Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TIPP 1600
Copyright (C) HIX
1994-12-13
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
		
HIX BULI: (december 29, Budapest)
---------

Mivel tobben jeleztek, hogy a napokban mar utaznak, ime Czako Krisztian
(Slapic) telefonszama, aki korabban felajanlotta, hogy az erdeklodoket 
eligazitja: 156-60-88. Koszi, Krisztian.
            ---------

Megegyszer: aki meg nem jelentkezett, az tegye meg a  cimen,
hogy fel tudjuk merni a mereteket. Eddig tobb, mint 150-en irtak!

FONTOS: villamossaghoz ertot (villamoskar, figyelem!) keresunk surgosen!!
        Kerlek irjatok Kornelnak az  cimre!
        (egy kihelyezett bufe arammal valo ellatasanak problematikajarol
        van szo, a reszleteket majd Korneltol)

Ugyancsak: a Hugo altal emlegetett videokivetito nem jott be, ugyhogy
           arra tovabbi jelentkezoket varunk.

Koszi,
Jozsi
1 kirandulas (mind)  16 sor     (cikkei)
2 VEGA (mind)  29 sor     (cikkei)
3 kirandulas-utoljara (mind)  10 sor     (cikkei)
4 HIX TURA - Akkor....? (mind)  27 sor     (cikkei)
5 Q: Japan osztondij ? (mind)  8 sor     (cikkei)
6 meg egyszer a jogositvanyrol (mind)  15 sor     (cikkei)
7 helyesbites hinta kerdesben (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Re: miert nincsenek noi pilotak? (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Mikulas (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Noi pilotak (mind)  4 sor     (cikkei)
11 Soti Vilinek (mind)  9 sor     (cikkei)
12 hinta (mind)  22 sor     (cikkei)
13 Ceyloni jogositvany (mind)  12 sor     (cikkei)
14 majatultetes, biztositas (mind)  19 sor     (cikkei)
15 sport rovat (mind)  8 sor     (cikkei)
16 pilotak (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Pilotanok (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Hinta-palinta (mind)  45 sor     (cikkei)
19 Fold-Nap tavolsag (mind)  10 sor     (cikkei)
20 Nem kotozkodeskeppen... (mind)  10 sor     (cikkei)
21 miert ne lennenek noi pilotak? (mind)  8 sor     (cikkei)
22 noi pilotak (mind)  10 sor     (cikkei)
23 majatultetes (mind)  27 sor     (cikkei)
24 X11 szinek (mind)  9 sor     (cikkei)
25 Rajzfilm (mind)  13 sor     (cikkei)
26 tavcso (mind)  5 sor     (cikkei)
27 Karacsony (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Egy keres angolosoknak (mind)  10 sor     (cikkei)
29 feladat (mind)  15 sor     (cikkei)
30 noi pilotak (mind)  6 sor     (cikkei)
31 >From : Tamas Foldesi 2:371/32 (mind)  32 sor     (cikkei)
32 >From : Tamas Foldesi 2:371/32 (mind)  41 sor     (cikkei)
33 Valasztas (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - kirandulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves TIPPELOK!

November ota elvezem a HIX aldasos tevekenyseget, de mar korabban is 
hallottam a levelezesekrol barataimtol. Ami most irasra buzditott, az a 
kilatasba helyezett kirandulas dec. 28-an. Megertem, hogy Kolos a Pilisre 
szavaz, talan a kozlekedes is jobb oda, de a Borzsonybe sem csak Diosjeno 
felol lehet eljutni. Talan valaki utananezhetne a Kiralyretre meno 
vonatoknak, onnan is felmaszhatunk a Csovanyosra es vissza egy nap alatt. 
(Egyik telen kiprobaltam.) A masik javaslatom, Nagyborzsonybe megy busz, 
valahogy at lehet evickelni a hegyen, es Kiralyretrol hazajonni. 
Kiralyreten remek langost sutnek! 
Egyebkent akar Pilis, akar Borzsony, 20-an vagyok utoljara E-mail 
kozelben, megkoszonnem, ha addig eldolne a dolog. 

Udv, Gal Aniko

+ - VEGA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azoknak, akik Washington DC-ben jarnak es eljutnak az Air and Space Museum-ba:

	Magyar szarmazasu urkutatasi berendezesek: A fobejarattol 
balra a foldszinten talalhato a VEGA urszonda "engineering 
model"-ja. Ezt az urszondat 1984-ben inditottak a SzU.-bol a Venusz es a 
Halley ustokos vizsgalatara. A szonda szamos berendezeset Magyarorszagon 
terveztek es keszitettek. Ket azonos felepitesu szondat inditottak egymas 
utan a megbizhatosag novelese celjabol.
	A szondakon magyar tervezesu es kivitelezesu volt a kozponti adat-
gyujto es kodolo szamitogep amely az osszes tudomanyos celu berendezest
vezerelte es meresi adatait tovabbitotta ("Bliszi", BME), a hosszu ut alatt
folyamatosan adatokat gyujto iondetektor rendszer ("Tunde", KFKI), a por-
detektor "Dusma" (NASA/KFKI) es a 4 CCD-vel felepitett multispektralis 
kamera a hozzatartozo nagymegbizhatosagu fedelzeti vezerlo szamitogeppel ami
a kamerakat folyamatosan az ustokos magjara iranyitotta (KFKI) es meg tovabbi
nehany tudomanyos berendezes. A berendezesek az ut alatt illetve az ustokossel
valo talakozaskor (1985) nagy mennyisegu adatot es kepet tovabbitott, 
segitve ezzel a bolygokozi ter es az ustokosok lelkivilaganak :-) jobb 
megerteset; a VEGA kiserlet az elso jelentos sikeres magyar urkutatasi 
program volt. (Lehet, hogy az utolso is?). Bar nem minden van egyertelmuen 
jelezve, mindezek megtalalhatok a kiallitott szondan. Egy kis vitrinben 
tobb magyar segedberendezes is lathato - foldi ellenorzo egysegek (Ground 
Support Equipment, GSE vagy oroszul KIA, pl. a "Kitty" a vilagoskek Kontakta 
dobozban;  Made in KFKI - Ero Jancsi jr., figyelsz?-). A magyar reszvetelre 
sajnos tul sok jel nem mutat a kiallitason - legalabb is messze nem 
erofeszitesekkel aranyosan - csak egy pici magyar zaszlo jelzi ezt a 
vitrinben. 
	Minden esetre erdemes megnezni es tudni rola! 
Naday Istvan
+ - kirandulas-utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Meg egy utolso probalkozas. Tudom, hogy kozben masok is kezdtek szervezni, 
es zurzavar tamadt, hogy Pilis, vagy Borzsony, es menetrend meg miegyeb. 
Menetrend azota lett, de reggel 6:30-kor indul a vonat (a kovetkezo csak 
joval kesobb). Amire en szavazok: talalkozzunk 7:30-kor a Batthyanyin, es 
irany Hevvel a Pilis. De ez rajtatok mulik. Oszinten szolva en lehet, hogy 
nem is tudok elmenni. Ha kitalaljatok, hogy mi is lesz, azt vallalom, hogy 
aki dec. 20-a elott hagy nekem egy otthoni telefonszamot ahol elerheto 
hazaterte utan, azt legkesobb 27-en delelott ertesitem, hogy 
mikor/hol/hova. Remelem lesz belole valami!     Reka
+ - HIX TURA - Akkor....? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mail*Link(r) SMTP               HIX TURA - Akkor....?

Hat azota senki nem vallata magara nyilvanosan a HIX tura szervezeset; en meg
mar ezen TIPP megjeleneset is valoszinuleg a MALEV legitarsasag 91-es sz.
jaratan fogom megerni - ugyhogy jobb hijan az en nyakamban maradt a nyug. Tehat
most kell leszogezni a parametereket.  

Szegyen, ami szegyen; a tervezesnel elfelejtettem, hogy 28. az szerda, tehat a
jo kis borzsonyi 7 oras kirandulovicinalis nem jar.  Jobb hijan a 6.30-as
marad, tehat akkor 6.20-kor kene talalkozni a Nyugatiban a Vacra meno vonat
vaganyanal, Diosjenoig megvaltott jeggyel.  (hadd hulljon a fergese - csak
ezzel az eggyel lehetne igazolni az idopontot, de asszem ilyet pont nekem nem
lenne alapom kijelenteni... hiszen vannak a vonalban olyanok, akik ismernek...)
Dezsabol-esonap: 30-a.  Hozzatok terkepet es amit jonak lattok...

Ezennel utanam az ozonviz (ha mast talaltok ki, nem fogom megtudni, hacsak
valaki fel nem hiv Pesten: 112-5788); en ott leszek a fel hetes vaci
viszonylaton 28-an.  Remelem, ott majd megtudom a HIX buli vegleges
parametereit is. (csak a tobbiek honnan fogjak megtudni, akik mar szinten
hazamentek?!)

Diana

UI 1. Koszonom indazoknak, akik (irgumburgum) megneztek a menetrendet.

UI 2. Nem tud valaki egy kiado hazikorol vagy szobarol valahol videken 2-3
napra? (A mamammal szeretnek elvonulni egy kicsit) Szinten 112-5788, kosz.
+ - Q: Japan osztondij ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

  Egy baratom Japanba szeretne menni valamilyen osztondijjal, es allitolag
letezik egy (tobb) olyan alapitvany ami japan kormanypenzekbol 
finanszirozza a japan kultura terjeszteset, megismereset.
  Nincs veletlenul valaki Japanban, vagy aki tud errol valamit ?

/Zsolt  /D.p.Z.B./
+ - meg egyszer a jogositvanyrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Toth Feri irja a TIPP #1597-ben:

> 4. 3-bol adodoan: a kulfoldivel, vagyis a nemettel vagy hollanddal,
> mert hogy a magyart elvettek, es mivel allando lakohelye most D vagy NL,
> igy odavalosi jogsijaval ugyanugy vezethet barmilyen autot, mint egy
> MO-ra latogato D vagy NL turista.

A problema itt van. A jelenleg is ervenyes devizagazdalkodasi szabalyok 
miatt magyar rendszamu auto kulfoldi csak a Magyar Nemzeti Bank 
engedelyevel vezethet. Jo mi?
Kerdes, hogy egy kulfoldon hosszabb ideje dolgozo magyar allampolgar, 
kulfoldi jogositvannyal minek szamit ...


							Pg.
+ - helyesbites hinta kerdesben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az, hogy tapadas hianyaban nem tudnank kiteriteni a hintat a nyugalmi
helyzetbol, csak akkor lenne igaz, ha csak a hinta palyaja menten
tudnank mereven mozogni. Ennel azonban tobbet tudunk... Ki tudunk
fejteni forgatonyomatekot. Kepzeljunk el pl. egy motort, aminek
a tengelye meroleges a hinta lengessikjara. Ha ezt beinditjuk,
a motor altal kifejtett nyomatek ki fogja lenditeni a hintat.                  
Amikor athalad a holtponton, lefekezzuk a motort (ellenkezo iranyba
gyorsitjuk). Ez az ellentetes iranyu nyomatek a mar visszafele
lendulo hintat pont jo iranyba loki meg... es igy tovabb, kelloen
megvalasztva a nyomatek kifejtesenek (a motor ide-oda kapcsolasanak)
idopontjat. Mi a forgatonyomatekot az elore-hatradolessel fejtjuk ki.
Eloredoles kozben persze eloszor a hinta lehet, hogy hatrafele ter ki, 
de a kozos sulypont megis elore mozdul egy kicsit.
A tegnapi leirasban figyelmen kivul hagytam a forgatonyomatekot...
Tehat tapadasi surlodas nelkul is el lehet inditani a hintat, ha
ki tudunk fejteni forgatonyomatekot, marpedig altalaban ez a helyzet.

Karesz
+ - Re: miert nincsenek noi pilotak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Furcsa, nem? Kulonosen, hogy meg Amerikaban sincsenek...
>  
> Jozsi.

Tenyleg nincsennek? Akkor a USAir (US Scare) safety videoja egy atveres,
mert azon bizony egy noi pilota magyarazza az utasoknak, hogy milyen jo
kezekben vannak. A zaro kepsorban megintcsak o jelenik meg.

Arpi
+ - Mikulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Tippelok!

- Azt mar kezdjuk sejteni, hogy honnan ered a Mikulas nev, de honnan
jon a Krampusz? Azonos-e Rudolffal, a Mikulas egyik angolszasz kiserojevel?
Mi a "virgacs" eredete? Meg egyaltalan, honnan jon a karacsony szo?

- Fel eve kerdeztem, hogy egy bizonyos autoba lehet-e olommenteset tankolni,
de nem kaptam ra valaszt. Most szereztem egy konyvet, amiben minden
Europaban forgalmazott autorol megmondjak, hogy mehet-e olommentessel.
Ha valakit erdekel, szivesen utananezek az autojanak.

- Az eleg termeszetes, hogy egy fenycsovet sztroboszkopnak lehet hasznalni.
Az mar erdekesebb, hogy wolfram izzolampa fenyenel is egy lassulo ventillator
lapatjai egy bizonyos fordulatszamnal allni latszanak. Ez tehat azt jelenti,
hogy 1/100 masodpercenkent, amikor nem kap aramot a lampa, jelentosen
csokken a fenyereje? Ilyen kicsi lenne egy duplan tekercselt wolframszal
hokapacitasa?

Udv,

Tamas




-- 
Tamas Turanyi
School of Chemistry, The University of Leeds, Leeds, LS2 9JT, UK
E-mail:    Phone: (0113) 233-6497   Fax: (0113) 233-6565
+ - Noi pilotak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hollosi Jozsi irja, hogy furcsa, hogy meg az USA-ban sincsenek noi 
pilotak.  Tudomasom szerint oktober vegen zuhant a Csendes oceanba 
F-14-esevel es vesztette eletet a US Navy elso noi "combat pilot"-ja.
Peter
+ - Soti Vilinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vili!

  Minden levelem visszapattan azzal, hogy 3 napig nem lehetett 
kikezbesiteni.  Dobj mar meg egy levellel, hogy mi van!

  Kosz,
	Zimmer Andras

U.i.: A tobbiektol BOCS.
+ - hinta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valoban a sulypont athelyezese jelenti a megoldast a hinta eseteben, azonban
Simon Tamassal ellentetben en ugy latom, hogy a holtponton a testhelyzet 
megvaltoztatasa nem lefele mozditja el a sulypontot:

Mivel az emberi test sulypontja magasabban van, mint a testmagassag fele 
ezert hintazas kozben a holtponton valo mozgassal ezt a pontot a mozgas  
sikjatol kifele toljuk el (elorelenduleskor elore, hatralenduleskor pedig 
hatra) amivel effektive megnoveljuk az erokart a hinta tengelye es a sulypont 
kozott, es ezzel egyutt termeszetesen a forgatonyomatek is no, hasonloan a   
porgo korisokhoz, akik a kezuket kinyujtva, vagy behuzva lassitanak, vagy   
gyorsitanak a forgasukon. Talan meg szemleletesebb a libikoka peldaja, ahol 
hatradolessel fel tudunk emelni valakit, aki nalunk nehezebb.

A hinta latszolagos zart rendszerenek feloldasa pedig abban rejlik, hogy
a hintazo az izommunkahoz szukseges energiat kivulrol hozza be a rendszerbe.

Es hogy a kerdest egy kicsit tovabb vigyem:

Fel lehet egy hintat gyorsitani ugy, hogy 1-nel tobbszor atlendulj a teto-
ponton? Vagy maskepp: ha mar kor-pajan "hintazol", lehet gyorsitani?

Udv: Gabor
+ - Ceyloni jogositvany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Dr Takacs Istvan!

A lappfoldi jogsit nem ismerem, de a ceylonival mezogazdasagi erogepet
alias elefantot is vezethetsz. De ha jol tudom csak 2 tonnasig. Afolott
csak amerikai noi pilotaigazolvanyt fogadnak el, vagy CERN-i hintalenge-
toi engedelyt. (Szerencsere ez utobbibol elfogadjak a surlodasost es a 
surlodasmentest is egyarant.) Sajnos ez van. Nehez az elet Ceylon-on.
De ne csuggedj, valamelyiket majdcsak sikerul megszerezned!

Pupak

Na most akkor miert akarjatok tovabb darabolni a TIPP-et???
+ - majatultetes, biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

To:TIPP.HIX.COM
cc:
Subject:majatultetes, biztositas
--------
Kedves Tamas,

Sajnos rossz hirrel kell hogy szolgaljak. Ha mar egyszer diagnosztizalva van
az ismerosod, foleg egy ilyen komolyabb betegsegel, akkor arra nem fognak
biztositast kotni. Ez csak olyan helyeken lehetseges ahol allampolgari jogon
jar a biztositas, mint pl. otthon. Nekem hssonlo gondjaim voltak a fulemmel.
Miutan az orvos azt mondta hogy problemaim vannak a fulemmel, ezekutan mar
csak ugy voltak hajlandok velem biztositast kotni, hogy a fulem ketto evig
nics benne a biztositasban. Ez a Blue Cross Blue Shield-nel volt. Esetleg
hallgatni lehet a baratod diagnozisarol, de ha kitutodik, akkor baj van.
Azt hiszem hog yebben az esetben csak alapitvanyok es non-profit jellegu
korhazak johetnek szamitasba. Remelem nincs igazam, de nem latom fenyesnek a
helyzetet.

Udv, Soti Vilmos
+ - sport rovat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

abszolut egyetertek aranyos attilaval:

nyiljon meg egy Sport rovat.


udv:

tamas
+ - pilotak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hollosi Jozsi: "Miert nincsenek noi pilotak? Furcsa nem? Kulonosen, hogy
meg Amerikaban sincsenek..."
Tevedes: Civil repulesben, szemely es teherszallito gepeken a vilag szamos
legitarsasaga alkalmaz noi pilotakat. Katonai repulesben nem ennyire egyertelmu
,
Magyarorszagon nincsenek noi katonai pilotak (de katonak sincsenek...), de
a volt Szovjetunioban es a jelenlegi US AF-nal es haditengereszetnel is
sok szallitogepet es helikoptert noi pilotak vezetnek. Nehany eve vita volt
azon az USA-ban, hogy harci gepet vezethetnek-e nok, ill. eles akciokban
bevethetok-e. A dontes alapjan ma mar tobb, harci gepre (elfogo vadasz ill.
foldi tamadasokat vegrehajto) noi pilota van az USA-ban. Az elso, kivalo
kepessegu pilotano nehany honapja halt meg egy Tomcat (F14 US Navy) hibas
leszallas kozben... Az USA-ban nem csak ferfiak es nok, hanem homokosak is
lehetnek pilotak! (Leszbikusokrol nem tudok, de valoszinu!)
Naday Istvan
+ - Pilotanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Jozsi!
En lattam egy pilotano:t a Douglas "Dakota" repulogeprol
nemreg vetitett dokumentumfilmben. Amerikai volt, igaz,
del-amerikai, kozelebbrol kolumbiai es nagyon csinos.
Egy nala joval oregebb Dakotaval ropkodott ide-oda,
de foleg isten hata mogotti falukba, ahova egyszeruen nem
vezet ut. A Dakotaval szallitanak oda a klozettpapirtol
kezdve a kurvakig (nem vicc! alig birtak kiszallni a
magas sarku topanjaikban a gobzibol!) mindent, ami fonots
a civilizalt elethez.

A temahoz erintolegesen kapcsolodik, hogy nalunk az intezetben
traktoristalanyok is vannak, bizonyitando, hogy az agressziv
ideologiak olykor jobban hasonlitanak egymasra, mint 
ahogy azt az avatatlan szemlelo hinne...

A pilotanok hianya eppoly erthetetlen, mint az , hogy
miert nincsenek neger uszobajnokok.
Udv, Oreg Pikkelyes
+ - Hinta-palinta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Karesznak : Abban igazad van, hogy a hinta meginditasahoz szukseges
a surlodas meg a levegoben valo kapalodzas, de ha mar valamennyire
belengett, akkor nincs szukseg rajuk. Amig nem leng az inga addig
a tapadasi surlodasbol eredo nyereseg osszemerheto a mozgasi es
helyzeti energia osszegevel (magyarul az epszilon is nagyobb nul-
lanal ;-), de utana abbol az osszenergiahoz kepest egyre csekelyebb
nyereseg veheto csak ki. A csuszasi, gordulesi elenallas mindig
lassit, ugyancsak lehetetlen tokeletes ellenszelben vitorlazni,
ami tokeletesseg csak a legellenallast jellemzi ;-)

(Simon) Tamasnak : nem akarok kekeckedni, de persze muszaj ;-).
Igen erdekes, ahogy a pont es egyenes szoget hasznalod, ez valami
uj matematikai felfedezes, de en sajnos nem ertem remenyeid elle-
nere ;-). Egyebirant azert szerintem jo helyen kapisgalsz, amikor
a gyorsito erot emlegeted, ami mg * sin O (ahol O a fuggoleges
es a hinta tengelyetol a hintahoz huzott egyenes - azaz a hinta
kotele,lanca - kozotti szog), de csak akkor, ha a hintazo nem izeg
mozog. Nagy hajohintara gondolj, ahol a felso holtponton gyorsan
leguggol a hintazo, majd a "leingas" kozben felall, minek kovet-
kezteben o is nagyobb erovel nyomja a padlot az mg cos O-nal, de
a hinta kotele is ugyanezzel a nagyobb erovel huzza az hintat.
A hinta+hintazo rendszerre tehat nagyobb eredo ero hat vegig,
mintha allva maradt volna. Az also ponton tehat nagyobb lesz a
sebessege, de ugyanugy all, mintha le sem guggolt volna. Ezutan
hagyja az ingat elore lendulni, merev marad, ekkor igaz a mechani-
kai + potencialis energia osszegenek megmaradasa, mert az csak
olyan eroterben igaz, ami potenciallal leirhato, a guggolas-fel-
allas kozbeni kenyszererok nem ilyenek. Ezutan hagyja a hintazo
magat mereven visszelengeni a hatso holtpontig, majd ott ujra
gyorsan leguggol es "leingas" kozben lassan felall.

Van ugyan ebben a hatso holtpontban nemi potencialis energia vesz-
teseg, de a leingas-felallas miatti energibepumpalas ennel nagyobb.
Abban a szelso esetben latszik ez jol, amikor a hinta rudja a hatso
holtponton mar vizszintes, mert akkor a hintazo mar buntetlenul,
azaz potencialis energia veszteseg nelkul "le"guggolhat.

Nem eleg tehat a helyzeti es a mozgasi energiaval manipulalni, szuk-
seg van a kulso nem potencialjellegu perturbaciok figyelembevetelere
(a hintarud kenyszerereje) is.

Az utobbi napok fizikapeldaitol 14 evet fiatalodtam, ujra elsoeves
hallgatonak erzem magam. Hurrraaaaaaaa.......

Hidas Pal
+ - Fold-Nap tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Lajos!

Amikor az eszaki felteken NYAR van, a Fold 94500000 mile-ra van a Naptol.
Amikor az eszaki felteken TEL  van, a Fold 91500000 mile-ra van a Naptol.

(A mertekegyseg nem lenyeges itt, ezert nem szamoltam at km-be).

Remelem nyertel

Bokor Eva
+ - Nem kotozkodeskeppen... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szita Gabornak; a stroboszkop jelensegrol:

	Boros Peternek igaza van, gondolom o is fog reagalni. Ha nem,
akkor majd en elmagyarazom...

				Berke Tamas, Norfolk VA

marmint, hogy miert lathatod szabad szemmel (nem moziban, nem kerites
mogul) a forgo kocsikereket allonak (vagy a tenylegesnel lassabban forgo-
nak, vagy akar visszafele forgonak).
+ - miert ne lennenek noi pilotak? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyik leany tanitvanyom pilotanak keszult, meghozza vadaszgepet akar vezetni.
Tole tudom, hogy vannak noi pilotak, bar ez tenyleg nem gyakori. A reszletekre
mar nem emlekszem, de azt mondta, hogy a francia hadseregnel azzal 
idokoltak, hogy nem vesznek fel noi pilotakat, mert akkor noi WC-ket
kellene epiteni a kikepzokozpontban. A kanadai hadsereg rendszeresen
toboroz az egyetemista diaklanyok kozott. Ha jol emlekszem pilota is az
egyik karrier lehetoseg volt, az ajanlatok kozott.
Berces Attila, Calgary
+ - noi pilotak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jozsi nem hallgatod a hireket.          
A US AirForce-ban van eleg sok noi pilota. Az egyik eppen most halt meg,
ugyanis ejszakai repulogepanyahajora szallas kozben tulrepult a hajon.
A navigator katapultalt. Eleg nagy visszhangja volt mert sokan megvadoltak,
hogy nem volt eleg gyakorlata a dologhoz, az iskolaban azert kapott jo
jegyeket mert no volt stb. A noi pilotak kuvait ota eles harcban is reszt
vehetnek.
Mas Megy otthon a Pulp Fiction c film? Kivancsi lennek a szinkronra, vagy
a forditasra. Itt most lett 94 legjobb filmje, szerintem igen jo (nagy
nyelvi elmeny) viszlat a bulin kgy
+ - majatultetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem akarom a segitokedved es a remenyed elvenni, de...
Sajnos az az igazsag, hogy szinte biztos, hogy nem tudsz kotni, hisz
az egeszsegugyi biztositas lenyege egy "fogadas", hogy a bebiztositott
nem lesz beteg... Ezert van a biztositasok megkotese elott egy orvosi
vizsgalat... hacsak nem az illetto elmegy dolgozni valahova s ott
automatikusan kap biztositast kivizsgalas neelkul, de meg igy is
a PSC (primary sclerosing cholangitis) -t kizarhatjak belole mert a 
betegseg mar letezett a biztositas megkotese elott (preexisting condition)
hacsak nem a biztositas egy un. HMO amely mindent fizet, de ott meg szinte
lehetetlen szervatultetest kapni, foleg majat.
	En elsosorban veseatultetessel foglalkozom -a nephrologia egyeb
teruletei mellett- de ha kulfoldi jelentkezik szervert akkor a penzt a
korhazak tudtom szerint elore kerik letenni egy bankszamlara. Bar sok
sziv, tudo, csontvelo es termeszetesen veseatultetest csinalunk es bar
egy nemzetkozi konzultacios korhazban dolgozom, szervet nagyon nem
szivesen adnak kulfoldinek... Az USAban a varakozasi ido vesere minimum
1 1/2 - 2 ev. A majatultetesi listan az amerikai betegek tulnyomo
tobbsege meghal mielott majat kapna. Szerintem a legjobb eselye a rokonodnak
vagy Magyarorszagon van  -ha ott el ES HA VAN Magyarorszagon majatultetes-
es esetleg Braziliaban mert ott nagyon konnyen kapnak szervet a korhazak.
Lehet, hogy ott meg olcsobb is ha mar kp.-t kell fizetni.

U.I.: a prognozisa a PSC -os betegnek talan a legjobb az osszes
majatultetettek kozul, ha ugyan kapnak majat...

						Mihaly
##
+ - X11 szinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudja valaki hogy milyen szinelnevezesek hasznalatosak X11-ben,
>vagy van-e olyan file amiben ezek definialva vannak(kell hogy legyen de
>nem tudom a nevet :().

A rendszertol is fugg, de leginkabb az X konyvtarban:

	/wherever_it_is_in_your_system/X11R5/lib/X11/rgb.txt
	 (tipp: /usr/local )
Zoltan
+ - Rajzfilm (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>(rajzfilm: 16 kep/sec, tv 50 felkep (25 kep) /sec (Europa)).
>
>Folyomany: egy masfel oras Walt Disney rajzfilmhez 1.5*60*60*16=86400
>rajzot kell kesziteni. Jo sok, nem?

Csak a pontossag kedveert, a moziszabvany 24 kep/sec, igy a Walt Disney
film meg tobb rajzbol all (sot, mivel a hatter es a figurak kulon
rajzoltatnak, a tenyleges szam joval tobb is lehet).

A 16 kep/sec az amator filmeknel volt szokas, egyszeruen a filmmel valo
sporolas ugyeben.

Zoltan
+ - tavcso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mekkora nagyitasu tavcso kell a Saturnus gyuruinek, ill a Jupiter holdjainak
megfigyelesehez? Mi egyeb erdekes lathato egy, az elozo kerdesre adott valasz-
ban szereplo tavcsovel?

Koszonettel:  RF
+ - Karacsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az advanced Systems magazin decemberi szamanak 22. oldalan van egy fel-
hivas, miszerint pl. a Sun 10 centet ad a San Francisco kornyeki otthontalan
csaladok elelmezesi alapjaba minden, a kovetkezo harom cim barmelyikere
kuldott e-mail utan (max. $25000-t):
 
 
 

Mas cegek mas celokra adomanyoznak hasonlo feltetelekkel. A levelbe semmit
nem kell irni.

Udv:  RF
+ - Egy keres angolosoknak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Egy egyetemi hazi feladathoz szukseges kerdoiv kitoltesehez
keresek angolul jol beszelo (lehetoleg anyanyelvi kornyezetben elo)
embereket. Az egesz kerdoiv kitoltese nem tart 2 percig sem. Ha
valaki hajlando segiteni, kerem irja meg a cimet es postafordultaval
elkuldom a kerdoivet. Segitsegeteket elore is koszonom.

                                     Koszonettel
                                            Kasa  Attila
+ - feladat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, hadd szaljak be a feladat-feladasi vetelkedobe!

Adva van egy merleg, ami igen erzekeny. Az egyik serpenyojeben van egy
darazs, ami le van takarva egy poharral. A darazs a merleg serpenyojen
nyugszik. A rendszer (pohar+darazs) tomeget megmertuk. 
Kerdes: mi tortenik akkor, ha a darazs felszall? Kilendul-e a merleg nyelve
es milyen iranyba?

( a problemat eldontendo egy kollegam vegigcsinalta a merest, ahogy kell:
poharral, darazzsal, analitikai merleggel, amely a milligramm tizedreszet
lemeri)

Kellemes fejtorest!

					Vonyi
+ - noi pilotak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

No"i pilotak igen is vannak. Nekem egyszer volt is "szerencsem" 
repulni egy olyan gepen Albaquerque-bol Los Alamosba aminek a 
fopilotaja no volt. Egy kb. 15 szemelyes legcsavaros gep volt 
nyitott pilotafulkevel, es szeles-viharos idoben repultunk. 
Ugyhogy az egesz scared the hell out of me, ahogy az amik mondanak.
Sugarhajtasu gepen meg en sem lattam noi pilotat.   Udv.   Attila
+ - >From : Tamas Foldesi 2:371/32 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:00
To   : "HIX TIPP" >                      12 Dec 94  21:00=
:58
Subj : Re: Levegoszennyezettseg                                            =
  =20
> ---------------------------------------------------------------------------=
---
Hali Diana!


 Ezek a jelek hagytak el "HIX TIPP" > billentyuzetet All =
fele
(30 Nov 94  20:46)

 "T<> Valaki erdeklodott a minap Budapest Levegoszennyezettsegi terkepei
 "T<> irant.
 "T<> A Levego Munkacsoporthoz fordulnek - nekik terkepuk is van nehany
 "T<> szennyezore. Van nalam nehany Lelegzet -(az o ujsagjuk) reszlet, de a
 "T<> cimuk pont nincs benne.

Sorry, ha zavaro a beleszolasom... Tudomasom szerint az elmult husz evben
levegoszennyezettsegi mereseket az egesz orszagban az Orszagos Kozegeszsegu=
gyi
Intezet vegzett, ezek nagy reszet most viszik szamitogepre (innen tudom :-)=
 ).
Van az OKI-ban egy Levego osztaly, ok foglalkoznak vele. Lehet, hogy nem jo
tipp, csak gondoltam erdekes lehet.

Socrates
.. Airconditioned terminal - don't open WINDOWS !
--- FMail 0.96=E2
 * Origin: CheckPoints BBS (2:371/32)
+ - >From : Tamas Foldesi 2:371/32 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:00
To   : "HIX TIPP" >                      12 Dec 94  21:01=
:22
Subj : Re: *** TIPP *** #1587                                              =
  =20
> ---------------------------------------------------------------------------=
---
.PID: BWRA 3.01 [Eval]
.MSGID: 2:371/32.0 2ee406e6
Hali Jozsi!

 Ezek a jelek hagytak el "HIX TIPP" > billentyuzetet All =
fele
(30 Nov 94  20:46)

 "T<> Az eddigi velemenyek mind 31-e ellen szolnak, a 29 es 30 kozul az
 "T<> elobbi vezet kismertekben. Bar vannak olyanok is, akik kirandulni
 "T<> szeretnenek, a tobbseg inkabb jo melegben bulizna.
 "T<>
 "T<> Magyarorszagi TIPPelok: meg tudnatok kerdeni, mennyiert lehetne
 "T<> berelni egy helyet a Sote-klubban, vagy valamenyik egyetemi
 "T<> kollegiumban? Kb. akkora kellene, ahol 150-200 ember elfer.
 "T<>
 "T<> Koszi,
 "T<> Jozsi.

A SOTE-klub kb 2000 fos rendezvenyekre van berendezkedve, de a NET (Nagyvar=
ad
teri Elmeleti Tomb) egy reszenek berletet a NET igazgatosagaval kell
megbeszelni, a SOTE Klub Egyesulet is csak berli. Megkerdezem, ha meguzenit=
ek
mik isca pontos koordinatak.

Socrates


.. No school, no job, NO CARRIER
--- FMail 0.96=E2
 * Origin: CheckPoints BBS (2:371/32)

`                              "T8
+ - Valasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HI TIPPelok !

Nem tudja veletlenul valaki, hogy lehet-e interneten keresztul a Mo-i
Onkormanyzati Valasztasok adataihoz hozzajutni.

Elore is ..

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS