Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2120
Copyright (C) HIX
2004-03-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ez am az elfogultsag magasiskolaja (mind)  33 sor     (cikkei)
2 VM + 1.4l 100LE (mind)  26 sor     (cikkei)
3 Re: Jobb (mind)  8 sor     (cikkei)
4 re: hasznalt auto, turbo (mind)  66 sor     (cikkei)
5 ipiapacs (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Loerok (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Felnik (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Doblo diesel (mind)  10 sor     (cikkei)
9 jobb kez (mind)  15 sor     (cikkei)
10 TDI, gaz (mind)  50 sor     (cikkei)
11 Genf (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Auchan olaj (mind)  51 sor     (cikkei)
13 Vizhofok + termosztat (mind)  28 sor     (cikkei)
14 EU csatlakozas + kombi (mind)  37 sor     (cikkei)
15 1991-es Opel Vectra hutoracs! (mind)  33 sor     (cikkei)
16 Re: nyomatek, 1.4 100 LE (mind)  62 sor     (cikkei)
17 Re: FIAT Stilo 2004 1.4 (mind)  45 sor     (cikkei)
18 jo olaj - rossz olaj (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Valasz: Nasfay Zolinak - Alfa*** HIX AUTO *** #2119 (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Opel Astra 1.4 (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Ez am az elfogultsag magasiskolaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez am az elfogultsag magasiskolaja!
A 325/525 tds motor 2500 kobcenti és 143 loero,
pontosan nem is tudom, de valami 300Nm koruli
nyomatekkal....
...Persz, mer meg nem vezettel nagyobbat :))))

Az ujabb tds mar 150 HP!  De szerintem ez meg csak TD volt, bar a felirat
TDS volt  rajta. Csak a kocsi korabol kovetkeztetek arra, hogy ebben meg
csak, a TD motor lehetett, míg a felirat utolag kerult fel ra. 
Es a sracunk feje azert is zoldult, mert egy Clio is utana szaguldott,
akivel szinten nehezsegei voltak!
Egyebkent mentem mar nagyobb es erosebb autoval is! De ugy latszik azert
huzod le a kisebbeket, mert te viszont meg nem hasznaltal ilyet!
Itt van nehany, amikkel jarnom kellett: BMW 750i; 525td; 525tds; 525tds
automata; 320i; 316i; 
Mercedes E; C; 1844; es egy V12 motorral szerelt teherauto, de annak a
szamat nem tudom!
Iveco Eurocargo 170Le-s motorral. Liaz, 4 és 6 henegres IFA!
Audi 100; 200; 5000. Mindenfele motorral: 2.0i-töl a V8-asig; A4, A6!
Audi 80 1,6-2,3i; 1,9TDI
Es persze: Lada, Wartburg, Trabant, Dacia, Skoda, kis és nagy Polski, Opel,
VW, és sorolhatnam...
De mentem már néhány (tényleg, csak néhány) 100 métert egy 700 lóerős
erőgéppel is. Abban már számokban nem lehet kifejezni a nyomatékot,
egyszerűen érezni kell.
Ezek mind cégautok, vagy berkocsik, vagy valamilyen javitasra szorulo gepek
voltak! De van koztuk olyan is, amit a gyarbol hoztunk a megrendelonek!

Szoval, ha komolyan elfogultsaggal vadolsz es tapasztalatlannak tartasz,
akkor te vagy kismiska! (nem akartam ide csunyat irni)

Udv,
Jockey
+ - VM + 1.4l 100LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Mindenkinek koszonom a VM motor temaju felvilagositasokat.

###

: Nem emlekszem, milyen autod van, de a 750 kilos 60 lovas Punto Graz
: kornyeken, vagy Salzburg utan a nemet oldalon 5-ben kepes volt 70-ig
: lelassulni, par helyen 3-ba kellett visszavaltani, hogy le alljon le.
: Egy 1100 kilos 1.4 Fabia szerintem (tipp, hasracsapva) nem tudna tartani
: a 130-at ott, ahol a Punto 60-ra lassul. Ha jol emlekszem Graz
: magassagaban 2 helyen is volt olyan emelkedo, ahol a 120 lovas 144
: Nm-es 1150 kg-os 1.6 Alfa-val inkabb visszavaltottam 4-be, mert
: lassulni kezdett. Csak ugy irom, mert a kivetel erositi a szabalyt :)))

Te is tudod, hogy 60LE-s kocsival lenduletbol kell autozni, nem izombol.
Mult heti tapasztalat 3 szemellyel + sibox-szal a teton a kedvenc 1,4-es
Corsammal (60LE, 110Nm). A Graz kornyeki hegyeken folmegy 5.-ben 135-140
-nel, ha az emelkedo aljan 160-nal kezdek. Kb. 2 helyen nem megy fol
5.-ben, itt 4.-ben padlogazzal 130-140-nel folmegy. A fogyasztas kb.
7,5l/100km volt. Akkor ez most a kivetel kivetele? :-))


Udv,
marky
+ - Re: Jobb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joe,

merre vannak ezek a kis utcak Veszpremben? Eppen bal elso sarvedot keszulok cse
relni, jo lenne, ha a biztosito is beszallna kis level a manoverbe. ;-)

G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 206.67-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re: hasznalt auto, turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Fogash!

Kritizalod a szubjektiv dolgok tenykent valo beallitasat es a demagogiat.
Ez szerinted nem az?

"Mindettol fuggetlenul a dieselek sokkal autozhatobbak, mint a benzines
tarsuk.
Meg ugy is, hogy az egyetlen benzines turbo is direkt nyomatekra hangolt,
hosszu loketu motor. "

Mit jelent az, hogy jobban autozhato? Definiald kerlek objektiv
parameterekkel!
(S bizonyitsd be objektiven, hogy a PDTDI Golf jobban autozhato, mint a
Honda Civic VTi Type-R a maga 2literes es 200 loeros szivomotorjaval. Nem
fogyaszt sokat es nem esik szet.)

Attol, hogy Gonczi Csabanak jobban tetszik a 115LE dizel Alfa, mint a 120LE,
szinten nem kell altalanositani. Nekem is jobban tetszene, mert van benne
klima. De ez nem a motor erenye. S sokan - ez altalanositas, nem feltetlenul
igaz Csabi eseteben - akkor is azt mondanak, hogy a dizel teszik jobban, ha
nem igy lenne, mert senki sem szeret beismerni egy tevedest.

Az egyik legjobb haverom 156SW vasarlasa elott all.
Az 1,9JTD (140LE) egybol kilove. Neki sokkal rosszabbul autozhato, mint
pl.az 1,8TS (140LE).
Opciok a 2.0JTS (165LE) es a 2,4JTD (175LE). Nagyon nem tudja mit tegyen,
mert ugy erzi, a dizel semmivel sem megy jobban, dragabb, csak a kisebb
fogyasztas szol mellette, de a kulonbseg kb. 150ezer km alatt jonne csak be.
Nem tetszik neki, hogy varosban telen a dizel alig hajtato, mert mindehova
odaer, mire felmelegszik a motor - meg kiegeszito futessel is, ami plusz
200ezer -, hidegen meg nem celszeru terhelni. Nem tetszik, hogy a finom
illatos benzin helyett iszonyu budos naftat kell bele tankolni. S meg
sorolhatnam.

A nemetek amugy az ubermens, mindent mindnenkinel jobban tudo, baromi okos
nemzet.
Ellenben a svajciak, az amcsik, a japanok... tiszta hulyek, mert ott dizel
autot csak kulfoldi rendszammal latsz.

"Nemetorszagban, ahol a benzines es az osszemerheto teljesitmenyu (LE), de
amugy
 lenyegesen nagyobb nyomateku diesel szinte semmivel nem dragabb a
benzinesnel,
 (vagyis kivettuk a piaci szabalyozok torzitasat az AUTO megitelesebol) nem
vel
etlen, hogy a fenti markak eseteben boven 50%  feletti a dieselek
reszesedese."

Utalom az osszeeskuves elmeleteket, de erdekes modon azota lett felenk
"egyertelmu teny", hogy jobb a dizel, miota a nemetek csak azt vesznek es
csak a dizel iranyra fektetnek hangsulyt.
Szinten mindaddig tartotta magat a hit, hogy a 8V sokkal jobb, mint a 16V,
mig a vilagon kb. utolsokent a nemetek is el nem kezdtek 16V benzinmotorokat
gyartani.
Erdekes. Bar szerintem hulyeseg itt osszeskuvesre gyanakodni. Eleg a
magyarok nemetmajmolo jellegere. Tisztelet a kivetelnek.

Udv,
Gabor
AR145 1,6TS

P.S.:
Adalek:
Ma lattam egy nagyon uj Mondeot. Dizel. Dolt a fust belole. Szo szerint nem
latszott a hatso rendszama. Tudom,biztos valami baja volt,de egy benzinesnel
meg ilyen hibat nem lattam 15 eves kor alatt...
+ - ipiapacs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok,

koordinatak: Magyarorszag, Fejer megye, Alcsutdoboz
idopont: 2004. marc. 12. 10:00
Rendszam: DFF193
Auto: Opel Kadett 1.6D
HixAuto matrica: kiteve

Ki voltal?

Az egyezmenyes jelet sajnos elfelejtettem, a dudam nem volt
jo, az integetest nem vetted eszre, nekem nincs kint a matrinca. En
egy oreg szurke Audi 100assal voltam.

udv,
Ivicz L.
+ - Loerok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az irodank ablaka elott allok beszelgetesebol egy reszlet:
"- Megmondtam a batyadnak hogy hulye, miert vette meg azt az egynyolcas
szart, most ramegy a gatyaja is.
 - Ja ja... igaza van, megmondta...
 - Inkabb vett volna egy egykettes korzat, hat literben megall es megy mint
az allat..."

No comment... :-)

teeby
+ - Felnik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem szükségem lenne rájuk, elég erősen! Ha még aktuális, akkor kérlek ír
j, vagy küldj egy sms-t. Ha megadod a számod, akkor visszahívlak!

Köszönöm

H.Péter

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: host-206-66.fibernet.bacs-net.hu)
+ - Doblo diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ismeri valaki a Fiat 1.9 JTD motorjat? A Doblot szerelik vele, de azt
> hiszem meg eleg fiatal konstukcio.

Eppen az elobb irtam rola ;)

Cs.

Nem tudtam , hogy megegyezik a ketto. Nincs valtozata ?

Dodo
+ - jobb kez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"mar tenyleg komolyan gondolkodom egy Kraz beszerzesen, lesbenallason es az
ilyen fickok jobb oldali ajtajanak atszabasan...

Udv joe"

Beszallok, szponzoralom, :-)   Felteve ha Sarvart is korbejarod vele egy
hetvegen..:-)))
Apropo Joe bacsi!  Megvitatnam Veled a homok utjat a legszuroben, mint
annakidejen..:-))
Ha esetleg a furdonkben jarsz keress meg!


Dodo
+ - TDI, gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sajnos ez az info is téves. A 110 LE-s TDi ugyanis valtozogeometriaju turbos
>+ toltolevego-hutos. A 130 LE-s pedig mar befecskendezo-pumpas (igy mondjak
>helyesen?), akarcsak a 105, 115 és 150 loeros tarsai. Viszont hogy ezek
>között mik a pontos különbségek, azt mar nem tudom.
Ismetlem: a 90LE-s TDI-n nincsen intercooler. A 110 lovason van, de fix turboja
 van. Ezeken piros az i-betu. A 130 lovason van a valtozo geometriaju turbo, es
 ennek letezik adagolos (elektronikusan vezerelt, disztributoros Bosch adagolov
al) valtozata, amit nemetorszagi gyarakban gyartottak. Ennek a _csucs_valtozata
 a 130LE.
Letezik szinten 130 LE-s pumpe-duse (PD-TDi, adagolofuvokas, befecskendezo pump
as) valtozata, amit viszont a GYORI Audi uzemben gyartanak. A PDTDi motoros aut
okon a Di piros. Ugyanennek a motornak van 150LE valtozata is, ez kizarolag VW-
ben volt rendelheto, Audi ilyen motorral nem keszult. Sot, van 180 LE-s valtoza
ta is, de az meg gyaron belul maradt, eddig nem kerult piacra. Az Audi ez helye
tt fejlesztett maganak 2.0dieselt, ez az uj A3-ban jelent meg tavaly.

>A ga'zro'l idezek:
> Andrassew Iva'n: webb napok  2003 december (naplo)
> http://www.elender.hu/~andrasse/an200312.shtml
>December 28. (vasa'rnap) Tegnap e'jjel meghalt Inca o:cse'm. Pe'csro"l
> jo:tt a 6-os u'ton, e's fo:lrobbant az auto'ja. 
>Fogalmam sincs, mi to:rte'nhetett. Soha nem vezetett gyorsan, soha nem
> volt meggondolatlan. Azt is tudom, hogy ugyan lesodro'dott az u'tro'l,
> de nem u:tko:zo:tt semminek. Andra's o:cse'm szerint az is lehet, hogy
> valami elektromos hiba robbantotta be a ga'zt, ami a kocsit hajtotta.
Ez meg semmi mas, csak hangulatkeltes. Tobbszaz (tobbezer) ember halt meg hidra
ulikus fekrendszeru autoban, mert szetment a gumi fekcso. Tobbezer ember halt m
eg legfekes, dobfekes buszokon, mert elment a fek. Megis felulsz buszra, nem? S
ot, akar az Al Kaida is felrobbanthatta, Pecsen baromi sok arab van. Persze szo
moru, hogy valaki meghal, de oreganyam falujaban 40 eve mindenki palackos gazza
l foz, megse volt egyetlen icipici balesetuk se eddig. 
Viszont Skodat (BENZINES SKODAT) mar lattam ut szelen kiegni...

>19 levelvaltas??? Beperelni kellett volna a biztositot, nem levelezni.
>Ugyved ismerossel 1 db dorgedelmes levelet iratni, hogy vagy fizetnek
>a szerzodes szerint x napon belul, vagy polgari pert inditasz. 
>Nem olcso buli, de van esely hogy a vegen a perkoltseget is 
>ravarrjak a biztositora.
Es koltsek el ujabb szazezreket ugyvedre, igazsagugyi muszaki szakertore (ha az
 elso nem jo, akkor tobb szakertokre), annak a bizonytalan kis eselynek a remen
yeben, hogy az orszag legnagyobb biztositojanak teljes jogi apparatusaval szemb
en nyerhetek pert. Ami ha nem sikerul, akkor nem csak a lampak arat bukom, hane
m a teljes perkoltseget is. Elvi sikon mozogva olyan kurva konnyu kijelenteni, 
hogy bepereled, de egy ilyen lutri pert sikerre vinni, ehhez ilyen ugyekben jar
tas es megbizhato ugyvedet keresni (akinek a dija NEM resze a perkoltsegnek), v
agyis a megkeresett penz felet el is vinne... Ne legy naiv. A jog soha nem az i
gazsag oldalan all, illetve jogi szempontbol sokfele igazsag letezik. A legritk
abb esetben az, ami a kisembert tamogatna egy nagy ceggel, vagy hatosaggal szem
ben.
Fogash
+ - Genf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Majd DjTiszy ugyis beszamol reszletesen, de az itteni napilap autos mellekleteb
en megjelent par erdekesseg a szalonrol. Ilyen pl. a platform-strategiaban megv
alosulo Maserati MCS (Maserati Corsa Stradale), ami a Ferrari Enzo-val van kozo
s platformon. De mig abbol haromszazvalahany darab epul(t), addig az MCS-bol cs
ak az a 25 darab, ami minimalisan kell ahhoz, hogy az MCC-vel (Maserati Corsa C
ompetizione) versenyezhessenek a hasonlóan gyakori Mercedes CLK-GTR ellen. 
Ha mar Mercedes: a nagyfonokseg elismerte, hogy a McLarennel egyutt dolgoznak e
gy kozepmotoros sportkocsin, ami a Ferrari 360 es a Lamborghini Gallardo ellenf
ele lehet, tisztan az SL55AMG es az SLR koze pozicionalva. 
Szinten merci vonatkozasu hir a Maybach nyomateka: . Jo, benzines 
turbo (by the way 2 turbo) es 5,5 liter. Viszont BMW-ek terveznek egy Rolls 100
EX-et, 9.0 literes V16 motorral. (2db 745i motor osszekavarva valahogyan).
Giurgiaro kiallitotta az Alfa Romeo Viscontit, ami egy negyajtos limuzin, 405 l
ovas V6 biturbo motorral, 4x4 hajtassal es kormanyzassal. Az ilyen olasz dizajn
erekre azert erdemes figyelni, mert a Brera is teljesen forgalomkepes darab, va
gyis a kiallitott formaterv nem csak egy papirmase, hanem jarokepes auto. :)
Fogash
+ - Auchan olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> : Egeszen biztosan van rajta ilyen jelzes, a franciak
> : pedig millioszam hasznalnak ilyen olajakat. Vajon oket
>
> Honnan az info?

Hogy a jelzes rajta van, arrol egyszeru, szemmel torteno megnezes
utjan... Hogy mennyien hasznaljak, es milyen a minosegu, arrol mar
korabban itt is volt szo.

> : Erdemes lenne belegondolni abba is, hogy okozhat-e
> : barmilyen olaj ekkora tobbletfogyasztast... Ha igen,
>
> Mar ugy elmeletileg, eszmefuttatas alapjan, vagy a
> gyakorlatban? A ketto ritkan ugyanaz.

Elmeletileg is, es gyakorlatban is. Valamint puszta logikai alapon
is: ha ket olaj kozott lenne akar csak 1 liter
uzemanyagfogyasztasi kulonbseg, akkor ugyan miert nem reklamozzak
igy? 15000 km csereperiodussal megsporolsz 150 liter uzemanyagot,
azaz legalabb 30000 forintot, ami kivalo erv lenne a magasabb ar
elfogadtatasara...

> : Erdekes, hogy egyeb hiba lehetosege nem jutott eszebe
> : senkinek, csak az "ugye megmondtam"...
>
> Te annyival jobban tudsz mindent, mindenkinel, meg azt
> is, amit nem.

Nem, en semmivel sem tudok jobban mindent, csak nehany itteni
szerzovel ellentetben neha gondolkozom is.

> Az olaj es a kontaktlencse-folyadek nalam az tipusu
> dolog, amin nem erdemes sporolni. Lehet, hogy ugyanaz
> a minoseg van a negyedannyiba kerulo flakonban (nem
> hinnem egyebkent, de legyen igy, nem erdekel), de nem
> kolt az ember annyit az ilyen cuccokra, hogy megerje
> a kockazatot. Ostoba, tudatlan  az ilyesmibol
> megveszem a markas cuccot, es nyugodtan alszom, nem
> ugy, mint a sok kispalyas.

Tolem azt toltesz mindenhova, amit akarsz, a @-os jelzot pedig egy
szoval sem mondtam; viszont ha te allitod magadrol, nem ellenzem.

> Na, tovabbi kellemes kuzdest.

Koszonom, bar eddig nem tunt fel, hogy kuzdottem volna... Az
eredeti szerzok hallgatnak, Fogash azt mondja, amit en, csak te
probalsz "kuzdeni". Pedig semmi szukseg ra, eleg lenne, ha
megprobalnal logikus ervekkel eloallni.

Ugyhogy kellemes gondolkodast!
+ - Vizhofok + termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egy 89-es Toyota Starlettel van gondom. Egyszer azon vettem eszre magam, hogy "
nem megy az auto", vagyis olyan, mintha orokke hideg lenne a motor. Aztan eszre
vettem, hogy a vizhofok mutatoja, ami normalis esetben a kb. muszer felenel szo
kott beallni, most - hosszabb hasznalat utan is - max. az addigi 1/4-eig kuszik
 fel, vagyis szinte semeddig. Nem nagyon ertek a kocsikhoz, ugyhogy elvittem sz
erelohoz, aki mondta, hogy rossz a termosztat, csere. Ki is cserelte egy TruPar
t markajura. Mentem vele 2-3 napot, ment a gep mint a golyo, aztan hirtelen azt
 vettem eszre, hogy a szitu ismet elojott, vizhofok sehol. Ismet szerelo, ismet
 mondja, hogy csere (bele se nezett), azt mondja, elofordul neha, hogy az ilyen
 utangyartott alkatreszek nem jok, vegyek nyugodtan egy ujat (lehet ugyanolyan 
is), nem sok esely van ra, hogy az is rossz legyen... Ugyhogy ismet vettem egy 
ugyanolyat (TruPart, az volt a boltban, s "olcso" is volt). Kocsi szerelohoz, k
iveszi a regi termosztatot, azt mondja, r!
anezesre semmi baja, de azert tegyuk be az ujat. Betette, mentem vele 1 napot, 
s ismet kezdodik ujra elolrol, megint nem megy fel a vizhofok.

Kerdem en, mi legyen? Menjek masik szerelohoz? Vagy - most hogy kidobtam mar eg
y gyari termosztat arat -, mostmar tenyleg vegyek egy eredetit?
Kerlek, segitsetek.
Ha valaszoltok, maganba is kuldetek el, ha lehet.

Koszonom.

Zu

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.157.96.234)
+ - EU csatlakozas + kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

!Buenos Dias!

Koszonom mindenkinek a hozzaszolasokat, es a segitseget a fenti temakkal
kapcsolatban.

Az auroknal nalam is szoba jott, hogy az 1,4 - 1,5 benzin helyett inkabb 1,8
- 1,9 - 2,0 TD (tdi, cdi, stb.) motorral kene megvenni, es meg nem lefutott
a kerdes. 
Konkretan ezeknel az autoknal a _sajat egyeni_ tapasztalatom az volt, hogy
meg hasznaltan is van eleg komoly kulonbseg az arban. En ugy szamoltam, hogy
a dizelek tobbletkoltsege (konkretan dragabbak) min. 100e km utan terulne
meg. Itt nem szamoltam bele az allitolagosan dragabb szervizeket, de mivel
nem volt dizel autom (hihi igazebol a 998 ccm Ibiza az elso sajat kocsim),
ezt nem vettem keszpenznek. A dizeleknel ezt is tapasztaltam, hogy az 5-7
eves autokat nezve, sokkal tobb km van bennuk, mint a benzinesekben
(nyilvan, azert vettek dizelt, mert tobbet autoznak, es/vagy cegauto volt).
Nem akarom szitani a dizel - benzin vitat, de az en szempontjaim alapjan:
A dizel kevesebbet eszik, es erosebb, ami a kombihoz jobb lenne. A benzines
viszont olcsobb (vetelkor), csendesebb, tisztabb, es jobban megszoktam a
vezetesi stilusat. En demagog vagyok, de nem esne jol az ossze gazolajozott
kutfejnel tapicskolni tankolaskor, valamelyik tuti brigad (komuvesbrigad 25
eves dizel kisbuszban), vagy egy II. Vilaghaborus Ifa utan. Tudom, hogy a
modern dizelek mar messze nem produkaljak 15 eves tarsaik mutatvanyait, de
azert en hallom a dizel hangot, es latom gyorsitaskor a fekete poffoket,
naluk is. Meg futok nehany kort, aztan majd beszamolok, mi lett a tortenes.

Mas: Jelentem, 97-es evjaratu 998 ccm Seat Ibizamban 122e km van, es most
volt az elso alkalom, hogy gond volt vele. Konkretan tonkrement a
gyujtotrafo. Ezen kivul soha semmi baja nem volt. Imadom ezt a kisautot, es
megszakad a szivem erte, de mar kezd kicsi lenni, es hianyzik nyaron a
klima.

Meg egyszer koszonom mindenkinek az eddigi, es a jovobeli segetseget!

Adios,
Chucky
Ui: bocs a hosszu hozzaszolasert.
+ - 1991-es Opel Vectra hutoracs! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Nepmuveszet -  Ajandek

Sziasztok autosok.

>Nem tud valaki veletlenul egy bontott Opel Vectra
2000-hez hutoracsot?

Utangyartottban valoban gatyarohasztoan draga :-)
Ez a hutoracs 89 - 92 - ig gyartottakhoz jo !

Vectra A
Szurke szinu.
Euro Stamp        3640
Klokkerholm       3000

GT   fekete
Euro Stamp        3560
Klokkerholm       3100

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu .
+ - Re: nyomatek, 1.4 100 LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 11 March 2004 12:04, ar146 wrote:
>> Meg nem voltam olyan autopalyas emelkedon ahol a tempomat nem
>> tudta volna tartani a 130at :-) Igaz, hogy ez a sebesseg _pontosan_
>> a nyomatekcsucsnak felel meg. Gondolom nem veletlenul terveztek
>> ilyenre a valtot...
>
> Nem emlekszem, milyen autod van, de a 750 kilos 60 lovas Punto Graz

Hat igen, nekem nincs egy egesz websiteom rola :-) Azota talan mar olvastad 
a tegnapi Autoban hogy olyan verszegeny, nyamvadek szaz lovasom van, egy 
tonnaban. :-) Ilyen ni: 
http://perso.crans.org/~szakacs/par_temps_variable_petit.jpg

A Punto 60 750 kiloja meglep, mert az adatbazisban 860 kilos menetkesz
tomeggel szerepel, es nem szokasuk elirni az adatokat. De nem tul
lenyeges...

> kornyeken, vagy Salzburg utan a nemet oldalon 5-ben kepes volt 70-ig
> lelassulni, par helyen 3-ba kellett visszavaltani, hogy le alljon le.
> Egy 1100 kilos 1.4 Fabia szerintem (tipp, hasracsapva) nem tudna tartani
> a 130-at ott, ahol a Punto 60-ra lassul. Ha jol emlekszem Graz

Vagy tudna vagy nem :-) Ahhoz hogy egy emelkedot kibirjon egy motor, le
kell ugye gyozze (tobbek kozott) az emelkedobol fakado ellenallast es a
legellenallast. Az emelkedo az nem fugg a sebessegtol, a szel igen.
Tehat ha lassul egy auto, es csokken a nyomatek (feltetelezzuk hogy a
nyomatekcsucson vagy az alatt vagyunk), akkor lehet hogy gyorsabban
csokken a legellenallas mint a nyomatek => az auto kozelebb kerul ahhoz
a ponthoz ahol mar tudja tartani a sebesseget, esetleg el is eri azt,
nem lassul tovabb. Viszont ez nagyobb sebessegnel jatszik, 70-90
kornyeken a legellenallas mar nem csokken olyan nagyon, ellenben a
nyomatek igen (az idezett Puntonak 2500nal van a nyomatekcsucsa,
ami 5osben is csak 86km/orara eleg, nem csoda hat ha emelkedon
legalabbis 85ig siman visszalassul).

Ezzel szemben egy olyan motor aminek 130nal van a nyomatekcsucsa az jo
esellyel vagy tudja tartani a 130at, vagy ha nem, akkor nem fog tudni
megallni sehol a lassulasban => visszakapcsolas (ez nem ilyen biztos,
mert 130nal a legellenallas mar nagyobb szerepet jatszik, de azert
valoszinu).

Mindez a szoveg csak azert hogy az a mondatresz "ahol a Punto 60ra
lassul" nem hat meg, szamomra alig jelent tobbet mint azt hogy "a
60lovas, 100 Nmes Punto, aminek 85nel van a nyomatekcsucsa vissza kell
kapcsoljon". Arra meg megvonom a vallam, hogy jo, de ez megint semmit
nem jelent arra vonatkozoan hogy mit fog csinalni egy 125 Nmes auto
aminek 130nal van a nyomatekcsucsa :-)

> magassagaban 2 helyen is volt olyan emelkedo, ahol a 120 lovas 144
> Nm-es 1150 kg-os 1.6 Alfa-val inkabb visszavaltottam 4-be, mert
> lassulni kezdett.

Ha 170rol lassult 150re... :-) A tiednel ugye 145km/oranal van a 
nyomatekcsucs.

> Csak ugy irom, mert a kivetel erositi a szabalyt :)))

Ja, termeszetesen kell legyen olyan autopalyas emelkedo ahol nem birnam
ki. De akkor mivel piszkalnam itt a jonepet? ;-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: FIAT Stilo 2004 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 11 March 2004 23:27, albande wrote:
> Mit szoltok az uj Stilo 1.4-es motorahoz? nekunk regebben egy 156-os

Rendes modern 1.4esnek tunik, talan egy picit magasan van nyomatekcsucs
(mar megint ezzel a nyomatekcsuccsal foglalkozok:), 4500nal, es elegge
kozel a teljesitmenycsucshoz (5800). Erdemes lenne latni egy gorbet, de
olyant nem talaltam.

> alfank volt, (1.6+chip tuning=150 LE) de el kellet adnunk.:(
> Az uj Stilot vettuk meg, ami ugyan 1.4-es es 95 LE-s chip nelkul
> (hamarosan chippelunk majd rajta), de szerintem ugy huz, mint az alfa. 

Akar igaz is lehet :-) Ugye az alfa motorja 119 lovas, 144 Nmes, vagyis
jobban kene huzzon mint az 1.4es motor a maga 128 Nmevel. Viszont az
alfa egy mazsaval sulyosabb - es foleg neked ott a hatfokozatu valto,
ami miatt az egyes fokozatok joval rovidebbek lehetnek es az auto jobban
meg tud maradni a nagy nyomateku fordulatokon. Kerdes persze hogy rendes
kozlekedesben is 4500 korul fogsz-e autozni - valoszinuleg nem es
lejjebb alighanem csak jobban huz az a 156os :-)

> valoszinuleg szelesebb is, mert fekszik az uton....Egyebkent

156os 1745mm, Stilo 1784mm. A negy kerek a 156osnal egy 2595*1506mm
teglalapot alkot, a Stilonal 2600*1508. Szoval nem olyan nagy a
kulonbseg.

> hat(6!)sebesegges valto van benne ALAPARON AZ 1.4-es-hez......

Nem veletlenul :-)

> Lenne egy kerdesem: a chip tuning altalaban mennyit dob egy
auton?(LE,Nm,
> fogyasztas...)

Az en velemenyem szerint egy 95-100 lovas 1.4es mar annyira ki van
hegyezve gyarilag hogy nem fog sokat nyerni chiptuninggal. Kihozta a
gyar a maximumot beloluk... En soha el nem szurnam az enyemet ilyennel -
de mindenki azt tesz amit akar :-)

A legfontosabb persze az hogy te elegedett vagy-e vele. Ha igen (es ugy
tunik), akkor ne torodj azzal hogy milyen magasan van a nyomatekcsucs
meg ilyesmikkel, hanem orulj neki es hasznaljatok sokaig :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - jo olaj - rossz olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Allandoan azt olvasom a listan, hogy ez meg az milyen szuper olaj, mert
amiota ezt hasznalom, azota nincs olajfogyasztas stb. Ez egyaltalan _nem_
jelent automatikusan jo olajminoseget!!! Minel surubb egy olaj, annal
rosszabb a kenokepessege, de annal kevesbe fogy. Ha kevesbe fogy, mint az
eddigiek, akkor nagyon konyen lehet, hogy rosszabbul is ken. Ez csak
hipotezis, de lehet, hogy a "motorfelujito" adalekok egy resze is siman
csak megnoveli a suruseget, a juzer meg orul, hogy nem fogy. Nem, de nem is
ken.

Akos
+ - Valasz: Nasfay Zolinak - Alfa*** HIX AUTO *** #2119 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Nasfay Zolinak - Alfa ( 78 sor )
> Idopont: Thu Mar 11 07:54:33 CET 2004 AUTO #2119
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>>...
> A dizel altalaban annyival tobbe kerul a vele osszevetheto
> benzines valtozatnal

Latod, aztan ki a demagog :))))) egyaltalan SENKI nem beszelt uj
autokrol. Az 1.6 TSpark eladasa utan (nem valogattam, az elsonek
odaadtam) 60000 Ft-ot kellett az arahoz hozzatennem, hogy
megvegyem a JTD-t, amiben raadasul van klima + 4 uj pirelli teligumi +
par aprosag :) Tehat meg jo biznis is volt.
...<<<<<<<<<<<<<<

Hat pedig ha autoarakat hasonlitunk ossze, akkor szerintem igenis az uj
auto ara a kiindulasi alap, mert az objektiv, a hasznalt autok ara pedig 50
kulonbozo faktortol fugg, amibol csak egy az, hogy milyen motor zorog
benne. Ezzel az erovel mondhatom azt is, hogy az Armani o:lto:ny nem draga,
mert a sarki turkaloban ugyanugy 500 Ft kiloja, mint a Vo:ro:s Csillag
ruhagyar modelljenek.

udv, Akos
+ - Opel Astra 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTO,

  Nem regota van meg az elso autom es azt szeretnem tudni mennyi
  km.-enkent kell olajat, szurot cserelni? Vezermuszijat?

-- 
Üdvözlettel,
 SS                          mailto:

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS