Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 478
Copyright (C) HIX
1999-08-20
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Csereljunk 1986-os micsodat? (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Gazolajos benzin (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Egyebek (mind)  59 sor     (cikkei)
4 M A T R I C A (mind)  12 sor     (cikkei)
5 Skoda (mind)  11 sor     (cikkei)
6 dizelbe benzin (mind)  15 sor     (cikkei)
7 picistati (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Fw: Eredetvizsgalat - Bizonytalan biztonsag - Mennyibe (mind)  79 sor     (cikkei)
9 1200 Ft-os zar, jobbkezszabaly (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Matrica - koszonet (mind)  26 sor     (cikkei)
11 Befecskendezo szelepek (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Autos filmek (mind)  15 sor     (cikkei)
13 kapcsolok (mind)  19 sor     (cikkei)
14 RE: Super 4 (mind)  27 sor     (cikkei)
15 BERU super 4 (mind)  29 sor     (cikkei)
16 Beru Ultra X 4 pousu gyertya (mind)  104 sor     (cikkei)
17 Benzinkut, jobbkezszabaly, stati (mind)  43 sor     (cikkei)
18 mozgaserzekelo (mind)  9 sor     (cikkei)
19 A benzinkutakrol (mind)  23 sor     (cikkei)
20 Vegleg ennyi (mind)  49 sor     (cikkei)
21 Kormanyzar a METRO-bol (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Csereljunk 1986-os micsodat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Eladnam vagy elcserelnem szamitogepre,1986-s jo allapot ( 2 sor )
>Idopont: Thu Aug 19 15:58:55 EDT 1999 AUTO #477
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>----------
> This mail is sent through Pannon GSM MobilPosta Gateway

Remelem, nem egy 1986-os jo allapotu Boeing utasszalitorol van szo, mert 
azert cserebe nem tudnek adni olyan szamitogepet ... :-))

Persze ha nyomott volna ket db. zarojelet a baratunk a cim utan ( ), most 
okosabbak lennenk.

En legalabb megmutattam, milyen a zavaros a hutoviz. :-)
Qm9uenN1ciwNCg0KQ3N1c3N6IGlydGEsIGhvZ3kgemF2YXJvcyBsZXR0

Udv:

DeejayTiszy
+ - Gazolajos benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Na de mivan akkor ha szorakozotsagbol a G feliraturol kapom le a
>>tolto pisztolyt?A keves gazolaj elkeveredik,mert ugye a tank sem
>>teljesen ures es meg ratankolok 25L 95-ost ,vagy gyorsan le kell
>>engedni az egesszet,mert feltem a karburatort es a motort.
>>Szerintetek milyen hatasa lenne?"

>Semmi kulonos.
>Fustoles teljesitmenyvesztes.
>Talan egy kicsit kokszolodik a gyartya.

Ez pontosan igy van. Egy par evvel ezelott egy 320-as BMW-be (' 83-as)
tankoltam 12 l gazolajat. Tiz liternel vettem eszre, milyen olcso itt a
"benzin". Na, erre tele rakattam a benzines kutfejnel. Pont a gazolaj
mellett volt a 98-as, ez keverte meg a kutast. Igy kb 1:3-hoz allt ossze a
"keverek".
Erdekes modon kisse keken fustolt, en feketet vartam, de a hangjan es
teljesitmenyen nem vettem eszre semmit. Igaz nem teszteltem le, a szokasos
normal stilusban vezettem.

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
DEME-AUTO /Keszpenzes-gepkocsifelvasarlas/
Bp.1037.Becsi 240.
Tel.:06-30-95-97-347
+ - Egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> pontosan (!!!!) 10 centi. Ez jo Opelre, Vwo-ra, BMW-re,
>> stb. Az Fiatoké
>> hasonló: 4X98, de nem jó a nemet auto csodakra. Felmegy ra,
>
>forditva tudom. fiat, lada : 4x100, BMW 4x98

Rosszul tudod, a FIAT 4x98.


Egyetertunk, de ha nem ragadod ki azt a par mondatot, hanem az egesz
hozzaszolast olvasod, rajossz, hogy Mr Templarnak semmi baja a mernokokkel,
csak azokkal, akik azt hiszik, hogy a titulus mar mindenre feljogositja
oket. Azt hiszem ez egy termeszetes reakcio volt arra, hogy nagyon elkezdtuk
szidni a szereloket. Tessek lehiggadni :)) Mert elkezdem szidni a Skodakat,
Ladakat, Suzukikat, Trabantokat, BMW-ket......

>Felado :  [Hungary]
>Az esedekes flame ide jojjon a listara (te hulye csiga, miattad nem halad a
>forgalom, veszelybe
>sodorsz masokat a manias szabalybetartasaiddal, a sebessegkorlatozasok
szart
>sem ernek,  .....stb).

Szerintem a listan meg senki nem anyazott olyanra, aki BETARTJA a
szabalyokat. Volt sok anyazas a vadul hajtokra es azokra, akik -10, -20-szal
mennek. Nem hinnem, hogy itteni tarsasag hasonlokat irna neked... Mivel en
is sokat anyaztam azokra, akik 70-80-nal kopirozzak a kozepso csikot es nem
engednek el (nalunk ugye 90 van), ezert ezt magamra vettem :)) Es a letezo
SEBESSEGkorlatozasok igenis sz@rt sem ernek. A sebessegkorlatozas miattunk
van, nem ellenunk, tehat ESSZEL kellene oket meghatarozni, az uttol,
autoparktol, egyeb viszonyoktol fuggoen. Meg lehet szerinted logikusan
magyarazni a MO-i cirkuszt a vasutatkeloknel? Megertem a varosi 50-et,
nalunk is volt 50, azutan lett 60, es sokkal jobban ereztem magam 50-nel, ha
valaki kifut elem, nyugodt szivvel megalltam, de 70-nel mar a satufek is
keves. De vicces a 80 is, az emberekbol ki van kenyszeritve, hogy
szabalytalankodjanak. Viszont egy NORMALIS 100-as es dupla ellenorzes
kordaban tudna tartani az embereket. Ausztriaban gyakran jarok 100zal falun
kivul es valahogy eleg, nem nyomom jobban. MO-on viszont katasztrofa 80-nal
jarni. Ez az en velemenyem. Es ebbol nem kovetkezik, hogy en vagyok a
flegma, mindent es mindenkit lesopro csavo, aki az apja kocsijaval rallyzik.
Mindig hasznalom az iranyjelzot, mindig le vagyok kotve, majdnem mindig
elengedem a gyalogosokat, varosban SOHA nem lepem tul a 60-at, viszont
dudalok a 40-el szaguldokra, (most mar) nem nyomok le senkit, ha gyors kocsi
jon, lehuzodok, es boldog vagyok, ha intessel, vagy a veszjelzovel
megkoszoni. Es akkor is elengedem, ha 140-nel megyek a 80-as tablanal. 
Manias szabalytartas viszont nem jo :( Pl. elotted megy egy traktor 15-tel
es folytonos csik van. Akkor Te nem elozod le? Ballagsz mogotte 15-tel?
Meddig? Aztan a 15. auto mogotted megunja, kiugrik es puszi a kamionnak... O
hibaja, de Te nem fogod magad rosszul erezni? Szoval az ilyesmi konkret
esetektol fugg, nem lehet egyertelmuen megmondani, ki a hulye :)) En minden
esetre megelozom a traktort, ha valami jon szemben, akkor pedig lemaradok,
hogy a jobb kocsik elhuzhassanak (inkabb elem menjen, mint belem). 
OK, ezt mind bepotyogtem, a kerdes, hogy kuldjem e. Elszamolok 10ig,
elolvasom meg egyszer - azt hiszem senkit nem sertek meg. SEND!


	  Csaba
+ - M A T R I C A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel egyre tobben keresik a kulso matricat es mivel Vasarnap du. (bocs
Yahni, de nem tudok lemenni Szombaton...) megyek VarsanyCitybe megkérdem
hogy ha kiforditja a szitakat akkor lehet-e vele kulsot nyomni...
addig is kernem a listat, hogy IRJON akinek kellene kulso, mert csak akkor
rendelem meg ha osszejon vagy 50 (?), mert kis tetelben tuti hogy nem
vallalja el...
udv.:

Feri

+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Nem tud valaki olyan Skoda kereskedest, ami Pest 30 Km-es korzeteben, vagy
Pesten van, es olasz autot is beszamitanak uj Skoda vasarlasa eseten? Szoval
kereskedok figyelem ! Aki a 86-os TD Lancia Prismamat beszamitja az Euro-tax
katalogus alapjan annal veszek egy Skoda Felicia Magic-et !!!

Otleteket elore is koszi: Norby
mailto:

>
+ - dizelbe benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Dizelbe tankolsz benzint.
: Akkor elegnek a porlaszto csapjai, pontosabban beegnek, vagy
: kokszosodnak, amitol ki is tamasztodhatnak.

Attol fugg, mennyi benzint tankolsz. Minusz 200 Kelvinben (;-) ) nemet
autogyarak meg szoktak engedni 3..5 liter benzint 50 liter dizelre, hogy
ne dermedjen meg, ugyanis a nemet te'li dizel (tudtommal) -22 fokig
mukodik csak. Mi az abra a sarkvideki helyeken, pl. Svedorszagban? Ott is
ontenek hozza benzint, vagy jo cseh modra fa'klya'val melegiti a kamion
tankjat a sofor?

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
most eppen:

Redei Balint
 
 


kedves lista tarsainknak.

udvozlettel

oldboy
+ - Fw: Eredetvizsgalat - Bizonytalan biztonsag - Mennyibe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTOPIAC 1999/18-19. Augusztus 11. szama az alabbi cikket irja
"Bizonytalan biztonsag" cimmel:

>>>A '80-as evek vegetol a '90-es evek derekaig meredeken emelkedett a
gepkocsilopasok szama. A tolvajok kezere jatszottak a konnyen hamisithato
gepkocsiiratok is. Az ORFK kidolgozta tehat a velhetoen nehezen hamisithato
forgalmi es torzskonyv koncepciojat, valamint kotelezove tett az eredetiseg
vizsgalatat. Az uj dokumentumokkal az elso felevben eddig 100 ezer gepkocsit
lattak el. Dr. Kincses Ildiko rendoralezredes elmondta, julius 12-tol a
rendorseg csak akkor jegyzi be az uj tulajdonost a jarmu okmanyaiba, ha be
tudja mutatni a kocsi 30 napnal nem regebb eredetisegvizsgalatat igazolo
dokumentumot. A vizsgalatot ot vallalkozas vegezheti (mintegy 400 muhelyben
(Csaba)), a Transholding Group, az NJL Kft., a Metal Elektro Kft., az
Euromobil Kft. es az Info Group. Teny, hogy mar az uj forgalmi es torzskonyv
hatasara is jelentosen csokkent az autolopasok szama - kozben a
kocsifeltoreseke otven szazalekkal nott - de a szakemberek sem tagadjak,
hogy a rendszer kijatszhato. Ha a gepkocsit a forgalmival egyutt lopjak el,
akkor siman atmegy az eredetvizsgalaton. A porul jart vevo pedig csak a
rendorsegen jon majd ra, hogy lopott autot vett. Ezt a lehetoseget Kincses
Ildiko sem cafolta, de mint mondta, az eredetiseget vizsgalo cegek a
felelossegbiztositasuk alapjan kotelesek kartalanitani az ugyfelet. Ha a
lopott kocsinak nincs meg az eredeti tulajdonosa, a johiszemu vevo
megtarthatja autojat, de nem valhat tulajdonossa, amit a kocsi irataiba is
bevezetnek. A megkerdezett eredetisegvizsgalattal foglalkozo cegek szerint
oket csak a sajat mulasztasaikert lehet felelossegre vonni. Nekik az a
feladatuk, hogy a gepjarmu azonosito szamait, jeleit es az iratokban
szereplo adatokat osszehasonlitsak es megallapitsak tortent-e beavatkozas
vagy sem. Megoldast jelentene, ha a cegek rakapcsolodhatnanak a rendorseg
autokorozesi adatbazisara. Ez nem sertene szemelyisegi jogokat sem, hiszen a
nyilvantartasban a tulajdonos adatai nem, csak a keresett autoei
szerepelnek. Hasonlokeppen nehezkes a kulfoldrol behozott kocsik
ellenorzese, mert a szarmazasi orszaggal, legalabbis egyelore, nem veszik
fel a kapcsolatot sem az ellenorzest vegzo cegek, sem a hatosagok, tehat a
sajat papirjaival ellopott jarmu Magyarorszagon gond nelkul legalizalhato
(nem beszelve az itthon ellopott autok kulfoldi ertekesiteserol (Csaba)). Az
eredetiseget vizsgalo cegek megallapodtak a rendorseggel, hogy kiepitik a
korozesi nyilvantartasra csatlakozo halozataikat, de ez meg hosszu idot
vehet igenybe, mivel sok muhely erre technikailag meg nem keszult fol. <<<

Eredeti cikket irta: Bihari Tamas (Tehat ne engem tamadjatok (Csaba)).

Kiegesziteskent a cikk alapjan:
>>> Mennyibe kerul az eredetvizsgalat? Az arak elol a Trans Szolgaltato es
Muszaki Szakerto Kft. adatai, hatul a Metalelektro Muszaki Fejleszto Kft.
arai. Zarojelben a 12 evnel idosebb jarmuvekre vonatkozo arak.)

SZGK 750ccm 3750.- (3750.-) xxx 5625.-* (3937,5.-*)
SZGK 751-1000ccm 6250.- (5000.-) xxx 7500.-* (5250.-*)
SZGK 1001-2000ccm 12500.- (8800.-) xxx 15000.-* (10500.-*)
SZGK 2001-3000ccm 18750.- (13200.-) xxx 26250.-** (18375.-**)
SZGK 3001ccm felett 30000.- (21000.-) xxx max30000.-** (max21000.-**)
Kistehrauto, mikrobusz 20000.- (14000.-) xxx max30000.-* (max21000.-*)
Teherauto, autobusz (15fo felett) 25100.- (17500.-) xxx max30000.-*
(max21000.-*)
Kamion, autobusz (44fo felett) 32500.- (22800.-) xxx max30000.-*
(max21000.-*)
Motorkerekpar 250ccm-ig 10000.- (7000.-) xxx 3000.- (2100.-)
Motorkerekpar 250ccm felett 10000.- (7000.-) xxx 10000.- (7000.-)
Utanfuto, egytengelyes 7500.- (5300.-) xxx 3750.- (2625.-)
Utanfuto, kettengelyes 7500.- (5300.-) xxx 6250.- (4375.-)
Potkocsi, felpotkocsi, lakokocsi 11250.- (7900.-) xxx 8750.- (6125.-)

* A vizsgalat dija 7,5 Ft/ccm, amely a 12 evnel idosebb jarmuvek eseteben
30%-kal kevesebb. A megadott arak a kategoriaban elofordulo legdragabb
vizsgalatra vonatkoznak.
** A vizsgalat dija 8,75 Ft/ccm, amely a 12 evnel idosebb jarmuvek eseteben
30%-kal kevesebb. A megadott arak a kategoriaban elofordulo legdragabb
vizsgalatra vonatkoznak.<<<

Remelem sikerul kiigazodni rajta. Jol latszik, hogy meg kell gondolni hova
megyunk a vizsgalatra.
Bocsanat azoktol akiket untattam, remelem ok voltak kevesebben!

Udv:
Csaba (ami mar regota boldog matrica tulajdonos, es nagyon tetszik neki, meg
koszoni szepen mindenkinek, meg stb.)

*** Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi *** ICQ UIN:
24695548 ***
+ - 1200 Ft-os zar, jobbkezszabaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Voltakeppen mindegy milyen zarat vesz valaki, mert ugyis csak mint disz
van az autoban. De  az 1200 Ft-os szinte biztos, hogy bovli, gondolom
aluminiumlemezbol preselt kulccsal. Egyszer egy zarnak elveszetttem
a kulcsat (a boltos azt mondta, hogy ez a zar feltoresbiztos, mert
mittudomenmilyen edzett acelbol van), na ezt a zarat kb egy perc alatt
sikerult elfureszelni egy egyszeru fureszlappal... 

En is tapasztaltam, hogy a jobbkezszabaly milyen veszelyes. Szinte alig
van ilyen keresztezodes, igy az autosok elszoknak tole, kulonosen, hogy a
keresztezodesben nincs semmilyen jel (csak elotte) igy azt hiszik, hogy a
masik utcaban van az elsobbsegadas tabla. Elsobbsegunk biztos tudataban
ilyenbe belemenni, kulonosen motorral, az orosz rulett nevu jatekra
hasonlit egy kicsit:-)
(emlekszem amikor vezetni tanultam (1984) minden utcaba be kellett nezni,
es azt keresni van e tabla vagy nincs. Nem tudom most igy van-e. Akkor meg
indexelni is kellett, meg a gyalogosokat is at kellett engedni a
zebran:-))

Zoli
+ - Matrica - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Ezennel kozhirre tetetik, hogy en is beszereztem a matricat es ki is
ragasztottam, szerintem nagyon jo lett. Itt szeretnem megkoszonni
megegyszer, hogy vetted a faradsagot es legyartattad oket.

Mas: a szemelyes talalkozasnal felmerult, hogy nem igazan akar fogyni a
matrica, mivel valoszinuleg jo szamitogep es auto nyustulok leven igen
lustak vagyunk - es itt nem csodalkoztam, foleg a Budapestiek ... pedig itt
talan nagyobb eselyunk van ra hogy osszefutnank a varosban.

Szeretnek mindenkit megkerni akit komolyabban erdekeli a tema, vegyen erot
magan es vagy menjen el es vegye meg a megrendelt peldanyt, vagy dobjon fel
a postara egy boritekot. Gondoljatok arra, hogy kedves listatarsunk egy
kicsit tobbet feccolt bele az egeszbe ( es nem csak anyagiakat ), legalabb
ne vegyuk el a kedvet az egesztol. Illetve egy ropke ismerkedesre is jo
alkalmat szul a dolog.

Szertettem volna a robogomra is feltenni egyet, de hat a hatso szelvedo
hianya... :)
- ha esetleg oszejonne egy utanrendeles, de a kivulrol ra ragaszthato
fajtabol engem tovabbra is erdekelne, feltetlen szoljatok.

Hali mindenkinek,

Andras
+ - Befecskendezo szelepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek.
Van egy Audi 100 2.3E (87) verdam es most akarom lebabralni rola a 
hengerfejet, de a ....-ert sem tudom kihuzni a befecskendezo 
szelepeket az uleseikbol. A gepkonyve csak annyit ir, hogy "huzzuk 
ki". Van rajtuk valami biztosito?(nem lattam) Vagy valami trukk 
amivel kijonnek? A dolog surgos lenne ezert, aki tud segiteni legyen 
oly rendes es maganba is irja meg!

Elore is koszonom.
kgr
+ - Autos filmek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hat igen a Taxi...
Maga a film nem sokat er, bugyuta stb...
De az autos jelenetek az igen, meg a Peugeot 406-os.

Ajanlanek meg egy filmet:
Szinten francia, pontosabban Franciaorszagban jatszodik, eleg
sok francia szereplovel. RONIN (Jean Reno +Rober de Niro)
A film maga nagyon jo + az autos jelenetek hat csodalatos.
Raadasul nagy resze kis varosban vagy faluban jatszodik.
Nagyon szep helyek vannak meg a vilagon.


F.Tibi
+ - kapcsolok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eppen  irta, hogy
mennyire szerelhetetlen az Opel Corsa kapcsolo vilagitasa.

En eppen a 16eves Renault Fuegom muszerfalat szedem szet
sokadszorra. Maga a kiszedes is erdekes. 2Db kapcsolot kihuzok,
az alatt van a 2db csavar ami az arnyekolot tartja. Ennyire egyszeru es 
nagyszeru otletet meg nem lattam. Pesze fogja meg 2 db vastagabb 
kapmo is. +korbe puha szegely, hogy ne tudjon rezegni.
Maguk a kapcsolok 3fo egysegbol allnak. Az egyik odafogja a helyere,
a masik maga a kapcsolo eleje, a harmadik a bele. Igy egyszeru az 
izzocsere. Neha megdobbenek milyen otletesen vannak bizonyos dolgok
megoldva. Az uleseket is mostanaban szedtem szet. Hat erdekes volt...

Mara ennyi, nem zavarom a vizet tovabb


F.TIbi
+ - RE: Super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> zurjeimet. a jelenseg az, hogy sima 1 polusus (de jo hoerteku)
> gyertyaval, teljesen veletlenszeruen kimarad egy utem, azert
> leggyakrabban 60 kornyeken es harmasnal csinalja, olyan erzes mintha
> egy vad lovon ulenel, szoval szerintem egyszerre hagy ki minden
> henger. Na most ha berakaom a regi, elegge megegett bosch super
> akarhanyas 4 polusu gyertyakat akkor ez a hiba megszunik. Igaz lehet
> ez?

> Egyebkent amikor a rangatas elojon egy fura pukkanno hang hallatszik
> elolrol a bal oldalrol. Nincs otleted mi lehet az?

Biztos, hogy egyszerre hagy ki mind a negy gyertya? Mert az nem 
gyertyahiba. Ha mechanikus lenne a gyujtasod, akkor ez tipikus
'tul nagy a hezag a megszakito-kalapacsok kozott'. Emiatt
nagy fordulatszamon lecsokken a trafo ereje, aztan gyertyaja 
valogatja, hogy szikrant-e meg vagy nem. Na ilyenkor vesznek 
feleslegesen uj gyertyagarniturat.
Mivel az elektronikusnal a zarasszoget az elektronika 
szabalyozza, gondolom itt van a bibi, de ezt csak specialis 
muszerrel lehet megallapitani. Mindenesetre javaslok egy masik 
szerelot.

Udv:

DEXTER
+ - BERU super 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Vlad.

>Gyujtaskableke ujjak, gyertyak vadi
>ujjak, ehhez a tipushoz ajanlott beru gyertyak, rotor vadi uj nem
ropsulyos.
Letezik mar BERU 4 polusu gyertya de csak Wartbicsek 1,3 - ba valo. Most
kivetelesen a cikkszama mellet az arat is megadom.

B1-UX79    1082 Ft / db

Augusztus 1 -tol nalam is lehet mar kapni ezeket a BERU ultra X jelu 4
polusu gyertyakat.

W 353 - hoz sajnos nincs negy polusu gyertya.

Udvozlettel: Frigyes


Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Beru Ultra X 4 pousu gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Az AUTO Expertben megjelent cikket szeretnem kozhirre tenni.

A gyujtogyertyak kulombozo igenybevetelnek vannak kiteve, melyek kozul a
legjelentosebbek :
- termikus, melyet a nehany milliszekundumon belul bekovetkezo, akar 3000 C
fok - on homersekletvaltozast jelent.
- 40,000 Volt elektromos feszultseg terheli a porcelanszigetelest
- a mechanikusat az 50 bar nyomas okozza
- a korom es az aszt atitato savas lerakodas jelenti a vegyi igenybevetelt.

    Hoertek :

A gyujtogyertya hoerteket alapvetoen a keramia alakja hatarozza meg. Ennek
szamszeru erteke nagy szabad hossz esten - pl regi jeloles szerint - 125, az
ujnak megfeleloen pedig 3 . A nagyobb hoertekhez ( 225, illetve 5 ) kisseb
szabad porcelanfelulet tartozik. Ez a jellemzo a kozepso elektrodaban levo
rez mennyisegevel is befolyasolhato.

Homersekletviszonyok :

A legmegfelelobb, amelyek leghamarabb elerik a  400 C fokos ontisztulasi
homersekletet. Uzemi tartomanynak a 400 - 800 C fok kozotti erteket
tekinthetjuk. Rosszabb minosegu benzin hasznalata eseten a kopogasos eges
miatti nagyobb homersekletet is el kell viselnie egy bizonyos ideig. Ezert a
gyarak egy biztonsagi tartomanyt is definialnak, amelynek erteke 800 - 1050
C fok kozotti. Ennel nagyobb homerseklet maradando karosodast okoz. A
testelektroda nyulik be legmelyebben az egesterbe, ez izzik fel legeloszor,
ami nem kello pillanatban bekovetkezo gyujtast okozhat. Ennek
kovetkezmenyekent akar a dugattyu ategese is elofordulhat. A hoegyensuly
miatt kedvezo, ha a kozepelektroda minnel jobb hovezeto, ezert csaknem
teljesen rezbol keszul. Ekkor azonban konnyen megolvadna, amitol
nikkelkopeny vedi. Az egester felol jelentos homennyiseg jut a
gyujtogyertyaba. Ennek kb. 20% - at a hengerbe juto friss keverek veszi at.
A Menetes resz a hengerfej iranyaba elvezet ujabb 20% - nyi homennyiseget.
Beszereleskor ezert NEM szabad bezsirozni, vagy grafitporral bevonni a
menetet, mert az gatolja a hovezetest. Tovabbi 30% - nyi ho pedig a
tomitogyurun keresztul tavozik. A hoegyensuly miatt nagyon fontos a
meghuzasi nyomatek betartasa, amelynek megfelelo erteke 20 - 30 Nm. Ha a
beszereleskor tul nagy nyomatekot fejtenenk ki, akkor a tomites nyagyon
osszenyomodik es emiatt kissebb homennyseg tavozhat. 100 Nm nyomatek
hatasara pl a tomites1,155 mm - nyire vekonyodik. A gyertya helyes meghuzasi
nyomateka 10 - 20 Nm.

Meghibasodasok :

A kozepelektroda megolvadasa eseten rossz gyujtasi idopontra vagy kis
oktanszamu benzinre lehet kovetkeztetni. A kokszos lerakodas rendellenes
egest okoz. Ennek oka a nem megfelelo benzin - levego keverek lehet.

    Uj technologia :

A gyujotgyertyak hosszabb bonyolultabb tipusjelolese fontos
reszletinformaciokat tartalmaz. Ezek azonban a regebbi  valtozatokhoz kepest
lenyegesen dragabbak lehetnek. Ezeknek a gyujtogyertyaknak a belsejeben uj
tomitest alkalmaznak a porcelan es a femhaz kozott, amelynek jobb a
hovezetese. A precizebb gyartastechnologianak koszonhetoen a porcelan es a
kozepelektroda kozott kissebb lett, csaknem megszunt a hezag. Ez szelesebb
hoerteksavra teszi alkalmassa. Nagyobb a hideginditasi biztonsaguk is. A
hosszan az egesterbe benyulo szigeteles nem kokszosodik annyira. A gyengebb
akumlator, a laza gyujtokabel, a paras , nedves levego, a savas lerakodas
miatt a regebbi gyertyaknal gyakran eltunt a szikra, mert a vezetove valo
lerakodason keresztul zarodik a test fele az armkor. Ezen a probleman segit
a 0,6 mm -es segedszikra koz, amelyet a femtest belselyeben alakitanak ki a
kozepelektroda kozeleben. 400 C fok - nal ezen ugrik at a szikra, es ezert
gyorsan eleri az ontisztulasi homersekletet.

Beru Ultra X

A negy parosaval kulombozo magassagban elhelyezett testelektroda a
segedszikra kozokkel egyutt osszesen hat szikraatugrasi - lehetoseget tesz
lehetove. Ebbol negy kuszoszikra, ami az ontisztulast segiti. A Kulombozo
helyzetu elektrodak miatt a keverek nagyobb valoszinuseggel kerul az
elektrodak koze es biztonsagosabb a gyujtas. Az elektrodahezagok is
kulombozok : 1,6 mm, illetve 1,0 mm . Az ULTRA X sorozat HAT tipusaval az
osszes gyartott belsoegesu motor igenyeinek 93% - a kielegitheto. Korabban
ehhez 300 - 400 kulombozo tipusra volt szukseg. Uj gyartasi technologiat
dolgoztak ki, ami a ygertya also reszenek eloallitasat korszerusitette. A
gyujtogyertyaba a tipusvaltozattol fuggoen es leegeto ellenallast is
beepitenek. A vekonyabb keramiaszigeteles miatt hamarabb eleri az
ontisztulasi homersekletet. Az elettartama lenyegesen hosszabb , mint a
korabban gyartottake. Az Ultra X gyujtogyertyat akkor kel kicserelni, amikor
a motor gyartoja azt eloirja.
VALOJABAN 100,000 Km FELETTI teljesitmenyre fejlesztettek ki. A BOSCH -
Super 4 gyujtogyertyat harom evvel korabban kerult piacra es akkor 17 - 18
fajtaval sikerult a teljes piacot lefedni. Ehhez a Berunak csak HAT
valtozatra volt szukseg. A BERU megvasarolta az Isolator gyarat, es tovabbra
is ezzel a markajelzessel forgalmazzak a gyujtogyertyakat, persze ezutan mar
nemcsak a ketutemu motorokhoz. A ceg gyari beszallitoja a BMW , Mercedes ,
Ferrari , Porsche , es az Opel - nek.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
+ - Benzinkut, jobbkezszabaly, stati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autostarsaim!

Bocso Zoli irta:
>fizetek nagyobb cimletu penzzel.A csinos benzinkutas
>kisasszony, tankolas utan elveszi a penzt, majd visszaad kb.1000ft.-ig.
>Aztan var, hogy elvegyem a penzt es tavozzak; es mar az arckifejezesevel

Az ilyesmit en igen egyszeruen kerulom el. Mindig kerek osszegert tankolok.
Altalaban 4000-ert, de legutobb peldaul 4400 volt az osszeg. Ilyenkor nincs
lehetoseg csalasra. Szerintem.


:
>arra jovo autos ektelen meltatlankodasba kezdett. Mivel siettem, nem
>alltam meg megmagyarazni neki a jobbkez szabaly rejtelmeit, de azt
>hiszem, szentul meg van rola gyozodve, hogy az egyenes utba jobbrol
>bejovo mellekutca egy alarendelt ut, es el kellett volna ot engednem.
>En vagyok a hulye, felelotlen motoros, aki a KRESZT meg ilyen alapfokon

Nem, nem Te vagy a hulye. Szerintem a kozlekedes rendjet kitalalo
illetekeseket kellene megkerdezni, miert igy talaltak ki. Ugyanis ha az
utak egyebkent egyenranguak (szelesseg, allapot, burkolat, stb.) akkor
jogosnak tunik a gondolat, hogy az egyenesen haladonak van elsobbsege.
Felteve, ha "T" elegazasrol van szo.
Mivel nem bp-i vagyok, megneztem a terkepet. Szerintem hiba volt lesporolni
onnan egy haromszoget.


Ivicz Laszlo javasolt uj pontokat a statisztikahoz:
"Miota van jogsid?" - 1992
"Mennyit vezetsz egy evben?" - az atlagnak mondott 10000 km-t
"Miota vagy listatag?" - #394 ota, azaz 3 honapja


Es egy kerdes a vegere: van-e eselyem arra, hogy Kecskemeten meglatok egy
HIX matricat egy auto hatso szelvedojen? Anelkul persze, hogy a sajatomra
neznek :-)

Szerencses utat mindenkinek!

                       Soma
          
                 Jöhet ékezet!
+ - mozgaserzekelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 :
>... a hetvegen vettem ... reflektort mozgaserzekelovel. ...
> Szerintetek jo, vagy rossz megoldas?
Szerintem jo, de ugy kellene megoldani, hogy felkapcsolaskor
ne folyamatosan vilagitson, hanem szaggatottan, mint pl. az 
index, vagy teljesen szabalytalanul vibralva.
Ilyen eros, villogo fenynel/-ben nagyon nem normalisan latni :-))

Udv-->Rudi
+ - A benzinkutakrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

Meg utoljara, csak annyit.

A standolas alatt en a teljes arukeszlet ellenorzeset ertem.
Nem a napi forgalmu aruk ellenorzeset.
Hanem amibol hosszabb idore van raktarkeszlet (nem napilapok).

Az ujsagpenzbol nem kapnak a kutkezelok tudtommal.

A kutkezelok kizarolag a tankolasbol befolyt jattot kapjak meg.

Hangsulyozom megegyszer, ez itt van nalunk!
Es azokon a kutakon ahol en ismeros vagyok!
Mielott paran megint nekem esnenek.
Ha altalanositani szeretnek, talan akkor odairnam, hogy MINDENHOL, vagy
ALTALANOSAN, vagy ORSZAGOS SZINTEN.
Jo? Ertheto?
Nem haragszom senkire, csak tele van a .

Pa!

Me'g latjuk egymast!
+ - Vegleg ennyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

******Figyi en eddig toleraltam a hulyesegeidet DE ELEG!
Azokat a jegyzeteket olyan emberek irtak akik lehet, hogy husz eve ejt
nappa
teve tanultak, kutattak, es dolgoztak azon, hogy olyan embereket
kepezzenek
akik JOBB autokat tudnak majdan tervezni. O"k ertenek hozza!!! Es nem
csak a
szajuk jar. Eszrevehetned mar, hogy amiket irsz az reszben sem igaz.

Igen azok az emberek 20 eve csak tanultak.
Az talan rajuk is fert.
Es valoszinuleg az a celjuk, hogy jobb szakembereket kepezzenek.
Mert majd a jobb szakemberek enni adnak neki.
Jegyzetek nelkul talan nem is lehet olyat kepezni.
Meg jo hogy oket nem erdekli a rajta levo haszon.

Igen eszrevettem, semmi sem igaz abbol amiket irok.
Sot vissza is adom a vegzettsegemet igazolo papirokat.
Szarok, ra, ugysem ertem veluk idaig semmit.
Munkat nem talalni veluk, ahhoz meg keves, hogy az ember valahol is
kinyissa a szajat, vagy ervenyesuljon.

Csak az esik rosszul, hogy ezek szerint ennyit er, a sokevi tanulas es
kuzdes.
Amit egyszeruen nem tudok felfogni. Nalam sokkal hulyebb embereket is
felvesznek a foiskolara. Sot 2 even keresztul tobbek kozt miattuk
maradtam le. Mindegy nem is szamit.
Latom hiaba minden, sosem fogok 1-rol a 2-re jutni. Mert ha valaki
becsuletesen, tudasszomjasan probal, sajat erobol valamire menni, az
ugysem sikerul.
Nem szamit mar megszoktam.
Altalanos 8. ota ez megy.

Ugyhogy, ezentul csak mint olvasoja leszek a listanak.

De azert nekem is lesznek kritikus kerdeseim. Varni fogom a pillanatot,
es majd nem segiteni probalok, hanem tamadok en is.
Mennyivel egyszerubb is igy.

Ugyhogy nem kell a PgDown program.
Ezennel befejeztem segitokesz joindulatu palyafutasom, es vege a
vitaknak, a reagalasoknak, es a vedekezeseknek.
Meguntam.

Szeruasztok!

Ui: Akkor majd tamadok valamikor, ne varjatok, mert nem tudom mikor.
+ - Kormanyzar a METRO-bol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugyanitt vettem 1200 Ft-ert kormanyzart (a fekpedalt zarja ossze a
>kormannyal). Gondoltam rogton is probalom, aztan elmentem moziba. A mumia


Nekem is onnan van es ugy tapasztaltam, hogy ha felmelegszik (napra allok),
 akkor elegge nehezen nyilik.
Egyebirant, ha javasolhaton ne a fekre rakd a zarat, mert mar tobb
ismerosommel megesett, hogy kulcs be, motor indit, kezifek ki, nagygaz,
aztan se kanyarodni se fekezni nem tudtak... Ha a kuplungra rakod, akkor
legalabb nem tudod elinditani sem a kocsit...

Danidek

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS