Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1583
Copyright (C) HIX
2002-09-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re[2]: Valto, limitalt kotelezo biztositas (#1569) (#15 (mind)  14 sor     (cikkei)
2 turbo tuning (mind)  13 sor     (cikkei)
3 baleset (mind)  53 sor     (cikkei)
4 Ibiza vs. Alfa (mind)  11 sor     (cikkei)
5 Re: Jogszabaly-valtozas? (mind)  39 sor     (cikkei)
6 Re[3]: Barum 4 evszakos gumi? (mind)  57 sor     (cikkei)
7 Re: szar magyar gazolaj (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Re: 1001 valasz (mind)  38 sor     (cikkei)
9 Re[2]: Valasz: Barum 4 evszakos gumi?*** HIX AUTO *** # (mind)  43 sor     (cikkei)
10 BMW 320 Coupe 24V automatic 1994 - jo? (mind)  26 sor     (cikkei)
11 vasut (mind)  17 sor     (cikkei)
12 sztereotipiak (mind)  84 sor     (cikkei)
13 jokka esete (mind)  19 sor     (cikkei)
14 mit megy (mind)  10 sor     (cikkei)
15 merci (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Ovatosan! (mind)  10 sor     (cikkei)
17 Jon a tel, no meg a francia gazolaj (mind)  27 sor     (cikkei)
18 Re: Truck Trial (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Coupe' motor, fejlemenyek (mind)  82 sor     (cikkei)
20 Re: Valasz: Mar megint a nemetek...*** HIX AUTO *** #15 (mind)  16 sor     (cikkei)
21 betegszallitas... (mind)  54 sor     (cikkei)
22 Re: most akkor ki a barom? (mind)  69 sor     (cikkei)
23 Re: rendor (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re[2]: Valto, limitalt kotelezo biztositas (#1569) (#15 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Szerintem elnezted. Nem ezer, hanem millio lesz az egyseg!
> 200 millio az sok lenne...

Idezet a Generali weblapjarol:

Limitált biztosítási összeg: Ha a biztosított másnak kárt okoz, a
biztosító dologi kár esetén biztosítási eseményenként (káronként)  500
millió Ft-ig, személyi sérüléses károk esetén károsultanként 300 millió
Ft-ig fizet kártérítést. Ha a kár mértéke ennél magasabb, az okozott kár
fenti összegen felüli részét a biztosítottnak kell megfizetnie.



Ed
+ - turbo tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

(Rover 820ti turbo tuning): OK, a turbonyomas 0,9>1,4-re novelheto,
bizonyosan. Felreertesek elkerulesere a cikk itt talalhato:
http://www.peaps.btinternet.co.uk/vitesse/Vitmain.html (angol nyelvu).

Ha valaki, aki nalam jobban ert a dologhoz elolvassa es van
hozzaszolasa, szivesen latnam.

Ekezettel pedig igerem nem irok, csak az ekezetlenito progim ugy latszik
nem muxott rendesen.

avi
+ - baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> hol szokott a felnikre rairva lenni, hogy milyen et szamu?
Az XM-nel a gyari acelfelnibe bele van utve az oldalaba, meg a Borbet
konnyufem felnin is ki van ontve a felni belso felen.
---
A balesetrol nem sokat tudok, szinte csak amit irtam, mert talan ot percet
beszeltem a sraccal, amikor nalunk volt a VW-vel. Az biztos, hogy oldalba
kapta a Suzi az elso kereknel. De valahogy vegigcsusszant az oldalan is,
mert a hatso kereknel a sarvedo perem is lehorzsolodott.  Ez is erdekes
ugye, mert ennek a VW-nek hatul van a motorja, igy elvileg farnehez. Ha
valami elol kapja el, akkor logikusan az elejet kellett volna eltolnia, es
nem a hatuljat, raadasul a jobb oldalan az elso resz gyurodesen kivul nem
volt karcolas sem, kiveve a kisse kiallo hatso kerekdob peremet...
A helyszinelo rendorok mondtak a 90-100km-es sebesseget. Az utkozeskor a
srac jobbra vagodott /a bizt ov ugye arra nem sokat fog.../, a jobb vallan
ettol lett beverzes, es ahogy mondta, ugy az ulesen fekteben latta, hogy
csuszik valami oszlop fele, de azt szerencsere nem kaptak el. Hunter latta
az esetet, en nem tudom hogyan alltak a kocsik a csatt utan, a srac mondta,
hogy vagy 30 metert dobott rajta a zsuzsi. Az viszont erdekes, hogy ilyen
utkozes utan csak az eleje tort ossze a rizsescsokinak, es hogy lufi nelkul
meguszta a vezetoje. Vagy abban volt lufi?
---
Koszi Shake, hogy rakerdeztel!
---
Hat, nem tudom ki hogy van vele, de en olni is tudnek, ha az asszony bajban
lenne! Olyan jo citromos teat senki se tud csinalni, mint O...
---
Nemreg Zircnel lattam egy szlovak rendszamu AR145-ost. Feher szinu, a
hossztengelyeben vegigfuto dupla fekete csikkal, mint a mittudomenmelyik
regi sorozatban latszott. AR, nem Te voltal?
---
Nagy orom ert par napja! A fordulatszam jelet eloallito vagy buzeralo
szamitogep doglodni kezdett /djtiszi emlexik ra, az utolso talirol, mar
akkor elkezdodott/. Ha a gyujtas raadasakor nem gyulladt fel a
motordiagnosztika ikon a muszerfalon, akkor nem ment a fordulatszam mero, es
a szamitogep se irogatott uzeneteket, csak az ajtonyitast erzekelte, illetve
azokat a dolgokat, amelyek fuggetlenek a motortol. Az utobbi heten eluntam a
dolgot, es mivel az eddigi javaslatok nem oldottak meg a problemat,
elkezdtem keresni egy masik ilyen ketyeret (az enyemben csak 3 van, egy az
ABS, egy a felfuggesztes, egy pedig a motor szamara). Egyszercsak az angol
XM listan latom am, hogy uj file kerult fel az archivumba, ami azt igerte,
hogy megoldja a szamitogep ilyen problemajat. A kepet letoltve egy sematikus
abrat kaptam, amelyen nem volt mas, mint hogy ket cibercsotany adott
labait ossze kell kotni egy 1KOhm-os ellenallassal. Ugras a boltba, vissza,
panel kiszereles a dobozabol, a ket fekete soklabu bizbasz megkeresese a
panel hatuljan, forrasztas, beszereles es bingo! Ilyen konnyu javitani az
XM-et :-))))
Na most kerdes: nekem otodikben 40-tol (ott az alapjarat) 140-ig teljesen
parhuzamosan mozog a fordulatszam mero, meg a km ora mutatoja. Azutan is
szinte parhuzamosak, de a km orae egy icipicit elobbre jar. Ez veletlen,
vagy tudatos kialakitas lehet?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Ibiza vs. Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Csabi irta:
> mar egy vacak olajkalyhat sem tud megelozni egy Alfa :) 


latod, ezert vettem Alfa olajkalyhat. :-)


djtiszy
+ - Re: Jogszabaly-valtozas? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



>>>
Tud-e valaki valamit arrol a tervezetrol, hogy jovore 
szigoritani akarjak a cegek altal vasarolhato teherautok 
koret? Meg akarjak szuntetni asszem az 5 szemelyes 
teherautok (pl.Mitsu L200, Ford Ranger, Nissan PickUp) 
vasarlasat vagy elszamolhatosagat. Ha valaki tud
konkretumot, legyszi irja meg, akar maganba is, de 
szerintem a listan is erdekelhet tobbeket.



1) ha valakinek van CD-tara (CompLex), elvileg juli 1-jen 
jelent meg a pu.min rendelet a Kozlonyben.


2) en azert utanakerdeztem az ertekesitoknel:

a) januar 1-tol nincs tobbe 4-5-6-7-8-9-stb szemelyes 
tehergepkocsi. Ez IMHO normalis, ui. az mar BUSZ. vagy 
Kisbusz. Tehat +10/20% fogy.ado (a rohadekok!) es 25% AFA 
nem visszaigenyelheto (pfuj, rohadekok!).

b) ha jol ertelmeztem, minden tgk-ra 2500-3500 kg ossztomeg 
kozott es 1900-2900 ccm kozott lesz fogyado (pfuj, 
rohadekok!).


egyelore ennyi.
Hala ennek, megint nagy keletje lesz a korszeru IFAknak, 
meg ROBUR-oknak, mert nem tudjak megfizetni a modern 
teherautokat. :-( (Ez demagog szoveg persze, de jol 
hangzik! :-)


djtiszy
+ - Re[3]: Barum 4 evszakos gumi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1582-ban irta :
>>hogy ez is gumi, meg a Barum Polaris is az. Slussz.
>Ezt nem ertem. Azaz telen ez nagyon csuszik?
>Persze!! 0-10C alatt a nyari gumik NAGYON megkemenyednek, 
>megdermednek. 
Namost itt szolnek bele: az egy dolog, hogy ezt a gumit hasznalo sogorom is
ezt mondta, tapasztalatbol, DE a gumis is ezt mondta, hogy a Brillantis nem
kemenyedik nagyon. S emiatt elmegy telen is. /Kerdeztem, hogy ha nem cserelnem
le, melyik menne meg el telen. Azert kerdeztem, hogy osszevessem a valaszat a
sogoromeval./

>A gond ott van, hogy SZARAZ aszfalton is 
>borzalmasan rossz a fekut, nemhogy vizen, vagy hoban (ahol 
>a recek is szamitanak, a deformalodo blokkok, stb)
Azt hittem, inkabb ez a lenyegesebb. 

>Apamnak egy Daciaja volt, mentunk vele telen is, de 
>ugyanazzal a gumival. Telen lassan mentunk, de nem 
>csereltuk le rajta. Gondolom, van aki most is igy hasznalja 
>az autojat telen. Nekem is csak ilyen hasznalatra van 
>szuksegem, nem akarom ugy hajtani, mint nyaron...
>
>Az egy 54LE-s auto volt, sok, masik 54 LE-s auto kozott, 20 
>eve. 
A Tipo sem sokkal erosebb :)) Vagy inkabb :((( Az, hogy most erosebb autok
vannak korulottem, az mit valtoztat?

>Az en apamnak sem volt a Daciajan. Most Megane-ja van, 
>es magatol ertetodott, hogy ha el akar jutni barhova is 
>normalisan a telen, vesz 4 gumit.
Aki Megan-t vesz, konnyen vesz 4 teli gumit is ra. Meg Casco-t is. Hisz a
kocsija erteke aranyaban kolt ra.
Kisarkitott esetben gondolj arra, hogy valakinek van egy 100e Ft-os Trabantja,
az nem biztos, hogy tesz ra 40e-ert teli gumit.

>Ha ne adj' Isten egy ilyen balfek tori ossze telen az 
>automat, mert sporolt 20 000 Ft-ot a teli gumikon, 
Eloszor szamoltam, aztan rajottem, hogy a nyari gumi kimeleset is
beleszamoltad. Igy mar ertem, ok. Meggondolando.

>annak az 
>autom toresenek aranyaban fogom osszetorni az arcat is, 
>csak ugy emlekezteteskeppen. 
Csak arra figyelj, hogy ne velem kerulj ossze :)) Nem azert irom, de nem
biztos, hogy en tornek ossze :)) Szoval mielott barkivel verekedsz, merd fel
az eroviszonyokat :)))

>Szerintem jovore mar vesz teligumit.
Vagy Te fel egy latleletet :))

Mielott valaszolsz erre az utobbi ket bekezdesre, bar szerintem baromira nem
erdemes, en is csak az agyadat huzni irtam :))) /bar azert erdemes rajta
elgondolkodni/: ti sulykoltatok belem, hogy ne onbiraskodjak... Mutass peldat
:))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: szar magyar gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1582-ban irta :
>Konkluziom:
>Ahhoz, hogy ugy menjen az autod, mint kint, en megtalaltam 
>a megoldast: SHELL DIZEL EXTRA SZUPER HIPER vagy mi a 
>franc. Nem fogok odat zengeni rola, csupan azt mondom, hogy 
>JO a nafta, nekem (2.0 TD) bejott. 
En is kiprobaltam, tenyleg jobban megy tole, az ara meg ugyis bejon az
alacsonyabb fogyasztason.

>Aki meg 5 forint 
>sporolas miatt vinnyogna (kb. 300 Ft egy tanknal), az kapja 
>be es vegyen villamosberletet, es .
Ezt nem kellett volna irnod... :((( Tisztellek az autos tudasodert, de ez itt
mar arrogancia... Persze, neked is lehet egy rossz napod...

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re: 1001 valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1582-ban irta :
>> Nekem is csak ilyen hasznalatra van szuksegem, nem 
>> akarom ugy hajtani, mint nyaron...
>Hat igen. Az apam is igy gondolkodott. Majd megyek 40-50-
>el, es nem lesz gond. Aztan sik uton 30-40-nel megcsuszott 
>es gyalogolhatott 3 km-t a szomszed faluba, hogy valaki 
>huzza ki az arokbol. Sokszor hiaba mesz 40-el, ha a fekut 
>100 meter es az az erzesed, hogy az autod korcsolyakat vett 
>fel. Sajnos ismerem azt az erzest, amikor tovig nyomod a 
>fekpedalt, az auto meg megy es megy es megy. 
En ilyenkor el szoktam engedni a feket :)) Manualis ABS :))
De vicc nelkul: NEM, ilyen SOHA nem tortent meg velem.. Miert nem? Pedig
vezettem sokat telen is.

>> A temat nem huzom tovabb. En telen nem a hegyekbe 
>> jarok :)) S nem 120-al megyek :))
>Te Vili, nem volna itt az ideje tullepni edesapad es a mult 
>emleken? 
Nezd, O hivatasos sofor volt, tudta, mit csinal. S jol csinalta. Egyetlen
balesete sem volt soha. Itt meg irogattok olyan eseteket, hogy ilyen barmok,
olyan barmok, igy meghuzta az automat, ugy meghuzta, s mindig a masik a
barom... Szoval tisztelve a tudasotok, meg elismerem mas a mai vilag, de neha
nem artana magatokba nezni :((( 
Ez ram is vonatkozik neha :(((((

>Telen jegen nem kell 120-el menned, hogy meghalj 
>(meg nyaron sem!)... A Dacias korszaknak annyi, tessek 
>Silicas teli gumit venni!
Jovanna, tiszy azt hiszem az egyik mondataval meggyozott. 20e-t mart nekem is
meger a 4 gumi. Eszembe jutott az is, hogy a felesegem is vezetni fogja :)))

Szoval koszonom mindenkinek a valaszt, szamomra ertekes volt, a maga kis
mellekzongeivel egyutt :)) A valaszokat kivesezhetitek, en penteken lelepek
Dusseldorf fele :)), kiegetni a Tipo kipufogojat. Vegig autopalya.
:)))

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - Re[2]: Valasz: Barum 4 evszakos gumi?*** HIX AUTO *** # (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1582-ban irta :
>> Felado : Kertesz Vilmos
>> E-mail :  [Hungary]
>> Temakor: Re: Barum 4 evszakos gumi? ( 22 sor )
>> Idopont: Fri Sep  6 18:03:38 CEST 2002 AUTO #1579
>> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Hozza kell tennem az egeszhez, hogy en ugy 20 eves koromig nem is hallottam
>rola, hogy van olyan, hogy teligumi. Apamnak egy Daciaja volt, mentunk vele
>telen is, de ugyanazzal a gumival. Telen lassan mentunk, de nem csereltuk
>le
>rajta. Gondolom, van aki most is igy hasznalja az autojat telen. Nekem is
>csak
>ilyen hasznalatra van szuksegem, nem akarom ugy hajtani, mint nyaron...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
>De lehet, hogy a mogotted toporgo 25 autos nem gondolja ugy, hogy nekik a
>teli gumin a te tempodat kell autozniuk - es igazuk van. 
Nincs igazuk. En sem rugok bele az idos mamaba, hogy na, mama, menjem mar at
az uton, gyorsabban... Megvarom. Ismered ezt a szot? :)))

>Tarsasjatek. Sajat magadat lehet szivatni a nyarival telen, de masokat ne!
Amin meg Te gondolkodhatsz el: a tobbiek altalaban -masok es az en-
eletvedelmi szempontjai(ma)t emlitettek, ez jogos, ezeken vitatkoztunk, hogy
igaz-e, mikor igaz, milyen korulmenyek kozott, kivalthatom-e a gumikra szant
penzt masfajta vezetestechnikaval stb. Te teljesen kenyelmi
szempontot emlitettel, hiszen max. feltartalak, aztan majd leelozol. A
kerdesem: milyen levelezoprogramot hasznalsz? Biztos szutyok virustanya
Outlook-ot, vagy Express-t. Na, en ezek miatt kapok csomo virusos levelet.
Szoval mondjam neked azt, hogy vegyetek meg ezt meg azt, hogy ezt ne
csinaljatok, ne okozzatok nekem ezzel gondot. Tudod, ez is egy tarsasjatek... 
S engem, meg sok mas embert szivattok vele, azaz a Te szemleleted
szerint nem tartja be a tarsasjatek szabalyait... De sokszor amiatt,
mert nincs penze ra, masra kell. S ez ertheto is.
En is igy voltam a teli gumikkal. Szoval ne gyere a sajat kenyelmi
szempontjaiddal indokkent.

Nezd, nem vitat akarok itt szitani, kulonben is elmegyek a hetvegen egy hetre,
addig el is mulik, en meg nem szitom ujra fel, CSAK az az indok, amit irtal,
az nem allja meg a helyet. Gondolj pl. egy IFAra: az sem megy gyorsabban, azt i
s
letolnad az utrol telen???? Nem hiszem... 

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - BMW 320 Coupe 24V automatic 1994 - jo? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

ugy nez ki meg tudnek szerezni egy nagyon szep gepet:
BMW 320 Coupe 24V automata 1994-es, jo kezbol, ugyhogy ez egy meggondolando 
lehetoseg.
Elony: Eros gep, 150 lovas 2 l, 6 hengeres motor, BMW minoseg, legkondi van 
(ami kene nekem nagyon), tetoablak (szinten maniam), stb.
Hatrany: Hatsokerek hajtas, lopaseselyes auto, nagy fogyasztasa lehet.
Az automata nem tudom meg hogy elony-e egy ilyen kocsiban. Amikor automatam 
volt (az USAban dolgoztam, 2 evig hasznaltam egy 11 evesen vett Oldsmobile 
Cutlass Sierra Coupe 2,5l-t - akit erdekel kuldhetek kepet, kulonlegesseg, 
tokeletes auto volt) na ez nagyon kenyelmes volt az automataval, meg a 
cruise control-al, de az nagyon nem volt egy sportauto, nagy kenyelmes 
tohonya gep volt es igy nem volt kellemetlen, hogy mas kapcsolt helyettem.
Van tapasztalata valakinek ezzel az autoval? Es ilyen sportkocsival automata 
valtozatban?
Nagyon koszonom a valaszokat elore is.

Udv,

Peter
AR 145 1.4 TS

_________________________________________________________________
MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: 
http://photos.msn.com/support/worldwide.aspx
+ - vasut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De meg igy is a Kalman Imre 20:10-kor indul estenkent, menetrend szerint
>21:30-kor van Gyorben.
>Ez 80 perc. Bp. Keleti - Munchen Hbf celallomasok. Bp. Keleti es Gyor
kozott
>nincs megallasa. Ha az elindulast es megallast kiveszem, akkor sem mehet
>tobbel 120-130-nal. Azert egy jo vasutvonalon ennel jelentosen gyorsabban
is
>lehet haladni.

Ne felejtsd el, hogy Kelenfoldig csak 40nel huz ki, mert valami ZAJvedelmi
korlatozasa van a kornyezo lakotelepek miatt. A multkor kiprobaltam a regi
1esen Komarom-Gyor kozott egy szakaszon parhuzamos az ut es a vasut. Nem
volt forgalom, en 140nel mentem, a vonat is. Ugyanilyent mertem mar
Gyor-Csorna kozott (GySEV vonal Sopron fele), ott a Savaria IC zuzott 140
folott.
Viszont GYor-Veszprem 77km, vonattal 3,5 ora :)
Fogash
+ - sztereotipiak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak annyit, hogy a japan autokban sokkal tobb extra szokott lenni, mint
>mondjuk egy nemetben. Szoval nem teljesen kikerulnek ebbol a kategoriabol,
>hanem talan a nemeteknek kell kapaszkodniuk...

Ez egy tipikus sztereotipia. A MAGYARORSZAGRA JOVO nemet autok fapadosak, de
a kint forgalmazottak egyaltalan nem. Par pelda, amivel talalkoztam:

Nemet kommersz #1:
VW Passat 93as: el. ablakok, el. tukor, el. toloteto, szervokormany 1 ir.
allithato, abs, 1 lufi , vezetoules magassagallitos, kozponti zar, e/h
kodlampa

Nemet kommersz #2:
VW Golf I GL, 1980: szinezett uvegek, hatso ablaktorlo, belulrol allithato
tukrok, futott hatso szelvedo

Nemet kommersz #3:
VW Golf IV, 2001: szinezett uvegek, hatso ablaktorlo, belulrol allithato
tukrok, futott hatso szelvedo, ABS, kpi zar.  ENNYI....

Nemet premium #1:
Audi A4 1.8-5V: el. ablakok, el. tukor, el. toloteto, szervokormany 2 ir.
allithato, abs, 2 lufi, kf. felni, vezeto es utasules magassagallitos, kpi
zar, e/h kodlampa, digit klima

Nemet luxus #1:
Mercedes S430, 2000: el. ablakok, tukrok, ulesek, uleslevegoztetes,
masszirozas, allithato hatsoulesek, navi-rendszer, ABS, ASR, ESP,
esoerzekelo, automata vilagitaskapcsolo, haromzonas (je, be, h) digitklima
legminosegerzekelovel, keyless go, black panel display, tempomat, tavtarto
radar, follow home, 8 lufi, borkarpit, memorias ulesek es kormany, sotetedo
visszapillanto tukor, e/h kodlampa, hifi

Olasz kommersz #1:
Fiat Regata 85S, 1984: el. ablakok, el. tukrok, kpi zar, szinezett uveg,
magassagallitos kormany, pluss belso

Olasz kommersz #2:
Fiat Tempra 1995: abs, digit klima, momo borkormany, el. tukor es ablakok,
tavir. kpi zar, e/h kodlampak, magassagallitos szervokormany, mag. allitos
vezetoules, sizsak, 4hangszoros radiomagno

Olasz kommersz #3:
Alfa 33 P4, 1991: klima, borkormany, el. tukor es ablakok, kpi zar, e/h
kodlampak, szervokormany, allando 4kerekhajtas,

Olasz premium #1:
Alfa 147: 2001: 6 lufi, ABS, EBD, 2zonas digitklima, el. ablak, tukor, kpi
zar, ovfeszito, kf felni, e/h kodlampak, magassagallitos szervokormany, mag.
allitos vezetoules, sizsak, 4hangszoros radiomagno

Olasz premium #2:
Alfa 156 SW, 2002: 6 lufi, ABS, EBD, 2zonas digitklimal
legtisztasag-erzekelovel,4x el. ablak, tukor, kpi zar, ovfeszito, kf felni,
e/h kodlampak, magassagallitos szervokormany, mag. allitos vezetoules,
sizsak, 4hangszoros radiomagno, esoerzekelos ablaktorlo, sebessegfuggo
hangeroszabalyozas

Japan kommersz #1:
Suzuki Swift GA 2002: belulrol allithato tukrok, futott hatso szelvedo,
kalaptarto ENNYI...

Japan kommersz #2
Mitsu Lancer 1990: el. ablakok, el. tukrok, kpi zar, szinezett uveg,
magassagallitos kormany, pluss belso

Japan kozep:
Mazda6 2002: 6 lufi, ABS, EBD, 2zonas digitklima, el. ablak, tukor, kpi zar,
ovfeszito, kf felni, e/h kodlampak, magassagallitos szervokormany, mag.
allitos vezetoules, sizsak, 4hangszoros radiomagno

OSSZEFOGLALVA:
A ma kaphato kinalatban az igazan kopasz autok (melyeknek letezik mar extras
valtozata is):
a.) nemet autok VW Golf es attol lefele
b.) Suzuki
c.) keleti allamok utodautoi
d.) minden marka minijei (Lupo, Seicento, Twingo, Micra) es kicsijei (Punto,
Corsa, Fiesta, Almera)

Egyaltalan nem igaz sem a japanok felszereltsege, minden marka tud
felszerelteket, az olaszok, franciak alaparon adnak nagyon sok mindent, a
nemeteknel meg mindent megvehetsz.
Fogash
+ - jokka esete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rafutas nyogdijasokkal... Nem reszletezem, hogy minek vezet, aki nem tud
reggel a koszveny miatt beulni az autoba.

>Felhivtam az Oreget, hogy
>adjon inkabb betetlapot, de szinte vegig sem hallgatott,
>hogy mindent a nyakaba akarok varrni, miert nem hivtam
>rendort, vagy ad 5 ezer forintot, vagy pereljem be. Na
>ennyit az en es az O hozzaallasarol. Kerdesem
>hozzatok, mit tegyek, mit tehetek?

Ha megvan minden adata (nev, tipus, rendszam, helyszin), akkor tolts ki
EGYEDUL a betetlapot, ird ra az o adatait is, es amikor elviszed az o
biztositojaba (az kell, hogy neki hol van a kotelezoje), csatold az irasos
nyilatkozatat, melyben elismeri a felelosseget.

Ha nincs meg a biztositoja neve, akkor kinosabb, mert vagy megadja o, vagy
neked kell kuzdened erte, de az mar feljelentes, amig az ugy nem zarul le,
addig a biztosito semmit nem csinal, stb.
Fogash
+ - mit megy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Opel Ascona 2.0i GT, (87) kat. nelkul, 2-es: 105, 3-as:165 (!)
>
>Szep is az ilyen gep, barcsak nekem is ilyen lenne :-)
>(Talan eladom a Maseratit es lesz penzem egy ilyenre :-)))

Allitolag az 1.6os Swift Sedan is megy harmadikban 170-et. Mas kerdes, hogy
negyedikben erre 10et tud rarakni, otodikben meg me'g otot-tizet,
szelerossegtol fuggoen. Illetve esetleg szempont lehet, hogy negyed ora
alatt forog ki addig, vagy ripszropsz?
Fogash
+ - merci (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vadiuj 600-as Mercim slusszkulcsat elhagytam, de rajta a kocsi rendszama
>es a garazs cime, a becsuletes megtalalo visszahozhatja :-))))
>(ezt mar ala sem merem irni :-))) Mi lenne, ha alkoholizaltam is volna ?!

Lehet, hogy csak urban legend, de nalunk az egyik egykori szorakozohely arab
tulajanak megfujtak az S-Mercijet. Aznap ejjel elterjedt az ejszakaban, hogy
kinek a kocsija is volt az auto, masnap delutan lemosva, teletankolva ott
allt, ahonnet eltunt...

Fogash
+ - Ovatosan! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy!

>Aki meg 5 forint
>sporolas miatt vinnyogna (kb. 300 Ft egy tanknal), az kapja
>be es vegyen villamosberletet, es .

Csak ovatosan mondj ilyeneket, mert sokszor az embereknek a 2 Ft-os
benzinaremeles nagyobb trauma, mintha a  holocaustban vettek volna reszt.

Teeby
+ - Jon a tel, no meg a francia gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha ne adj' Isten egy ilyen balfek tori ossze telen az automat,
> mert sporolt 20 000 Ft-ot a teli gumikon, annak az autom
> toresenek aranyaban fogom osszetorni az arcat is, csak ugy
> emlekezteteskeppen. Szerintem jovore mar vesz teligumit.

Valoban, ez a helyes megoldas! Azt szeretnem kerdezni, hogy akkor
mit kell tenni, ha valaki a teligumis hiper-szuper jarganyaval
okoz balesetet eppen azert, mert ugy gondolja, hogy a kocsija
telen is azt tudja, mint nyaron? Az o arcat milyen aranyban kell
osszetorni, es ezek utan vajon mit fog jovore venni?

> is ment mar szarra autoja Intermarche' benzin miatt. Sandor
> es Moszjo Wimmer is biztos tudnak hasonlo sztorikat)

Nem is irtam, hogy masfel even at a legolcsobb francia gazolajjal
jartam, erdekes modon az sem okozott semmi gondot... Biztosan csak
en vagyok ilyen mazlista, masoknak eleg ranezni az autojukra, es
az oteves koraban garantaltan szetesik :)))

> JO a nafta, nekem (2.0 TD) bejott. Aki meg 5 forint
> sporolas miatt vinnyogna (kb. 300 Ft egy tanknal), az kapja
> be es vegyen villamosberletet, es .

Nem vinnyog senki, de nem gondolod, hogy egy picit atestel a lo
masik oldalara? Ha veletlenul uj Renault vasarlasaba fognek, es
alkudni probalnek, lehet, hogy az lenne a valasz, hogy kapjam be?
Mit szolna ehhez Herr Baumgartner? :)))
+ - Re: Truck Trial (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Hello!
> 
> kb 80 fokos fal 20 meter magasra :-). Azert eleg jol felmentek,

Matekora kimaradt? ;-))). Jo lesz az 80%-nak is.

Radix
+ - Coupe' motor, fejlemenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali van!

Ezen a hetvegen mar a sajat paripamon/ban feszitettem. Mar ideje is
volt, uszkve ket honapja adtam le javitasra.

A multkor irtam, hogy a motor gyengeseget masra nem tudtak fogni, csak a
gyenge gyurukre, amiket ki is csereltek. Az elso ezer km utan az a
benyomasom, hogy valoban helyes lehetett a diagnozis (annal is inkabb,
minthogy semmi egyebet nem talaltak gyanusnak a szetszedeskor). Most
sokkal konnyebb vele elindulni es 3000rpm alatt is normalisan huz.

Kerdes: uj gyurukkel meddig kell ovatosan kezelni a fordulatszamot
(<4000rpm)? Mostanra van egy ezres a motyoban.

Kettesben ezrenkent 17-et megy a kocsi, ugyhogy k.b. 115 lehet a vege.
100 fole meg nem vittem, foleg most nem :)

Volt a hirtelen teljesitmeny-eltuneses problemam is. Erre valaszkent
kicsereltek az osszes befecskendezo-fuvokamat, mert az injektoros
vizsgalata szerint pisiltek. Most bontott van benne (1/4-ed aron, mint
az ujak), amit jonak itelt a szakember (pedig nem az o zsebet
gazdagitotta a vetel). Amikor nem vilagit a muszerfali
injektor-visszajelzo, akkor szepen is megy, egyenletesebben huz, mint
regen. A 3400rpm-nel fellepo turbo-rantast leszamitva nem
remeg-hullamzik a gyorsulas erossege. A nemet Coupe' klubbosok kozott ez
a jojo-effektus nez alatt terjed, es a vacakabb tuning-chipek meg csak
erositik ezt a rangatva-gyorsitast.

Csakhat ott van aza a franya visszajelzo... Amikor eg, akkor fojtva
gyorsul. Nem tudja lekezelni az egyenletes haladas peremfelteteleit:
azaz a gazpedalt epp annyira tartom lenyomva, hogy ne legyen motorfek,
de ne is gyorsuljon a kocsi. No ekkor rangat ide-oda, olyan, mint valami
flip-flop, ami nem tudja eldonteni, hogy mi a rak van. Ha ugyesen ebben
az allapotban tartom a mototrt, egy kis rangatas utan elalszik a
visszajelzo, es kisimul a motor jarasa, sot eszrevehetoen meg is indul.
A visszajelzo aztan akkor gyullad ujra fel, amikor elengedem a
gazpedalt, es a fordulat visszaesik 1000rpm ala.

Ket napja ezzel jatszom, hogy kitapasztaljam. Napkozben csak akkor mulik
el ez a jalanseg hosszabb idore (tehat alapjaraton sem jon vissza),
amikor mar izombol bemelegedett a motor (olaj kicsivel 100 C folott, a
viz is elhagyta mar a 90-et). Viszont tegnap este, meg ma reggel nem is
jelentkezett ez a hiba, pedig hideginditas volt. En sztm. Esetleg
osszefuggesben lehet a beszivott levego homersekletevel, de inkabb a
paratartalmaval. Ez utobbi egyebkent is nagy befolyassal van a
menetteljesitmenyre (lasd a vizbefecskendezos Skodat, meg regebben
olvastam itt, meg a WRC-knek is van ilyenjuk, ha jol tudom).

Egy masik, regebben meglevo problemam lehet, hogy osszefugg ezzel. A
napi elso, hosszabb allas (>6 ora) utani inditaskor felprog a motor,
majd nem all be, hanem azon mod le is fullad, majd a masodik (hidegben a
3.) kiserletre gyonyoruen felveszi az aktualis allapotnak megfelelo
hidegjarasi fordulatszamot (~1200-1400rpm, talan).

A fent vazolt mindeket esetben valami meroeszkozre gyanakszom, ami hibas
ertekeket szallit a motorvezerlesnek.

A leallasra valaszkent a szerelom kicserelte az u.n 'alapjarati
patron'-t (o nevezte igy), ami asszem valami levego_megkerulo agat
engedelyez inditaskor? Szoval valamit a hengerfej oldalan kicserelt,
eloszor azt hittuk, hogy siraly, aztan tessek, ott tartunk, ahol a part
szakad.

Otletek erosen keretnek!!! Meg erosen megkoszontetnek!!!

Ja, majd elfelejtettem: a gyurukon kivul egyetlen tippje volt meg a
szerelonek, hogy meg kellene merni a felso-holtponti jeladot, hogy jol
van-e beallitva. Ez ugyanis allithato modon van a motorra/ba?
felcsavarozva (par fok die-oda). Ok meglazitva allitgattak, kozben
figyelve a motor hangjat, es lass csodat, volt kulonbseg. Empirikus
autoszereles rulez :))) Mivel semmi ilyen muszere nincs,
visszarogzitette a korabbi allasaba, de javasolt egy szakszeru
vizsgalatatot (legalabb oszinte). Egy jobaratom kerdzte is, hogy nem
volt-e bamarva a helyes beallitas az ontvenybe, es miert nem oda
allitottak, de ez szamomra rejtely egyelore.

Szoval erdeklodve varom a muszaki guruk okfejteseit:)))

Teligumi 7-9 fok alatt szeria, mint a nyari efolott!!!

Minden jot:
Tamas (Fiat Coupe'16VT)
+ - Re: Valasz: Mar megint a nemetek...*** HIX AUTO *** #15 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 2002-09-09 at 11:13, horvath.akos1--ln.matav.hu wrote:
> Mi az, hogy termeszetesen nincs zaj? Rengeteg forgo es mozgo alkatresz, sot
> kipufogo is van (noha csak levegot pufog ki). A tobbi is egy kicsit

Az nem baj ha zajos egy kicsit, kell abbol is:) Jelenleg az europai
norma 74db (kulso zajt mernek, tekintsunk el attol hogy normal
hasznalatra nem reprezentativ modon). Tobb auto is 71db-es es a
tendencia csokkeno. 68bd-nel jon elo az hogy a gyalogos nem hallja meg a
kozeledo autot...

A Citroen (vagy Peugeot?) csinalt olyan viccet hogy az elektromos
kisautoja tul halk volt es kulon zajos gumit terveztettek neki hogy
hallhato legyen gurulas kozben. Mar mas (hagyomanyos) autoknal is
gondolkoznak ilyenen.

Udv, Sandor
+ - betegszallitas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nagyon komoly pszichikai kerdes ez az elengedjem, vagy nem, mert *hatha*
betegszallitas, nekem az a velemenyem, hogy aki _tenyleg_amiatt szaguld,
mert valakinek az eletet menti, az nyilvan bekapcsol az autojan
veszvillogotol kezdve mindent, hogy feltuno legyen.

Lehet, hogy az en hibam, de en sem szivesen toleralom a Fogashehoz hasonlo
szituaciokat, es nem azert, mert nincs bennem empatia, mert egyebkent
elozekeny vagyok, es maximalisan segitem a _normalisan_ autozokat, hanem
azert, mert ezek a helyzetek _kibaszottul_ veszelyesek (nem feltetlenul a
konkret ex-M1-en, de akar ott is), es ha azok, akik igy vezetnek,
folyamatosan megkapjak ehhez a stilushoz a teret, akkor egyszer talan eppen
engem fognak megolni artatlanul, amikor megsem jon ossze. Ez nalam messze
tulmutat az egyszeru empatia kerdesen, nem azert probalom szivatni az igy
autozokat, mert barmifele kisebbsegi erzesem lenne, hanem azert, mert a
kozlekedes egy nagy tarsasjatek, es ha a tobbiek nem tartjak be a
szabalyokat, abba en eppugy belehalhatok, mint barki mas. Magyarorszagon az
utakon az agresszio valami egeszen elkepeszto merteku, es nap mint nap
kerulok veszelyhelyzetbe masok allatsagabol, amikor tehetetlen vagyok. Igy
hat en sajnos tovabbra sem fogom megkonnyiteni az igy autozok eletet azert,
mert a szazezer szituaciobol egyszer valaki eletet ment, mert az _en
boromet (is) viszik a vasarra_. Es ha majd egyre tobben gondoljak igy,
akkor majd Kopasz Vitez Janos egy napon majd ugy gondolja, hogy erdemes
inkabb az utolso elotti pillanatban elindulni az utolso utani helyett.

Magyarorszagon mindenki rohan, es lehet, hogy Fogashnak az adott
szituacioban _tenyleg_ rohannia kellett, de mindenki meg tudja indokolni,
hogy miert rohan, es mindenki ugy erzi, hogy jogosan rohan masok
veszelyztetese aran. Volt nyaron egy eletveszelyes szituacio, egy
baratommal siettunk valahova, en a jozan esz hatarain belul, o nem; egy
belathatatlan balkanyarban elozott egy Zsigulis mamokat, amikor feltunt
szemben egy BMW-s, erre a baratom, aki ekkor eppen a mamoka mellett volt,
besatuzott, a mamoka szinten, es igy lassultak egyutt, a mamoka a padkatol
kb. _masfel_meterre, talan a szeme is csukva, a baratomnak eselye sem volt
sem jobbra huzni, sem moge visszaterni, de a szembejovo valahogy meguszta
arok nelkul (de jocskan lement ket kerekkel a fube).

Ezt csak azert irtam le, mert lehet, hogy kozulunk 100-bol 99-en le tudjuk
kezelni az ilyen szituaciokat almunkbol felkeltve is, de az utakon levok
kozul lehet, hogy a tobbseg egyszeruen keptelen arra, hogy normalisan
reagaljon, ha valami gaz van. Azt pedig csak a joisten tudja, hogy naluk
hol kezdodik a gaz.

Mar egyszer irtam, nalam a keplet nagyon egyszeru (persze ez tul altalanos,
de a lenyeg benne van): ha valaki _keri_, hogy elengedjem, akkor minden OK,
ha koveteli, mert a nagy O jon, akkor kapja be. Alaphelyzetben meg nyilvan
kernie sem kell, mart ha latom, hogy jon, es van hely, akkor segitek. Csak
sajna minden hetvegen vegigmegyek az M7-esen (most mar javul a helyzet,
mert lassan vege a siofoki dizsiszezonnak), es tele van a tokom azokkal a
faszokkal, akik pusztan a sajat merhetetlen egojuk kovetkezteben szazak,
ezrek eletet veszelyeztetik egyetlen oda-vissza utjuk alatt.
udv,
Akos
+ - Re: most akkor ki a barom? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Ha FIGYELMESEN vegigolvastad volna a hozzaszolast, eszrevetted volna, hogy
> az egesz tortenet egy NEGY TEHERAUTO szamara is eleg szeles uton, egesz

Hmmm. Ha figyelmesen olvastal volna, akkor latnad, hogy nem a te konkret
esetedrol irtam, hanem egy jelensegrol, nevezetesen arrol, hogy sokan azt az
elvet valljak, hogy barmi okbol szabalytalankodva, a kozlekedes tobbi
resztvevojenek kellene hozzajuk igazodni, es ha nem teszik, akkor azok
barmok. Nyilvan sajat jol felfogott erdekebol mindenki probal ehhez igazodni
is, es ez bizony egy eleg erosen ongerjeszto folyamat. (talan emlekszel az
gyori 1-es "halalutra", ott is mindenki azt vallotta: huzodjon le a
szembejovo, van helye, en meg elozgetek)

Tortenetesen vannak esetek, amikor tenyleg indokolt, hogy valaki tekerjen,
(lasd a tegnapi torveny beidezest), de en nem elsosorban ezekre gondoltam.

Valszeg a M7-esen tegnap csattant SLK500 (szembejovo vetlen meghalt, hir a
korridor.hu-n), sem beteget szallitott. Persze a korulmenyek ismerete nelkul
nem akarom elitelni a sofort, lehet, hogy muszaki okokbol ment at s
szemkoszti savba a terelesen, csak sajnos tul sok ilyet latni manapsag.

Es mar itt is kitargyaltuk, kezdve WD (hova tunt?) akadalyaitol, a multkori
utszelen lesben allo kutyaig.

> letorni a tukreimet, de ugy latszik, te is egy ilyen megtevesztett
> harmincloero-tulajdonos vagy, akit folyamatosan frusztral az, hogy egy
> nagyot fingo robogos is elkerul. Emiatt aztan te vagy a ho"s, aki mindig a

Lam-lam. Talan eppen erre gondolhattam, amikor ezt irtam. Nekem tobb a
loerom, a tobbiek huzzanak elolem. Az en apukamnak meg Csebje van.

> "igazadbol" es ezzel nem vagy hajlando kivedeni a mas hulyeseget,
> (=megelozni egy potencialis balesetet, amiben akar te is otthagyhatod a
> fogad) akkor en is jol legyurnalak a francba...

Nos, pontosan a mas hulyeseget emlegettem. Azt, hogy lassan a hulyesegbol
szabaly lesz, es elvaras, es aki azt gondolja, hogy lehetne maskent is, az a
barom. Tudom, hogy a bizalmi elv mar reg a multe, es a defenziv vezetes az,
amely talan mukodik, csak hat elmelkedtem, hogy miert is van ez igy.

>
> Autozol te egyaltalan? Apuci autojaval? bme=muegyetem, romlatlan idealista
> ifjusag? Az elet szerintem mashogy mukodik. Remelem nem a sajat karodon
kell
> megtanulnod.

Ugy gondolom, hogy ez nem uti meg azt a szintet, hogy valaszoljak ra, de
talan leereszkedhetem. A bme valoban muegyetem, csak hat tudod, vannak akik
ott dolgoznak, igy a romlatlan ifjusag sajnos nem jott be (bar nem lenne
rossz ujra....)

Igen, valoban lehet, hogy nem vagyok melto koreidbe, mert csak 87-ben
szereztem a jogsimat, azota nem volt meg koccanasom se sajat hibabol, igy
valoban remelem, hogy nem sajat karomon fogok meg tovabb tanulni, es valoban
most csak egy szar 82 loeros astrat szoktam a nyustolni manapsag, es abban
is mar benne van 163 ezer km, es csak egy vacak 3.8-as, V6-os gep volt a
legnagyobb amit ezidaig huzamossab ideig vezettem, azt is egy hosszabb
kulfoldi kintlet alatt, es hat nem is gondolom, hogy tudnek vezetni (talan
majd a milliomodik kilomternel, egy picit) de hat nem lehet mindenki olyan
mint Te.

(Es csak zarojelben a bme-re, gondolom ezt a email cimbol figyelted ki,
lehet, hogy majd en is inkabb atrakom magam egy jo kis freemail moge, hogy
ezt se lehessen kitalani, hiszen ugy a jo, ha nem vallajuk szemelyunket.)

Udv,

    Szabolcs
+ - Re: rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rendor:

tavasszal tortent meg az M1-en, hogy a rendor Gyortol Pestig belso savban 110-1
20-szal baktatott. Nos mit lehet ilyenkor csinalni? Egy sor alakult ki utana, m
ert megelozni jobbrol senki nem merte. Ezt is lehet minositeni. A rendszamat ma
r nem tudom, olyan buta, hogy nem erdemli meg, hogy bejelentse az ember...

üdv

csaba

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pan.med.uni-magdeburg.de)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS