> Mi a velemenyetek a Fiat Tipo-rol? Erdemes ra aldozni
> /'91 koruli/, esetleg jobb a benzines, mint a dizel?
Ha talalsz egy viszonylag sertetlen, nem lefutott peldanyt, meg leszel
vele elegedve. Az a baj, hogy par eve sok rettenetesen lestrapalt Tipot
hoztak be Olaszorszagbol, azok a tapasztalatok nem tettek jot a Tipo (es
egyaltalan az olasz autok) hirnevenek.
A benzinesek kozul az 1.4-es kicsit erotlen, a 2.0 16V (seidicivalvole,
olyan szepen hangzik) meg eleg jo etvagyu (igaz, csereben nagyon megy!),
a ketto kozott valahol...
Az 1.7-es diesel sem egy repulogep, viszont jo a fogyasztasa, az 1.9TD
jol megy, keveset fogyaszt (viszont azok kozott sok a lefutott).
Aprobb elektromos hibak szoktak elofordulni, nem veszelyes. A belseje
tagas, kenyelmes. A digit muszerfalat kicsit szokni kell, a TD GT kerek
oras muszerfala kifejezetten szep.
Ha valakinek mas tapasztalata van, majd ugyis kiabal.. :-)
Udv:
--
Gabor - mailto: - http://surf.to/quattro
|
zss irta:
>>> Ezeket az autokat en divatautonak nevezem. Szerintem semmire
>>> nem jok. Egy szemelyautonal rosszabbak a menetteljesitmenyei,
>>> viszont terepre nem lehet menni vele.
Ezt a kijelentesedet sajat magad cafoltad meg az irasod vegen (marmint,
hogy semmire sem jok). En annyit tennek meg hozza, hogy ez a mini-SUV
(sport utility vehicle) kategoria egy u"rt potol, eppen ez emlitett
tulajdonsagaival. Ebbol a kategoriabol a CR-V kitunik. Europaban
nyilvan mas megiteles ala esnek ezek az autok, de Amerikaban nem
veletlenul "divatosak". A fent emlitett u"r, a minivan es a nagy SUV-k
kozott volt. Vannak ezek a hatalmas autok, Chevrolet/GMC Tahoe,
Suburban, Ford Expedition es tarsai, amik eroben uraljak az utakat
(persze az teherautokat nem szamitva), s nagy veszelyt jelentnek, ha
balesetben veszel reszt veluk. A mini-SUV-k merteben kozelitenek
ezekhez, de kisebb (joval) teljesitmenyu motorral, konnyebb
karosszeriaval. Ezekbol kitekintve legalabb nem ezeknek a monstrumoknak
a lokharitojat latod szemmagassagban. Szemelygepkocsival utkozve egy
Chevy Suburban-nal azonnal a truck alatt talalod magad, s a
lokharitojat az arcodban talalod. Ezt a magassagbeli kulonbseget
igyekszik csokkenteni ez a "divatos" kategoria. Itt, Amerikaban nagy
szerepet jatszik autovasarlasnal a biztonsag. (Ismerek haromtagu
csaladot, aki csak azert vesz minivan-t, mert egy olyan "nagy" autoban
sokkal nagyobb biztonsagban erzik magukat.) A CR-V (es tarsai) nyujtjak
mindazt egy 1-2 gyerekes csalad szamara, amit a minivan tud nyujtani.
Plusz! A CR-V eppenseggel kozelebb all menetttulajdonsagait illetoen a
szemelyautokhoz es minivan-ekhez, mint a nagyobb testvereihez. A
negykerekmeghajtas elonyeit talan nem kell ecsetelni, s nem kell ahhoz
terepre menni, hogy azt ertekelhessuk.
Viszont, ha terepre szeretnel vele menni (nem sziklamaszasra), arra is
megfelel bizonyos mertekig (ld. pl. egy del-afrikai sivatagi
beszamolot, sokan mennek vele erdei utakra, homokos tengerpartra).
>>> A CR-V ketliteres 16 szelepes motorral kaphato, a manualis
valtoval
>>> 133 LE-s, az automata 128 LE. Ugy tudom ennek is VTI motorja
van,
>>> tehat valtozo szelepvezerlesu. Viszonylag dinamikus a mozgasa,
>>> de eleg nehez a karosszeria.
Amerikaban mind az automata, mind az 5-seb teljesitmenye 125 LE. A
motort az Acura Integra motorjat gyarto soron gyartjak (abbol
fejlesztve), ennek megfeleloen elegendoen dinamikus, csak nem kell
felteni 4-5,000rpm-en porgetni.
>>> A motor az elso ket kereket hajtja, viszont csuszashelyzetben
>>> bekapcsolodik a hatso ketto is. Manualisan nem kapcsolhato.
>>> Bekusztam ala, ha't, eleg erdekes megoldasok vannak rajta.
Azt nem sikerult meg senkinek sem magabiztosan megmondania, hogy meddig
marad az osszkerek-hajtas bekapcsolva (kovetkezo valtasig, ameddig a
gazpedalt nyomod?). Igaz, hogy 8 huvelyknek irjak a magassagat, az
alvaz eleg serulekenynek latszik (kipufogo pl.).
>>> A kulseje tipikusan Hondas, szep autonak tartom. Jo a kulso
>>> belso kidolgozasa, tetszett a napfenyteto, amely durvan az
elso
>>> es hatso ulessor kozott helyezkedik el, jo nagy es motoros
mozgatasu.
Amerikaban csak utolagosan szerelheto be a napfenyteto - azzal nem
rendelheto. :-(
>>> Potkerek kivulre szerelve. Belseje viszont kritikan aluli.
Nagyon el lehetsz kenyeztetve. ;-)
>>> Az ocskabbnak ocskabb anyagok tomkelege, tucatgombok, gagyi
>>> karpit az ajton es uleseken. Bo:rrel nem rendelheto(miert?).
Nem
>>> ertem, hogy a regi, hasonlo katagoriaju autok kozott olyan
szep,
>>> komfortos anyagok voltak, most miert tesznek minden autoba
>>> kemeny muanyagot????
Nagyon egyszeru a belso kikepzese, de a kivitelezese a Honda minosegnek
megfelelo (nem zorog sehol meg ocska utburkolaton jarva sem). Ezert az
arert mit is akarhat meg az ember - borulest persze utolag barmikor be
lehet szerelni. Az ulesekre sok a panasz, rovid "uloke"es nem eleg a
lumbaris megtamasztasa (de ez azt hiszem tipikusan Honda megoldas),
viszon ultem mar kenyelmetlenebb kocsiulesekben is.
Nem ertem a "hasonlo kategoria" meghatarozasodat. Arkategoria?
Felszereltsegi kategoria? Mert maga a mini-SUV maga egy uj kategoria.
>>> Nem ertem, hogy a mai idokben, amikor
>>> eloszeretettel torik fel az autokat, miert nem lehet kapni
ehhez
>>> az autohoz valami csomagfedo rolot, vagy kalaptartot. Teljesen
>>> nyitott, barki belelat.
Ketfelet is lehet hozza kapni. Egyik, amelyik rugos, es a masik, amit
kezzel kell visszatekerni.
Egyebkent pedig a csomagter padlozata alatt a potkereknek megfelelo
meretu pakolasra alkalmas hely van (szem elol rejtve), plusz megannyi
apro fedett kompartment.
>>> A vezeto helyzete kisbuszos. A kormany
>>> jobban fekszik, mint szgk-ban, a pedalok inkabb lefele vannak,
>>> mint elore.
Egyetertek.
>>> A szervot nehezebbnek talaltam mint altalaban megszokott.
Melyiket? Egyikre sem hallottam meg panaszt.
>>> Kulonben
>>> jol vezetheto, baromira imbolyog kanyarnal, erosebb
>> nyomatekvaltasnal a magasabb sulypont miatt.
A CR-V-nel csak a Mercedes M series es (gondolom) a Lexus jobb ilyen
szempontbol.
>>> Konkluzio: Csaladi autonak tokeletes, megfeleloen komfortos,
>>> bar az arat semmikeppen nem eri meg (5MFt). Nem erzekeny
>>> a Bp-i utakra, viszont sokat fogyaszt (11-13 l).
Orszaguton 8.8L/100KM elerheto konnyeden (negy felnott, tele
csomagtarto, A/C es cruise kontrol nelkul). Magasabb tengerszint
feletti magassag eseten (Colorado) meg jobb adatokat kozolnek -persze
valoszinuleg alacsonyabb a teljesitmeny is.
Egyeb eszrevetelek:
- Gyenge gyari hangszorok (kulonosen a hatsok). Mindenkeppen ajanlatos
legalabb az elsoket jobbra cserelni es/vagy erositot bekotni. A gyari
radio (CD, magno) elfogadhato, jo hangzast produkal (Alpine).
- Sokan panaszkodnak, hogy gyenge a motor. Nyilvanvalo, amennyiben 4
literes motorokhoz hasonlitja az ember. De aki ki meri hasznalni a
porgos motort, annak azert nincs gondja elozeskor, besorolaskor.
- Az 5-seb valtozat eseten a motor magasabb fordulatszamon porog
5-osben, mint ugyanannal a sebessegnel az automata valtos. Nem elony az
5 sebessegesre nezve. Az automata viszont jol el van talalva (grade
logic, override).
- Panaszkodnak a cruise kontrol-ra. Allitolag nem elegendo vakuum miatt
extrem korulmenyek kozott (huzos emelkedo) nem kapcsol vissza (az
automata), s nagyon engedi a sebesseget lecsokkenni.
- Az ablakemelo gombok es a kozponti zar gombja lehetetlenul
(szokatlanul) van megtervezve, de meg lehet szokni. Egyiknek sincs
megvilagitasa (stupid!).
- Kategoriajaban a legnagyobb es legtagasabb! A Grand Cherokee es a
Ford Explorer mereteihez hasonlithato!
Honda minoseget es szolgaltatast is vasarolunk a penzunkert!
Hianycikk volt megjelenesenek eveben, most mar nem kell (olyan) sokat
varni ra.
Udvozlettel: Berke Tamas
_____________________________________________________________________
You don't need to buy Internet access to use free Internet e-mail.
Get completely free e-mail from Juno at http://www.juno.com
Or call Juno at (800) 654-JUNO [654-5866]
|