Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 284
Copyright (C) HIX
1999-02-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Bosch SUPER 4 (mind)  38 sor     (cikkei)
2 re:auto lenyomozas (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Reagalasok *** HIX AUTO *** #283 (mind)  32 sor     (cikkei)
4 Kerekfustoles (mind)  58 sor     (cikkei)
5 mivel szigeteljek? (mind)  21 sor     (cikkei)
6 Ho- es hangszigeteles (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Re: Bosch 4 polusu (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Re: Klima & teljesitmeny (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Re: HIX AUTO #278: akku telen (mind)  47 sor     (cikkei)
10 gumik (mind)  6 sor     (cikkei)
11 Honda HRV (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Csorompolo Skoda motor (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Legkondi (mind)  57 sor     (cikkei)
14 attetelek (mind)  23 sor     (cikkei)
15 Re: Koszonom a valaszokat ( 20 sor ) AUTO #283 (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Bosch SUPER 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>a minap olvastam, hogy a gyertyak mar 15 hideg inditas utan
>elromolhatnak!
>nem tudom megitelni, mennyire volt reklam ize a dolognak, de azt irjak,
>hogy a Bosch SUPER 4 gyertya ezt a hatart 48-ra "tornaszta fel".
>Van valakinek tapasztalata az emlitett gyertyakkal? A multkor nezegettem
>is az uzletben, de nem talaltam utalast, erdemes-e oregebb gepbe berakni.

Kb egy honapja vettem a hengerenkenti injektoros Fiatomba.
Ami azonnal feltunt, az a gyonyoru alapjarat. Olyan szepen tartja a 900-as
fordulatot, hogy orom hallgatni. A -10C-ben sem ugarl 850 es 1000 kozott. 
Nekem mar ezert az erzesert is megerte.
Hogy jobban meg-e az auto? Fogjuk ra, de nekem inkabb a fogyasztason, 
hozott bo fel litert. Ok, tudom ennyi a labamban is van, de mar regota 
vezetem a fogyasztasi adatokat, es vegyes hasznalattal, ilyenkor telen 
rendszeresen 8,3 a fogyasztas, most meg 7,6. Termeszetesen ugyanolyan 
atlagos dinamikaval vezetek mint eddig, sot meg az utvonali is ugyanaz.
Szoval vagy a fogyasztason nyersz valami keveset, vagy 2-3 lo tobletet 
hozhat, amit vagy kihasznalsz, vagy nem.
Ami meg feltunt, hogy az igen hirtelen gyorsitasokkor, azonnal ugrik, 
nincs az a pillanatnyi gondolkodasa.
Hideginditasa, szerintem kivallo, egy ket fordulat es mar megy is.

>Allitolag megvaltozott a skala, egy fajta tobb regi fajtat is
>helyettesit,
>osszesen 17 fajta az eddigi kb. 110 helyett, ami az autok 93%-at
>jelenti.

Vegigneztem a hatlapjan a katalogus, es bizony jonehany motorhoz 
nem gyartanak ilyet (pl az 1300ccm-es Fiat motorokhoz nincs BS4)

>Az elettartama allitolag 60e km.
>Szerintetek erdemes kiprobalni?

En nem bantam meg, sot...

        Rob.
+ - re:auto lenyomozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Veletlenul fedeztem fel a neten a www.carfax.com helyet. Ok lenyomozzak
az autodat az alvazszam alapjan. Amerikai ceg, talan ezert is nem vezetett
eredmenyre az europai automra megejtett kereses. De amcsi autokra jo kell
legyen. Probaljatok ki, hatha csak nekem nem jott ossze. Ingyen van
(reszben). 

Udv.:
Istvan
+ - Reagalasok *** HIX AUTO *** #283 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Kaczmarek Edvard | Helyes cim: edk KUKAC c3.hu
> Temakor: Re: kuplung (#282)  ( 19 sor )
> Idopont: Wed Feb  3 07:41:16 EST 1999 AUTO #283
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> On Tue, 2 Feb 1999  wrote:

>> Azert egy kicsit utanajarhatnal a dolgoknak, mielott ekkora nagy
>> baromsagot
>> kerdezel (automata kuplung)

> Azert egy kicsit odafigyelhetnel a stilusra! Egyebkent meg fogsz lepodni,
> automatanal is lehet kuplung: "a hidrodinamikus nyomatekvalto athidalasara
> a valtomuvekbe egy tengelykapcsolot is beepitenek." "A fekpedal benyomott
Ha jol emlekszem, pl. Audi V8 4.2 (3.6 nem).

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: RE: *** HIX AUTO *** #282 ( 81 sor )
> Idopont: Wed Feb  3 05:23:43 EST 1999 AUTO #283
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
>> Valaki kerdezte mennyit megy az auto 4000 fordulatnal
>> annak uzenem 125 km/h
>>
> 125? Nem keves ez egy kicsit? Az en 1.6-os Tipom injektorrol, tuningrol
> meg soha nem hallott, de 3000 fordulatnal 110 km/h, 4000 korul 135 ha
> ketten ulunk benne. Ezt azert mondom, mert a Tipokat mindenki szidja
Es ha negyen ultok benne :-) ???!!! Nincs am tul sok koze egy fix eroatvitel
fordulatszamhoz tartozo sebessegertekenek ahhoz, hogy egyedul ulsz-e benne,
avagy tizen vagytok!

Akos
+ - Kerekfustoles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Es erdekelne meg, hogy altalaban miert csak a jobb hatso kerek porog ki?
>> A differencialmuhoz van valami koze?
> valojaban nem ertettem a kerdest, ha kiegeszited, szivesen megprobalok 
> valaszolni ra.

Szoval. Leirok egy tortenetet es a vegen a kerdest. Az egyik USA auto
talalkozon (azt hiszem a tavaszin) volt egy foszer, meg a haverja (tehat nem
csak vezeto ult benne, mint LLaci gondolta), aki fustolesre adta a fejet. A sok
buta ember meg egy meterrol bamulta, hogy mikor szall az arcaba a forro,
olvadt gumidarab. Kicsit el volt szallva az ipse agya, mert a gumi eldurranasa
utan is nyomta neki ugy, hogy az aszfaltba ket, kb. 1 cm mely csikot vagott a 
felnije. Azt hitte, hogy o most kemeny fiu volt, aztan fel ora mulva en rohogte
m 
rajta, mikor felreallva rugdosta, kalapacscsal utogette az eldeformalodott,
ramelegedett felnit. Vegul nem tudom, hogy hogy ment haza.
Szoval a kocsiban 2-en ultek az elso uleseken, de csak a jobb hatso kerek
porgott ki. Ez attol lehet, hogy csak oda raktak elnyustolt gumikat, vagy a bal
 
hatsot fekeztek (azt nem tudom, hohy hogyan), vagy a difi valamilyen okbol
(pl. a sulyeloszlas miatt) csak azt porgette ki? Lehet, hogy most nagy 
baromsagokat irtam, de ezekre tudok gondolni.

>Kope, Original Ford Mustang V8 tulajdonos
Irjal a kocsidrol!!!! Erdekelnek a parameterei (motor, evjarat, fogyasztas, 
fenntartas, stb) meg jo kis tortenetek (pl. tuning Honda Civic VTi legyorsulasa
 
lampanal, stb).

*******************************************************************************

>V8, 7L (es 3-400LE) *folott*... "N", ...padlogaz, aztan
>berakni "D"-be. (1-be?) Ha elegge lefutott a gumi, szerintem
Nem art ez az automata valtonak?

*******************************************************************************

 irta:
>Benyomott kuplungal kanyarodni?? Szerintem még az autós iskolában sem
> így tanítják. Értelme nem sok, nem ez a megoldás.
En nem azt mondtam, hogy igy tanitjak, csak arra akartam valaszt kapni,
hogy miert art az, ha igy kanyarodok. Szerintem ugyan olyan, mint ha gurulo 
kocsinal kinyomom a kuplungot (csak kozben kanarodok is).

>Először is nem szükséges a fekvő rendőr. Legalább is olyant még nem láttam,
>hogy fekvőrendőr elé álltak volna.
Szinten nem azt mondtam, hogy szukseges, csak_en_igy lattam.

> Ha jól tudom valamivel be is szokták kenni a kerekeket, utánna kellene
>néznem, hogy mivel..... De nem minden esetben.
Ilyet viszont meg nem lattam, ha tudsz valamit bovebben, akkor irj!

--
Udvozlettel:
Redei Balint
E-mail: 
(Szeretem az ekezeteket)
+ - mivel szigeteljek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mivel erosen mar erosen kezdtem utalni, hogy a Lada
hatso ablaka a beepitett futoszal dacara allandoan
beparasodik (tenyleg, normalis ez?), kitalaltam, hogy
beepitek hatra egy ventillatort, hogy legalabb a hideg
levegovel lefujja a nagyja parat. Termeszetesen egy
szamitogep tapventillatorat :) Nnna, ahogy bekesen
vezetgettem a drotot a padlon a gumi alatt, igen-igen
meglepodtam, hogy tocsakban all a viz a kocsi aljaban.
Valami juta vagy vatelinszeru anyag van ott, ami, ugy
latszik nagyon szereti a vizet. En viszont nem szeretem,
hogy ott van, ezert ki szeretnem a szigetelot cserelni 
valami masra. Mit ajanlotok? Vagy csak dobjam ki a regit?
Ja, es mivel ragasszam fol? Es mire kell vigyazni kozben?

Tisztelettel

Csussz

u.i.: Bessenyei Zsolt ezt a ket dolgot akar fol is jegyezheti
a tipushiba gyujtemenyebe (Lada 2105, de szerintem a
tobbi is ilyen)
+ - Ho- es hangszigeteles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Gondolom, ha ilyen jol szigeteli a hot, a hanggal sem kivetelez.

A polifoamot nem ismerem ebbol a szempontbol, de sajnos az a helyzet, 
hogy ez a ket tulajdonsag gyakran pont egymas ellen "dolgozik" (ez 
nem olyan, mint a hovezetes meg az elektromos vezetes). 

Pl. itt a levego: fantasztikus hoszigetelo, de hangszigetelesre 
csak komoly kompromisszumok aran hasznalhato (pl. tobbszaz meter 
vastag retegben kellene "felhordani"...) De a hoszigetelesre valo 
hungarocell (Nikecell) is rossz hangszigetelo. Es forditva: a 
kozonseges szivacs jo hangszigetelo (ezert is hasznaljak pl. 
hangfalak belelesere), de hoszigetelesre nem az igazi (aki aludt
mar hasonlo vastagsagu szivacson es polifoamon is, az tudja, mi a 
kulonbseg).

A zart cellas habanyagok (pl. polifoam, hungarocell) rosszul 
vezetik a hot, de aranylag jol vezetik a hangot, a nyitott cellasak 
(pl. szivacs) meg forditva. Ez persze igy eleg durva kozelites,
de okolszabalynak talan jo. (Oszinten szolva, meg is lepodtem, 
mikor valaki irta, hogy a Skodajaban olyan jol szerepelt a polifoam.)

Egy masik "okolszabaly": meg kell kopogtatni az illeto anyagot
(mar, ha szilard halmazallapotu...), es ha hangosan kopog, akkor
gyenge hangszigetelo, ha halkan, akkor meg jo...

Sz.
+ - Re: Bosch 4 polusu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a minap olvastam, hogy a gyertyak mar 15 hideg inditas utan
>elromolhatnak!
>nem tudom megitelni, mennyire volt reklam ize a dolognak, de azt irjak,
>hogy a Bosch SUPER 4 gyertya ezt a hatart 48-ra "tornaszta fel".
>Van valakinek tapasztalata az emlitett gyertyakkal?

Hali!
Nekem nem valt be a Bosch Super 4. Egy '88-as Ford Scorpioba raktam , es
8000Km
utan utan megadta magat. Azutan vettem gyari egypolusut ami tokeletesen
bevalt.
Raadasul a gyari Motorcraft olcsobb volt mint a Bosch! A mai napig nem ertem
, hogy ha pl. a Ford 2 kulonbozo motorhoz 2 kulonbozo gyertyat hasznal akkor
hogyan oldja meg a Bosch ezt egy gyertyaval? Az ilyen univerzalis dolgokrol
az jut eszembe ,hogy biztos vannak ezermesterek akik mindenhez ertenek
valamelyest de semmihez sem profi szinten.

Koszi
B. Csaba
+ - Re: Klima & teljesitmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>:> Nekem eddig volt egy 1.5-os (88LE) Esperom es most van
>:> egy Astra 1.4 (90LE) klimaval. Egyiknel sem erezheto, hogy
>:> visszaesne a motor teljesitmenye, ha bekapcsolom a klimat.
>
>Naaaa !!!  Ezen azert egy kicsit tamaskodnek...

Bizony. En is. Vadi uj 12 szelepes Fiat Brava 1.4 (80 LE, kozponti
befecskendezes) klimaval. Alapjaraton ha benyomod a klimat, a
fordulatszam horogve azonnal leesik 900-rol 600-650-re, es eltart 2-3
masodpercig, amig az elektronika megemeli ujra a fordulatszamot. Mozgo
autoban bekapcsolva erezhetoen tetu lesz a kocsi, erzesem szerint 6-10
LE minusz, es ugye ezt nem az 5800 f/perc 80 LE-bol kell leszamolni,
hanem a 2000-4000 f/perc kozott megjeleno sacc per kb. 25-50 LE
teljesitmenybol... Meg a sogor Mazda 323F V6 2.0 (145 LE) is eszre
lehet venni a klima bekapcsolasanak pillanatat, igaz, ott mar tenyleg
csak akkor, ha baromira figyel az ember.

Udv:  Zak

+ - Re: HIX AUTO #278: akku telen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2 Feb 1999 04:46:50 EST, 
wrote:

>En itt azt latom (Finnorszag), hogy a parkolokban minden parkolohely elott van
>egy konnektor, ahova bedugjak a kocsikat, gondolom az aksit toltik. Sot azt ha
l
>lottam, hogy pl. Kanadaban taviranyitoval be lehet inditani a kocsikat a lakas
b
>ol par perccel indulas elott. Igazabol en meg nem lattam olyan kocsit itt, ami
n
>ek jart volna a motra, de nem ult benne senki...

Ennel kifinomultabb a modszer. :-) [Nekem ugyan sosem volt, csak a
hirdetesekben olvastam.] A konnektor nem az akku-toltesre valo, hanem
az allohelyzeti futes tapellatasa. Tok egyszeruen: a hutorendszerben
van egy elektromos futoszal, ami melegen tartja a hutovizet, igy az
egesz motort, es meghajt egy keringetoszivattyut, ami cirkulaltaja a
hutovizet az egesz rendszerben. Az az egesznek az ertelme, hogy a.)
gyakorlatilag mindig kozel uzemmeleg a motor b.) kovetkezmeny 1:
konnyen inditozol, gyakorlatilag nincs hideginditas c.) kovetkezmeny
2: azonnal felfut a kocsi belso futese. Ezt persze lehet mar tovabb
kombinalni idokapcsoloval, utasterfutessel, stb. [Chrysler Neonhoz meg
Chevy Cavalierhez neztem katalogust, ott ajanlottak ilyesmit par szaz
dolcsiert - akit erdekel pontosan, megtalalja az arat a weblapjukon] 

Ha lattatok Magyarorszagon pl. olyan IFA teherautot, aminek a hutojen
gusztusosan osszetekerve ott log egy normal 220 Voltos kabel, az is
erre szolgal.

Van egyebkent tobb megoldas az allohelyzeti futesre, akar motor, akar
utasterfutes. Benzinkalyha, ami a tankbol vez el uzemanyagot, elegeti,
es igy lesz meleg, a mar emlitett tavkapcsolos onindito, vagy az elobb
emlitett elektromos futes. A legolcsobb es legegyszerubb megoldas az
un. hoakku, ami egy termosszeru femdoboz, amit a hutorendszerbe kell
kapcsolni. Az uzemmeleg motor a jol hoszigetelt hoakkuban levo speci
kristalyos akarmit megolvasztja, zseles trutyi lesz belole, ami a
motor kikapcsolasa utan is megorzi a meleget 1-2 napig. Ha ujra
beulsz, akkor a zseles trutyi atadja a hot a mondjuk -20 fokos
hutoviznek, ami lesz rogton mondjuk +15 fokos es maris jobb helyzetben
vagy, mint a csonthideg motort elesztgetni. Allitolag boven 100e Ft
alatt  nalunk is kaphato, bar en meg nem lattam, ennek is csak a
hirdeteset olvastam.

Ha esetleg tud valaki pontosabbat, irja mar meg, engem is erdekelne...

Udv:  Zak

+ - gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha valakit érdekel jo minosegu, (90-95%-os) gumi, mindenfele meretben,
de foleg R13-as, akkor irjon, dunantulrol, ha lehet. (Veszprem --
Komárom között bárhol király)

Csak márkásak, olcsón 3500-4500 /db goodyear, pirelli, firestone,
michlein etc.
+ - Honda HRV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTOsok!

Kerdesem az lenne, hogy vajon kaphato-e M.o-n mar a Honda uj, HRV tipusa. Ha
igen, milyen feltszereltseggel kaphato es mennyibe kerul?

Koszonom elore.
Berke Tamas
mailto:
+ - Csorompolo Skoda motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az tortent, hogy a multkor apam Skodajat le kellett allitani par napra
aprobb fekszerelgetesi problemak miatt. A Skoda nehany napig kint
allt a hideg udvaron es mikor megprobaltuk elinditani, akkor a motor
csak koszorult es koszorult. Az onindito forgatta a motort, am az nem
akart beindulni. No mondjuk nem problema, majd egy masik autoval
behuzatjuk. Ugy is lett. Apam be a Skodaba en meg huzattam.
Unakatestverem aki tavolabrol szemlelte az esemenyeket, ugy latta,
hogy a Skodanak kozben vilagot a tolato lampaja. Hat nem elkepzel-
hetetlen, hogy apam kettes helyett rukvercbe tette. Ezek utan apam
ki, unokatesom be es folytattuk a behuzatast. Eleg sokara, mintegy
150-200 meter utan beindult a Skoda es azota is indul, csak a motorbol
furcsa csorgo hang hallatszik.
Van valakinek valami otlete, hogy mi lehet ez ? Letezik az, hogy egy
behuzatastol valami eltorjon a motorban ?

Koszi

Kesjar Attila
+ - Legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

"Lajbi" irta, hogy nem nez ki az Opeltol elektronikus klima vezerlest, nem
tudom megallni, de az en Skodamban levo gyari legkondi ( Felicia 1.6 )
bekapcsolasakor - ha alapjaraton megy a motor- eloszor felemeli a
fordulatszamot kb. 970-1000 f/percre es utanna erzem a legkondi beindulasat.
Igy gondolom, hogy az Opel vezerlese is kezeli a gyari legkondit.
Azt, hogy nem erezni a mukodeset menet kozben nem mondanam és a
tapasztalataimbol kindulva nem is hiszem, hogy egy 2.500 - 3.000 ccm alatti
motornal azt valaki ne erezne, kiveve ha elegge oregurasan hasznalja az
autot.
Ok altalaban az 1.3-as jarganyok menetteljesitmenyevel is maximalisan meg
vannak elegedve.
Pelda keppen felhozhatnam, hogy amerikaban lattam olyan figyelmezteto
tablakat, amelyben figyelmeztetik a boszme jarganyok "hajtoit", hogy
emelkedo kovetkezik es ajanlatos a legkondicionalot kikapcsolni.
Eddigi autoim kozul egyedul a Renault Safrane 2.8 es a Renault 25 V6
Baccaraban nem lehetett igazan eszrevenni a legkondit.

Mas:

A turboval kapcsolatban nem veretlenul hangsulyoztam a kis nyomasu,
alulmeretezett turbo beepiteset, mivel a fellepo tobletterhelest nyilvan nem
birna egy mezei motor, de talan ezzel is el lehetne erni a kivant hatast.
Egyebkent a diesel motoroknal nem hallottam, hogy mas anyagbol epitettek
volna a szivo es turbo motorokat. pl: Renault 2.1, VW 1.6, 1.9 -es motorok.
Mint irtam, a gyari szakszerviz is beismeri, sot a tovabbi kerdeseinre ugy
nyilatkoztak, hogy az 1.9-es motort nem csak TD-re tudjak atalakitani, hanem
TDI-re is - igaz ez mar a hengerfej cseretetol indul, es kb. 1.000.000,- az
anyagkoltseg -, tehat a hajtokar, dugo, stb. ugyanaz.
( Platan Autohaz- Nyiregyhaza)

A tobbiek altal idezett rallikonyvben is az szerepel, hogy a Zsiguli gyari
alkatreszei pillanatok alatt kifekudtek a turbotol.
De ez szerintem normalis, mivel a tuning miatt nagy turbo lehetett 1 bar
koruli toltonyomassal.

A fentiekhez megjegyezni kivanom, hogy meg nem igazan volt "alattam" olyan
jargany amit ne autoztam volna ki a lehetosegekhez kepest maximalisan.  A
jelenlegi Skodaval is a sztradan kb. 150-170 km/h-kozott autozok.
 Bp-Kisvarda kb. 3 ora, a csucsom Seat Cordoba 1.8GTI-vel 2ora 10perc volt -
indokolt volt a sietseg, akkor szuletett a fiam)
Mielott nekem esnetek kb. evi 60.000 km vezetek mintegy 13 eve gyakorlatilag
balesetmentesen.
A regi hoskorban a Skodankkal ( 120 L ) tartosan menetunk 140-es atlagot
Becs-Parizs utvonalon, gyakorlatilag egyben ledaralva, minden hiba nelkul. -
a mostani kioregedett 120-asok mar ennyire gyengecskek lennenek mint ahogy
modjatok?
( nem vagyok Skoda manias, csak anyagiak miatt most igy jott ki - mivel a
fenti km-ek miatt evente, ketevente valatnom kell )

sziasztok,

Andras

UI: Ha erdekel benneteket az altalam nyustolt autok sora, estleg egy rovid
leiras, akkor jelezzetek.
+ - attetelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

On Wed, 3 Feb 1999  wrote:

[ peugeout 205 ]
> > Igaz ezt 4000 fordulaton ill felette.
> > Valaki kerdezte mennyit megy az auto 4000 fordulatnal
> > annak uzenem 125 km/h
> >
> 125? Nem keves ez egy kicsit? Az en 1.6-os Tipom injektorrol, tuningrol
> meg soha nem hallott, de 3000 fordulatnal 110 km/h, 4000 korul 135 ha

Az attetel attol fugg, mire szantak az autot. Egy renault clioII-nel 1000
f/perc motorfordulat valtozas 5. ben kb 45 km/h sebesseg valtozast jelent.
A regi BMW 535-nel is kb ennyi (oreguras, bekes jarganyok), de pl egy
Peugeout 405Mi16-nal 1000 f/perc-re 5.-ben 27 (!) km/h, de gyorsul is,
oda-vissza megeszi a regi BMW-t is.

Udv, 
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Koszonom a valaszokat ( 20 sor ) AUTO #283 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 4 Feb 1999  wrote:

> Automata valto: valoszinu, hogy a gyengebbeknek
> konnyebben kezelheto, es lehetseges, hogy a "rendes" valtonak
> esetleges nem korrekt kezelese miatt (pl. veszhelyzetben)
> tobb a baleset Europa utjain, mint a States-ben;
> vagy ez mas, "kulturalis" okok miatt van?

Szerintem inkabb kulturalis es adozasi okai vannak. Az adozas ott jon be,
hogy errefele (sajnos) nem divat a 3-5-6 literes motor, mert ramenne a
gatyad a biztositasra (ami tulajdonkeppen ado, mivel kotelezo).

Egyebkent en is nagy automatavalto ellenes voltam, de egy-egy kulturalt
felautomata/automata rendszert kiprobalva szerintem messze megveri a
vezetok 98%-at. a maradek 2% meg csak versenypalyakon megy.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS