Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1276
Copyright (C) HIX
2001-11-01
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ford tortenelem (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Re: olajvizsgalat (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Suzuki (mind)  45 sor     (cikkei)
4 sotet bura (mind)  19 sor     (cikkei)
5 Ujra Skoda... (mind)  19 sor     (cikkei)
6 olcso vagy draga biztosito (mind)  13 sor     (cikkei)
7 kotelezobizti (mind)  31 sor     (cikkei)
8 laser zavaro (mind)  15 sor     (cikkei)
9 flamehangulatban (mind)  14 sor     (cikkei)
10 va: Egvehagyott vilagitas (mind)  12 sor     (cikkei)
11 kisteher (mind)  9 sor     (cikkei)
12 va: Lampafestek (mind)  14 sor     (cikkei)
13 lengescsillapitok (mind)  27 sor     (cikkei)
14 business weak :) (mind)  18 sor     (cikkei)
15 kamionok (mind)  37 sor     (cikkei)
16 technikarol (mind)  33 sor     (cikkei)
17 Lexus IS 300 muszerfal (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Kviz (mind)  14 sor     (cikkei)
19 KOBE biztositas (mind)  18 sor     (cikkei)
20 lampaburak (mind)  32 sor     (cikkei)
21 Mindig veszteseges vasut (mind)  30 sor     (cikkei)
22 Fogmosas (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Bocsanat... (mind)  6 sor     (cikkei)
24 technika, vonat (mind)  34 sor     (cikkei)
25 Re: fek, 100as lista, olaj (mind)  86 sor     (cikkei)
26 Gyujtas - vilagitas ? (mind)  24 sor     (cikkei)
27 rece, mikroalvas (mind)  44 sor     (cikkei)
28 Re:olaj (mind)  26 sor     (cikkei)
29 Auto emblema (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Re: autobiztositasok (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Ford tortenelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Npal!

Megorultem a levelednek, megtiszteltetes, hogy a szerzo is olvasta a
hozzaszolasaimat. En az elso betutol az utolsoig vegigolvastam a
kiadvanyt, ami azt hiszem egyertelmu bizonyitek arra, hogy tetszett, es
ez pedig azt is bizonyitja, hogy az irasok jok, erdekesek,
olvasmanyosak. Idezem: "Tobbet nem tudok osszeszedni, legalabbis nem
olvasmanyos formaban." Ez az en "szegenysegi
bizonyitvanyom", ugyanis a nehany soros meret, az erdeklodes specialis
osszetetele bizony beleutkozott az en iroi korlataimba. Szoval a muved
tenyleg nagyon jo, gratulalok hozza es a jutalomhoz is (Henry Ford
muzeum). Pont azert kezdtem bele, mert remeltem, masoknak is tetszeni
fog. Ha gondolod, folytasd, Neked biztos jobban menne, en ennel tobbet
tenyleg nem tudok osszehozni. Szoval megegyszer gratulalok, remelem, a
folytatasnal is meg benne leszek a korlevel-adatbazisban.

Udvozlettel

Hook



---
http://www.mailbox.hu - Mert levelezni kell...
+ - Re: olajvizsgalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az ekozben tanultak/tapasztaltak alapjan merem 
> kijelenteni, hogy a fenti idezet 80%a
> hulyeseg.
Milyen kar hogy nem szoltal elobb kedves Fogash - a srac azota ledoktoralt a te
mabol :).  A doktorijat pont azert finansziroztak a cegek mert az altalad leirt
 vizsgalatok szorasa igencsak nagy, azaz megismetelve eppenseggel ellenkezo ere
dmenyt is kihozhatnak.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: bpmnpr03.bixdc.broadband.hu)
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> 190-el repeszt fel az erdi emelkedore es 4-5 liter kozott fogyaszt.

> Azert nem essünk tulzasokba :))))))

Heee, en meg eletemben nem ultem Suzukiban, sot, ha belegondolok,
meg nem is lattam kozelrol. Csak annyit tudok rola, amit a listarol
megtudtam - vagyis ezt :))

Meg valami - a kollegam teljesen odavan az edesapja VW Polo 
Classic nevezetu gepetol. Az 1.6 motorrol legendakat beszel, de 
soha nem akart velem versenyezni. Tegnap egy uveg whisky elleneben
csak eljott (nyer/veszit - o kapja az uveget). Kimentunk a sztradara es
megegyeztunk, hogy menjen a hires ketszazaval. A veszvillogoval jelzett,
hogy megvan a 200. Mellealltam es a mutato 180-185 kozott allt meg,
mikozben mogottunk ment egy Fabia 1.4 16V, aki fenykepet keszitett
rola - a mutato 205 es 210 kozt van feleuton. Nalam meg mindig 185...
Mikor elhuztam toluk (a mutato eppen csak atlepte a 200-at), mindketten
megeskudtek, hogy felturboztam az autom es legalabb 230-al mentem :))

A kis Fabia azert megfogott, mivel ceges auto, rogton ki is probaltam.
Csalodtam is egy nagyot. A "kisauto" csak 110 kiloval konnyebb az en
dognehez Alfamnal (1081 / 1190), az elektronikus gazpedal pedig a regi
diagramokat juttatta eszembe. Kompjuter bebootol, software indit, 
megnyomta a gazpedalt - igen - erosen nyomta - igen - netan padlozta
- igen - ok, akkor adjunk neki kakaot. Eskuszom, fel masodperc 
reakcioideje van a gazpedalnak, ha nem tobb. Meg viccesebb a kesei
reakcio - sokszor olyankor erkezik a gazfroccs, amikor mar nem akarok
gyorsitani. 0-100 gyorsulasra 12 masodpercet mertunk, de ki tudja, ez
a 100 mennyi is volt... Maga a motor 2500 alatt harmatos, 4000-ig turheto,
4000 fordulat felett mar elvezheto is lenne megfelelo hangorganum es 
gyors gazpedal mellett. Egyebkent az autora egy rossz szavam sem 
lehet, a minosegi kidolgozas dicserendo, a Felicia utan hatalmas 
elorelepes.

Ami zavar a Fabiaban, az a legujabb otlet - a Fabia Fapad. A nitrai
autoszalonon lattam - 1.0 motor, utkozok nincsenek fenyezve, 
a szervo helyett az Octavia kormanyat raktak bele (az nagyobb),
kisporoltak egy csomo muanyagot (fedelek, kapaszkodok...).
Az osszhatas valami brutalis ronda dolog. Es a vicc az, hogy az
ara az alap Thaliatol alig lesz olcsobb...

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - sotet bura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> pliiiiiiz ne bantsatok szegeny Agoston Lacit!
> 99%-ig biztos vagyok benne, hogy a Knight Rider replika 

Hidd el, senkinek nincs Lacival gondja. Viszont a 7vegen jartam a
cseh Brnoban, ahol hatalmas tuning fesztival volt es lattam amit 
lattam. Kommentalni inkabb nem akarom azt a sok diszkogepet 
a stroboszkopos es safety-car effektusos, szemoldokokos, 
motorhaz hosszabbitosos okorsegekkel, amibe annyi penz ment
bele, hogy fel Afrika jol elne belole es az effektus csak az volt,
hogy egy rakas auto egymasba futott... Ilyen elmenyek utan az
ember automatikusan ugrik ilyen sotetitos marhasagokra. 

Egyebkent sem bantottuk, en leirtam, hogy csinaljak, Antforce
fel is ajanlotta a festeket - mi kell tobb egy barati listan?

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Ujra Skoda... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bocs, hogy ujra kerdesekkel es keresekkel terhelem a listat, de nagyon ki vagyo
k akadva az autom miatt.
Adva van egy 120-as darab. Letezik, hogy vezermulanccsere utan 20000 km-rel ujr
a ki kell cserelni? Vagy csak at akarnak vagni a szervizben? Azt mondjak, hogy 
nagyon ugral a gyujtas es raferne mar a csere a lancra. Vagy ennyire gyenge min
osegu az alkatresz? Ebben az evben mar boven rakoltottem az autora az erteket, 
de meg mindig csak szivok vele. Lehet egyaltalan _normalis_ alkatreszeket kapni
? (Esetleg Frigyes(?))
Sokat nem ertek az autokhoz, de kezdem nagyon ugy erezni, hogy erosen megvezetn
ek ujabban.
Ha valaki fel tudna vilagositani a temaban, nagyon halas lennek!
Segitsegeteket elore is koszonom!

Udv:
    Arpi - egy masik...

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-171-92.dial.matav.net)
+ - olcso vagy draga biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Ne csak szidjuk a biztositokat, - ime egy jo pelda...
Nekem az Argosznal van a cascom es a kotelezom is.
Nyaron parkolas kozben, Gyorben, egy teglaval (!) megdobtak a Clio
szelvedojet. 
Bementem a helyi kepviselethez, kitoltottuk a papirokat, elvittem
kicsereltetni a szelvedot, elkudtem a szamlat a biztositonak, nehany nap
ulva utaltak a lovet.
Nem akadekoskodtak, meg a kocsit sem neztek meg.

Udv,
Tibor
+ - kotelezobizti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok mindenki,

Bocsi gondolom mar tobbszor is vol tema de most valami iszonyatos
kopkodhetnekem van. (en is hibas voltam es ez extra duhito) Tortent ez evben
hogy a 2.negyedeves csek rossz volt amit kikuldtek, telefon, kuldik a jot.
En barom meg feladtam a rosszat (termeszetesen azon kisebb osszeg szerepelt)
a jot meg nem (veletlen volt nem szandekos, figyelmetlen voltam, ok.) A
3.negyedeves csek nem jott. Aztan ez feledesbe merult, viszotn amikor nem
jott a negyedik sem akkor ment a telefon hogy mostakkor mivan mert en ugye
hulye becsuletes barom fizetni akarok. Erre jott a valasz hogy sorry de
toroltek es kothetek ujra. Zmeg ok renben en is hulye voltam legyen kossuk
(b1ben voltam), jovore ugy is ujra b1 gondoltam. Hat a nagy budost, 9honap
megfigyelesi szakasz utana indul az egy ev...... @#$%!!!!va eletbe 2ev A0,
de nefeljek esetleges karokozaskor nem szamit a 9honap akkor rogton nyomjak
a malus sokat, haaaaat miaz isten vagyok en fejosthen????!!!!!! 8eve vezetek
balesetmentesen de csak 2eve van sajat gepem az a kutyat nem erdekel hogy
miota vezetsz csak az hogy miota van kocsid (persze ha egy evre kihagysz,
mert eladod a gepet, akkor ugrik a bonusz hiszen egy ev alatt elfelejtesz
vezetni es megvaltozik a mentalitasod. Le mernem fogadni hogy a malust igy
nem veszted el, csak a bonust :((((). Persze mert ha azt vennek hogy miota
vezetsz gond nelkul akkor sok ember Bnagyonsokban kezdene es akkor nem tudna
a biztosito min gennyesre keresni magat. Fene az egeszbe. Az idegesit a
legjobban hogy tulajdonkeppen en voltam a hibas es max a fejem verhetem a
falba......
Most hogy igy kikopkodtem magam jon a nagy kerdes.
Nincs valakinek ismerose haverja mittom en kicsodaja aki biztositonal
dolgozik es tud esetleg Bonus sokban biztositast kotni kezdesnek???? Mert a
negyedevi 10500 kicsit sok nekem.

Udv
Shake
+ - laser zavaro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs megint en.
Hallottam egy otletet es lehet hogy megvalosithato lenne. Egyebkent ha
valaki tud nezzen utana hogy trafipax zavaro berendzes uzemeltetese
torvenybe utkozik-e? (a detector az biztos, de a zavaroban nem vagyok
biztos). Az otlet (lasd subject) az hogy egy laser printerbol az egetomu
kivesz kicsit megberhel hogy menjen 12 volt rol (az azon levo forgo tukor
elegge szorja a jelet szerteszet) Mivel a laserek doppler elven dolgoznak
ezert aranylag konnyu zavarni (nem kell szigoruan azon a frekin zavarni
gondolom a bemeneti szuroje se az a nagyon preciz) Ez a kis laser dioda eleg
ahoz hogy a bementet telitesbe vigye rgo megvakul mint a huzat. Most mar
csak az a kerdes hogy a printerek milyen frekin dolgoznak. Ha ketto kozel
passzol akkor nincs mas hatra mint a megvalositas :))))

Udv
Shake
+ - flamehangulatban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Konyorgom, akasszuk fel az osszes Suzukist,mert direkt bunkon autoznak, es
zavarjak a kozlekedest. Aztan lojuk fejbe a Trabantosokat, mert ok meg
fustolnek, lassuak, csak akadalynak jok. Ha mar ennyire belejottunk, akkor
gengszterBMW es Merdzso tulajok sem uszhatjak meg, oket fel kellene
negyelni. A Skodasokat szimplan a levegobe kell repiteni. (en mar eladtam )

Maris mennyivel kellemesebb autozni az utakon, nincsenek akadalyok, mindenki
szabalyosan autozik, nincsenek veszfekezesek, varatlanul felbukkano autok,
veszelyesen elozok, stb. Eljen a szep vilag. Hajra Alfa Romeo

(Bocs a felsorolt markak tulajdonosaitol, de az eddigi levelekbol ez
szurheto le nagyreszt).

harcu
+ - va: Egvehagyott vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A biztositektablan ket pontba bekotve sipol, hogy ha 
> rajtahagytam a vilagitast, es levettem a gyujtast.

Ha a helyzetjelzot bekapcsolva akarod hagyni, (akarmilyen
okbol) akkor sipol allandoan ?
Mondok jobbat. A helyzetjelzo es az ajtokapcsolo koze 
kossed. Ha az eg, megvan a +12V, ha kinyitod az ajtot, 
akkor megkapja a testet es sipol.
Vagy a homlokodra csapsz es kikapcsolod a vilagitast, vagy
hagyod egve, becsukod az ajtot es mesz vilagga.
--
Meszaros Geza
+ - kisteher (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lantos Tibi irja...
> Ezt a hatart a nagyokosok tenyleg 2500-nal huztak meg? 
Igen.
>De en igy szivok ezerrel.
Ha ulti megy, akkor miert akarsz snapszlit jatszani ?
En vezetek 2 es fel tonna alatt is es felette is, de csak 
Pall Mall-t szivok.
--
Meszaros Geza
+ - va: Lampafestek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Miert lett mindenki hirtelen ilyen ideges a lampafesteltol? :)
> Nem tuningolni akarok, hanem egy replicat csinalok 

A rossz tapasztalatok szulte eloiteletek beindultak.
Ha a masodik mondatoddal kezded, akkor mindenki 
hanyatt-homlok rohant volna segiteni.
Szamomra - ez tanulsag.

Varga Gabor irja...
> 99%-ig biztos vagyok benne, hogy a Knight Rider replika 
> epiteset szeretne minnel tokeletesebben kivitelezni
Ha igy van, akkor irigyellek es sok sikert hozza !
--
Meszaros Geza
+ - lengescsillapitok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hello mindenki

A lengescsillapito temahoz paszitanam ezt a kerdest: a kocsi egy Opel Astra Car
avan '94 es kiadas 1.6 os motorral, 130e km-el, amibol 17e romaniaban futott. 

A ket elso lengescsillapito effektiv modon ver (!) amikor hideg reggeleken indu
lok es zotyogos az ut. Tehat cserelnem kell oket minel hamarabb. Mit ajanlotok,
 tekintve hogy a romaniai utai inkabb az off-road kategoriaba tartoznak? Olvast
am az eddigi hozzaszolasokat a temaban, es kb a Bilstein kapta a legtobb pontot
.

A helyi kinalat igy allna (mindegyik 2 ev garis)
- Monroe olaj 1500e
- Monroe sensatrac 1800e
- Sachs olaj 1500e
- Bilstein olaj+gaz 1300e (!)
- Gabriel olaj+gaz 1700e


A Bilstein nekem gyanusan olcso....

Varom valaszotokat, ugyanis a heten tutira cserelek!

udv,
Szabi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail.dunarea.ro)
+ - business weak :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azert azt megneznem, hogy a Ford Europaban hol lenne... Meg jo, hogy a
tengere
>ntulon fogy belole (General Motors).
Igaz hogy a Ford, a GM es a Chrysler a "harom nagy", akik versenyben
allnak, de ez ne zavarjon :) A GM markai a Chevrolet, az Oldsmobile, a
Pontiac, a Cadillac, a Buick, az Opel, az Isuzu. Ebbol az Olds-ot rovidesen
kivezetik a piacrol.
Mellesleg ahogy en tudom, az amcsik sem imadjak a Fordot (aki meg Lincoln
es Mercury alneven gyart autokat. Ja es a Mercury magyarul HIGANY-t
jelent...)

>Azert a VW-n csodalkozom egy kicsit. Rengeteg fut belole odaat.
Suzukibol meg ideat fut sok, megsem egy jol csengo markanev. A Jaguarral
meg mindent el lehet adni aranyarban, pedig az orszagban nincs belole ezer
darab. :)


AR 155 2.0TS16V Super
+ - kamionok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Olajcsere-periodusuk 80-120ezer (igen, nyolcvantol szazhuszezer)
>>km kozott valtozik, az igenybevetel, terheles, homersekleti
>>viszonyok, stb fuggvenyeben.
>Hat igen, 80-90 km/h-nal ketyeg olyan 1200-1500 kozott, ugyhogy
>szinte elnyuhetetlenek.
Ne felejtsd el, hogy a lenyegesen nagyobb lokethossz miatt ezekben a
dugattyu kozepsebessege a relativ kis fordulatszam mellett is magasabb,
mint a 4000et porgo szemelyauto motorjaban. (aki nem tudna: a dug. kz.seb.
gyakorlatilag a dugattyu atlagsebessege a hengerben. Egy ft.fordulat alatt
2x lokethossznyit kell megtennie a dugonak, a henger es a dugo egymashoz
viszonyitott sebessege pedig a fordulatszam emelesenek egyik korlatja.
Ezert "porgosebbek" a rovid loketu motorok.)

>Eddig ugy tudtam, hogy a terhelest (rakottsagot) a legrugo
>nyomasarol a legegyszerubb levezetni, de ez is erdekes.
Kezenfekvo lenne, de mi van, ha nincs olyan potkocsid hozza, ami
visszajelzos?

>Ez nagyon tetszik. Errol a szemmozgas intenzitas figyeleserol
>irhatnal bovebben: mivel, hogyan csinalja?
Mikrokamera figyeli a szemed, de fekete-feher kepet nez, vagyis a
kontrasztokat keresi. Ez a kontraszt mindenkinel megvan mert a szem
feherjenel az irisz sotetebb, meg a vilagoskek szemueknel is, raadasul ez a
kulonbseg mindenfele fenyero mellett allando. SA szoftver a szem formajat
keresi a kamera kepeben (kontraszt alapjan), es annak az ugralasat figyeli
a fejhez kepest.

>Ezt a megallast viszont erdekesnek talalom. Tk. mit csinal ilyenkor?
Akarmit
>csinal a sofor, ha a kutyu ugy dont, hogy 1-2 mp-et mikroalszik,
>akkor egyszeruen megall, akar a sztrada kozepen is? Ez sztm. meg
>veszelyes is lehet. Bar az is, ha igy megy tovabb, ugyhogy a fene tudja.
Elektromos gazpedal van, tehat alvas eseten elveszi a gazt, sipol, hogy
ebreszto, es valami minimalprogramra kapcsol. A konkret megoldasrol vagy
nem irt a cikk, vagy nem emlexem ra. Majd utananezek.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - technikarol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Arakat is tudnal mondani, hogy mennyibe kerul egy
>ilyen 16 literes motorral szerelt szornyeteg?
Csak becsles szinten olyan 200e DM-tol, de majd utananezek. Viszont ne
feledd, mennyi penzt lehet keresni, ha 24 tonna a hasznos terhelhetosege,
mehet nagyjavitas nelkul egymillio kilometert, cirka 10 Pfenniges
tonnakilometer-dijjal.

>> egyarant), erosen terjed az automata valto, ami nem a szemelyautoknal
>> megszokott bolygomuves "kacat", hanem egy komplett 16 fokozatu valtomu,
>Latom az idezojelet, de azert megkerdezem, hogy miert hivod a hagyomanyos
>automata valtokat "kacat"-nak?
A bolygomuves valto egyreszt viszonylag pontatlanul kapcsol, masreszt az
atviheto nyomatek is korlatos, harmadreszt a 16 fokozat megvalositasa egy
agyrem lenne bolygomuvekkel, ha kevesebb lenne, akkor meg a motornak
kellene az optimumon kivul dolgoznia, negyedreszt a hidrodinamikus
tengelykapcsolo mindig slippel megy, tehat vesztesz rajta par %ot...

>> A legujabb szeriaban hozzaferheto extrak pl. a nyomkovetes. Ha a kocsi
ugy
>> megy at utburkolati jelen, (felezo vagy zarovonalon), hogy nincs kint az
>> iranyjelzo a megfelelo iranyba, azonnal lassit es riasztja  vezetot.
>Gondolom ez sem filleres dolog, de remek otlet, meg soha nem hallottam
rola!
>Ennek egy egyszerusitett es valoszinuleg sokkal olcsobb valtozata az,
amikor
>az autopalyakon a padkan reces mintaju az utburkolat.
Az ararol nem tudok, az olcsosag meg viszonylagos. Lehet fantazialni a
fajlagos koltsegekrol, de az elalvasgatlo 1. mukodik akkor is, ha az
utburkolati jelek nem latszanak 2. be tud avatkozni az auton, tehat
csokkenti a balesetveszelyt.


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Lexus IS 300 muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Errol jut eszembe, hogy a Lexus IS 300-nak van meg nagyon erdekes
>muszerfala, olyasmi, mint egy regi stopper ora. Nekem nagyon tetszik,
eloben
>sokkal jobban nez ki, mint ezeken a fotokon:
Szerintem disztargynak szep, de egy pillantassal tenyleg nem lehet
eligazodni rajta. A 156osban meg csak az fajt az ujsagiroknak, hogy melyen
ulnek a muszerek es az utas nem latja oket... :)

Tudom, en egy elvakult barom vagyok, de a japcsik megint olyasmire vannak
oda, ami tkp nem is ujdonsag. Az IS 300ban van egy haromliteres motor
213LE-vel, errol aradozik mindenki. Ennel tobbet tud nemcsak az Alfa 75 3.0
America (232LE), de a 3.0 literes BMW-k tobbsege is. Egy haromezres
motornal azert mar nem kellene annyira ujjongani a 70LE
literteljesitmenynek, nem?


AR 155 2.0TS16V Super
+ - Kviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintetek milyen auto (marka es tipus; esetleg evjarat) a kovetkezo:
1015 cm3-es boxer motor, 55,5 LE, a kocsi hossza 4,1 meter, 4 tarcsafek, max
sebesseg 147 km/h.

Tudom, hogy keves az informacio, de igy elsore mit tippeltek?

Sajnos csak a hosszu hetvege utan tudom olvasni a valaszokat es akkor meg
adhatok tovabbi segitseget.

Udv,

Attila
+ - KOBE biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nyiri Peter irta:
Minden biztosito emel :-(
kiveve a KOBE :-)
de ok csak nem BP.i lakosokkal szerzodnek  :-(

En irom:
En a mult heten kotottem a KOBE-nel, es adtak egy
idei dijszabas lapot, amin rajta vannak a pesti tarifak is.
Igaz, hogy egy kicsit borsos a videkhez kepest, de letezik.
3000-el kevesebbert tudjak ugyanazt a biztositast negyedevente,
mint arban a kovetkezo legolcsobb. Az az egy nem tetszik, hogy
Pesten van csak ugyintezes (nem szandekozom megtorni a kocsit).

    Zsolt
   AUDI 100
   Ékezet!
+ - lampaburak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Engem a Suzukimon ket folog zavart nagyon lampaugyben. 
Nevezetesen az elso es az oldalso index. Mert ha mar hatra tudtak 
feher burat rakni (szerintem az a kis piros kell, azzal nem csinalk 
semmit), akkor elore is lehetett volna. Sotetites helyett inkabb 
szereztem elore az ujfajta fehet indexbol. Tekintve, hogy sotetkek 
az auto (Pakson is lathattatok, meg Esztergomban is) igen jol all 
neki. De az oldalindex meg mindig sarga. Ugyhogy azon viszont 
gondolkozom, hogy le kene fujni. Vagy kihipozni :)

A tobbi lampat soha nem sotetitenem le, en is arra fognam, ha 
ilyennek megyek neki.

mas : nem tud valaki olyan hatso 'szarnyat', amit nem kell furni? 
Most neztem az uj sport V-ot, annak egesz pici szarny kerult a 
tetejere, de az is fel van furva. Sajnalnam megfurni az autot.

Amugy hogy miert lett Suzuki? (es miert pont GLS?)
Mert masodik autonak jo, varosban telen is max 6.5 lityit eszik, 
alacsony a biztositas meg az ado, nem lopjak annyira, van 
alkatresz, zomeben max 2-en megyunk vele (ha meg 4-en, akkor a 
hatsok megerdemlik), tavaly marciusban 100000 Ft volt a difi a 
fapad GL es a GLS kozott. Valamint nekem meg tetszik is ;)
Valamint bevettek azt a szar pickupot cserebe :) 

byez
TLantos

Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Mindig veszteseges vasut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>   Szinten nagy problema, hogy a vonat cegek 
>> gyakorlatilag meg mindig monopoliumok es olyan is a 
>> mentalitasuk. 
>
>Szerintem ez az egyeduli problema es minden mas csak bla-
>bla. Ha normalis versenyhelyzet lenne, a baktert is
kirugnak, ha reszegen tamolyogna be a munkahelyere, nem 
lebzselne annyi ingyenelo a palyaudvarokon 
vasutasegyenruhában, a vezetesben levoket levaltanak es nem 
konzervalnak oket a sirig a borfoltelben, akkor mukodhetne 
a dolog. 



Tudomasom szerint ezt hivjak ugy, hogy "nemzetgazdasagi 
erdek". Nem azonnal kimuathato profitra utazik, mint egy 
sima ceg.

Mellesleg ha jok az emlekeim hajdani tanulmanyaimrol, a 
GySEV Europaban az EGYETLEN vasuttarsasag, amely kepes volt 
valaha is nyereseget kimutatni. Az osszes tobbi (nemzeti) 
ceg allami tamogatasokbol el - igen, meg az EU-ban is. A 
legeladosodottabb pont a francia vasut az o hires 
CSalagutjukkal, meg TGV-jukkel...


deejaytiszy
+ - Fogmosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


homer irta:
>>>
szerintem a blendixed rosszalkodik, z mar el is nezheto egy 
ilyen oskovulettol.


Draga emlekeim...
amikor a Gabi fogkrem helyett valaki (70-es evek!) Blendi 
fogremet hozott az oviba... hogy szerettuk! Volt, aki 
leette a fogkefejerol! Gondolom, a Blendix a modernebb 
valtozata az OS- illetve FOGkovuletekhez.


:) djtiszy
+ - Bocsanat... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>szerintem a blendixed rosszalkodik, az mar el is nezheto egy ilyen

....de mi az a blendix? Nekem is van nem-indulos problemam, szeretnem
meggyogyitani. 

Gabor
+ - technika, vonat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta, hogy a szemelyautoknak meg van hova fejlodniuk (brake by
wire), stb. Ennek elsosorban nem muszaki, hanem jogi korlatai vannak. A
nemet muszaki eloirasok 1-2 eve meg nem tettek lehetove, hogy
szemelygepkocsikon a fek es a kormany mas modon is mukodhessen, mint
mechanikusan, tehat nuku joystick a kormanykerek helyett es hasonlok. Ezen
elobb-utobb modositani fognak (vagy mar modositottak? -- nem tudom).

###

Szokoly Gyula vasutas irasahoz nincs sok hozzafuznivalom. Az 1970-es
evekig a vasuti es a kozuti teherszallitas viszonylag egyenletesen
novekedett az NSzK-ban [az NDK-ban meg olyan torveny volt ervenyben, hogy
50 km-nel nagyobb utnal teherszallitashoz kotelezo a vasutat hasznalni
(meg lehet nezni, gyakorlatilag minden uzemnek volt sajat iparvaganya, ha
meg nem szedtek fol)], utana nyilt szet az ollo.

Ennek okait Gyula mar megirta, en meg annyit tennek hozza, hogy az ipar
rajott, hogy sokkal olcsobb, ha nem a ceg fizeti az alkatreszek
raktarozasanak koltseget, hanem az adofizeto, es bevezettek a "just in
time" nevu hulyeseget, amitol az autopalyak lettek a raktarok. Persze egy
beszallito sztrajkjanal borul az egesz, de ez ugy latszik, nem erdekes.

Meg egy: a Deutsche Bahn regebbi menedzsmentje kizarolag a
szemelyszallitasra optimalizaltatta a halozatot ill. a menetrendet.
Eredmeny: par eve a Munchen-Hamburg fo"vonalon a teherforgalom
atlagsebessege 6 km/h volt. Ami 6-700 km-en eleg szep teljesitmeny, hiszen
egy kamion meg akkor is joval gyorsabb, ha 2 napig dugoban all.



Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: fek, 100as lista, olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Nagyak, Te magad is jol tudod, milyen harapos az Alfa fekrendszere.
> Sportos hasznalat mellett 40e nem is rossz ertek (kerdezd meg
> Antforce-t :))) Nalam most volt 25000 km, es a tarcsa mar elegge
> vallasodik, ugyhogy en is a 40e-s szervizre tippelem a cseret.

Nekem 50ezernel kellett elôször betetet cserelnem. Igaz sokat megyek autopalyan
, ahol kevesbe kopik. Tarcsat
nem kellett, mert siman lehetett meg szabalyozni. Sajnos a jo fekezhetosegnek a
ra van, ez az ar pedig a
puhabb, azaz gyorsabban kopo betet. A ceges Lagunankban igaz, hogy csak 80 ezer
nel kellett cserelni, de ott
tarcsaval egyutt. Ami hosszutavon meg dragabb teszi a dolgot.

>
>             Az egyik munkatarsam azt allitja, hogy az Omegajaban az
>             elso tarcsacsere 110ezer km utan tortent.
>
> Hat igen, Opelt kell venni. Sot, az apam Corollajan is most lesz az
> elso fekcsere (tarcsa + betet), 145000 km utan. Mit tesz az oreguras
> vezetes...

Nekem meg kb. 100ezernel lesz ezek szerint az elso tarcsacsere. Pedig nem vezet
ek oregurasan. :))

> Ezt a megallast
> viszont erdekesnek talalom. Tk. mit csinal ilyenkor? Akarmit
> csinal a sofor, ha a kutyu ugy dont, hogy 1-2 mp-et mikroalszik,
> akkor egyszeruen megall, akar a sztrada kozepen is? Ez sztm. meg
> veszelyes is lehet. Bar az is, ha igy megy tovabb, ugyhogy a fene
> tudja.

A mozodonyokon van pl. egy pedal amit taposgatnia kell a bakternak. Minel gyors
abban megy a vonat annal
surubben. Ha elbobiskol es nem nyomja, akkr a vonat elkezd fekezni. Mondjuk nem
 hiszen, hogy teherautonal ez
pont igy mukodne, de a vasuton meg elobb kitalaltak a dolgot :))

>
> > Ford (8) -- rendben. Amik es regota csinaljak :)
> > Mercedes (12) -- OK, nemetek es regota csinaljak :)
> > Toyota (14) -- ehhh, meg itt is megeloznek :)
> > HONDA (21) -- azer' nem semmi, hogy megelozzuk a Nitendo-t, a Nescafe-t,
> > a Samsungot, az MTV-t, a Siemenset, a Pepsit, a Reuterst es meg 71 masik
> > vilagmarkat :)))
> > BMW (22) -- nocsak :)
> > Volkswagen (35) -- nocsak-nocsak! :)))) Itt tanyazik az uberalles
> > vilagmarka :))))
>         Miert nem irtad meg az elso 7 helyezettet is? Kivancsi lettem volna r
a.
>
> > Ezeken kivul csak a Harley szerepel a listan, a 35. helyen. Se Alfa, se
> > Audi, se semmi :)))))
>         Azert azt megneznem, hogy a Ford Europaban hol lenne... Meg jo, hogy 
a tengere
> ntulon fogy belole (General Motors). Azert a VW-n csodalkozom egy kicsit. Ren
ge
> teg fut belole odaat.
>

Ha jol tudom a Ford nem GM, de ez nem is lenyeg jelenleg.
Viszont nem hiszen, hogy a lista ellenere barmelyik amcsi fuleben egy Ford nev 
jobban cseng, mint pl. egy
Ferrari, BMW, Lexus, Jaguar...
Tehat vagy tudni kellene mi alapjan csinaltak a dolgot. Ha benne van a cegek fo
rgalma is, akkor realis lehet
valamilyen szinten. Egyebbkent humbuk az egesz.

>
>
> Sot, a motor homerseklete - igy az olaje is - a +100 C-ot is.  Hogy van ez?
> Hogyan kell figyelembe venni a -40 -50 ertekeket az olajnal?
>

Ezen mar en is sokat gondolkodtam. Szoval a motor par perccel az indulas utan m
ar siman 100 fok korul van.
Akkor miert eleg bele a xW50-es olaj. Miert szamit egy ilyen motornal, hogy az 
aszfalt alatta 0 vagy 70
fokos-e, amikor a motormaga ettol fuggetlenul 100 fokos peldaul.


Ennyi :)
Jo pihenest (mar akinek lesz :))) )

Gabor
AR-145
+ - Gyujtas - vilagitas ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

# >A szokasos viragvasarlas alkalmabol szinte minden hetvegi autos ego
# >vilagitassal hagyta ott az autojat.
#
# Par hete 450 Ft-ert vettem egy szerkezetet.  A biztositektablan ket
pontba
# bekotve sipol, hogy ha rajtahagytam a vilagitast, es levettem a
gyujtast.

Komolyan mondom, legalabb 15 eve foglalkoztat a dolog: Mi a feneert nem
veszi le az auto a vilagitast gyujtas lekapcsolasakor ?????????????????

Mar a Polski Fiat 1500 is igy tudta, nem is lehetett rajtahagyni a
vilagitast,
a Leon is leoltja maga utan tisztelettudoan.
Az Opel Omega es Rekordban inkabb beraktak egy pittyegot, mintsem
egyszeru bekotessel automatikusra vettek volna.
Mi ebben a logika ?  Erti ezt valaki ?
Vagy csak en vagyok elegedetlen ?


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - rece, mikroalvas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Otto (doneko) kerdi:

>Ennek egy egyszerusitett es valoszinuleg sokkal olcsobb valtozata az,
amikor
>az autopalyakon a padkan reces mintaju az utburkolat. Ha valaki elalszik es
>.
>magyar autopalyakon is rendszeresiteni. Vagy el lennek maradva es ez mar
>Magyarorszagon is elterjedt? Mi a helyzet mas europai orszagokkal?

    Franciaorszagban eleg rendszeresen lehet vele talalkozni. Egesz
pontosan itt nem a padka reces, hanem az uttesttol a padkat elvalaszto
feher vonalban vannak a kis gombocskek, igy ha rahajt az ember, eleg
eros gumihangot hall. Annyira, hogy amikor legeloszor tortent ez meg
velem, meg is ijedtem, mi tortent a kocsival (tudom, ujszulottnek minden
vicc uj).

Fogash:

>Ugyanigy figyelik a szemmozgas intenzitasat es a kormanymozdulatok
>"hevesseget", a kettobol egyutt eszreveszi a gep, mikor eri el a sofor  az
>1-2 masodperces un. mikroalvasok periodusat. Az auto ilyenkor is ertelem
>szeruen megall. Mindez szeriaban.

    A napokban lattam egy tv-musort errol, abban azt mondtak, hogy
a szemmozgas figyelese meg kiserleti, kutatasi stadiumban van es
csak nehany even belul lesz hozzaferheto. Szinten ez a musor szerint
megallitani a kocsit tul veszelyes lenne ilyen esetben (hiszen a szamitogep
nem tudhatja eppen autopalyan (ahol van lealollosav), vagy kis orszaguton
kozlekedik-e a kocsi eppen. Igy inkabb arrol van szo, hogy megprobaljak
felebreszteni: a klima huvosre veszi a homersekletet es bekapcsol a radio,
csipog stb.
    De az egyertelmu, hogy meg van hova fejlodni.

    Udv:

                        Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Re:olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Megint elindult az olajos flame.
Csak annyit szeretnek hozzaszolni a temahoz, hogy a multheten mertek az automon
kompressziot es nagyon a gyari ertek kozeleben volt. Nos en Total 10- 40W es ol
ajat
hasznalok telen nyaron. Ez az olaj kb 1000 huf/liter. 60.000 km mentem eddig ve
le. Semmi
bajt nem okozott eddig es nem hiszem hogy ezutan okozni fog. Nem tartozom a nyu
gdijas
stilusu vezetokhoz, VISZONT 10.000 km-enkent olajat es olaj szurot cserelek,
20.000-km-enkent levego szurot, es 30.000 km-enkent gyertyat (BOSCH 3 polusu) 4
0.000
km-enkent pollen szurot.

Ezzel azt akarom mondani, hogy szerintem ez a tipusu olaj tokeletesen megfelel 
egy hasonlo
kategoriaju autoba (GOLF III 1.4i). Persze ez nem jelenti azt hogy nem lehet be
le jobb
olajat tenni, de szerintem az tulzas, hogy ha eddig 15-40W volt benne es most 1
0-40W et
rakok bele akkor jobban fog menni a kocsi. Kiveve ha disel es el van repedve a 
gat    :
))))))))))))))))

Sziasztok : Gyugyo
+ - Auto emblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Kellene nekem Warsava, Framona es IZS autoemblema. Marmint nem igazi, hanem 
rajzolt. Tudna valaki segiteni?

Koszonom
Laca
+ - Re: autobiztositasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
En is vitaba szallnek Veled. Az eredeti level a kotelezo biztositasrol szol.
Itt, ha korrekt biztositot valasztok, az "ellenfelemnek" teszek jot, nem
magamnak. Olyan pelda nem jut eszembe, ahol nekem fontos lehet, hogy a
kot.bizt.-om milyen mentalitasu biztositonal van. Vagy?
KI

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> Sziasztok,
>
>
> Peter, egy kicsit vitaba szallnek veled. Azert nem csak a biztositas dija
> szamit... Eleg sok biztositoval volt sajnos eddig lehetosegem talalkozni,
es
> az a velemenyem, hogy az a pl. havi +1-3000 forint, amit esetleg egy
dragabb
> biztositonal fizetek, utana visszajon, amikor karterites esete forog fenn,
> es korrekten kezelik azt.
.......
> > Udv mindenkinek:
> > Nyiri Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS