Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX CODER 466
Copyright (C) HIX
1999-05-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Korok metszese (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Re: base64 encoder - c forras kellene (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: double to string (mind)  29 sor     (cikkei)
4 Bezier, Spline (mind)  52 sor     (cikkei)
5 Re: Vonalko (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re.Korok (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Re: Korok2 (mind)  25 sor     (cikkei)
8 Koszonet! (mind)  8 sor     (cikkei)
9 Re: PERL help (mind)  28 sor     (cikkei)
10 [Linux] X-Winodows-os porgram iras & Form Designer (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - Korok metszese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mindenkinek ezer koszonet, aki nekiallt koroket metszeni segelykeresem
nyoman. Csak azert nem sorolom nev szerint, mert sorlimit van. :-)
Kulon koszonet Marosi Istvannak a tankonyvi precizitasu leirasert.
(Megtalalhato a #465-os CODER-ben)
Otleteiteken felbuzdulva en is alkottam egy megoldast. Johetnek ra a
regalasok pro es contra. Ahhoz kepest, hogy ket napja meg lovesem sem volt a
kerdeshez, mara mar valogathatok, hala nektek!
Ime a megoldas: (hosszu lesz kb. 2 PgDown akit nem erdekel :-)  )

x1, y1, r1 es x2, y2, r2 a ket kor.
A ket kozeppontot osszekoto vektor: vx=x2-x1 es vy=y2-y1
hossza: h=Sqrt(vx^2+vy^2)
A koszinusz tetel a ket kozeppontra es a metszespontra: (oldalak: ket sugar
es az osszekoto szakasz)
r2^2=r1^2+h^2-2*r1*h*cos(alfa)
ebbol: cos(alfa)=(r1^2+h^2-r2^2)/(2*r1*h)
ebbol sin(alfa)=Sqrt(1-cos^2(alfa))
a vektor "atmeretezese" sugarnyira:
vx=vx/h*r1 es vy=vy/h*r1
ezt elforgatva alfa szoggel
p1x=x1+vx*cos(alfa)+vy*sin(alfa)
p1y=y1-vx*sin(alfa)+vy*cos(alfa)
na meg a masik iranyba is:
p2x=x1+vx*cos(alfa)-vy*sin(alfa)
p2y=y1+vx*sin(alfa)+vy*cos(alfa)

Meg egyszer kosz mindenkinek az otleteket!

Udv

Szucs Zoltan
+ - Re: base64 encoder - c forras kellene (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kellene nekem egy BASE64 dekodolo C (nem c++) forrasban. Biztos van
>ilyen valahol, kar nekilatnom, hogy megirjam.

Nezd meg a http://www.uni-frankfurt.de/~fp/uudeview oldalt, ott van linux
forras (GNU licenc, tehat nem hasznalhatod fel olyan software-ben, amit
penzert, ill. _nem_ GNU licenc alatt terjesztesz). Cserebe Base64,
UUencoded es BinHEX-eket ki-be pakol.

Udv, Tamas
+ - Re: double to string (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
Lenne ket tippem :

1. a buffer nincs inicializalva
2. a tipuskonverzio long double legyen ha mar egyszer "Lf"

char buffer[50]
sprintf ( buffer, "Valami nagyon durva szam : %10.10Lf" , (long
double)(szam) );

Es lenne egy kerdesem a fenti peldahoz kapcsolodva,  miert jo a kovetkezo :

char *buffer
buffer = new char;  // <<< ilyenkor mekkora a buffer merete ? valami
konstans ?
sprintf ( buffer, "Valami nagyon durva szam : %10.10Lf" , (long
double)(szam) );

Udv
Sany

>Temakor: double to string ( 19 sor )
 ...
>sprintf ( buffer, "Valami nagyon durva szam : %10.10Lf" , (double)(szam) );
>
>A bufferbe a kovetkezo szting kerul :
>
>"-1.#IND000" ??!!!???
 ...
+ - Bezier, Spline (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>Sziasztok,valaki el tudna magyarazni hogy a  subjectbeli fuggvenyek 
>egyenletei hogyan jonnek letre.
A kerdes jo. P. Bezier a Renaultnal karosszeriat tervezett es o talalta
ki.
O talan tudja. Amit en hirtelen a polcra nyulva talatam:
[]az also indexet jeloli, p[i] azt jelenit, hogy p es also index i
P(u) girbet n+1 tampont helyzetevel meghatarozva: (p[i] az i. tampont)

   n
  ---
  \
  /    ezt igy irom: szummajel(n,i=0)
  ---
  i=0

P(u)= szummajel(n,i=0) p[i]*B[i,n](u)
ahol B[i,n](u) a sulyfgv. (blending function) definicioja:
B[i,n](u)=C(n,i)*u^i*(1-u)^(n-1)
ahol C(n,i) a binomialis egyutthato, C(n,i)=n!/(i!*(n-i)!)
azaz x(u)= szummajel(n,i=0) x[i]*B[i,n](u) es y(u)= szummajel(n,i=0)
y[i]*B[i,n](u)

A B-Spline annyiban mas, hogy
P(u)=szummajel(n,i=0)p[i]*N[i,k](u)
N[i,k](u) ra egy rekurziv definicio:
N[i,1](u)=1   ha t[i]<=u<t[i+1]   
es     =0   egyeb esetekben

           (u-t[i])*N[i,k-1](u)     *t[i+k]-u)*N[i+1,k-1](u)
N[i,k](u)=---------------------- + --------------------------
              t[i+k-1]-t[i]          t[i+k]-t[i+1]
mivel itt 0/0 is lehet, ezert itt 0/0=0-t definialjuk.
t[i] a csomoertekek (knot values), mely kapcsolatot temremt
u es a tampontok kozott. 
t[0] es t[n+k] kozotti csomoertekere az alabbi szabalyokat alkalmazzuk:
t[i]=0    , ha i<k
    =i-k+1, ha k<=i<=n
    =n-k+2, ha i>n
A konyv szerint (abbol vagyok ilyen okos..) vannak kevesbe
szamitasigenyes
es stabilabb modszerek is...(itt angol nyelvu konyvek felzosorolasa 
kovetkezik)
A periodikus BSplinet egy kicsit maskepp szamolja, ha kell azt is
leirhatom, 
de igazabol ezek honna jonnek, azt nem tudom. Probalkozasbol?
Ja, azt tudod, hogy mik a legfontosabb kulonbsegek a Bezier es a BSPline 
kozt vagy irjam meg?
bye
-- 
          Potyos               Hering Laszlo       Bodnar Aikido Dojo
  mailto:  Laszlo HERING       Budapest,  HUNGARY
+ - Re: Vonalko (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Oliver-nak:
 Ha win alol kell, akkor code39-hez van egy TTF-em, Free, mivel en 
 csinaltam :-)
 Ha mas ala kell, akkor code128 szabvany leirasom van, sot Foxpro
 progit is irtam, ami epson 24tus nyomtaton megy, de konnyen atteheto
 mas matrixra is.

Andrasnak:
>Miben kulonbozik a CODE128 a Code 39-tol ? Hol hasznaljak ?
 A code 39 egy betu->egy kodsor (valtozo hosszuak a jelek)
 code128 egy betu->egy kodsor, de 2 szamjegy->egykdsor
 fix hosszuak a jelek. a 128-at ott hasznaljak, ahol csak,
 vagy tulnyomoan szamokat kell irni es sokat. 
 Pl. 7 cm egyforam suruseg eseten c128bn 25 szamjegy befer,
 c39ben csak 9. :-(

Ha reszletesebben is erdekel, irj, es maganban elmeselem
mindkettot.

bye

-- 
          Potyos               Hering Laszlo       Bodnar Aikido Dojo
  mailto:  Laszlo HERING       Budapest,  HUNGARY
+ - Re.Korok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amire emlexem, az az, hogy ezt koordinata geometriaval
szamoltuk, ahol a kor egyenlete valami ilyesmi volt:
x^2+y^2=r^2
(fejbol..)
ha az origon csucsult. (x-x0)^2 ha nem...
ebbol ki lehetett konnyen szamolni, de mar igen regen volt,
es most hirtelen nem tudom, de ha hetfoig raer, akkor talan
rajovok. (hiaba, en is 91ben vegeztem es az mar reg volt :-(()

kicsit kesobb a 4jegyu fgv. tablabol...:
 vagy Ax^2+By^2+Dx+Ey+F=0 amibol
 x0=-(D/2A) es y0=-(E/2A) r^2=(1/(4A^2)) * (D^2+E^2-4AF) >=0

A VGA-n nincs aspect ratio :-) problema, a 10x10-es negyzet
az negyzet lesz. Ha nem az akkor allits a monitorodon..
(a herculesen meg a CGAn ez valoban nem igy volt, regi szep idok..)
bye

-- 
          Potyos               Hering Laszlo       Bodnar Aikido Dojo
  mailto:  Laszlo HERING       Budapest,  HUNGARY
+ - Re: Korok2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Huh!
az elobb elfelejtettem!
Pontosan egybe fognak-e esni a pixelek? kerdesre a valaszt:
eselyed kics arra, hogy igen es hogy 1 pixel.
pl. + egyik kor pontjai X masik kor * metszespont
tobb metszespont esete: | 0 metszespont esete:
              XXXXXXX   |
+++++   XXXXXXX         |  ++++        XXXXXXX    
    +***                |      +++XXXXX
   XX   ++              |      XXX++
          +             |
sajna a kerekites mar csak egy ilyen dolog.
Ha a fenit hiba nem lenne, akkor csinalhatnad ugy is, hogy korrajzolo
algoritmust irsz. Elso kor piros, a masodik zold, de elobb megnezem,
hogy
a kirakando pont piros-e. perwsze csak ha mindket kor elfer a
kepernyon...
A matek modszer pontosabb...
(Megvan valakinek az az algoritmus, ami egy regi commodore magazinban
volt es 8 iranybol, tukrozessel rajzolta a kort es csak +,- es shift
(2vel valo osztas) volt benne? Piszok gyors volt!)

megint bye...
-- 
          Potyos               Hering Laszlo       Bodnar Aikido Dojo
+ - Koszonet! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Coderek!

Koszi a spline,bezier kerdesre kuldott
valaszokat:
 
 
Orok halam uldozzon benneteket :).
			Csaba.
+ - Re: PERL help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lista!

> Felado :  [Hungary]

> On 18 May 99 at 2:26,  wrote:

> > Nagyon kezdő perles vagyok. Windóz alatti Perlt használok, és a
> > k÷rnyezetemben uralkodó viszonyok miatt nem igazán tudnék áttérni a
> > unixos verzióra. Kérdéseim: 1. Hogyan lehetne a perl programot
> > futtathatóvá tenni (milyen
> >    compiler kellene)?
> 
> Gondolom, ugy erted a compiler-t, hogy valami exe szeru legyen
> belole, hogy ne kelljen beirni, hogy 'perl prog.pl', csak egyszeruen
> 'prog'. (Compiler ugyanis van a perl belsejeben magaban, ami
> futasidoben eloszor leforditja...)
> 
> Szoval dos/win/nt stb. alatt sajnos nincs olyan, mint a unixokon a
> #! kezdetu script megadas. Buveszkedni azert lehet, batch programba
> agyazni a scriptet. 4dos/4nt alatt pl. a script elso ket sora ez
> legyen, a kiterjesztese pedig .btm:

Szerintem tha bejegyzi a pl kiterjesztest, hogy az a PERL-ben nyitodjon meg, 
akkor maris sikerrel jart. Nem egyszerubb ez igy?

Udv From:, a szureke allomlany

Idot, penzt, faradsagot takarit meg, ha idot, penzt, faradsagot takarit meg...
+ - [Linux] X-Winodows-os porgram iras & Form Designer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
    Hogyan lehet ravenni  a linux-os C++ forditot, hogy az egy a programomat
X-Windows-os programnak forditsa le?
    Van az a form designer, abban nagyon egyszeruen lehet formokat csinalni, de
 hogyan lehet ezeket a programomban felhasznalni?
Elore is kossz!
    Jozsi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS