Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 513
Copyright (C) HIX
1999-09-24
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. Karbicsek Audi 80 (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Legterelo Fiat Tipo (mind)  23 sor     (cikkei)
3 Peugeot 405GL - koszonet (mind)  7 sor     (cikkei)
4 csopog a viz (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Fordos bacsi Pesten (mind)  8 sor     (cikkei)
6 program (mind)  13 sor     (cikkei)
7 hasznaltauto-behozatal--> mese hatter (mind)  17 sor     (cikkei)
8 Re: foliazas (mind)  32 sor     (cikkei)
9 kerdesek... (mind)  16 sor     (cikkei)
10 Elmenybeszamolo ala Veszpremi traffipax (mind)  16 sor     (cikkei)
11 Fantomauto (mind)  26 sor     (cikkei)
12 en bizony fikazok (mind)  16 sor     (cikkei)
13 A regiek es a Ford (mind)  25 sor     (cikkei)
14 szervo, onindito (mind)  36 sor     (cikkei)
15 WEB-struktulalas ismet (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Eredmeny: TAGSAG 7. (mind)  25 sor     (cikkei)
17 Kodok elkuldve! 2 (mind)  25 sor     (cikkei)
18 (no subject) (mind)  1 sor     (cikkei)
19 RE: nagy az en bajom (mind)  29 sor     (cikkei)
20 konvoj (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Re: zoldkartya 2000 (mind)  15 sor     (cikkei)
22 Re:Samara_olajfolyas+traffipax+gazpedal (mind)  33 sor     (cikkei)
23 Motoros talalkozok (mind)  38 sor     (cikkei)
24 Re: Ajanlo Lista nyilvanossaga. (mind)  79 sor     (cikkei)
25 Re: automata valto (mind)  17 sor     (cikkei)
26 Index (mind)  30 sor     (cikkei)
27 Re: Opel feklampa statisztika (mind)  8 sor     (cikkei)
28 Re: RTL (mind)  7 sor     (cikkei)
29 Re: automata valto (mind)  6 sor     (cikkei)
30 Re: Fenyszoro nappal (mind)  24 sor     (cikkei)
31 Re: Fenyszoro nappal (mind)  12 sor     (cikkei)
32 Re: Nappali vilagitas, Ikarusveszely, akkumulatorok (mind)  9 sor     (cikkei)
33 Zaporjozsi (mind)  74 sor     (cikkei)
34 miert fogyaszt benzint a lampa (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Re: Szimulator SW; Hulyebiztos kocsi; Parasodas (mind)  44 sor     (cikkei)
36 Re: ugrokodlehallgatas (mind)  42 sor     (cikkei)
37 Re:Opel Astra kontakthibas fenyvalto kapcsolo (mind)  10 sor     (cikkei)
38 Re:Megszakito (mind)  15 sor     (cikkei)
39 RE: Trabant & Wartburg klub (mind)  9 sor     (cikkei)
40 re: Peuget 405 GL kerdes (mind)  21 sor     (cikkei)
41 Ablak; zaporozsec (a sztyeppetraktor, masneven Sztalin (mind)  32 sor     (cikkei)
42 Talalkozo utbaigazitas (mind)  66 sor     (cikkei)
43 Talalkozo programok, egyebek (mind)  59 sor     (cikkei)
44 Re: AUDI 100 CC (mind)  67 sor     (cikkei)
45 ez+az (mind)  45 sor     (cikkei)
46 adac (mind)  11 sor     (cikkei)
47 osszehasonlito szoftver (mind)  29 sor     (cikkei)
48 inditasgatlo (mind)  26 sor     (cikkei)
49 csok! (mind)  12 sor     (cikkei)
50 Kresz teszt/Conrad reklam (mind)  38 sor     (cikkei)
51 Anglia (mind)  14 sor     (cikkei)
52 Kispolski klub (mind)  8 sor     (cikkei)
53 Ablaktisztito (mind)  7 sor     (cikkei)
54 Re: Trabi urban legend (mind)  21 sor     (cikkei)
55 FW: Tipo - legterelo (mind)  8 sor     (cikkei)
56 A kocsim (mind)  54 sor     (cikkei)

+ - Re. Karbicsek Audi 80 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
Szia Arpi.

>A következo a problémám:
>Van egy Audi80 tütüm, ami jó lenne ha,
>gázadásra nem torpanna meg .
>A karburátorja tövirol-hegyire át lett nézve , de semmi.
>Kérdés : Vajon miért csinálja eme roppant kellemetlen jelenséget?
Hat neked is vakumos elogyujtas szabalyozos van ?? Tipikus Skoda jelenseg
;-)) Nezd meg, hogy a csovek a vakumos elogyujtas szabalyozo utan milyen
allapotban vannak. De ez a problema adodhat a rossz alapjarat beallitasabol
is.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Legterelo Fiat Tipo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles


Sziasztok autosok
Szia Janos.

>Keresek Fiat Tipora az elso ajtokra legterelot
>Esetleg
latott valaki utangyartottat valahol Budapesten?

Van az alltalad keresett legterelo. Nalam is akar  1 par 6210 Ft.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107                       
             A - MajorKa Bt.

          
Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Peugeot 405GL - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Koszonom szepen Csizmadia Geza es Major Frigyes valaszat, ma viszem
szervizbe a kocsit, megnezetem rajta amit mondtatok.

Gandalf (Dublin)
http://go.to/Eire
+ - csopog a viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom mindenkinek a valaszt.
Egyertelmu, hogy vizpumpa problema. 
Majd, keresek egy hozzaerto szakembert Bp-en. 
Megkerdezem Oldboyt is.

Gabor
+ - Fordos bacsi Pesten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallottam egy oregurrol, aki regi Fordokkal foglalkozik Pesten.
Tudja valaki a cimet, telefonszamat?
Koszi!

//////////////////////////////////////
Bekesi Csaba (22)
Ford Taunus 1.6L
//////////////////////////////////////
+ - program (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


Nehany autos program a hetvegere elsosorban azoknak akiknek messze van
Kecskemet, es Ny-M-on laknak.

Szept 26 : PannoniaRing, Gyorsulási Verseny (17:00-tol nevezes)
Szept 25 : RabaRing, RallyCross (edzesek)
Szept 26 : RabaRing RallyCross (verseny)

Bye
somorjai jozsef
S125L
+ - hasznaltauto-behozatal--> mese hatter (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A hir tobb, mint valoszinu, hogy igaz lesz. Be is lehet majd hozni az
autokat, problema nelkul. Az tortent ugyanis, hogy ezekre itt rarohad a sok
regi jarmu, es ugy olvastam az ujsagban, hogy egy ev alatt valami 10%-ot
csokkent a hasznalt autok ara. Foleg a nagyoke. A sok kereskedo elkezdett
hoborogni, hogy hogyan kepzelik az ungarciganyok, meg a tobbi keleti
szlav-barmok, hogy nem engedik be az autokat. Ezek ha europaba akarnak,
akkor vigyek csak a roncsot. Kulonben mi megyunk tonkre. 
Most a kedves sröder bajtars meg lekopte a viktornak, hogy mit is kell
csinalni, hogyan kell nyalni. 
Az eredmeny: januartol tobb, mint valoszinu, hogy lehet vinni a nyugati 
autot.

Udv

csaba
+ - Re: foliazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Lehet-e szabalyosan foliat feltetni egy autora? Ha, igen,
>>melyik uvegekre?

>Tilos viszont befoliazni az elso ablakok barmelyiket illetve a
>hatso ablakot. Ezert valoban buntet a rendor, valamint a
>vizsgan sem megy at.

- CSAK az elso szelvedore nem lehet foliat tenni.
- Az elso oldalablakokra es a hatso szelvedore mubizonylatosat
tehetsz. Ezek a feny 60-70 szazalekat kell hogy atengedjek.
Elvileg 70, de a muszakin atmennek siman a 60-asok is.
- A hatso oldalso ablakokra azt raksz amit akarsz. Engedely sem
kell. Nekem ott a leheto legsotetebb van (05-os), nem engedelyes
es voltam vele a Mozaik utcaban. (eppen a folia miatt rendeltek
be)

Viszont a rendornel ne hagyd magad. Bizonyitsa be hogy a foliad
kevesebbet enged at 70 szazaleknal. :)

Egyebkent autotol is fugg hogy mit csinalnak a rendorok. Valaki
mondta, hogy neki tok fekete foliai vannak, de mikor megallitja a
rendor es meglatja, hogy milyen zene van benn, mindig bemutatot
kell tartania :) de aztan elengedik.

   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]     BZS

ui: a legjobban akkor jarsz, ha elmesz egy foliazo ceghez es
megkerdezed, hogy mi van. Szerintem az egyik legjobb a 3M. A 3 ev
garancia eleg sokat mond.
+ - kerdesek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  Azt szeretnem kerdezni  a HIX-es tarsasagtol, hogy tudtok-
e segiteni nekem egy fontos kerdesben. Anyam kapott egy 
mozgasserult utalvanyt amit szeretnenk levasarolni, de 300 
e HUF-ert nem sok jot lehet venni, igy kenytelen lennek 
megvalni a kedvenc 120-as Skodamtol. A kerdes az lenne, 
hogy tudtok-e olyan rendes kereskedot aki egy utalvanyert 
es a Skodamert tudna adni valamilyen hasznalhato es nem tul 
oreg autot rafizetessel max 7-800 e Huf ertekben. Otleteket 
maganba varok!!! Kosz! Igazsag szerint elso otletre egy '93-
94-es Favorit Skoda lenne idealis. Ha van valaki aki mar 
nyuzott ilyen kocsit, kerem ossza meg velem a 
tapasztalatait. Ezt is kosz!!!

Udv. Zoli
+ - Elmenybeszamolo ala Veszpremi traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Megijedve olvasgattam, hogy a 8as ut veszpremi elkerulojen suru a 
fenykepeszet, mert 18an este a Honda talalkozorol hazafele egy NSX es egy 
Accord diktalta iramban jottem ott hazafele, harmadikkent.
A sebessegrol annyit, hogy aznap reggel a Pannonia Ringen kezdtunk, ahova  a 
szervezok felengedtek az egesz konvojt:).
Szoval gondolhatjatok.
Csak ennyi:)
Udv!
VTI



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Fantomauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZIASZTOK Wolfi vagyok!
Most irok masodszor mert visszadobott a nagy ur.
A probulejusz a kovkezo:Vot egy autom eladtam ad.1993 de nem irattak at.
Augusztusban kapok egy felszolitast a PM hivataltol, hogy fizessek egy
ismeretlen rendszamu auto utan visszamenoleg x evre sulyadot mivel a
rendorsegrol lekert adatok alapjan 93-ota a nevemen van egz auto. Na erre
bemegyek a rendorsegre /rendesek soron kivul fogadtak kb 200-an raztak az
okluket/ ahol a nyilvantartasbol kiderult, hogy az egykori automon valaki
renszamot cserelt a nevemben es az uj renszam szerint is en vagyok a tulaj!
Szerintetek most mit csinaljak mert a rendorseggel nem koroztethetem a
kocsit mert tudom, hogy nem lopott /ok mondtak/, az adas-veteli mar nincs
meg, a PM hivatal meg egy vagon penzt akar behajtani rajtam pedig a regi
rendszammal bejelentettem az eladast es toroltek is. Megjegyzem a PM 5 evig
raktarozza a kartonokat ugyhogy nincs se adas-veteli masolat se kocsi no meg
penzem se ilyenre...
A segitsegeket elore is koszi minden formaban!!!
A statisztikahoz:
Evjarat 67,Kilometer kozel 1mill., Fogl.Trade.man./Traktorokat es
alkatreszeket komolyan!/,Vegz. sok keresk. PR. autovill. VAM. stb...,
Tipusok
Skoda,Lada,Fiat,Volvo,Mercedes,Opel,Lancia,Renault,Citroen,Honda,Toyota,Suzu
ki/most is,ciki?/
Minden erdekel ami autoval kapcsolatos es barkinek segitek erovel esszel
szerszammal a felsorolt tipusokkal es persze MTZ traktorokkal kapcsolatban
is!
Udv 
+ - en bizony fikazok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Sweden] Temakor: en bizony fikazok ( 20 sor )
> ez a "f***zas" ez valami hihetetlenul undorito szo vagy ti nem kepekben
gondolkodtok ?

Svedul a "fika" munkahelyi kaveszunetet jelent. Errefele bizony kollektiv
fikazasok vannak :-) Sot, ha meg tudnatok, hogy a penteki kozos fikazason
kakat eszunk. Merthogy a "kaka" meg sutemeny. Szepen be van osztva, melyik
penteken ki a kakafelelos; az illeto vagy vesz valamit a cukraszdaban vagy
hazikakat keszit
es mindenki azt eszegeti a fikazas alatt :-))) Kis magyar erixonos
koloniankban mi csak rohogunk a fikazas...

Ez nagyon jó vol!!!:))))

Tisztelettel:
                   Kovacs (Attis651) Attila
+ - A regiek es a Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Csak vartam es vartam, de (eddig) hiaba vartam,
hogy nagy magyar autos-muszaki embereink kozt
valaki megemliti Galamb Jozsefet. O nem kisebb
alkotassal jarult hozza a vilag autos 
kulturajahoz, mint a nagyhiru T-Ford teljes 
eroatvitelenek, sebessegvaltojanak konstrukciojaval,
de jelentos resze volt a vilag elso futoszalagon
torteno gyartasanak megszervezeseben. Resze volt
a Ford vilaghiruve valt Fordson traktoranak
letrehozasaban es meg sok nagyfontossagu alkotasban.
Adjuk meg Neki is a tiszteletet es tudjunk rola,
hogy a mar eddig felemlitettek mellett, az autos
vilagon belul es azon kivul, a muszaki es a 
human tudomanyokban is szamos alkotas fuzodik
magyar nevhez. Nezzunk a szamitogepunkre es
jusson eszunkbe legalabb Neumann Janos, aki
nelkul nem lehetne szamitastechnikat muvelni
a mai szinten. Persze, nem tudunk mindenkit
felsorolni, pedig de hosszu sor volna !...

udvozlettel

Oldboy
+ - szervo, onindito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervo:

Kb. 8.000 km-t jartam Samaraval szervo nelkul, tul lehetett elni minden
fekezest. Kb. Zsiguli 1200 szintjere sullyed.
BMW 524 TD: Vontatni kellett, tobb 10 km-t, a sofor egy 120 LE Hondaval
cibalt kb 80-100 km/h-val, teljes sulyommal taposva (akkoriban 70-75 kg) de
a hondat es a bmwt is meg tudtam allitani ha kellett.

  irja:
>Arrol nem is beszelve, hogy nem autotolvaj az, akinel nincs nehany
>meter kabel. Abbol, hogy meg sem moccan az indito, azonnal
>tudja, hogy a behuzomagnes kore van megszakitva - ket perc
>alatt potolja. Ha lusta betolni.
>Semmit nem er az ilyen vedelem.

Na ez is tipusfuggo. A 100NX inditomotorjat aknabol kb 3/4 ora alatt szedtek
ki, ebbol a kabelek lekotese volt min. 20-25 perc. Injektor alatt, belso
oldalon. Tokeletes elhelyezes. :) Ennek ellenere a betolas mindig bejon.

Ezzel kapcsolatos kedves esetem: BMW 318i utolso napja nalam: Kimentunk a
debreceni nagyvasarba, leparkoltam, setaltunk egy jot, indulas haza, de az
auto nem indul, az inditomotor nem forog. Mar elotte feltunt, hogy egy
kicsit nehezen kapcsol a gyujtaseloszto. Na, toljam be. Baratno kormanyhoz,
Gezuka tolja az autot. Baratno kuplungrol felugrik, auto beindul. Megy kb.
20 metert, baratno kuplung nelkul fekez, auto lefullad. Masodik menet: Auto
tol, kuplung fel, baratno fekezes helyett gazpedalra lep, BMW asszonyostol
el! Gezuka rohan az auto utan, tudo kikopve, baratno kerdezi: Csak nem
elfaradtal egy kis tologatastol? Hat azt hittem, agyoncsapom!
Aznap meg megjavitottam a gyujtaskapcsolot, le volt lazulva, jol
odadrotoztam, jott egy csalad videkrol (meg volt hirdetve az auto) es ugy
ahogy volt, elvitte! (Elmondtam nekik, mit kellett javitani!).

Sok boldog kilometert!


        GezA
+ - WEB-struktulalas ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ismet felhivnam a lista kedves tagjait, hogy aki tudna segiteni a regi
AUTO-s szamokbol az ott megjelent levelek temakoronkenti kigyujteseben az
irjon.
A feladat: ezekbol a szamokbol, elozoleg egy temakort kivalasztva (peldul
autogumi, opel-fek, stb van kismillio) az ahhoz a temakorhoz kapcsolodo
cikkeket kiollozni (a cikk irojanak neve emilcime, es a subject-el egyutt!),
es egy TXT allomanyba idorendi sorrendben egymas utan beilleszteni. Ezeket a
TXT-ket aztan elkulditek nekem, en atdolgozom es felkerulhet a honlapunkra.
Nem kis munka, ezert is kellene a segitsegetek (a kigyujtesben). De a
kesobbeikben nagyon hasznos infokat hordozna.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483          Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
          mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - Eredmeny: TAGSAG 7. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A hetedik adag levelbomba is megerkezett! Mindenkinek koszonom a
jelentekezeset, fel vannak veve az adatbazisba. Jelenleg 200 cim erkezett
(Szept. 24 10:18).
Aki meg nem kuldott, az batran kuldje el.
Fontos!! CSAK azok a levelek kerulnek be az adatbazisba, amiknek a subjectje
'LISTATAG VAGYOK'
(automatice szurodik).
Aki ezt nem tette meg meg, az meg megteheti. :-)

U.i.: hamarosan elindul a jelszoval vedett oldal is, amiben többek között
lesz egy adatbazis, ami kezdetben a tagok nevet es emilcimet fogja
tartalmazni. Kesobb az adatok bovithetok, aki megirja nekem hogy milyen
egyeb plusz informaciokat szeretne a neve mellett megjeleniteni, azt kerem
maganban irjon, es egyben adja hozzajarulasat az altata megadott adatok
megjelenitesehez. Lehet fotokat is kuldeni, vagy barmit amit akar.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483          Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
          mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - Kodok elkuldve! 2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Aki 09-23-ig bezarolag kuldott "LISTATAG VAGYOK" subjectu levelet, azoknak
mindnek mara postazva vagyon a belepokodjuk is (200 tag!). Arra kernelek
benneteket, hogy jelezzetek vissza ha a kovetkezo hibak valamelyiket
tapasztaltatok:
1., Ha 09-23-ig feladtatok a levelet, de nem erkezett meg a belepokod,
2., Ha megjott a belepokod, de hianyzik vagy a username vagy a password,
vagy mindketto,
3., Ha a username nem hasonlit az e-amil cimed @ elotti tagjara, illetve
gyanusan idegen szo,
4., Ha a password nem hatjegyu szam.
5., Ha netan 2 vagy tobb belepokodot kaptal. (ha tobb levelet kaptal tolem)
Koszi. Remelem nem sok hiba lesz, de ki tudja? :-)

Termeszetesen aki eddig nem jelentkezett, az sem marad le, barmikor lehet
meg jelentkezni.

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
ICQ UIN=32837483          Tel: 06(20)332-1873
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto) (MAR MUKODIK!!)
          mirror: http://www.digitel2002.hu/mediavox/
Ekezet & HTML-ready!
** Ez a level ujrahasznositott elektronokon tovabbitodott! **
+ - (no subject) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

subscribe
+ - RE: nagy az en bajom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Steve irta

>Ne nevessetek ki, tenyleg ez idegesit a legjobban. Az autom
>szelvedojet nem tudom belulrol letakaritani. Tisztanak
>tiszta, de egy rovid ido utan megjelenik rajta egy
>parasodashoz hasonlo vekony filmreteg, amit alighogy
>letorolne'k, ujra visszajon (persze olyan korulmenyek
>kozott, amikor normalis esetben semmifele para nem
>jelenhetne meg).

>Speci ablaktisztito nem segitett. Gondoltam, hatha a
>muszerfal szilikonos kezelese utan kerult szilikon az
>uvegre. Tobbszoros szilikonoldos kezeles utan az eredmeny
>ugyanaz. Masik markaju szilikonoldo: szinten semmi javulas.

>Teljesen tanacstalan vagyok. :-(((((

Szerintem, ha dohanyzol akkor a dohanyfuts okozhat ilyen
lerakodast az uvegen.

Mas. Nekem is van bajom az uveggel, de nekem a kulso feluleten
lehet valami. Ha torlom az ablakot - termeszetesen ha esik az eso -
akkor a torles utan "fatyolos" lesz es nehez atlatni rajta.

Mitol lehet ez?

Jeno
+ - konvoj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kozeledik a nagy nap. Ismet szeretnem felhivni a figyelmeteket, hogy bar en
talaltam ki a konvojt, nem tudok ott lenni, ugyanis 11-kor tudok indulni.
Mivel gondolom nem akartok eddig varni, igy sajnos kenytelenek vagytok
megszervezni az indulast magatoknak. Ha esetleg valaki szinten 11 korul
indulna Bp, vagy kornyekerol, akkor szoljon maganba, mert nagyon szivesen
csatlakozom. (Persze sajat autommal.)

Udv:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Re: zoldkartya 2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kiadasanak felteteleit, szabalyait.
>Igy a koltseg tipustol fuggoen 3000-12000 Ft-lesz.
>Ti hallottatok mar errol valamit ?

Hello!

Sot, matrica fog a rendszamra kerulni. En meg ezt olvastam valahol.

Udv:

Csaba (mobilmoderator)

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Re:Samara_olajfolyas+traffipax+gazpedal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kedves OliApa!

Az olaj valoszinuleg a kartergazelszivon at jut a legszurohoz.
Szerintem az olajlevalasztot kellene megpucolnod+ azt a csovet amin
visszafolyik az olaj (na meg ezen at tavoznak a gazok).
A mi kocka Ladanknal is eltomodott ez a cso, 2* pucoltam karbit, mire
leesett a tantusz :)))
Ha tevednek javitsatok ki!

-------------
A zsaruk nagyon beindultak az utobbi hetekben a skodaikkal+ videoval, nem?

Ahol erdemes vigyazni:
-Mozaik utcai feluljaro lehajtojanal, Szentendre fele allnak (70!).
-A Kerepesi uton az Ors es a kereszturi uti keresztezodes kozott kb fel uton
kozeprol Sashalom fele videozgatnak. (Asszem 50!!)
-A Petofi Hidnal a BME V2 epulet (a nagy kekes szinu :))) elol is videoznak
(50!) (Pestrol Budara haladva)

------------

Kicsit offtopic, de nekem Zastavan szakadt szet a rugo ami visszahuzza a
gazbovdent. (70-nel a Lagymanyosi hidnal).
>>Motor leallit >> padlofek+kezifek... gond nelkul meg lehetett allni,
ugyhogy szerintem egy jobb nyugati autoval sokkal biztosabban meg lehet
allni, meg ha leallitod a motort, akkor is....
(az is igaz, hogy a jó hosszú busy öböl is jól jött :))) )

Minden jót

TOM
+ - Motoros talalkozok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

Lehet, hogy a  lista gondolatvilagaba nem fer bele,
de attol meg (SAJNALATOS) teny az, hogy egyes, magukat
menonek tarto motoros klubok talalkozojan bizony erdekes dolgok
tortennek. Altaluk "gyi'k"nak tartott (altalaban japan) motorok
egy-egy peldanyat tonkreteszik. Ez legtobbszor ugy megy vegbe,
hogy este felallitjak egy eros allvanyra, csumaig huzzak a gazt es
hagyjak, hogy teljes gazon menjen a motor, ameddig bir. Az este
azert lenyeges, mert sotetben szepen vilagit az atizzo hattyunyak. A
reggelt nyilvan keves motor eri meg. Akkor pedig szepen szetverik
a maradekot.

Ettol persze o"k meg rendes emberek (legalabbis atlagban nem
rosszabbak mint mi) csak igy tomboljak ki magukat. Szamunkra
ez nem tunik normalisnak, de valahol toleralhato. Pl. Dr. Hargittay
Andras (ki nem ismeri ezt a nevet) is tagja egy ilyen motoros
klubnak, de ettol meg lehet jo ember.

Teljesen normalis dolog naluk a nagy dorbezolas utan a "felvonulas"
ahol tenyleg csak a motor tudja tartani az iranyt, mert a vezeto nincs
teljesen eszmeletenel. Ilyenkor a holgyek gyakran fedetlen kebellel
vesznek reszt az esemenyeken.

Szoval a lenyeg az, hogy O"K jol erzik magukat, masok velemenyere
pedig tesznek. SZVSZ bizonyos merteku elteres a polgari viselkedesi
normaktol nem karos, so"t ...

Ennek ellenere (remelem) a  talalkozon az amerikai autok
tulajdonosai semmilyen japan autot nem vernek szet (nekem is ilyen van),

de remelem, hogy a holgyek tanulnak motoros kolleginaiktol.

Eljen az eltero velemenyek szabadsaga ...

Udv mindenkinek

Kadlec Istvan
+ - Re: Ajanlo Lista nyilvanossaga. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

OldBoy ) orta az #512-es AUTO-ban:

> Ezek a levelek. termeszetesen nalam megvannak, a
> jelzett adatokkal egyutt. Terjedelmuk ma mar 200 Kb.
> nagysagat jocskan meghalado mennyiseg. Nyilvan ezeket
> megjelentetni ezert sem volna jo.

Amikor a javaslatomat megfogalmaztam, arra gondoltam, ha a 
kerdeses hellyel kapcsolatban nem csak az all az informacioforras 
helyen -- mondjuk a MyChroLesLie altal keszített lapon --, hogy 
mit, hanem az is, ki tapasztalt iylet, akkor esetleg az illetot E-mail 
utjan megkereshetem, amikor a kerdeses helylel kapcsolatba 
kivanok kerulni... Vagy ez tulontul vacakolas a reszemrol? :-)

> a 4./ azt, hogy aki irta, miert irta. Na es ?
>  Ha nekem mas problemam, mas tipusom, stb van,
>  akkor ez mit segit ?

Azt hiszem, kozvetve segithet... Nem tudom, eleg nehez 
altalanossagot mondani... (En az automata valtoval kapcsolatban 
rengeteg erdekes es figyelemre melto infot szedtem ossze ugy, 
hogy az AUTO szamait pasztaztatva a Pega-val "automata valto" 
karaktersorozatra, megkerestem azokat maganlevelben, akik 
hosszabban, behatobban irtak a temarol...

> az 5./ pont annak cimet, aki az infot kuldte.
>  Belatom, jo, hogy Neki lehet irni, kerdeseket
>  feltenni. Csakhogy van mar ra pelda, hogy egy
>  cegrol tobb, olykor ellentmondo info is befut.

Igy igaz! Erre en is gondoltam, de felvetni nem akartam...

> Akkor mindet jelentessuk meg ?

Igen. Ez nem jo otlet? Ami (es: amikor, amilyen korulmenyek 
kozott, stb) ennek jo volt, az lehet, masnak mar nem olyan jo... 
Velemenyek kulonbozhetnek, egy ilyen lap ezeket is tukrozne...

> Eddig ezt ugy
>  igyekeztem megoldani, hogy az "Ajanlo Listan"
>  feltuntettem pl."1x megerositve". Nem jo ?

De, de, de... Felre ne ertsd, amit leirtam nem az eddigi munkad 
kritikaja. Sot! Ha eddig nem vegeztel volna ilyen remek munkat, ma 
nem lenne amihez hozzaszolhatnank... 

> Csinaljuk maskent ? Hogyan ?

Csak szereny javaslat reszemrol, hogy a hely mellett az 
szerepelne -- amint beidezett eredeti levelemben is megirtam --, 
hogy mikor, ki es mit tapsztalt... Hogy ez milyen elojelu, ezt el 
lehet donteni...

> a 6./ pontban a bekuldotol varunk el szakszeru,
>  osszeszedett gondolatokat, ami helyenvalo, de
>  egy indulatos esetleiras aligha fer bele.

Nem, azt hiszem indulato sesetleiras nem ferne bele... Elnezest, 
senkit sem akarok megbantani, akivel egy helyen alaposan 
kicsesznek (mar bocsanat a szoert), attol ott es akkor eleg nehez 
indulatmentes velemennyilvanitast varni... De idovel lehiggad az 
ember, esetleg meg ilyenkor is lehetne a kibabralas tenyszeru 
leirasaval figyelmeztetni a gyanutlan leendo kuncsaftokat...

Koszonom, hogy "zsenge" javaslatomat figyelemre meltattad.. 
Megegyszer szeretnem leszogezni, az "Ajanlo lista" es a 
"Nemajanlo lista" jelenlegi formajaban is intezmeny, nagyon jo, 
koszonet erte, hogy csinalod... Csupan az eszembe jutott dolgokat 
irtam le... :-)


Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs

> Masreszt mifele tobblet-informaciot adnanak ?
+ - Re: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> > >Az automatara _nagyon_ konnyen raszokik az ember.

> > Azert ket het utan talan nem fogok leszokni az itthoni manualis
> > valtorol :-))

Azert elegge be tud idegzodni a kuplunk hasznalata... Negy evig 
vezettem kuplungos kocsit, fel eve automatat... Amikor utobbit 
elkezdtem, eleg gyakran kapaloztam bal labbal indulaskor... :-))))


Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly

http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Koszonom Toth Henriknek a valaszat a tegnapi kerdesemre, hogy miert
fogyaszt tobbet a kocsi, ha be van kapcsolva a vilagitas! /Meg azoknak is,
akik a listara valaszoltak. Csak a valaszok ebben a szamban lesznek.
Feltehetoleg. Ezt meg me'g valami ok folytan nem tudtam elolvasni! / :-)
Szoval a lenyegre terve. Ujabb kerdesem, illetve problemam lenne. Adott egy
6 V-os Trabika. Tavasszal az index rele ki lett cserelve valami
elektronikus - vagy milyen - ku:tyu:re. A nyaron olyan hibat produkalt,
hogy egy nehany indexeles utan nem villogot, csak egyfolytaban vilagitott
es a "muszerfalon" sem jelzett vissza. De ha par ora mulva ujra kocsiba
ultem mukodott rendesen. Ezt kb. 3 hetig jatszotta velem, azota nem volt
ilyen problema. Majd 2,5 honap utan ujra kezdte. Teljes
rendszertelenseggel. Nem tudom, hogy van-e koze hozza, de legutobb akkor
kezdett ilyet csinalni, amikor esett az eso. /ill. eso utan/. Gondoltam
olyanra is, hogy biztos megfazott es epp az orrat torolte es nem volt ideje
villogni! :-))) Komolyabban, arra gondoltam, hogy a para betett neki.
Lehet, hogy hulyeseg, nem tudom. Masra nem tudok gondolni.
Kerlek Benneteket, ha tudtok valami 5letet, ne habozzatok! Most mar nem
hiszem, hogy sokaig ki tudom magyarazni a rendornek! :-)
Jo autozast mindenkinek!
Udv:
Zoli  

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Re: Opel feklampa statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az enyem nem mukodott a gyujtas levetele utan (berhelve nem volt, ez a
> gyari allapot).  Kadett '90.
> Igy az allas 1 : 1.

Van az mar 3:1 is. Megneztem megegyszer, az enyemen eg. Ezek szerint berhelt
(mondjuk kicsit sem lep meg, komoly multja van szegenykemnek...)

jts
+ - Re: RTL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> felismer, ne fikazzatok :))). Szoval beriasztottak az autot es a kutyu
> egybol feleledt az ember kezeben.

Mi az feldobjak, es a szomszedban felkapcsolodik a villany?
Veletlen egybeeses... :)

jts
+ - Re: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az automatara _nagyon_ konnyen raszokik az ember.

Igen, csak eleinte kuplungol akkorat, hogy beveri a fejet a hutoracsba :)
Viszont a visszaszokas nekem nem volt gond...

jts
+ - Re: Fenyszoro nappal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van egy tema ami megfogott. Megpedig a fenyszoro hasznalata nappal. SZVSZ
> igenis kotelezove kellene tenni lakott teruleten belul is! A skandinav

En szoktam is hasznalni, ha csak nem verofenyes napsutes van...
Szerintem ennyit boven meger, ha csak evente 1 valaki ezert nem jon belem...
Persze a tompitottrol van szo...

> nekem. Miert fogyaszt/ana/ tobbet a kocsi, ha be van kapcsolva a lampa?

Nalam ha felkapcsolom a lampat az alapjarat jol hallhatoan visszaesik (meg
mindig Kadett '86:)
A feklampas eset utan mar nem nagyon mernek erre a kadettre hivatkozni, de a
szerelo is mondta amikor beallitotta (zoldkartya), hogy kicsit feljebb kell
allitani emiatt... Gondolom sokat levesz a generatortol, es emiatt valahova
kevesebb jut, de en sem ertek hozza...

A kodlampak engem is nagyon zavarnak, este nagyon tudnak vakitani, marpedig
aki hasznalja annak ugy latszik tobbnyire a vakitos fenyereju van. Viszont 
par
napja egy taxi ment elottem folyamatosan ego tolatolampakkal (talan seat
volt), nem is birtam sokaig... Ez valami uj divat, vagy csak az ove volt
rossz?

jts
+ - Re: Fenyszoro nappal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> nekem. Miert fogyaszt/ana/ tobbet a kocsi, ha be van kapcsolva a lampa?
Miert fogyaszt tobbet, ha legkondit kell meghajtania, ha jobban
telepakoljak, ha ....
Valahogyan elo kell allitani az energiat a vilagitashoz, azaz a generator
nagyobb teljesitmenyt vesz majd fel (~nehezebb forgatni).
Autonkent (es persze izzo teljesitmenytol fuggoen) erosen valtozo,
hogy mekkora mertekben. Lehet egy-ket dl 100km-en, de akar
a fel litert is meghaladhatja, foleg kisebb motornal. A varosi
hasznalat raadasul veszettul csokkenti az aksi tolteset, ezt
-kulonosen telen- potolni kell otthon.
Udv,
THK
+ - Re: Nappali vilagitas, Ikarusveszely, akkumulatorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szerintem, ha annyira faradt es figyelmetlen, hogy a te savodban jon
> szembe, akkor ott a fenyszoroba helyezett bizalom helyett inkabb

Ugy tunik, elozni nem szoktal.
Amikor a messzesegben csak azt latod, hogy ott egy auto,
de azt meg nem, hogy jon-e, vagy szinten eloz. Ha eg a fenyszoroja,
akkor ez egyertelmu. A sajat elozest szinten ezzel teszi biztonsagosabba.
Udv,
THK
+ - Zaporjozsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nahat ha ilyen sokan szeretnenek Zaporjoskas
beszamolot hallani...:-) Nekunk a 968M tipus volt,
amelyet a korabbi tipus folyamatos
tovabbfejlesztesevel hoztak letre. Kulsoleg annyival
kulonbozott az elodjetol, hogy bevarrtak rajta a ket
nagy zsebet hatul, igy a hutolevegot a motrohazteton
vagott reseken szivta. Elol meg a csomagtartot
noveltek meg a homloklemez kicsucsoritesevel (a
valtozas: mint amikor egy oregasszony protkot kap),
valamint a tankot szereltek hatra a hatso ules moge.
Az akkumulator a csomagtartoban kapott helyet egy
bakelitdarabbal lefedve, mellette tekerededett a
kormanyoszlop, valami szivacsos anyaggal boritva, ami
mindig felrecsuszott, igy egy egy nagyobb csomag
beleszolhatott az iranyitasba:-) A motor V4 kb 1300
cm3 90 fokos hengerszoggel, leghutessel. A termosztat
ugy mukodott, hogy ket femlemez elzarta a ventillator
altal hajtott levego utjat, es a megfelelo homerseklet
elerese utan egy bimetalos megoldas elforditotta a
femlemezeket. Mivel a levego lefele tavozott, igy a
motor gyakorlatilag vizallo volt, egy felhoszakadas
utan mentem vele ugy hogy az orra turta a vizet, az ut
szelen gyujtaseloszto beazas miatt elakadt autok... A
meleg levego felhasznalasaval nem foglalkoztak,
ehelyett benzinkalyhat szereltek be. Kellemes
duruzsolo, horgo hangja nagyon hangulatos volt. A
kocsi alatt futo benzinvezetek -5 fok alatt neha
elfagyott(gondolom a vizes benzin miatt) igy igazan
hidegben nem elvezhettuk a futott utaster kenyelmet.
Neha a gyujtas utan suru fust arasztotta el az
utasteret, de hat az ablakot le lehet huzni. A motort
gyarilag egykipufosra szereltek, de az igenytelen
anyagok miatt hamar szetegett a hatso dob, onnantol
kezdve dupla kipufogo. Az elso 500 km ig csendes,
aztan kiverte a tomiteseket (az illesztes pontossaga
nem volt erosseguk) es ujra ugyanaz a jol ismert hang.
Radiot nem szereltem bele, nem sok ertelme lett volna.
A fekek termesztes blokkolasgatloval felszerelve,
vagyis nagyon gyengek es valtozo erosseguek. Az
uttartasa beallitas utan 1000km ig turheto, aztan mint
az okorhugyozas. Ekkor eleg faraszto volt vezetni, nem
volt az, hogy fogom a kormany es megy egyenesen, itt
kemenyen dolgozni kellett az elorejutasert:-) Enyhe
oldalszelben meg jobban. Erdekes a fogyasztasa ahhoz
kepest, hogy legellenallasi tenyezoje legjobban egy
vitorlas hajoera hasonlitott, nem volt magas, 7-7.5
vegyes hasznalatban. Probaltam megfejteni mi okozza
azt a jellegzetes futyulo hangot ami egy ZAZ
kozeledtet elorejelzi, es a tetore epitett
ereszcsatornaban talaltam meg a megoldast.
(viuuuuviuuuuviuuuu)
A vegsebessege az oraja alapjan 130-135, ez nagyon
nagyon gyorsnak tunt. 
Ezkbol ugy tunik hogy en nem szerettem a joszagot,
pedig ez nem igy van. Az evek soran nagyon a szivemhez
nott. Voltak azert jo tulajdonsagai is. A benzinkalyha
(ha mukodott) nagyon hamar meleget csinalt, magas
epitese miatt nem sok helyen akadt el, meg hat csak
auto volt. Szegenynek mar csak ket napig volt ervenyes
a muszakija, amikor kiment a kuplung munkahenger, es
akkor ugy dontottunk megvalunk tole. (elajandekoztuk
egy barkacsolo kedvu rokonnak) Az utolso 50 km-et
kuplung nelkul tettem meg vele (azert a kuplung nagy
aldas:-) Allo motor, egyes, inditozas, gaz, aztan
kuplung nelkul kapcsolas. Igazabol visszakapcsolni a
nehezebb, de kello gyakorlattal megy az is. Varosban
azert nem jo igy vezetni, de orszaguton semmi gond nem
volt vele:-) 

Beke poraira.

Kzoli
+ - miert fogyaszt benzint a lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nos valahonna szereznie kell az energiat a mukodesehez, es az autoban az
egyetlen lehetoseg az uzemanyag. A terhelt generator jobban fekezi a
motort, mint a terheletlen (Lenz torvenye, ha valakinel keznel van a
fizikakonyv) Ki is lehetne szamolni mennyire fekez, de valahol mintha
lattam volna kiszamolva, hatha mas jobban emlekszik ra.

KZoli
+ - Re: Szimulator SW; Hulyebiztos kocsi; Parasodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:

"Kaptam egy programot, amely egy auto adatait beirva kirajzol mindenfele 
diagrammokat, tablazatokat keszit, gyorsulasi versenyt szimulal mindenfele"

Es ezt en miert nem kaptam me'g meg? ;-(
Es miert nincs rajta az AUTO honlapon???
Es kulonben is, essel nem kezdunk mondatot!


 irta:

"Tipusa valogatja. Egy korszeru amerikai gep biztosan hulyeallo. Nemregiben 
hajtottam egy idei Chevrolet Cavaliert, az pl. meg azt sem engedte, hogy a 
fek taposasa nelkul D-be tegyem P-bol."

A '93-as Cavalier-nel tapasztaltam: ha a sebessegtarto automatika (magyarul 
cruise control vagy tempomat) mukodese kozben uresbe raktam, folporgott, mint
 aaallat, szerintem ford.szam-hatarolo sem volt benne. (Berauto volt, 
persze.)


 irta:

"ne nevessetek ki, tenyleg ez idegesit a legjobban. Az autom  szelvedojet nem
 tudom  belulrol letakaritani. Tisztanak  tiszta, de egy rovid ido utan 
megjelenik rajta  egy  parasodashoz hasonlo vekony filmreteg, amit alighogy  
letorolne'k, ujra visszajon"

Ez engem estenkent szokott idegesiteni, a szembejovok fenye szorodik ezen a 
retegen, es kisse kodos a kep.
En az autok altal kibocsatott-felvert szmotyire tippelek, sima ablaktisztito 
kendovel (pl. Vileda) nehany napra nagyjabol eltuntetheto.
Pollenszuros kocsinal is jelentkezik ez?

Udv:

Padi


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: ugrokodlehallgatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! 

> szerintem ugrokodnal a dolog nem megy, mivel
> ugyanazt ketszer nem hasznalhatom, kovetkeztetni
> nem lehet a kovetkezo kodok valamelyikere, igy
> a dolog eleg maceras. Egy lehetoseg meg van, felvenni
> a leadott kodot es azonos idopontban az auto fele
> beallitott rendszerrel megzavarni annak erzekeleset,
> igy a tulaj ujra kell hasznalja a riasztot elesito taviranyitot,
> igy van egy meg el nem hasznalt kodod. Itt viszont
> az a gond, hogy egy kihagyott kodot szerintem nem
> fogad el a rendszer, szoval ugrokodosra ez nem muxik.

Az Elektro listan is kitargyaltak ezt a temat. Ott valaki azt irta, hogy 
ugrokodossal is mukodik, mert az is egy veletlenszamgeneratort 
hasznal az ugrasokhoz. De ehhez ismerni kell a riasztot ami a 
kocsiban van, ezert nem erdemes kiplakatolni.. Valami olyan 
modszerrel csinaljak, hogy a veletlenszam generator algoritmusaval 
egy csomo veletlenszamot hoznak letre, ezt eltaroljak egy fileban, es 
a taviranyitorol bejovo jelet osszehasonlitjak a tablazattal. Innen 2-3 
bejovo kod utan mar meg lehet allapitani a kovetkezo erteket. Ugyes 
megoldas.. 
 
> Szerintem az autotolvajok zomenek vannak begyakorolt
> modszerei, ismer egy-ket trukkot, de ha Te talalsz ki
> valami egyedi modszert, akkor max felteheti egy trailer-re,
> ha hozzafer. Ha megsem igy van, akkor sem kellene
> ennyire isteniteni oket.

Szerintem is erdemes valami egyedi dolgot beszerelni a kocsiba, de 
ugy, hogy ne lassak kivulrol, hogy atkapcsolsz egy kapcsolot, es ne 
is talaljak meg. Lehet, hogy eleg sokaig figyelnek egy autot mielott 
elviszik, bar a trabantot altalaban alkalmi tolvajok viszik. Vagyis ha 
trabit akar lopni akkor elkezd maszkalni, kivalaszt egyet es elviszi. 
 
> Nem furcsa ez, nem lehet, hogy a rendorseggel is van egy
> kis gond?

Dehogynincs, keves a fizetesuk, es nem igazan vannak 
megbecsulve.. 

Bye, Gyozo
+ - Re:Opel Astra kontakthibas fenyvalto kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy modszer, az Astrat nem ismerem, de mas tipusnal bevalt:
-Veszel egy va'ltoe'rintkezo:s rele't par sza'z Ft-e'rt, (Lada
ku:rtrele')
-Kiva'lasztod a jol mu:ko:do: a'ramko:rt, (ha jol e'rtem, ez Na'lad a
tompitott), e's ezzel vezerled a rele't, a tompitott vilagitast a rele'
munka-, a refit pedig a rele' nyugalmi e'rintkezo:je'ro:l kapcsolod.
-Terme'szetesen a va'lto (morse) e'rintkezo:t a vila'gita'skapcsolorol
ta'pla'lod, ku:lo:nben mindig e'gne valamelyik.

Udv: SzantoI
+ - Re:Megszakito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Arrol nem is beszelve, hogy nem autotolvaj az, akinel nincs nehany
>meter kabel. Abbol, hogy meg sem moccan az indito, azonnal
>tudja, hogy a behuzomagnes kore van megszakitva - ket perc
>alatt potolja. Ha lusta betolni.
>Semmit nem er az ilyen vedelem.
>Udv,
>THK

Pedig ez is er valamit. A nagybatyamnak egy kapcsoloja volt a motorhazban
(raadasul pont ugy nezett ki mint egy kapcsolo), ami pont erre szolgalt. 
Egyszer
fel is tortek a kocsijat, de nem vittek el, pedig akkor nagyon kapo's volt a
ladda!

Danidek
+ - RE: Trabant & Wartburg klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma a "Skoda klubb" tett egy kirandulast az Arpad hidon, de nem volt
szerencsejuk, mert 3 Skoda is lerohadt. Egyiket szerelgette a tulaj, a 
masikban
egy no uld es idegesen tekergette a kulcsot, a harmadikan nem volt senki, 
csak
ugy allt a sav kozepen (3 kereken).
Ott szaguldottunk el mellettuk 20-al.

Danidek
+ - re: Peuget 405 GL kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Gandalf!

1. kerdes:
Ha az elso kerek menet kozben kattog/kopog, akkor a feltenegely a veget 
jarja.
Szerintem erdemes felujitani, nem kell ujat venni. Arat sajna nem tudok 
mondani.
2. Kerdes: nekunk dizelunk volt, a benzinesekhez nem ertek, hulyeseget meg
inkabb nem irok
3. kerdes: Szerintem altalanosan nezesd at. Nekunk a hatso fekmunkahengerek
eresztettek az olajat. Valamint tipikus 405-os betegseg a hatso felfuggesztes
tugorgos csapagyainak hibaja. Ez azt eredmenyezi, hogy hatul a kocsi rugozasa
felkmenyedhet es bizonytalanna valik a kocsi iranyitasa. Nekunk ki kellet
cserelni a hatso tengelyt egy felujitottra. Az ar tekinteteben csak a 
felujitott
tengely arara emlekszem: 2 eve 48ezer Ft. volt ugy, hogy a rosszat be kellett
adni cserebe.

Remelem tudtam segiteni
Udvozlettel
Zoli
+ - Ablak; zaporozsec (a sztyeppetraktor, masneven Sztalin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Bulgaria]

 HA> Ne nevessetek ki, tenyleg ez idegesit a legjobban. Az autom
 HA> szelvedojet nem tudom belulrol letakaritani. Tisztanak
 HA> tiszta, de egy rovid ido utan megjelenik rajta egy
 HA> parasodashoz hasonlo vekony filmreteg, amit alighogy
 HA> letorolne'k, ujra visszajon (persze olyan korulmenyek
 HA> kozott, amikor normalis esetben semmifele para nem
 HA> jelenhetne meg).

Nem dohanyzol veletlenul?  Ha iten, akkor megvan az okozo.  A dohanyfust
szep egyenletes retegben  rakodik  le,  raadasul  ha  csak ugy beletorol
valaki, mert pk paras lett az uveg,  gyonyoru  csillogo  filmme  alakul,
amitol este szinte semmit nem latni.


Mas: zaporozseces sztorit kert valaki.

nekem  sosem  volt  ilyenem,  de a '70-es evek vegen az egyik szomszedet
szetkaptuk, mert valami nyugje volt  vele.  nem ment, sot ronda hangokat
hallatott.   Mint  kiderult:    a   vezermutengelyt   hajto   fogaskerek
textilbakelitbol keszult gyarilag.  A hozza kapcsolodo parja meg fembol.
Par fogat ledaralt belole...

A  benzinkalyhat  viszont  irigyeltem tole a 110-es Skodaban ulve telen,
minusz 15 fok  alatt,  telikabatban,  kesztyuben, bundacipoben, sapkaban
vacogva...

--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Talalkozo utbaigazitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Igeretemhez hiven ime az utbaigazitas, kiegeszitendo a terkepet.

1.  Szeged, Kiskunfelegyhaza felol az 5-os uton erkezok:
  Meg joval a varos elott a szelmalomnal kell balra kanyarodni
  a Szent Laszlo korutra.
  Ez az elso "T" elagazas a varos fele haladva. Itt talalhato
  Shell kut, Renault szalon meg meg egy csomo minden. De a   
  szelmalom (balrol) a lenyeg!
  A palya ki van tablazva, de meg is lehet ismerni, mert egy   
  nagy vasarter is van mellette, es a jobb oldalon a palya utan 
  kezdodnek a hazak.

2.  Soltvadkert, Baja felol az 54-es uton erkezok:
  A varosba beerve az elso lampas keresztezodesben kell jobbra  
  kanyarodni. Ebben a keresztezodesben allva egy hosszu     
  negysavos egyenes utat kell latni, a tavolban egy     
  feluljaroval. Jobbra VW szalon van.
  A palya ott van, ahol a Szent Laszlo korut bal oldalan
 egyszercsak elfogynak a hazak.

3.  Dunafoldvar felol az 52-es uton erkezok:
  A varosban az elso igazi lampas keresztezodesben kell jobbra
  kanyarodni a Mezo Imre utcara. Az utjelzo tablan balra
  Hetenyegyhaza, jobbra Helvecia szerepel.
  Balra a Hullam vendeglo lathato.
  A Mezo Imre majd a Bajnok utcan csak egyenesen kell haladni,
  at a Halasi uton is (a VW szalonnal), aztan lasd 2. pontban.

4.  Budapest felol az 5-os uton erkezok:
  Be kell jonni a varosba. A tablak alapjan mindig Szeged fele  
  tartva vegigmentek a varoson, mindig a negysavos nagykoruton  
  maradva (sarga szinnel jelolve). A varost elhagyva a feluljaro
  utan mar latszik a szelmalom. Ott kell jobbra kanyarodni.
  A tobbit lasd az elso pontban.

5. Cegled felol a 441-es uton erkezok:
  Az elso lampas keresztezodesben ketfele lehet menni. Vagy
  jobbra a tabla szerint Szegednek, es akkor a 4. pont szerint.
  Vagy balra, es mindig egyenesen az uttal. Ez rovidebb. Es itt
  is mindig Szegednek kell menni. Az ut egyszer vesz egy
  jobbkanyart, ezutan a keresztezodesben egyenesen, a feluljaro
  fele kell menni. Jobbra egy JET kut van.

6. Kunszentmarton, Bekescsaba felol a 44-es uton erkezok:
  Egesz addig kell jonni, amig at nem mentek az aluljaron.
  Ezutan rogton jobbra kell kanyarodni a tabla szerint
  Szegednek. A tobbit lasd a 4. pontban. Ebben a
  keresztezodesben sajnos nem lehet balra kanyarni, pedig sokkal 
  rovidebb lenne. (De ha batrak vagytok... :-) )

Ezen leiras es a terkep alapjan azt hiszem, nem lesz gond a
tajekozodassal.

A leirast nemcsak a listara kuldtem el, hanem a terkeppel egyutt 
az osszes igenylonek, illetve MyChroLesLie-nek is, igy a 
web-oldalon is olvashato lesz.

Meg mindig varom a jelentkezeseket, eddig 41 MAP es 6 NOMAP level
jott. Plusz en. Ez mar majdnem 50!
Remelem, az ido olyan jo lesz, mint ma is volt!

                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Talalkozo programok, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Danidek ) listatarsunk irta, hogy mi minden tortenik
motoros talalkozokon. Rigadobas, Trabantveres, stb.

>Autoval is lehetne ugyes versenyeket kitalalni...

Jo a felvetes. Mindenki gondolkodjon el rajta, aztan a talalkozon
majd megvitatjuk a felveteseket. Ami olyan, azt akar rogton meg is
valosithatjuk!

Az en javaslatom: sulyemeles. Ez peldaul ugy nez ki, hogy ki hanyszor
tudja egy Trabant vagy Kispolszki (esetleg Nissan Patrol :-))
valamelyik kereket elemelni a foldtol (legalabb egy masodpercre!).

Masik javaslat: ismet Trabi vagy Polak. Hanyan ferunk be?

Meg egy: autohuzas (vagy tolas) idore-tavra.

Esetleg egy kiserlet: hany ember kell egy
Trabi-Polak-Lada-Skoda-barmimas felemelesehez es legalabb harom
masodpercig tartasahoz?


Nagy Tamas ) irta:
>Sikerult kolcsonkernem egy VHS-C videokamerat, melyet szivesen
>elviszek a talalkozora es keszithetek nehany felvetelt, amennyiben
>van erre igeny.

Hozd el nyugodtan, biztos lesz feladata!

>Sajnos 99%, hogy autot nem tudok szerezni, igy motorral
>fogok elmenni, ami sajnos idojarasfuggo.

Sebaj, legalabb lesz mit hajigalni :-))))))))))))))


Redei Balint ) irta:
>Most kaptam a Trabi klubtol egy levelet, amiben egy okt. 2-ai
>programot ajanlanak fel. Nevezetesen egy kulfoldi ceg vendegeit
>kellene atszallitani a Hiltonbol a Gundelbe Trabival. Ezert
>fizetnenek 3500 penzt. De a bibi, hogy este fel hatra mar
>itthon kellene lenni. Veget er addig a Kecskemeti talalka?
>Ki meddig szandekozik elore lathatoan maradni?

Elmeletileg addig maradunk, amig jol erezzuk magunkat. Sajnos tobben
is vannak, akik nem tudnak egesz nap jelen lenni. A lenyeg, hogy
jelen legyenek!

A Trabis buli tetszene, de a talalkozo fontosabb szamomra,
raadasul nekem 2500 Ft az ut oda-vissza, igy nem
igazan eri meg. Raadasul mint szervezo, nem lenne szep dolog
otthagyni a bandat egyedul :-)

Addig is szurkoljunk az idojarasnak!

                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Re: AUDI 100 CC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Janos!

Audi ugyben eloszor is ajanlanam neked az  Audi levlistat, itt eleg sok
embernek van 100-as Audija.
A lista cime:  ' 
Feliratkozas: '
Masik hasznos segitseg: Az Orszagos Muszaki Konyvtarban talaltam en is az
alabbi konyvet: AUDI100/200 Igy csinald!  1982. szeptembertol 1990.
novemberig
Na en kikolcsonoztem, es diszno modon le is masoltam :-)) ezt a konyvet. A
konyvet egyebkent a maroti konyvkereskedes is forgalmazza (tel: (1)
285-6608). De szerintem olcsobban megkapod a Polus Centerben levo
konyvesboltban. Tudom, hogy te videki vagy, de ha tenyleg magad akarod
javitani az autodat, akkor erdemes beszerezni.
Azt irtad, hogy fuvokat csereltel. Nem a befecskendezo szelepre gondoltal
veletlenul?
A 13,3-as fogyi az normalis vezetes mellett (orszaguton) nagyon sok!
szerintem olyan 9,5-10 korul kellene fogyasztania. Vidd el egy injektoros
muhelybe, es allittasd be! (Nem erdemes otthon allitgatni, csak ha van CO
merod, ugyanis a CO allitgatasaval szabalyozzak a befecskendezo
berrendezest!)
A konyv egyebkent korrektul leirja a beallitasi ertekeket, es az egyes
reszegysegek vizsgalati modjat is.

Udv: Marczi

> -----Eredeti üzenet-----
> 
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: AUDI 100 CC ( 33 sor )
> Idopont: Thu Sep 23 05:14:56 EDT 1999 AUTO #512
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
>         Sziasztok '
> 
> A kovetekezo keresem lenne ugy 3-4honappal ezelott vasaroltam egy
> 83-as szivar audit 100-ast  amiben egy othengeres 2000 injektoros motor
> van.Sajnos a megvetel utan par hettel jotteg a gondok mint pl :akarmit
> csinalok vele minimum 13,3L fogyaszt 100Km-en szerintem ez nem
> termeszetes normalis vezetes mellet vagy tevedek?A masik gondom hogy egy
> 
> henger allandoan kihagy illetve nem allandoan csak surun es inkabb kis
> fordulaton probaltam fuvokakat cserelni de nem lett tokeletes ,mertem
> benzin nyomas is de sokkal elorebb nem lettem mivel nem tudom hogy
> mennyinek kene lennie egyszoval nincsen hozza szinte semmilyen leitasom
> se.
> Nagyon megkoszonnem ha valaki tudna valami otletet adni hogy mi szokot a
> 
> bajuk lenni mitol dadogosodnak meg mit tegyek vele hogy jo legyen itt
> most elsosorban nem Pesti szervizcimekre gondolok mivel videki vagyok
> hanem tippekre tanacsokra
> nagyon nagy szuksegem lenne valami MAGYAR leirasra valami szervizkonyre
> amibol en be birok mindent allitani a muhely es a szerszamok az fogjuk
> ra hogy adott
> Ezenkivul meg orulnek ha valaki felvilagositana hogy a hatuljan a
> roviditesek mit takarnak pl:CC,CD,SC stb...?
> A valaszokat elore is nagyon koszonom es maganba is kerem hogyha lehet !
> 
> Tisztelettel
> 
> 
>                     J'anos
> Ui:   Bocs a sok szovegert !
> 
> =======================================================
>
+ - ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Az elmult heten meg arra sem volt idom, hogy olvassam a leveleket, de
egy hosszu ejszaka segitett a probleman.

Szervofek szervo nelkul. Hat en poruljartam, ugyanis hazafele jovet kb
150m-re allt le a verda. Nem toltam, hanem kivagtam uresbe es
lenduletbol hazagurultam. Cel az elso hely, tamadas! :) Nem kellett
jobban nyomnam, mint az 1200s zsigat elotte. Szoval meg lehet 1 tonnat
allitani labbal, csak taposd!

Tompitott fenyszoro nappal:
Gyere ki a 4-es foutra es meglatod!!! Nem hinned, hogy mennyit szamit,
fokent ha egy lusta skodaban nyomulsz.

rendorok:
Kedden majdnem elcsaptak a rendorok. Szembol jottek be az egyiranyu
utcaba megkulonbozteto jelzesek nelkul. Beneztem jobbra, nem jott senki,
leleptem. Ekkor kapcsolta fel a
syirena+vilagitas+villogo+fenykurt+kodlampa+ veszvillogo kombinaciot a
zsernyak tolem kb. 4 meterre es ralepett a padlora. Bejelentettem oket.
Teli van a hocipom!!!!!!

Teeby-nek:
"Csak t.i. a trabanton elol-hatul dobfek van raadasul elol duoduplex,
hatul meg simplex mukodesu hidraulikus fekszerkezettel. Amibol a
70-80%-os munkat az elso vegzi.
Mig a targyalt auton a munka ezen reszet az elol levo (gondolom)
uszofeknyerges tarcsafek vegezte, ami rovid szamolgatas utan sem ad meg
hasonlo fekhatast sem mint a trabante."
A tarcsafekek hatekonyabbak, jobban huthetok. A skodrin pl. megegyezik a
szervos es a szervo nelkuli fek, de ez igaz pl az elso szerias Citroen
AX-re is. (89-ig volt szervo nelkuli.) A zsigulie is azonos.Egyszeruen
felrebeszelsz. Bocs a durva fogalmazasert. Az attetelezessel mar igazad
van: Ugy tervezik a cuccost, hogy meg lehessen allni szevo nelkul is
(bar belerokkansz), azonban ilyenkor nyomni kell, mint az allat. (Ez egy
Zsiga utan fel sem tunik :)
 Kissebb atmeroju fofekhengert alkalmaznak es altalaban a fekhengerek is
modosulnak egy kicsit. A _torveny_ miatt, azonban egy adott fekhatast el
kell erni a meghatarozott pedaleronel szervo nelkul is!!!!


Udv:

Fresi BaCSi
+ - adac (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

az alabbi cimen megtekintheto a hires adac statisztika
az autok megbizhatosagarol.

igaz, hogy nemet, de talan a szamokat mindenki erti.
(en sem tudok nemetul :-)


http://www.mazda.co.at/mazda/company/pannen.htm


raki
+ - osszehasonlito szoftver (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: osszehasonlito szoftver ( 14 sor )

> Sziasztok!

> Kaptam egy programot, amely egy auto adatait beirva kirajzol mindenfele
> diagrammokat, tablazatokat keszit, gyorsulasi versenyt szimulal mindenfele
> autokrol. (ha igazak az informacioim,  indult, es
> hozzam gborbely@...-tol kerult) Jo lenne ennek az adatbazisat feltolteni.
> Kivancsi lennek a tobbiek autojara, melyiket mennyire gyorsulja le a
Samaram
> :))). Reszletes adatokat igenyel (pl sebvaltofokozati attetelek aranyai,
> legellenallas, stb. De utana amiket megtudsz rola : fogyasztas, 0-100-ra
> gyorsulasnal mikor kell valtani, mennyi ido alatt vagy 400/1000 m-en,
> osszehasonlitas tobb autora. Szoval nagyon korrekt.

nekem is tetszik.
a problemam csak az, hogy fogalmam sincs, honnan szerezzem meg az adatokat
az automhoz.
aki tudja, kerem kuldje el a programot.

aki tudja, az kerem irja meg nekem, hogy egy 
1993-as toyota corolla, 1.3xli-nek milyen adatai vannak, amiket
be kell irni ebbe a programba. 

koszi.


raki
+ - inditasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<Elotte az indito motor siman forgatta, de a
<dumagep bemonta hogy letiltva a rendszer, utanna meg meg sem szolalt tobbet
<( erre a hibara utalva )
<
<Erdekes, nem ?

biztos a microsoft irta hozza a SW-t

:Olaj a legszuroben
*********************************************
<Megtudna valaki mondani mi lehet az oka anak, hogy a Samaram
<legszurojebe olaj kerul, ha 110 km/h folott hajtom?

- sok benne az olaj
- rossz olajat hasznalsz
/utobbira szavazok-hirtelen/

erdemes kitakaritania kartergaz utjaba eso jaratokat
/levegoszurohaz, kartercso, horgoszelep/?//
es megnezni tovabbra is fenn all-e a dolog

hasonlot produkalt ez enyem is..../2105/
olajcsere utan megoldodott a dolog
/ja! volt egy motorgeneral is:))/

by fx
+ - csok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Stevie
>Mar eppen jol ereztek magukat es egymast, amikor egy heves
>csokcso:rte kozepen szerelmes ajakuk koze egy kis levego
>kerult. Es errol beugrott neki: valoszinuleg fals levegot
>sziv a motor! Nosza, csokcsorte abbahagy, naci fel, rohanas
>az autohoz... Tenyleg ez volt a hiba.
>Na ez az igazi autos ember :-))))))

Ott egye meg a fene az autot reggelig, de egy ilyen
csokcsatat felbe nem hagynek :-)))

Rudi
+ - Kresz teszt/Conrad reklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Frigyes
>Szerintem a HIX auto kimondott epito azaz segito
>jellegu lista itt rombolasnak szvsz helye nincs.
>Gondolom ez a lista velemenye is?
Bezony.
A talalka egyik szinfoltja lehetne inkabb egy Kresz teszt is.

VTI
>Mar legalabb 20 autost figyelmeztettem, hogy a parkoloban/haz elott
>egve felejtette a lampajat...
>Tobbek kozott az en akksim is lemerult. Masnap kiderult, hogy 
>cellazarlatos az akksi, nosza vegyek valahol egy ujat. 
>(persze csipogo kellene, ha a vilagitas egve maradt. 
Nemreg jelent meg az uj Conrad 2000 katalogus, tobb mint
500 oldal, magyar nyelven. www.conrad.hu
Szamos uj hasznos kiegeszito talalhato benne, pl.:
Fenyszoro figyelmezteto
10 masodperces hangjelzes, bekapcsolva maradt fenyszoro
eseten...egyszeruen beszerelheto...minden autotipusba...
1490 Ft.

Auto akku ellenorzo, amely szivargyujtoba dughato, tehat
szerelest nem igenyel, alkalmas az akku es a vilagitas ellenorzesere:
2490 Ft.

Erdekes ketyere az Auto Light komfort modul.
Rossz ido eseten, de legkesobb sotetedeskor automatikusan
bekapcsolja a tompitott vilagitast, ha pedig az auto leall,
szinten automatikusan le is kapcsolja.

Tovabb bovult az apro alkatreszek es kiegeszitok kinalata
is, amelyekkel az egyedileg kiepitett vedelmi berendezesek
egy keves ugyesseggel konnyen megoldhatok.
Igen kellemesek a hifi cumok is.
Ja, es van hoallo izzolampa lakk, 6 fele szinben, max. 80 wattos
izzokhoz, viszont halogenekhez nem alkalmasak!

Rudi
+ - Anglia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok


Valaki meg tudja mondani, hogy nemzetkozi jogositvannyal vezethetem-e
Angliaban masnak az autojat?
Fontos lenne tudnom.
Ja, nem ellopni akarom :-)

Legyszi egy cc.-t maganba.



             Udv
                            Abi
+ - Kispolski klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha még van valaki, aki rendelkezik kispolákkal, annak felhívom figyelmét,
hogy megalakult a Fiat 126 Club Hungary. Nézzétek meg honlapunkat -
http://www.netcontact.hu/fiat126! Várunk minden kispolski tulajt tagjaink
közé.

Attila
+ - Ablaktisztito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok !

>>Speci ablaktisztito nem segitett. Gondoltam, hatha a

En CLEAN-el szoktam pucolni. Eddig bevalt.

Zotya
+ - Re: Trabi urban legend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es ime egy urban legend: Trabival pedig kiment valaki Hollandiaba, amikor
>meg beengedtek ezeket a csodajarmuveket Nyugatra. Beall a szerencsenelkuli a

Mikor tiltottak ki ezeket a 'csodajarmuveket' Nyugatrol? Mert en meg nem
hallottam, hogy nem lehet pl. Nemetorszagban (egyesult!) Trabival
kozlekedni...
/furcsa is lenne a keletieknek/ Azt tudom, hogy vannak helyek, ahova nem
engednek be kornyezetszennyezo autot (termeszetvedelem okabol), de ott
merik is, hogy aktualisan az adott jarmu szennyez-e vagy sem fuggetlenul
attol, hogy Trabi vagy VW, MB, Opel stb. a jarmu...
Szoval nem kellene altalanositani!

>benzinkuthoz, nyitja a motorhaztetot, mutatja mit akar. Erre a kutas: _Ne
>vicceljen velem, uram, a benzin nem jatek!_ (Ha valaki mashogy ismeri, NE
>kuldje be az o valtozatat!)

En meg ilyet nem tapasztaltam a nyugati kalandozasaim soran...

Udv,

Attila
+ - FW: Tipo - legterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nalunk kaphato (Pozsony) - 10-12e Ft a par. En is gondolkodtam rajta, de 
> 
> 1. sokalltam az arat 
> 2. olyan nagy jelentosege nincs
> 3. zold uvegeim vannak, az meg barna
> 4. allitolag egesz hol lopjak
> 
> 	  Csaba
+ - A kocsim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

tagnap vegre felkerultek az uj fekek a kocsimra. Igazam volt a betet
kopasjelzojevel kapcsolatban, a Tipokon nincs ilyen elektronika, a
jelzoszalat egy mozdulattal lavagta a betetrol. Mikor meglatta az oreg
tarcsakat, csak nevetett egyet - hat ezek tenyleg zsilettek... Meglepoen
gyorsan kicserelte oket, a fekfolyadekot ot percig pumpaltam, o pedig
ontotte utana az ujat - mind a 4 feknel kulon-kulon, igy nem kerulhetett
bele levego. Amire erdemes figyelni: fekfolyadekbol eleg 0.5 litert venni,
en 1 litert vettem es a fele megmaradt. Raktarozni nem erdemes, mert
felveszi a nedvesseget. Szinten figyelni kell a gyartas datumara, ha sokat
allt valahol, akkor nem is erdemes kicserelni az oreget. Az egesz csere
azert szukseges, mert a fekfolyadek a gumiharangon keresztul is kepes
nedvesseget felszedni, ami parolog es levegobuborek kepzodhet, ami
kovetkezmenyeit mindenki ismeri. A hatso dobfekeket nem cserelte ki, mert
szerinte meg 100e kmt kibirnak - van elado hatso fekem Tipora :)  Az elso
fekezesnel majdnem szivrohamot kaptam -- nyomtam neki, de mentem, mentem,
mentem... Kb. 50 km utan mar egesz jol fogtak. Kb. ekkor vettem eszre azt
is, hogy a motorhaz tetejet nem zartam le. Valaki nagyon vigyazott ram ott
fent, hogy nem csapodott fel...

A valtoban szinten nem akarta az olajat kicserelni, szerinte az az olaj bent
meg szinte uj. A motor felol valami csorgest hallani, nem zavaro, de... A
kupplungot lenyomva ez a zaj megszunik. A szerelom szerint hig a valtoolaj,
kell hozzaonteni suritot - velemenyek??? 

Uj gyertyakat is kapott a kicsim, eredeti Fiat gyertyakat - amiert megint
csak lecseszest kaptam. Apro betukkel ugyanis ra van irva, hogy made by
Champion. Az eredeti Champion viszont 30%-kal olcsobb...

Vegre rajottunk, mi a hatso ablaktorlo motorjanak a kinja: van benne egy
rele, ami az allando kapcsolgatassal kinyeste a nyomtatott aramkor egy
vezeteket... Egyszeru athidalassal megoldottuk, de mire rajottunk (italy
rulez), volt par szikra :)) ugyhogy az 1 athidalasbol 3 lett...

Kovetkezik a motortarto bakok csereje... meg valoszinuleg a leomlocsoe is.

A szereles kozben beallitott egy taxis, hogy emelkedon alig megy a
Feliciaja. Kicserelte a gyertyakat, gyertyakabeleket - semmi, jott
tanacsert. A szerelom leveszi az elosztofedelet - belul az egesz rozsdaszeru
porral boritva... Ezek szerint meg a Feliciaban sem javitottak ki azt az
osregi hibat, hogy manualisan kell zsirozni az elosztot? Uj elosztofedel, 4
uj gyertya - Felicia mintha uj lenne.

Volt egy kellemetlen esetem is: Egy bacsi a vadiuj Feliciajaval le akart
gyorsulni a keresztezodesben, csak valahogy nem sikerult neki, igy mogem
kellett besorakoznia, hogy a tolem jobb oldali savbol atmehessen a bal
oldaliba. Mikor mellem ert, dudalt - raneztem - a mutatoujjaval a halanteka
fele bokodott (ez ujfajta koszones? :)))) Csak a nagy izgalomban nem vette
eszre, hogy megint jon egy piros es atmaszott rajta. Nem sokon mulott...
Talan 10 centi mentette meg az eletet... Hja, milyen rossz ember vagyok
en...

Csaba

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS