Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2119
Copyright (C) HIX
2004-03-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tdi (mind)  19 sor     (cikkei)
2 1991-es Opel Vectra hutoracs! (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: Opel olaj (mind)  16 sor     (cikkei)
4 Jobb (mind)  36 sor     (cikkei)
5 Nasfay Zolinak - Alfa (mind)  78 sor     (cikkei)
6 fiat diesel (mind)  9 sor     (cikkei)
7 nyomatek, 1.4 100 LE (mind)  18 sor     (cikkei)
8 re: 100 paci (mind)  29 sor     (cikkei)
9 FIAT Stilo 2004 1.4 (mind)  14 sor     (cikkei)
10 re: EU belepes, Kombi autovasarlas (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re: turbo, nyomatek (mind)  11 sor     (cikkei)
12 ocsany olaj (mind)  33 sor     (cikkei)
13 re: fiat diesel (mind)  8 sor     (cikkei)
14 re: nyomatek, biztosito, miegymas (mind)  19 sor     (cikkei)
15 [Fwd: re: 19tdi, VM stb] (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Gaz (mind)  18 sor     (cikkei)
17 hasznalt auto, turbo (mind)  188 sor     (cikkei)
18 turbotlan saab ? (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Re: EU belepes, Kombi autovasarlas (mind)  39 sor     (cikkei)

+ - Tdi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>>Szevasztok.Van egy 90Le-s Audi 80 automata valtos autom.Ez a motor keszult
>>110 v 115 Le-vel is, es allitolag csak elektronika kulonbozik
>Teves info. 90LE Turbo. 110LE Turbo +intercooler (toltolevego-huto), 130LE
VTG-
>Turbo intercooler (VTG=valtozo geometriaju turbo, teljesen mas, mint a
simae).
>Teljesen mas a hardver is.

Sajnos ez az info is téves. A 110 LE-s TDi ugyanis valtozogeometriaju turbos
+ toltolevego-hutos. A 130 LE-s pedig mar befecskendezo-pumpas (igy mondjak
helyesen?), akarcsak a 105, 115 és 150 loeros tarsai. Viszont hogy ezek
között
mik a pontos különbségek, azt mar nem tudom.

Udv,

Zsolt
+ - 1991-es Opel Vectra hutoracs! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

Nem tud valaki veletlenul egy bontott Opel Vectra 2000-hez hutoracsot?Vagy eset
leg cimet ahol be tudnam szerezni, persze minel olcsobban.Elore is koszonom min
denkinek a segitseget.

Brezo
+ - Re: Opel olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Es amit nem art tudni, a gyar a sajat motorjaihoz kialakitott sajat
> fejlesztesu adalekait teszi ezekbe a kenoanyagokba.
> Hogy ebben mennyi a marketing nem tudom, de szerintem legalabb annyi
igazsag
> is lehet benne.

Hali!

Tapasztalatom szerint valoban jo az Opel olaj. Jelentosen csokkent az
olajfogyasztas, amikor ezt raktam az 1.6-os Ecotec-be, pedig elotte joval
dragabb markas olaj volt benne. Azota en csak azt rakok bele. Ketseg kivul
nincs allandoan szethajtva a kocsi, de minden olajfogyasztasi problema, ami
elotte volt (akar 2 L / csereperiodus) megszunt.
Raadasul joval olcsobb, es ha a gyarnak jo, akkor valszeg nekem is.

Szabolcs
+ - Jobb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!
Sokat voltam masfele, igy nem tudom hogy el-e meg a jobb kez szabaly
kishazankban. Veszpremben rengeteg kis utca van amelyeken a vezetest kereszt
utcak teszik elvezetesse. Lanyom ovodajanal is egy ilyen keresztutcabol kell
balra kanyarodnom egy masik kis utcara, se tabla se semmi a kornyeken,
szoval en (es meg vagy 2-3 ember 100-bol) a jobb kez szabaly szerint
jovok-megyek.
Tegnap latom am hogy jon balrol a vitez es azt hiszi hogy fouton van, nosza
gondoltam: teszteljunk. Amolyan falusikalapos stilusban beleengedtem a
keresztezodesbe a kocsit, persze a szemem sarkabol lestem hogy mikent reagal
nehogy elgombazza nekem a suvickolt TurboD 12 feliratot az elso kerek
mogott. Becsuletesen beleugrott a fekbe es en is megalltam nagy almelkodo
szemeket meresztve ugy, hogy az XM motorhazteteje az o jobb elso ajtajara
vicsorgott. Obegat am a ficko hogy miert nem figyelek, mellette anyjukom
eppen maszik le a sebvaltorol amire folugrott, oleben a medveolo csivavaval
(tudjatok: medve nyakara radobni, aztan elharapja).
En meg mutogatok a jobb kezemre es lassan mondom hogy mind a harman
megertsuk: jobbkezszabaly. Innentol a parbeszed:
O (felhaborodott pofaval): De en egyenesen haladok!
En (almelkodva visszafordultam es az elsobbsegadas tablat kerestem):
Jobbkezszabaly.
O (felhaborodott pofaval): Mi van?
En (vigyorogva): Jobbkezszabaly.
Anyjuk (felhaborodott pofaval, oleben a kutya feje balra-jobbra jar, a
medvet keresi): Majdnem nekunk jott!
En (vigyorogva):  Jobb-kez-sza-baly.
O (felhaborodott pofaval): : En egyenesen megyek te meg kikanyarodsz elem!
En (vigyorogva):  Jobb-kez-sza-baly te barom.
Na, itt intettem nekik hogy huzzanak el.
Hat, ha tenyleg valtozott a jobbkez szabaly es nem lehet kanyarodni akkor
hamu a fejemre. De ha lehet, akkor most mar tenyleg komolyan gondolkodom egy
Kraz beszerzesen, lesbenallason es az ilyen fickok jobb oldali ajtajanak
atszabasan...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Nasfay Zolinak - Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, hello Zoli,

> Istenem, Csaba, ne legyel mar te is ilyen demagog! :(

Rosszul ertelmezted, amit irtam. 2-3 szammal ezelott, Fogash kikerte a 
velemenyem: ... kerdezzuk meg Csabat, aki 1.6 benzinrol valtott 1.9 
JTD-re...

Konkretan erre reagaltam, igy kiragadva persze felreertheto. Nem 
altalanosan hasonlitottam a benzinmotort (neadjisten turbos 
benzinmotort) a turbodizelhez, hanem az en konkret ex 1.6 TSparkom a 
jelenlegi 1.9 JTD-hez. Ezert szerepelnek a hozzaszolasban konkret 
ertekek, elnezest, ha nem volt vilagos. Altalanossagban nem tudok irni, 
mert nincs tapasztalatom 1.8-tol nagyobb benzinmotorokkal.

> 1. szamu teny: ez a 7000-ig forgatas durva csusztatas, 
> t te is tudod. Az en ketezer kobcentis autom

Lasd fentebb. Sehol semmi csusztatas...

> Siman megcsinalom en is.

Nem csinalod meg, hacsak nem 110 literes a tankod. Engem 
idegesitett, hogy elindultam otthonrol es Innsbruckban mar kutat 
kellett keresnem, aztan az olasz hataron fel-le autoztam, kutat 
keresve, mert a francia oldal mar dragabb, aztan megis franciaban 
tankoltam. Hazafele reggel 8-kor Livornoban nem talaltam nyitott kutat, 
Firenze fele egyetlen kut volt az allami autopalyan, az is zarva, vegul 
szivrohammal kuszkodve Firenzeben 50,8 litert tankoltam az 51 lieters 
tankba. Kell ez nekem? Nem. Az 1.6-al 550-580 km volt a hatotavolsag, 
a JTD-vel 950-1100 km! Havi 3-5 tankolas helyett 1-2x tankolok. Es nem 
tudom miert, de ez nagyon tetszik.

> Zaj, meg fordulatszam, meg nincs nyomatek alul? Ugyan 
> mar. Arrol senki nem tehet, hogy a benzines Alfat ugy 
> konstrualtak, ahogy.

Ebbol csak azt veszem ki, hogy aki Alfat akar, dogoljon meg. Szerinted 
miert valasztottam ujra a 146-ot? Mert utaltam? Nem, a helyes valasz: 
azert, meg megszerettem. Persze vehettem volna az 1.6 helyett 2.0-t 
is, az 150-nel biztosan nem porog annyit es nem olyan hangos, 
cserebe viszont 10-et eszik. Az Alfanak sajnos nincs a piacon turbos 
benzinmotorja, en viszont minden aron Alfat szerettem volna.

> A dizel altalaban annyival tobbe kerul a vele osszevetheto
> benzines valtozatnal

Latod, aztan ki a demagog :))))) egyaltalan SENKI nem beszelt uj 
autokrol. Az 1.6 TSpark eladasa utan (nem valogattam, az elsonek 
odaadtam) 60000 Ft-ot kellett az arahoz hozzatennem, hogy 
megvegyem a JTD-t, amiben raadasul van klima + 4 uj pirelli teligumi + 
par aprosag :) Tehat meg jo biznis is volt.

De beszeljunk az uj autokrol. Peldaul a Renaultrol, mely nalunk 
egyforma aron arulja a benzin es dizel modellt.  Ez az altalaban az 
utobbi evekben elegge lecsokkent, de meg ha igazat is adok neked, 
akkor is marad egy adu asz: hasznaltan "altalaban" dragabban adod el 
a kalyhat... A fenntartasi koltsegek fejezetben meg a szomszed Oracle 
Skoda Superb 2.5 TDI autoit szoktam felhozni, mely a maga 50000 km-
es csereperiodusaval koszoni, jol van. 

> De ezt nem te fogod megtenni, nem vagy ilyen kispalyas.

Mire eddig ertem, mar megtettem :))))

> Neked megerheti a dizel, mivel evi 30e km-t mesz, de
> ezzel az emberek csak elenyeszo resze all igy, hidd el...

inkabb 25 korul. Ennek ellenere ha nem Alfat vettem volna, akkor a VW 
1.8t motorjai kozott valogattam volna, mondjuk egy Superb vagy 
Octavia RS lett volna. A turbot megszerettem, a dizelt tisztelem, de nem 
rajongok erte. De Alfat akartam es az epitkezes miatt nagyon kis 
fogyasztast. Az Alfam most annyit eszik, talan kicsit kevesebbet is, mint 
az asszony 1.2 60LE Puntoja. Es a kulonbseg? 500 kilo, 50-70 LE, 180-
200 Nm, klima, ABS, ... soroljam meg? :))

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - fiat diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ismeri valaki a Fiat 1.9 JTD motorjat? A Doblot szerelik vele, de azt 
> hiszem meg eleg fiatal konstukcio. Triznyak , talalkoztal mar vele ?

Eppen az elobb irtam rola ;)
Mivel mar az Opel is atvette (ill. a GM), erre epitkezik az Alfa, Lancia - 
annyira rossz nem lehet...

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - nyomatek, 1.4 100 LE (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Meg nem voltam olyan autopalyas emelkedon ahol a tempomat nem 
> tudta volna  tartani a 130at :-) Igaz, hogy ez a sebesseg _pontosan_ 
> a nyomatekcsucsnak  felel meg. Gondolom nem veletlenul terveztek 
> ilyenre a valtot...

Nem emlekszem, milyen autod van, de a 750 kilos 60 lovas Punto Graz 
kornyeken, vagy Salzburg utan a nemet oldalon 5-ben kepes volt 70-ig 
lelassulni, par helyen 3-ba kellett visszavaltani, hogy le alljon le. Egy 
1100 kilos 1.4 Fabia szerintem (tipp, hasracsapva) nem tudna tartani a 
130-at ott, ahol a Punto 60-ra lassul. Ha jol emlekszem Graz 
magassagaban 2 helyen is volt olyan emelkedo, ahol a 120 lovas 144 
Nm-es 1150 kg-os 1.6 Alfa-val inkabb visszavaltottam 4-be, mert 
lassulni kezdett. Csak ugy irom, mert a kivetel erositi a szabalyt :)))

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - re: 100 paci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

---
De megis a "nyomatektalan" 100 lovas Skoda Fabia
elhagyta a 325TDS E36-ot
autopalyan, mikozban a BMW-ben ulo gyerek feje egyre
lilabb lett! A skodaban
mellesleg negyen ultunk, mig versenytarsunk csak a
plazacica baratnojevel
volt.
---

Na most kezdek rohogogorcsot kapni! :))
Ez am az elfogultsag magasiskolaja!
A 325/525 tds motor 2500 kobcenti és 143 loero,
pontosan nem is tudom, de valami 300Nm koruli
nyomatekkal. Ha ezt lehagyod a kis benzineseddel,
akkor azt az autot épp akkor vittek generalozni.
Ugyhogy azert ne bizd el magad :))

Egyébként imadom az ilyen hozzaszolasokat:
1.4 vagy 1.6 benzines Opel Astra kombi, fullra
megbuggyantva cuccal, 5 szemellyel es ocsem, ugy megy
felfele a lejton, mint az alom!
Persz, mer meg nem vezettel nagyobbat :))))

Udv,
-=[GMA]=-
Omega3000
+ - FIAT Stilo 2004 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Mit szoltok az uj Stilo 1.4-es motorahoz? nekunk regebben egy 156-os alfank
volt, (1.6+chip tuning=150 LE) de el kellet adnunk.:(
Az uj Stilot vettuk meg, ami ugyan 1.4-es es 95 LE-s chip nelkul(hamarosan
chippelunk majd rajta), de szerintem ugy huz, mint az alfa. A Stilo elonye,
hogy ugyan 5 ajtos, de hatul nagyobb labter van, mint az alfaban. TUDOM, az
alfaban az elso ulesen zajlik a lenyeg, de a Stilo kenyelmesebb, meg
valoszinuleg szelesebb is, mert fekszik az uton....Egyebkent
hat(6!)sebesegges valto van benne ALAPARON AZ 1.4-es-hez......
Lenne egy kerdesem: a chip tuning altalaban mennyit dob egy auton?(LE,Nm,
fogyasztas...)

Bandeeka
+ - re: EU belepes, Kombi autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Az uj Stilot ajanlom, ami ugyan 1.4-es es 95 LE-s , de szerintem ugy huz,
mintha tobb lenne . A Stilo elonye,
hogy ugyan 5 ajtos, de hatul nagyobb labter van, mint egy alfa 156-ban. A
Stilo kenyelmesebb, meg
valoszinuleg szelesebb is, mint a legtobb kategoria tarsa. Egyebkent
hat(6!)sebesegges valto van ALAPARON AZ 1.4-es-hez, es elvileg ha
sietsz, akkor megkapod AJANDEK A KLIMAVAL!!! Mindezt
3.000.090 Ft-ert.....
+ - Re: turbo, nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> >turbos autod? SAAB-os es Porsche 944-es korokben is kozismert
> >teny, hogy a turbomotoros nem igazan eszik tobbet a szivomotoros
> >valtozatnal. Meg akkor sincs egyertelmu kulonbseg, ha szettaposod.
>
: Bocs, de ez nagy ostobasag.

Oh, nem, semmi problema. Bizonyara te sokkal jobban tudod nalam,
hogy  mik a SAAB-os es 944-es tapasztalatok.

Z.
+ - ocsany olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Hajdu Csaba
> Idonkent orulok - kizarolag a szakma vedelmeben - hogy
> a berheldmagad mozgalom latvanyos negativ kilengeseket
> szenved. Emellett sajnalom a kart szenvedetteket.
 ....
: Egeszen biztosan van rajta ilyen jelzes, a franciak 
: pedig millioszam hasznalnak ilyen olajakat. Vajon oket 

Honnan az info?

: Erdemes lenne belegondolni abba is, hogy okozhat-e 
: barmilyen olaj ekkora tobbletfogyasztast... Ha igen, 

Mar ugy elmeletileg, eszmefuttatas alapjan, vagy a 
gyakorlatban? A ketto ritkan ugyanaz.

: Erdekes, hogy egyeb hiba lehetosege nem jutott eszebe
: senkinek, csak az "ugye megmondtam"...

Te annyival jobban tudsz mindent, mindenkinel, meg azt
is, amit nem.
Az olaj es a kontaktlencse-folyadek nalam az tipusu 
dolog, amin nem erdemes sporolni. Lehet, hogy ugyanaz
a minoseg van a negyedannyiba kerulo flakonban (nem
hinnem egyebkent, de legyen igy, nem erdekel), de nem
kolt az ember annyit az ilyen cuccokra, hogy megerje
a kockazatot. Ostoba, tudatlan  az ilyesmibol
megveszem a markas cuccot, es nyugodtan alszom, nem
ugy, mint a sok kispalyas.

Na, tovabbi kellemes kuzdest.

Z.
+ - re: fiat diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!
>  Ismeri valaki a Fiat 1.9 JTD motorjat? A Doblot szerelik vele, de azt
>  hiszem meg eleg fiatal konstukcio. Triznyak , talalkoztal mar vele ?
-----
Bizony-bizony fiatalok ezek meg ahhoz hogy hozzank keruljenek. Egyenlore 
csak "kivulrol" ismerem. Persze az is lehet, hogy nem akarnak elromlani.

Udv,  Triznyak
+ - re: nyomatek, biztosito, miegymas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Falra hanyt borso. A biztositasfelugyelet semmi mast nem csinal, csak
>elkuldi az ugyet kivizsgalasra UGYANANNAK a biztositonak. Kovacs Janos
>ugyintezo felhivja Horvath Bela ugyintezot, hogy "Te mi volt ez?" "Ja, aki
>elirta az evjaratatat? Szar ugy." Te meg kapsz egy levelet, melyben kozlik,
>hogy megneztek es sajnos nem all modjukban karteritest modositani. En 19
>levelvaltasig jutottam (valahol meg megvannak sorban), mikor egy
>kofelverodes (utepites) betorte mindket elso fenyszoromat meg leverte a
>festeket a kocsi orrarol. Volt elismero nyilatkozat, volt betetlap, volt
>karfelmeres (elfogadtak az allitasaimat, mint a keletkezes korulmenyeit),
>minden volt. 

19 levelvaltas??? Beperelni kellett volna a biztositot, nem levelezni.
Ugyved ismerossel 1 db dorgedelmes levelet iratni, hogy vagy fizetnek
a szerzodes szerint x napon belul, vagy polgari pert inditasz. 
Nem olcso buli, de van esely hogy a vegen a perkoltseget is 
ravarrjak a biztositora.

Udv: VAti 
Fiat Tempra 2.0i
+ - [Fwd: re: 19tdi, VM stb] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

>>Szevasztok.Van egy 90Le-s Audi 80 automata valtos autom.Ez a motor 
>>keszult 110 v 115 Le-vel is, es allitolag csak elektronika kulonbozik
>Teves info. 90LE Turbo. 110LE Turbo +intercooler (toltolevego-huto), 
>130LE VTG-Turbo intercooler (VTG=valtozo geometriaju turbo, teljesen mas, mint
 a 
>simae).
>Teljesen mas a hardver is.

Fogash, kevered a TDI-t a PDTDI-vel azt hiszem. TDI-ben emlekeim szerint 
volt a 90 meg a 110 lovas, mindketto coolerrel, egyforma turboval. 
Kulonbseg a befecskendezokben meg egy par erzekeloben kutyumutyuben volt.

PD-ben pedig tudtommal nem volt 110 lovas, csak 115. A tobbi stimmel.

Sziasztok!

HAÁSZ Attila
+ - Gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A ga'zro'l idezek:

 Andrassew Iva'n: webb napok  2003 december (naplo)
 http://www.elender.hu/~andrasse/an200312.shtml

 ...
 December 28. (vasa'rnap) Tegnap e'jjel meghalt Inca o:cse'm. Pe'csro"l
 jo:tt a 6-os u'ton, e's fo:lrobbant az auto'ja. Most ma'r tudom, mert
 az egyik kedves kollega'm uta'na ke'rdezett, hogy nem szenvedett,
 azonnal meghalt. Ezt mondja'k a mento"so:k.

 Fogalmam sincs, mi to:rte'nhetett. Soha nem vezetett gyorsan, soha nem
 volt meggondolatlan. Azt is tudom, hogy ugyan lesodro'dott az u'tro'l,
 de nem u:tko:zo:tt semminek. Andra's o:cse'm szerint az is lehet, hogy
 valami elektromos hiba robbantotta be a ga'zt, ami a kocsit hajtotta.
  ...

[Egesz veletlenul talaltam, kozreadom     Gaal Tamas]
+ - hasznalt auto, turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az lenne a kerdesem, hogy lehet-e mar tudni valamit arrol, hogy a hasznalt aut
o
> arak hogyan fognak valtozni, ha belepunk az Unioba? Ezzel kapcsolatban minden
 
>velemeny es informacio erdekelne, mert mostanaban cserelnem le a kocsit, es jo
 
>volna tudni, hogy varjak-e majusig?

Vam EU gyartasu autokra most sincsen. Az eddigi adot (ami 20% volt) es az AFA-t
 egy un. regisztracios dij fogja kivaltani, aminek az osszege varhatoan es az e
setek tobbsegeben MAGASABB lesz, mint a mostani terhek. Maganba elzavarom a hir
t, amire alapozom. 

>A masodik kerdesem:
>Kis-kozep kategorias kombi vasarlasat tervezem. Az eddigi jeloltek:
>Peugeot 306 Husky/Break, Honda Civic Aerodeck, Citroen Xsara Break, Opel Astra
 
>Caravan, Renault Megane (kombi), Skoda Fabia (kombi), es tarsaik (akinek van m
e
>A kerdesem itt az, hogy ebben a csoportban melyik auto az, amelyik megbizhato,
 
>erosebb, jobb felszereltseggel bi, stb. ?

Ha mindenkepp kombi, en bevennem a sorba a Fiat Marea-t is (1.6i, 1.9JTD). Olcs
obb, jobban felszerelt es nagyobb teru, mint a felsoroltak. A Honda szerintem f
elejtos, a tudasahoz kepest tularazott. A Xsara hatso ulessora egy vicc (nyomta
 a lapockam a fejtamla...), a Fabia osszessegeben kicsi. Ha az Astra benne van,
 akkor gondolkozhatsz Golfban is, III-IV-bol letezik kombi, bar nekem nem kelle
ne. Miert kombi? Kutya nezelodjon? Vagy csak sok csomag? Elobbi esetben egyteru
ek? Scenic, Picasso, Multipla? Utobbiban csak valami csomagtartobajnok? Octavia
, Alfa 155? (mindketto 500liter)

>A szivo benzines is osszkerek-meghajtasu? Mert a Q4 gondolom az.
Nem, csak elsokerekes. Szivomotoros 4x4 utoljara a 33Pr volt, 1.7 boxerrel. 

>Persze, lehet h Alfanal eleve tobbet eszik a turbomotor, ezt nem
>tudhatom, de feljebb egesz konkretan SAAB-ot emlitettel.
Mivel az osszes Saab-reklam arrol szol, hogy szeleskoruen alkalmaznak mindenfel
e turbokat, ez volt az elso, ami beugrott, amikor "tisztesseges csaladi auto be
nzines turbomotorral" cimszora kerestem a lo nagy fejemben. Mea culpa. 

>Jo, en meg 3 eve jarok nap-mint-nap turbos autoval, mikozben a
>markatarsak - akar a Porsche, akar a SAAB eseteben - ugyanannyi
>benzint etetnek meg a sajat szivomotoros valtozatukkal.
Meghajlok a tapasztalatod elott (minden guny nelkul). En harom eve jarok az Alf
aval es amikor azt mondom, hogy hosszu uton 8,2 (ez konkretan a mar emlitett ho
rvatorszagi turam total fogyasztasa volt, amikor Gyor-Dubrovnik kozott senki ne
m elozott meg), akkor _ugyanilyen_ autot hajto markatarsamnak is elkerekedik a 
szeme. Annak ellenere, hogy viszonylag hajtosan kozlekedek, nekem a 10 FELETTI 
fogyasztasok az extremek, mig sok markatarsam orul, ha 9-cel kezdodot tud autoz
ni. 

>Szerinted gondolt valaki (akar Te) versenypalyara, amikor a
>fogyasztasrol irtal? 
Mivel kifejezetten arrol szolt az egesz reszlet (amiben veletlenul a Saabot eml
itettem), hogy 400+Nm nyomatekot HASZNALNI hogyan tudsz, ha a versenypalya nem 
is, a nagyobb teljesitmeny kivetele szandekom szerint benne volt. Csak ismetles
nek: 400Nm nyomatekhoz vagy kell 5literes motor kozterheivel, vagy kis turbomot
or nagy fogyasztassal (ezt a tapasztalatod tukreben most modositom _nagyobb_ fo
gyasztasra, az 1:1 aranyban ugyanazzal a vezetovel tovabbra sem hiszek, de a hi
t mint tuduk maganugy), vagy korszeru TD, nevetsegesen alacsony fogyasztassal. 

>: A "turbo felporgetese" nem feltetlenul jelenti azt, hogy folyamatosan
>: kihasznalod az autod teljes nyomatekat es teljesitmenyet. 
>
>Ez csak melleduma, tok ertelmetlen. A 850-es BMW-nek ki tudod
>hasznalni folyamatosan a teljes nyomatekat es teljesitmenyet? Ugye,
>hogy nem. Se varosban, se autouton, se autopalyan, hacsak nem 
>250-nel szaguldasz egyfolytaban. 

Mar miert lenne melleduma? Ha 2000 fordulaton padlogazt nyomsz, akkor te ott ab
ban a pillanatban ke'red a 2000 fordulaton rendelkezesre allo TELJES nyomatekot
. Ha ez BMW850, akkor 450Nm-rol beszelunk, mehet. Ha ez Alfa2.4JTD, akkor 385Nm
, mehet. Ha puhaturbos benzines, ami esetleg meg nem indult el (nem tudom, a te
 turbod teljes nyomason van-e 2000 fordulaton?), akkor lehet, hogy csak 120Nm v
an, vagyis visszakapcsolsz, indul a turbo, dol a benzin. Amig nem kapcsolsz vis
sza, esetleg eszre sem veszed, hogy az adott fordulaton elerheto nyomatek mekko
ra hanyadat hasznalod. Viszont mivel egy ilyen alacsony fordulaton is 400Nm kor
ul tudo motor zokszo nelkul belelapit az ulesbe 2000 rpm-rol is, "elbirja ez" f
elkialtassal visszakapcsolas nelkul zuzol olyan gyorsulasokat, amiket egy kiseb
b autoval csak komoly gepeszkedessel, jol idozitett visszakapcsolasokkal lehet 
muvelni. Ha a te Saabod, vagy akar a P944t is mar teljes nyomassal tolt ilyen f
ordulaton, akkor arra is ervenyes, hogy kihasznalod a nyomatekat. Ami lehet, ho
gy 2000 fordulaton tavol van a 400Nm.tol. Nem tudnal maganban kuldeni egy nyoma
tekgorbet? Saabet meg nem lattam. 

>Sok egyutt ez a harom parameter.
Melyik harom? A folyamatosan? Ha fordulatszamtol fuggetlenul padlogazzal jarok 
a varosban, akkor az "folyamatos". Egy dieselben esetleg eszre sem veszed. A te
ljes? Ha 2000 fordulaton van a nyomatekcsucs, es en ott nyomok padlogazt, akkor
 az "teljes". Es "nyomatek" is. De a mondatban csak ket jelzo volt :). Meg ket 
targy, a nyomatek es a teljesitmeny. Utobbira valoban igaz, hogy csak akkor tel
jes, ha epp a teljesitmeny-csucshoz tartozo fordulatszamon vagyok padlogazzal, 
ami valoban ritkan fordul elo. A nyomatekcsucs elerese annal gyakrabban. :) 

>Annyira szerintem nem durva ez a hangnem, nalam az a normalis, hogy
>nem osztom az eszt olyasmirol, amirol valojaban fogalmam sincs. 
A "valojaban fogalmam sincs"-et kicsit megintcsak erosnek erzem. Bar ha nagyon 
kisarkitod, a Saab9000 (az van, ugye?) es a Porsche 944-rol valoban nem _sokat_
 tudok. Ugy altalaban a turbomotorokrol, meg mas markak turboirol viszont van a
nnyi sejtesem, ami alapjan a "fogalmam sincs"-et bantonak talalom. Ezt mereszel
tem szova tenni. :(

>Erted, ugye?
Ertem en, csak nem szeretem. 

>beszeljunk csak a penzrol. A dizel
>altalaban annyival tobbe kerul a vele osszevetheto
>benzines valtozatnal, hogy az emberek 95%-nak rohadtul
>nem eri meg megvenni.

Istenem, Zoli, ne legyel mar te is ilyen demagog! :(
Az, hogy Magyarorszagon a dieselek ilyen irgalmatlanul agyon vannak verve kozte
rhekkel, az nem az auto hibaja. Az elozo munkahelyemen a munkambol adodoan kell
ett csinalnom egy kimutatast, evi 40.000km atlagos futasteljesitmenyre, 4 eves 
megtartasra. A parosok (VW flottabol adodoan):
VW Polo Classic 1.4i vs 1.9SDi
VW Bora 1.6i-16V (105LE) vs 1.9TDI (110LE)
VW Passat 1.8T (150LE) vs 1.9TDi (130LE)
A beszerzesi arat, a hivatalos fogyasztasi adatokat es a futasteljesitmenyt es 
a mai uzemanyag-arakat osszesitve kijott, hogy a Poloban es a Boraban 160ezer k
m sem kepes behozni a diesel magasabb indulo arat. A Passatnal igen, ott parasz
thajszallal a diesel nyert. 
Mindettol fuggetlenul a dieselek sokkal autozhatobbak, mint a benzines tarsuk. 
Meg ugy is, hogy az egyetlen benzines turbo is direkt nyomatekra hangolt, hossz
u loketu motor. Meg a benzinkartyak tanulsaga szerint a hajadat leeszi. :(
Nemetorszagban, ahol a benzines es az osszemerheto teljesitmenyu (LE), de amugy
 lenyegesen nagyobb nyomateku diesel szinte semmivel nem dragabb a benzinesnel,
 (vagyis kivettuk a piaci szabalyozok torzitasat az AUTO megitelesebol) nem vel
etlen, hogy a fenti markak eseteben boven 50%  feletti a dieselek reszesedese.

Az meg, ha Csabanak egyszeruen _jobban esik_ a dizellel autozni, az miert demag
ogia? 

>Siman megcsinalom en is.
az ezer kilometert egyetlen 55-60 literes tankkal is? :) Vagy csak a valtas nel
kul autozast?

>Zaj, meg fordulatszam, meg nincs nyomatek alul? Ugyan 
>mar. Arrol senki nem tehet, hogy a benzines Alfat ugy 
>konstrualtak, ahogy.
En kerdeztem Csabat, hogy tokugyanolyan kaszniban vajon a 120 lovas, kimondotta
n igenyesen konstrualt (ikergyujtas, 16V, valtozo vezerles, kiegyensulyozo teng
elyek, stb.) benzinmotor, vagy a szinten igenyesen konstrualt (kozos nyomocsove
s turbodizel valtozo geometriaju toltovel es koztes hutovel) 110 lovas dieselle
l jobb-e jarni. Amire o azt merte mondani, hogy a diesellel, te meg egybol lede
magogozod. :(
Halkan megjegyzem, hogy a Yaris VVT-i motorja (ot evvel az Alfa Twinspark 16V) 
utan azert lett az ev motorja, mert valtozo vezerlest kapott. Pedig ikergyujtas
a sincs es egyszeruen szar vele menni. Ennek tukreben furcsallom a benzines Alf
at lehuzo szavaidat. Vagy ez most amolyan riposzt a Saabos peldamra?

> Piros lampanal gyorsulas teszt, es a nitroval kezelt auto 
>lenyegesen jobban teljesitett.
Hulye vagy? Nitros... :))))))))

> Az autok tobbsege, a sebesseget az _egyik_ hajtott kerek 
> fordulatszamabol allapitja meg.
Nem a valtorol van egy kulon kihajtas? A bowdenes km-oraknal tutira, az elektro
nikus oraknal viszont igaz lehet, hogy egyszeruen az egyik ABS-jelado jelet ves
zik. Vagy atlagoljak a 4et. Nem?

>Ha egy auto teljesitmenye 230
>km/orahoz eleg, akkor az 5 fokozat 0-230 kozotti tartomanyt fed le, ha
>190-re, akkor 0-190 kozottit. Utobbinal nyilvan rovidebbek lesznek a
>fokozatok, de nem az erotlenseg kompenzacioja a cel, hanem egyszeruen errol
>szol a sebessegvalto.
Szerintem pont forditva van az ok-okozat. :) Van az 1.6 alapmotorod, 120LE, x v
altoval mondjuk kepes 11,5 masodperc alatt 0-100ra, es 185nel fogy el a szusz. 
Ha ugyanerre a valtora a 2.0 motor kerul (150LE), akkor van mondjuk 7 masodperc
es gyorsulas, de a vegseb ugyanugy 185 lesz. Ha durva hosszu valtot teszel, akk
or a gyorsulasod marad 11,5 de a vegsebesseged mondjuk 225kmh lenne. Viszont az
 utolso (es sose hasznalt)10kmh mondjuk 15 LE-be kerul. Ezert inkabb azt mondja
k, hogy vegyuk a valtot ennel a maxseb-nel annyival rovidebbre (de az eredetine
l hosszabbra), hogy legyen csak 215 a vege, de igy a 0-100 9.0 sec lesz. Vagyis
 a hosszabb valto ellenere no a vegsebesseged IS es javul a gyorsualsod IS. Sze
rintem ez EREDMENY, nem ugy kezdik, hogy van egy autonk 230kmh-val, aztan donts
uk el, hogy 4-5-6 fokozatra osszuk. 

Fogash





Regards
Istvan B
Ext. 87
+ - turbotlan saab ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
>Jo, en meg 3 eve jarok nap-mint-nap turbos autoval, mikozben a
>markatarsak - akar a Porsche, akar a SAAB eseteben - ugyanannyi
>benzint etetnek meg a sajat szivomotoros valtozatukkal.
lehet hogy vmit nem ertek, de en ugy tudom, hogy a Saab csak turbos
autokat gyart.

A'kos
+ - Re: EU belepes, Kombi autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 10 March 2004 14:13, axelr wrote:
> Az lenne a kerdesem, hogy lehet-e mar tudni valamit arrol, hogy a
> hasznalt auto
[snip]
> Kis-kozep kategorias kombi vasarlasat tervezem. Az eddigi jeloltek:
> Peugeot 306 Husky/Break, Honda Civic Aerodeck, Citroen Xsara Break, Opel
> Astra Caravan, Renault Megane (kombi), Skoda Fabia (kombi), es tarsaik
> (akinek van meg otlete, szivesen varom). 1,4 v. 1,5 benzinest szeretnek,

Mivel hasznalt autorol beszelsz, feltetelezem hogy Meganebol a regebbi
valtozat erdekel, nem a II-es.

Ha igy van, akkor hogy is mondjam... Vedd figyelembe a kovetkezoket:
tobbfajta 1.4es motorral is szereltek: 8 es 16 szelepessel. A 8 szelepes 75
loeros, 114 Nmes es azt is 4250rpm-nel eri el (kukucs, Fogash!:), a 16
szelepes 98 loeros, 127 Nmes (3750nel, es 2000nel is megvan mar a 8 
szelepes maximalis 114 Nm-ere). Viszont a kocsi tomege 1150 kilo korul van 
- ezt meghajtani meg a 16 szelepessel is gyengebben fog menni mint az en 
1000 kilos Cliom (es az sem egy raketa, szo se rola), es a 8 szelepessel 
elegge vanszorogni fog. En az enyemhez tudom hasonlitani, ahhoz kepest 
rovidebb a valto elso 3 fokozata, tehat varosi kozlekedesben valamennyire 
kisegiti a gyengebb motort es/vagy nagyobb tomeget, de a 4es es 5os 
fokozatok bizony mar ugyanolyan attetelezesuek (sot, picit hosszabbak) 
mint a Clioe - vagyis ebben a ket fokozatban a gyorsitas, visszagyorsitas 
nem lesz egy leanyalom. Marpedig gondolom ha kombit celzol meg akkor azt 
varoson kivul is szeretned hasznalni...

A 8 szelepesbol volt olyan is amelyik nem teljesiti az EU2000 standardot, 
ez mintha szamitana a behozatalnal, tehat erre is kell figyelni.

Ha nem tunne ki eleg vilagosan a fentiekbol, en egy kombi Megane-t 1.4es
motorral nem igazan javasolnek, esetleg a 16 szelepessel, de ugy sem lesz a
legfurgebb. Persze az is lehet hogy ez nem is zavarna teged...

Talan a tobbi tipus jobban elvan a sajat 1.4-1.5 motorjaval, azokat nem 
ismerem.

-- 
Udv, Sandor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS