Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 48
Copyright (C) HIX
1998-06-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX AUTO *** #47 (mind)  122 sor     (cikkei)
2 Uvegszinezes (mind)  35 sor     (cikkei)
3 Konnyufem felni (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Re: u:vexinezes (mind)  34 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX AUTO *** #47 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>      HAJRA FOGASH  csak igy tovabb !!!

kosz

> kerdesem a kovetkezo:
> uvegszinezesre milyen megoldasok vannak (ugy tudom fustuveg keszites
> es folia), milyen arban (konkretan hol) csinaljak, es mik a szabalyok?
> foleg a szabalyok erdekelnek.
> szabad-e az elso oldalablakokat szinezni?
> a folia az teljesen tiltott, vagy valamifele mubizonylattal megengedett-e?

a fenyatereszto kepesseg 10%-at lehet lefogni. Gyari szinezesu VW T4 transporte
rt
nem akartak vizsgan atengedni, merthogy sotetek az uvegei...Teljesen feketiteni
csak a hatso oldalablakot lehet. Persze kivetel a 600-as Merci, a 3, 5, 7-es BM
W,
es meg nehany marka :))))

> A lezeres traffipax sajnos olyan, hogy ha a jelzokeszulek jelez, akkor mar
> mindegy hogy lassitasz vagy nem. Legfeljebb lerobbanast lehet szimulalni,

Allitolag a kezdeti lezeres meroket (mar ha szembol mernek...) megzavarta a tuk
orre
fellogatott CD-lemez.Ja es ujabban egy 2105-os feher lada szinte odanott az M1-
M7
osszefolyashoz. Gyor felol jovet a 100-as korlatozas utan parszaz meterrel, de 
meg
az M1-en van egy 5 m-es szalagkorlat darab. A mogotte levo melyedesbe szokott
beallni.

> Nekem egy 10 eves Volvo 340-esem van, negy fokozatu automata valtoval. A
> motor 1.4 l-es, de annyit eszik mint a haverom Volvo 340-ese, ami 1.7
> literes es otsebesseges kezi valtoju. En ezt annak tudtam be, hogy folyton
> ugyanazon a fordulaton megy, egyszeruen keptelen vagyok kitalalni, hogy
> mikor valt sebesseget.

Ha negyfokozatu, akkor nem valt sebesseget. Ha valt, akkor nem fokozatmentes. D
e
sajna a ezt volvot nem ismerem. Csak 940turbo-hoz volt szerencsem...

> Meg egy-ket megjegyzes: Ha en 'P' vagy 'N' allasbol nem alapjaraton akarom
> 'D'-be rakni, agyon kerregi magat, es be se veszi. Neha meg kihuzott

Bolygomuves automata nagyon jol viselte (audi 80, 5E)

> En kezi valtos kocsinal sosem hasznaltam motorfeket (a vizsgan
> vezetesi kivul), mert gondoltam hadd hasznaljam ki a mozgasi energiat
> amennyire lehet (bezinsporolas meg ilyesmi, gondolom teljesen hibas
> gondolat).

Uresjaratban tobbet eszik, mint magas sebessegfokozatban, de motorfekkel (60-na
l
5-ben meg nem sokat fekez...)

> Viszont az automata motorfek miatt az elejen mindig 10m-ekre
> alltam meg a piros lampatol. Mostanaban is jol megfigyelheto, hogy ha
> egyszerre gurulok az elottem futo kocsival, gyakran en teljesen fekezes
> nelkul allok meg, mig az elottem meno kocsi kigyujtja a feklampait.

mert o addig uresben gurult. De kezivel lejton lemehetsz 3.-ban motorfekkel,
automastaval meg inkabb kell a feket tiporni.

> Villanyautokrol: Az angol TV 'tele' van roluk szolo hirekkel, riportokkal.

A hajtas nem gond, de az energia tarolasa meg nem megoldott.

> Csak a mult heten kettot lattam, az egyik valami uzemanyag cellarol szolt
> (nem nagyon figyeltem oda, csak valami hidrogen toltetu cellak termeltek
> az aramot, ha jol emlekszem, valami reverz elektrolizis utjan (?) barmi
> legyen is az). A masik meg a Toyota altal fejlesztett hibrid auto, amit
> dizel motor + aram hajt. Az aram gyorsit, a dizel tartja a sebesseget.

Ilyen autoja a GM-nek 5 eve, az Audinak 3 eve van (sima A6 kaszniban!), szeriab
an
megsem latni egyet sem...Mellesleg majd 2000-tol lesz Kaliforniaban egy torveny
,
amely szerint a forgalomba allitott uj autok 1%-a null-emisszios kell, hogy leg
yen.
Ez pedig benzinnel es diesellel nem megy. De tudod mennyi az uj autok 1%a a tel
jes
kocsiparkhoz kepest. Kevesebb, mintha azt mondanad: Magyarorszagon evente egy
ilyent forgalomba kell allitani...Ez nem lobby-izu? Mellesleg szulettek mar
vilagmegvalto talalmanyok, sot egy mai cadillacban tobb szamitastechnika van, m
int
az Apollo-13-ban volt. Ennek ellenere a forgalommal egyutt kozlekedve, vegyes
uzemben (varos, autopaly, tel-nyar, stb) meg mindig nemigen eszik senki 8-9 lit
er
alatt. (100e km tartostesztek 8-9-10 ezer liter benzinnel sikerulnek az autos
szaklapok eredmenyei alapjan) Persze odafigyelve lehet 6-ot autozni, de ki er r
a
mindig odafigyelni?

> Szoval nem nagyon erezni az olaj lobby konspiraciojat a TV-ben.

Szoval nem ertunk egyet

> a kezifeket mikor engedjem ki?

erzesre (mikor kiengeded, mar csak keveset fordul utana, ezert mikor kozel jo,a
kkor
engedd el)

> Es van egy kerdesem is: egy-ket eve lattam, akkor ujdonsagkent (talan a
> Citroen-nel?) egy szemelyautonal a passziv hatsokerek-kormanyzast
> megvalosulni. Errol azutan sem halottam semmit.
> Ha valaki tud segiteni, leirhatja mi is a passziv hatsokerek-kormanyzas,
> es mi hir felole?
> Azt hiszem, ilyen van a nagy, varosi csuklos buszoknak is..

A futomuben kulonbozo rudazatok segitsegevel ugy fogjak meg a kereket, hogy
berugozaskor (amikor rabillen a kaszni) a kerek egy kicsit osszetartas iranyba
mozduljon el, ami jotekonyan hat a stabilitasra. A csuklos busz csukloja alatt
rudazat van, ott a hatso resz, es a kocsi kozi szogelfordulas tekeri el a legha
tso
kerekeket. (de van toltcsuklos busz is, ahol a hatso kereket hajtjak!) A Citroe
net
sajnos en sem tudom, de ott ezeknel tobbrol van szo.

Antaljozsinak kosz a guminyomas-erzekelest, ez nekem is uj volt.
A tobbieknek meg kosz a biztatast.
sziasztok
Fogash
+ - Uvegszinezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ketfele technologia letezik: Foliazas, es Titan-gozoles.

A foliazasnal nem kell feltetlenul kiszerelni az uvegeket.
Viszont karcolodik, es konnyen megserul.

A Titan gozoleses technologia tartos, viszont az uvegeket
ki kell szerelni hozza. Van Bp-en egy ceg, ahol ezt muvelik,
arban sem veszelyes a dolog. Ha kiszerelt uveget visz valaki,
15-20 ezer Ft -ert megcsinaljak. Ha autot visz valaki "egyben",
akkor a ki-be szerelesi koltsegek novelik az osszhatast.
A Foliazast 20-25 ezerert igerte nekem egy dunaujvarosi illeto.

Egy dolog viszont teny. Csak a hatso ajtok uvegeit lehet a
maximalis sotetissel ellatni, a hatso uveget, es az elso ajtokat
enyhebb melyseguvel. Pontos %-ot nem tudok !!! A szelvedo
uveget viszont nem engedik sotetiteni !
A "KPM" engedelyt csak a foliara adjak meg, az eloirasok miatt.

A Titangozos megoldasnal nem tudnak arnyalatositani, a femgoz
egyforman sotetiti az uvegeket. Igy az osszes kezelt uveg sotet
lesz, es ebbe a rendorok is belekotnek. Erre nem tud engedelyt
szerezni a ceg.
Egy rokonomnak a foliat le kellett tepkedni a Lada kombijarol,
(Hatso uveg). Korabban mig az ex. dunaujvarosi rendorkapitany
kocsija volt, addig nem zavart senkit, csak mikor egy vallalkozo
parkettat-csiszologpet-ragasztot szallit, es amugy is dugig tele
a kocsi hatulja...megsem eleg a kulso tukor.

No Comment...

Ha valakit erdekel, elokeresem a Titangozolok telefonszamat.

Peter.
+ - Konnyufem felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Izgatottan vartam a valaszokat, mert en is bizonytalan
vagyok.
Korabban irtam, hogy a telen vettem egy nagytestu,
relative oreg (12 eves), eleg lestrapalt jarganyt. (Opel
Rekord TD - 2.3l, 85LE) Ezen konnyufem felnik voltak,
de eleg rondak. (Majdnem tele felni, sok apro bordaval.)
A kocsit sem dobja fel (sot!), ezenkivul felek, hogy telen a
bordak koze fagyhat a jeg, es akkor lottek a
centirozasnak. Gondom is volt vele, mert surun engedtek
a gumik, es vegul kiderult, hogy az osszes felni meg volt
padkazva, darabjat 3000 Ft.-ert csinaltak meg.
Ket kerdesem volna:
- elmagyarazna valaki reszletesen, hogy ez a felni miert
jo? (1800 kg-os kocsinal nem hiszem, hogy sokat
szamit ennyi sulykulonbseg.)
- Baromi hulyen hangzik, de alufelnire lehet
disztarcsat szerelni? (A felniket - miutan mar ennyit
koltottem rajuk - nem akarom kicserelni, meg a 185/70-es
viszonylag uj gumikat is szeretnem megtartani.)

Udv: 

Petre'nyi Jo'zsef
Privat: mailto:
Business: mailto:
http:\\www.nexus.hu\pepin\index.html
+ - Re: u:vexinezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi

Zoli ) kerdezte:

>uvegszinezesre milyen megoldasok vannak (ugy tudom fustuveg keszites
>es folia), milyen arban (konkretan hol) csinaljak, es mik a szabalyok?
>foleg a szabalyok erdekelnek.
>szabad-e az elso oldalablakokat szinezni?
>a folia az teljesen tiltott, vagy valamifele mubizonylattal megengedett-e?

Az altalad felsorolt lehetosegeken kivul van meg valamilyen lezeres megoldas
is, bar ezt en nem ismerem. Ha iparost akarsz keresni aki megcsinalja neked
akkor javaslom, hogy nyissal ki egy autos ujsagot a hirdeteseknel ott jo
eselyed van ra, hogy talalasz egyet (az Expresz-ben is szoktak hirdetni)
A szabalyok azt irjak elo, hogy az adott uvegfelulet a lathato feny hany
szazalekat engedi at (a lathato a lenyeg mert pl. az UV sugaraknak kozel 100
%-at kiszuri egy folia), ez az ertek a hatso szelvedore es a hatso
oldalablakokra kb. 30 %, mig a tobbire (elso szelvedo es elso oldalablakok)
kb. 70 %.
Tehat tetethetsz az elso oldalablakaidra is foliat ha mindenkeppen ez a
vagyad, bar engem szerintem szornyen zavarna, hogy szurkuletben nem latnam
rendesen az oldalrol erkezo kerekparost.
Nekem 3M folia van font az automon es ahoz adtak mubizonylatot (bar mar egy
eve megvan de meg egyszer sem kerte a rendor, de gondolom a muszaki
vizsgahoz azert nem art ha van).
Az arrol annyit, hogy nekem kb. egy eve egy Golf II-es hatuljat (hatso
szelvedo es hatso oldalablakok) netto 13 ezerert csinaltak meg. (a hely ahol
csinaltattam Pecsen van)

Csa

Juhasz Miklos

Tel.: 30/791-793

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS