol parkolo autok. Nezd
 meg Egert, Gyort, Sopront, Becset, Dubrovnik-ot, Split-et. Hol jarnak be az ov
arosba kocsival?
Az utolag mogehelyezett tabla genyosag. Elegansabb helyeken ugy csinaljak, hogy
 kirakjak 1 nappal elotte, hogy holnap 16.00-tol itt tilos LESZ parkolni. Aztan
 16.05kor jon a mikicsomag, vagy a loposkocsi...

>EUban kulfoldiektol mindossze azokat a felszereleseket kerhetik 
>amelyek kotelezoek abban az orszagban ahol az auto forgalmijat 
>kiallitottak, _kivetel_ a haromszog amelyet akkor is kerhetnek ha
> az eredeti orszagban nem kotelezo.
Hmmmm.... holanc? 

Fogash
+ - Nevek angolul: ami kimaradt... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Angol szoveg kovetkezik! (Nem azert, mert felek, hogy nem
ismeritek fol, hanem mert enelkul a HIX visszadobja :)

ALFA             All Lousy, Falls Apart
+ - Megalloban allo busz melletti elhaladas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo!
Ha egy mar a KRESZ-ben benne levo dolog a szubjektem, akkor vegyetek
ugy, hogy nem szoltam semmit, es ne adjatok meg a rendorsegnek az
adataimat!
Valamelyik nemet TV-ben, azt hiszem a SAT1-en lattam es halottam, hogy
megallt busz mellett csak 5-7 km/h sebesseggel szabad elhaladni, azaz
csak lepesben, mert kulonben jon a buntetes. Az termeszetes, hogy elutni
nem illik senkit, de hogy ezt fenykepezzek? Pl. ha 10-el mesz es
lefenykepeznek, pontokat kapsz es Eurokat adsz. Arrol nem volt szo, hogy
kulon buszsavban all-e a busz vagy sem. Ez nalunk is igy van? Meg csak
36 eve szereztem meg a jogsit. Udv.  Gyola
+ - Re: Re: vegyesen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Alighhanem az utanfutasrol lehet szo.
Angolul castor vagy a ha tavolsag, akkor castor trail.

Elf

"(A Megane RSnel ezt a bajt mar kikuszoboltek, masfele kerekfelfuggesztest 
alkalmaztak ahol a jelenseget okozo tavolsagot [amelynek sajnos sem 
magyarul sem angolul nem tudom a nevet] megfeleztek.)"

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 3e44a8f7.adsl.enternet.hu)
+ - Valasz:re: Valasz: re: Valasz: re: (Alfa difi) Valasz: (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: re: Valasz: re: Valasz: re: (Alfa difi) Valasz: re*** H ( 24 sor )
> Idopont: Sun May  9 07:58:09 CEST 2004 AUTO #2178
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>
Az a nulla igen csak nem nulla.
1:A kuplungtarcsan vannak rugok, amik igen sokat elnyelnek egy rantasbol.
2:A gumi igencsak rugalmas anyagbol van, eleg konnyen csavarodik, ha
megrantod
3:Ha tul nagyot rantasz, a kuplung egyszeruen megcsuszik, nincs az a ket
tarcsa osszehegesztve..
<<<<<<<<<<<<

Aha, ertem. Szoval egy auto hajtaslanca ugy van megtervezve, hogy egy ~1,5
kW-os villanymotor (ha jol emlekszem, akkor dizel volt a gep) elkezdi
hajtani, akkor minden pontjan ugy nyulik, mint a ragogumi. Ha el is hinnem,
akkor viszont mi fog tortenni, amikor 100 loero megy bele? 98 loero csavar
es nyujt es csusztatja a kuplungot, a maradek 2 meg hajt??

>>>>>>>>>>>>
Szoval egy hajtaslanc az elejetol a vegeig ki kell hogy birja azt is, ha a
110LE-s, 4000f/p-vel forgo motornal egyesben lecsuszik a labam a
kuplungrol,
a 0.5LE-s onindito ehhez kepest smafu. Az, hogy ez a difi epp ott es epp
akkor ment tonkre, csak veletlen egybeeses szerintem.
<<<<<<<<<<<<

Lehet, hogy a fronthatas tette tonkre.

>>>>>>>>>>>>
En ket telen keresztul szinte minden nap csinaltam a kocsimmal minden
reggel, hogy oninditova (felengedett kuplunggal) kitolattam a parkolobol,
es
semmi baja nem lett a kocsimnak..
<<<<<<<<<<<<

Teljesen kuplung nelkul csinaltad?

udv, Akos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS