Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 134
Copyright (C) HIX
1998-09-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 izzo vasarlas (mind)  12 sor     (cikkei)
2 Stopplampa II (mind)  17 sor     (cikkei)
3 RE: *** HIX AUTO *** #131 (mind)  26 sor     (cikkei)
4 "sensonic" valto+tengelykapcs. (mind)  24 sor     (cikkei)
5 VEGYESEN (mind)  100 sor     (cikkei)
6 védelem (mind)  33 sor     (cikkei)
7 Gokart (mind)  14 sor     (cikkei)
8 Reagalasok (mind)  50 sor     (cikkei)
9 Pannonia (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Vakito fenyszorok (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Re: Gumik egernek (mind)  33 sor     (cikkei)
12 Re: LPG (mind)  36 sor     (cikkei)
13 gumi, vilagitas (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Re: 4 erintkezos Bosch gyertya (mind)  22 sor     (cikkei)
15 Re:kezifek (mind)  21 sor     (cikkei)
16 Re:Betolas (mind)  9 sor     (cikkei)
17 Re: Gumik egernek (mind)  11 sor     (cikkei)
18 Trabant (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - izzo vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia

En a TESCO aruhazlanc Fogarasi uti aruhazaban vettem az emlitett 979
Ft-ert. Igaz, hogy ez XIV ker, de kb 1 km-re mar a X-ik kezdodik :) 
	
Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.02*
************************************************
+ - Stopplampa II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A KRESZ szerint minden indulás előtt ellenőrizni kell a 
     >jelzőberendezések
     >működését, a gumik állapotát, stb. .......
     >
     >Bocs a közbeszólásért !
     
     Semmi gond, ez amugyis egy diszkusszios forum :-))
     
     Persze, a KRESZ eloirja, bar kene egy par tipp, hogy a feklampat 
     hogyan tudom egyedul ellenorizni egyszeruen ;-9
     
     A felvetesen inkabb teoretikus (jogi?) jellegu. En tudom, hogy a
     lampa nem fog mukodni es azt is, hogy a haramia garantaltan nem fog 
     fekprobat tartani, tehat szerintem van felelossegem. Semmi sem 
     garantalja ui. hogy a tolvajnak van jogsija.
     
     SaZ
+ - RE: *** HIX AUTO *** #131 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

"Nem vagyok lista tag, de lenne egy kerdesem a lista tagjaihoz. Kocsit
akarok venni es felajanlottak egy 1994-es Opel Corsa viva 1,5D-t 1,3
millioert (alu felni, hatso spoiler(remelem igy irjak), gyari radio, el.
ablak, stb.) Nektek mi a velemenyetek a kocsirol, az Opel dieselekrol
altalaban, a Corsarol es konkretan errol az autorol? Megeri megvenni?
Mit kell rajta megnezni, bemeretni?

Figyi! 

azt szeretnem mondani, hogy mikor veszed az autot, es az elado eloall
ilyenekkel, hogy dicseri a spoilert, meg a gyari radiot, akkor ha magadban
orulsz is, ne kezdj el lelkendezni. :-) Csak hummogjel egy kicsit, "aha, latom,
latom, de mi ez a rangatas? mintha kopogna itt valami..." 
Neki az a dolga, hogy dicserje, neked meg az, hogy eszrevedd a hibakat, es 
mondjad is, hogy tudja, hogy eszrevetted, es nem lehet am teged palira venni.

Es maga az auto szamit eladaskor, de ilyenek, hogy alufelni, spoiler... az en k
ocsimon
is van, meg sportkormany meg legkurt meg felujitott motor is (majd), de azt tud
ni
kell, hogy ezeket megveszem X forintert, es eladaskor 0 forintot ernek...

jo vasarlast
zoli
+ - "sensonic" valto+tengelykapcs. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 3-mal ezelotti szamban megadott Philips-izzos linket kovetve
annak a Saab-os sracnak a honlapjan megtalaltam a multkor
emlegetett valtotipus leirasat. a 900-as Saab-ba opcionalisan
rendelheto. A leiras, felig-meddig az o szavaival:

Manualis valtom, de nincs kuplung! Megvan az automata valto
elonye, egy lab eleg, de a manualis valto elonye is, azaz, hogy
kezzel az ember maganak kapcsolgat. A valtashoz kicsit fel
kell engedni a gazpedalt, es mozditani a sebvaltokart.
Eloszor nagyon kulonos a Sensonic-kal szerelt kocsit vezetni,
tudatos erofeszitesre van szukseg,hogy a labunkat a foldon tartsuk.
Nagy a kisertes, hogy a bal labbal valamit tegyunk, foleg az elso
par alkalommal. Amig csak a taposot nyomkodjuk, addig nincs baj,
de a fekpedal benyomasa valtas kozben ellenjavallt !
A kezifek hasznalatara van szukseg lejtos uton valo elindulasnal,
kulonben hatragurul a kocsi. Ha sebessegben hagyjuk anelkul,
hogy haladnank, a muszerfal hangjelzest ad, es "DISENGAGE GEAR"
figyelmezteto felirat jelenik meg. (RAKJA URESBE).

a seb.valto kar kepe: 
http://www.ultranet.com/~bevanrl/images/sensonic.GIF

udv
zoli
+ - VEGYESEN (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. BUSZOK FEKEZESE
Tobben megirtak, hogy a legfeket kapcsolgatja a sofor lampanal,
megalloban, stb. Aki a retardert ide sorolta annak irom ezt:
a retarder (magyarul tartos fek) egy olyan szerkezet, amely a jarmu
uzemi- es rogzito fekrendszeretol fuggetlenul kepes a jarmuvet
lassitani, ill. lejtmenetben tetszoleges ideig allando sebesseget
tartani. EU eloiras szerint minden autobuszt es x tonna ossztomeg felett
minden teherautot fel kell szerelni ilyen berendezessel.
A gyakorlati megvalositas 3 fele modon terjedt el:
1.1 kipufogofek. A motorbol kiaramlo kipufogogazok szabad utjat zarja el
egy pillangoszelep. Ezutan a motor kompresszorkent mukodik, olyan,
mintha a motorfek-hatas felerosodne. Csak sebessegbe kapcsolt valtonal
mukodik, kuplung kinyomasara old.
1.2 orvenyaramu tartosfekek
a kardantengelyre szerelt tarcsa az alvazhoz rogzitett
elektromagnes-tekercsek kozott forog. A tekercsekbe aramot vezetve a
tarcsaban orvenyaramok keletkeznek, (Lorentz-ero? kozepisk. fizika 3.-4.
osztaly...) ami fekezi a tarcsat. A mozg. energia hove alakul benne.
Elonye: A kardan merev kapcsolatban all a kerekkel, tehat a fekhatas
oldott kuplungnal is ervenyesul, lehet kozben visszakapcsolni.
Sebessegtarto. A gyorsabban mozgo tarcsara nagyobb ero hat, tehat jobban
fekezi, mig lassulas eseten az ero is csokken. Igy egy onszabalyzo
egyensuly all be, eszrevehetetlen seb. ingadozassal. A jarmu vegtelen
hosszu lejton is egyenletes sebesseggel gurul le.
1.3 Hidraulikus tartosfek
A sebessegvaltoba, vagy kulon hazba epitett hidraulikus szivattyu
hajtasara forditja a mozg. energiat. A hidr.-ban tarolt energiat pedig
valamilyen szabalyozhato fogyaszton emeszti fel (hove alakitja). Ezt
hutheti a motor hutovize, vagy olajhuto. Elonye kb. u.a. mint az 1.2-nek
+ kisebb helyigeny.
Gyarto cegek tobbek kozott: VOIGHT, TELMA, ITT-TEVES, Lucas, stb.


2. hatso gumi.
A jarmu iranytartasat MINDIG a hatso tengely hatarozza meg. Ebbe
beletartozik az oda felszerelt gumi allapota is.
Az osszes autogyar alulkormanyzott autokat tervez, es nem veletlenul.
Alulkormanyzott auto eseten mindig az elso kerekek veszitik el a
tapadasukat eloszor. ekkor a kocsi az addigi ivmenet helyett erinto
iranyban csuszik es LASSUL. Amikor elegge lelassult, a kerek visszanyeri
a tapadasat, es az autot ujra ivre forditja. Ha eleg szeles az uttest,
akkor nem az arokparton fordulunk. Ha nincs ennyi hely, akkor a kormanyt
egyenesbe forditva nagy fekezes, majd ujra kormanyzas (fek nelkul) es
igy kisebb sebesseggel, de iven fordulunk.
Tulkormanyzott esetben az addig alulkormanyzottan viselkedo auto
HIRTELEN, VARATLANUL kitor, azaz az iven halado elso kerekek mellett a
hatso kerekek erinto iranyban elcsusznak, megporditve az autot. A
jelenseg varatlanul jelentkezik, es az ellenkormanyzassal IS csak ritkan
korrigalhato. (Arrol nem beszelve, hogy a tobbseg csak beszel az
ellenkormanyzasrol...) Ez nagyon jol lathato mindenfele autoversenyen,
es nem keverendo ossze a raliban hasznalatos erocsusztatassal.
A legtobb gond kulonben sem a kanyarok bevetelevel van, arra ra lehet
keszulni, lehet eleve keresztben menni, stb. De ha kanyarban kell
veszfekezni, ami az egyik leggyakoribb es legkezelhetetlenebb
veszhelyzet az utakon, akkor alulkormanyzott autora van szukseg, ill.
iranyithato jarmure. Ez pedig csak jol tapado hatso kerekekkel oldhato
meg.  Fekezesnel egyebkent is sokkal fontosabb a jarmu iranyithatosaga,
mint a rovid fekut. (AZ ABS elonye is itt keresendo.)
Igaz, hogy kormanyzasnal jobban iranyithato az elore szerelt jo gumikkal
biro auto, de ez kb olyan biztonsag, mint jegen a 4x4. Jobban
iranyithato, ezert gyorsabban megyunk. A nagyobb sebesseg miatt
elobb-utobb kitor, akkor viszont megfoghatatlan, mert hatul nincs
tapadas. Ha elol van a gyengebb, akkor eleve ovatosabbak vagyunk, es ha
veletlenul megis rosszfel csuszna, a jo hatso gumival (es kisebb
sebesseggel) jobb eselyunk van a kocsi megfogasara. Es a cel a
BIZTONSAGOS kozlekedes, nem a gyors kozlekedes. (A sok huje azt hiszi,
hogy ha havon jobban gyorsul a quattroja, akkor jobban is lassul, pedig
fek azon sincs tobb! Az osszkerekhajtas, az ABS es tarsaik csuszos uton,
nem elegge tajekozott es/vagy gyakorlott vezetonel kimondottan
VESZELYFORRASnak minosulnek, mert hamis biztonsagerzetet adnak a
vezetonek.)
Osszefoglalva: HATRA A JOBB GUMIT!!!
(megj.: a fizikai magyarazatot, eroparokkal stb. mar megirta valaki, tok
igaza van.)
3. Valaki olmozottat tankolt (allitolag)
A kat. tonkremenetele nem erzodik az auto menetteljesitmenyen. Csak
olyan mint egy + kipufogodob, ami a rajta atmeno kip. gazt varialja, de
a motor errol nem tud! A lambda szonda meg a kipufogogazt figyeli, de a
katalizator ELOTT, tehat nem tud arrol, hogy milyen a katalizator.
Olmozott benzint nem tudsz beletolteni, mert az olommentes beontonyilas
jelentosen (10-15mm) szukebb az olmozottenal, tehat az olmos
toltopisztoly nem megy bele az olommentes lyukba. Szerintem csak
betankoltal egy halom mocskot, emiatt nem megy a gepezet. Vegy egy
benzinszurot (nalunk 150 FT) es epitsd be ( cso elvag, 2 pici bilincs,
10 perc az udvaron , 1 kes, 1 csavarhuzo) az AC-pumpa es a befecskendezo

koze. Ha van a tankon leereszto csavar, erdemes atmosni az egeszet. A
kat. mukodokepessegerol egy kip. gaz-meressel lehet gyorsan es olcson
meggyozodni.  Amugy tisztan olmozott benzinnel nyomulva kb 1 km alatt
(vagy 1-2 perc uresjaratban) tonkremegy, mert az olom elzarja a
katalitikus femet a kip. gaztol. De (mint mar irtam) EZT AZ AUTO
MENETTULAJDONSAGAIN NEM EREZNI!)

Udv
Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - védelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.


Már régóta olvasom a védelemmel kapcsolatos témákat, és igen érdekesnek
tartom. Szerintem a "seprűnyél" (baltazár, sebváltó-kézifék összekötő
zár, sebváltó zár...) szerű zárak tényleg csak az alkalmi tolvaj
elriasztására valók Lenne egy kérdésem, érdekelne a véleményetek
kétfajta anti-lopás herkentyűröl. Az egyik egy sebváltózár, ami nem egy
"u" alakú füllel fogja meg a sebváltót, és csúnya, hanem a sebváltó
alatti részbe van beépítve, és egy rúddal blokkol.Az egészből csak egy
zár látszik, de az sincs túl látványos helyen.A másik a kerékzár.Már
láttam hirdetést újságban, ez olyan mint amilyet a tilosban parkoló
kocsikra raknak a rendőrök a belvárosban, ebből is van többféle( ami az
egész kereket fogja és ami csak a "küllőbe" van beakasztva).


csá.

Fraky.


u.i.. Az én autómat június 5-én lovasították meg az Europark "őrzött"
parkolójából. Sajnos nem volt benne a seprűnyél, mert már annyiszor
parkoltam ott, hogy lusta voltam felrakni, meghát ki vinne el egy 79-es
Audi 80-ast, pláne onnan....Na mindegy , szóval szerintem egy alkalmi
tolvaj vitte el, és ha benne lett volna a seprűnyél, akkor nem vitték
volna el. A téma egyébként azért is érdekel, mert majd szeretnék venni
egy nagyobb értékű, és fiatalabb autót, mint az előző, és jól be akarom
biztosítani lopás elen, de én is azt a véleményt osztom, hogy tökéletes
védelem nincsen sajnos.Ha véletlenüla fent említett parkolóba tévedsz,
minden kezed ügyébe kerülő zárat, lakatot tegyél fel a kocsidra, mert a
látszat ellenére a parkoló nem őrzött. Egyébként ezt a biztonsági
szolgálat mondta.....
+ - Gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ugy tunik, nem sok szo esik itt az autoversenyekrol. Igazabol a muszaki
hatterek erdekelnek. Van egy baratom, aki gokartozik, ugyhogy nehany
temahoz en is hozza tudnek szolni. Elsosorban a ketutemu motorokkal
kapcsolatban.
Van egyebken egy elado gokart: 125 ccm -es ETZ motor hajtja. Ez talan
nem tunik nagy dolognak, de: kb 20 LE, olyan 6500-as fordulatszamtol
kezd megjonni az ereje es 9500-ig tart. Kecskemeten a gokartpalyan
kozel 80-as atlagot lehet menni vele. Egy jo utcai sportkocsi meg a
celegyenesben sem tudja elerni a 100-at (vagy ha igen, a vegen nem tud
befordulni...)
Csoka
	Adamo
+ - Reagalasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Katalizator es olmozott benzin

En azt hallottam, hogy vegszukseg eseten max 5litert
ra lehet tankolni a tank aljan lotyogo 5-6 liter olmozatlanra.
A legelso alkalommal azutan tovabb higitani olmozatlannal.
Egy fel tank olmozott biztosan hazavagja a katalizatort.

Autovedelem

Azt mondjak: a tolvajnak van szakertelme, felkeszultsege
megfelelo szerszama csak ideje nincs.

Tuning

Most olvastam egy autos ujsagban: Lendkerek tuning
+20% teljesitmeny. Ez hogy lehet?

Kozpontizar
>ideje, es nem tudom, csak sejtem a valaszt: hogyan mukodik a
>kozpontizar, azaz hogyan vannak "osszekotve" az egyes zarak?
Alapvetoen parhuzamosan.
Vazlatosan:
Minden ajtoban van egy motor. Mindegyiknek van ket kivezetese.
Ezek mind parhuzamosan vannak kotve. A 4 vagy tobb motort a vezerlo
elektronika egyszerre mukodteti.
Az elso ajtokban a motorokba be van epitve egy mikrokapcsolo
is, ez +3 vezetek (ezek is parhuzamosan vannak kotve)
Ez nem vegallaskapcsolo! Semmi koze a motorok esetleges leegesehez.
Vegallaskapcsolo egyaltalan nincs. A vezerles ideje olyan rovid
(0,2 sec), hogy a motornak nincs ideje leegni. Nem is
szeretik, ha folyamatosan fel-le kell jarniuk.
A mikrokapcsolo ket allasu van egy kozos szal es attol fuggoen,
hogy a gomb fel van huzva vagy le van nyomva az egyik illetve
masik kivezetessel ad kontaktust. Ezek a szalak szinten a vezerlo
elektronikaba mennek. Ez teszi lehetove, hogy kulccsal is
lehessen nyitni-zarni az osszes ajtot.
Letezik csak 2 vezetekes motorokbol allo, indukalt feszt figyelo
rendszer is. Magyar szabadalom, sajnos nem tul megbizhato, zavar-
erzekeny.

Garancia

A torveny betuje szerint csak azokra a meghibasodasokra nem terjed
ki a garancia, melyeket szakszerutlen beavatkozas okozott.
Tehat, ha magad epitesz be egy ablakemelot, vagy levagod a hatso
ajtot, mert neked ugy tetszik, attol meg a motor garancialis.

**********************************
    Akos   
**********************************
+ - Pannonia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek mindenfele informaciot (konyv, muszaki leiras, kepek, www,
lev.lista, ...) Pannonia motorkerekparrol.
Konyvek, leirasok megvetele vagy ha megoldhato masolasa is erdekelne.

Ha tudtok antikvariumot, konyvesboltot vagy egyeb lelohelyet irjatok.

Koszi, BZoli
+ - Vakito fenyszorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem mindenkinek!

   A vakito fenyszorok esetehez szolnek hozza.  Szerintem nem az uj
nagyobb fenyereju fenyszorok okozzak a nagyobb vakitast.  Eloszor is en
ugy hallottam, hogy pl. Phillips csak tavolsagi uzemmodban ad nagyobb
fenyt (most tekintsunk el a Tungsramos tapasztalatoktol), tompitottnal
nem.  Namarmost akkor ez nem szamit, mert ugye feltetelezhetjuk
autostarsainrol, hogy leoltjak a fenyszoroikat.  A masik a tapasztalati
teny.  Engem speciel nem zavarnak az uj fenyszorok (pl. Audi, Mercedes,
BMX ujabb modelljei, a hatalmas fenyerejukkel, mert nem vakit, es foleg
nem a szemembe.  Nagyobb problemat jelentenek a be nem allitott
fenyszorok (sajnos eleg sok van beloluk), es a Dacia-effektus (hatulra
bekerul +20kg, es felall az eleje).  Tapasztalataimat egy E Kadettben
szoktam szerezni az utobbi idoben, amirol tudni kell, hogy egy atlagos
vezetonel mindig legalabb 10-15 cm-rel alacsonyabban ulok.
   A masik fontos az elvakitassal kapcsolatban: a belul is tiszta
szelvedo.  En mindig jo nagyokat szoktam kuzdeni, hogy belul is teljesen
tiszta, zsirmentes legyen.  Ejszaka fel siker!  Az elmosodott maszatos
szelvedo egyszeruen idegesit!
   Szoval szerintem mindenki legyen szives JOL! beallitott fenyszoroval
jarni.

Bogyo
+ - Re: Gumik egernek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 10:06 98.09.07.", you wrote:
>Ha barmelyik kerek megcsuszik, te arra mesz, amerre akarsz, s az autod
>szintugy.
>Nem vezetestechnikarol volt szo, hanem a gumikrol. Kedvelem a trefat, de
>legy szives komoly indoklast kuldeni, mert kulonben azok akik hajlandoak
>elolvasni es ertelmezni a rovid magyarazatot, ketsegek koze fognak
>kerulni. Tehat varom az indoklast. Nyugodtan keverd bele a fizikat, meg
>a mechanikat, az idevag. A targoncas poenod nem.

Az iranyitott csuszas es az iranyithatatlan elszallas kozott jelentos
kulonbseg van. Lasd meg: gokart, (ero)autoversenyek, salakmotor. A csuszas
nem kezelheto a vezetestechnikatol fuggetlenul: egy iranyitatlan tomeg es
az iranyitott auto nem azonos reakciokat iger.

Az iranyitas lehetosegerol nem kell lemondani. Ha a kormanyzott kerek
csuszik, akkor megis.

Egy akadaly elott meg lehet allni, es ki lehet kerulni. Blokkolo elso
kerekkel egyikre sincs sok esely, mert nincs tapadas a kormanyzott, es
nagyobb fekerot kozvetiteni kepes kereken. Ha a hatso kerek csuszik, az
elso, kormanyzott, iranyitott kerekkel es a jo vezetestechnikaval tudatosan
kezelt mozgast produkalhatsz.


En igy tanultam, igy tapasztaltam, igy gyakoroltam es hasznositottam az
elmult 20 evben, auton es motoron.


    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Re: LPG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

- A gazuzemet hivatalos engedellyel biro, gaz-atalakitasra szakosodott
muhelyben epitettek be.
- Az autot elsosorban varosban hasznalom, beinditaskor es a bemelegedesig
nem gazzal, hanem benzinnel megy az auto - tehat a benzinfogyasztas nem
lehet nulla.
- A gazos szerelo normalisnak tartotta a fogyasztasi ertekeket.
- A tankolasok mindenkeppen tobbletmunkat- es kilometert jelentenek, mert
gazkutak ritkan vannak, es meg ritkabb, hogy benzinkut mellett.

Nyilvan a motor konstrukciojan, a beszereles minosegen, a beepitett
keszulek igenyessegen is mulik, hogy elonyokkel jar-e az atalakitas. Az
uzemeltetesnel is szempont kell legyen a gaz tankolasi lehetoseg kozelsege,
a gazos autohoz is erto szerelo (kulonben barmilyen motorhiba, a legkisebb
is azzal jarhat, hogy a markahoz erto szerelo a gazoshoz kuld, gazos nem
ismeri a tipust), a kornyeken uralkodo gaz-ar. A kornyekunkon 95-99 Ft volt
literje, mas hozzaszolok 80 Ft-os arrol irnak - nem mindegy.
A fogyasztasi tobbletre valoban 10-15 %-ot igernek a gazos atalakitas
elott, azonban akikkel beszeltem tapasztalataikrol, es a korabbi leveleben
beszamolo Mercedes tulajdonos is kb. 40 % fogyasztasnovekedest emlitettek.
Sajat tapasztalatom is ez volt.

A gazuzemre valo atallitas nem egyertelmuen szerencses megoldas, a tobb,
mint szazezer forintos beepitesi koltseg megterulese bizonytalan, a gazos
uzemeltetes szamos kenyelmetlenseggel jar (kisebb csomagter,
szervizproblemak, tankolasi kenyelmetlensegek, ritkabb kuthalozat, nem
szabad parkolohazba behajtani, egyenetlen alapjarat es
teljesitmenycsokkenes, stb.), a biztos megterulesre csak az szamitson, aki
nem a hivatalos aron tankol, hanem palackbol.



    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - gumi, vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Bocs hogy csak most reagalok az gumis irasra, de hetvegen nem olvasom a
listat.

Attilanak nem sikerult meggyoznie arrol hogy a hatso kerekekre rakjam a
jobb gumikat, en Lajbi velemenyevel ertek egyet. Egyebkent egy semleges
tulajdonsagu auto viselkedesen csak rontani lehet hogyha csak egyik
tengelyen cserelsz gumikat. A kerdes csak az, hogy a semleges autobol
alulkormanyzottat vagy tulkormanzottat csinalsz. En pontosan a rovidebb
fekut miatt inkabb az elso tengelyre fogok uj gumikat rakni. (Ha lesz eleg
penzem akkor mind a negyet kicserelem.)

Ha mar a gumiknal tartunk. Milyen gumit javasoltok egy R19 1.4i-re ?
Jelenleg Lengyel gyartmanyu KORMORAN tipusu gumik vannak rajta.
Brrrrrrrrrrr. :(
Lehetoleg valamilyen 4 evszakost szeretnek ra venni. Hogy 2 vagy 4 darabot
veszek az az ar es a penztarcam fuggvenye.

Az eros lampakkal kapcsolatban csak azt a velemenyt (tapasztalatot)
szeretnem megosztani veletek, hogy nem az eros fenyu lampa vakit, hanem a
rosszul bealitott !!!!!

Zotya
+ - Re: 4 erintkezos Bosch gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Most lesz ket eves a 306-os Peugeot-om, es most volt a 60 ezres
szervizem. Annak idejen a regebbi szervizeknel elkezdtem rekla-
malni, hogy miert nem cserelnek gyertyat! Hat kiderult, hogy ebben
a tipusban eredetileg is ez a gyertya van, es csak 60 ezrenkent
kell cserelni. S igy is lett: 60 ezerig az egvilagon semmi prob-
lema nem volt vele.
Azert ne vegyetek ra merget, lehet, hogy a Peugeot sem rak mindig
ilyen gyertyat a gyartmanyaiba, csak egyes sorozatokba; tehat ne
hivatkozzatok ram! :))
Hogy miben jobb, azt nem tudom, csak azt tapasztaltam, hogy mas
tipusokkal osszehasonlitva, az en kocsim alapjarata (pl. lampanal
valo varakozaskor) nem is hallhato, ill. enyhe remeges sem erez-
heto.
A hitvitakat megelozendo, nem irok konkret tipusokat, csak onkente-
lenul osszehasonlitottam a jarganyom hangjat az ismeroseim hasonlo
kategoriaju kocsijai hangjaval, amikor azokban ultem.
Ismetlem, nem akarok emiatt vitat nyitni, hisz ma mar szerintem
minden uj auto jo, sz@rt nem tudnanak a gyartok eladni; ma mar
egyre inkabb szubjektiv dontesek vezerlik az autovasarlokat: tet-
szik-e, van-e benne ez, meg az, stb.
Udv: Karoly
+ - Re:kezifek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Szerintem amit te a buszokban lattal az az un. kipufogofek, vagy a
retarder.
A kipufogofek egyszeruen mukodik. Egy pillangoszelep elzarja a
kipufogocsovet (persze nem teljesen), igy a motornak a kipufogaskor is
nagyobb ellenallast kell  lekuzdenie, tehat a motorfek jelentosen megno.

A retarder mar bonyolultabb. Az orvenyaramu ugy mukodik, hogy a
kerekeket egy elektromagneses terrel fekezik, igy kopo es melegedo
alkatresz igazan nincs.
A hidrodinamikus valtozatnal, pedig a kerek egy szivattyut hajt, ami
olajat keringtet nagy ellenallasu terben. A hatas ugyanaz.

Hogy miert nincs az autokon?

Nagy
Draga
Az autonak nincs akkora tehetetlen tomege, igy nincs is ra szukseg.

Udv, Attila
+ - Re:Betolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha tolod az autot, az azert van, mert lemerult az aksi, vagy rossz az
inditomotor.
Az aksi hibaja eseten biztos nincs megfelelo gyujtas sem, de tolas
kozben egyaltalan nem biztos, hogy megfelelo a szikra. Ezert el nem
egett uzemanyag kerul a katalizatorba. Az meg tonkreteszi.

Udv, Attila
+ - Re: Gumik egernek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia eger!

Ha barmelyik kerek megcsuszik, te arra mesz, amerre akarsz, s az autod
szintugy.
Nem vezetestechnikarol volt szo, hanem a gumikrol. Kedvelem a trefat, de
legy szives komoly indoklast kuldeni, mert kulonben azok akik hajlandoak
elolvasni es ertelmezni a rovid magyarazatot, ketsegek koze fognak
kerulni. Tehat varom az indoklast. Nyugodtan keverd bele a fizikat, meg
a mechanikat, az idevag. A targoncas poenod nem.

Udv,  Attila
+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az lenne hozzatok a kerdesem, hogy ketutemu Trabiba lehet-e es ha igen
akkor hogyan fordulatszammerot szerelni?

Koszi
DoG
--
www:
http://www.nexus.hu/dog
e-mail:
mailto:
mailto:
(Ekezet,HTML tolem aztan..)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS