Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 297
Copyright (C) HIX
1999-02-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alfa - szaggat (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Ket akku a kocsiba (mind)  12 sor     (cikkei)
3 =?windows-1250?B?a/ZzevZuZXRlayBBUk8tMTAtcmU=?= (mind)  21 sor     (cikkei)
4 Szabolcs Suzuki (mind)  31 sor     (cikkei)
5 E: VW GOLF 1.4i CL (mind)  16 sor     (cikkei)
6 Autotalalmannyal kapcsolatban (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Olommentes (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Szerelesi kezikonyv (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re:Re: kek izzo (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Audi 200 (mind)  5 sor     (cikkei)
11 tuneti kezeles / szubjektiv / CityRallye (mind)  36 sor     (cikkei)
12 Audi bontot keresek (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Rozsda+Elektr. gyujtas (mind)  10 sor     (cikkei)
14 skoda es olommentes? (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - Alfa - szaggat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Van egy Alfa 33, 1.7ie boxerom, es kb fel eve a kovetkezo
problema van vele: 50km megtetele utan, ha azt 130km/h
felett teszem meg, leveszem a la'bam a gazrol, elkezd 
rangatni a kocsi, mintha nem kapna eleg benzint.
Tovabbi pa'r sza'z meter utan, ha kiveszem a sebesseget, fennakad 
az alapgaz 2500-on, s ha tovabb indulok vele, bedoglik.
Elejevel ezt csak 50 km utan (autopalya-hazafele) csinalta,
de hova tovabb, egyre hamarabb kezdi.
Kicsereltem a benzinfilter, de nem segitett.
Ha talalkoztatok hasonlo problemaval, vagy van valami tippetek, 
segitsetek! 
                          Marian
+ - Ket akku a kocsiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A buszoknal nagy aramu kapcsoloval kapcsoljak at a ket aksit, es felvaltva
toltik/hazsnaljak. Az amerikai limuzinoknal magneskapcsolo vegzi az
atkapcsolast,
de ennek vezerlese szinten kezzel tortenik, egy mukodteto kapcsoloval.
Mindenkeppen hasznos otlet.
A parhuzamositas nem celszeru a szivargo aramok miatt, a
toltes-kiegyenlitodes
az egyik (vagy mindketto) aksi rovasara mehet.

Peter.
+ - =?windows-1250?B?a/ZzevZuZXRlayBBUk8tMTAtcmU=?= (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho Fiuk,

koszonom MINDENKINEK az ARO-10-zel es
a differencialzarral kapcsolatos szives valaszokat.

A kerekagyon valoban van kivul egy csavar, de ez sajnos
CSAK a meghajto-tengelyhez torteno kapcsolodast szolgalja,
DE NEM  differencialzar.

A masik, a belso, a motornal levo "koronas" csavar
is letezik, kituno otlet, meg a szerelo sem tudta,
hogy differencialzar lehet a funkcioja.
Koszonom, az elso szukseges alkalommal
kiprobalom, meeg nagy a ho errefele.

A differencialzarral allitolag nagyon csinjan kell banni,
CSAK hoban vagy csuszos sarban szabad hasznalni,
mert tapados feluleten pillanat alatt tengely, fogaskerek,
stb. tores es baleset lehet a musor vege.

Koszonet, Udv Mindenkinek: Mato
+ - Szabolcs Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Szabi!
Koszi az erdeklodest. A hely, ahol csinaltattam: Bp., XXII.
Nagytetenyi ut 175. Hegyi Karoly és fia, Tel.: 227-7231.  Masfel
eve tortent a mutet. Azota mashol is csinaljak, szinten ok,
alkalmazottakkal. Enyem a 301. ilyen atepites. 95-os benzin kell
neki, nyaron orszaguton 70-80 km/h-nel 4,1-4,4 litert kajazik,
90-100 km/h-nel 4,5-4,8 l,
varosban 4,5-5 l, telen 2-4 dl-rel nagyobbak a szamok. Max seb
100 km/h, pici lejtonel 110 korul, nagyobbnal 140-ig is felmegy
es olyan erzes, mintha regi trabi motorral 90-nel mennel. De a
fekekkel vigyazni kell!! Rovidebb (hycomat?) valtoval jobban megy
(sik 120 km) - ez masok tapasztalata.
Nehany adat:
3 henger, 543 ccm, 9,7:1 komp., 31 LE - 23 kW/6000 ford., 43
Nm/4000 ford.
Mashogy kell vezetni kicsit, hozza kell szokni - porgosebb a
motor es nem olyan nyomatekos, mint budos elodje. Tank hatra
kerul csomagter aljlemezbe sullyesztve, wartburg fu''tomotort
raknak bele (nagyon jo a futes), benzin- es vizhomero ora a
muszerfalra. Jo a regi kuplungtarcsa, kozdarabbal megy a
valtohoz, szepen elfer a motor. Nem olyan olcso: masfel eve volt
110 ezer, ugy, hogy a regi motort beszamitottak tizert. Elso
egy-ket honapban dilemmaztam, jo uzlet volt vagy nem, mostanra
orulok, hogy megvan, nem bantam meg. Foleg fogyasztas, futes,
csendesebb uzem, megbizhatosag miatt. Nem ujak ezek a motorok
egyebkent, japan bontokbol hozzak, de szigoruan ellenorzik, alig
kopottak. Enyem pl. semmi olajat nem fogyaszt (10 ezer km-en).
Hat ennyi szuken, ha van meg kerdesed, szivesen valaszolok ra.
Isten aldjon!

Sebestyen Tamas
+ - E: VW GOLF 1.4i CL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szegasztok!

Elado a subjectben jelzett auto:
- 1996. 10. havi
- 63000 km-t futott
- sotetkek
- Magyarorszagon vasarolt 1. tulajdonostol
- vezetett szervizkonyvvel (!)

Iranyar: 2.000.000.- HUF

Erdeklodni:
- 
- 30 9843512

Hali: Chapek
+ - Autotalalmannyal kapcsolatban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Latom, hogy paran a "tu:zkozelbol" is irogatnak az AUTO-ba, ezert batorkodok
a kov. kerdessel:
Lenne ket jo otletem aoto biztonsa'gno:veles temaban, es ezzel kapcsolatban
szeretnek valahogy kapcsolatba jutni az autogyarakkal (Audi, Merci, Volvo,
Saab...).
Ha valaki ko:zu:letek erdemleges infoval tudna szolgalni (cimek pl.) vagy
esetleg
valaki mar vegigjart egy hasonlo dolgot, kerem jelentkezzen !
Elo:re is ko:sz !
Udv:
Istvan
bikfalvivelender.hu
+ - Olommentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Sajnos mindenkit akinek keleti autoja van tarthat a meghibasodastol.
Mi a Ladankba kb 3 eve (miota nincs 92-es) csak olommentest tankoltunk, es 
erezhetoen nem valtozott semmi. Most parszor kiprobaltam, hogy olmost 
tankoltam. Nem gyorsult jobban, nem fustolt kevesbe, tehat semmi valtozas.
Az AC membranja tenyleg bemondta az unalmast, de ezt nem az
olommentesnek, hanem a 16 eves eletkornak tudtam be.

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezeteket)
+ - Szerelesi kezikonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > >Nincsen valakinek veletlenul Opel Kadett-hez konyve?
> > >Minden megoldas erdekelne !!
> >
> > Es Tipohoz? Minden megoldas erdekel.

Egy lehetseges megoldas: Bemesz a Polus Centerben a Korrekt Kft.
konyvesboltjaba, vagy a Coraba, es megveszed. >3000 Ft, es eleg docogos
forditas (nemetbol).


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re:Re: kek izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azt ugye tudjatok, hogy Mo-n nincs engedelyezve a
> 60W-nal nagyobb teljesitmenyu izzo?

Ezt honnan vetted?

Mas:
> Ugyanolyan diferencialzar van rajt, mint pl. a Suzuki Samuraion,
> az elso tengelycsonkok vegen kell eltekerni valami kallantyut.
> Tok jo, mert ha belemesz a sarba, szallhatsz ki (gumicsiznma) es
> tekergetheted a mocskos kereken (gumikesztyu) azt az izet.

Osszeteveszted az elso hajtas szabadonfutojanak ki-be kapcsolojaval. Azt
az ember novemberben bekapcsolja, marciusban meg ki. A sarban (illetve
inkabb elotte) az osszkerekhajtast a terepvalto-karral vagy elektromos
kapcsoloval kapcsolod.
Kikapcsolt  kerekaggyal a terepvalto es az elso kerekek kozotti elemek
(elso kardan, elso difi, feltengelyek) nem forognak, csokken a
fogyasztas.
Az automata kerekagy kenyelmesebb, viszont en a kapcsolhatoval akar
100-as temponal is gombnyomasra 4x4-re valtok...

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - Audi 200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1981-es Audi 200 elado. 2,2i, elektromos ablakemelo, 4 tarcsafek, plus
uleshuzat, konnyufem felnik. Surgosen elado.
Ara: 250e HUF

Peter
+ - tuneti kezeles / szubjektiv / CityRallye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi! ( probalom roviden, Gabor :-) )

>Finis Olaj:
>Az autokereskedo haverom sokszor  tesz az autokba finis olajat,
>kivetel nelkul szebb lett a motorhang es jobb az alapjarat..

ez ugyanolyan, mint az un. "esztetikai fenyezes" (par honap utan
a tokeletesnek latszo kasztni kirohad a s*ggunk alol).
Hasonlo trukk pl ladaknal a szelephezagot kisebbre venni,
hogy az ocska motor hideginditasnal (mikor jon megnezni a vevo) is
szep hangon jarjon, meg ne csattogjanak a szelepek.
Vagy amikor valaki (ez en voltam a Fordommal) a vevo erkezese 
elott fel oraval tesz par kilometert, hogy meleg legyen a motor 
es poccre elinduljon. 

en az STP olajadalekot ("me'z") probaltam, es attol is jobb lett:
fustoles, olajfogyasztas, kopogas kicsit csokkent. Kb 1000 km utan 
ujra ugyanolyan volt, mint annak elotte.
---
>>Ford: ez auto marad.
>>Opel: a rendszervaltas Zsigulija.
>Milyen furcsa, hogy az autopiacon ezt senki sem tudja! 

hat, nem vagyok otthon az autopiacon, igy nem tudhatom.
en csak a szubjektiv benyomasomat irtam. ha azonos koru es
allapotu peldanyok azonos arban vannak, akkor gondolkodas 
nelkul a Fordot valasztanam. ugy tudom, a regebbi ford motorok 
(pl sierra 2.0+karbi) ugyan nem eppen az alacsony fogyasztasukrol
voltak hiresek, de errol meg mar irtam :)
---
a Gabor(Zs) altal kozzetett CityRallye rendezvenyre jon valaki
a hixauto-rol? van matricatok? (en megyek. matrica nincs.) AGV-111.

BTW: most akkor "rally", vagy "rallye" ?

z.
+ - Audi bontot keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma reggel sikeresen megtortem ´86-os Audi 100-asom elejet.
Ha valaki tud egy jo Audi bontot lehetoleg del-pesten, 
ahol tudnek hozza elemeket venn, kerem irjon.

Elore is koszonom,
Jako Attila
+ - Rozsda+Elektr. gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1. Nem tudja valaki, hogy egy ilyen rozsdafalo hogyan nez ki belulrol?
Szerintem nagyon olcson utan lehetne epiteni. Amugy a rozsdaatalakitok is
eleg jo vedelmet tudnak nyujtani...

2. Nekem van egy mukodo elektronikus gyujtasom, jok vele a tapasztalataim,
ujsagcikk alapjan epitettem, ha valakinek kell info rola, irjon.


+ - skoda es olommentes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

lszadam wrote:
>Namarmost a favoritokba ugye lehet olommenteset tankolni, hiszen vannak
katalizatoros >favoritok is. A lenyeg, amire ki akartam lyukadni, hogy
afavorit motornak azert nem kell az >olom, mert hogy ott mar masmilyen
anyagbolvannaka szelepek, illetve a hengerfej?

Hello!

Valamikor 7-8 evvel ezelott egy autos lapban (talan Auto Motor)
olvastam, hogy a Favoritok elso sorozataba tartozo motork nem szeretik
az olommentes benzint. Ez lehet az a sorozat, aminek a motorja nagyon
hasonlit a regi Skodakehoz (ugy ertem anyagaban is). A cikkben meg is
adtak azt az evjaratot (ev, ho), amitol kezdve lehet a Favoritokba
olommentest tankolni. Nem akarlak felrevezetni, de emlekeim szerint ez a
datum 91.08. volt. Azert ne vedd keszpenznek! Volt egy kis kep is, ami a
hengerfejen levo jelet mutatta, ami arra utal, hogy lehet olommenteset
tankilni az autoba. Ez egy kiallo butyokhoz hasonlitott (egybeontve a
hengerfejjel), es kb. egy 5Ft erme szelessegu volt a hengerfej hosszu
oldalanak valamelyik vegen. Tehat, ha megvan ez a jel, akkor lehet a
tutube olommenteset tenni.
Esetleg erdeklodjel utana meg a dolognak egy Skoda szervizben. Ok
biztosan tudjak.


Mano

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS