Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1438
Copyright (C) HIX
2002-04-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Skoda Superb (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Re: rdr (mind)  5 sor     (cikkei)
3 villamos koszi (mind)  6 sor     (cikkei)
4 Nissan alkatresz forras? (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Nevtelenseg (mind)  14 sor     (cikkei)
6 va: xxx (mind)  15 sor     (cikkei)
7 va: kobe (mind)  19 sor     (cikkei)
8 va: tekno (mind)  11 sor     (cikkei)
9 benzinpumparele, ablaktorlo (mind)  16 sor     (cikkei)
10 ferihegyi licitalas (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re: bizt. ov (mind)  24 sor     (cikkei)
12 kozuti elelnorzes (mind)  32 sor     (cikkei)
13 papirok (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Selespeed (mind)  18 sor     (cikkei)
15 kerdoivek (mind)  26 sor     (cikkei)
16 M5 radar (mind)  51 sor     (cikkei)
17 Re:Ferihegyi gyorsforgalmi (mind)  31 sor     (cikkei)
18 Kobe (mind)  14 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #1437 (mind)  24 sor     (cikkei)
20 deteeektor (mind)  41 sor     (cikkei)
21 Autopalya Hollandiaban, meg ugy altalaban (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Gyorsforgalmi (mind)  11 sor     (cikkei)
23 Kacsazas nyomvalyuban (mind)  16 sor     (cikkei)
24 rendormotorosok (mind)  42 sor     (cikkei)
25 parkolas (mind)  15 sor     (cikkei)
26 Re: xxx (mind)  8 sor     (cikkei)
27 Re: teknos ut (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Skoda Superb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves HA!
mivel az "Auto & stilus" doglodik, megprobalok 
egy-ket velemenyt kicsikarni a T. autostarsaktol.
Minden rokonszenvem a Skodae, nagyon orulok, hogy 
egy "KGST" (jo, tudom, sokkal regebbi) marka
ilyen sikeresen tulelte az osszeomlast, sot, ragyogoan
fejlodik, presztizse meredeken emelkedik.
Ugyanakkor deviszontazonban: egyszeruen nem hiszem el, 
hopgy ennyire "fantaziatlanul" kell tervezni az autok
arculatat: a meretbeni kulonbsegektol eltekintve, a 
Fabiatol az Octavian keresztul a Superb-ig 1az1ben
tokugyanaz mind. (Erre mondhatja vki, hogy ez van a
VWnel /Polo-Golf/, de foleg az Audinal /A3, A4, A8:
eltero meret, kivulrol mas difi nincs/, de ezek
szamomra sokkalta kevesbe szimpatikusak, mint a Skoda.)
Jo, tudom, koltseghatekonysag, meg hogy "a kisauto 
tulajdonosa hadd erezze ugy, mintha a legnagyobb 
modellben ulne", de hat ez baromsag. Ott van a Peugeot,
egyseges arculat, megsem keverem ossze a 206-ot a 607-tel,
a 307-t a 406-tal... (Cgonczi es Fogash termeszetesen
a PUG helyett nyugodtan gondoljon az Alfa-ra, azt is
emlithettem volna). 1szoval: nagyon is raferne egy kis
kreativitas a Skodanal, termeszetesen csak akkor, ha a
VW-nel nem cel a marka versenykepessegenek mesterseges
korlatozasa (olcsobb, unalmasabb alternativa, hogy a
valoban penzesebb reteg megiscsak a dragabb markakat
valassza).
Elnezest a szomenesert.

Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: rdr (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

lemaradtam az elejéről!! mellik típus, és hol kapható???-a régebbi radarok
at is érzékeli? (nagy dobozforma)
tamás

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m061-monor.dial.elender.hu)
+ - villamos koszi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Kocsisok, Marky Nemescsek.
Koszi a cottbusi villamos valaszod; nem egyszeru ez a dolog. :-))
Mostmar vilagosabb, de azert kopaszkent en is biztos szentsegelnek egy
sort, ha jarnek arra.
Udv
KZG
+ - Nissan alkatresz forras? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Harmadik hete vadaszom az 1980-as C-230 -as Nissanhoz a hatso
lengescsillapitoblokkok tetejere, a gyari toronygumit.
A bontoban talalhato romokban ugyanugy korrodalt, mint amit az
en kocsimbol ki kell dobalni.

Akinek van otlete, vagy tud beszerzesi forrast (esetleg arat),
kerem kuldjon egy mailt, mert nem vagyok jelenleg a listara
feliratkozva.
Tipus: Nissan Laurel 200L (240L)
Evjarat: 1980
Alvaz: HLC-230 (MLC-230)
Motor: L20A (L24A)

Koszi ha valaki segiteni tud!

Peter.
+ - Nevtelenseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Egyebkent meg el tudjatok kepzelni, hogy valaki lathatatlan tintaval
>megjelolge ti a 10 000 darab kerdoivet?
Ezt En irtam. De nem ugy gondoltam, hogy felveszik Kovacs Giziket,
hogy irja mar ra: ez Kolompar Lajos peldanya. Az ilyen kerdoiveket
gondolom printerrel nyomtatjak, abbol van ugye tobb fejes is. Az egyik
nyomtatja a kerdeseket a masik egy szamot egy adatbazis szerint.
Beerkezeskor csak a szamot kell megnezni, kb. 1 masodperc alatt.
Amennyibe kerul manapsag az informacio, ez nagyon olcso dolog.
A megrendelonek nem is muszaj tudnia rola, hisz O csak egy
megrendelest ad, az viszont aki csinalja csak evvel foglalkozik, es a
kovetkezo kozvelemenykutatashoz siman felhasznalhatja. Amit meg
az adatvedelemrol irtal, az ELVILEG igy van, de gyakorlatilag ...
+ - va: xxx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Szeretem,   amikor  az  ontudat  ko:de  elhomalyositja  az
>>emberek  elmejet...
>Akkor  vegyuk  a kovetkezo szitut. Mo,kozuti ellenorzes...

Akos,  Te  emlitetted  az  angliai felhaborodast a tervezett
kozuti  ellenorzesek  miatt. Valoszinu, hogy meg van az oka,
amiert  eddig  nem  volt.  Es annak is, hogy most ugy erzik,
szukseges   lenne   elkezdeni.  Te  kozelebb vagy, gondolom,
hogy hozzad az indokaik is eljutottak.
Ne  keverd  bele  a magyarorszagi helyzetet. Valoszinu, hogy
nem ide fognak jonni "kozuti ellenorzest" tanulni.

tema OFF
--
Meszaros Geza
+ - va: kobe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash irja...
> Az Allianz Hungaria sem fizetett tavaly oktober ota.
A jo biztositonal gyors az ugyinteses es rogton elkuldenek a
francba.  A  rossznal,  meg  lassan  es  akadozva  csinaljak
ugyanazt. Micsoda kulonbseg ! :-)

> Minden biztosito goreny
Nekem mondod ?
Biztositasi  ugynokkel  targyalok. Az epulet tuzbiztositasat
beszeljuk  at,  amikor  megkerdi,  hogy van-e a tetoterben 1
kobmeternel nagyobb viztartaly.
-   Van   bizony!  A  kozponti  futes  utantolto  tartalya.
(buszken dullesztem a mellemet)
- Ez bizony nem jo hir...
Sunyin  mosolyog  es ugrik a kovetkezo pontra - a viz okozta
karokra.
Mindig tanul az ember. Ezt en hogy megszivtam...
--
Meszaros Geza :-))
+ - va: tekno (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A /50 alatti gumikra tapasztalataim szerint jellemzo, hogy
> a nyomvalyuban jobban kovalyognak, mint a "lufigumik"

Gondolom, hogy jellemzoen a keresztmetszet mertani alakjatol
fugg  a  dolog.  Az  50  alattiak szogletesek, mig a "lufik"
kerekebbek es jobban erzik magukat a tekno oldalfalan.
175/70-es  GoodYear  gumim  olyan  szogletes mint a franc es
kovalyog a katyuba, mig az ugyanolyan meretu "tejbegruz"
lufi szarik ra.
--
Meszaros Geza
+ - benzinpumparele, ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Elektronikus gyujtasmodul (asszem ez a neve.)"

-Benzinpumparele? Nekem is volt vele gond, egett szaga volt es nem indult az
auto (egyszeruen nem kapott benzint, amikor raadtam a gyujtast, nem bugott a
benzinpumpa. Kis utogetes, mozgatas utan megjavult. Az uj ara sajnos 12K
korul alakult (Hella).
Mas: milyen ablaktorlot hasznaltok? En most egy olcsobbal probalkozom (Wiper
Blade), a reginel jobb, de kicsit ugral a szelvedon. Nem hiszem, hogy sokaig
birja. A Bosh es a Champion nagyon draga. Megernek annyit (3-5K)? Van vmi
koztes megoldas?

Udv,
B.B.
'85 E28 520i
+ - ferihegyi licitalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Nem tudom jártatok e már eme gyorsforgalmi úton.
>Egy kaland, nem kaland. Egy defektet a kozepe
>tajekan. Az a fasza... :-)

Multkor egy kulfoldi frszu nyerges kamion betevedt raja, es csak a
Felsocsatari feluljaronal derult ki, hogy az alatt nem fog elferni. Tolatas
Ferihegy-1-ig harommal vissza... Mondjuk ehhez mar rendorsegi segitseg is
dukalt, de az elejen nem ment tul siman.

andi
+ - Re: bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoi!

Az AUTO 1437-ban/ben irta :

> >  Felado :  [Hungary]
> > A +kulonbozteto jelzes hasznalata ellenere a derek tuzolto
> > NEM HASZNALTA a biztonsagi ovet!!!
> > Pedig par perccel elotte meg azt mondta, hogy a tuzoltonak
> > kell lennie egeszseges felelemerzetnek, hogy felelosseggel
> > dontson.
>
> Hulljon a fergese...
> A legzsak kinyit, es agyoncsapja.

Akoska ezek nem rendorok, ezek tuzoltok.

Mellesleg ha megkulonbozteto jelzest hasznaloknak ha jol tudom
nem kell bekotniuk a bizt. ovet. Ez egy nem is oly' regi 
kresz valtozas eredmenye. Esetleg ep esszel is meg lehetne
indokolni.

De hogy a taxisoknak miert nem azt mar sztem nem.

K.
+ - kozuti elelnorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Vagy a felhaborodok
>>leteszik a nagy eskut, hogy a tobbi autostarsuknal rendben
>>van minden. Egy fraszt! Szeretem, amikor az ontudat ko:de
>>elhomalyositja az emberek elmejet...
>Akkor vegyuk a kovetkezo szitut.
>Mo, kozuti ellenorzes, a szerv es a sofor par percet beszelgetnek (esetleg
>nemi papirjellegu targy csereje is lezajlik), majd az autos elhajt. Te ezek
>utan letenned a nagyeskut, ahogy annal az autonal minden rendben van ?

Mintha egy oldalrol dongetnetek a kaput... Geza is epp arrol szolt, hogy
igen is legyen kozuti ellenorzes, mert az en biztonsagomat az szolgalja, ha
a rendor kiszuri a kozlekedes resztvevoire (beleertve engem is) veszelyes
elemeket. Az egy masik kerdes, hogy a tenyleg veszelyeseket gyujtik-e, vagy
a jol fizetoket?

Mellesleg szerintem a rendornek igenis legyen joga belenezni a
csomagtartomba! Mi van, ha tele van lopott cuccal, mi van, ha feldarabolt
hulla van benne? Nezzen csak bele, a tobbsegnek ugysincs takargatni,
titkolni valoja. Akkor meg? "Jogallam, jogallam..." A leg"jogosabb"
orszagban (USA) az emberek kb 10millio kulonfele korlat kozott elnek. Vannak
jogaid, a tarsadalom es annak szervei vigyaznak rad, ha a jatekszabalyokat
betartva elsz. Ha a szabalyokat athagod a viselkedeseddel, akkor viszont a
rendornek joa van feltetelezni, hogy saros vagy, es intezkedhet. Viszont
potyara nem .

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - papirok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az autopapirokat meg kifejezetten
>felhivjak a figyelmet, hogy tartsd otthon biztos helyen. (csak tudnam hogy
>allapitjak meg hogy az en autom-e amit vezetek, vagy most loptam :-o)
A szemelyid alapjan megnezi a kis szamitogepeben, hogy van-e nyilvantartott
auto a neveden? Ha abban ulsz OK, ha nem, akkor jon a kerdezoskodes.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Selespeed (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Akkor meg egyet kerdezek. Selespeed (vagy hogy hivjak) sebvaltot szerelnek
>"funyiromotorosba" is, vagy csak a nagyobbakba ?

Tudomasom szerint csak a 2.0 valtozat kapja, akar 156, akar 147 a kaszni.
Viszont Gyorben csak egy modellfrissitett 156-1.6TS volt, aminek az utastere
valtozott, a JTS (csak 2.0 valtozatban) nem jelent meg eloben. :-(

Ugyanezen a hetvegen viszont lehetett probalni Skoda Superb 1.9TDi-t is, de
ezt vasarnap este 6kor tudtam meg. :-( Viszont a Toledo helyett egy hetre
atultem egy nullkilometeres Passatba. Majd meselek.

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - kerdoivek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Egyebkent meg el tudjatok kepzelni, hogy valaki lathatatlan tintaval
megjelolge
>ti a 10 000 darab kerdoivet?

Miert ne? Lathatatlan tintat is lehet nyomdagepbe tolteni...
Amugy az eredeti kerdesre (honnet tudjak, hogy a NEVTELEN kerdoivet PONT EN
nem kuldtem vissza?) meg mindig nem kaptam valaszt. Ha ugyanis valahol
visszakersheto, hogy honnet nem jott meg a kerdoiv, akkor az is, hogy honnet
igen. Ha ez megvan, akkor barmilyen rossz szandeku emberke belekotorhat,
megnezheti, hogy ki az, aki most vett autot, most akar venni autot (=van
love), stb. Hadd ne reszletezzem, mire nem lehet ezt hasznalni.
A Ford pl. kuldi a kerdoiveit, hirlevelet, de soha nem kerdeztek vissza,
hogy miert nem valaszoltam eddig. Amugy egy kerdoiv ne anonim legyen, hanem
garantaljak, hogy nem jut illetektelen kezekbe az adat. Ha egy anonim
kerdoiven elpanaszolom, hogy tonkretette az automat a szerviz, akkor hogyan
keresik vissza a valosagot? Kitol kernek bocsanatot? Ugy altalaban: " kedves
ugyfeleink, valamelyikuk autojat kegyetlenul , de tobbet nem fordul
elo. Az okozott kar 100eFt volt, ezert az elso ezer bejovo ugyfel kap ket
gomboc fagyit ingyen" ?!
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - M5 radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Minket az M5-on a rendorok az egyik fizeto kapu elott fogtak meg, ahol a
kedves
> lassitott a 70-es tablanal, csak nem elegge. A rendor auto ott allt a
kapuban,
> es mire oda ertunk, mar mondta is az osszeget, merthogy tulleptuk a
korlatozo
>tabla altal megengedett sebesseget.

Januar ota hetente 2x vegigmegyek az M5 teljes hosszan. (egyszer
oda-vissza). Azzal egyetertek, hogy allati draga (2550 Ft/irany), es
logikatlan is, hogy kulon ceg mukodteti.

Viszont nem egyszer, nem ketszer lattam, hogy a fizetokapu elott kint allt
az Octavia RS, nyitott ajtokkal, forgalommal szemben (az elso fizeto kapu
elott, ahol kettevalik a palya lehajto, ill. tovabbmeno iranyra.) Abban a
kocsiban NINCS radar, tehat ha valaki nez a szemevel, 500km-rol kiszurja a
rendorautot es fekez. A radar beljebb all, es a kapuhoz erkezok sebesseget
meri.

A tablazas: -2km-nel "Fizetokapu/Toll 2000m"-tabla, -1km-nel
"Fizetokapu/Toll 1000m"-tabla, (itt szoktam 130ra fekezni), utana 100, 80,
60, 50km/h korlatozasok. Ha a 100-as tablanal 100-110 kozott vagy, akkor
elengedett pedalokkal, 5.ben motorfekkel kigurulva eppen betartod a
korlatozo tablakat.

Jo idoben esetleg felesleges(nek tunik) a korlatozas, de ha dugo van, ha kod
van, eso van, csuszik, valaki valtani akar masik kapuhoz, stb., maris
jogosabb a korlatozas. Es igenis TESSEK BETARTANI. Ha meg megbuntetnek,
tessek tudomasul venni. Nagy divat ujabban sirni, hogy a magyar rendorok
igy+ugy. Kit erdekel? A nemet rendornek is ezt mondod? A hollandnak is? A
multkor valaki (hazatero hazankfia) csak Mo.-on akart szabalytalankodni.
MIERT? Itthon ugyanugy van kresz, mint kulfoldon. Az nem balkanra utalo jel,
hogy a valodi gyorshajtokat megbuntetik, epp ellenkezoleg. A korlatozasok
esszeruseget sok helyen lehet vitatni, de pl a repterrol bevezeto uton olyan
helyen van korlatozas, ahol gyalogatkelo is van, ahol keresztezodes van
(repter kapuja, stb). Persze, ha nincs senki, lehetne gyorsabban menni, de
mi van, ha valaki ki/be akar kanyarodni? Ott all estig, vagy nekimesz? A
gyorsforgalmi is birhatna tobbet, de mi van, ha valaki ott all defekttel? A
szabalyokat igenis be kell tartani (nekem is be kell(ene)), ha meg
buntetnek, akkor legfeljebb a buntetes merteken haborogni, nem a tenyen.

Mert az viszont erdekes kerdes, hogy nalunk hogy lehet 80-100 Euros
HELYSZINI, es 200-300 euros feljelentos birsagokat kiszabni? Ekkora birsagok
Nemetorszagban sincsenek, pedig ott inkabb van mibol kifizetni...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re:Ferihegyi gyorsforgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden Autosnak !

   En is naponta 2x jarok a gyorsforgalmin, de ott 
lerobbanni (defekt, vagy egyeb) tenyleg ciki. Elozni meg 
csak az elozzon, akinek tenyleg ugrik a kocsija, es az is 
csak az egyenes szakaszokon (a Total kut utani aluljaros 
kanyar utan van 2 ilyen egyenes szakasz). Egy minibuszos 
ismerosomnek volt is balesete ott, a repterrol ment Pest 
fele, es abban az aluljaros kanyarban talalkozott 
taxisokkal, ketten is eloztek (persze zarovonal, meg 
belathatatlan kanyar), az egyik meg befert (rarantotta az 
elozendo Suzukira), de a masikkal osszeakadtak a lampai, 
pedig huzta o jobbra, csakhat a betonfal... Viszont azt nem 
mindig ertem, hogy reggel miert csak 50-nel megy a jonep a 
repter iranyaba. Pedig, ha jol tudom ott is 90. Ja es nem a 
forgalom a hude nagy, csak egy Barkas, vagy Trabi, vagy 
egyeb lassu jarmu vezeti a sort, es azert az ertelmesebbje 
nem forszirozza az elozest. Egyebkent az ut 1-2 hibajatol 
eltekintve szerintem is jarhato a gyorsforgalmi.

  Ja: szalagkorlat vs. menekules. Egy fel eve (vagy mar 
lehet, hogy egy eve) valami europai fomuftik talalkoztak 
nalunk, es akkor a szalagkorlatbol kibontottak  darabokat 
tobb helyen, hogy a Gyomroire ki lehessen menni. Nem 
egeszen lattam ertelmet, de mindenki "menekulesi" pontnak 
mondta ezeket. :-)

  Viszont a felujitas tenyleg raferne, mert az aszfalt itt-
ott mar foghijas.

Udv, Gabor
+ - Kobe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Lista!

Fonokom fulig benne van a kobe-s dolgokban.
Innen tudom veletlenul, hogy husvetkor a kobe-s kozpont
adminisztrator holgyeit Pragaban locsoltak meg a fonokok.
Azt is tudom, hogy a vezetok egymast  sorsolgatjak ki
kulfoldi utakra. Igy fonokom nem is olyan regen Parizsban
toltott ot napot. Termeszetesen nem sajat koltsegen. Es a
havi appanazs sem ket forint.

Na ennyit a visszaforgatott penzekrol.
--
 Üdv
 
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1437 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> kiteszteltem: A kulcsot becsomagolom alufoliaba, es inditoztam. A motor
> beindult, de 1 mp mulva leallt. Ennek ellentetet is kiprobaltam, azaz a
> becsomagolt kulcs melle tettem a masik nem becsomagolt kulcsomat is.
> Inditoztam, es a motor ment is rendesen. A becsomagolatlan kulcsot elvettem,
> de a motor ment tovabb nem allt le. Ebbol arra kovetkeztetek, hogy az
> immobilizer nem allithatja le menet kozben, csak inditaskor. Kiveve, ha pl.
> felorankent raellenoriz es akkor allitja le, de ennyit nem vartam a
> teszteleskor... :-(

Sziasztok!

Hol lehetne infot szerezni az Immobiliserrol?

VAgy valaki 5 sorban el tudna magyarani az elvet?

Van egy "buzukink" es abban is van immobili. hogy mukodik es?
Radiohullamok? a Kulcson at valahogy mashogy?
Mely reszet takartad le alufoliaval?

Nem all messze tolem az elektro igy nem muszaly szajbaragni...

Elore is koszonom

Udv Zoli
+ - deteeektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tavaszias szep jo napot mindenkinek!


>>Azzal ervelnek, hogy ezekkel a szerkentyukkel felderitheted a
>>mozgaserzekelo radarok helyzetet, ami ugye igaz is.
>
>Azok nem infravorosen hovaltozast erzekelnek ?
>Es ha fel is tudnam deriteni, akkor mi van ? Gyalogost (esetleg biciklist)
>mikor ellenoriznek ?
Van olyan is, de a radar detektorok a radar (azt hiszem X25?) frekvencian
mukodo mozgaserzekelokre ugranak, infrara nincsenek kikepezve, ill. nehany
lezer dioda is figyel elore-hatra. Na most ha tegyuk fel te eccakai rabolo
vagy, akkor addig tudsz ugyeskedni a kutyuddel, amig megtalalod az erzekelo
holt teret, vagy inkabb feladod, es puhabb celpontra startolsz, de had ne en
adjak otleteket :-)
 Ha meg biceglisnel venne eszre a szerv a detektort, valoszinuleg ravetodne
arra is. Es mint par szammal elobb hivatkoztam a jogszabalra, kishazankban
barmikor atvizsgalhatjak autodat, gatyadat, legfeljebb azt mondjak, hogy
buncselekmenygyanusak a korulmenyek... Egyebkent itt a listan irta valaki,
hogy o azert bukott le, mert nem szedte le a detektor felbiggyesztesere
szolgalo kis fem fulet, es igy allt a parkoloban, amikor arra setalt ket
hogyishivjak.
Neked viszont nem nagyon kell tartanod toluk, ha -ahogy irod- szet van
bontva a szerkentyu kulonbozo elemekre: egyszeruen azt modod, hogy a
riaszto/belso homero/parologtato/szunyogriogato/medvefogo/stb.  resze. En is
ilyesmin gondolkodom, mivel nem azert feccoltem tobb mint 300$-t az
Escortba, hogy eberek begyujtsek. Ahogy a  selyemhernyotalpas szamuraj
mondja: "Sohasem felni, de mindig szamolni."
---

>Elnezest, lehet, hogy felreertettem, de mintha
>tisztito-, es nem "motorfelujito" adalekrol indult
>volna a vita, IMHO a ketto kozel sem ugyanaz.
>Amugy a tobbiben egyetertek veled.
>

Igazad van, az mar szorgalmi feladat volt reszemrol. Mostanaban olyan
bizonytalan vagyok... Vagy megsem?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Autopalya Hollandiaban, meg ugy altalaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mivel volt szerencsem annakidejen Hollandiaban jarni, es mivel elokerulat az
ottani autopalyak temaja, gondoltam leirom hogy en hogy latom az ottani
helyzetet.

Eloszor is en nem szeretnem, ha annyi autopalya lenne nalunk, mit ott!
Szerintem valami gusztustalan, ahogy Hollandia kinez! Nem lehat mast latni,
csak autopalyat, meg kozotte sakktablaszeruen, precizen sorakozo
szantofoldeket. Nem is beszelve arrol, hogy ha mondjuk kod van, akkor ott
sem haladnak. A repterrol (Schipol) északra haladva tobb mint egy ora volt
30 kilometer megtetele vegig autopalyan.
En a magam reszerol orulok, hogy meg nem tartunk ott, a motorizacio azon
fokan, ahol az orszag feluletenek mar merheto ( 2 ..3) szazalekat autopalyak
boritjak es szabdaljak fel.

Szerintem fontosabb lenne hogy a meglevo uthalozat jobb minosegu legyen.
Ahogy mondjuk Budapest kinez ... ?!
Es arra is gondolni kellene, hogy minden epulo uj ut csak noveli a
fenntartasi koltsegeket. Mi lesz majd otven ev mulva? Aszfalt mindenhol, es
katyuznak egesz evben? Es ha majd fogy az olaj vagy beindul a tomeges
legikozlekedes, akkor lehet az egeszet felszedni ?

Tamas
+ - Gyorsforgalmi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jimmyboy irta :

>Oszinten mondom, hogy nem ertem, mi a problema a
>gyorsforgalmival. En naponta 2x megyek vegig rajta es soha

Egyszer jarjal ugy, hogy baleset miatt se elore se hatra, Neked meg indulna
a geped Ferihegyrol ... Megoldas : egyik taxibol kiszallas, masikba
atszallas a parhuzamos Gyomroin ... Sajat kocsival, ha Te vezetsz, mar
nagyobb szivas !

Zsolt
+ - Kacsazas nyomvalyuban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Fogash irta
>>>
A /50 alatti gumikra tapasztalataim szerint jellemzo, hogy a nyomvalyuban
jobban kovalyognak, mint a "lufigumik". Viszont pontosabb iranytartast
adnak.

Ez azert csak kozvetve igaz. A nagyobb sebessegindexu (H es efelett) sokkal
merevebb oldalkarkasszal keszulnek (plusz szovetreteg altalaban). Ezert
"szogletesebb" a gumi profilja - ez adja a jobb uttartast is. Persze /55
kornyeken (foleg 15-os meretben) mar ritka a T-s indexu.


udv, djtiszy
+ - rendormotorosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy elmenyemet szeretnem Veletek megosztani,
gyonyoru jelenetet lattam tegnap:

Nem tudom Ti is tapasztaltatok-e, de miota kitavaszodott, az utobbi napokban
rengeteg rendormotorost lattam a varosban. Biztos nagyon kellemes erzes lehet a
tavaszi napsutesben motorozgatni :-)
Szoval a tortentek helyszine a Hungaria Korut, ketszer negy savos resz. Belso
savban halad egy auto, amugy tomve mind a negy sav, de szepen haladunk. A ket
rendormotoros, akik mar jo ideje elottem motorozgattak melleallnak egy autonak 
(az
egyik kivulsol melleje, a masik mogotte) es elkezdenek integetni nekik, hogy
azonnal alljon le. A kiszemelt aldozat (sajnalom, hogy nem lattam az arcat)
kinok-keservek kozott elkezdett kiaraszolni a kulso sav ianyaba, nem ment
egyszeruen szerencsetlennek. El tudom kepzelni mit elt at kozben hosunk, idexel
t,
keretozott, probalkozott, es gondolom kozben mar latta maga elott a sarga csekk
et,
melyet majd "teljesenmindegyhogymiert" be kell fizetnie a postan, meg gondolom 
el
is kezdte azert talalgatni, hogy vajon mi lehetett ami miatt pont ot szemelte k
i a
ket ehas vad: gyoshajtas? biztonsagi ov? egokeszlet? ... stb? (talan a legutobb
i).
De nem oldodott meg a problemaja azzal, hogy kijutott a legszelso savig, mert
joszandeku hosrol leven szo, nem mert megallni csak ugy a sav kellos kozepen,
valami kiszelesedest keresett, hogy a forgalom ne duguljon be teljesen tole.
Ugyhogy autozgattak-motorozgattak meg egy par szaz metert, mikozben a
rendormotorosok boszen integettek a kezukkel, hogy le kellene mar surgosen alln
i.
Aztan megvaltaskeppen jott egy benzinkut, melynek a lekanyarodosavja kituno
igazoltatohelynek bizonyult, ugyhogy hosunk szepen lelassitott, indexelt (minde
nt a
legszabalyosabban), es megadoan megallt.
Es lassatok csodat, ekkor kovetkezett be, amitol a terdemet kellett csapkodnom 
az
autoban a visongastol: a ket rendormotoros kiegyenesedett gerincoszloppal, a
buszkeseguket a fokozhatatlansagig novesztve tovabbmotoroztak a tavaszi napsute
sben
hatrahagyva a megalazott aldozatot, mintha mi sem tortent volna.

Jo autozast-motorozas mindekinek, udv:
Koronczi
+ - parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Eddig csak olvasotok voltam...

Valahol hallottam egy okos kiserletrol, csak a lenyeg maradt meg 
bennem, de az is eleg:
Elore megvasarolhato (feltoltheto?) kartyak, de lehet bankkartya is,
amit a jegykiadoba a parkolas kezdetekor belnyom a polgar, jegy kiad,
parkolas vegen eljaras ugyan ez, csak akkor a penzt is leemeli.
Idoaranyos, nem kell az aprot csorgetni, gyors, es erdekedben all
a minel sietosebb visszaerkezes, foleg idokorlatos zonakban, mert pl.
tobbszoros szorzoju a tullepes dija.

Mi ezzel a baj???
Udv:
Misi
+ - Re: xxx (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> mondjuk a kozuti ellenorzeshez meg annyit hogy angliaban nem kotelezo
> magadnal hordani a jogositvanyt, az autopapirokat meg kifejezetten
> felhivjak a figyelmet, hogy tartsd otthon biztos helyen. (csak tudnam hogy
> allapitjak meg hogy az en autom-e amit vezetek, vagy most loptam :-o)
Engem mostanaban 2x allitottak meg kozuti ellenorzesen. Mindket alkalommal
beszoltak radion valahova, es rendszam alapjan mar diktaltak is az osszes
adatomat. Meg talan a hajam szinet is.. a kocsirol nem is beszelve..
KI
+ - Re: teknos ut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  irta:

> Nem tudom mennyire lehet igazam amikor a lentiekre probalok
> valaszolni. Nekem most 185/55R15 van elol es 195/50R15 hatul.
> Tapasztalom en is a himbalozast a teknos aszfalton. Eleg 
> hulye erzes amikor "visz a kocsi" plane nagyobb sebessegnel.
> Majd az oregebbek megmondjak hogy van-e ennek koze ahhoz hogy a
> szelesebb gumiknak nagyobb a futofeluletuk. En ugy kepzelem el 
> hogy az effajta szeles gumi a "tekno"-ben , de foleg annak az 
> oldalan autozva igencsak vezerelve van, kevesbe tapad az 
> uthoz (jobbanmondva csak a szele) es emiatt lenne ez a 
> dobalas-csuszkalas. Ugyanilyen vezereltseget lehet tapasztalni 
> telen, jeges kereknyomban haladaskor, ha az ember kanyarodni 
> akar, viszont a kerekut nem kanyarodik.

En sem tudom mi okozza ezt, de mintha remlene valami hasonlo az altalanos
iskolai fizikabol az ero es erokar viszonyarol. Nalam a teli gumi 205, a
nyari 245 szeles es rosszabb minosegu uton a nyari gumi sokkal erosebben
mozgatja a kormanyt.

Imre

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS