Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 653
Copyright (C) HIX
2000-02-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. CX rele (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Rendorbaleset az M 3 - as on. (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Legterelo :-) (mind)  35 sor     (cikkei)
4 Matrica kaphato :-) (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Re. Hasznalt autok (mind)  12 sor     (cikkei)
6 Re. D- kadettbe milyen gyertyat ? (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re . Folia karosszeriara (mind)  35 sor     (cikkei)
8 '83-as Ford Fiesta 69 ezer forintert? (mind)  13 sor     (cikkei)
9 re:index (mind)  16 sor     (cikkei)
10 valaszok (mind)  30 sor     (cikkei)
11 Ford zaras (mind)  9 sor     (cikkei)
12 =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Citroen (mind)  1 sor     (cikkei)
13 re: Diesel (mind)  7 sor     (cikkei)
14 A motor es valto helyzete (mind)  44 sor     (cikkei)
15 Re: Skoda (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Re: Talalos kerdes (mind)  60 sor     (cikkei)
17 radio (mind)  34 sor     (cikkei)
18 kot.bizt+scorpio megegyszer (mind)  39 sor     (cikkei)
19 Re: *** HIX AUTO *** #652 (mind)  73 sor     (cikkei)
20 TD koszonet, TT (mind)  25 sor     (cikkei)
21 halacska, aru-helyesiras (mind)  14 sor     (cikkei)
22 aberralt lampak (mind)  17 sor     (cikkei)
23 Re: Szakszervizek (mind)  46 sor     (cikkei)
24 Re: Talalos kerdes (mind)  67 sor     (cikkei)
25 Re: itt az oz, hol az oz; koszonet (#644) (mind)  14 sor     (cikkei)
26 Re: Ford bezaras, alkatreszarak (mind)  16 sor     (cikkei)
27 Re: Avensis TD (mind)  16 sor     (cikkei)
28 Re: Opel Zafira (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Bezaras (mind)  8 sor     (cikkei)
30 Diesel inditas, sebesseghatar (mind)  44 sor     (cikkei)
31 szervizkoltsegekrol jutott eszembe (mind)  35 sor     (cikkei)
32 Re: skoda hatso futomu (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Re. CX rele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

  wrote irta.
>Ha
>egyszeru mezei rele, azaz nincs benne semmi elektronikus kutyu, akkor
>barmelyik autosboltban parszaz forintert vehetsz egy ilyen relet. Ezeknek
>altalaban 4-5 laba van, 2 a tekercs ket vege, 2 v. 3 pedig a kapcsolt
>erintkezo, attol fuggoen, hogy sima, v valtoerintkezos. Ha elektronikus a
>rele, (ez a valoszinubb, tekintve, hogy 15 kHUF az ara) akkor passz.
Ennek a relenek 7 laba van megsem asztal :-) A hatso ablak futes mellet meg
helyet kapott benne a hatso ablaktorlo intervallum kapcsolo. Tehat ez egy
kombinalt rele.

Udvozlettel: Frigyes
+ - Rendorbaleset az M 3 - as on. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Penteken tortent az M3 - as bevezeto szakaszan, hogy ket rendor leallitott
egy gepjamuvet, mig a masik nekihajtott es elutottek a rendoroket. Kerdesem
a T lista fele? Szabalyos volt ez a muvelet az intezkedok reszerol? A Kacsoh
Pongrac uti feluljaro utan ahol nincs leallosav es meg zajszigetelo fal is
van allitgattak meg az autokat a rendorok. Olyan helyen ahol leallo sav
nincs es gyorsito szakasz van. Kerek velemenyt toletek szabalyos volt- e ez
a muvelet a kozeg reszerol ? Mert szerintem nem. Csak abban az esteben
allithatnak meg ellenorzes celjabol, ha a tobbi autos nem kenyszerul miattam
iranyvaltoztatasra. Tehat minimum a leallo savban lehetett volna az
intezkedest megejteni. A szot mersekelt vitara bocsajtom :-))))

Udvozlettel: Frigyes
+ - Legterelo :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia shaci.

>A ket elso ajtohoz(ablakhoz) szeretnek ilyen atlatszo
>muanyag legterlot vagy hogy hivjak, nem tom. Ezeket
>tipushoz gyartjak? Engem Honda erdekel:Accord, Civic
Accord - hoz nincs, de Civic hez van legterelo.

Marka                ajtok sz            evjarat
Civic                        4                    1996 - tol
Civic, combi           5                    1995 - tol
Civic                       3                     1997 - tol

>Kulonben er valamit?

Ha mar nem vag kozvetlen a huzat es a bogar nem landol a szemedben biztos,
hogy er valamit :-)))
>Bemegyek az elso autosboltba vagy mashol lehet hozzajutni?

Probalkozz jo keresest :-)))


 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak -10% kedvezmennyel kaphato
+ - Matrica kaphato :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Csaba.

>Ha valakinek van egy elfekvo belso HIX matricaja, az irjon! Ugyanis nem
>akarom a Suzirol kapargatni,
A mult heten sikerult Dfecobol kitaposni 17 db belso ragasztasu matricat
:-)) Meg van 16 db. Viszont lekaparhatnad a Suzukirol a matricat, mert egy
veletlen talalkozasnal felreertest okozhat :-8) Nem tudhatja az uj tulaj
miert lesz egyszer duda + villogas es kezemelgetes.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Hasznalt autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Laszlo.

>Szeretném felhívni az érdeklodok figyelmét új szolgáltatásunkra a
>http://www.hasznaltauto.hu/ internet címen.
Nos tegnap megneztem es nagyon tetszik :-) Foleg az amikor a folapon az 1957
ben gyartott Skoda 440 - es kepevel indul. Gyonyoru allapotban van. Viszont
egy hirdetes erejeig beszalltam en is :-) Jo kutakodast.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. D- kadettbe milyen gyertyat ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Ed.

 >Jelenleg 4elektrodas Bosch van benne, de nem pontosan a megfelelo tipus
>(nyomdahibas katalogus alapjan kerult). Nincs vele problema, de arra
>gondoltam, hogy odaajandekozom .   Szerintetek milyenre csereljem? A
megfelelo >Super4-esre, vagy mas tipusra?
Ebbe a dologban csak te tudod eldonteni a helyes megoldast. En is ajanlok
egyet Beru 4 polusu gyertya. B1- UX79.

Udvozlettel: Frigyes
+ - Re . Folia karosszeriara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Steve.

>Miutan a markaszervizben sikeresen levertek egy
>feltenyernyi festeket a (nem gyari) fenyezett
>lokharitomrol, meg a hajlatoknal kulonben is elkezdett
>repedezni a fenyezes, arra gondoltam, hogy a tavasszal ujra
>lefenyeztetem, es utana teszek ra atlatszo foliat, amit az
>autoversenyzok is hasznalnak.

>Van valakinek otlete, honnan lehetne ilyet szerezni,
>illetve ki tudna _szepen_ feltenni?

Haaat nem is tudom kedves markatarsam :-))))))

Ime az info es a cim.

STONE - SHIELD
Karosszeriavedelem
Olyan karosszeria vedo technologia, mely az auto serulekeny feluleteire
 karosszeriaelemek , lampak ) egy teljesen atlatszo szintelen vedofoliat
ragasztanak, ami megvedi az UV sugarzastol, kofelverodes okozta
serulesekkor, rakenodott bogarak valadekatol megvedi a jarmuvet az aprobb
serulesektol.

Cim:
Persecutor auto design.
1117. Budapest. Karinthy Frigyes ut. 17.
Tel / fax: 365 - 2777 ; 386  - 0894 ; 371 - 0150
Jutalekot sajna nem kapok toluk :-)))


 Udvozlettel: Frigyes
+ - '83-as Ford Fiesta 69 ezer forintert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Elado egy 1983-as evjaratu Ford Fiesta, aki  Ausztriabol jott be a vasutas
sztrajk helyett. Igy csak alkatreszkent  hasznalhato.
(Ausztriaban hivatalosan kivonva a forgalombol.) Viszont: ujszeru belterrel
rendelkezik, hibatlan muszaki allapotban, piros szinu es minden mukodik
rajta (hatso ablakfutes, halogen lampak, stb...) (plusz komplett teli gumi
garnitura felnivel). Motor es valto hibatlan. Az ara 69 ezer forint.
Aki ismeri a Fiestakat az tudja, hogy zorgos motorjuk van. Kerem szepen, ez
egy villany motor. Keresre kepet kuldok! Kb 120 KB.
Udvozlettel: OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll 06 20 92-69-959
+ - re:index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En azt
>figyeltem meg, hogy alltalaban a merdzsosok es az ehez ha-
>sonlo emberek nemismerik azt a pici kis kart. En szemely 
>szerint mindig indexelek, es azt mondhetom, hogy ezzel azok
>a barataim is igy vannak, akiknek szinten nem europai es nem
>kicsi autoik vannak. Szoval ez nem ccm, hanem IQ kerdese.
Az altalanositgatas ellen emeltel szot, megis ugyanebbe a hibaba estel.
A BUNKO embererek nem hasznalnak indexet, dudalnak, futyulnek a
kozlekedesi szabalyokra. Ebbol a fajtabol pedig van boven a Trabantostol a
Ferrarisig.

 --
csendi
aki Mercis de nem merdzsos :-)

ui.: Most tulajdonkeppen mikor es hol lesz talalkozo?
+ - valaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>>de ez nem rohadas, hanem anyagfaradas a hatso tengelyben, amit nem
>>lehet elore latni.

>A tipushiba azert nem OK! Valoban hajlamos eltorni, AKKOR HA a
>meghuzasi nyomatek nagyobb a szuksegesnel! Azaz, hobbi szereles utani
>igenybevetel.

Futomuhoz, ha nem primitiv bajrol van szo (pl.: egy bilincsben
gumipogacsa csereje) nem nyulok.

>> 1. A feltett kerdesre, miszerint mi a zavaro a kodlampa
>> hasznalataban, egy valodi valasz erkezett. Egy szemuveges
>> listatarsunkat zavarja a dolog. Nos, en is szemuvegben
>> vezetek, ugyhogy probalkoztam az elmult napokban kemenyen
>> zavart lenni a kodlampatol, de az istennek nem sikerult a
>> dolog - tovabbra is all a kerdesem.

>OK, akkor listatarsunknak karcos lehet a szemuvege.

Ha jol latom, akkor nem karcos. Amugy Karacsinyra leptem meg magam vele.
1x eve hordok uveget :( , igy talan tudok ra vigyazni. Nem ertem, hogy
mit panaszkodtok. A szabaly szerint lehetne hasznalni, akarcsak a refit.
Teged az sem vakit? Ha nem tetszik, akkor fizess a rendorbacsinak es
turd, hogy villognak rad.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Ford zaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemes Marcus -Amit irtal ("Vezetoajtonal pedig megemelt kilinccsel kell ezt
eljatszani (legalabbis az Opelnel).") a Fordnal nem igaz. Át sem tudod
billenteni a zárószerkezetet nyitott ajtónál.

Kaczmarek Edvardnak - A racio az, hogy pl a csomagtarto zaram mas kulccsal
mukodik es azzal is betudom zarni az ajtomat es viszont.


Torok Arpad
+ - =?UNKNOWN?Q?Elad=F3?= Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Citroen CX 2.0 extrákkal és hibákkal 160000-ért eladó. Alku nincs
+ - re: Diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>reszletfizetesre koteleznem magam, de megvettem egy uj Peugeot Partnert.
>Boldogsagom nem tartott sokaig, mert a fogyasztasom kb. 8-8,3 liter szazon.
>Kernem a velemenyeteket a jo fogyasztasrol.

Ha ez kb. ua. mint a Citroen Berlingo, akkor ne remenykedj...

andi
+ - A motor es valto helyzete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Emberek!

Hat rajottem!

Egyszeru!
A motornak van egy forgasiranya, amirol aztan lejon a hajtas.
Motor forg x iranyba, hajtja a valtot, difit.
Es vegul a feltengelyeket!

Szabvanyositva van a motor forgasiranya!
Igy csak egyfelekeppen lehet a valtot feltenni ra!
erre vannak megegyezesen alapulo vagy egyeb szabvanyok.
Mint pl., hogy a hengerek a lendkerekkel ellentetes oldalon kezdodo
szamozasuak.

Tehat a lenyeg!
Hogy muszaki okokbol a motor forgasiranya adott es allando!
Igy a megfelelo iranyu kihajtast csak igy erhetjuk el.
Ugyanis maskulonben a valtoban el kellene helyezni egy plusz tengelyt
fogaskerekekkel, amik a hajtast forditjak.
(fogaskerektorveny: paros szamu ellentetes hajtast ad, paratlan
azonosat)
Kisebb suly, kisebb alkatresz es helyigeny.
De meg mindig gyanitom, hogy ezt is az a gondolat vezerli (a forgasirany
megallapitasat), hogy a tengelykapcsolo mukodtetese minel egyszerubb es
konnyebb legyen.
De itt gondban vannak a britt es egyeb gyartok. A motort ok sem tehetik
bele forditva?! Tehat akkor megsem igazi ok a tengelykapcsolo.
A motor forgasiranya TUTI kozrejatszik!

Remelem jol gondolkoztam. Es ezert kulondijat is kovetelek!
Egy csokifagyit is es egy forro csokit, sok kakaoval, tejszinhabbal.
Es TIBI csokit akarok!

:-)))))))))))

Udv
Teeby
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Re: Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nemileg tobb info kellene pl. evjarat, 105-120?, telilampas?, stb.
Meg persze, hogy mennyit adhatnak erte a bontoban, de ez egy masik kerdes.

Koszi:


> az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> A szomszedom leadta a rendszamat a skodajanak aminek az
> eleje van megtorve, mondvan hogy elviszi a bontoba..
>
> Fene tudja, hatha valakit erdekelhet azaz auto, a bontoson kivul,
> alkatresznek elvileg jo, menni megy, de en aztan nem tudom hogy
> milyen a motor meg a valto..
> csak ha megis valakit..
>
> AntForce
>
+ - Re: Talalos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Fogash, Teeby!

>A legtobb (majdnem minden) elol keresztbe beepitett
>eroforrasnal a motor van a kocsi jobb oldalan,
>a valto pedig a bal oldalan. MIERT?

Nagyon egyszeru. A Fold legnagyobb reszen balrol jobbra olvasnak
irnak es rajzolnak az emberek. A folyamatabrak kezdopontja is
baloldalt (vagy fent) van. Az auto hajtaslanca a motorral
kezdodik, igy logikus, hogy a szerelo, felnyitva a motorhaztetot,
bal oldalon lassa a motort ;-)))))))))

Komolyra forditva a szot:
Szerintem tobb tenyezo befolyasara alakult ki ez a szokas. Ezek
egyike a sulyelosztas. Merthogy alapesetben egy ember ul az
autoban, a pilota. Marpedig ha a motor es a pilota azonos oldalon
van, akkor az 1xx kilonyi terheles-egyenetlenseget jelent. Persze
ha ketten ulnek benne, akkor a jobb oldala lesz nehezebb az
autonak. Igy felmerulhet a kerdes, hogy akkor miert nem kozepre
rakjak a motort? Hat mert nem ferne el a valto a motor mellett!
Csak mogotte, vagy elotte. Ez pedig megintcsak helyproblemakat
okozna.

Meg valami eszembe jutott. Ha emlekeim nem csalnak, a jarmu
egyenetlen terhelesnel a jobban terhelt oldal fele ter el, tehat
nem egyenesen halad. Es akkor mar inkabb az arok fele tartson mint
a szembejovok fele!

Abban is lehet valami, hogy utkozesnel mi minden jatszodik le az
autoban. Orszaguton frontalis utkozesnel legnagyobb esellyel az
auto bal eleje serul legjobban. Ha meg a motor ottlete is tetezi a
bajt...


>Virtualis tehencsoki jar erte...

A joghurtos Milka a kedvencem, par kartonnak tudok helyet
szoritani a hutoben! :-)

-------------------------------

Teeby-nek:
Nem ertek egyet a kerdes hulyesegere vonatkozo irasoddal.
Nagyonis jo a kerdes!

>Vagy, miert hirdetnek elektromos ablakot mikor
>csak az emeloje az.

Egyszerusitett elnevezes. Elektromotoros meghajtassal
emelheto-sullyesztheto ablakuveg. Me'g ez sem 100%-ig
pontos, de mar kellokeppen hosszu es bonyolult :-)
Szamtalan mas peldat lehetne felsorolni, de talan eleg egy is:
"kozponti zar".

-------------------------------

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - radio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit mindenkinek,

elado sorba kerult a Verda radioja.

A tipusa: Info 4500. Semmitmondo egy kicsit. Nem piaci bovli! Verda A-bol
lett behozva, benne volt a radio.
Parameterek:

Ora
4 hangszoros kimenet
6x3 programhely
szintezeres hangolas
kozep es hosszu hullam, valamint nyugati urh
Loud, CrO, DX, SK
Elore es hatra scan
Kezi stereo-mono allitasi lehetoseg
Bekotheto ugy is, hogy a vilagitas a kocsi vilagitasaval egyutt kapcsolodjon

Magno:
oda-visszajatszo
az elore es  visszatekeres, valamint a lejatszasi irany megforditasa nem
mechanikus, hanem elektromechanikus
MSS: a uj szam elejen megall a tekeres

Egyelore meg kiprobalhato.

Ha valakit erdekel, emil, vagy tel.
Kikialtasi ara: 12,900 Ft.

s.cs.
L.
      _IVICZ Laszlo            
    _| Hungary - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites:
+ - kot.bizt+scorpio megegyszer (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

-off
Ha valaki mostanaban kuldott nekem emailt a lenti dologgal kapcsolatban az
elmult
napokban, ugy kerem, hogy ismetelje meg, mert egyik naprol a masikra
megszunt
az email cimem es eltuntek a leveleim 8(  Az uj cimem :

Elnezest hogy benaztam es korabban ketszer kuldtem el a levelet emiatt (nem
eroszakoskodasbol)
-on

Idokozben meglett a 2.9-es Scorpio. Eleg brutalis elso latasra/vezetesre :)
A 2.0-as meg tovabbra is elado... (4ajtos,kiralykek, 950e a vege, E'rden lakom)
Megegyszer koszonom szepen a segitsegeket.

Udv, Dave.

>
>Tudna valaki otletet adni arra, hogy a kozeljovobeni 2.9 literes autom
>kotelezo biztositasi dija relative ne az egekbe rugjon (egy oreg verda lesz
>es csak A0-ban vagyok).
>Arra gondolok, hogy melyik biztositonal/ugynoknel erdemes megkotnom, hogy
>a leheto legolcsobb legyen.
>Az esetleges valaszokat lehetoleg lecci maganba es elore is nagyon
koszonom.
>
>Udv, Dave.
>
>
>UI: Elado az autom : Ford Scorpio 2.0iDOHC,1991,alap extrak,gyonyoruszep
>allapot IrAr:990e
>



_____________________________________________________________
Ingyenes Email ---> http://Hungary.ORG
+ - Re: *** HIX AUTO *** #652 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >gepkonyv irja, hogy fenyszoromosot tilos jaratni, ha nincs benne viz,
Igy van, de nem ertem hogy ez miert problema, ha nincs benne viz 
hiaba jaratod az ablak nem lesz tiszta.. 
Ugyanez vonatkozik az uzemanyagszivattyura, azt a benzin huti. 
Szoval teljesen korrekt.

> >ideig 80 km/h-val autozas utan leallitani csak 20 sec. alapjarat utan
> >szabad. 100 km/h eseten 1 perc, efolott meg 2 perc szukseges, hogy a
Nincs olyan turbos motor ahol ez nem igy lenne, bar tobb 
ismerosom ezt sohase tartotta be, es idaig tulelte az auto.
De jobb nem kinyirni a feltoltot ha nem elet halal kerdese..


> Egy autos musorban a nyilatkozo gumikereskedo azt javasolta, hogy ha
> valakinek nem telik ket garnitura gumira, akkor inkabb egesz evben
> telivel jarjon, mint nyarival. Lehet, hogy csak a forgalmat akarta
> novelni ezzel.
Azt is mondta, hogyha keveset jar vele az ember.. pl a 10 km-re 
levo telekre jarnek csak de minden hetvegen, akkor telit vennek, 
mert telen elve kijutok, nyarra meg jo az a gumi csak jobban kopik..
Bar szerintem a teli gumi joval instabilabba teszi az autot mint a 
nyari, de egy kozepes szintu szolgaltatast tud nyujtani mind telen 
mind nyaron.. Es lehet hogy jobb, minthogy nyaron tok jo, telen 
meg jon a fa es az arok.. :)

> Nemrégen vásároltam egy új Zafirát. A kérdésem az lenne, hogy mikor
> kell első olajcserére vinni? A könyv szerint elég 15ezer km-nél, de én
> soknak tartom. Más is javasolta a korábbi olajcserét, mivel bejáratás
> alatt van (volt), de tekintve egy olajcsere árát (közel tízezer forin

Nos, ha sajnalod az par millios uj kocsidtol azt a 10e ft-ot akkor 
15e km utan eleg lesz.. a gyarban ezt ajanlottak, a motort meg 
tudtak tervezni, mar csak tudjak hogy mikor kell benne olajat 
cserelni.
Bar szerintem teljesen felesleges, de sokan mondatk hogy az o 
autojuknak jobb lett hogy kicsereltek az olajat.. Mikor kerdeztem 
hogy a jobb miben nyilvanul meg, a valasz az volt hogy 'nem tudom 
de ugy gondolom hogy jobb neki'. 
Szoval --- ahogy gondolod ---


> Es nem hiszem el, hogy a 3-8 eves kocsikon lehet fogni.
> Mert oket nem lehet kotelezni, arra, hogy oda hordd. A garancialisat
> pedig igen.
Nos, nem egy embert ismerek, akinek tobb mint 10 eves a kocsija 
es markaszervizbe hordja minden 10e km-re.. Es ha mondjak hogy 
ezt es ezt cserelni kell akkor cserelteti.. 

Az autoja egyiket se hagyta ott sohase, nekik megeri.

Sokan vannak, akik nem 1000 forintoznak egy olajcserenel, mint 
ahogy abbol is sok ember van, akik nem vesznek eszre egy 10 
forintos benzinaremelest se (mint ahogy en is inkabb elviszem a 
markaszervizbe, mert lehet hogy dragak, de megcsinaljak fel nap 
alatt, vallaljak a garanciat, meg kenyelmes) es ha X ezer forinttal 
tobbet kernek el mint egy kis szerelo, meg akkoris megeri, mert 
nem X ezer forintot bukik az ember azon mig meg nem talalja a jo 
szerelot.. 

----------

afonya:
> Azt en se, sot, eppen az ellenkezojet akartam megvilagitani
Bar ez mar gondolom sok embernek vilagos volt, 100% egyetertek.

Bar egy megjegyzest egy francia marka kereskedojetol:
" ha evi 50 autot sikerul eladnom, akkor mar baromira megerte az 
autoszalont fenntartani "

Persze ezekutan lehet sirankozni nekik, es meg tan egy ezrest is 
odadobok nekik a kocsi aran felul, nehogy ehezzen a csaladjuk.. 

AntForce
+ - TD koszonet, TT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom mindenkinek a TD turbina jaratasos valaszokat.

: 1. Szerintem minek akarsz levegovel abalakot mosni? A kezikonyv
: folyamatos jaratasra gondolt.

Fenyszoromosorol irtam, es ennel nem latom, ha menet kozben netan elfogy a
viz. Hogy a kezikonyv mire gondol, azt nem tudom, mert az elindulas elotti
teendok valahogy igy neznek ki a kezikonyv szerint:
n.) szallj be es allitsd be a tukroket
n+1.) csukd be az osszes ajtot

A japanok nyitott ajtoval is be tudjak allitani a kulso tukroket? :-))

###

A felreertesek tisztazasa vegett: a TT-beli ESP utolagos beszerelese kb.
3000 DM-be kerul (az Audi szerint). Viszont mivel az uj kocsikba 650
DM-es felarert kaphato, igy a 3000-bol az Audi atvallalja a kulonbozetet
[egeszen addig, amig valamelyik nemet ki nem harcolja a birosagon az
ingyenes szerelest].

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - halacska, aru-helyesiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Gyiminek:
Ha ugyanarra a halra gondolunk, akkor az lehet, hogy delfin es
nem is hal, es az egyik Opel-kereskedes jele.(tudom melyike, de
ez itt nem a reklam helye.)

Csabanak:
Csak szeretem, ha helyesen irnak es beszelnek az emberek, de azt,
hogy aru rovid u-val irjak.Amugy nagy kedvencem a "szabadna" es
"szabadott volna".Ilyen nincs! Szabad lenne/volna es szabad lett
volna.Ezek a helyesek.

Bocs a nem tul autos temaert, udv Mindenkinek: -Dani-
+ - aberralt lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >Nem. Csak eletveszelyes. A vilagon mashol nincs ilyen aberralt lampa, csak
> >Nagy Lajoson. Honapokba tellett mire megszoktam valamennyire, es meg most
> Nana! Van ilyen a Konyves K. koruton is, az Ulloi ut elott.
> A feeling nekem is ugyanez volt.

Ja. Gondoltam is ra, csak azt mar megszoktam az evek alatt es az 1 db az egesz
vonalon. Tovabba meg egyre emlekszem a Foldtani Intezet mellett a Stefanian, az
Egressy keresztezodesben.

De a Nagy Lajos akkor is komplett eletveszely, mert 50 meterenkent van egy
ilyen aberralt lampa.

Istvan
+ - Re: Szakszervizek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Simon Templar - The Saint wrote:

> Es nem hiszem el, hogy a 3-8 eves kocsikon lehet fogni.

Pedig igen. A Focushoz meg a nemetek sem adtak ki egy tetves szervizkonyvet,
pedig mar az elso autok garanciaja le is jart....... Tovabba 10 eve erosen
tendencia az, hogy az alkatreszek egy jelentos resze nincs utangyartottban.
Szurok, fekpofak annak, de a kenyesebb cuccokra gondolok.
Es a nagyon fiatal (<3ev) autoknal tenyleg alig van javitani valo, csak az
olajcsere.

> Mert oket nem lehet kotelezni, arra, hogy oda hordd. A garancialisat
> pedig igen.

Csakhogy a garancialisokon nincs is sok csinalnivalo! Egy 3 eves meg meg tul
fiatal ahhoz, hogy "gyanus" sarki szervizekbe vigyek, ahol bizony ketseges a
hozzaertes sokszor meg egy legszuro csere ugynel is.

> Mert van pofajuk elkerni tobb mint 20E forintot, egy 5 perces olajcsere,
> egy szurocsere, par L olaj, es nemi trehanysag fejeben.

Igen, de Mr.Atlagember eseten ezt evente egyszer, tovabba a 20eFt az 16+afa,
abbol koltseg kb.8eFt, a maradek 8e az szamlara megy, amibol a tulaj fogott
5e-et a vegen. Es ezt evente egyszer. Qrrrrrrrrva nagy uzlet.:-) Es
mindehhez fenn kell tartani egy bazi nagy szervizt. Annak is vannak
beruhazasi es fenntartasi koltsegei....
Ceges autoknal ugyanez evente 2-szer, esetleg 3-szor tortenik meg. Egyedul
az autokereskedoknel is jobban sinylodo taxisok nyomnak bele ennel tobbet az
autoikba. A szerelok szerint evi 100-120e km-t mennek...... Ez azt jelenti,
hogy a taxisok elcsalt adojabol kompletten ki lehetne takaritani az orszag
koltsegvetesi hianyat. Es akkor meg elo sem szedtuk a butikosokat,
mukormosoket, kozmetikusokat, sarki autoszereloket:-),  stb-stb-stb.
--Politizalas OFF --

> Es nagyon olcso, ahol 20.000 egy olajcseres revizio. Akkor?

Ford. Tenyleg ennyi. Illetve valamivel kevesebb volt, de kikeresem a szamlat
es beirom az adatait.

Az Opelnel allitolag dupla ennyi, de hat ok engedmenyt sem adnak az
autoikbol, nekik mehet a legrosszabbul.:-))) A budos eletben nem veszek
Opelt.

Istvan
+ - Re: Talalos kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Simon Templar - The Saint wrote:

> >A legtobb (majdnem minden) elol keresztbe beepitett eroforrasnal a motor
> >van a kocsi jobb oldalan, a valto pedig
> >a bal oldalan. MIERT?
> Amiert a tengelykapcsolo pedal van a pedalsoron a legbalra.
> Hulyen nezne ki baloldalon kuplunggolni, jobboldlara meg tenni a
> szerkezetet.

Akkor most kapaszkodj, de jo erosen.

Nezzel bele egy regebbi (speciel en csak azt lattam, lehet hogy az ujakban is
ez van) Hyundai Pony-ba. Egy fel percig azt hittem hogy lataszavaraim vannak.
Az anyosulesnel van a fekszervo. A szerelo (nem hyundai-os szakszerelo, de
szerelo, egyebkent a tulaj volt) sem tudta megmondani, hogy hogy a francba
viszik oda at a fekpedal erejet.

Tovabba a bowdenek es a hidraulikak koraban 30-40 centi athidalasa nem
problema. De attol meg lehet hogy igazad van.:-)

> Akkor mar megint emelnek az autoarakat (par szaz ezer forinttal:-)).

Az kuplung nelkul is kitunoen megy.:-)

> Ilyen hulye egy kerdest.
> Ilyet en is tudok kerdezni, pl. miert hatul van a keresztmotoron a
> turbo.

Mert olyan autot lattal.:-)

> Vagy miert az oramutato jarasaval megegyezo iranyba aramlik a
> hutofolyadek.

Ez mar jobb kerdes. De ez kovetkezik az eredetibol. Figyusz:
-Szemben allva a kocsival jobb oldalon van a kuplung
-Emiatt bal oldalon van a vezerles
-Ott van a hutovizszivattyu
-Az forgasiranytol fuggetlenul nyomja a vizet
Innen viszont azonnal adodik, hogy merre is van a vizkorforgas.
Nem is olyan hulye az eredeti kerdes sem.:-)

> De tudok jobbat is a kesztyutartoban miert nem tartunk
> kesztyut???

En regebben tartottam. Aztota meg nincs ra szuksegem. Nem fenyes csupasz
muanyagos a kormany, telen nem fagy hozza a kezem, nem kell kesztyu a teli
vezeteshez. Nyaron meg nem izzad ra.

> Miert nem villamosszeknek hivjak az elektromos ulest?

Pedig ugy hivjak, csak kozben felnott lett. A villamosszek gyermekkori neve:
elektromos kisules.:-)))))

> Pl. erre ki tud valaszolni?

Szegeny Teeby, most megkaptad. Hianyzott neked az, hogy pihent aggyal uljek a
gep ele?:-)

>  Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
>         - egyeb motoralkatreszek

Ezt meg hogy a fenebe nem tudtad elsozni mar egy fel eve? Vagy csak nem
frissitetted a signature file-t?:-)

Istvan
+ - Re: itt az oz, hol az oz; koszonet (#644) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> >...mert egy Mercedes sportkupe (a Kompressor felirat latszott)
> Mivel ilyen autot ugyis maffiozok vesznek, nem lehet, hogy gyarilag jar a
> kocsihoz egy hulla?

Szegeny maffiozok, mi itt szidjuk oket, pedig annyit dolgoznak, meg a balatoni
nyaralasra is visznek magukkal munkat.....

Jujjj de pihent vagyok ma este. Igaz, itt van kedvenc anyosom is.

Istvan
+ - Re: Ford bezaras, alkatreszarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Nemes Marcus wrote:

> Ezt az "egykulcsos" Ford bezarast nem ertem, mire jo. Szerintem be lehet
> zarni a Fordot kulcs nelkul is gomblenyomas+ajtobecsukas modszerrel.
> Vezetoajtonal pedig megemelt kilinccsel kell ezt eljatszani (legalabbis az
> Opelnel).

Igen, a regieknel. A kozponti zarasoknal nem tudom ez hogy megy, szerintem
sehogy. Azert eljatszom majd vele, de nem fog menni, mert ha nyitva van az
ajto, akkor nem lehet bezarni a tobbit sem a kozpontival. Visszaugrik
automatikusan.
Az Escorton tenyleg ugy ment anno, de hat az tiszta mechanikus zar volt.

Istvan
+ - Re: Avensis TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> 2. A turbok eseten nem egeszseges  hirtelen leallitas, mivel a turbo
> csapagyazasanak megszunik a kenese es a hutese. Ez utan a tengely es az
> olaj frankon osszesul a hazzal .(siklocsapagy) Sot a tetejebe meg szep
> gatrepedest is lehet kapni a hirtelen homerseklet-valtozastol.

Ejnye.... ez az autos lista. A gatrepedest a HIX-szuleszet listan kellene
kitargyalni.

Tovabba a komoly turbo autokon ezert kap a turbo kulon vizhutest. Lotus
Esprit.

Istvan
+ - Re: Opel Zafira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Nemrégen vásároltam egy új Zafirát. A kérdésem az lenne, hogy mikor kell
> első olajcserére vinni? A könyv szerint elég 15ezer km-nél, de én soknak
> tartom. Más is javasolta a korábbi olajcserét, mivel bejáratás alatt van
> (volt), de tekintve egy olajcsere árát (közel tízezer forint) meggondolandó
> egy soron kívüli csere.
> drAzsé

A legtobb autonal javasolnak egy cseret 2e km-nel, akkor jon ki a maradek
szennyezodes a motorbol. Vasreszelek, ko:szo:ru"por maradvany, stb, stb.

De nem ertek valamit: egy Opel Zafira minimum 5mFt. Emellett miert sok egy
10eFt-os olajcsere?????? Kevesebb mint egy tank benzin.

Istvan
+ - Bezaras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Mi lenne az? Hiszen bezarni kulcs nelkul is lehet minden autot, nem?
Es a csomagtartot is?

Kotai 16V Peter

VW Scirocco 16V
+ - Diesel inditas, sebesseghatar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!
>> Nemreg vettem egy 16 eves Audi 80-as 1,6-os dizel szornyeteget,
>> aki telen kicsit makacskodott. Volt tobb szerelonel is (valtocsere,
>> generatorjavitas), meg volt szerencsem Sarga Angyalhoz is, es 
>>motorinditasi technikamra eltero tanacsokat kaptam.
>
>Az elozo mercim egy 21 eves 200D volt. Melegben poccre indult, de 
>ahogy lehult a levego, nagyon megszenvedtem az inditassal. A legjobban 
>akkor indult be ha eloszor gaz nelkul izzitottam 10-15 mp-ig, utani
>10-15 mp varakozas, majd megint 10-15 mp izzitas, apro gaz es inditas.
Mercedesben valoszinu "soros" (Bosch)adagolo volt, ebben az Audiban pedig 
forgoelosztos(Bosc VE) lehet, a lenyeg azonban az, hogy az inditas 
szempontjabol - velemenyem szerint - tok mindegy, hogy milyen a gazpedal 
allasa. Ugyanis a fordulatszam szabalyozo igy is ugy is teljes gazra allit 
(indito toltes)majd ha eleri az alapjarati fordulatot, akkor azonnal 
visszaveszi. Persze a tobbszori izzitas hasznalhat, hiszen ha melegebb van 
"odabenn", konnyebben gyullad az anyag, de amig a motor nem forog, teljesen 
mindegy a gazpedal allas. Persze, ha mar elindult, es visszavette a 
fordulatszam szabalyozo a beadott mennyiseget, akkor kellhet neki egy kis 
plusz, ezt mar meg lehet tartani a gazpedallal. (Most viszonylag normalis 
allapotu motorrol beszelek, amelyben ekkor elindul az osszes henger. Persze 
ha minden rendben van, akkor a fordulatszam szabalyozo az adagoloban ugyis 
intez(ne) mindent, a kiegeszito szerkezetek tarsasagaban.)Ha a motor beindul, 
es utanna leall, akkor ott valami gubanc van, tehat mikor rosszul van 
beallitva, vagy kopott az adagolo, rosszak a porlasztok, stb. az mas lapra 
tarozik, en most csak a mukodesi elven gondolkodtam el egy picit, amit persze 
lehet vitatni.
Arrol en is hallottam, hogy az a bizonyos 1.6D (se)szereti, ha hidegen 
padlogazzal hajtjak. Allitolag, a problema oka a hengerfej anyagaban, es a 
hutes kialakitasaban egyutt keresendo. Aki tobbet hallott errol, ossza mar 
meg velem is!

Sebessegkorlatozas: A mostanaban felmerult sebesseghatarok vitat olvasgatva 
eszembe jutott, hogy regebben, mikor bevezettek a vasuti atjaroban lakott 
teruleten a 30-at, azon kivul a 40-et, hallgattam a radioban egy rendorsegi 
foakarki(nem emlekszem ra, hogy ki volt)magyarazatat. O azzal magyarazta ezt 
az intezkedest, hogy elovettek a baleseti statisztikat, es abban lathato 
volt, hogy a vasuti atjaroban tortent balesetek nagyobb resze ugy tortenik, 
hogy az autos a mar az atjaroban levo vonat oldalaba rohan bele. :-o Ezert 
szerintuk jogos, hogy lelassitva jobban korul tudjon nezni a vezeto. 
Haaaaaat, en nem vitatom, ha annyi, akkor annyi, de szerintem aki eddig 
belehajtott a vonat oldalaba, annak ez sem fog problemat okozni. (felteve, ha 
az elozot tulelte) Mi a velemenyetek?
Udv. LLaci
+ - szervizkoltsegekrol jutott eszembe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet mindenkinek!

>Mert van pofajuk elkerni tobb mint 20E forintot, egy 5 perces >olajcsere,
>egy szurocsere, par L olaj, es nemi trehanysag fejeben.
>Olajcseres revizio max. 1 ora! (atlag 3000 oraber)
>Olaj   max.    5-6000 Ft
>Szuro  kb  atlag 2-3000 (vannak nagyon dragak is)
>Ablakmoso, desztviz stb. nevetseges dolgok.
>Es nagyon olcso, ahol 20.000 egy olajcseres revizio. Akkor?
Errol eszembe jutott valami. Biztosan mindenki latott szervizkonyvet. Abban 
altalaban le van irva, hogy a szervizperiodus lejartaval mit kell megneznie a 
"szak"szerviznek. Ket markanal (Opel, Ford)vegigbongesztem ezt a leirast, 
majd oda jutottam, hogy szegeny autok milyen jol ereznek magukat, ha mindezt 
megkapnak. Termeszetesen ezen eloirasok sora kibovul, ha nem a 
szervizkonyvet, hanem esetleg a gyar altal a szerviznek adott irodalmakat es 
eloirasokat nezzuk. Latott mar valaki olyan szervizt ahol ezeket a munkakat 
el is vegeztek teljesen(nem csak a szamlazast!)es nem hagytak ki jonehany 
dolgot? Volt mar szerencsem parszor jelenlenni ilyen szervizeken, sokszor a 
szerelo nem is tudta, hogy mi mindent is kellene vegigellenoriznie az auton. 
Persze nem arra gondolok, hogy olajat felejtett volna el cserelni, csak 
"aprosagokra". Pl. a szervizleiras elejen szokott az lenni, hogy guminyomas 
ellenorzese, a potkereken is. Alig van egy ket hely, ahol ezt megteszik, de 
hogy a potkereket is ellenoriztek volna, olyat meg sehol sem lattam. Olyat 
azonban mar tapasztaltam, hogy egy ceges auto 3 alkalommal ment at a 
rendszeres szervizen ugy, hogy lyukas volt a potkerek... (Igaz, vegulis a 
lyukas kereket is fel lehet fujni egy rovid idore...) Nalam persze mindegy 
lenne, hogy megnezik-e, vagy sem, de egy titkarnotol, aki szamara az auto 
annyit jelent, hogy elforditja a kulcsot, es megy, nos, neki nem biztos. 
A siralmam ezzel nem is az, hogy nem vegzik el, hanem az, hogy nagyon sokan 
csak azt tudjak, hogyha a fuzetkeben leirtakat betartjak, es rendszeresen 
hordjak szervizbe az autot, akkor ok mindent megtettek az autojuk erdekeben. 
Igazuk is van, igy is kene lennie. Es ezt meg is fizetik, csak nem kapjak 
meg. :-(
Bizony, en ilyen borusan latom ezt a dolgot.
Udv. LLaci
+ - Re: skoda hatso futomu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!


>
>  A tipushiba azert nem OK! Valoban hajlamos eltorni, AKKOR HA a
> meghuzasi nyomatek nagyobb a szuksegesnel! Azaz, hobbi szereles utani
> igenybevetel.
>   Ha en terveznem az egesz kihajtas maskepp nezne ki, ugyanis nincs
> megoldva a feltengely helyen tartasa sem, mindossze a csapagy/
> feltengely kotes tarja a helyen a feltengelyt. Gyakori hiba, hogy
> otthoni javitas utan a feltengely oldaliranyba(ki-be) kotyog, razosabb
> uton. Nem kell megijedni, es bontba szaladni, javithato spec.(2000HUF
> erteku) technologiaval.
>

A Skoda 130-nal illetve Rapidnal mar modositottak a hatso futomuvet,
egyreszt onnantol a feltengely szaraz lett, masreszt egy ferde lengokar
tartja az egesz toszt.   Egyebkent a feltengely toreset nem csak a magas
meghuzasi nyomatek, hanem a laza meghuzas is eloidezheti.


Udv...ADam

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS