Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1495
Copyright (C) HIX
2002-06-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Benzin-dizel (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Re: Hitel, maffiozok uj autoval, ... (mind)  11 sor     (cikkei)
3 Kamatok... (mind)  27 sor     (cikkei)
4 Nogradi esete a Trabanttal (mind)  11 sor     (cikkei)
5 automoso,dizel-benzines, power tank (mind)  56 sor     (cikkei)
6 Re: C5 (mind)  27 sor     (cikkei)
7 opel astra 1.4 (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Fogyasztas (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Reszemrol utolso (mind)  70 sor     (cikkei)
10 Re: replica es elektromos atepites (mind)  47 sor     (cikkei)
11 koromlakk (mind)  16 sor     (cikkei)
12 fogyasztas es automata (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Rover (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Noi lelek (mind)  10 sor     (cikkei)
15 Turbo (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Offpol (mind)  26 sor     (cikkei)
17 Focus (mind)  8 sor     (cikkei)
18 cikkek (mind)  74 sor     (cikkei)
19 Re: automoso (mind)  32 sor     (cikkei)
20 raaaaadar (mind)  16 sor     (cikkei)
21 oldalankent eltero tengelytav (mind)  8 sor     (cikkei)
22 mennyit eszik (mind)  65 sor     (cikkei)
23 C5 (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Gazolaj (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - Re: Benzin-dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > gazdasagosabba teszi a kerdest... Jelenleg tudomasom szerint olyan 150 Ft
> > koruli
> > osszegert "megy" 1 liter gazolaj.
>
> ehem, hat en most rendeltem meg a 2.0hdi p406-ot, sajna csak aug vege
> szept eleje jon meg, de en abba semmi penzert nem tennek ilyen 150
> kavicsos olajat.

Szerintem ez ugyanaz az olaj, mint amit kutnal tankolsz.
Egyik H******Camionos ismerosom most nagyon ki van akadva. 25 literre
csokkentettek naluk a fogyasztasi limitet hegyen/volgyon, amit afolott
eszik a kamion, azt levonjak (persze nem hivatalosan) a fizetesukbol
(marpedig eszik). Meg minden mast is levonnak, ugyhogy a vegen meg o
fizet azert, hogy dolgozhat.

De az olajra visszaterve: a t. ceg az allam fele 43 liter gazolajat szamol
el 100km-enkent. 43-25=18 liter gazolajat meg valahol ertekesiteni kell...

Gumo
+ - Re: Hitel, maffiozok uj autoval, ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> doktori nelkul. Az 500ezer brutto + kocsi + telefon + notebook atlagos
...
> Tehat 3-4 ev tapasztalattal es muszaki diplomaval nem kirivo a brutto
> 500ezer.
> Volt egy AreaSalesManager allas, ahol sajnos a ket befuto kozul nem en

De miert fogod ra a muszaki diplomara, ha a dolog kulcsa a salesmanager?
Mernokkent 3-4 ev tapasztalattal ez kirivo lenne, es ezt pont egy hozzad
hasonlo HR manager kozolne veled.

Gumo
+ - Kamatok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> de egy 3 eves futamideju autoreszletfizetesnel, ahol sokszor
> 7-8%-nyi kulonbseg van az EUR kamatok javara, siman megeri az EUR alapot
> valasztani.

  Erthetoen, mert a bankok ma Magyarorszagon (es Europaban is) a leheto
legrosszabb feltevesbol indulnak ki. Ez azt jelenti, hogy az inflacio
megjosolhatatlansagat *is* rajtad verik le. Magyar inflacio sokkal
bizonytalanabb, mint az EU inflacio. Na ezert. Viszont ha EUR-ban veszed
fol, akkor jarhatsz ugy, mint az argentinok jartak. Nagyot zuhan az
arfolyam, mig a fizetesek maradnak, igy a tortesztoreszlet hirtelen
fizethetetlenne valik. Remeljuk nem ez fog tortenni. Viszont ezt a kockazatot
vallalod at es ettol olcsobb a hitel.
  
> Szoval lehet, hogy a futamido harmadanal meg majdnem a teljes
> toketartozasod megvan

  Ettol szokott a hideg futkarozni a hatamon. Ezt anno (ha jol emlekszem)
az OTP etette be a tomegeknek a 'nincs lehetoseg elotorlesztesre' (sokkal
erthetobb) magyarazat helyett. Gyakorlatban azt jelenti, hogy ennel a
hitelkonstrukcioknal hiaba fizetsz korabban, a bank ugy tekinti, mintha
az eredetileg rogzitett idoben fizetted volna. Addig meg ingyen hasznaljak
az elotorlesztesedet. Na ilyet nem irnek ala semmilyen formaban, mert
oriasi a rizikoja, de ez maganugy...

Gyula
+ - Nogradi esete a Trabanttal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Anno volt a vita, de most uj fejlemeny van. LB felmentette Nogradi
soforjet, azzal az indoklassal, hogy a Trabant zarovonalat lepett
at a balra kanyarodashoz. Tenyleg? Ki ismeri a keresztezodest? Valaki
mintha latta volna a helyszint mielott elvittek a kocsikat...
  Egyebkent ez mikor derult ki? Eddigi birosagi dontesek miert nem
emlitettek (vagy emlitettek-e)?
  Valamit nagyon nem ertek...

Gyula
+ - automoso,dizel-benzines, power tank (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Chuky irta:
<Szerintem van erzekelo. Azt tippelem, hogy mivel
(ha jol emlexem) a Citroeneknek a hatso kereket
reszben fedi a karosszeria, bedilizik a moso
erzekeloje.>
Ilyen takaras ugyan van a CX-nel, de a mosoban az ember
felemeli a kasznit felso szereloallasba oszt kesz.
Maris nincs is utban az erzekelonek, sot a dobot jobban
ki tudja mosni.
Joe, mindig ugyanabba a mosoba jarsz ? Ne menj oda
tobbet... :-))
Dizel - Benzines vitat kiegeszitenem:
e.) A dizel jobb - de ezt a benzinesek nem tudjak :-)
Nos kicsit komolyabban: hogy kinek mi a szimpatikus,
melyik illik jobban a szokasaihoz es a vezetesi stilusahoz
az szubjektiv. Viszont ha gazdasagi szempontbol ertekelunk
akkor egyertelmuen a megtett kilometerek es az igenybevetel
hatarozza meg mi az elonyosebb. Azert a teherautok es
mozdonyok biztos nem azert dizelek mert benzinnel olcsobb
lenne uzemeltetni ugyebar?
Az a kerdes is felmerul hogy az adott orszag uzemanyag
arpolitikaja mikor merre tolja el a gazdasagossagi kuszobot.
Arra is nagyon kivancsi lennek hogy vajon a dizel
es benzines szemelyautok kozotti arkulonbozet mekkora
hanyada fakad kizarolag uzletpolitikabol es mekkora a
tenyleges eloallitasi koltsegbol eredo ?
Ezt mondja meg nekem valaki bennfentes. Sokat a helyzetemen
nem valtoztat ha megtudom, legfeljebb kisebbet vagy nagyobbat
karomkodok :-))  (Azert tenyleg tudni szeretnem!)
Eleg nagy a szoras ahogy megfigyeltem, nehany 100e-tol millios
nagysagrendig.
POWER TANK
Vettem egy POWER TANK nevu hordozhato aramforrast ami
hasznos eszkoz egy kempingezni, kirandulni, piknikezni
szereto autosembernek. Akkutol fuggetlenul mukodik, de
toltheto akkurol, 220 v-rol is es lead 3-6-9 12 V-ot
kivansag szerint, 2 db szivargyujtos csatlakozoja van +
adapter a kulonbozo cuccokhoz (pl. hordozhato TV,radio,
video tolto stb.) Namarmost, en elsosorban a hutobox-
hoz vettem, amihez az alapvezeteken kivul ajanl egyfajta
"power managert" ami egy masik vezetek, rajta valami
extra kutyuvel, amivel meg gazdasagosabb uzemelest, hosszabb
feltoltes nelkuli idotartamot iger. Ez sajnos nem szeria
tartozek, az importor nem hozza be.
Kerdes: Hallott-e mar valaki veletlenul errol es hol lenne
beszerezheto idehaza ? (Mas marka hasonlo celu equivalens
vagy csereszabatos berendezese?) Segitsegert elore is
koszonet.
Udv mindenkinek:
G.Laci Zoltan
Scenic dCi RXT


_________________________________________________________________
Chat with friends online, try MSN Messenger: http://messenger.msn.com
+ - Re: C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Zoli!

>Az az erdekes, hogy az utshow auto magazinban olvastam, 
>hogy "a hidropneumatikus rugozasu francia auto kanyarveteli >tulajdonsagai haj
meresztoek: a C5 a legenyhebb terhelesvaltasra >is keresztbe fordul. Ezen a fel
fuggesztes sport-allasba >kapcsolasa sem segit, mert a farolasi
>hajlam nem, csupan a karosszeria dolese csokken."

Ugyan nincsen C5-om (nem is igazan jott be nekem, cinikus
pillanataimban hajlamos vagyok Citroen Leganza neven 
emlegetni), de azert en vigyaznek ezzel a kijelentessel.
A Citro-listan is megemlitettek ezt a hirt, csak eppen
senki nem latott meg kanyarban elszallo C5-ot, aki viszont
probalta az autot, az nem panaszkodott "hajmereszto
keresztbefordulasokra".

P.S.: Frigyes irta:
"Biztos tampont a Homasitaban. Fehervari ut - Andor u sarok."
Kosz a tanacsot, eddig, ha biztos tampont akartam venni, 
gyogyszertarba mentem, mivel a drogeriakban kevesbe bizom.



Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - opel astra 1.4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Az auto 98-as evjaratu, normalis az, hogy a a viz - az ora szerint - 95-100 fok
kozott mozog?
Ha eleri a 100-at, akkor bekapcsol a ventillator, lehuti es ez igy ismetlodik
rendszeresen.
A kulso homero szerint amikor kint 14 fok volt, 15km utan orszagut utan kb. 10
percet alapjaraton ment csak az  auto, akkor is ezt csinalta.
Tehat ez tipusbetegseg, vagy vmi mas oka lehet?

Csa,
Hermit
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Egy 130 lovas benzines (hacsak nem valami nagyon kis tomegu
>kocsiba applikaljak) siman bekajalhat 12 litert varosban. Nem lehet,
>hogy a te 9 literedben van egy kis orszagut, vagy ejszakai kozlekedes?
Bocs nem tudtam, hogy csak teherauto johet szoba, bar abbol meg
eleg keves a benzines. Irtam Mazda 323F: 940kg. Irok jobbat:
Datsun ZX 280 kb. 250 LE 1.500kg: varosi fogyasztas 12-13 liter. Az
auto 79 -es meg az sem mondhato, hogy uj konstrukcio. Vannak autok,
markak amik nem torodnek a fogyasztassal - tipikus pl. az amerikai
kocsik 30-40 literes fogyasztasa - de a japanokra ez nem jellemzo.
Amit irtam, abbol egy metert nem mentem, sem ejszaka, sem orszaguton,
viszont az is biztos, hogy nem alldogalok a Hungarian csucsforgalomban.
A mellekutcak, meg most is aranylag jol jarhatok. Azert nem irtam
csak becsult erteket a 80-120 koruli sebessegre, mert merheto
tavon (100km) nem mentem ennyit folyamatosan.
+ - Reszemrol utolso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>> a kollegam Golf IV-esere (1.6-os benzines), es arra, hogy milyen
>> hangos is tud lenni autopalyan 130-140 korul. Joval!!! hangosabb,
>> mint az en "traktor" dizelem.

>Nem akartam mar a temaba beleugatni, de ebbe tok folosleges volt
>belekotni! Ugy fogalmazol, mintha valami nyilvanvalo hulyesegrol
>gyozkodnelek, pedig szerintem azt a megallapitast folyton ignoralni
>hulyeseg, hogy a dizelvaltozat szinte mindig szamottevoen hangosabb a
>benzinesnel. Szelsoseges peldakat mindig lehet talalni, de talan
>okolszabalykent azert be lehetne latni, nem?

    Zoli: Hat ha velemenyed szerint autopalyan haladni egy autoval
"szelsoseges pelda" akkor termeszetesen igazad van.
Ha viszont arra akarsz utalni, hogy veletlenul pont rabukkantam a
kakukktojasra, vagyis egy dizelnel hangosabb benzinesre, akkor alljon
itt egy kis lista par nagy szamban eladott autorol es mert zajszintjukrol
3 kulonbozo sebessegnel merve (alapjarat / 90 km/h / 130 km/h).
Az adatok decibelben vannak megadva, vagyis +3 decibel
a zajszint megduplazasat jelenti:

Peugeot 206
benzin 1.4l :     48/71/76
dizel 2.0 HDi:  50/68/74

Citroen C3
benzin 1.4l:    42/70/75
dizel 1.4 HDi:50/68/74

Peugeot 307 SW
benzin 1.6 16V:    42/67/73
dizel 2.0 HDi:      44/64/69

Citroen Xsara
benzin 1.6 16V:    43/67/73
dizel 2.0 HDi:      49/68/74

Golf
benzin 1.6:         41/66/74
dizel TDi100:    52/66/73

    Tehat szo sincs kakukktojasrol, jopar nepszeru autora all az allitas.
Az elozo levelemben mindossze arnyalni probaltam a kepet, es
azt elmondani, hogy alapjaraton, vagy kis sebessegnel a dizel
hangosabb, mint a benzines, mig nagyobb sebesseg (pl. autopalyamenet)
eseten ez mar nem igaz. Ezzel reszemrol tenyleg lezarom a vitat.

>Ez itt mar elegge OFF, de tavasszal en is nezelodtem allas utan. Mernoki
>diploma, nyelvtudas, 4 eves sales tapasztalat amit fel tudok mutatni,
>doktori nelkul. Az 500ezer brutto + kocsi + telefon + notebook atlagos
>ajanlat volt a komolyabb cegeknel (Xerox, Vivendi, HP... es par kisebb,
>de komoly ceg).

    Gabor: Igazad van, ez tenyleg kicsit off. Ezert csak egy-ket mondat:
Teny, hogy en kisebb helyeken keresgeltem, nem mammutcegeknel,
ez lehet az egyik magyarazat. A masik, hogy en nem marketinges, vagy
sales munkat kerestem, hanem kutato-fejleszto mernokit. Ebben az
esetben mar eleve ugrik a kocsi+telefon+notebook, hiszen az illetonek
nincs ra szuksege.

    Udv:

    Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re: replica es elektromos atepites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Balazs irta:
>De hallottam egy sracrol, aki egyedi autokat akart
>epiteni Mo-on, de abbahagyta, mert nem tudta itthon
>levizsgaztatni :(( Egy masik ismerost is megkerdeztem
>kb. egy eve, es o is megerositette, hogy nem lehet
>itthon levizsgaztatni :(
Le lehet, csak muszakilag sem olcso ugy megcsinalni,
hogy jo legyen, meg a bevizsgaltatas sem ket filler.


>Persze Angliaban egy sva nevu vizsgaval elintezik az
>egeszet :) A legszigorubb a 101 db hangero hatar :)
Nem a hangero a legnagyobb akadaly, hanem hogy az EURO3
normakat teljesitenie kell az autonak, ha gyartasrol
van szo. Ha a replica epites belefer az atalakitas
fogalmaba, akkor elvileg meg lehet csinalni, de ezt a
legtobb esetben csak a konkret atalakitas muszaki
dokumentaciojat atnezve lehet eldonteni.

Aztan az sem mindegy, hogy hol kerdezed meg. A
budapesti KF csipobol ugy all hozza a legtobb
'problemas' atalakitashoz, hogy nem lehet. Ilyenkor
irasban kell indoklast kerni, majd megfellebezni,
esetleg a fellebezest a Kozponti Kozlekedesi
Felugyelethez (KKF) kell elkuldeni allasfoglalasert. Ha
atalakitasrol van szo, akkor szinte biztos, hogy meg
lehet csinalni, csak ilyenkor a nagy kerdes az, hogy
milyen felteteleket szab a Felugyelet.

Ha valakinek nagyon komoly szandekai vannak ilyen
ugyben, akkor azt tudom ajanlani, hogy keresse meg
valamelyik tipusvizsgalo intezetet, es kerje meg, hogy
jarja korul a temat. Az egyik a TUV-Hannover KTI a Than
Karoly utcaban, a masik pedig mi vagyunk, Autoipari
Kutato es Fejleszto Rt. a Csoka utcaban (mindketto a
XI. keruletben van a Kelenfoldi pu. kozeleben). Mivel
mindket ceg szinte napi (es sokszor szemelyes)
kapcsolatban van a KKF-fel (plusz a megyei felugyeletek
is mashogy allnak a kerdeshez, ha 'bennfentes' kerdez),
tobb az eselye, hogy normalis valaszt kapj.

Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - koromlakk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok

A kerdesem az lenne hogy hol tudnam megtalalni az autom (Astra F
Caravan '94) festekenek a pontos szinkodjat? Ha jol emlexem, ez
valahol fel kell legyen tuntetve az alvazon, de en nem talaltam
sehol.
Sajat kezu polirozas alkalmaval (semleges polir), mint az normalis is,
elokerultek  apro  csepro  festekhibak, kavicsnyomok, ezeket szeretnem
majd eltuntetni megfelelo szinu festekkel.

Tudtok Pesten vagy Szegeden olyan boltot ajanlani (esetleg arakat) ami
szinkod (RGB?) alapjan kikever nekem x mennyisegu festeket ott
helyben?

Szabi
Astra F Caravan 1.6i +matrica
+ - fogyasztas es automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


Rover 820ti 200 LE >1500 kg, sportos vezetessel, rovid tavokkal varosban
max. 13 l, orszaguton 9-10 l (hegyek kozott-volgyek kozott).

Mozgasserult kolleganak en mindenkeppen egy automata kocsit javasolnek.
Nekem volt egy gyonyoru allapotu 91-es A Vectram, 2000-es, 4 fok.
automata valtoval, klimaval, uj gumikkal, 890-ert kelt el az osszel...
Ja, ez 11 korul evett varosban, 6-7 kozott orszaguton 90-nel, 9-10 korul
140-nel.

avi
+ - Rover (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Ez egy Rover 820ti Vitesse Sport, a 800-as
sorozat (es a Rover) valaha gyartott legnagyobb, legerosebb 
autoja. "

Persze uez a moci figyel a sokkal kisebb 620 ti-ben is. 
Nekem az anno alternativa volt. Aztan egyszer volt Roverem 
(nem olyan) es soha tobbe! (Erzelmi reakcio).

"Sok aprosag, pl. olvasolampa, hatso utastervilagitas, la
btervilagitas, hazakiserofeny, belulrol nyilo csomagtarto 
es tank, kikapcsolhato tererzekelos riaszto is van. "

Ilyenek nekem is vannak, megsem luxusauto.

Mennyi alatt van 100-on?

Ha eddig is eljartal vele a Borzsonybe, miert akarod 
eladni? Ilyen auto szerelem kerdese. Tenyleg ritkasag.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Noi lelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"A citrom anyagvalasztasa noiesebb, kellemesebbek a 
karpitok, egy nonel ez is szempont lehet, DE CSAK HA MAGA 
JON RA, hogy szebb/jobb, mint a nemet."

Te tudsz valamit! :)))) Meg a zsenialis Doki (gy.k.: Dr. 
Emmett Brown) is azt mondta: "Mostantol a vilagegyetem 
masik nagy rejtelyet tanulmanyozom: a noket!"

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Szerintem ez nem a dizel, hanem a turbo erdeme. Nekem is 
szepen megy a kocsi 80-tol, de a vege 236-nal van 
negyesben :)."

Hat ez az! Itt az igazzzsag! :)

De jo neked! Es otosben hol a vege? ;))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Offpol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"T. erintettek (akinek inge...)!"

Gondolom ram celzol.

"Mi a francert kell ez? Mar eleve ez a "szeretem a Jaksot 
vagy nem...", meg "erkolcsos-e penzert mutatni a cickokat" 
kerdes is off, de ebbol politikai kerdest, propagandat stb 
csinalni(plane ilyen "verintelligens" :-)  modon)..."

Neha elofordul OT a listan. Nem ebbol csinaltam, csak per 
tangentem jegyeztem meg egy felmondatban, mit gondolok meg 
emellett az illetorol. Bocs, nem akartalak bantani es 
elrontani a napodat! Szorri.

"Ugyis annyi politikai mocsok arad felenk, minek ezt meg 
itt is..."

Ja, eppen eleg a Heti Hetes gyuloletoraja.

"Bocs, hogy ez a level sem _a_u_t_o_krol szol, ahogy 
alapvetoen kellene..."

Semmi gond, latod, velem is mi tortent 5 sorral feljebb :)))

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Focus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mit szoltok,hogy a Focus TDCi 5,5 misibe van? Annyiert 
azert lehet kapni ugyanugy menni biro benzinest is, nem?

2.0 130 LE minimum 0,5 milkoval olcsobb kell, hogy legyen. 
Ennyiert szerintem nem fognak sokat eladni.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - cikkek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Zoli irta:
>Az az erdekes, hogy az utshow auto magazinban olvastam, hogy "a
>hidropneumatikus rugozasu francia auto kanyarveteli tulajdonsagai
>hajmeresztoek: a C5 a legenyhebb terhelesvaltasra is keresztbe fordul.
>Ezen a felfuggesztes sport-allasba kapcsolasa sem segit, mert a farolasi
>hajlam nem, csupan a karosszeria dolese csokken."
>Citroeneknel visszafele fejlesztenek?

A C5 cikkre reagaltak tobben is a PSA forumon, egyebkent az ujsag (egyik?)
szerkesztoje is ott van, megigerte, hogy "megdorgalja" a cikk
szerzojet :-) Itt idezek ketto, kicsit hozzaertobb reagalast:
"En meg ekkora faszsagot nem lattam! Olvastam a cikket, de nem emlekszem ki
irta, az viszont biztos, hogy semmi koze nem volt azokhoz az autokhoz. Az a
jol megalapozott sejtesem, hogy arrafele bizony ugy szuletnek idonkent
tesztek, hogy az illetok bele sem ulnek kiszemelt aldozataikba! Most is ez
tortenhetett, nemi pikanteriaval megfuszerezve a dolgot! Mintha a pozitiv es
negativ tulajdonsagokat veletlenszeruen osztottak volna ki az ot auto
kozott, es sajna a C5-nek jutottak ezek az abszurd es minden esszeruseget
kizaro gondolatok!
Az ot kocsi kozul csak a Vectrat nem probaltam, szerintem messze a C5 viszi
a primet futomuben (amugy nem vagyok elajulva a kocsitol:)), a Laguna
szinten nem rossz, de kozel sem olyan finom, preciz, mint a C5. A Mondeo
hatso futomuve - akarmennyire is buszkek ra a nemetek - sajnos kanyarokban
gyakran rendetlenkedik, a hatso kerekek olyankor tobbet vannak a levegoben,
mint az uton, a rugozas viszont elfogadhato. A Primera leginkabb
"semmilyen", vagy olyan "japanos", preciz, kicsit kemeny, de neha dolos -
eppenseggel lehet vele autozni! Opelben pedig en meg nem tapasztaltam jo
futomuvet, miert eppen az uj Vectraban lenne ilyen? (Persze, lehet, hogy
eppen ezert lesz jo? :))
Szoval szerintem keress hitelesebb informacio forrast, de leginkább probald
ki valamennyit! Ebben az arkategoriaban szerintem mindegyik marka kereskedoi
biztositanak Neked probalehetoseget!"

"Ez a kitoresre hajlamos C5 futomu nagyon erdekes. En akarhogy nyustoltem,
nem sikerult megcsusztatni, pedig megprobaltam a V6-ot a Polus parkolojaban
megforgatni. Nem egeszen 6m-es fordulokor, kormany teljesen alaszedve,
padlogaz. Az utasom atrendezodott a masik sarokba hatul a boron, a kisero
meg ratapadt az oldaluvegre. A C5 meg csak kanyarodott, kanyarodott,
kanyarodott... Ezek utan eleg sokszor volt lehetosegem C5 HDI-t vezetni mint
ertekesito helyettes. Na az meg sokat kapott, de a futomu jelesre
vizsgazott.
Nemelyiknel elofordult zorgo hang a hatso futomubol, valamilyen technologiai
hiba miatt (gyerekbetegseg). Erre persze jott a gyari javitasi modszer A
futomu egyik esetben sem valt veszelyesse (ellentetben a VW termekeivel),
mindossze zavaro zorej volt.

>A vicc az, hogy kenyelmesen
>himabolozo XM allitolag meg a BMW M5-ot szorongatta
>(na jo, eleg jol kozelitette) a kanyarokban...

2.0i XM tesztet olvastam /'90-es ujsag/, ahol nemetek hoztak egy Merci
230E-t meg egy BMW 520i-t, es a
gyorsulast teszteltek a harom auto kozott. Az XM a Mercit siman legyorsulta
(erre szamitottak is). A meglepetes a BMW-nel jott, idezem: "a kifejezetten
sportos limuzinnak tartott 520i-t meg ket szemellyel is legyorsulta az XM,
rugalmassagban pedig egyszeruen megalazta."
Azert az M5-ot remelem a 3000-es V6-tal eresztettek ossze ;-)
---
Ujabb szenzacio a Mercedesnel:
 "Alapvetoen az, hogy egy legrugo kemenyseget szabalyozni lehet, esetleg
automatikusan is, vilagujdonsag. A trukk lenyege, hogy a levegorugot harom
kulon kamrara osztottak. Ha a harom kamra osszekotve egyetlen teret alkot,
lagy, kenyelmes a rugozas. Ha kemenyebb rugozas szuksegeltetik, lezarunk egy
kamrat, es a kisebb terfogat meredekebb karakterisztikat eredmenyez.
Hatarozottabb, kemenyebb, sportosabb lesz a rugozas, nagyobb
menetstabilitassal."

Nezd ma': folfedeztek a tyukszarban az utoeret!
Mi meg vilagszenzacion ulunk mar 18 eve, csak nem tudtunk rola :-))))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Re: automoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

G.Laci Zoltan irta:
> Chuky irta:
> <Szerintem van erzekelo. Azt tippelem, hogy mivel
> (ha jol emlexem) a Citroeneknek a hatso kereket
> reszben fedi a karosszeria, bedilizik a moso
> erzekeloje.>
> Ilyen takaras ugyan van a CX-nel, de a mosoban az ember
> felemeli a kasznit felso szereloallasba oszt kesz.
> Maris nincs is utban az erzekelonek, sot a dobot jobban
> ki tudja mosni.
Igy van, raadasul a takaras csak a felso reszet fedi a kereknek, XM-nel meg
mar nincs is takaras normal allasban sem. A szenzor valahol alul kellene
hogy figyeljen a kaszni alatt -elmeletileg.

> Joe, mindig ugyanabba a mosoba jarsz ? Ne menj oda
> tobbet... :-))
Igen, de en ezt szeretem :-))) Ez az egyik *M* kutnal van es az az egyetlen
normalis moso Veszpremben (a masik *M* kut mosoja mar nem ugyanaz). Ez
ketszer vegigmegy nagy nyomasu vizzel, aztan beszorja samponnal, lekefeli,
aztan leobliti, aztan forroviasz, aztan ketszer szarit (kozben persze
kerek/alvaz mosas, en meg elszopogatok egy kolat meg betermelek 4 kilo
Kinder Buenot), es mindezert kernek 800 penzt (kola, Bueno kulon
fizetendo!). A tobbi kut mosoja meg szart sem er: ketszer vegigmennek a
kocsin aztan annyi, takarodo, meg egy bambit se lehet nyugodtan ennyi ido
alatt meginni. Van meg a J*t-nel az a fajta, ami "athuzza" a kocsit a
kefeken, ott mondjuk normalisan legozborotvazzak elotte, de mindig hosszu a
sor. Viszont ha rendes mosast kersz, kapsz ket zacsko csipszet ingyer!
Kezimosoba meg 2-3 havonta szoktam vinni nagytakaritasra.
Ma elmegyek es rakerdezek a kutasoktol...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - raaaaadar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Szabad a trafipax-zavarás
Egy kormányrendelet értelmében legális a radarzavaró autóban tartása
Index
2002. június 12., szerda 20:23
Legálisan tartható autóban radarzavaró, radarjelző eszköz egy május 15-i
kormányrendelet nyomán. A mániákus gyorshajtók kultikus tárgyának tartása
eddig a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökre vonatkozó rendelet
szerint szabálysértésnek minősült. A rendőrség egyelőre nem tudja, milyen
módon léphet fel a trafipax-kijátszók ellen."

Na, errol valaki tobbet?
Mert akkor ihajla!!!!!
:-))))

Udv joe
XM 2.1TD
+ - oldalankent eltero tengelytav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az autopiacban olvastam, hogy az elso generacios Renault 5-os sok mindent,
>peldaul a $SUBJECTet is megtartotta az R4-bol. Ezt ugy kell erteni, hogy
>az egyik oldalon hatrebb volt a kereke, mint a masikon, vagy rosszul
>fogalmaztak?

Ezt nyugodtan ird meg az Index amokfutok topicjaba, mert oda valo!
Falrengeto baromsag...
Fogash
+ - mennyit eszik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>130 LE-s benzines megeszik 12 litert
>> Magadnal vagy? Mazda 323F 137 LE: varosban 9L,
>Maganal van. Egy 130 lovas benzines (hacsak nem valami nagyon kis tomegu
>kocsiba applikaljak) siman bekajalhat 12 litert varosban. Nem lehet,
>hogy a te 9 literedben van egy kis orszagut, vagy ejszakai kozlekedes?
>Mert akkor maris nem varosi.

Sajat ill. felesegem stilusat tudom felemlegetni tobb auton.

1. Seat Toledo 1.6/101LE: tisztan varosi hasznalat ugyan ritkan jon ossze, a
leggyakoribb a Bp-i araszolas (reggel 8-9 es du 16-18 kozott) + autopalya
150-160-nal. Igy megyek 55 liter benzinnel kb 600kmt=9,1. Ugyanez az auto
normalisan hajtva (orszaguton 100, autopalyan 130, klimaval) siman elgurul 8
literrel.

2. Alfa 155 2.0/150(!)LE: felesegem jar vele dolgozni, (Gyorben, ami annyira
nem dugulos, mint Pest belvaros, de 5km-t megy hideg indulassal reggel is,
este is.) Igy tisztan varosozva, nyaron klimaval, telen a hideg miatt kb
500km-re tankolok 48-50 litert, vagyis 10 liter korul fogyaszt. Ha a het
vegen sokat futkosok vele, es minden lampanal elvezem, hogy Alfa Romeo
:-)))) (meleg motorral 1-2: 7000ig, sorban haladas 2.ban 4500-zal, kis
helyeken is gyorsitas-lassitas), akkor 500km-re 60litert tankolok, vagyis
igy lesz meg a 12liter/100km... Ugyanez az auto hosszabb uton (orszagut,
autopalya vegyesen, 100-130kmh, klimaval, 4szemellyel, tele csomagtartoval)
is beeri 8 literrel, ilyenkor a 600km-re 50 liter alatt tankolok. (A konyv
szerint 65 literes a tankja, de 50l elfogyasztasa utan mar stabilan nullan
all a mutato.) Pragabol hazafele jovet (negyen, egyheti cuccal, klimaval,
180nal) is 9 alatti fogyasztast produkalt.

3. Egykori Fiat Tempram 2.0/115LE: Tiszta varosban a felesegemmel ugyanugy
10et evett, mint a 35 loval erosebb Alfa, amikor marcius legelejen elmentunk
a Genfi Autoszalonra (teli gumi, autopalya 140-150kmh, helyenkent hoban,
latyakban csortetes 100km-eken, az Alpok legmagasabb reszeinek meglatogatasa
(Chamonix, Mont Blanc)) 2700km-re 8,2-es atlagfogyi jott ki.

Lehet, hogy en egy hos vagyok, de nalam ezek az autok igy esznek. Nincs
tojas a talpam alatt, de ha nem kimondottan elvezkedes a vezetes celja,
akkor teljesen normalisan csinalom. Meggyozodesem, hogy normalisan
kozlekedve (seb.hatarok betartasaval) siman lehetne meg az enyembol is egy
litert lefaragni, de nekem ennyit meger a gyorsabb haladas.
Otleteim sokat fogyasztok szamara:
1.) guminyomasok rendszeres ellenorzese (a gumikban akar fel liter benzin is
lehet 100km-enkent...)
2.) egyenletes haladasnal felkapcsolni, magas fokozatban, alacsony
fordulaton KIS GAZZAL (epphogy csak nyomott pedallal!) haladni. 50-60-nal
otodikben az auto akkor is tartja a sebesseget, ha 10%-ot nyomsz be a
pedalon, es akkor sem gyorsit, ha 40%-ig benyomod. A kulonbseg literekben
merheto, mashogy nem...
3.) orszaguti haladasnal: 3/4 gazokkal kihuzatni minden fokozatot kozepes
fordulatig (4000-4500), negyediket addig a sebessegig, amivel haladni
akarunk. Utana 5., es gurulas. A gazt csak annyira nyomni, hogy a kocsi NE
LASSULJON. Ki lehet probalni, a pedallal minden autoban lehet legalab
1-2cm-t ugy jatszani, hogy a kocsi erezhetoen nem gyorsul/lassul. Csak a
fogyasztasa valtozik.
4.) Ha csak 2500ig akarjuk kihuzatni, akkor ne padlogazzal tegyuk. Huzassuk
inkabb tovabb, kisebb gazzal.
5.) Ha nem sietunk, pici gazokkal operaljunk, ne kezdjen el rangatni szegeny
auto az alacsony fordulat+nagy gaz kombinaciojatol.

Ja es meg egy :   6.) mindig ugyanaddig tankoljunk. Ha megszoktuk, hogy a
pisztoly elso kattanasaig toltunk, akkor mindig annyi legyen. Belecsorgatott
5 liter akar 10% virtualis fogyasztasnovekedest is okoz!

Sok sikert hozza.
Fogash
+ - C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az az erdekes, hogy az utshow auto magazinban olvastam, hogy "a
>hidropneumatikus rugozasu francia auto kanyarveteli tulajdonsagai
>hajmeresztoek: a C5 a legenyhebb terhelesvaltasra is keresztbe fordul.
>Ezen a felfuggesztes sport-allasba kapcsolasa sem segit, mert a farolasi
>hajlam nem, csupan a karosszeria dolese csokken."

Idokozben en is olvastam, de nem tudok vele egyeterteni. A B.orsi Tesco
parkoloba direkt azert mentem ki, hogy a C5ot megnyekergessem. Stabil
alulkormanyzott, csak az elejet tolta, ha gazt adtam, ha fekeztem
kanyarban... Viszont az aknafedot, fekvorendort messze nem vasalta ki olyan
szepen, mint az XM...
Szoval a visszafejlodes (kommercializalodas, akar csak az osszes karakteres
autoban) igaz, a szar futomu szerintem nem.
Fogash
+ - Gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_PteZHYPGo29RvZPhRNTN7w)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

Sziasztok!

>A nala 120 kornyeken vasarolt gazolaj jobb minosegu volt, mint az amit a
>kutaknal kapsz, mert ebbe meg nem pancsoltak bele. Szebb volt a szine, es

Talan azert mert a tartalykocsit gyakran leengedik es tisztitjak a tartalyt. Mi
g a benzinkuton senki sem takaritja ki a tartalyt. Ami koztudottan "tele" van a
 kicsapodo paraval, es az igy keletkett rozsdaval-szemettel.

Teeby

--Boundary_(ID_PteZHYPGo29RvZPhRNTN7w)
Content-type: text/html; charset=iso-8859-2
Content-transfer-encoding: 7BIT

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 5.50.4134.100" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Sziasztok!</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV>>A nala 120 kornyeken vasarolt gazolaj jobb minosegu volt, mint az amit
 
a<BR>>kutaknal kapsz, mert ebbe meg nem pancsoltak bele. Szebb volt a szine,
 
es</DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Talan azert mert a tartalykocsit gyakran leengedik
 
es tisztitjak a tartalyt. Mig a benzinkuton senki sem takaritja ki a tartalyt. 
Ami koztudottan "tele" van a kicsapodo paraval, es az igy keletkett 
rozsdaval-szemettel.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Teeby</FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_PteZHYPGo29RvZPhRNTN7w)--

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS