Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX JATEK 90
Copyright (C) HIX
1996-07-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 wiz7, Phantasy general (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: Duke3D >= Quake (mind)  89 sor     (cikkei)
3 Re: Duke3D >= Quake (mind)  89 sor     (cikkei)

+ - wiz7, Phantasy general (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

a dlux.sch.bme.hu cimen elerheto a wizardry 7. Leszedtem, elindult, de
amikor karaktert generaltam akkor lefagyott. Kiirta hogy klikkeljek oda, de
erre nem reagalt, igy az elso karakter megalkotasanal szepen lefagyott (a
zene szolt tovabb a karakternek nem volt kepe). A szamok kozott tudtam
ugralni, de megvaltoztatni oket nem. Rossz a program vagy en vagyok bena?
Kerlek benneteket segitsen valaki, nem lattam a program elozo 6 verziojat
sem, leirasom sincs hogy hogyan kell jatszani. Ebbeli segitseget is szivesen
fogadnek. Egyenlore el sem tudok indulni.

Ugyancsak a a dlux.sch.bme.hu cimen talaltam a phantasy generalt. Van itt
egy phantasy alkonyvtar aztan meg ebben egy ph alkonyvtar. Ugy neztem ez
utobbiban van a program lelke de a ph-n kivul is van nehany nagy file. Mik
ezek, zene? mi kell a programhoz ebbol? Szivesen vennek nehany instrukciot
az installalashoz is.
Elore is kosz
Pista
+ - Re: Duke3D >= Quake (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
: >Kijott a quake !!!
: >
: >Akit erdekel kuldjon egy e-mail-t !
: >
: >(szerintem) Egy klasszissal jobb mint a Dukenukem 3d ;)
: 
: En "csak" a demo verziojat lattam eddig. Szerintem nemhogy egy klasszissal
: jobb lenne a Duke3D-nel, de meg rosszabb is, mint az...
: 
: Mi tetszik nekem a Quake-ben:
: 
: -gyors grafika! (Igaz, 1024x768-as felbontas mellett mar en is csak
:  diavetitest lathatok... ;) (P133Mhz + Matrox Millenium 4MB-tal!)
ok. szerintem egy 460x300 (vagy valami hasonlo) felbontasban is mar
teljesen realisztikus, es a jatek kozben nincs szukseg erre a nagy
felbontasra(a duke se lett jobb 800x600-ban a 320x200 hoz kepest annyival,
mint amennyivel viszont lassabb lett.
: -szellemes a nehezsegi fokozat es a palyavalasztas
: -ugyes megoldas a konzol, ahol a ritkabban hasznalt opciokat lehet
:  allitgatni
: -marhara jol ki vannak dolgozva az ellenfelek (zombik, lovagok, etc.) 3D
:  polygon grafikaval
: -intelligensek az ellenfelek! Pld. az egyik lovag CIKAZVA kezdett el futni
:  felem, amikor elkezdtem lodozni ra! Egy masik zombi pedig KIKERULTE azt a
:  csapdat, amibe kesobb en setaltam bele... :(
: 
: Mi nem tetszik nekem a Quake-ben:
: 
: -az automatikus kapcsolok/ajtok/rejtett izek -> elveszik a jatek lenyeget es
valamit elfelejtesz: a quake-t nem 1 szereplos jateknak szantak...
az, hogy vannak palyak, szornyek, ellenfelek, meg hasonlok, csak arra valok,
hogy felkeszulj az IGAZI, egymas ellen vivott harcra ;-)
:  nagyon dedossa teszik a jatekmenetet. Kabe olyan, mintha egy sebvaltos
:  sportkocsi utan egy automata valtos dodzsembe ulnek...
: -a demo verzioban A SAVE OPCIO KI VAN KAPCSOLVA!!! (Brrrr!!!)
: -a viz alatt nincs teljes 360 fokos szabadsaga az embernek, mint a
hmmmm... a viz alatti resz baromira nehezze teszi a jatekot az biztos
elfogy a levego, meg eleg nehez iranyitani, meg hasonlok... de ez a jatek
olyanoknak keszult, akik a DOOM-ot a nightmare fokozatban 1 elettel vegigviszik
az elejetol...
:  Duke3D-ben. Lenyegeben csak egy sik feluleten uszkalsz ott is, vagyis vagy
:  a viz alatt vagy, vagy felette. Slussz.
Ez nem teljesen igy van.A viz alatt tobb relytett alagut van, persze jo nagy
levegovel kell oda beuszni, hogy ki is tudj jonni, mert megfulladsz...
: -a fegyverek nyoman keletkezo robbananasok nincsenek szepen kidolgozva
ez tenyleg eleg szar :-(
: -eleg primitivusznak tunik a jatekmenet (elismerem, ez egy NAGYON szubjektiv
:  megjegyzes volt)
: 
meg nehany dolog ami ellene van:
- nincs terkep (ezt eleg nehez lett volna megcsinalni, mivel ez a jatek 
teljesen 3d-s, vagyis egy komplett CAD rajz szolgalhatna terkep gyanant...
- feny... tul szurke az egesz jatek teljesen jol, csak egy sotet szobaban
jol beallitott fenyerovel, es a kepernyon is 'eltekert' fenyesseggel lehet
latni.
mi van mellette:
- arnyek-hatas. ez teljesen realisztikussa teszi a jatekot.(Volt egy olyan paly
ahol az arnyekbol jott elo az ellenseg, es egyszeruen nem lehetett latni.)
- Halozati lehetosegek. Tamogatja a TCP/IP protokollt amin keresztul,
egyszerre tobben lehet jatszani.Az igazi elonye azonban az, hogy ha a server
resz egy nagyteljesitmenyu gyors gepen fut, akkor tulajdonkeppen az ellenfelek
szamanak mar csak a gep teljesitokepessege szab hatart.

: Szumma kummarum, ha a Quake a Duke3D elott jelent volna meg, akkor azt
: mondtam volna, hogy evolucio. De igy azt kell mondjam rola, hogy visszalepes.
: 
: Aki szeretne engem ennek az ellenkezojerol meggyozni, kerem tegye meg.
: Szeretnem a Quake-et is ugy elvezni jatszani, mint a Duke3D-t.
A duke a legjobb esetben is csak a doom tovabbfejlesztett valtozata.
- pocsek ellenfelek (rosszabb mint a doom-ban volt)
- nincs igazi 3d-s mozgas.
- a alozati lehetosegei ua mint a doom-nak.

Nem tudom, hogy hanggal jatszottad-e (de biztos), de a quake hangjai es zorejei
is realisztikusabbak (szerintem). (vizcsobogas, nyikorgasok, hatterzorejek stb)
Egyebkent, ha gyengenek tartod a jatekot, javaslom a hard fokozatot, es minden
palyat ugy teljesits, hogy minden ellenfelet leteritesz, es minden secret-et
felderitesz.Bizonyara el leszel vele egy darabig...(Ja, es szerezd meg a full
verziot is ;-) meg van 3 epizod.

Osszefoglalva a duke egy 'rajzfilm'-nek tunik a quake utan :-(
A lenyeg (szerintem), hogy mennyire tudod beleelni magad a jatekos helyebe.
A duke-nal ez eleg nehez...a robanas effektusok ugyan jok, de egy idetlen
kornyeetben, idetlen ellenfelekkel kell harconli :-(

Egyenlore ennyit! es ha tudod, probald ki egymas ellen, mert az az igazi!

Bye!Lajos
+ - Re: Duke3D >= Quake (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
: >Kijott a quake !!!
: >
: >Akit erdekel kuldjon egy e-mail-t !
: >
: >(szerintem) Egy klasszissal jobb mint a Dukenukem 3d ;)
: 
: En "csak" a demo verziojat lattam eddig. Szerintem nemhogy egy klasszissal
: jobb lenne a Duke3D-nel, de meg rosszabb is, mint az...
: 
: Mi tetszik nekem a Quake-ben:
: 
: -gyors grafika! (Igaz, 1024x768-as felbontas mellett mar en is csak
:  diavetitest lathatok... ;) (P133Mhz + Matrox Millenium 4MB-tal!)
ok. szerintem egy 460x300 (vagy valami hasonlo) felbontasban is mar
teljesen realisztikus, es a jatek kozben nincs szukseg erre a nagy
felbontasra(a duke se lett jobb 800x600-ban a 320x200 hoz kepest annyival,
mint amennyivel viszont lassabb lett.
: -szellemes a nehezsegi fokozat es a palyavalasztas
: -ugyes megoldas a konzol, ahol a ritkabban hasznalt opciokat lehet
:  allitgatni
: -marhara jol ki vannak dolgozva az ellenfelek (zombik, lovagok, etc.) 3D
:  polygon grafikaval
: -intelligensek az ellenfelek! Pld. az egyik lovag CIKAZVA kezdett el futni
:  felem, amikor elkezdtem lodozni ra! Egy masik zombi pedig KIKERULTE azt a
:  csapdat, amibe kesobb en setaltam bele... :(
: 
: Mi nem tetszik nekem a Quake-ben:
: 
: -az automatikus kapcsolok/ajtok/rejtett izek -> elveszik a jatek lenyeget es
valamit elfelejtesz: a quake-t nem 1 szereplos jateknak szantak...
az, hogy vannak palyak, szornyek, ellenfelek, meg hasonlok, csak arra valok,
hogy felkeszulj az IGAZI, egymas ellen vivott harcra ;-)
:  nagyon dedossa teszik a jatekmenetet. Kabe olyan, mintha egy sebvaltos
:  sportkocsi utan egy automata valtos dodzsembe ulnek...
: -a demo verzioban A SAVE OPCIO KI VAN KAPCSOLVA!!! (Brrrr!!!)
: -a viz alatt nincs teljes 360 fokos szabadsaga az embernek, mint a
hmmmm... a viz alatti resz baromira nehezze teszi a jatekot az biztos
elfogy a levego, meg eleg nehez iranyitani, meg hasonlok... de ez a jatek
olyanoknak keszult, akik a DOOM-ot a nightmare fokozatban 1 elettel vegigviszik
az elejetol...
:  Duke3D-ben. Lenyegeben csak egy sik feluleten uszkalsz ott is, vagyis vagy
:  a viz alatt vagy, vagy felette. Slussz.
Ez nem teljesen igy van.A viz alatt tobb relytett alagut van, persze jo nagy
levegovel kell oda beuszni, hogy ki is tudj jonni, mert megfulladsz...
: -a fegyverek nyoman keletkezo robbananasok nincsenek szepen kidolgozva
ez tenyleg eleg szar :-(
: -eleg primitivusznak tunik a jatekmenet (elismerem, ez egy NAGYON szubjektiv
:  megjegyzes volt)
: 
meg nehany dolog ami ellene van:
- nincs terkep (ezt eleg nehez lett volna megcsinalni, mivel ez a jatek 
teljesen 3d-s, vagyis egy komplett CAD rajz szolgalhatna terkep gyanant...
- feny... tul szurke az egesz jatek teljesen jol, csak egy sotet szobaban
jol beallitott fenyerovel, es a kepernyon is 'eltekert' fenyesseggel lehet
latni.
mi van mellette:
- arnyek-hatas. ez teljesen realisztikussa teszi a jatekot.(Volt egy olyan paly
ahol az arnyekbol jott elo az ellenseg, es egyszeruen nem lehetett latni.)
- Halozati lehetosegek. Tamogatja a TCP/IP protokollt amin keresztul,
egyszerre tobben lehet jatszani.Az igazi elonye azonban az, hogy ha a server
resz egy nagyteljesitmenyu gyors gepen fut, akkor tulajdonkeppen az ellenfelek
szamanak mar csak a gep teljesitokepessege szab hatart.

: Szumma kummarum, ha a Quake a Duke3D elott jelent volna meg, akkor azt
: mondtam volna, hogy evolucio. De igy azt kell mondjam rola, hogy visszalepes.
: 
: Aki szeretne engem ennek az ellenkezojerol meggyozni, kerem tegye meg.
: Szeretnem a Quake-et is ugy elvezni jatszani, mint a Duke3D-t.
A duke a legjobb esetben is csak a doom tovabbfejlesztett valtozata.
- pocsek ellenfelek (rosszabb mint a doom-ban volt)
- nincs igazi 3d-s mozgas.
- a alozati lehetosegei ua mint a doom-nak.

Nem tudom, hogy hanggal jatszottad-e (de biztos), de a quake hangjai es zorejei
is realisztikusabbak (szerintem). (vizcsobogas, nyikorgasok, hatterzorejek stb)
Egyebkent, ha gyengenek tartod a jatekot, javaslom a hard fokozatot, es minden
palyat ugy teljesits, hogy minden ellenfelet leteritesz, es minden secret-et
felderitesz.Bizonyara el leszel vele egy darabig...(Ja, es szerezd meg a full
verziot is ;-) meg van 3 epizod.

Osszefoglalva a duke egy 'rajzfilm'-nek tunik a quake utan :-(
A lenyeg (szerintem), hogy mennyire tudod beleelni magad a jatekos helyebe.
A duke-nal ez eleg nehez...a robanas effektusok ugyan jok, de egy idetlen
kornyeetben, idetlen ellenfelekkel kell harconli :-(

Egyenlore ennyit! es ha tudod, probald ki egymas ellen, mert az az igazi!

Bye!Lajos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS