Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2079
Copyright (C) HIX
2004-01-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: robbanos audi (mind)  51 sor     (cikkei)
2 bikazas meg mindig (mind)  32 sor     (cikkei)
3 Fogash! (mind)  10 sor     (cikkei)
4 Re: Re: gaz, Katalizator, rangsorolas. (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re: bikazas (mind)  8 sor     (cikkei)
6 re: re: Mondeo gazuzem (mind)  45 sor     (cikkei)
7 Re: Trabi szivatosdi (mind)  37 sor     (cikkei)
8 gazauto (mind)  13 sor     (cikkei)
9 fogyasztas (mind)  32 sor     (cikkei)
10 Re Adag (mind)  41 sor     (cikkei)
11 rele es kat. (mind)  47 sor     (cikkei)
12 Re: kat. ellenallas (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Rejtett hiba (mind)  23 sor     (cikkei)
14 FW: vegyes (mind)  50 sor     (cikkei)
15 info kerese (mind)  13 sor     (cikkei)
16 HIX AUTO vagy HIX TRIZNYAK TEVEDHETETLEN ? (mind)  43 sor     (cikkei)
17 re: FW: Adag (mind)  13 sor     (cikkei)
18 Re: Olaj (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Re: FW: Adag (mind)  21 sor     (cikkei)
20 Javitas: katalizator vs. fogyasztas *** HIX AUTO *** #2 (mind)  10 sor     (cikkei)
21 Formula 1 kipu (mind)  28 sor     (cikkei)
22 LE vs. kW (mind)  7 sor     (cikkei)
23 Gazuzem (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Re: robbanos audi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> amikor mellete egy ilyen barkacs jarmu szetment. Ez iden volt, ugyhogy

Marmint 2003-ban. Nekem a januar meg iden.

> En itt lakom Fehervaron, nehany utcaval arrebb, ahol az eset tortent.
Valoban g
> anyolas esete forog fenn, ill. olyan kocsi volt a szenvedo alany, amit nem
Mo.-
> on alakitottak at, es meg nem kapta meg a KPM vizsgat. Kulfoldrol behozott
kocs
> i volt. Ezeket eloszor vissza kell alakitani benzinesre, ugy
levizsgaztatni, ma
> jd be a gazszet, es irany a KPM egy gazos vizsgara.(en igy tudom, lehet,
hogy m
> arhasagot mondok). Na szoval a hir ugy szolt, hogy az ules alatt (???)
levo akk
> u zarlata okozta a robbanast. A kocsi meg "E" frsz-u volt.

A tegnap beidezett kepen is latszik, hogy nem E-s rendszamu.
(http://www.freeweb.hu/condrix/bumm.jpg)

Kollegam szemtanuja volt maganak a robbanasnak (az utohatasrol csinalt egy
csomo fotot - tudtommal a fenti kep is az ove -, hat, eleg durvak), o
elmondasa alapjan egy fehervari srace a kocsi, aki el akarta adni,
autokereskedonel volt a jarmu, es probauton voltak vele, amikor valoban a
fent leirt akksi kigyulladas tortent. A kocsi egyebkent attol robbant, hogy
egett, es nem biztonsagi gaztartaly volt benne, ami egyszeruen lefuj, es
eleg a kijovo gaz, hanem valami BP palack, ami viszont robban.

A kocsiban levok sejthettek valamit, mert rogton kiugrottak, es szerencsere
elkezdtek mindenkit figyelmeztetni, tobbek kozott az ovodat, amelyik
keritese mellett altak meg. Igy az ovoneniknek volt idejuk beterelni a
gyerkcoket. Isznonyu mazli, hogy senki nem serult meg, pedig a kornyekbeli
tizemeleteseknek minden ablaka kiment, allitolag az audi egyik
lengecsillapitojat ket utcaval arrebb, a Mazda szerviz udvaran talatak meg.

A tuzoltoknak is makjuk volt, hogy csak kozvetlenul a robbanas utan ertek
ki, es nem akkor robbant, amikor oltottak.

> Az automban egyebkent _semmilyen_ uzemanyag szagat nem lehet erezni. Ha
barmely
> ik "normalis" kocsi mellett allsz, annak is erzed a kipugogazanak a
szagat.

Ez igaz. Jol is neznenk ki, ha otthon is budos lenne az tuzhelyen elegetett
gaz. Ha meg ereszt valahol, akkor direkt jo, ha budos.


Szabolcs
+ - bikazas meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia marky, es a tobbiek,


Napok ota olvasom a vitat, es mar nagyon unom, de nem tudom megallni,
hogy most ne szoljak bele. Triznyak helyett muszaj valaszolnom neked :))

Ez mind szep es nagyon jo amit mertel es leirtal, csak megint valamirol
elfeldkezel. Nem akartjatok megerteni, hogy a gond a TRANZIENSEKKEL van,
az utheti(!!!) agyon az elektronikat, amik a bikakabel leszedesekor
(aramkor megszakitasakor) keletkeznek az aramkorban levo INDUKTIVITASOK
miatt.
A tranziensek elete a villanytan (villamosagtan) alapjai, feltetelezem,
ha tudsz banni a szkoppal, akkor hallanod kellett volna roluk. Sok
embert rugtak ki miattuk a villanytan vizsgarol :))
A tranziensek kialakulasa fugg a megszakitott aram nagysagatol, ezert
kell varni, hogy a toltoaram ami folyik a bikakabelen, es tolti a
kimerult akkut minel kisebb legyen, valamint ezert kell fogyasztokat
bekapcsolni, valamint fugg az induktivitasok nagysagatol, de ezek fixek,
tehat nem lehet veluk mit csinalni. Igy alakulhatnak ki kV-os
feszultsegcsucsok, amik esetleg agyonvaghatjak EGYES ESTEKBEN akar a
vedelemmel rendelkezo elektronikakat.

Reszemrol ennyi :)), villamosagtan peldatarban meg lehet utana olvasni
:))

Mindenkinek szep napot,

enny


PS. A fenti par mondatot Hajdu Csaba figyelmebe is ajanlom, mert o sem
hajlando megerteni a jelensegnek ezt a reszet.
+ - Fogash! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF
de nem tudlak elerni a postafiokodon keresztul, fullos :)
Koszi az eddigi anyagot, a laoszi Citroen Kacsakrol nincs veletlenul keped?

Johet meg a cuccos, szuperjo :))))))))

Udv joe
Xm 2.1TD

ON
+ - Re: Re: gaz, Katalizator, rangsorolas. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez igaz, csak sajnos az ilyenek tudjak befolyasolni az >ember kedvet [...] saj
nos meg biztos furikazik egy-ket >ilyen idozitett bomba az utakon. A fenti jarm
uben >allitolag sima BP palac volt beganyolva.

Mar bocsanat, de akkor nem a tulaj volt a hibas, hanem aki azt a pb palackot cs
erelte! Ugyanugy felrobbanhatott volna Pista bacsi nyari konyhajaban vagy Mari 
neni csirkekeltetojeben is! Az hogy tortenetesen epp egy kocsiban volt, lenyegt
elen reszletkerdes.

G.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 149.67-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - re: bikazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A jaro motornal torteno akkumulatorcsere sem olyan borzaszto,
Ezzel  az  a baj, hogy lesznek olyanok, akik majd, mint kovetendo
peldat,  hiresztelni  is fogjak. Kb annyira nem borzaszto, mint a
pocsommel horgaszni capara.
Puffer  kondikat  cserelni,  bekapcsolt  hifi vegfoknal sem olyan
borzaszto.
--
Meszaros Geza
+ - re: re: Mondeo gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerencsere nekem semmi bajom nem lett de a kocsi szemet lett, 
> javithatatlan. tobbek kozt kocsi hatso resze felkenve az oszlopra!
> Ritka tudom, de akarhany szerelovel, szakertovel beszeltem ebbol
> robbanas lett volna ha gazos! egybehangzoan mondtak!

azt az 1et jegyezd meg, hogy a nem gazos szerelo az esetek 99%-ban 
osszevissza hantazik, mert vagy fingja sincs az egeszrol, vagy szimplan 
nem szereti a gazt. lehet h felrobban, lehet h nem (elvegre min. 4-es 
acelbol van es 45 barig nyomasprobazva, a benzintankod meg vagy 
muanyagbol, vagy tokvekony anyagbol), de az ilyen "egybehangzo szakertoi 
velemenyek"-re - 1elore - semmit se kell adni.

nekunk is egybehangzoan allitottak a szakertok, hogy a motor tonkre fog 
menni, mert szetcseszi a gaz - totalcaron is kb hasonlo szinten van az 
autodoktor. ehez kepest baratnom kb 210Ekm-t futott Mondeoja koszoni 
szepen, jol van, eszik max 1 deci olajat 15Ekm alatt (ja igen, 
mernokembereknek: nem 10ezrenkent van cserelve, mert a gyar 15-t ir), 
kituno kompresszio, stb:)

> tobbek kozt az a szerelo is aki 
> gazuzemmel foglalkozik!

az o szava viszont mar jelenthet vmit ...

>  de: a gaz egy kis csovon csak ki kell 
> jojjon valahol. es ezt a csovet le birod torni, egy rossz utkozesnel.

nem ugy van az. ekkor jon 1 kis okos szelep, ami lezarja a gazt, szoval 
nem fog neked elfolyni. 2004-tol (vagy 2003-tol) mar csak olyan tartalyt 
lehet levizsgaztatni, ahol van olyan szelep, ami tulnyomas eseten 
elengedi a gaz (pl ha 3/4 oraja eg 1 tuzben), igy az se fog robbanni.

> ha mar folyik a benzin meggyulladhat, leeghet a kocsi meg hasonlo...de 
> legalabb nem repul el ..

maris megnyugtato :)

> ez sajat velemeny es nincs az az ember aki meggyoz engem hogy gazos 
> autoba uljek (igen, a taxit is visszazavarom ha gazos).

errol eszembe jutott a szomszedok: "es Kutya fel a gazaremelestol" :)
azt csinalsz, amit akarsz, legalabb nem lesz mindenkinek gazos kocsija 
es a kormany nem akar a gazosokbol is kifacsarni vmi ujat:)

udv
+ - Re: Trabi szivatosdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SziasztoK!

>> Ha nem tudom, en vezettem Trabit, Wareszt,
>> Barkast télen is. Mindegyiken azonnal
>> visszatoltam a szivatot.

Mennyi volt a fogyasztasuk? Lehet hogy alapbol jo
benzindus kevereket kaptak, ezert nem igenyeltek a
szivatot?

> De hogy alapjaratod nem volt, az fix...
> Nomeg, ha egybol tudod neki nyomni, akkor
> lehet, hogy elmegy,

Ezekben a minuszos idokben nalam (Wb353) igy nez ki a dolog:
A szivatonak az elso percekben majdnem teljesen kihuzva
kell lennie, kulonben leall akkor is, ha nyomom a gazt.
Pedig a szivato az alapjaratot is emeli.
De nem nagyon szoktam nyomni, 3000 fole meg uresben se
porgetem ilyenkor. Szep fokozatosan magatol is
visszacsuszik a szivato olyan felallas ala, ahonnan
akkor tolom teljesen vissza, amikor a mutato mar a kek
zonaban van. 

De a Trabinal is egy darabig kihuzva kellett tartani,
me'g a Maruti motorral is. Apam Ladajaban is par
kilometerig muszaj szivatozni.

Persze nem mindegy, hogy orszaguton elindulok es nyomom
neki folyamatosan, vagy varosban araszolgatok,
kanyarodok, lampanal megallok, satobbi. Elobbi esetben
is keri a szivatot a gep, de napi hasznalatban az utobbi
a jellemzo.

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - gazauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

http://www.ik.bme.hu/~ngergely/audi.jpg
>  Kollegam fotozta, miutan az o kocsijaban is keletkezett vagy egy
>  millas kar, amikor mellete egy ilyen barkacs jarmu szetment. Ez iden
>  volt, ugyhogy sajnos meg biztos furikazik egy-ket ilyen idozitett
>  bomba az utakon....... Abban egyetertek, hogy meg lehet ezt csinalni
>  normalisan is, csak sajnos ez itthon meg mindig nem feltetlenul divat.
-------
Melyik orszagrol van szo? A kep alapjan ( mivel iden keszult) valamelyik 
az egyenlitotol delre levo terulet lehet. :-P :-D

Udv,  Triznyak
+ - fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> > Mennyire surun?
>  Passz. En nem foglalkozom vele, maximum nagyon jo ismerosnek. Ahogy
>  eldumaltam a szervizvezeto sraccal olyan 1-2 auto/het a "forgalom".
>  Meg persze van a kisebb hibak elnezese ...
------
Azt tanacsoltad, hogy menjek surubben pestre. Erre kerdeztem, hogy 
mennyire surun? ( miutan mindennap ott vagyok!)
---

> > Hatosagi vizsga
>  Ezt sem ertetted? Van normal, meg hatosagi. Itt a +40k - vagy ki
>  tudja mennyi - mar nem a szerelo zsebebe megy. Hanem ...
-------
De ertettem. Csak kivancsi voltam mit is tudsz errol.
2002-tol csak hatosagi vizsga van!! A zarttechnologias vizsgaztatast 
megszuntettek. Minden vizsgahelyen  a Kozlekedes Felugyelet 
vizsgabiztosai vizsgaztatnak. Letezik meg szigoritott hatosagi vizsga, 
mellyet csak es kizarolag a  fovarosi, es a megyei kozlekedes 
felugyeletek --sajat-- vizsgabazisain lehet elvegezni. ( pl. Mozaik utca )
---

> > AUTOSZERELO
>  Tobb fele van ebbol az emberfajtabol :-). Van a kontar:
>  legrosszabb. Van a tul preciz: Majdnem ugyanilyen rossz
>  (anyagilag). Aztan van a ketto kozott meg tobb kategoria.
-------
Es ez ugyanugy igaz az osszes tobbi emberre es szakmara is! :-(
---

Udv,  Triznyak
+ - Re Adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Triznyak! Legyen NEKED tobb eszed! Ez mar olyan regen nem az autokrol
>  szol, pedig a fejlec szerint ez egy H I X A U T O lista.
-----
Igen ettol feltem en is, marhogy raun a Lista. Egyebkent engem 
szorakoztat a dolog. :-)
---

>  kb 1,5x1,5mm keresztmetszetu jaratok vannak.
------
Ma megmertem. 1,1x1,1mm oldaluak a negyzetek, 0,2mm falvastagsag.
( meg rosszabb :-( )
---

>  Ezekben csak turbulens aramlas uralkodik, aminek az ellenallasa
>  nagyobb, mint a laminalise. Ha csak a tiszta cso keresztmetszetevel
>  azonos keresztmetszetet raknad ossze ilyen pici csovekbol, tuti
>  nagyobb ellenallast kapnal.
------
egyertelmu
---

>  Ez az oka, hogy a katalizatort egy kipufogo dobba epitik, nem csak a
>  cso egy szakaszat tomik el vele.
 >Fogash
-------
Es ha kelloen nagyszamu "csovecsket" rakunk ossze akkor a ket ellenallas 
kiegyenlitodik. Megmertem egy katalizatort is, 400mm hosszu, 130mm 
atmerovel. Ezt potolni lehet egy 400mm hosszu 50mm-es csovel, viszont a 
katalizatorban levo keramiatest hossza csak 60mm, ebbol 2db van benne, 
egymastol 80mm-re. A keresztmetszet novekedes valamivel nagyobb mint 
otszoros,( a keramia feluletet is leszamitva) a csovecskek hossza pedig 
kevesebb mint 1/3-a  beepitendo csoenek  Igy aztan vagy nagyobb az 
ellenallas, vagy nem. Ahogy montad is, a kulonbseget nem fogja senki sem 
erzekelni. Ha feltetelezzuk az ellenallas csokkeneset a kat. 
kivetelevel, akor valoszinuleg a kipufogo tobbi resze fog nagyobb 
ellenallast kifejteni a felgyorsult gazzal szemben, tehat megint a 0 
kulonbseg fele kozelitunk.

Udv,  Triznyak
+ - rele es kat. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ha egy darab csorol van szo, akkor igen. Viszont ha sok kapillarist
>  raksz ossze, foleg olyat, aminek direkt erdesitett a belso felulete,
>  akkor hiaba nagyobb a keresztmetszet...
------
A Fogashnak irtak erre is ervenyesek, nem irom le ujra.
---
>  Jol erted, de ld. a fenti okfejtest. Nem mindegy, hogy egy lemezed
>  van sok apro lukkal, vagy sok kis atmeroju csoved.
-----
Igen ez egyertelmu.
---
>  Azzal kapcsolatban lesz informaciod, hogy nagyobb ellenallast kell
>  lekuzdened, ehhez teljesen mindegy a mennyiseg. Ha pedig noveled a
>  sebesseget, egyre biztosabb lehetsz abban, hogy turbulens lesz az
>  aramlas, tehat csak nonek a vesztesegek...
-------
Ez is igy van, de tudovel belefujni egy 50mm-es csobe, vagy egy 
katalizatorba az emberi erzekekkel megkulonboztethetetlen kulonbseg.
---
>  Ne aggodj, boritekoltam, hogy ez lesz a valasz... De azt miert
>  felejted el, hogy egy dolognak lehet tobb oka is?
------
Annak a dolognak amit szoba hoztal, csak az emlitett oka van. Bizonyara 
igen pontos meresi modszerekkel lehet egyeb kulonbsegeket is kimutatni, 
de az alapkerdessel kapcsolatban ennek nincs jelentosege. Az pedig ugy 
szolt , hogy a kat kivetelevel  valtozik-e a teljesitmeny, vagy a 
fogyasztas.
A realis valasz erre tovabbra is az, hogy nem lesz erzekelheto valtozas.

A kilencvenes evekben divat volt a katalizator eltavolitasa, mivel akkor 
meg voltak egyforma autok katalizatorral es katalizator nelkul is. A 
katalizatorosok meg voltak gyozodve rola, hogy a katalizator az egyetlen 
oka a kisebb teljesitmenynek, es nagyobb fogyasztasnak. Legtobbszor egy 
csovet rakattak be helyette, de volt aki kiverette a keramiatestet a dobbol.
Vizsgara persze vissza kellett rakni, de erdekes modon azutan senki sem 
szedette ki ujbol. A tobbseguk kesobb elismerte, hogy semmilyen 
valtozast sem eszlelt.
---
>  Persze, ez is egy tenyezo, de ebbol meg nem kovetkezik az, hogy a
>  nagyobb ellenallasu kipufogorendszer onmagaban nem csokkenti a motor
>  (kerekekre juttathato) teljesitmenyet.
------
Sem en, sem mas nem allitotta ennek az ellenkezojet.

Udv,  Triznyak
+ - Re: kat. ellenallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Ebbol latszik, hogy ha egy l hosszusagu, A keresztmetszetu csovet
>  helyettesitek n darab, A/n keresztmetszetu parhuzamosan kapcsolt
>  csovel, akkor az r^4 miatt sokkal nagyobb ellenallasa lesz az
>  utobbinak, azaz a katalizator fojtaskent uzemel.
>Udv, marky
-------
Ha jol ertem, ez azt jelenti, hogy az A keresztmetszetu l hosszusagu 
csovet, vele azonos keresztmetszetet ado,  sok kis atmeroju csovel 
helyettesited,  l  hosszusagban. ( ez esetben termeszetesen tetemes 
fojtas keletkezik)
Ehhez kepest a katalizator Ax5-7 keresztmetszetu, igy a "csovek" szama 
is 5-7 szeres. A keramia test hossza pedig  l/3, az is ket reszre 
osztva, tehat egy-egy resz  l/6 hosszusagu, amennyiben l a katalizator 
helyere beepitendo cso hossza.

Udv,  Triznyak
+ - Rejtett hiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Talan nem erdektelen a tema, igy feldobom a csatira. Elsosorban maganban
kernem szepen a segitsegeket, de mivel mast is erdekelhet az ugy, talan
nyilvanosban is helye lehet.
A szituacio:
Vasaroltam egy autot. (Hogy olasz, japan, nemet, vagy francia.... most
mindegy :-) ) Teny, hogy gyanusan olcso volt.
Mivel hasznaltan vettem, nem fizettem ki a teljes vetelarat, hogy ha kiderul
valami turpissag, akkor legyen a kezemben adu. Nos, kiderult. A kormanymubol
csepeg az olaj es a klima sem mukodik. Az adasveteli szerzodesben az
szerepel, hogy kifizettem a teljes vetelarat, leven az egy szeria
nyomtatvany, ezzel szemben all az adott szavam. (Tudom, duvatjamult dolog,
de nekem megis fontos.)
Tekintettel arra, hogy tel van, hideg, igy a klimat ki sem tudtam probalni,
elfogadtam, hogy mukodik. Hat nem mukodik. A ket javitas alighanem
meghaladja a szazezer forintot.
Kerlek benneteket, segítsetek abban nehany ervvel. illetve ellenervvel, hogy
korrekt modon tudjam rendezni az ugyet.
Az en allaspontom az, hogy azzal a javaslattal allok elo, hogy amennyiben a
javittatas koltsege meghaladja a visszatartott osszeget, akkor bizony nem
fozetek egy fillert sem, a kulonbozet pedig a kockazati hanyad.
Elore is koszonok minden velemenyt, segitseget.
Szeretettel: Péter
+ - FW: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gazos autok:
>Ez igaz, csak sajnos az ilyenek tudjak befolyasolni az ember kedvet:
>http://www.ik.bme.hu/~ngergely/audi.jpg
>Kollegam fotozta, miutan az o kocsijaban is keletkezett vagy egy millas
kar

>a taxit is visszazavarom ha gazos). Ti uljetek 
>nyugodtan...en megjartam volna ha gazos a kocsi! lehet en vagyok az 
>1:1000-bol

Repulore sem ultok? Sot, este nem feltek lefekudni? A statisztika
szerint Mo-on a legtobb ember agyban hal meg... :-) Van egy baratom, aki
a 98as 2.0-16V Omegajaba epittette be a Lovato gazszettet, teljesen
legalisan. A ketyere elektronikus vezerlesu, mindig benzinnel indit,
aztan gazzal megy, ha csak nem kapcsolod direkt benzinre. A kocsi
menetteljesitmenyei erzekelhetoen nem valtoztak, csak a 135 forintos
gazbol evett 10-11 litert a 9 liter (240 forintos) benzin helyett. Aki
pedig hetente 4x tankolna teli a 70literes tankot, annak ez igen hamar
megterul. Nem taxis a baratom, csak az egesz Dunantulra kiterjedo
munkaja van. Most mar a kuthalozat is kezd kiepulni, ugyhogy az egesz
gazos auto kerdeskor szerintem semmi tobb, mint hitvita. 
Mint a diesel. Van aki utalja, mert szerinte lassu-budos-hangos, bele
nem ulne, szerintem meg nem. Itt is dieselre gyurok, az Alfa meg
megmarad otthon hobbiautonak. :)

>en meg sose lattam milyen belulrol az ilyesmi
Kisebb meretu kipufogodob, mondjuk 50 mm csohoz 80x150mm keresztmetszet
es 250-300mm beepitesi hossz tartozik. A dob eleje-hatulja
tolcser-szeru, az allando keresztmetszetu reszben meg van a
keramia-test. Ez maga ugy nez ki, mintha sok szivoszalat osszemarkolnal
egy kotegbe. A jaratok alakja altalaban 4 vagy 6 szogletu (mehsejt). A
"keramia-test" szo szerint egy ipari keramia, azert nem mas, mert a
folyamatos hoterhelesnek egyedul ez bir ellenallni. Normal uzem kozben
ugyanis tobbszaz fokos homersekletre melegszik, es ezt a homersekletet
azonos vekonysagu femlemezek nem kepesek tartosan elviselni. A lenyeg
azonban a felulet. A keramia nem tukorsima, hanem erdes-porozus. Erre
kerul a katalizisben reszt vevo bevonat, ami tobbek kozott platinat is
tartalmaz. 
A katalizis mint vegyi folyamat arrol szol, hogy a katalizator
elotte-utana ugyanolyan allapotban marad. A kat elhasznalodasat a
keramiatest tonkremenetele okozza, jellemzoen 80-100ekm kornyeken. A sok
hideginditas (felmelegedes-lehules) kicsit ront ezen, a hosszu utakon
jaro autoban tovabb tart. 
Mivel ez egy teljesen passziv elem, egyertelmuen lehet tudni, hogy
milyen bemeno adatoknal milyen kijovo eredmenyed lesz. Ezert a kat utani
masodik lambda szonda alkalmazasa botorsag, szerintem nem is letezik.
Minek koltenenek autonkent +100-300eurot (alkatresz, muvelet, beepito
ember bere, stb) tobbletben, mikor csak azt kell mondani, hogy a kijovo
anyagok milyen fuggveny szerint viszonyulnak a bemenohoz.
Fogash
+ - info kerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Auto vasarlasa elott allok.
Sajnos most kb 4-5 evig meg olyan kornyeken lakunk, ahol suron torik,
lopkodjak a kocsikat. De inkabb feltorik.
Toletek szeretnek infot kapni, milyen tipusu kocsikat visznek manapsag
surun.
Egyelore kis autot szeretnenk, 1100-1400cm3 -ig, 3-4 evest, benzinest, 1,5
milla korulit.

Koszi elore is!

Udv: Zsadi
+ - HIX AUTO vagy HIX TRIZNYAK TEVEDHETETLEN ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tisztelendo tisztelendok hitvitajahoz:
> Triznyak! Legyen NEKED tobb eszed! Ez mar olyan regen nem az autokrol
> szol, pedig a fejlec szerint ez egy H I X   A U T O lista. Gondolom,
> neked sem fog fajni, ha meg 2x telekiabaljak az e'tert az egyetemes
> butasaggal, aztan lassan majd ez a tuz is kialszik, ha nem kap
> taplalast...

Ezt nem egeszen ertem, talan van valami olyan axioma, miszerint
Triznyaknak mindig igaza van, aki pedig mast mond, mint o, az
"egyetemes butasagot" beszel? Ha nincs, akkor csupan a pelda
kedveert megismetelnem az azota is megvalaszolatlan kerdesemet:

Miert mas az akku allapota valamivel bikazas utan, mint
kozvetlenul elotte (tehat akkor, amikor kiderul, hogy bizony
bikazni kell)?

Ez is egyetemes butasag? Nem ertette a kerdest, elmondtam
bovebben. Valasz igy sincs, pedig lehetne egeszen konkretan,
minden egyeb sallang elhagyasaval is...

Katalalizator ugyben sem lenne semmi gond, ha nem ezzel inditott
volna:

> Semmit sem valtozik. A katalizator passziv elem a motor
> mukodeset nem befolyasolja.

Ez igy sajnos nem igaz; kaptunk mar hozza kepletet, es szamos
mas informaciot is.

Egy allitas teves, na bumm. Ettol az iroja meg lehet jo
autoszerelo, kivalo csaladapa, akarmi. Valamennyit persze ront a
helyzeten, hogy keptelen elismerni, ha rosszat mond, vagy inkabb
elmenekul, ha tulzottan konkret kerdesekre terelodik a szo, de
ilyen a stilusa, mit lehet tenni...

Az viszont mar egyenesen abszurd, amikor jon az erzelmi alapu
tamogato, aki a kerdesek egy reszehez hozzaszagolni sem tud, csak
az a maniaja, hogy xy-nak akkor is igaza van, ha nincs...

Most viszont itt a lehetoseg, hogy visszaalakuljunk valodi HIX
AUTO-va: Marky me'rt, ervelt, kepletet irt, szigoruan csak szakmai
alapon, johetnek a hasonloan megalapozott hozzaszolasok. Kivancsi
vagyok, hany ilyen lesz...
+ - re: FW: Adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi
>hasznalod, az egy jo kerdes. A Skoda-tuningnak van ertelme, mert a
>Skodri egy szeretni valo allatka, es inkabb polirozzon a gyerek, mint
kocsmazzon

Lattatok ki irta ezt? Ez igen!!! :))

KI

---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.567 / Virus Database: 358 - Release Date: 2004.01.24.
+ - Re: Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 26 January 2004 13:03, pcdokk wrote:
> nem huztunk meg" szerviz volt. Innentol 15000-nel lesz
> rendes, olajcseres szerviz. Az viszont erdekes, hogy van
> 2x ilyen hosszu csereperiodusu auto, ahogy irtad oriasi
> kulonbsegek nem lehetnek a gyartosorok kozott.
> Ahogy Fogash irta: marketing.

Igen, alighanem tenyleg az lesz hogy ahhoz hogy igazan hosszu eletu legyen 
az auto kene x kilometerenkent, viszont mivel az elettartam mindenkepp 
(akkor is ha x-nel nagyobb periodusu szerviz van) hosszabb mint ameddig a 
markaszervizbe viszik az autot (hiszen oda a fiatalokat viszik, a 
roncsokat mar reg nem), a technikai megfontolas ugrik es gyakorlatilag 
teljesen uzleti erdek dont:-(

Eleg kar, akkor a laikus honnan tudja hogy valojaban milyen periodust is 
kene alkalmazni? :-(

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: FW: Adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Monday 26 January 2004 18:04, fogash73 wrote:
> gondolkozzon el egy icipici kapcsolo beepitesen: Ha a generatorrol
> leveszed a gerjesztest, ugyan nincs toltesed, de kb 3-4 LE-t
> felszabaditasz. Egy elozes idejere semmi gond nem lehet belole. A masik
> kapcsolo megvan, csak hasznalni kell: a klimae. Ha durvul a helyzet,
> kikapcsolod, ujabb 4-5 lovat talaltal meg.

Biztos van jo sok auto amin ezt erdemes megcsinalni, de mielott az ember 
nekifogna egy nem tul regi tovalokodoncbe kapcsolokat epiteni, jobb ha 
utananez a mukodesenek. A befecskendezesi strategianal peldaul konnyen 
erheti olyan meglepetes hogy padlogaznal rajon az auto hogy kell a 
teljesitmeny es ideiglenesen lekapcsolja a kompresszort. (Sajnos ezen 
informaciok nem tulsagosan elterjedtek, nagy kar.)

A generatoros dolognak is utana kene nezni, mert ami modellt en megneztem, 
ott a befecskendezes allandoan figyeli a generator feszultseget es az auto 
energiamerleget (azt viszont nem irta hogy mikent is reagal, gondolom ha 
nincs eleg feszultseg noveli a fordulatszamot vagy valami hasonlo).

-- 
Udv, Sandor
+ - Javitas: katalizator vs. fogyasztas *** HIX AUTO *** #2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: katalizator vs. fogyasztas ( 23 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
"lambda-ablakot", ami a legfelesleg tenyezo elmeleti ertekenek kb.
0,98-1,01%-anak megfelelo kevereket jelent. A lambdaszonda feladata ugyanis
...

Termeszetesen nem 0,98-1,01 _szazalek_, hanem 0,98-1,01-szerese... Bocs.
Akos
+ - Formula 1 kipu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 
 
Triznyak irta 2077-ben: 
 
> >  Szerinted egy F1 -es kocsi mitol 900LE? Ugyanugy 3 literes, mint X 
> >  marka, valamivel konnyebb, stb... 
 
Csak, megjegyzeskeppen, valamivel konnyebb?! A legnehezebb F1-es mo- 
tor siman 100 kg alatt van. Es nagyreszt magnaeziumbol keszul, legalabbis 
a nagyobb csapatoknal. 
 
> Szerintem nem a kipufogo miatt. Sokkal inkabb a kozel 20000-es fordulat 
> es a 60-80liter/100km mennyisegu uzemanyag adja ezt a teljesitmenyt. 
> ( Persze meg sok egyeb tenyezo is kozre jatszik) 
 
Pedig dehogy nem. Lattad mar hogyan tekergozik ossze-vissza egy Formula  
1-es kipufogo? Na persze a tekergozes komoly mernoki szamitasokon alapszik. 
60-80 litert bezabalasatol meg nem fog 900 LE leadni, az inkabb az extra ma- 
gas fordulatszam miatt van. Amugy szerintem a 900 LE-t mar 2-3 eve elertek, 
ma siman tudhatnak olyan 1000-1400 LE-t. Persze csak szerintem. 
 
> A kocsi sulya nem befolyasolja a motor teljesitmenyet!! ( egy Mack  
> camionban is 900LE-os lenne) 
 
Na igen de az vagy 16 literes dizel motor. Itt meg csak egy szereny 3
literes. 
 
Attila.
+ - LE vs. kW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTO,

  A kW es LE kozott mennyi a valtoszam? Koszi.

-- 
Üdvözlettel,
 SS-Special Service           mailto:
+ - Gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

En alapvetoen nem vagyok gazuzem-ellenes, az utolso kocsim vasarlasanal
azok kozott is korulnéztem, szemeztem veluk, mig végulis megmaradtam a
dizelnél.
Mindenesetre megfontolando az, hogy Franciaorszagban minden évben van
1-2 gazuzemu kocsi ami felrobban, pedig itt igazan nem szokas a ganyolas.
Soha nem hallottam még olyanrol, hogy valaki hazilag barkacsolt szettel
(gazpalack) kozlekedjen, vagy akarcsak maga fejje at a gazt. Sot! A legtobb
autogyar eleve gazuzemu verziot is arul a legtobb tipusabol (pl. Renault),
amire vonatkozik példaul a gyari garancia is, tehat a minoséggel nem lehet
baj. Es mégis elofordulnak ilyen balesetek. Persze tudom, semmi sem
100 %-osan biztonsagos, csak az a baj, hogy nem mindegy, hogy egy kocsi
csak kigyullad, vagy fel is robban. Raadasul, ahogy az elottem mar irta
valaki,
karambol esetén sem tudhatjuk elore mi fog torténni, melyik része sérul a
kocsinak. A magam részérol tehat inkabb nem vallaltam be azt az ugyan pici,
de allando félelmet, amit éreznék ha gazos autom lenne.

Udv,

Zsolt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS