Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 794
Copyright (C) HIX
2000-07-03
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Tetoablak (mind)  8 sor     (cikkei)
2 PIN kod es a kartyaszam (mind)  17 sor     (cikkei)
3 kilometerora (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Re: PIN kod es a kartyaszam (mind)  20 sor     (cikkei)
5 tipushiba (mind)  5 sor     (cikkei)
6 Autovasarlas (mind)  26 sor     (cikkei)
7 Horvatorszag (mind)  21 sor     (cikkei)
8 Zebra (mind)  13 sor     (cikkei)
9 ... (mind)  49 sor     (cikkei)
10 hangok (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Kor alauku jelek nemet jarmuveken (mind)  13 sor     (cikkei)
12 gyalogok meg autok.. (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Horvatok benzine (mind)  5 sor     (cikkei)
14 Re: koralaku (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Sokminden... (mind)  151 sor     (cikkei)
16 benzintank (mind)  15 sor     (cikkei)
17 trabi(cvisoma) (mind)  10 sor     (cikkei)
18 Re:Re:hozzaszolas a trabant zarakhoz (mind)  15 sor     (cikkei)
19 tolakodni jo... (mind)  22 sor     (cikkei)
20 Re: Kulfoldi rendszam Mo.-on (mind)  19 sor     (cikkei)
21 va: Gyalogatkelohely (mind)  42 sor     (cikkei)
22 va: Alvazvedelem (mind)  12 sor     (cikkei)
23 Kozlekedesi moral (mind)  15 sor     (cikkei)
24 Fw: Re. Markak. (mind)  22 sor     (cikkei)
25 Wartburg - autovillamossagi szerelo (mind)  9 sor     (cikkei)
26 Talalka, W123 (mind)  13 sor     (cikkei)
27 re: BNV (mind)  9 sor     (cikkei)
28 Poen (mind)  24 sor     (cikkei)
29 Chip tuning (mind)  31 sor     (cikkei)
30 HAT (mind)  9 sor     (cikkei)
31 SOS keres, Transporter tukor (mind)  17 sor     (cikkei)
32 Kozlekedesi moral-legujabb tapasztalat (mind)  58 sor     (cikkei)
33 autoberles itthon (mind)  13 sor     (cikkei)
34 Re: a fonoknek mindig igaza van (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Tetoablak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

Nem tudja valaki veletlenul, hol lehet Pesten jo minosegu tetoablakot
csinaltatni es kb. mennyibe kerul?
Segitseget koszi!

Udv:
            Ivan
+ - PIN kod es a kartyaszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



Ja. Mindossze le kell olvasni a 2.csikrol az ellenorzo osszeget es egy
laptoppal vegigprobalni mind a 10000 lehetseges PIN kodot. Az egyiknel
egyezni fog az osszeg, az lesz az igazi PIN kod. Ez kb. 8 masodpercig
tart.....:-(

Nahat, akkor jol emlekeztem en is ! Ugy latszik megsem vagyok annyira
hulye, csak a szemem fenylik! :))
Tehat all a felteves, hogy egy szamitogep es egy kartyaolvaso kell es
mar megy is a dolog!

Udv

Warp
+ - kilometerora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
Ezt nem ertem. A felrajzolt osztasok kozotti tavolsagnak a sebesseg
novekedesevel/csokkenesevel nonie/csokkenie kene? Szoval elvileg nem
linearis a skala?

Bocs, en irtam rosszul, termeszetesen linearisnak kellene lennie.A regi
bovdenes-magneses-visszahuzorugos rendszernek van nem linearitasa, foleg az
indulo tartomanyban. Talan ezert indul nehany kilometerora 20km/h-rol.
Elvileg az elektronikusnak (bovden nelkuli - impulzusszamlalos) kisebb
hibaval kene merni, de en ugy tudom az autoba a muszereknek elso a
razkodasallosaguk, tartossaguk (docceneseknel ne ugrandozzanak a mutatok) es
csak masodlagos a pontossag.
Az mennyire altalanos, hogy felfele csal (tobbet mutat a tenylegesnel) gyari
gumimetrettel? Nekem Feliciam van es tudom ez nem bizonyitek, de, ha
varosban 50-nel megyek ez kb. megegyezik a tobbiek sebessegevel. Ezt csak
azert irom, mert regebben tobben irtak a pontatlan Skoda km orakrol.

Peter
+ - Re: PIN kod es a kartyaszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

 irta:

Mindossze le kell olvasni a 2.csikrol az ellenorzo osszeget es egy
laptoppal vegigprobalni mind a 10000 lehetseges PIN kodot. Az egyiknel
egyezni fog az osszeg, az lesz az igazi PIN kod. Ez kb. 8 masodpercig
tart.....:-(

Ez igy tenyleg nem lenne biztonsagos, hiszen elegendo lenne a kartyat
lemasolni es mar hasznalhato is lenne a feltort PIN-nel. De a valosagban
csak a kartyat klonozzak, a PIN megfejtesere mar nem forditanak energiat (ha
tenyleg 8-10 sec alatt visszafejtheto lenne a kartyarol, akkor egyszerubb
lenne kp-t felvenni vele, mint arut venni simlis kereskedonel es osztozni
vele az erteken). Vasarolni PIN nelkul is lehet, kp-t felvenni nem.
Nem ugy mukodik ez inkabb, hogy van egy ellenorzo kod a kartyan, beirod a
PIN-t es a kozpont hasonlitja ossze ezzel az algoritmussal a kozponti gepen
tarolt koddal? Igy hiaba van ellenorzo osszeged es algoritmusod, meg mindig
ket ismeretlened van (PIN es a kozponti gepen tarolt szam).
>>> www.bankkartya.hu
+ - tipushiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Garanciális idoszakban a következo muveleteket kellett végrehajtani Peugeot
206-oson:
1. ékszíj feszíto csere
2. Féknyereg csere (mindketto)
Üdvözlettel: SA
+ - Autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kozel masfel het kellett ahoz, hogy a nyaralas miatt kimaradt
ket heti autot elolvassam...   Iszonyu sok volt :-)))

Tamogatom a talalkozot, csak legyen meg az uj autom.
Ezzel kapcsolatban lenne a kerdesem:
91-93 evjaratu kb 1.000.000Ft koruli autora futna.
Mindenkeppen kisautot keresek.
Ford Fiesta, Renault Clio esetleg Opel Corsa.

Tudnatok tanacsot adni, hogy hol lehet utananezni,
hibak, tapasztalatok, arak stb.

Igy eladosorba kerult a regi:
Renault Fuego 1.6 Gts
Teljes motorgeneral 3 ev garanciaval, uj fekek,
kuplung, huto, gumik.
Ki van karosszeriazva, de nincs ujrafujva.
Alufelni, kozponti zar, ablakaemelo, tetoablak
(nem sibeda :-)  )
Iranyara 275ezer Ft
Erdeklodni mailben vagy a 06-20-341-7162
vagy 06-20-98-31-130

Fejes Tibor
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Egy rovid beszamolo.
Mult heten jartunk kocsival Horvatorszagban.
A szenvedo alany egy szeptemberi Felicia volt jol
megpakolva etellel-itallal, negy emberrel, tura-
boxal. Roviden- jol birta(uk).
A benzinjuk 6.48 (INA) es 6.60 (OMV)Kuna, tehat alig
olcsobb.
A fogyasztas kb. 6.4-6.5 liter volt. A tempo autopalyan
kb. 100-130, es eleg sok hegyi ut volt az 1500 km alatt.
Ja es kb. 2600 km volt a kocsiban, mikor elindultunk, tehat
meg alig ment a kicsike.
A tetejen -mint mar irtam- turabox volt. Ez egy nem tul
aramvonalas magyar turabox, de azert tudom masoknak is
ajanlani, mert nem igazan draga.
Kuna-t kint olcsobban valtottam, mint itthon. Ihato a
kinti vezetekes viz. (Ezert a so:rkedvelok megkoveznek! :-)  )
Most ennyi. Ha valakit konkretabb dolog erdekel, kerdezzen.

Udv:
	Cocas
+ - Zebra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz(tok)!

>"A gyalogosnak ELSOBSEGE van a zebran, ha lelepett."

	  Ezugyben ketten is "nekem estetek". A problema, hogy _en_
	_ugyanezt_irtam_: a gyalogosnak elsobbsege van, HA LELEPETT!
	En azt a modszert kifogasolom, _ahogyan_ lelepnek! Piszokul
	nem erdekli Oket, mi honnan hogyan jon, lelepnek! Ne felj(etek),
	en is megallok, ha mar a zebran van, errol nincs vita! De
	nezzen mar szet, mielott lelep, es ha elemugrik, ne en le-
	gyek mar a hunyo! Nnna! Udvozlettel:

							Nagyak
+ - ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasz(tok)!

>na ezaz! Ezt en nem tom megerteni. Miert kell elobb azt a nyamvadt dudat a
>berekedesig nyomkodni, mikor letezik egy olyan pedal amit feknek hivnak.

	  Alljunk mar meg! Ugy nem gondolod komolyan, hogy en vagyok az
	allat, amiert ra merek dudalni arra, aki a piroson rohan at
	elottem, holott nekem zold van?
	  Most tenyleg ugy gondolkozol, hogy "hmm, szegenyt hagyom,
	hadd szabalytalankodjon, nem baj, ha feltart, biztosan derogal
	neki megvarni a zoldet, tenyleg, igaza is van..."?! Ne ma!
	  Es akkor par megjegyzes magamrol:

>is amit tudok betartok, biztonsagi ovet MINDIG bekapcsolom (nem tom miert

	  En is!

>telepuleseken nem szaguldozom 120-al,

	  En sem! (60-80)

>sot a zebranal is figyelek, figyelek az autostarsaimra, stb, stb, stb.

	  En is! Igen, figyelek zebranal is, es ha mar valaki lelepett,
	bizony, megallok es atengedem. Es nem is anyazok ra meg magamban
	sem! Arra anyazok, aki piroson elottem atrohan, illetve aki ugy
	lep le zebrarol, hogy nem nez szet. (NINCS addig elsobssege, mig
	le nem lepett!)

>Pedig nem tartom magam mazsolanak, nem

	  En sem...

>hetvegi autos vagyok, eleg sokat vezetek, es ezeddig kb 250ezer (!) km-ert

	  En kb. 80-100ezernel jarok. Szerintem ez sem keves...

>atmegyek a 4 savos uton (nem messze van a zebra). De sosem ugy,
>hogy ezzel zavarjam a forgalmat! Mindig hatarozottan,
>egyertelmuen viselkedem ilyen szituban, es jelzem az autosnak a
>tekintetemmel es a mozdulataimmal, hogy latom, figyelek ra,
>menjen csak nyugodtan, tudom mit csinalok.

	  Pontosan! En is megyek at ugy, hogy az a KRESZ szerint szabaly-
	talan, _de_meg_csak_nem_is_zavarom_vele_az_autosokat_! Es ez az,
	ami nem mindegy!
	  Udvozlettel:

							Nagyak
+ - hangok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Nekem meg egy olyen kene, ami tetszolegesen felvett (esetleg digitalizalt)
>hangot jatszik (ordit) vissza: 

Ez nem nagy ugy, elmeletileg leteznek olyan programozhato elektronikai
memoriak, amikkel ez akar hazilag is veghez viheto. De elore legyartva
is kaphato. Nekunk egyszer hoztak egy tehenbogeseset. Meg nalunk van,
mert az illetonek nem kellett. De nincs megcsinalva, azt hiszem elfer a
trabiban. Majd lehet megfabrikalom.
Amugy akinek regi fajta duda van a trabantjaban, javaslom tekerje
kijjebb a tone (hangszin) csavart. :)))
El lehet vele erni akar a veterean autok dudainak a hanghatasat is,
kedves mokas.

Sziasztok!
Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Kor alauku jelek nemet jarmuveken (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Es a klasszikusok: Trabant. :)))))))))

>> >Eljenek a nemet autok melyek ko:r alapu jeluk a
>> >motorhaztetovel egyutt emelkedik.:-)
>
>Pl. Opel... :)
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - gyalogok meg autok.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 
> Felado : Homoki Nagy Zoltan
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Gyalogatkelohely ( 42 sor )
> Idopont: Fri Jun 30 16:23:30 EDT 2000 AUTO #791

>Azert tovabbra is szeretnek rendor lenni! Zebrat figyelni! :-)))))
>Eddig csak egyszer lattam, hogy rendor utanament egy autosnak, mert nem
>allt meg a zebran! /A mellette levo savban mar alltak!/

Egyszer mar lattam en is csodat, Szombathelyen meg a tavasszal.
A Tokholy utcaban (igen nagy forgalmu ut, de a gyalogatkeloknel 
nincs lampa; egy villanyoszlop takarasaban allt egy rendor a 
kezeben egy aranyos kis kameraval es az egyik gyalogatjarot 
filmezte. Az alatt a ropke 2 perc alatt is lattam egy fekcsikorgasos 
gyalogmentest. Onnan mar sok embert vittek el akarata ellenere....
 
    ROB.
+ - Horvatok benzine (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Horvat prosiban olvasom, hogy van Eurosuper98 es Super98 is. Gondolom az
Eurosuper az az adalekolt, olommmentes, de vajon mi a Super? Adalek nelkuli?
Vagy esetleg olmos?
udv, Sanyi
+ - Re: koralaku (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mazda?  : )

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>
> Udv,
>
> > >Eljenek a nemet autok melyek ko:r alapu jeluk a
> > >motorhaztetovel egyutt emelkedik.:-)
>
> Pl. Opel... :)
>
> Udv,
> Zoli
>
> == Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
>
>
>
+ - Sokminden... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

> ...el kell hagynom az eddigi munkahelyemet, mert mint mar irtam 
> egy fejleszto ceghez megyek. ... Az elso feladat a Raba D10-es motorok 
> felkeszitese az EURO-3-ra, de  a Raba szeretne, ha ez sikerulne az 
> eredeti soros adagoloval is turbofeltoltes optimalizalassal es kipufogogaz 
Walter!  Sok sikert az uj munkahelyen!!!

> >> onkormanyzat zsakutcava (vagy setaloutcava?) tervezi atalakitani a
> >> Kecskemeti utcat, es betemetnek a Kossuth Lajos utca alatt atvezeto
>> mivel "yuppie"-nk cege valamint a keruletben levo uzletek, szallodak 
>> ado'kkal (es lobbikepessegukkel) "tamogatjak" az V. keruletet, az is 
>> lobbizik az "U:GY" mellett...
> Bocsika, de szerintem butasagot irtal. Yuppie ...nala az is rendkivul 
> fontos, hogy kiemelt ugyfelei, partnerei, csaladtagjai es uzletfelei 
> autoval meglatogathassak. Vagy szerinted jol hangzana a
> telefonban a "Jojjon metroval a Ferenciek tereig,
> onnan 10 perc gyalog, 2. emelet, folyoson balra, 8. szoba"?
Nem bizony! Tehat inkabb: "Jojjon kocsival a Ferenciek tereig (v. 
Deak terig stb.), onnan gyalog a ... utca ...-be..."
A kocsi lehet sajat v. taxi v. egyeb.
Amugy a dolog praktikus szempontbol tenyleg nem nyereseg. De  
mennyivel elegansabb az image, ha egy ceg a legbelso cityben egy 
setaloutcaban van, mint mondjuk egy szuk mellekutcaban, v. a dugotol 
zsufolt Petofi Sandor utcaban.

> (Mellesleg nehogy mar egyenerteku legyen a VIII. es
> a VI. ker. sem tudod mennyi bank es irodahaz van az utobbiban?)
Ott is sok van. De ott csak a Nagymezo u. van, ami lezarhato lenne 
forgalom urugyen, abbol meg hiaba csinalnanak setaloutcat. Mert 
szalloda ott viszont alig van...

> Meg melleslegebb: aki kek inghez sarga nyakkendot vesz, az
> az en szememben nem igazi yuppie.
Igaz.  De eleg, ha azt hiszi magarol... A magyar tarka...

> mi van azzal, aki evente egyszer, max. ketszer jar Pesten es neha belefut 
> olyan helyzetbe, hogy rossz savban megy, de a tobbiek nem engedik at a 
> jo savba, hiaba hasznalja az iranyjelzot, ha viszont lassit vagy megall, 
> dudalnak ra, ha tovabbmegy, akkor meg remenytelenul elteved. No, ilyenkor 
> mondja legkozelebb az illeto, hogy teszek ratok, igenis beallok legkesobb a
> Keletinel a belsobe.
Es nincs igaza!!  Ha en egy idegen nagvarosban jarok es nem ismerem, akkor
az elso dolgom az, hogy a varos hataraban egy benzinkutnal veszek egy 
jominosegu terkepet, es mar ott helyben tanulmanyozom... Aztan megyek.
Ha nem tudom merre vagyok, megallok ahol tudok, eloveszem ujra a terkepet, 
kitalalom, hol vagyok, majd megyek. Ha kell, megkerulom a haztombot, 
vagy visszafordulok, stb. Es ezt addig ismetlem, amig meg nem erkezem.
De nem benazok a belso savban foloslegesen.

> Tudom, mert amig nem laktam Pesten, nekem is bedurrant neha ilyeneken az
> agyam. Ne mondjatok, hogy tessek a tablakat figyelni, mert eleg, ha egy Ford
> Transit meretu auto kerul eled es mar nem latod idoben a tablakat. Ennel
> viszont joval nagyobb autok jarnak az utakon.
Ha ilyen van, akkor vagy masik savban megyek, v. megelozom, vagy lemaradok 
kicsit (eleg 30 meter)...  Ez miert nem eleg jo?

> Hogy kapcsolodjak egy masik szalhoz, sajnos annyira hetkoznapos ez a
> kanyarodosavban valo nyomulas, hogy amikor valaki a sav vege fele savot akar
> valtani, mindenki arra gondol, hogy egy hulye nyomulos es a francokat fogom
> beengedni. Pedig lehet, hogy egy tajekozatlan videki, 
Aki eltevedt, szerencsere altalaban nem tolakszik, hanem keredzkedik 
(elozetesen ker, utolag megkoszon, ahogy szokas jobb helyeken)... igy az 
eltevedttet eleg konnyu megkulonboztetni a nyomuloktol...

> a KRESZ tankonyvben.  ..._lako-piheno ovezetrol_ van szo.
> *Ha az uton nincs jarda, a gyalogosok az utat teljes szelessegeben
> hasznalhatjak. Az uton alldogalva beszelgethetnek, setalhatnak,
> jatszhatnak es nem szabalytalan, ha ezzel ZAVARJAK, vagy
> AKADALYOZZAK a jarmuvek forgalmat. Az akadalyozas azonban
> nem lehet indokolatlan, szuksegtelen, ...
Tipikus suletlenseg (nem a cel, hanem a megfogalmazas)...
Az "indokolt jatek", vagy a "szukseges setalgatas", mint jogszabalyi 
kategoria...???
Egesz jol hangzik: "Biztos ur, olyan kicsi a kertem, hogy csak itt 
tudnak jatszani a gyerekeim. Meg jo, hogy eleg nekik a nem tul 
hosszu jatek"
Vagy: "Biztos ur, az orvos azt irta, setaljak sokat, ez szukseges 
a gyogyulasomhoz..."
;-))))))))))))  Nem rohej??

> vagy tul hosszu idotartamu *
> * Ha pl. ugroiskolat jatszanak a gyerekek meg kell varnia, mig a
> soron kovetkezo vegigugrandozik, utana azonban a gyerekeknek
> kell felrehuzodniuk, az On elhaladasanak idejere. *
> Ezt olvasva fulig szaladt a szam es ellagyult a szivem.
En inkabb sirni tudnek azon, hogy ilyen baromsagokat jogszabalyba 
lehet foglalni, ill. hogy benne lehet hagyni a jogszabalyban.

> ...Yuppie tema:
> A belvarosbol a Balatonra kellett eljutnom  kis csaladomhoz,
> de csak annyit tudtam, hogy az Erzsebet-hidon kell atmenni, utana majd 
> leszvalami, figyelem a tablakat. ...nekem - videkinek -  uj volt. Tehat yupie
 
> modra az utolso pillanatban, szinte a feher csikokon at soroltam a 
> torlodo kocsik koze. Nem eroszakosan, de egyertelmuen. 
Ez nem yuppie-tema... es nem yuppie-viselkedes...

> Egybol beengedtek minden dudalas, villogas nelkul. Nem neztek yuppienak ! 
> Ebben talan segitett a rendszamtabla kereten levo szegedi cegnev es cim.
Meg az, hogy nem tolakodtal...

> M7-es... Fontos az idopont: pentek delutan, nyaron, rekkeno hosegben. 
> Mindenki a belso savban kozlekedik, 
"Ha' persze!!!  Nehogy ma' az en  ...-mat egy ilyen ... a ...-javal megelozze, 
es hamarabb erjen tiz perccel Bp-re, mint en...!!!!  "
Vasarnap estefele az M7-esen rafutasos baleset volt (nem komoly), negy 
autoval...   De mit gondoltok, melyik savban..?  
Igen, a belsoben.  A baleset elott kis torlodas, amely kb negyszer hosszabb 
sort eredmenyezett a belso, mint a kulso savban: azaz ott kb. negyszer annyi 
auto ment!!
De azota legalabb negy ujabb vezeto tanulta meg, hogy a "jobbra tarts" szabalyt
talan nem veletlenul talaltak ki....

> Vegul egy kerdes: Enyhe balra kanyarodaskor mitol hallok zugo-morgo hangot a
> futomubol (kb. 60-80 -tol felfele) ? Csapagy ?
Valoszinuleg az, a jobb oldali...

> sajnos leginkabb az embernek nem magara es a gyalogosokra kell vigyaznia, 
> hanem arra a sok baromra aki ezerrel, tolakodva, furakodva, leszarva a masika
t 
> kozlekednek az utakon. EZEKKEL van baj Uraim!
Egyetertek!

> >  wrote:
> > MEG KKELL SZOKNI A GONDOLATOT: AZ AUTO A BMW-NEL KEZDODIK 
> > ES A BMW-NEL VAN VEGE!!!!
> Reggeltol estig ezt teszem. Naponta nyugat (Munchen) fele leborulva az
> autoszonyegemre elmondom: "En csak egy alantas fereg vagyok, hogy nem 
> BMW-val jarhatok!"
> De egyszer majd en is! Igen en is felemelkedhetek egy (nem is egy, sok-sok)
> kasztot, es BMW-vel jarhatok! Mint az autonepperek, a strigok, a roma vajdak,
> es az a nagyon-nagyon keves normalis ember akinek amiatt van, mert tenyleg jo
> auto.
> Apropo. Tudod mi a kulonbseg a mokus meg a goreny kozt? Hat mind a ketto
> szo"ro:s, budos, erdei allat, csak a mokusnak jobb a PR menedzsere. Na ennyit
 a
> csodavasadrol.
Ez igy tul eros, egy kicsit tul van reagalva.
Walter rajong a BMW-ert...  
Na es...? Ui. ettol fuggetlenul fenti BMW-kategoriaid kozul megis inkabb a  
"nagyon-nagyon keves normalis ember" kategoriajaba tartozik, ahogy szamomra 
az elmult parszaz szam hozzaszolasai es a parkolobeli szemelyes tapasztalatok
alapjan tunik.
Es fenti nagybetus allitasa kozel sem annyira vitriolos v. banto, mint a ra val
o 
reakcio...

Udv

Andras
+ - benzintank (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sok csokit, Autosok,

nem tudjatok veletlenul, hogy a benzintankot javitaskor hogyan szoktak
hegeszteni, hogy a benne levo benzingoz ne robbanjon be? Nyilvan ki kellene
mosni valamivel, de meg ezt sem tartom eleg biztonsagosnak. Otletek?

s.cs.
L.

       _IVICZ Laszlo                            
     _| Aczil Bt.                                www.extra.hu/aczil            
          
   _|   Hungary - Budakeszi, Tabajd      Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
 _|     Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, stb. keszitese
|       Ékezet jőhet
+ - trabi(cvisoma) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Te kis butus:-))) a lakat csak akkor van rajta ha all(parkol)
menet kozben nem lifeg, mert ugye- valahogy beszallsz?
Vagy netan az ablakon keresztul?
Valo igaz papirvagoval lehet tovabba bejutni a kocsi belsejebe, arra meg
tudnam ajanlani a Volvo cegtol kerjel golyoallo acellemezt.:-)))
Vicceltem csak, tudod jol, ha valamit el akarnak lopni,- azt el is lopjak-
mega ami nincs lebetonozva......
Miert nem gondokodsz inkabb: sebvaltozar, kezifekzar, kormanyzar
valamelyikeben. Megeszer bocsi
Aranyosmaróti-Rónay Éva
+ - Re:Re:hozzaszolas a trabant zarakhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok, szia Soma!

 irta:
>>Kiprobaltam. Amegoldas a te esetedben mindket ajtora egy-egy
>>lakat belulrul alatetes csavarokkal felerositve.
 valasza:
>Nameg allandoan ott lifeg a lakat? Veri lefele a zomancot? Hat,
>talan nem ez az idealis megoldas... :-)))
Soma! Nem jol ertelmezted! "mindket ajtora egy-egy lakat belulrul" Ha az
ajtokarpitod nem zomancozott, akkor azt nem veri le :o) Mas kerdes, hogy igy
egy kicsit korulmenyes bezarni a lakatokat, de egy probalkozast mindenkepp
meger :o)

Udv:
Dankó Attila aki bocsanatot ker az offtopic-ert.
+ - tolakodni jo... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Akkor most erezzem rosszul magam, mert hat szoktam en is jol
>> megkerulni a sort, aztan valahol az elejen beallni?
> Szerintem peldaul bunkosag. Mikozben csinalod, nem erzed ugy, hogy
> valahol azert nem teljesen kerek a dolog? Vegsosoron mindenki
> ugyanarra var a sorban, regebb ota, mint te...

Aki jart mostanaban Pozsonyban, az tudja, hogy az egesz varos korul
sztrada epul, ezert a varosba vezeto 2x2-es fout le van szukitve egy savra.
Reggel, munkaba menet mindenki a folyamatos savban van, en megyek
tovabb, bar tudom, hogy le lesz a sav zarva. Szoval megelozom azt a
2 km-es sort (minimum 70-80 auto!!!!) es az eleje fele mindig talalok
oreg Skodat, ami nem a raketarajtrol hires, mire egyet valt, mar elotte
is vagyok :) Es valahogy nincs lelkiismeret furdalasom, hogy nyertem
fel orat... 

UI: ma csak 40 auto volt :) Mindet megeloztem es elsonek mentem
at a keresztezodesen (az elso auto a piroson 100-as Skoda volt, mire
elindult, mar a kovetkezo piroson alltam :))))

Csaba
+ - Re: Kulfoldi rendszam Mo.-on (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az volna a kerdesem, hogy allitolag magyar allampolgar nem vezethet
> Magyarorszagon kulfoldi rendszamu autot. Igaz-e ez? Illetve van-e
> valamilyen kibuvo ez alol (marmint, ha igaz).

  En egyszer besetaltam kulfoldi/nemzetkozi jogsival a rendorsegre,
honosittatas celjabol. Ami majdnem sikerult is, csak a teherautora
nem adtak meg, mert nem volt megfelelo PAV vizsgalatom (idom meg
nem volt elmenni es ugyis megbuktam volna :-). Megkerdeztem, hogy
akkor most mi van, vezethetek-e teherautot (a nemzetkozi jogsi ervenyessege
alatt). Mondtak hogy igen, DE CSAK KULFOLDI RENDSZAMUT! Azaz az a szabaly,
felteve, hogy jol mondtak, hogy magyar rendszamu jarmuvet magyar allampolgar
csak magyar jogsival vezethet, kulfoldi rendszamut viszont akar
nemzetkozivel IS.
  En a fenti tajekoztatast ugy ertelmeztem, hogy magyar allampolgar
vezethet kulfoldi rendszamu kocsit. Ismerosom nemet rendszamu kocsival
jar haza (tobb is), magyar allampolgarkent, es soha egy budos szot
nem szoltak erte.

Gyula
+ - va: Gyalogatkelohely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> "A gyalogosnak ELSOBSEGE van a zebran, ha lelepett." 
> /Nem szoszerinti, bocsi!/

Elore is elnezest kerek a kirohanasert, de a vilag az ilyen 
feligazsagokba fog beledogleni !
Ahhoz hogy elsobbsege legyen, ahhoz tobb dolognak kell
teljesulnie. Peldaul fektavolsagon belul lep le, akkor mi van ?
A KRESZ ismeri "az uttestet nem elsobbsegi helyzetben 
keresztezo gyalogos" fogalmat is. Hogy bonyolultabb legyen
a dolog - ez is ketteagazik. Megteheti ezt szabalyosan, vagy a 
szabalyokat megsertve is.
Ha valaki az idezett mondatot vesi csak az agyaba, az holnap
felloki a 6-os villamost, mert neki csak a zebrara kell lepnie,
ahhoz, hogy elsobbsege legyen.

A KRESZ eloirja (tobb egyebb dolog mellett) a gepjarmu 
vezetojenek, hogy a kijelolt gyalogatkelohelyet kello 
korultekintessel es csokkentett sebesseggel kozelitse meg. 
Tegye ezt mindazert, hogy a semmibol megjeleno gyalogost, 
aki kello gondossag nelkul (szabalytalanul) lelep a jardarol,
ha egy mod van ra, akkor ne gazolja halalra.
Ugyanakkor, a gyalogosnak is komoly feltetelekhez koti a 
zebrara lepes kriteriumat. Meg kell gyozodnie a lelepes
veszelytelensegerol. (Hogy mikor veszelytelen a zebrara lepes,
arrol oldalakat lehetne irni.) 
Nem teheti meg, hogy fektavolsagon  belul lelep a jardarol a
zebra elso 20 centijere (nem a gepjarmu ele) es ott varja meg 
mig szabad lesz az utja.
A KRESZ kimondja, hogy magatartasaval nem zavarhatja ossze,  
vagy tevesztheti meg a jarmuvezetot. 
Pedig ezt nap-mint-nap megteszik a gyalogosok.

Azt mar nem is veszem emberszamba, aki a jogositvany 
megszerzesekor (onkent) elfogadott jatekszabalyokat rugja fel,
de mi van a gyalogossal ?
A szabalyok mindket reszrol kelloen tulbiztositottak, de sokan 
nem is ismerik a rajuk vonatkozo eloirasokat. 

Egy megoldas van csak, hogy gyerekeinket kicsi kortol kezdve
tanitjuk, tanitjuk es tanitjuk helyesen kozlekedni.
--
Meszaros Geza
+ - va: Alvazvedelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Reggel 7 korul kell odavinni, delutanra kesz. 

Ennyi ido alatt kimossak, kitisztitjak es kiszaritjak az 
uregeket, majd lekezelik a kocsit ? 
Mennyi ido kell az anyag megszilardulasahoz ?

A regi emlekeim szerint kimostak, kifuvattak es hagytak egy 
napot szaradni a kocsit, majd utana kezdtek a kezelest. 
Utana egy napig meg csepegett, majd a harmadik nap szoltak, 
hogy kesz, elvihetem. Lehet, hogy en vagyok lemaradva ?
--
Meszaros Geza
+ - Kozlekedesi moral (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

	Hétvégén az RTL-en volt egy müsor, ahol közlekedési kihágásokat
mutattak be. Volt minden féle. Volt néhány angliai felvétel, az autópálya
rendörség felvételei és néhány mezei rendörségi földutas autósüldözés is...
	Nagyon tanulságos volt. A kritikus részeknél lassítva mutatták, hol
hibázott a vezetö, persze nem a vért mutatták mint minálunk szokás, hanem a
hibát. Jónéhány ittas sofört is mutattak, hogyan szúrták ki öket, mik a
jelek stb...Szabálytalan szállítási módok, túlterhelt autók, ablakon
kidugott láb... Szerintem hasznos ha az ember ilyeneket néz. Magyarországon
is ránkférne némi tapasztalat. Az ember felkészültebb, hamarabb észreveszi
az apró kis jeleket, így esetleg elkerülheti a bajt...

	Üdv!
		Truck
+ - Fw: Re. Markak. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA a HA-nak (nem vajja ki...)!

>>Mostanaban jobbara pihentetem a kiskocsimat (W123/300D), es inkabb
>>a kabriommal jarok.
>
>>Parameterek:
>>Motor: ketutemu biodizel
>>Valto: 6 fokozat, harmadolo valtoval
>>Kerekmeret: 50/100R26
>>Fogyasztas: 3-3.5l/100km dihidrogen oxid
>
>Nagyon megkoszonnem neked Tibor, ha meg egy kicsit tobbet irnal rola? Hol
>keszult a gep ? Mi a markaja? Es hany szemelyes ?


Az is egy MB lehet (az R26 meg a 3x6 sebesseg miatt gondolom)
Azert 100km utan valami szilard hajtoanyagot is igenyel, nem?
Ugy tudom, hogy a TD (Tan-Dem) kivetelevel csak egyszemelyesek vannak.
;-))))))))))))))))

Udv,
HA
+ - Wartburg - autovillamossagi szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Tudtok ajanlani egy jo, megbizhato autovillamossagi 
szerelot ketutemu Wartburghoz Obudan, vagy attol nem tul 
messze? Nagy szuksegem lenne ra... Ja es ha esetleg 
ugyanolyan autohoz alkatreszboltot tudtok valahol 
(Budapesten, lehetoleg Obudatol nem messze, vagy a 
belvarosban), akkor se kimeljetek. :)
Koszi!
Blendix
+ - Talalka, W123 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 07.22-e sajnos nekem kimarad, versenyem lesz Kaposvaron, eskuvovel
sulyosbitva...
Nem lehetne a kovetkezo hetvege?

Rovid sztori: a W123/200D koztudottan egy furge, rugalmas joszag,
kulonosen automata valtoval. Ha meg egy autoszallito trailert is
utanaakasztunk, egyenesen az ulesbe szorit a hatalmas gyorsulas :-)
Na, egyszer egy ilyennel hoztam haza egy lerobbant Ritmo-t Gorogorszag
also vegerol...

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://www.quattro.hu
+ - re: BNV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De azert Te is szokhatod a gondolatot, hogy a BMW-nel is vannak jobb,
szebb (ez
>a legfrissebb modelleknél nem nehéz...), nivosabb autok, nem is sokkal tobb
>penzert (neha kevesebbert) amik raadasul nem Honda dizajnnal keszultek
(mint a

Szerintem pedig a 7-es nagyon szep. Nem csak a batar S-classehoz kepest.

andi
+ - Poen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Motivalo sorok:
>atsetalgat a gyalog az uton. Mert neki nem surgos, o raer. Ilyenkor
>neha felugrik a motorfordulat ugy 5000-ig, nemi osztonzes erdekeben.
Igen ezt en is olykor megengedem magamnak. Persze sportkipuffal egy kicsit ered
menyesebb. Errol viszont eszembe jutott egy regi sztori:
Doglott a szki ablakaban szunetben es bamultuk a forgalmat. szemben az ut szele
n leparkol egy kisauto es egy igen csinos anyuka kiszal belole miniben (epphogy
 felert a derekaig:)
Elkezdi kibanyaszni a hatso ajtonyilason jo melyen behajolva a csoppseget hatul
rol. Mi a 2-rol mar kelloen elveztuk a helyzetet, mert egybol lattuk: sarga tan
ga van az anyukan. De vajon milyen lehet egeszeben?
Jon egy FZR (akkori kiralysag) sportdob az tuti mert 2000es fordulaton is halla
ni hogy karcol rendesen. Lassan tofog a srac felenk nez, eszreveszi a szitut. F
elenk int, beer a matato anyuka melle, kuplung+csutka... (es az nem ugy veszi a
m a fordulatot,mint ami autoink:) ...az anyuka kajakra bebillen az autoba es ne
z csak .... jo az a tanga. Minden resze kifogastalan:)))
Udvrivalgas a motorosnak ... becsongetes.
VTI
u.i: Kezdek emlekezni ... bazi oreg vagyok mar:)



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Chip tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

K.G. erdeklodott chip tuning temaban.
>Amit en hallottam rola: 10% teljesitmenynovekedes, nyomatekosabb >motor,fogyas
ztascsokkenes, nem cseszi el a motort.
>Engem is erdekel a tema, ugyhogy szeggyetek ossze magatokat. Ha
>valamelyikotoknek van ebben tapasztalata, megoszthatna velunk.
>VTI, vagy valami haraposabb geppel megaldott ismerosunk ismeretsegi 
Ennyi a lenyeg. Meg annyit hogy nekem bemertek utanna padon. Lehetet latni, hog
y _minden_tartomanyban_ nagyobb vagy ugyanakkora nyomatekot tudott produkalni a
 motor, mint eredeti allapotaban. Ezzel parosul a nagyobb teljesitmeny ami teny
leg +8-10%. Nalam konkretan 125-134.7Le, 145Nm-152Nm. Korszeru autoknal sokmind
ent lehet meg a chippel buzizni. Nalam pl a VTEC nyitasi fordulatot is meg a le
szabalyzasit is. A haverom VTI-jet is az ATC-ben csinaltak. az o autoja 6300-on
 valt vezerlest (5500 helyett) es 9200.ig engedi a motort forogni (8200 helyett
). Annyit azert tudni illik,hogy tuningorult a fiu:). Persze a 325i ennek nem o
rult annyira.
Egyebkent Walter is ott csinaltatta a 325i-hez a chipet, o biztos szakertobb mo
don tud nyilatkozni. Ha jol emlexem neki 195Le-bol csinalt 212-t de nem bizti.
Osszefoglalva: Szerintem annak is jo valasztas, aki nem tuningolni akar, hanem 
konyedebben kozlekedni. Az emlitett muhelyben testreszabjak a chipet: ha zat ak
arod alul huzzon, ott fog, ha felul, ott fog. sot nemreg csinaltak egy LPG uzem
u autohoz is optimalizalast. A gyari-benzines ertekeknel egy kicsit jobb lett a
z auto LPG-vel es chippel. A fogyasztas csokkenes nem feltetlen velejaroja a do
lognak. Ha jo a labad, tudod hasznal a plusz nyomatekot, ha nem tobbet is megit
athatsz vele, mert jobban megy. Ezt az eredmenyt persze nem tudjak azok akik cs
ak egy elore elkeszitett chipet nyomnak az autoba, amit kintrol hoznak. es ilye
n a tobbseg:(
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Valojaban nekem is jobb lenne ha egy hettel elotte vagy utana
>lenne, de az alapidopont a 22-e.
ELotteeeee:))
Nekem is az a jo.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - SOS keres, Transporter tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

surgosen (1-2 napon belul) erdekelne 1982-es
VW Transporter bal kulso tukor, bontott.
(2 csavarral lehet rogziteni, ha ennek van jelento-
sege, a VW zart platos).
Osszetortem egyet (bicikli a teton, centizgettem,
elboktem), es megigertem, hogy szerzek egyet
mihamarabb. Nem szeretnem, hogy az oregfiu
tukor nelkul maszkaljon sokaig az en hulyesegem
miatt.
Ha valaki tudna olcso lelohelyet Bp.-en (esetleg
Pestlorinc kornyeken), kerem irja meg, elso-
sorban maganba.

Koszonettel,
Nandi
+ - Kozlekedesi moral-legujabb tapasztalat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na hat majdnem bekovetkezett, amirol mostansag beszeltunk. :-(
Legfrisebb SAJAT tapasztalatom:

Megyek hazafele a Dozsa Gyorgy uton. /Kecskemeten/ Belso savban tepetek
50-nel. Odaerek egy lampas zebrahoz, ahol a gyalogosoknak meg kell nyomni a
gombot, hogy zoldre valtson a lampajuk. En meg viszonylag messze jartam -
cirka 50 meterre - mikor latom, hogy pirosra valt a lampa. Ugye ilyenkor
meg kell allni. Nekem sikerult. A gyalogosok elindulnak. Mogottem jon
ezerrel egy vadi uj Vectra. Benne 20 ev koruli gyerek, aki iszonyu
fekcsikorgatasok kozepette epp hogy meg birt allni mogottem. Mire jo
hangosan kiszol nekem:
"Mi a jo K**** a****ert alltal meg?" 
En erre kopni-nyelni nem tudtam, csak kiszallni. /Soma tudja a
testmereteimet. :-)) 120 Kg, 185 cm :-)))/
Erre csak ezt valaszoltam hasonlo hangnemben:
"Latod azt a lampat, te barom!!!!??? Latod, hogy milyen szinu a fenye? Na
menjel el oda, ahova cimezted a nekem szollo jokivansagaidat! :-))))
Ezutan nem tudom mi tortent - valoszinu, hogy UFO jart arra :-))) -, mikor
zoldre valtott a lampa a kocsim motorja leallt se szo, se beszed. Csak nagy
nehezen tudtam elinditani. :-)))) /A Vectras mogott nem volt senki!/ Es
csak akkor tudtam elinditani a motort, mikor mar a mellettunk levo savban
elmentek az autok. /Kb voltak 10-en, 15-en. :-)))/

Azert elgondolkodtatott az eset. Elore szolok, nem akarok itt a listan
bantani senkit!!!
De az ilyen hogy szerzett jogositvanyt? Fel disznoert? Azert mert neki egy
Vectraja van, ugy gondolja, hogy ra a piros lampa nem vonatkozik? Azert
mert o jott ezerrel? Meg hogy gyalogatkelo hely lampaval megspekelve? Nem
szamit! 
Valahol meg tudom erteni: o a kiraly azzal az autoval, neki senki ne
parancsoljon - kulonosen, ha papirjaguar all elotte -, mert o itt a jani. O
akkor megy at a piroson amikor akar, a sebesseg hatart csak poennak
talaltak ki, o barmikor zsebbol egy mozdulattal kifizeti, stb, stb, stb.....
Tudom, amiket itt leirtam leragott csont. De azert valahol el kellene
gondolkodnia mindenkinek. Miert jo bunkonak lenni az uton? Miert nem lehet
NORMALISAN kozlekedni? 
Amit Teeby irt par nappal ezelott, az zsenialis. En is csak ajanlani tudom
mindenkinek! Jo volna, ha az egesz orszag olvasna ezt a listat es
megprobalnanak egy kicsit gondolkodni. Talan lenne eredmenye.
Na mara ennyit! Bocs, ha hosszu es ha nagyon lelkizos lett, de most nagyon
kiakadtam emiatt a taplo miatt. /Bocs, nem tudok ra mast mondani!/

Jo autozast!

Udv:

Zoli



                    ###############################################
                                            Homoki Nagy Zoltan
                    Szemelyes valaszt ide7jUJIFkWJ5/LUpv2cqUVdrDZwwwRk89MWLjR7e
8ksnuWklktMYdm
AMmGV/mAAH34424xyuOmQb1vCIIY4huYIoUb2LNx6k8n61YoAxdJ0Z9JihgTUry4toYRDHBOsW1V
GAOVRTkAdzTDoEbPIn2y5NjLI0j2Xy
+ - autoberles itthon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Autot szeretnek berelni par hetre, de egyelore csak remhireket hallok
autoberlessel kapcsolatban.
- Tudtok-e olyan olcso vagy kozeparfekvesu _ES_ megbizhato berlo ceget, ahol
nem utolag talaljak ki az arat, hanem az elore letargyalt felteleknek
megfeleloen kell fizetni?
- Van-e tapasztalatotok autoberlessel kapcsolatban? Kozepkategoriaju (Astra,
Golf) auto berleserol lenne szo.
- Milyen "arfolyamok" vannak?

Koszi,
    Peter
+ - Re: a fonoknek mindig igaza van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Andi!

 wrote:

> Amikor a bankkartyamat megkaptam, meg nem is volt PIN kodom.
> Csak honapokkal kesobb kertem egyet hozza, es en mondtam meg, hogy mi
> legyen az.
> A kartya vegig a zsebemben volt, max. Uri Geller irhatott fol a 2. csikra....

Ez több mint érdekes. Bankkártyát csak PIN kóddal adtak ki nekünk eddig, és vol
t
(van) már vagy 10 féle.

De úgy látszik hogy ilyen is van.

István

PS: Most rendeltem bankkártyát a cégnek, PIN kódja már van, a bankkártya még ne
m
érkezett meg. Na ilyened legyen! PIN kód bankkártya nélkül!:-)))))

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS