Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2098
Copyright (C) HIX
2004-02-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 po:cc ro:ff ko:ssz (mind)  17 sor     (cikkei)
2 hova kossuk a bikazokabelt? (mind)  37 sor     (cikkei)
3 idealis motor (mind)  31 sor     (cikkei)
4 re: Dobbenet... (mind)  24 sor     (cikkei)
5 A bikazas lenyege (mind)  13 sor     (cikkei)
6 re: bikazas <-> megtolas - meg mindig laikuskent (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Gyorshajtasos (mind)  16 sor     (cikkei)
8 Gyorshajtasos 2. (mind)  12 sor     (cikkei)
9 P206 vasarlasa (mind)  66 sor     (cikkei)
10 re: Pug 206 tippek? (mind)  9 sor     (cikkei)
11 tolas (mind)  36 sor     (cikkei)
12 Vajon ez a hangnem hatasosabb? (mind)  56 sor     (cikkei)
13 Balfacannak nem volt eleg... (mind)  61 sor     (cikkei)
14 re: Fenykurt 2. (mind)  43 sor     (cikkei)
15 Re: Fenykurt, ismet (mind)  63 sor     (cikkei)
16 Re: Fenykurt 2. (mind)  50 sor     (cikkei)

+ - po:cc ro:ff ko:ssz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autos Guruk,

Koszonom a rogton inditassal kapcsolatos valaszokat.
Tovabbi kulturalt hasznos eszmecseret kivanok.

Szabo Krisztiannak uzenem, hogy probaltam maganban, de
valamiert nem ert celba a levelem:

> 1.nem ertem a "jol huz a faroshoz kepest" kifejezest, ugyanis
> farosban is volt
> ilyen, mint ahogy Triznyak is mondta: Skoda 130i.

En lemaradtam a 120-asnal, termeszetesen ahhoz kepest ertettem.
Remelem igy vilagos.

Udvozlettel, Jozsi
(Skoda Felicia Combi 1.3 MPI)
+ - hova kossuk a bikazokabelt? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


: Ha  ket  arramforrast  (akkuk)  kotunk  egy  fogyasztora, akkor azokat
: kulon,  kulon  aramuton vezetjuk oda es nem leparhuzamositjuk elobb es
: ugy megyunk a fogyasztora (inditomotor)

Ha mar kekeckedunk, akkor az akkumulator egy feszultsegforras. 2
aramforrast siman osszekothetsz parhuzamosan, igy mukodik egy sokszorozo
aramtukor. 2 feszultsegforrast illik *elektronikanal* kulon drotozni.

: Ha  pedig a gyenge akkut az inditas pillanataban parazita fogyasztonak
: tekintjuk, akkor is elobb a generatorra megyunk es csak onnan a gyenge
: akkura.

Amennyiben teljesen egyenfeszultsegu rendszerrol van szo, a kulonbseg
tenyleg csak a vezetekek ellenallasan eso feszultsegbol ered. Amiert kulon
vezetek kell, az az, hogy az egyes vezetekeken levo aramingadozasokbol
eredo feszultsegingadozasok ne zavarjak az egyes feszultsegforrasokat ill.
fogyasztokat. De ez egy elektronikai problema (PSRR) es az inditomotornal
ill. akkumulatornal nem erdekes, muveleti erositonel igen. Ketto: a
Corsaban a generator csatlakozojanak megtalalasahoz szet kell szedni a fel
autot, ill. ala kell fekudni, tehat erre senki nem fogja racsiptetni a
fekete kabelt. Plane, hogy munkavedelmileg nehez megoldani, hogy a
bikakabel ne erintkezzen az ekszijjal. Osszellenallas tekinteteben pedig
lehet, hogy jobban jarsz, ha az akku negativ sarkara teszed a csipeszt es
van +1 meter drot (ami a 2 bikakabelen 2*0,5m), mintha a koszos, oxidalt
motorblokkra probalod valahol racsiptetni. Ez utobbi allitast nem lehet
papiron sem pro, sem kontra eldonteni, de amit en itt az AUTO-n
megtanultam, hogy ugyan a franciaknak mindig valami egyedi megoldasuk van,
de van benne racio. (a szakado vezermuszijnal toro vezermutengelynel pl.
el tudom kepzelni, hogy nyugat-europai orabereket figyelembe veve olcsobb
1 tengelyt cserelni, mint x szelepet + szelephimbat + mittudomenmit)


Udv,
marky
+ - idealis motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Egy elmeleti kerdesem lenne: ha veszunk egy negyutemu motort, akkor
szivoutemben pontosan a hengerurtartamnak megfelelo levego jut be
(gondolom, 1 bar nyomasu lesz). Ehhez adott mennyisegu benzint kell
befecskendezni lamda=1 miatt. Vagyis fordulatszamtol fuggetlenul minden
munkautemben azonos energia szabadul fol. Ezzel a motor karakterisztikaja
olyan, hogy emelkedo fordulatszammal linearisan emelkedik a teljesitmeny,
a nyomatek meg konstans. Nagy fordulatszamnal bejon olyasmi, hogy a
surlodas jelentosen megno, esetleg a henger nem szellozik ki teljesen,
vagy a befecskendezesi ido olyan rovid, hogy nem jut be eleg benzin, tehat
nagy fordulaton esik a teljesitmeny es ezzel a nyomatek is. De mi a
magyarazata annak, hogy egy motornak alacsony fordulatszamon is emelkedo
nyomatekgorbeje van? Itt van kulonbseg a dizel es a benzines
karakterisztika kozott (a dizel kozelebb van az idealis esethez), de
miert?

Otletem: reszterhelesnel fustgazvisszavezetest alkalmaznak, igy nem
tud annyi friss levego bearamlani, a lambda-szonda meg visszaveszi a
benzinmennyiseget. Az otlet szepseghibaja, hogy vannak
fustgazvisszavezetes nelkuli motorok is, hasonlo nyomatekgorbevel.
Katalizator nelkuli kocsinal azt mondanam, hogy lambda=1 -nel joval
kevesebb benzint fecskendeznek be fogyasztascsokkentes cimszoval.
Katalizatorosnal a nagy legfeleslegtol viszont nem tud jol mukodni a
katalizator, raadasul meg mindig nincsen kulonbseg a dizel es a benzines
motor kozott. Szoval hogy van ez?


Elore is koszonom,
marky
+ - re: Dobbenet... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

> Semmi kifogasom az ellen, hogy merhetetlen 
> primitivitasodat meg buszken hirdesd is, csak a 
> hallgatag tobbseg kedveert teszek nehany 
> megjegyzest.

Ertunk ugyan ne tedd, csak kifejezetten akkor, ha
megkertek ra. Olyan vagy,mint egy SPAMmer ! 
Jon ezerrel, fiuggetlenul attol, valaki kerte-e.
Ilyen keresre pedig nem emlekszem a listan, hacsak 
nem te kerdted, mert a napi nyugalmam erdekeben a
hozzaszolasaidat automatikusan ugrom at a + jellel
es esetleg ott nem vettem volna eszre.

Megiscsak talalo lehet a mondas:

"Legrosszabb, ha a hulyeseg akaraterovel parosul..."

A fene se gondolta volna, hogy visszasirom VD-t... :-)


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - A bikazas lenyege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>/Trabi vs BMW: vegulis igaz: mindketto nemet marka, es az adott peldany is 2
>ajtos volt, mint a Trabim, mas kulonbseg pedig valoban csak akkuk
>feltoltottsegeben mutatkozhatott. Ja meg a szinekben, mert az enyem feher volt
,
>az ove meg valami sotet.../
><SOMOLYGAS KI>

Jajj, latszik, hogy te aztan nem ertesz az autokhoz. Hat nem tudtad,
hogy sotet autoval feher autot nem lehet bikazni??? Hat hol marad a
szinkompatibilitas? Meg a vegen pepita aram szaladgalna a drotokon! Az
is lehet, hogy a benzin is bekockasodna tole. Esszel, emberek!

M.
+ - re: bikazas <-> megtolas - meg mindig laikuskent (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es a katalizator? Mertugye katalizatoros autot nem
>huzunk es nem tolunk be...
Emberek! Probaljunk mar meg egy kicsit logikusan gondolkodni.
Nem kell mindent elhinni, amit meg akarnak etetni velunk.
Leirom az autogyartok szerint mi lenne a legjobb: Telefon
markaszervizbe, trailer, beinditas, sulyos tizezrek. Na most
ha kicsit is logikusan gondolkozol, akkor kiderul, hogy
inditozasnal is folyik el nem egett benzin a katalizatorba.
A mennyisege viszont nem jelentos. Ha megtolod, meghuzod,
akkor kb. ugyanannyi benzin atfolyas utan fog beindulni a
kocsi. A motornak mindegy, hogy az indulashoz szukseges
fordulatszamot mikent eri el. Az akksi csak azert van, hogy ne
kelljen allandoan az utcan embereket fogdosni. Marmint ha csak
az akksi a hibas. Mert tartosabb tolas, de meginkabb huzas utan
mar kerulhet annyi benzin a katalizatorba, hogy tonkre mehet.
Szamomra egyszerubb a behuzasos, betolasos megoldas,
mint a bikazas, mert nem kell annyit szenvedni vele. A bikazassal
csak szivtam (Tesco gazdasagos vezetekek :-) ).

HAT
Csak ennyi embert erdekel? Mondjuk igy is lennenk 11 -en. Tobbiek?
Jo volna egy magan mail, hogy lefoglaljam -e a szallast. Meg egyszer:
Majus 8-9, Abadszalok (Pesttol 140 km) Tisza-to partjan.
+ - Gyorshajtasos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Geza!

>Lehet,  hogy  azt  fogjak  valaszolni,  hogy csak buncselekmeny eseten
>lehet  megtagadni  a  hozzatartozot terhelo tanuvallomast. Ez meg csak
>szabalysertes.  Erre  lehet azt valaszolni, hogy na ja, jogositvannyal
>es  jozanul  csak  szabalysertes...  Vagy  szetrohogik  magukat,  vagy
>morcosak lesznek, de megszuntetik az eljarast.

Ha nincsen gyanusitott, nincs kire terheloen vallani.
Ez esetben viszont, ha igy eloadod akar lehetne is gyanusitott.
De ezt elmondva nem eleg vallomasnak.
Igy nincs mi alapjan buncselekmennye minositeni, es meg mindig nincs kit
gyanusitani buncselekmennyel.
Ergo marad a szabalysertes es a buntetes.

teeby
+ - Gyorshajtasos 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Azert azt ne felejtsuk el, hogy nem, sot egyaltalan nem kotelezo vallani
senkire.
Azonban a rendszamot 6 honapra levehetik!
Erre torveny ereju rendelet is hozatott.
Ennek nem artana utanajarni, mielott heccelodunk a hatosagokkal.
Leirnam pontosan is az infot, de sajnos mar nincs meg az a tavaly majusi
papirom amiben ez benne volt.
Hasonlo szituacioba kerultem anno.

teeby
+ - P206 vasarlasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Hunter!

>Egy uj 206-os vasarlasan gondolkodik a csalad, ezert szeretnek obj/szubj
>velemenyeket hallani a tipusrol.

Nekem rovid tavu kozlekedesben szerzett tapasztalataim vannak. Azok viszont
szamomra nem pozitivak.
Mindenkeppen menj egyet az autoval. Elindulas megallas, nagyobb sebesseg
stb..
Probald ki lehetoleg tobb szemellyel is. Az 1.1-es negy szemellyel meghalt.
Probalj ki mellete egy 1.4-est is javaslom.
A P206 szervokormannyal aranylag jol mozgathato. Igaz engem zavar, hogy a
kormany nem zar erosen vissza, hanem ra kell segiteni visszafele. A szervo
nelkuli kormany azonban szerintem irtozatos. meg 20 km/h-nal is nagyon nehez
forgatni.
Az alapcsomagban sem szervo, sem ABS, sem elektromos kezelok.
Az alap-alap annyira fapados velemenyem szerint, hogy semmilyen
komforterzetet nem ad. Ezen javit kicsit ha van benne elektromos ablak.
Nekem nagyon rossz tapasztalataim vannak a sebessegvaltoval is. Hosszu a
valtokar utja. Nagy tavokat kell oldalra mozgatni, nem esett jol a fogasa
sem. Amugy tobb tapasztalatom nincs vele kulonosebben. Nekem nem jott be az
auto.

Hogy ennel a kategorianal maradjunk hasonlo tapasztalataim vannak az Opel
Corsaval is. Azt sem igazan ajanlanam. INkabb csak a jobban felszerelt es 5
ajtos valtozatot. Igaz a Corsa eleg hangos, mint az Opelek altalaban.
Ugyertem erosebb a menetzaj az utasterben a tobbi markahoz kepest. Es ez
igaz szinte az osszes Opelre. A nem metal szineik allitolag olyan akril
jellegu festekkel vannak festve, amik polirozaskor erosen szinhagyoak es
konnyen fakulnak is. Ezt fenyezok mondtak, nem az en tapasztalatom. Viszont,
ami lenyeges, a Corsaban sokkal jobbak a tukrok mint a P206-ban, szerintem.
Nekem jobb kilatast engedett. Viszont Corsabol 1.2 van ebben a kategoriaban.

Jo tapasztalataim vannak a Nissan Micraval. Jol kezelheto, igaz nem
kenyelmesebb a tobbinel. Rugalmas kis motor van az 1.2-ben is. Es nagyon jo
tapintasu szep anyagokbol van a belseje.

A Citroen C3 olyab tunik szamomra, mintha a Corsa es a P206 rossz
tulajdonsagait otvoztek volna es furcsa csomagolasban adnak oda.

Nincs tapasztalatom a Ford Fiestaval, nagybatyamnak van egy, vagyis volt,
amig totalba nem tortek neki.
MAsodik felszereltsegi szintben volt azt hiszem. Volt benne 2 elso
elektromos ablak, ABS, szervokormany es 4 legzsak. Az oldallegzsakok
mentettek meg. Belement oldalrol telibe egy mentoauto.
Nos a mit kapok a penzemert versenyben ok adtak a legtobbet.
Azt mondta nagybatyam, nagyon jo vezetni es kenyelmes is. Egy Skoda Fabiabol
ult at, ami viszont szinten nem egy utolso auto.
En talan inkabb ezt az utobbi kettot ajanlanam neked.

Batyamnak Renault Clio II-je van. 1.2-es. Csendes, nagyon jol fogja az utat.
Rengeteg kenyelmi dolog van benne. Es kellemes anyagokkal van beepitve.
Tenyleg jo vele menni.

De ha teheted jard vegig az osszes kereskedot, probald ki az osszes ilyen
kategorias modellt. Ha pedig hosszutavra tervezel, nezz utana az interneten
a korabbi tipuselodok jellegzetes hibainak es azok koltsegeinek is.

Meg valami. Suzukiban ezert a penzert kapsz egy IGNIS-t is. 1.3-as igaz de
nagyon jo es tartos motorja van. A Swiftek uzemeltetesi koltsegei messze
elmaradnak a legtobb nyugati tipusetol. Es lehetoleg ne masok izlese alapjan
valaszd ki az autodat, valamint a legtobbet akard kapni a penzedert.

Aztan van sok mas marka is. Nezz korul!

teeby
+ - re: Pug 206 tippek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
Barátomék vettek tavaly nyáron Peugeot 307-est. Ha nem gyári - azaz
autószaloni :) - elektronikus alkatrészeket szereltetsz bele, ugrott a
garancia. Neki ca. 90EHUF-ba került a távirányítós kp-i zár.
Mellesleg egy munkatársam vett 206-ost karácsonyra. Megkérdeztem, hogy
miért? A válasz meggyőző volt: családban már van egy amely a megjelenéskor
lett vásárolva: semmi problémájuk eddig nem volt vele.
Remélem, segítettem:
matchbox
+ - tolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>En amugy a megtolas hive vagyok.
>Es a katalizator? Mertugye katalizatoros autot nem huzunk es nem tolunk be...
>Vagy ez is csak a meseben van igy? A benzingozok katalizatorban valo
>elegese/robbanas, mint karosito hatas tenyleg elhanyagolhato? Vagy ez is
>valamifele autolobbi alsagos mukodesenek a kovetkezmenye, hogy ilyen dolgok
>terjednek? ;-)

Latom en a vegen a szmajlit, de a kerdest megis komolynak erzem. Ha jol remlik,
 ugy beszeltuk, hogy a tecso parkolojaban kolbaszolva megszolit egy tag, hogy r
ajthagyta a lampat, ugyanma bikazzam meg. Ebbol nekem valamennyire kovetkezik, 
hogy az ajuto elotte mukodokepes volt, csak az a delej hianyzik a csunya fekete
 dobozbol, ami megforgatna a fotengelyt. Ekkor mondom, hogy uljon be, tegye ra 
a gyujtast, kapcsoljon masodikat, aztan nyomja erosen a kuplungot. Amikor meg k
ialtok, UGORJON le rola. Aztan kicsit nekihasalok, ugyelve hogy ne horpasszam o
ssze a lemezeit. A kuplungrol leugraskor a motor fordul kettot-harmat (ha kepze
ttebb a delikvens, ilyenkor rasegit az oninditoval), es mar megy is a motor. A 
katalizatornak meg semmi baja. A kat azt nem szereti, ha telefolyik benzinnel, 
ehhez viszont jo sokat kell huzkodni/toligalni az autot, nem csak parszor 10 me
tert.  Nem en vagyok az irgalmas szamaritanus, meg a sarga angyal, hogy orakig 
korozzek a parkoloban, hatha beindul az autoja. 

Bar volt mar, akit hazahuztam (3-4km), mert csorikam a 2x3savos ut belsojeben f
ogta a fejet meg a forgalmat, mikozben mindenki elegansan dudalva-okolrazva ker
ulgette ki. OK hogy fenntartja a forgalmat, de velhetoen nem boltba ugrott el, 
mikozben a kocsijat a legbelso savban hagyta. Az ilyenre radudalokat olyan sziv
esen megkerdeznem, hogy miert is dudal? Volt egy tv-reklam, amikor a lerohadt a
utoju cicababa odabillegett a mogotte dudalo macsohoz: "elinditanad a kocsimat?
 majd en addig itt nyomom a dudat helyetted" ...

Mellesleg az ilyen meggondolatlan dudalgatassal jo vigyazni. Volt mar, aki beve
rte a fejet az ajtaja felso elebe, mert dudalva-okolrazva majdnem belesodort az
 arokba (bicajjal voltam), egy lampanal meg veletlenul utolertem. Ha az ovet vi
selte volna... Ilyenkor annyira ossze tudnak menni ezek a "nagy autom van = ero
s vagyok" emberek, hogy orom nezni.

Fogash
+ - Vajon ez a hangnem hatasosabb? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > meresi eredmenyekrol tudomast sem vevo primitivek onanizalnak
> > egymasra megdonthetetlen igazsaguk hiteben,
> Ne gondolja senki, hogy minden fizikus ilyen, vagy azt, hogy a
> KFKI-ben ez az elfogadott tarsalgasi stilus.

Miert hiszed, hogy barki ezt gondolna, vagy hogy ilyen stilusra
itt egyaltalan szukseg lehet? Errefele a meresi eredmenyeknek es
erveknek ugyanis _van_ sulyuk, nem szoktak oket egy kezmozdulattal
felresoporni.

> Valoszinu, hogy valamilyen idegi tulterheles okozza.

Amig az elemi elektrotechnikaval kapcsolatos teves elkepzeleseidet
nem sikerul tisztaznunk, addig nem igazan fontos, hogy mit
gondolsz az idegallapotomrol. Ha az erdemi vitat mindenkeppen
kerulni akarod, akkor persze nem tudok mit csinalni...

Arra viszont megkerlek, nagyon szepen, nyugodt es normalis
hangnemben, hogy legalabb cinkos osszekacsintasokkal ne probald
azokat elbizonytalanitani, akik inkabb hinnenek a mereseknek es az
erveknek.

Ugyanez vonatkozik Triznyakra is:

> A villamosmernokot ne keverd bele, O" hajlando volt a
> mi primitiv szintunkre ereszkedni, es emberi hangon
> szolni hozzank.

Emberi hangon mondta el o is ugyanazt, amit en, sot, meg me'rt is.
Elhittetek az eredmenyeit? Nem. Voltak erveitek az allitasaival
szemben? Nem.

> Es legvegul elarulom, mert ugy latom a sorok kozotti
> olvasas nem az erosseged, ( miert is lenne, hiszen
> nincsenek hozza torvenyek es meroeszkozok)a
> dobbenetedet okozo mondat nem rolad, es nem a veled
> valo vitarol szolt.

Amikor Geza bejelentette, hogy szerinte egy akkut nem lehet
egyszerre tolteni es kisutni, emiatt pedig minden merest es ervet
figyelmen kivul hagyva kiszallt a vitabol, akkor meg hozzatette
ezt is:

> ui:  figyu  Triznyak,  Te hozzam hasonlo ven hulye - nem vagy meg
> rettentoen faradt ?  Gyere, futamodjunk meg egyszerre !

Ugyan mire reagaltal akkor, ha nem erre?

Ha tovabbra sem vagy hajlando a vitahoz erdemben hozzaszolni
(illetve arra sem, hogy legalabb azt a kezikonyvet idezd, ahonnan
azt az allitast olvastad, amin az egesz vita kirobbant), akkor
teged is nagyon szepen megkerlek arra, hogy legalabb kulonfele
visszautalasokkal ne probald elbizonytalanitani azokat, akik
inkabb a mereseknek es az erveknek hinnenek.

Elore is nagyon szepen koszonom!
+ - Balfacannak nem volt eleg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Elismerem (mas forras megerositette), hogy a PSA dizelekben a
> vezermutengely to rik, de az osszes tobbi automarka osszes tobbi

Es mit irtam? Pont ezt. A tobbi markarol nem szoltam egy szot sem,
mert nem ismerem oket, bar azok kozott is akadhat hasonlo
konstrukcio.

> tipusara ugy gondolom, ervenyes a tortenesek sorrendje, amit
> batorkodtam tegnapelott leirni. Kotoraszom az emle keim kozott:

Mondtam, hogy azokra nem lehet ervenyes? Nem. Kar bizonygatnod
azt, amit senki nem vont ketsegbe; inkabb szolj arrol, hogy nem
ervenyes a 8 es 30 mm-es tengelyekrol irt eszmefuttatasod sem,
ugyanis nem mindegy, hogy a terheles kereszt-, vagy hossziranyu,
es hasonlo aprosagok... Avagy mi a helyzet a szij frekvenciafuggo
terhelesevel, ott nem ismersz el semmit?

> Nincs kedvem visszaidezgetessel untatni a listat, de jo lenne,
> ha elolvasnad, m iket irtal ossze tegnap. Azt a minosithetetlen
> hangvetelt, jelzos szerkezeteket , amivel telefrocsogod a listat
> viszont nem turom tovabb. Jo lenne ha visszaven nel magadbol!

Nem turod? :))) Csak azt kaptad vissza, amit elkezdtel. Ha nem
jossz kaptafaval, falrengeto baromsaggal, akkor normalisan is
megbeszelhettuk volna. Nem varom, hogy a kenyszeru beismerest
koveto "de azert irtam olyat is, ami nem volt hulyeseg" tipusu
magyarazkodas kozben meg azt is belasd, hogy te kezdted a
minosithetetlen hangvetelt, de azert a fenti szoveg nevetseges...

> Nekem viszont igenis komoly kifogasom van az ellen, ahogy te a
> minimum hasonlo lepteku sotetsegedet reklamozod. A valtozatossag

Draga egyetlen balfacan ur! Esetleg megirnad, hogy konkretan mire
gondolsz? Vagy csak ahhoz a rogeszmedhez ragaszkodsz most is, hogy
akkor is en vagyok a hulye, amikor te irsz baromsagokat?

> kedveert megprobalhatnal olyan hozzaszolast irni, amiben semmi
> mocskolodas, gunyolodas, a masik kepzettsegere , elmeallapotara,
> vagy a sajat tevedhetetlensegedre utalo kijelentes. Ha ezzel a

Tevedhetetlen nem vagyok, erre vonatkozo utalast pedig plane soha
nem irtam. Ha megis igy gondolod, akkor legy szives idezd, es
beszeljuk meg.

> kihivassal is boldogulnal, a hozzaszolasaid kb tizedilyen
> hosszuak lennenek, de mindenki szivesen olvasna oket.

Koszonom szives tajekoztatasodat! Vajon csak en erzem ugy, hogy
sokkal hitelesebb lehetne ez a szoveg, ha nem eppen most irnad,
miutan kiderult, hogy ugy irtal baromsagot, hogy kozben teljesen
indokolatlanul szemelyeskedtel is egy abszolut normalis modon
megfogalmazott kijelentesemmel kapcsolatban? Mondhattad volna a
valaszodban, hogy "szerintem nem igy van, hanem...", de inkabb
jott a nagy kioktato duma, amivel jo alaposan pofaraestel. Persze
ugy tunik, hogy meg mindig nem elegge, mert tovabbra is csak
bennem keresed a hibat...

Nem igazan esetem a tukrok emlegetese, de miutan korabban ezzel
jottel, felteszem, hogy ez a dolog kozelall a lelkedhez... Ugyhogy
teljesen jolelkuen ismet csak ezt javasolhatom: tukor elo, jol
fogd meg, es bamulj, csak bamaulj, es csak bamulj...
+ - re: Fenykurt 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 

>4.: a legertelmesebb elkepzeles a fenyszoroallitasi
>felvetes. Ugyanis a fenyszoroim jol be vannak allitva,
>viszont xenon-lampak, es az automatikus magassagalli-
>tas nem mukodik ismeretlen okokbol. Meg ezt el is tud-
>nam ugy-ahogy kepzelni, de a szituaciokbol nem az de-
>rul ki, hogy ez lenne a villogas oka.
Mas nem tudom hogy van vele de engem nagyon szokott zavarni, ha
hatulrol xenonnal megaldott auto kozelit meg.
Ha meg raadasul kicsit feljebb is vilagit, hat...
Lehet hogy o sem villog, csak a lampaja vilagit feljebb ? :-o

>3.: Az egyik leggyakoribb az M5 bevezeto szaka-
>szan, amikor "beesik" az ember a varosba, a 70-es tab-
>lanal megyek vagy 120-szal. Ez aztan az amokfutas, ez
...
>6. (vegul, de talan a legfontosabb): lehet, hogy en
>szabalytalan vagyok, de egyreszt addig senki nem szol-
>hat egy szot sem, amig valaki meg nem serul miattam.
Lehet hogy en szemet vagyok, de en kihivtam a rendoroket, amikor ejjel
az utcan a fiatalok autoversenyt rendeztek (es nem is biztos hogy ok
tobb mint 70%-al leptek tul a megengedett sebesseget), es nem vartam
meg amig elutnek valakit.

meg eszembe jutott, hogy mit utalok.
Egyre tobbszor tapasztalom, hogy ugy koszonik meg, hogy elengedtem
oket, hogy ramvillantjak a reflektort (lehetoleg megvarva hogy egesz
kozel erjek - lassan meg fog latszani az arcomon az ablaktorlo arnyeka
:-( ).
Aztan meg miert nem engedem el (jo kerdes, mert miutan megkoszonte fel
percig nem latok :-o )
Ki nem allom meg amikor all a kocsisor, es kozepen jon egy motoros,
akkor direkt rahuzzak az autot, sot olyat is lattam mar, hogy
ranyitotta az ajtot. Miert zavarja, hogy masik gyorsabban jut el a
celjahoz, ha ot legkevesbe sem akadalyozza ?

A'kos



--
Ákos Szalay
+ - Re: Fenykurt, ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Nagyak, autosok!

>  	  3.: az elozest nem feltetlenul szembesavban kell el-
>	kepzelni. Az egyik leggyakoribb az M5 bevezeto szaka-
>	szan, amikor "beesik" az ember a varosba, a 70-es tab-
>	lanal megyek vagy 120-szal. Ez aztan az amokfutas, ez
>	mindjart feljogosit barkit is arra, hogy elvakitson!...

Igazabol mar irtam egy levelet, de elveszett, ez azonban 
nem is baj, mert amit irtal az mas "megvilagitasba" helyezi
a szituaciot: Az altalad leirt szakaszon gyakran szoktak
sebesseget merni!!! Lehet, hogy csak joszandekbol villognak!
Azert nem ertettem, mert neha en is elozok gyorsan, de ram
meg soha sem villogtak.
Masreszrol a fenti reszen eleg sok gyalogos van. (A teljes tiltas
es a fizikai akadalyok ellenere!!!) Ezek nagyon konnyen 
teremthetnek komoly veszelyhelyzetet.
Az altalad leirt dolog egyebkent nem is elozes, hanem elhaladas.

Osszegezve: Talan nem kellene letepni valakinek a toket csak
azert mert pl. traffipaxra hivja fel a figyelmet.

Masreszt:
>	Es ha valaki ugy er-
>	zi, a refivel onbiraskodhat, akkor en is tehetem pl.
>	stroboszkoppal vagy p*csletepessel. (Vagy o igen, en
>	nem? Erdekes lenne...)

Ha a Whisky-s bankot rabol akkor Te is teheted. Vagy nem? :)

>	masok hogyan veszik a batorsagot, hogy engem neveljenek.

Pont ugy, ahonnan Te. :)

>	Az autosok 95% viszont tenylegesen pa-
>	raszt, azaz direkt, szandekosan

Szerintem itt azert valami csusztatas van. Az arany szerintem
forditott. Igazabol az a helyzet, hogy nem a normalisokra 
figyelsz fel, hanem az abnormalisra.
Masreszt a "paraszt"-ok nagy resze nem szandekosan az, hanem
mert figyelmetlen, bizonytalan, ideges, telefonal, tulzottan
magabiztos, a baratnojenek imponal, stb.

Valoszinuleg mas is haladni akar; nem hiszem, hogy tul sokan
ulnenek autoba csak azert, mert "bunkozni" akarnanak.

Osszegezve:
Szerintem a villogasokat joszandekbol kapod.
(Tobbszor lattam a fenti szakaszon, azaz a "Budapest" tabla
utan mero autot. Akkor meg csak az elso lehajto utan volt 70-es
tabla. Tehat elotte csak 50. Na ott a traffi vakuja valoban 
stroboszkopent villogott. Na Te  ie "esel be" 120-al.
Maganvelemeny: Az M5 bevezeto szakaszan lehetne nagyobb
sebesseget engedelyezni, de ugy tudom, hogy lakott teruleten 
a 70 a max. engedelyezheto. A Nagysandor utca utani csakaszon
az 50 viszont szerintem kesz rohej. Epitenenek helyette zajvedo
falat, de az sokkal dragabb, mint egy tabla :( 
(Nyomas az Unioba - 50-el!)

Szoval nyugi!
udv,
Attila
+ - Re: Fenykurt 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 18 February 2004 17:15, akos.nagy wrote:
> 	zi, a refivel onbiraskodhat, akkor en is tehetem pl.
> 	stroboszkoppal vagy p*csletepessel. (Vagy o igen, en
> 	nem? Erdekes lenne...)
[snip]
> 	szabalytalan vagyok, de egyreszt addig senki nem szol-
> 	hat egy szot sem, amig valaki meg nem serul miattam.

Most ne menjunk bele abba a vitaba hogy mit jelent az hogy a fenykurt 
hasznalatat a kresz engedelyezi es szabalyozza, illetve letezik-e a 
veszelyeztetes meg a megelozes fogalma, mert kiderult hogy nem a 
sebessegrol van szo :-)

> 	felvetes. Ugyanis a fenyszoroim jol be vannak allitva,
> 	viszont xenon-lampak, es az automatikus magassagalli-
> 	tas nem mukodik ismeretlen okokbol. Meg ezt el is tud-

Hat te tenyleg provokaltal minket ;-) Ezt az aprocska tenyt azert 
leirhattad volna az elso leveledben is :-)

A xenon onmagaban is zavarja az embereket. Arrol hogy tenyleg vakit-e vagy 
inkabb pszichologiai alapon, megoszlanak a velemenyek. (Sokan allitjak 
hogy tenyleg vakit, ugyanannyian hogy tulajdonkeppen nem csak szokatlan a 
szine es az emberek hajlamosak belenezni, igy persze vakit.) A lenyeg hogy 
meg itt is zavar sokakat, pedig itt azert tobb futkoraszik mint 
magyarorszagon. (Mivel en meg nem voltam a listan mikor te elmentel: az 
itt az franciao.)

Masreszt nem veletlenul kotelezo az automatikus magassagallitas. A xenon 
fenye sokkal erosebb mint egy rendes halogene (tudom hogy tudod:), es hogy 
megse vakitson, azt ugy erik el hogy sokkal "elesebb" az megvilagitott 
terulet es sotetseg valasztovonala. (Ezt azert tudjak megtenni mert a 
fenyforras pontszerubb.)

Ebbol nemcsak az kovetkezik hogy amig a vezeto (szembejovo vagy elol 
halado) szeme a sotet zonaban van, nincs baj, hanem az is hogy ha atkerul 
a megvilagitottba, akkor duplan kaprazik a szeme: erosebb a feny mint a 
szokasos, raadasul hirtelenebb atmenettel kapja.

Ha rossz az automatikus magassagallitas, sokkal gyakrabban verodik fel a 
feny ahogy leng az auto mint mukodo automatikanal (bar az utobbi sem tud 
mindent kivedeni, igy hiaba allitja dinamikusan a magassagot, hirtelen 
fel-lecsapodasok kifognak rajta es hegyre fel is megjarja a teton 
felbukkano szembejovo).

Marpedig reflektorszeru fenyt kapni meg visszapillanto tukorben is 
rendkivul kellemetlen, egyaltalan nem csodalom hogy rad villognak....

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS