Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 2027
Copyright (C) HIX
2001-12-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: regi jatekok (mind)  68 sor     (cikkei)
2 Icewind Dale (mind)  68 sor     (cikkei)
3 Scanner (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Zu s.w.i.n.e. (mind)  121 sor     (cikkei)
5 Re: icewind dale (mind)  62 sor     (cikkei)
6 Civ3 patch 1.16f (mind)  14 sor     (cikkei)
7 Re: mindenki disznolkodik (hosszu) (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Re: LOD gond (mind)  10 sor     (cikkei)
9 PC (mind)  16 sor     (cikkei)
10 ulti kartya program (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Morrowind es egyebek (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Re: MX400 (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Re: mindenki disznolkodik (hosszu) (mind)  51 sor     (cikkei)
14 Bubble Bobble Nostalgie 1.6 + Ricochet (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Re: Offtopic kartya-tema (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Re: regi jatekok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> > Hat nem tudom. En es azok akik anno Spectrumon, C64 -en ill. a
> > fiatalabbak Amigan kezdtunk el jatszani, tobbnyire igy erezzuk.
> > Mondom _tobbnyire_ :)
> Nekem is meg van me'g a Spectrumom, e's me'g mukodik is! :-)))
> Vannak is sze'p emlekek... :-)))

Hosszabb filozofalgatas kovetkezik. 

Igazabol en nem hiszem, hogy a regi jatekok jobbak voltak, mint a 
maiak, es megis sokkal kellemesebb (?) emlekeim vannak a Spectrumos, 
Amigas jatekokrol, mint a PC-s jatekokrol. Ennek szerintem az egyik 
oka, hogy akkoriban meg sokkal kevesebb jatek jelent meg, mint most. 
Emlekszem, hogy Spectrumon kb. felevente jelent meg egy strategiai 
jatek, es azt is nagyon nehezen lehetett beszerezni. Igy aztan ha 
sikerult hozzajutni, akkor az honapokig kitartott, de meg evek mulva 
is elovette az ember. Kulonosen, mert a hardver akkor meg nem 
fejlodott olyen rohamosan, mint most, es a tavalyi jatek sem volt 
kinezetre sokkal rosszabb mint az idei. 

Egy jobb jatekot nem csak egyszer jatszottunk vegig, hanem tobb 
tucatszor is, mas strategia kiprobalasaval, vagy csak a magasabb 
pontszam elereseert. Ha az ember valamire nagyon vagyik, nehezen jut 
hozza, es aztan sokaig jatszik vele, akkor nyilvan sokkal jobban a 
szivehez no", mint akarmelyik mai tomegtermek. 

Egyebkent mindez nem csak a szamitogepes jatekokra igaz. A nyolcvanas 
evekben (ifjabbaknak: akkor meg nem volt CD, nem volt internet, es a 
nyugati cuccokat sem nagyon lehetett beszerezni) pl. Tangerine Dream 
albumbol (csak a pelda kedveert) volt nekem osszesen talan 3, persze 
kazettara masolva, de azokat nagyon sokszor hallgattam es vigyaztam 
is rajuk mint a szemem fenyere.

Most mp3-ban vagy 4 CD-n megvan toluk rengeteg minden, sokkal jobb 
minosegben, es nagy reszuk dallamat nem is igazan tudom felidezni! 
Nem arrol van szo, hogy romlott a minoseguk (nyilvan az mp3 minosege 
sokkal jobb mint a kazettae) csak egyszeruen a mennyiseg miatt nem 
gyozom oket meghallgatni (na jo, idom is kevesebb van). Ha azt 
hallom, hogy Tangerine Dream, meg most is az a 3 regi album jut az 
eszembe, es nem a tobbi 40. Nem azert mert azok jobbak voltak, hanem 
mert azokra kellett vadaszni, azok megszerzese volt sikerelmeny, es 
azokat hallgattam utana tobb tucatszor.

A jatekokkal is valahogy ez a helyzet. Nem hiszem, hogy jobb vagy 
rosszabb szorakoztatast nyujtananak mint a regiek. Mivel a zenetol 
elteroen folyamatosan szebbek es latvanyosabbak is lesznek, ugy tunik 
mintha a minoseguk is megvaltozott volna, pedig nem. Szerintem a 
jatekelmeny nem romlott (a mesterseges intelligencia kifejezetten 
javult), csak a korulmenyek valtoztak meg, a jatek tomegcikke valt, 
konnyen beszerezheto fogyoaru lett. (Persze sokkal szebb is mint 
regen, ezt nem vitatom, de most a jatekelmenyrol van szo.)

A jatek eseteben szerintem (persze ezek eleg szubjektiv dolgok) meg a 
fantazia, illetve ennek hianya is bejon mint faktor. A Bard's Tale 
volt az egyik elso szerepjatek, ott ha az ember belepett egy szobaba 
sokszor csak egy szoveg jelent meg, hogy "Itt leragott csontok 
vannak, regi rongyok es dohos szag. A falon felig leszakadt 
faliszonyeg maradvanyai lognak." Latni ebbol semmi nem latszott, es a 
jatekos fantaziajara volt bizva hogy mit kepzel el es hogyan. 
Mostanaban mindez a kepernyon is latszik, de az ember valahogy megsem 
tudja beleelni annyira magat a szituacioba, mert ehelyett azt nezi 
hogy jo munkat vegzett-e a grafikus, nem esik-e le a frame rate, eleg 
elesek-e a konturok vagy mar megint videokartyat kell cserelni. 

Nincs igazam?

Norbi
+ - Icewind Dale (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Franky


A kiegeszitovel kapcsolatos kerdesedre:
2 kiegeszito letezik.  Az egyik a Heart of Winter, ez fizetos, meg kell
vasarolni..
A masik, a Trial of the Luremaster, ingyenes, letoltheto magyar serverrol
is.
A HoW ba a Kuldahar-ban(vajon miert mondom ezt mostansag mindig
Kandahar-nak...?)talalhato "kinyithatatlan" ajton keresztul vezet az ut, ha
meg az Icewind Dale befejezese elott arra akarsz menni. Ha vegigjatszod
elobb az alapjatekot akkor meg exportalodnak a karaktereid a vegso harc
elott(hogy ezutan hogy kerulsz a HOW-ba nem tudom, mert en meg elotte
voltam).
A TOTL ba a HOW teruleten talalhato Lonelywood - bol juthatsz, az ottani
fogadobol.. Fontos tudni, hogy ha a HOW-ot vegigjatszod, es az ottani
foellenseget megolod, akkor mar nem tudsz visszamenni Lonelywood-ba, tehat a
TOTL-t sem tudod megcsinalni, legfeljebb, ha ujrakezded.
Biztataskeppen:-)) elmondom, hogy ez a jatek az, amit immar majdnem 2 eve
keptelen vagyok vegigjatszani:-))
A jatek ugye valamikor 2000 tavaszan, legelejen jelent meg, en azonnal meg
is vettem Angliaban..
Elkezdtem jatszani, es a "Lower dorn's deep" palyan egyszercsak meghalt az
IWD assertion failed hibaval...Duhongtem, kerestem valamilyen megoldast, de
nem talaltam...Ez mar az IWD vege fele van, es a vegen elojovo programhiba a
legszemetebb, plane eredeti valtozatban:-(((
Szoval nem talaltam semmi megoldast, ezert a vegen duhomben kitoroltem a
menteseimet is, es toroltem a jatekot a wincsirol....Aztan nem sokkal kesobb
a hivatalos site-on kozoltek, hogy az angol kiadasu IWD-k nel sajnos a
"Lower dorn's deep" nel van egy hiba, ezert elnezest, de mostanra
megcsinaltak a patch-et...Orjongtem, mert mar nem volt mentesem, tehat ujra
elolrol kellett kezdenem az egeszet, en pedig utalok egy RPG-t
ujrajatszani....De mit tehettem, par honap rakeszules es fogcsikorgatas utan
ujrakezdtem...Ekkor mar USA-ban megvettem a HOW-ot is, ugyhogy azt is
feltettem, megiscsak jobb a 800*600, nemde?:-)))
No, ujra vegigjatszottam, a korabbi hiba immar nem lepett fel, szalldostam
az oromtol, majd egyszercsak a vege fele, amikor az egyik atvezeto animacio
kezdodott volna, hipp-hopp lehalt a gepem...marpedig az atvezeto anim nelkul
nem tudtam tovabbmenni. Eloszor remenykedtem, hogy csak eseti gond, ha
megegyszer odamegyek egy korabbi mentesbol, majd most nem lesz problema, de
nem! Ugyanott, ugyanakkor kikerulhetetlen fagyas..Ekkor mar az
ongyilkossagot fontolgattam(mondjuk megeszem a CD-t...), de elorelatoan,
most mar a menteseimet elraktam. Ezutan az immar HOW-al kiegeszitett IWD-t
ismetelten toroltem a wincsirol...
(Ekkor a gepem egy Athlon 760 Mhz-n, Asus K7M, 256 Mb RAM, es Diamond
Stealth II G460 8 Mb AGP volt)
Node, eltelt ismet par honap, s tortent, hogy megjelent az ingyenes
kiegeszito a TOTL is, s ez ujra felhivta a figyelememet a befejezhetetlen
jatekra:-)) Vettem kozben egy uj gepet is, ami immar Athlon XP 1800+, 256 Mb
PC2100 DDR, Epox 8KHA+, es Abit Geforce2 MX400 64 Mb Tv Out AGP-t jelentett.
Gondoltam ismet megnezem ezt a pokoli jatekot:-)), es sebtiben installaltam
is, immar az IWD+HOW+TOTL triaszt egyutt, meg az osszes letezo patch-et:-))
Es lass csudat, az atvezeto animacio problema nelkul lefutott, mehettem
tovabb...Megcsinaltam a HoW-ot, de az isten verje meg ezt az atkozott
jatekot!:-)), immar megint bajban vagyok, most viszont a sajat hibambol:-)
Ti., a nagy orom kozepette, hogy vegre vegig tudom jatszani, elfelejtettem,
hogy ha kinyirom az IWD foellenfelet, akkor mar nem tudok visszamenni
Lonelywoodba!:-) Ugyhogy most itt vagyok a HoW utan ujra Kuldahar-ban, es
nem tudom megcsinalni a TOTL-t! Csak ha ujrakezdem....,de mint mondtam volt,
nem vagyok ujrajatszo tipus....:-(((, megfelelo korabbi mentesem meg
nincs...
Az ora meg ketyeg feleim....nemsokara 2002, es en meg most sem tudom, hogy
mikor fogom vegre befejezni a teljes IWD+HOW+TOTL harmast... Lehet, hogy
inkabb tenyleg felakasztom magam:-))
Elnezest a hosszusagert, bocsassatok meg egy megtort PC RPG kedvelonek..


Voland
+ - Scanner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Probalkoztam mar a Kukkerban is, de valasz nem erkezett, most
megprobalom itt, talan lesz koztetek valaki, aki rendelkezik
ezzel a scannerel, s lesz olyan kedves, s segit nekem.

Tehat:
Kaptam kolcson egy ScanExpress 6000P kutyut, s a hozzakapott
2/2 sorszamu telepitolemeze hibas :(((

Elozetes egyeztetes utan el tudna kuldeni valaki szamomra ezt a
2-es telepito lemezt??

Nagyon nagy segitseg lenne!!!


-- 
By
 Dora
+ - Zu s.w.i.n.e. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Nagyerdemuek!

Bevezeto: igy, csupa kisbotuvel: s.w.i.n.e.

Ez itt meg nem minosites, a jatek kezelofeluleten es/vagy nyitokepernyojen
is igy vala (lasd meg adidas! Nem = Das Ady, mert az Der!)

Mivel awender (sic! O irja kisbotukkel magat! - pedig o is Der) meg nem irta
le 7vegi benyomasait repazabalok vs. makkzabalok temakorben, s a tobbieknek
is ugy tunik, 1eb dolga akadt, mint objektiv jatekelmenyt/leirast
rittyenteni a s.w.i.n.e.-rol a HIX-jatekbe, foltelepitettem - s. k. - a
demot.

Elore bocsatom: szubjektiv leszek.

Sarkitva: nem volt meg sok idom jaccani vele, de szerintem az is tobb volt,
mint amit a game erdemel... (Lehet fenni a keseket!)

1. Mr.Grey kedvence, a 6000 beszolas, csak arra jo, h. baromi hamar megunja
a jacco, mivel felettebb bosszanto tud lenni, h. ilyenkor mindig megjelenik
1 kis kepernyon a beszolo nyuszi v. rofi (idonkent tobb is), s lehetoleg
pont azt a reszt takarja(k) ki a monitoron, ami a kurrens akciot mutatja.

2. A grafika tenyleg szep. (Kalappal le!) Az egysegek, terep stb. 1024x es
folotte is... 800x 600-ban is. 32 biten is, s 16 biten is - igy meg gyors is
nalam. Am ha 1x 800x600-on es 16 megan elmegy, miert nem eleg ra a V3? (Jo
tudom, Lala mar 50x elmondta, de megis!?)

3. Azt irta Lala osalapitoatya-jatektarsunk, hogy Nemetorszagban teszteltek
vagy harmincnehany fajta videokartyan a jatekot. Nos, az enyem (TNT2 MX 32
MB) nem volt kozte, mert idonkent csikoz, az egysegek korul megjelenik a
teglalap, ilyenek. Aztan kepvaltasnal eltunik, elojon, mikor-hol, esetleges.
1 ido utan elofordul, h. erthetetlenul lelassul (lejton lefele is!), majd
ujra gyorsul (hegymenetben is!). Remelhetoleg ez csak a demo
gyermekbetegsege.

4. Az egysegek szepen forgolodnak, farolnak, mennek korbe, nyomuk van a
terepen, teccik. Am az a marketingduma a demo vegin, hogy ...tobb mint
....terep hardcore jatekosoknak! Ha ez a game hardcore jatekosoknak keszult -
vagy ha a bioikars pl. raczuppan -, akkor en vagyok az MTA Filozofiai
Intezetenek Fofilozofusa, nem a Tamas Gazsi!

5. Kicsit jobban atgondol6tak volna stormregionos buszkesegeink a
harczrendszert is. Addig OK, hogy a felderito lat a legmesszebb, de hogy a
neheztanknak kell a legkozelebb menni az ellen czelpontjaihoz, hogy
beletrafaljon egy boduletesen kicsit kozvetlen kozelrol, ilyen a vilagon
nincs! 1 jo tankbol kilometerekrol eliminalni kellene egy szuszra az ellent!
Legkozelebb kicsit teszteljetek tovabb a dolgokat fiuk, valaki csak szol az
ilyenekert (is); jelentkezo lesz boven!

6. A hangulat - a folyamatos idiota jopofizo hulyegyerek beszolasokat
leszamitva - tenyleg jo, feldobjak az olyan apro gegek, mint pl. amikor 1
rofi megnyuvad, s a tankbol a szelleme eltavozik (vo. Settlers I.).

7. A grafika minden finomsaga ellenere (felvert por pl.) is nagyon kietlenek
a palyak (3D-k regi gyermekbetegsege), legalabb pucer emberek
rohangalhatnanak kaja utan az erdokben, ill tsinos puczer manoken nenik
szedegethetnek pl. a bogyokat...

8. A kezelesen is lehetne javitani. Ha a panelen raviszem valamire a
kurzort, kiir6na, h. az mi, mire jo (lasd Cossacks). Igy csak talalgatok,
kiserletezgetek, messze nem annyira atlat6o kapasbol a dolog, mint amit ma
egy csucsra toro jatektol elvarna az emborfia.

9. A palyaforgatas/beallitas sem problemamentes. Nem ertem, miert csak 1
iranyban tudom porgetni (jo: bena vagyok; ill. nem jo!), ha tulforgatom, nem
tudom visszahozni, csata kozben azert hianyoz6 az az ido, amig
tovabbporgetem a jobb latvanyert a csatateret. Van ugyan nemi rakozelitesi
lehetoseg, am a zoom lehetosege behatarolt, ugyanugy a latoszog is.
Kezelhetzoseg szempontjabol tanul6tatok volna stormregionos fiuk a
meltatlanul sokat szidott Force Commandertol.

10. Nem veletlenul peldaloztam a FC-rel: ha nem nyulakkal, hanem birodalmi
lepegetokkel jelenik meg a jatek, a SW-feelinggel megerositve a game akar az
ev jateka lehetett volna (amire ugyebar a Galactic Battleground a tornyok
elott ugralo s azokat fenykarddal csapdoso Sotet Vodorrel hiaba is palyazna
- ha meg valaki nem latta volna, nezze meg, megeri!). A stormregionosok
helyeben picinyt eltoprengenek azon, hogy ugyan fel lehetne-e venni a
kapcsolatot a Lukas Arcekkal, mert a s.w.i.n.e.-ban szerintem pl. megvan az
a plusz, ami viszont epp a Lukas Jatekokbol hibadzik...

+ "Akiben nincs betyarbecsulet az szegyelje magat. Magyar ember, magyar
fejlesztesu jatekot vegyen meg. (EA, Lucasarts stb. mehet TDK-rol)" - no
megint 1 jo kis minketosszeugraszto tema. Nem akarok hosszu lere eresztve
filozofalni, a lenyeg: az szegyellje magat, akinek szegyellnivaloja van. A
masolt program itt es ma nem az, s itt nem arrol van szo, h. dafke nem
vennenk meg magyar jatekot. Ha jo, megvesszuk. De nem azert, mert magyar,
ezt tan haggyuk meg a tortenelemnek es a kossuthi Magyar Vedegyletnek, a mai
magyar magyarkodast pedig az erre szakosodott magyar partnak. Nem hiszem, h.
ezen a forumon errol tobb szo kene hogy essek.

11. Ami idevago magyar ?, az a magyaritas = profi szineszek profi munkaja
marketingduma, kb. annyi, mint a hardcore jatek. Mindenesetre en meg fogom
hallgatni az english verziot is, hatha az jobban sikerult...

Summa: egy magyar programot nem azert illenek megvenni, mert magyar, hanem
mert jo. Legyen a magyar e teren (is) szinonimaja a jonak! A s.w.i.n.e. jo
kis program (nem csak hulye gyermekeknek, mert hisz az en himbuszkesegem
/=fiam/ sem az - minden qtya vedi a kolkit, ugye Lala!), bar messze nem
annyira jo, mint ahogy azt elfogult programozoi allitjak. Remeljuk, a
kovetkezo jobban sikerul majd, erot, egeszseget hozza!

Summa summarum: a 8 eves nagyobbik kisfiamnak teccik, neki is valo (bar
szerintem fokent azert teccik neki, mert beszel magyarul - o is, a program
is; a program kb. a FoxKids/Minimax szintjen!). De ez az irasban latott
duma, hogy "hardcore jatekosoknak", ez sziven utott. Pl.: jon 2 ro:fi
T-72-es-forma. Rajuk eresztek par repazabalo bokorugroszallito hosszufulu
PSZH-t. Nagy csihi-puhi, adok-kapok, a vegin persze a malacokat expigelni
(lasd: exhumal!) kell. Nezem a golyonyomokat a pancelosaimon a vegin,
karjelentes: a ket rofilanctalpas vegig egyetlen - persze hogy a
legkozelebbi - nyomorult repafoldtaposot lott. Ha ez a hardcore, akkor en mi
vagyok? Akkor engem valaki nyulnak nez? Vagy disznonak?

Konkluzio: csupa kisbotuvel (vo. nemecsek): s.w.i.n.e.

Megyek vissza cossacksozni!

Udv.:
Szete

*****
+ - Re: icewind dale (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: icewind dale ( 35 sor )
> Idopont: Wed Dec  5 07:53:20 CET 2001 JATEK #2026
> mire rajottem, hogy a tolvaj nem csak latni kepes a 
> csapdakat, hanem hatastalanitani is. :(((( Mindegy a 
> tanulopenz.

Igen + fejlettsegetol is fugg + attol, mit csinalsz. Pl. a tolvaj seta 
kozben siman ramehet csapdara, mig ha leallitod es 5-15 
masodpercig otthagyodd, akkor korulnez es eszreveszi tobbnyire.

> Valaki emlitette az okos gazdalkodast. Mit ertesz alatta? 

:) Soha nem venni semmit, mindent eladni, csak a legbarobb 
cuccokat megtartani. Nekem ez bejott.

> A sok kavicsnak van vmi. gyakorlati haszna vagy siman adjam 
> el? 

Eladni. Baldur's Gate II-ben mar van zacsko, amibe bele tudod 
pakolni oket! Jo mi?

> A kiegeszitot talan karacsonyra megkapom?! (remelem olvassa 
> a Jezuska...)

Megvetted? Mennyi volt? Patch-et felraktad?

> Utolag feltelepitheto? Ertem ezalatt, hogy nem kell elorol 
> kezdenem a jatekot?

Utolag felrakhato.

> Tegnap megint haladtam egy keveset, most atleptem a masodik 
> fejezetbe. A dragon eye's-ban vagyok. Ez ismet kemeny, ezek 
> a szenya gyikok nagyokat utnek es mindenhonnan jonnek.

Erdemes haladasi sorrendet is figyelni. + nekem bejott az egyet 
elorekuldok, csapatra hozza az ellenfelet stilus - igy amig jonnek, 
addig gyengebbeket hatra viszem nyilazni, erosek felfogjak oket 
elolrol - nem pedig mindenfelol jonnek.

> Mit jelent a "Lore" tulajdonsag? Szintlepesnel tudom 
> befolyasolni, hogy a palladin milyen ability-t kapjon? A 

Igy van. Nem vagy te kezdo apam, jol raerzel a dolgokra. Lore 
annyi, mint megbuvolni ellenfelet es ideiglenesen atvenni felette az 
iranyitast.

> körönkéti támadások számát mi határozza meg egy karakternél?

A szintje + kasztja.

> Jól van, na! Ma  már nem kérdezek többet... 

Irjal mar, olyan jo a sok "disznolkodas" (ertsd Swine) kozben vmi 
uditot olvasni.

Udv,

awender
+ - Civ3 patch 1.16f (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Altalaban nem szoktam a jatekokhoz a frissitest felrakni, mivel 
majd minden jatekom warez. Szoval amikor Civ2 megjelent, akkor 
meg volt loginem olyan site-ra, ahol voltak fenn crackelt patch-ek. 
Tudna vki a subject-ben szereplo cucc 
letolteseben/megszerzeseben segiteni? A cucc szombaton jelenik 
meg, ezert is szolok mar csutortokon :) 
Ha meglenne, akkor meg tudnam osztania JATEK olvasoi kozott is 
- persze csak ha van ra igeny.

Udv,

awender
+ - Re: mindenki disznolkodik (hosszu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2001. december 7. 0:03>
Hello!

   MrGrey -nek maganban valaszoltam, ide nem kuldtem el a teljest.
Reszemrol mar banom, hogy beleszoltam. De neha igy jarok, ha felhuz
valami, vagy valaki az ertetlenkedesevel. Erezd magad gyoztesnek, nincs
szandekomban flamewar -t kirobbantani. Elj boldogan azzal a tudattal,
hogy a multbeli es a jovobeni hozzaszolasaid valahol, valakinek az
eleteben - de egyvalakinek biztosan - kellemes perceket fognak okozni. :)

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus -----------------------------\
HP: http://member.rpg.hu/peterpg ------------------ (12.03.)--|
\-- http://member.rpg.hu/cu (Chaos Ultra Online) -- (12.04.)--/
:) -A házadbeli hírt szomszédodtól kérdezd. (baskír közmondás)
+ - Re: LOD gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<2001. december 7. 0:07>
Hello!

   Koszonet mindenkinek a tippekert, a VIA drivereket letoltottem,
megnezem.

/--- Greetz, Toth Peter / Petrus -----------------------------\
HP: http://member.rpg.hu/peterpg ------------------ (12.03.)--|
\-- http://member.rpg.hu/cu (Chaos Ultra Online) -- (12.04.)--/
:) -A keresett tárgy mindíg a legutolsó helyről kerül elő. (Boob)
+ - PC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello'!
Meg tudja valaki mondani, hogy mennyibe keru:l egy jo' ge'p?
Jo' ge'p =  1,4Ghz P4
                40 Gb Hdd
                256 DDRam
                GeForce 2
                19" Lg Monitor
                Soundblaster 16
                CD 64x vagy Lg CD iro'
                Floppy drive
                56 kb modem
                + bill., ege'r, stb.
Ja, e's egy jo' alaplap+ha'z. Ezekhez nem e'rtek, nem tudom milyen a jo'.
Ha lehetne Nyiregyha'zai a'rakat mondjatok.
Ko:szi sze'pen.
Hello'!
+ - ulti kartya program (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenki,

Mar nagyon regota keresek olyan szamitogepes programot ami szimulalja az
ulti kartya jatekot azaz helyettesiti a masik ket jatekost es en egyedul
tudok vele jatszani.

Ha valaki tud valamit legyszi irj

Kossz
+ - Morrowind es egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Eloszor jojjenek az egyebek:

> UI.: Akiben nincs betyarbecsulet az szegyelje magat.
> Magyar ember, magyar fejlesztesu jatekot vegyen meg. ( EA, Lucasarts stb
mehet
> TDK-rol)

Nono, ...azt vegye meg mindenki ami tetszik neki. Igy nyugodtan vegye meg a
kulfoldit is. En mar nem igen szimpatizalok a masolt jatekokkal. Nem azert,
mert szent vagyok, hanem mert egyszeruen igy erzem jol magam. Szeretem
tudni, hogy nem egy masolt, hanem egy origi peldany van a kezemben. Szeretem
nezegetni a szep boritot, a CD-t, a kezikonyvet... :-) Es ha igazan szeretem
azt a jatekot, akkor nem is sajnalom ra a penzt, sot valahogy meg jo
erzessel is tolt el, hogy hozzajarulhatok a sikerehez, azaltal, hogy
megveszem. Jaj, ezek most nagyon nyalasan hangzanak? :-))
A SWINE-t valoszinuleg azert nem fogom megvenni, mert nem igen csipem a rts
jatekokat. Meg ha magyar, akkor sem. De ennek ellenere orulok, hogy a hazai
palya is nyoomul es remelem, hogy nem keves sikerrel. Talan akkor majd
megjon a kedvuk ahhoz, hogy kalandjatekokat is keszitsenek. :-)

Es ha mar jatekfejlesztes, akkor meg egy kerdes:
Egy jatekprogit altalaban milyen nyelveken fejlesztenek? En nem vagyok
programozo...csak ugy kontar modon hobbibol. De most tenyleg, a
jatekfejlesztes programramozast igenylo reszeiben milyen nyelveket
hasznalnak leggyakrabban? Fugg ez attol is, gondolom, hogy mit programoznak
eppen: tehat mondjuk az MI-t, vagy hardverkozeli komponenseket, stb.

Es most akkor a Morrowind:
nem tudom ki ismeri az "The Elder Scrolls" nevu RPG sorozatot? Eddig ket
resze volt: az Arena, majd a Daggerfall. Mindketto egy sajat szemszogu
szerepjatek. Nekem nagyon bejottek anno. Nemsokara kijon a harmadik resz
(egyebkent meglehetosen fuggetlenek egymastol, tehat nem kell sorrendben
jatszani). 2002 tavaszara igerik. Ultek rajta vagy 5 evet. A Bethesda
Softworks fejleszti. Ha valakit erdejkelnek az effele jatekok szerintem
mindenkeppen erdemes odafigyelni ra, mert az Elder Scrolls jatekok altalaban
el szoktak vinni az ev szerepjateka cimet. Sajnos rogton meg is kell
cafolnom magam: azt mondtam nehany napja, hogy nem fogok megvalni a
Matroxomtol. Lehet, hogy a Morrowind kedveert megis meg fogom tenni. :-)
Erdemes megnezni a www.elderscrolls.com/main.htm oldalt (hivatalos honlap)
es a http://pc.ign.com/games/14332.html oldalt (angol leiras a jatekrol,
benne szereplo feature-okrol stb.)


Udv!
Zsolo
+ - Re: MX400 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
A JATEK 2024-ban irta :
>A Voodoo2/S3 osszeallitast lecsereltem / uninstallaltam. Jott az MX400, es
>az OpenGl pdig eltunt!
Nem tunt el. Csak a jatek .cfg - jaban benne maradt, hogy elotte V2-n ment.

>Opengl subsystem-et nem tudja betolteni, GLW_Start OpenGL() hibaval leall.
>A voodoo hagyott volna benne egy magara hivatkozo szemetet?, Format-on kivul
>van mas megoldasom?
Keresd meg a jatekban a config.cfg nevu file-t es torold le. Ezt inditaskor a
jatek ujra fogja generalni! De mar az aktualis videokartyahoz megfelelot.
Persze mindent ujra (video, sound, control) be kell allitani.
A Quake3 engine-t hasznalo jatekoknal igy megoldhato.

>Q3 1.11 win-x86 Nov 29 1999
De ha lehet, legkozelebb ird meg mi a jatek neve, ne a logbol kelljen
kibogaraszni:) Konnyebb ugy segiteni.

HJ

HIXEditor 1.14f
+ - Re: mindenki disznolkodik (hosszu) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
A JATEK 2026-ban irta :
>> Csak szegenynek meghaltak a szulei, a gonosz NVidia mostoha nem
>> torodott vele, hagyta lezulleni...
>   Reszemrol szolva: jol tettek...
Jogod van hozza...de forditsuk meg a dolgot:
Mit szolnal ha az nvidia-t megvenne XY ceg es attol a perctol kezdve a te
draga penzen vett GF**-edhez semmilyen! supportot nem kapnal?
(az nvidia es a GF** tetszolegesen helyettesitheto mas nevvel)
Sot meg a lehetoseget is kizarna az uj tulajdonos. Ugyanis amikor kiderult
a "no support", akkor  mas ceg (Scitech) csinalni akart hivatalos drivert,
de az nvidia nem engedelyezte. Na? Akkor is egyetertenel a lezulesztessel?
Na latod......

:
>> kiderult sima 16 megas TNT-n is megy? Most akkor melyik indok a vakitas????
>   Egyik sem. Irjam nagybetukkel, hatha erthetove valik? Inkabb megsem,
N. Lajos mar korrekten leirta mi miert van - Tole! azt el is fogadom.
De ha figyeltel volna akkor lathattad hogy mind a kettonk levele
(marmint az en vakitast kerdezo es az O magyarazata) ugyanabban a
szamban(#2024)jelent meg -tehat egyszeruen csak "sikeresen elbeszeltunk"
egymas mellett:) Levlistakon megesik az ilyen - nem kell egybol kiakadni rajta
- foleg annak nem aki nem kifejezetten erintett benne. Sorry...:))))

>> Azt hiszem abban egyet erthetunk, hogy a Quake3 nem csunya jatek. Megis
>> elindul meg V1-en is. Pedig az csak 64x64-es texturakat kezel.
>> Persze jobb 3D-s kartyan nagysagrenddel szebb, de legalabb V1-en is
>> elindul. Valahogy csak megoldottak ezt a problemat az ID-nel...
>   A Quake3 nem OpenGL / Glide -os csak? Ne keverjuk a szezont a
>   fazonnal...
Miota van a Quake 3-ban Glide tamogatas? :)))
Ugy tudom csak OpenGL van benne. Lemaradtam valamirol? :)))
Egyebkent ha elolvastad volna a targyban a regebbi hozzaszolasomat (#2021)
akkor lathattad volna, hogy  mas peldat is irtam: "Na ne mar...pl. az A vs.P 2
is megy V3-on (OK..nem valami gyorsan,de elmegy)"
Gy.k: A vs. P 2 = Aliens vs Predator 2   Az viszont DirectX8-as jatek.

>3. Senkit sem allt szandekomban _szandekosan_ megserteni. Csak a
>hianyos ismeretekre alapozott "nagyfrankok" szoktak kihozni a sodrombol.
ezt jo toled olvasni :)))

HJ

PS:
Reszemrol vege a S.W.I.N.E. vs V3 temanak.
Elfogadom a Stromregion allaspontjat a dologrol. Sok sikert a jateknak.
Ezt komolyan mondom! Bar nagyon sajnalom hogy jo darabig meg nem tudom
kiprobalni. Nincs cash uj graf kartyara :(
De akkor is: Voodoo Forever! :))))

HIXEditor 1.14f
+ - Bubble Bobble Nostalgie 1.6 + Ricochet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Jatekosok!

 Nekem a Bubble Bobble Nostalgie 1.6 -hoz (Ebben már episode 2 is van)
valamint
 a "Ricochet" nevezetu faltoros jatekhoz
kellene reg. v. valamilyen progi amivel fulla teheto!
Ha van valakinek valimi hasonlolya  legyenszives elkuldeni!!

 

Elore is koszonom!

By

Tomi

mailto:
+ - Re: Offtopic kartya-tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
Szerintem mar kezd egy kicsit unalmas lenni.

Me'r kell napokig azzal foglalkozni, hogy miert megy, nem megy, szar, jo, 
Dx hibak Voodo vs. Matrox stb....
Nem all masbol a lista mar napok ota, mint a SWINE fejleszto ontomjenezes 
meg a masok oldal valaszolgatasai, na meg usa reklamokbol.
Moderator sehol mar honapok ota...

Lassan mar a hix fotemaban semmi...

Frankie

Bocs ha offtopic, bar szerintem mas is unja.

http://frankie98.supergamez.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS