Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1319
Copyright (C) HIX
2001-12-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re. Skoda es a skoda lista (mind)  37 sor     (cikkei)
2 Kispolski-rakoltes... (mind)  39 sor     (cikkei)
3 Re:Hideglevego (mind)  33 sor     (cikkei)
4 E'kezetek (mind)  5 sor     (cikkei)
5 Valasz: Kodlampa *** HIX AUTO *** #1318 (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Valasz: Skoda*** HIX AUTO *** #1318 (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Valasz: Re:MON- X *** HIX AUTO *** #1318 (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Re: Lada lista (mind)  7 sor     (cikkei)
9 jogi kerdes (mind)  29 sor     (cikkei)
10 Matador (mind)  18 sor     (cikkei)
11 Re: suzuki kodlampa (mind)  17 sor     (cikkei)
12 Meszaros Geza (mind)  13 sor     (cikkei)
13 Re: Hideglevego (mind)  32 sor     (cikkei)
14 Re: Hullaeltuntetes (mind)  26 sor     (cikkei)
15 va: zoldkartya meg a kozelgo karacsony (mind)  13 sor     (cikkei)
16 va: Jelolesek (mind)  13 sor     (cikkei)
17 va: Hoeses (mind)  31 sor     (cikkei)
18 Calmodiesel (mind)  23 sor     (cikkei)
19 Unnepelj ma velunk, unnepelj ma velunk... (mind)  38 sor     (cikkei)
20 Fw: Sri Lanka + Maldiv szigetek (mind)  18 sor     (cikkei)
21 es szola a bolcs (mind)  6 sor     (cikkei)
22 D-Kat (mind)  7 sor     (cikkei)
23 pill. fogy.mero (mind)  20 sor     (cikkei)
24 hideg levego szivasa (mind)  28 sor     (cikkei)
25 Octavia (mind)  9 sor     (cikkei)
26 becs - csak holanccal? (mind)  12 sor     (cikkei)
27 Lincoln toresteszt (mind)  21 sor     (cikkei)
28 Legszuro allitgatasa, nyari-teli!? (mind)  34 sor     (cikkei)
29 Legszuro!!!!! (mind)  20 sor     (cikkei)
30 Loero............ (mind)  41 sor     (cikkei)
31 Re: automata valto (mind)  25 sor     (cikkei)
32 S.O.S. Favorit jobb tukor! (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Punto fogyasztasmero (mind)  27 sor     (cikkei)
34 Kodlampa lokharito (mind)  7 sor     (cikkei)
35 re : suzuki kodlampa (mind)  15 sor     (cikkei)
36 Hideg levego (mind)  63 sor     (cikkei)
37 VD is back to HIXAuto :-) (mind)  14 sor     (cikkei)
38 hideg-meleg (mind)  23 sor     (cikkei)
39 Re: Motorfek (mind)  10 sor     (cikkei)
40 Hideglevego (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Re. Skoda es a skoda lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz -  Autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Karoly.

>Az a helyzet, hogy a nevem mostnatól Octavia Combi TDi, s >szeretném tudni,
van-
>e itt valakinek TDi-s, vagy Octavia-s tapasztalata.

A Skoda listan egyedul Wimmer Zsolt - nak van ilyen autoja :-))

>Ezen kívül hallottam egy Skoda listáról is, nem tudjátok, hol találom.

:-)))) Csak akkor adom meg a cimet, ha a feliratkozas utani bemutatkozasnal
megemlited a nevemet, hogy en ajanlottalak a listara :-))

Post message:    
Subscribe:    
Unsubscribe:    
List owner:    
URL to this page:    http://www.yahoogroups.com/group/skodaklub

Ajanlatos a Yhoo - nal beregisztraltatni magadat es ott megadhatod, hogy
egyenkent illetve digest modban kapjad a leveleket. En ajanlom neked a
digest modot, ugyanis napi 100 - 150 levelforgalom van a listan. Ladas
autostarsam is hasonlokepp jarjon el.

Udvozlettel: Frigyes

A - MajorKa Bt.
Bp. 1014. Uri u . 24.
Tel: 214-39-50  ; 06-20-9446-107
        Skoda 120 L

HIX autosmatrica , hatso ablak futoszaljavito, elso ajto legterelo kaphato,
Millitec listatagoknak 10% kedvezmeny, BARDI autotol vett alkatreszek utan
10% kedvezmeny listatarsaimnak
+ - Kispolski-rakoltes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igazan nem kontrazni akarok, de Miskolcon, ahol lakom van 
1 srác, akinek 1 millioba (!) van a kispokja. Nem akarok
bantani senkit, csak epp ertelmet nem latom egy ilyen autora 
ennyit kolteni. (Kiveve, ha szerelemrol van szo, bar en speciel nem tudtam
egy 
ilyen autoba beleszeretni). 
A tobbseg anyagi okokkal magyarazza, dehat szerintem ez mar luxus,
mert ha netalantan valaki egy ilyen kispolskival balesetet szenved (tehat
nem o a hibas) 
a masik kotelezojere nem fog kapni rendesen a biztositotol. 
Igenis 500 ezer korul lehet egy jo allapotu, nem lestrapalt nyugati autot
kapni, 
(persze ne varjunk tole tobbet pl.: szervokormany, legzsak, meg aztan
villantani sem lehet vele, 
dehat addig nyujtozkodjunk...)  
Vagy erdemes a hitelajanlatok kozott egy kicsit tajekozodni. 
Es ezeknel az autoknal mar nem kell gondolkodni, hogy mit tegyek meg a 
kipufogora, hogy ne legyen olyan hangos, vagy mivel vakoljam ki a
motorteret, 
hogy ne csak fulessel lehessen benne orszaguton kommunikalni, meghogy 
imadkozni kell neki, hogy menjen...
Es meg nem is szoltam a futesrol... En mar jottem haza Kispokkal -15 fokban 
2 pokroccal a labamon, jo termosztattal (!), 90-100-as tempoban 60 km-en
keresztul, 
es teljesen atfagytam benne... Bevallom ezert (is) nagyon haragszom ra... 

>A kovetkezo autom nekem is Kispolszki lesz, en hulye
>60-at is vehettem volna az autom arabol :(((

>Cs.
>AR 146 / Punto II
  

Azert szalljunk mar le a magas lorol... En mindig fogom tudni, honnan
indultam
Veled ellentetben... 

Udv
CSP
+ - Re:Hideglevego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : :

>Valahol olvastam, hogy az autoknak az a jo,
>ha a beszivott levego minel hidegebb, mivel
>a hideg levego oxigendusabb mint a meleg.

Surubb a hideg levego, tehat ugyanakkora terfogatban tobb oxigen "fer el".

>Ebbol kifolyolag akkor a Ladak legszuro fedelet
>miert kell(szoktak) megforditani, hogy a kipufogorol
>a meleg levegot szivja?

A hideg motornal a szivocso falan kicsapodik a benzin egy resze, a meleg
levego segit ezt megelozni + a benya parolgasa hot von el, akar el is
jegesedhet az egesz karbi, ergo leall a moci.
Azert ez megvan am az uj autokban is, csak ott mar "automata" van: a levego
beszivo csoben van egy csappantyu: vagy kulso levegot sziv, vagy a kipufogo
ontvenyrol melegedo levegot. A megujabb autokban meg elektromos elomelegites
van mar.
Kezdem erteni, hogy miert is akarnak 42V-os halozatot az autokban. A
motorteljesitmeny egyre nagyobb hanyadat alakitjak at elektromos energiava.
Az atlagos generator 55A aramot ad le, ez 14,4V feszultsegen 792W -
altalaban eleg ennyi.
Tompitott elol+helyzetjelzo+hatso lampa:2x55W+2x5W+2x5W=140W
Hatso ablak futes: ~100W
Gyujtas:~ 50W? (lehet, hogy tobb)
Ez eddig ~300W, de tolteni is kell az akksit, + a jelenkori extrak: ABS-tol
SOS-ig :-) sok 3 betus ketyere, tukor es ulesfutes, kodlampak -nemely
tipuson kikapcsolhatatlan kivitelben:-) es hat a radio sem 2x4W mar egy
ideje...
Bocs, elkalandoztam a tematol...

Peter
+ - E'kezetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autostarsaim,

megint elharapodztak az ekezetek az AUTO-n. Ne tegyetek!

Akos
+ - Valasz: Kodlampa *** HIX AUTO *** #1318 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

" Felado :  [International]
> Temakor: Re: Kodlampa ( 21 sor )
> Idopont: Wed Dec 12 12:53:12 CET 2001 AUTO #1318
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

" <kodlampa> Ilyen megkozelitesben jo, ha gyujtaselvetel-visszaadas ut?n
lekapcsolodik, pedig eloszor hulyesegnek tartottam... "

Szerintem is jo, es a masik jo mgoldas a VW-Skoda kapcsolo, mert egy kapcsolo a
vilagitas es a kodlampa (aki nem ismerne: tekerokapcsolo, eltekered jobbra kb. 
1
oraval: helyzetjelzo, meg 1 oraval: tompitott, utana behuzod az utaster fele
tengelyiranyban 1, ill. 2 fokozatot: elso, ill. mindket kodlampa.

Amikor alaphelyzetbe tekered, tehat lekapcsolod a tompitottat, akkor visszaugri
k
tengelyiranyban is, tehat nem tudod ugy hagyni.

Akos
+ - Valasz: Skoda*** HIX AUTO *** #1318 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Skoda ( 13 sor )
> Idopont: Wed Dec 12 15:13:08 CET 2001 AUTO #1318
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

"  Az a helyzet, hogy a nevem mostnat?l Octavia Combi TDi, s szeretn?m tudni,
van-
e itt valakinek TDi-s, vagy Octavia-s tapasztalata. "

Octavias van, sot, ha Steviet is beleszamitjuk, akkor mar ketten legalabb
haromfele benzinesrol tudunk beszamolni :-)

Akos
+ - Valasz: Re:MON- X *** HIX AUTO *** #1318 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re:MON- X ( 20 sor )
> Idopont: Wed Dec 12 13:53:44 CET 2001 AUTO #1318
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"  DE ez a szemuveg nem az utcan arult 1500 ft-os Avanglion ami jol nez ki
viszont
pont azt a funkciot nem szolgalja amit kellene, vagyis nem szuri az UV sugarzas
t.  "


Ebbol egy betu sem igaz. Hivatalos KERMI-teszteket vegeztek el, es semmi
      kulonbseg nem volt a markas es az AVANGLION altal forgalmazott uvegek
      kozott UV-szures tekinteteben. Biztosan jobb egy 25.000 Ft-os OAKLEY, de
      nem szuri jobban az UV-t.



Akos
+ - Re: Lada lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A Lada listára feliratkozhatsz egy a
 -ra küldött emillel, vagy weben a http://groups.
yahoo.com/group/lada/ címen. 

Üdv. B. Pali
+ - jogi kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Cseppet el vagyok maradva az olvasassal, de lenne egy
dogletesen unalmas kerdesem a nagyerdemuhoz.

Beideztek (19-ere) a III. keruleti Szabalysertesi Hatosagra
"fovarosi zoldteruletek szabalytalan hasznalata" cimen.

A kerdesem, hogy szerintetek megjelenjek-e, es ha igen,
elismerjem-e a vetkemet. Kotelesseguk-e tajekoztatni arrol,
hogy keszult-e foto vagy sem. Gondolom, ha keszult, es
ezaltal az eset bizonyithato, akkor az a jobb, ha beismerem.
Ha viszont nem keszult (es ezt tartom valoszinubbnek), akkor
nyilvan egyeb bizonyitek sincs (hiszen mi a bubanat lehetne
az?), azaz valszeg nem kene egy fillert sem fizetnem. Nem
lehet egy nagy osszegrol szo, de valahogy idegesitene, ha
erre kene szornom a penzem, mert a parkolohelyek szamat
ugy altalaban tekintve nem igazan furdal a lelkiismeret az
ugy kapcsan.

Azt meg mar csak zarojelben kerdezem meg, hogy jogszeru-e,
hogy a rendszam alapjan visszakerestek a nevemet es a cimemet?

Tenksz, ha valaki tud tanacsot adni!

udv,
Zoli

Nasfay Zoltan -  - http://www.relax.hu
+ - Matador (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ma negyen is erdeklodtetek, ezert egy kis Matador info:

Az MP55 es az MP56 a szlovak gyarto elozo generacios teli 
gumi keszlete, az 55 a 13-as, az 56 a 14 es 15" felnire valo.

Az MP 58 a modernebb (eredetileg Winterra neven arultak).
A gyar meresei szerint az 56-hoz kepest 16%-al jobb havon, 
a felhasznalt anyagoknak koszonhetoen 17%-al jobb a 
komfortja, a konfiguraciobol kifolyolag 20%-al kisebb az 
aquaplanning veszelye, a gordelesi ellenallas 18%-al 
jobb, ami 3%-os fogyasztaskulonbseget jelent(het).

Ezen kivul meg van MP57 Sibir is (13", 14").

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: suzuki kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

A céges Astrán külön lámpa jelzi a muszerfalon az elso, ill. hátsó
ködlámpát. Valószínuleg nem felejtem bekapcsolva mert világít bele az
arcomba mindjárt a kilométer óra felett. A Suzukin ezzel szemben a kormány
takarja a visszajelzo lámpát. Persze emiatt még nem kötelezo égve felejteni
(én sem szoktam), csak sokkal nagyobb rá az esély.


> Hali,
>
> Szerintem a Suzukik kodlampajat nem lehet ugy felejteni. Ha
> felkapcsoltam, akkor tudok rola, hogy felkapcsoltam, es ha kierek a
> kodbol, lekapcsolom. Ha meg lekapcsolom a lampat, akkor ki is
> kapcsol. Aki meg kinnfelejti, azt az sem zavarja, hogy eg a
> muszarfalban a naracssarga lampa.
>
+ - Meszaros Geza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Meszaros Geza irta:
>Ugy erzem magam mint egy hulye diak, aki csak nez ki
>a fejebol, a katedran meg ket tanito bacsi pufoli egymast.
>No mindegy... addig vakargatom a tokeimet...
Imadom a hozzaszolasaid! Szinte minden nap okozol par vidam
percet nekem. (:-))))

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Hideglevego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Hegedus Laszlo irta:
>Lenne egy olyan jellegu kerdesem, hogy: Valahol olvastam, hogy
>az autoknak az a jo, ha a beszivott levego minel hidegebb, mivel
>a hideg levego oxigendusabb mint a meleg. Ebbol kifolyolag akkor
>a Ladak legszuro fedelet miert kell(szoktak) megforditani, hogy
>a kipufogorol a meleg levegot szivja?
>A ket megoldas kozul akkor melyik a jo?  Meg kell forditani a
>legszuro fedelet hidegben, avagy nem? A valaszokat elore is 
>koszonom!

Elvben az a jo, minel hidegebb a beszivott levego, mert mint
irtad oxigendusabb. Ez azonban csak addig igaz, amig olyan
homerseklete van a levegonek, ami gazhalmazallapotban tudja
tartani a beszivott levegobe porlasztott benzint, vagy nem huti
le annyira a hengert, hogy a benzin (befecskendezett gazolaj)
kicsapodjon rajta. (Dizel eseteben nem annyira veszes a dolog,
hiszen hidegen az izzitas nagyjabol 'elomelegiti' az egesteret,
uzemi homersekleten meg mar mindegy neki, mivel csak a suritesi
utem vegefele spriccel be, akkor meg mar eleg meleg a levego, igy
nemigazan csapodik ki a gazolaj.) Erosen minuszos idokben ezert
szoktak teli allasba allitani a legszurot, mert igy a hideg
levegot elobb atszivja a kipucsonkok kozott, ill. a kipucsonkrol
sugarzo ho valamelyest felmelegiti a beszivott levegot. Ez nem
jelenti azt, hogy meleg levegot sziv be, de igy legalabb nem
rohangal egy falka jegesmedve a szivorendszerben.

    Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: Hullaeltuntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Nagyak irta:
>>Oszinte reszvetem. Lassan erlelodik bennem a gondolat,
>>alakitani kellene egy vedegyletet akik sikeresen tudjak
>>eltuntetni az autotolvaj hullajat.

>Ebben a legoszintebben es legkomolyabban benne lennek.
>Sot, ha valaki feltartoztatja a rohadekot, magam tepem
>ki a mellkasabol a dobogo szivet! Aztan rahugyoznek a holt-
>testere. Es nem csak autotolvajnak, hanem annak is, aki
>"csak" egy reszet bantja az autonak. (Betori az ablakot,
>ellopja a magnot, kiszereli a lampakat stb.)
>Nem vagyok egy kisportolt testalkat (sot...), am annal
>jobban utalom az ilyen mocskokat. Ha valakinek erosites
>kell egy ilyen szemet megrendszabalyozasahoz, ram
>szamithat, csak dobjon meg egy levellel, es megyek.

Jaja, es ha megtortent a 'dolog', hivjatok fel, korlatozott
mertekben a kertunk jelentos reszet felajanlom a szent cel
erdekeben. (:-)

Udv!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - va: zoldkartya meg a kozelgo karacsony (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A kereskedo megnyugtatott, hogy ket hetig
> szabalyosan kozlekedhetek zoldkartya nelkul
Kivancsi lennek, hogy mi gatolta a kereskedot
a harom perces vizsgalat es az egy perces pairmunka
elvegezteteseben.

> Fel oras izgatott telefonalas kovetkezett (az en
> szamlamra) a szazados es a Renault kirendeltseg-
> vezetoje kozott,
Szazados ? Na ne... Lehet, hogy nem volt mas jelmez
a kolcsonzoben ? Nem inkabb fotorzsormester ?
--
Meszaros Geza
+ - va: Jelolesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajdu Csaba irja...
> Nem az eredete a kerdes, hanem a mai jelentese. Ferdites
> helyett pedig lehet, hogy inkabb fejlodes lenne a jo szo, hiszen
> ennyi ido alatt a gumiipar is nyilvan hatalmasat lepett elore

Csaba, bevallom, hogy tok hulye vagyok a temahoz.
Nalam az M+S egy teli hasznalatra szant gumi jelolese.
Tedd meg, hogy utananezel tovirol-hegyire egy autentikus
forrasnak es megosztod velunk a tuti igazat.
Peldaul 1952-tol szepen ivelve vegigvezetheted napjainkig.
A tobbiek neveben is - elore koszonom.
--
Meszaros Geza
+ - va: Hoeses (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ugy latszik a ho novekedesevel az emberek vezetesi
> es eszbeli kepessegei forditott aranyban vannak.
Ez most a ket szereplo kozul kire vonatkozik ?

Az a Suzuki nyaron, verofenyben is kijon.
Akkor mit csinalsz ?
Tudom a valaszt. Fekezel es rohogve megallsz elotte.
Ez most miert nem ?
Mert ahhoz, ott es most sok a 40 km/h.
Mar megtanultam, hogy az autok zome ugyanugy kijon,
a gyalogos ugyanugy lelep, mint nyaron.
Te meg ugyanazzal a 40-el mesz a Kiraly utcaban, mint
en amikor csont szaraz az utca.
Kerdezem en - milyen kovetkeztetest vontal le az esetbol ?
Azt, hogy a csaj hulye. Ez teny, de ne alljunk meg ennel a
pontnal. Es hogy lesz ott maskor ? Majd nem jon ki ?
Nem a szart, majd kijon mas.
Elmondom az en konzekvenciamat:
 szello, szegyen ide, szegyen oda, de a Kiraly
utcaban ilyen csuszos idoben 25km/h es nem tobb, mert
akkor talan konnyebben megoldom ezeket a helyzeteket.
Vannak olyan helyek, ahol sokkal tobb veszely leselkedik,
mint masutt. A Kiraly utca is ezek koze tartozik.
Vedett ut ? Nem szamit. Bizalmi elv ? Haaat...docog.
Az en mottom: _Ram szamithattok, en senkire._

> kozepso ujjamat felemeltem.
Lehet, hogy arrol almodik minden ejjel...
--
Meszaros Geza
ui: Mar megint okoskodom. Mi a fenenek - nem tudom.
+ - Calmodiesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: Izzitogyertyaid ( 5 sor )
> Idopont: Wed Dec 12 08:33:23 CET 2001 AUTO #1318
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ugy erzem magam mint egy hulye diak, aki csak nez ki
a fejebol, a katedran meg ket tanito bacsi pufoli egymast.
No mindegy... addig vakargatom a tokeimet...
--
Meszaros Geza
>>>>>>

KEdves Geza!

To:kvakaraszas helyett ajanlanek egy jobbat:
gyujtsunk ra, es doljunk hatra, majd mondjuk surun azt, hogy: aha-aha...
:)))


Udvi:
	Penti
	:))
+ - Unnepelj ma velunk, unnepelj ma velunk... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Norbito' fityorol...  ( 12 sor )
> Idopont: Wed Dec 12 07:53:18 CET 2001 AUTO #1318
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello,

> Felado :  [Sweden]
> Temakor: Norbito' fityorol... ( 102 sor )

Nagyon irritalo hozzaszolas, de a sas magasrol leszarja
a melldongeto verebeket :))
A kovetkezo autom nekem is Kispolszki lesz, en hulye
60-at is vehettem volna az autom arabol :(((

Cs.
AR 146 / Punto II
>>>>>>

KEdves Csabi,
kedves HA!

60 fityo?
wow!

Remelhetoen piros-feher szinuek lennenek, mert akkor 59 klonoddal egyutt
alkothatnal egymagad egy _koka-ko'la HA Karacsonyi-konvojt_, es jarhatnad a
te'li, havas utakat, ajandekokat osztogatva az emberek, gyermekek, autosok,
szep lanyok kozott..., de te kepes voltal egy fekete alfat venni, te Romeo,
te, hogy elrontsd annyi embernek a kedve't... :))

Lehet, hogy te vagy a krampusz?... :))


Batari udvozlettel:
				Penti
				:))
+ - Fw: Sri Lanka + Maldiv szigetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mint az autos listan mar jeleztem, a fenti helyeken jartam, most keszult
el
> az iromany rola. Kicsit hosszu lett: 60.000 karakter, ami a Hix 75
> karakteres sortoresevel es napi 200as sorlimitjevel szamolva kb 5 adagban
> fer at. Az utazos listara mindenkepp besorakoztatom, de relativ sok autos
> dolog van benne, ezert korkerdes HIX autonak: erdekel benneteket az
egesz,
> vagy csinaljak kivonatot? (nem dicsekedni akarok vele, csak a tobbi
> utazashoz hasonloan erdekelhet embereket).
>
> Varok reakciokat. (aki maganba kuldi az igent, annak elkuldom egyben,
> ekezettel, 161kb) Most egy hetre megint elmegyek (kikuldetesbe), aztan
meg
> mar karacsony. Januarban kezdem felrakni a cuccost.
>
> Udv
> Fogash
> 
+ - es szola a bolcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ugy erzem magam mint egy hulye diak, aki csak nez ki
>a fejebol, a katedran meg ket tanito bacsi pufoli egymast.
>No mindegy... addig vakargatom a tokeimet...
Maganban megoldottuk :)

AR 155 2.0TS16V Super
+ - D-Kat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mely Magyarorszagon forgalomban levo diesel uzemu autok eseteben van
>a forgalomahelyezeskor katalizator az autoban ?

A Peugeot mar a 405-hoz is kinalta, most epp az utanegetos reszecskeszuro
(korom ellen!) +kat a divat a HDI-nel.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - pill. fogy.mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A pillanatnyi fogyasztasmerot viszonylag egyszeru elkesziteni (akar analog,
akar digitalis formaban). Az analog muszerek egesz meglepo modon egy jellel
operalnak, a szivocsoben uralkodo depresszioval. Alapjaraton (teljesen zart
fojtoszelepnel) ugyanis eleg komoly depresszio (vakuum) van a szivocsoben,
mig padlogaznal kis fordulaton ez csaknem eleri a legkori nyomast. Mivel
karbis motornal az uszohazban  (=kulso) es a szivocsoben (=alacsony)
uralkodo legnyomas kozotti kulonbseg hatarozza meg az allando meretu
fuvokan keresztularamlo benzin mennyiseget, a nyomaskulonbseg egyenesen
aranyos a bejuto benzinnel. Az "Econ" muszerek (mar a Samara-e is) ezt
figyelik, a mereshatar pedig zold-sarga-piros mezokre van osztva. Durva
becslessel ezt literesiteni is lehet. Befecsis motornal szinten a szivocso
nyomas es aramlasi viszonyai az alapadatok, hiszen az injektor is a
legmennyiseg-mero alapjan adja a benzint. Ha van pici elektronikank es
elektronikus (nem bowdenes) a km-ora, akkor a pillanatnyi liter/ora adatot
a pill. sebessebesseggel osszevetve egesz pontos pill. fogyasztast tudunk
szamolni. Az Octaviakkal igy a 0.0  minimumtol (motorfek) a 68.8 l/100km
maximumig (egyesben padlogaz, a kocsi epp csak megindult) sikerult
jatszani.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - hideg levego szivasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>oxigendusabb mint a meleg. Ebbol kifolyolag akkor a Ladak legszuro fedelet
>miert kell(szoktak) megforditani, hogy a kipufogorol a meleg levegot
szivja?
Miutan kiterjedt levelezest folytattunk Kerenyip kollegaval, megegyeztunk,
hogy a termodinamikai hatasfok magasan tartasahoz meleg levego kellene, a
meglevo konstrukcio jobb literteljesitmenyenek (akar rosszabb hatasfokkal
is) eleresehez viszont sok hideg levego, amihez sok uzemanyagot lehet adni.
Dieseleknel megegyeztunk, (gyenge) hotani ismereteim alapjan ez otto-ra is
all, de Peter ugyis kijavit, ha nem.

A Lada legszurofedel forgatasanak egesz mas oka van. A befecskendezos
motoroknal az uzemanyagot gyakorlatilag a szivo szelep tanyerjara
fecskendezik, ahonnet a bearamlo levego egybol beviszi a hengerbe. A
karburatoros motoroknal viszont van egy rel. hosszu szivocso, ami telen
hideg, ezert a karburatorban elporlasztott benzin egy (jelentos) resze
lecsapodik/hat a szivocso falan. Ahogy melegszik a motor, ez a lecsapodott
benya visszaparolog, bedusul a keverek, romlik a kipufogogaz es az auto sem
reagal egeszsegesen. Ezt elkerulendo a Ladan pl. a hutoviz a szivocsovet is
melegiti (igy uzemmeleg motornal egyaltalan nincs lecsapodas), illetve a
beszivast is a leghamarabb melegedo alkatresz, a kipufogocsonk felol kezdi
a motor ilyenkor. Az elomelegitett levegobol nem csapodik ki vizpara, sot a
gyorsabban atmelegedo szivocso falara a benzin sem ul ki. Ujabb motoroknal
az atvaltas egy bimetal segitsegevel automatikusan tortenik a hutoracstol
jovo friss es a kipufogorol jovo meleg levego kozott.

Szoval erdemes telre atforditani.

AR 155 2.0TS16V Super
+ - Octavia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az a helyzet, hogy a nevem mostnatól Octavia Combi TDi, s szeretném tudni,
van-
>e itt valakinek TDi-s, vagy Octavia-s tapasztalata.

Octavias viszonylag sok van (kombi is, 5ajtos is, faceliftes is es regi
is), motorbol sokat az 1.6-75LE, 1.6-101LE es 1.8T-150LE valtozatokkal
mentem, a TDi-t A3ban tapasztaltam meg (egy kicsit).

AR 155 2.0TS16V Super
+ - becs - csak holanccal? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenki,

karacsony elott szeretnenk Becsbe kirandulni egyet, viszont azt a (rem?)hirt ha
llottam, hogy az osztrakok csak holanccal engednek be. Igaz ez? Akkor is, ha en
 nem a hegyekbe ohajtok kirandulni, hanem csupan mindossze kies fovarosukba? Te
ligumi van, az nem eleg?

udv,

medve

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 212.105.227.50)
+ - Lincoln toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>>>>>>>>>>
> =======================================================
> Felado : HAASZ Attila
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Automata valto ( 23 sor )
> Idopont: Wed Dec 12 21:03:25 CET 2001 AUTO #1318
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

ugyanugy valt. Sokat sajna nem tudtam probalgatni, meg holnaptol
nem is lesz ra alkalmam, mert a gepcsoda egy busz oldalaba
utkozve fogja befejezni palyafutasat. Kivancsi leszek, hogy
mennyire fog osszetorni egy 40 km/h-s utkozestol. Amugy baromira
>>>>>>>>>

Csak nem egy palesztin terrorista csoport veszi meg az autot? :-))))))

Udv,
Fulcsi
(BMW 323Ci Tiptronic)
+ - Legszuro allitgatasa, nyari-teli!? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Hegedus Laci kerdezte, hogy a legszurot miert kell atallitani
"telire" "nyarirol" ha jon a hideg?
Telen mikor inditod az autodat az a kornyezeti homersekletu,
ami ilyenkor igen csak negativ! Na ekkor tortenik az, hogy 
a benzi+levego keverekbol a hengerbe bejutva 
(de mar a szivocsoben is) ki ill. lecsapodik a benzin. 
Ezert nagyon benzinszegeny lesz a beszivott keverek. 
Igy nem indul el az autod.
A szivato ilyenkor dusitja fel olyan mertekben a beszivott
kevereket ami eppen alkalmas ahhoz, hogy letrejojjon
minden feltetel a robbanashoz. Ha mar elindult a verda
a kipufogokonyokrol eloszor hideg levegot sziv, majd ahogy
melegszik fel ugy jut egyre melegebb levego a hengerekhez.
Elobb melegszik fel a motor es nem kell olyan hosszan 
szivatoval menned. Fogyasztasra ez igen jo hatassal van.
Az igaz, hogy ha mar felmelegedett a motor akkor mar 
nem igazan lenne szuksege a melegebb levegore.
De arra, hogy miert nem hideg levegot engedsz a motornak
ha mar elerte az uzemmeleg hofokot, hat ket indokom is van.
Az elso, hogy nem fogok megallni es az ut szelen szerelgetni,
(vissza allitani nyarira telirol) mert akor az egesz telen minden
nap ezt tehetnem. A masodik az, hogy alakulhat ugy hogy
a mar uzemmeleg motorba is juthat tul "hideg" levego.
Ha rovid a levego utja a legszuro es a hengerek kozott 
nem biztos, hogy fel tud melegedni kelloen, es akkor
megint szivato kellene.
(masodik allitasomnra nekem nincsen bizonyitekom)

 Remelem ertheto voltam. Ha kerdesed lenne meg
 ezzel kepcsolatban, hat ne kimelj!

 Udv. Simon Jani BA3 2101
+ - Legszuro!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
_____________________________________________
.. A masodik az, hogy alakulhat ugy hogy
a mar uzemmeleg motorba is juthat tul "hideg" levego.
Ha rovid a levego utja a legszuro es a hengerek kozott 
nem biztos, hogy fel tud melegedni kelloen, es akkor
megint szivato kellene.
(masodik allitasomnra nekem nincsen bizonyitekom)
____________________________________________

 illetve talan az, hogy a Ladamon csak akkor nem kell
 mar a szivato ha legalabb kb. +70 fokos, ha elobb tolom 
 vissza eszebe jut az a visszatero a'lma, hogy o bakkecske!
 Ja es az enyem is pocc-roffre (2-ra) indul a minuszokban is.
 Most van benne 87 ezer 1978 ota, nalam 3 eve van
 akkor 59 ezerrel vettem!!!
 
       :))))   

 Udv. Simon Jani BA3 2101
+ - Loero............ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Jani, Listatarsak!

>Szvsz. ezek nagyon kihegyezett motorok rovid elettartammal!
>Versenyezni biztosan lehet vele. De ha az ember ilyet 
>akarna venni 
>es a kilometeroraban tobb mint 100 ezer Km van akkor 
>szamolhat egy 
>motorgenerallal miutan a tulajdonaba kerult.
>
>Sajna, minnel tobb loero annal kisebb elettartam.
>Utcai autonal ez nem elony.

Ezt a baromsagot meg ki mondta neked? Persze, ha a gyarilag 
150 LE-s 1.8T motoron megnoveled a turbonyomast es csinalsz 
belole 300 LE-set, akkor szethullik hamar, de azt azert ne 
hidd, hogy a kb. 300 LE-s ABT 1.8T Audi TT szethullik. 
Azert nem 70 ezer Ft-ba kerul a tuning, mert nem csak a 
chippet irjak at, hanem par millioba, ugyanis kicserelnek 
par alkatreszt. Ha pedig ezt kifizeted, biztos lehetsz 
benne, hogy nem 100 ekm-ig tart az autod. 
Pl. M5-ben nekem 150 ekm van ora szerint, de mint az oramu, 
haveromeban kb. 220 ekm es semmi baja. M3-as motorokkal 
sincs semmi baj 300 ekm-ig, pedig 3200 cc 321 LE. 
Multkor lattam egy Honda 900 CBR-t 90000 km-rel. Asszem 929 
cc es 135 LE, 10500 rpm. Nem hittem a szememnek! Es meg nem 
volt szetszedve a blokk.
Szoval nem ertem mire alapoztad a kijelentesedet. Ja persze 
megis latom mar: Zsiguli tuning. Na az szep! Remelem a 
tieden nincs rajta a Maruzsi Team matrica, bar az allitolag 
min 10 LE-t nyom pluszba. Meg az aluminium dugattyuk es 
biliacel fotengely, amiket regen lehetett hozza kapni (most 
nem tom hogy hogy van). Persze, hogy szetesett az osszes 
tuning zsiguli, szar anyagbol keszult silany alkatreszekkel 
ez nem ujdonsag. Akkoriban sajna csak olyat lehetett kapni. 
Most meg ki a f...om tuningol Zsigulit? De ugy latom azert 
a rossz tapasztalat megmaradt. Remelem azon mar tul vagy, 
hogy hatsokerekes auto csak ugy tud menni hoban, ha 100 kg-
os homokzsak bennt figyel a csomagtartoban:-))). 

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: automata valto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lenne egy kerdesem. Mostanaban kezembe kerult parszor egy 3.8-as
>V6-os (ha jol emlekszem) Lincoln Continental. Arulja mar el
>valaki, hogy miert van ket 'D' fokozat? Sorban a fokozatok: P R N
>d D 1. A 'd' az tk. 'D' betu, de kisebb es inverz szinezesu, mint

Nekem is ket darab D fokozat van a kocsimon (Honda Civic 1993), de azokat
ugy hivjak, hogy "D3" es "D4". Ha D3-ban hagyom, akkor nem valt fel negyesbe
(es asszem jobban ki is huzatja a fokozatokat). Csak akkor szoktam
hasznalni, ha hosszu lejton megyek lefele, es kimelni akarom a fekeket.
Akkor lehet meg hasznos, ha utanfutot hasznal az ember, es felfele kell
menni. Nem lehet, hogy a Lincolnban is vmi ilyesmi van? (Bar vszleg a V6-nal
nincs nagyon szukseg ilyen trukkozesekre :) )

Mas: valaki meghuzta a kocsim oldalat, nem nagy a serules, de egy fel
koromnyi helyen lejott a festek. Ezzel kapcsolatban volna egy par kerdesem:

1. Lehet-e ilyesmit stifttel javitani?
2. Hol tudok ilyesmit beszerezni, markaszerviz, egyeb bolt ?
3. A kocsi metalfenyezesu, ez szamit?
4. Ha megvan a stift, csak bekenem es kesz, olyan lesz, mintha meg se huztak
volna?

Koszonom elore is,

hondakiwi
+ - S.O.S. Favorit jobb tukor! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

  A mai hoesesrol gondolom lesznek cikkek a Listan, igy ezen cikkeket
nem szaporitanam a sajat elmenyeimmel. Egy nagy es surgos keressel
fordulnek azonban hozzatok. Ma sikerult letornom a Favorit jobb oldali
kulso tukret. Teljesen leamortizaltam, igy S.O.S. es N.O. (nagyon
olcson) szuksegem volna egy uj vagy bontott, de hasznalhato darabra.
Elsosorban Frigyes tudna segiteni, de akinek a padlasan porosodik eme
fontos alkatresz egy peldanya (es szereny, de nem serto osszegert
hajlando volna megvalni tole) varom visszajelzeset. 
  Holnap megnezem az Ecseri ut 2.-ben a Skoda boltban, hetfoig raer a
dolog, csak delutan mar szeretnem felszerelni az "uj" tukrot.

Segitsegeteket elore is koszonom!

Banoczi Zoltan 
Skoda Favorit Lx
+ - Punto fogyasztasmero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A semmitmondo nagyon szubjektiv, nem kotok bele, de az, hogy
> pontatlan lenne nem igaz. Vagyis igaz, ha az erteket mint pillanatnyi
> erteket fogod fel. En irom a fogyasztast excelben es mindig egyforma
> ertek jon ki. 

Sziasztok!

	A semmitmondot arra ertettem, hogy megtett 300km utan nem fugg
az atlagfogyi a pillanatnyi vezetesi stilustol. Ennyi. Amugy ha neked
ezek a tapasztalataid, akkor javitok: Az enyem pontatlan. Ha pl. irja,
hogy 17,4 km/l, az ugye 5.7 l/100km-t jelentene. Ehhez kepest - az 
altalam is vezetett Excel tabla alapjan - a tenyleges fogyi 6 l/100km
korul alakul. A tankot mindig az elso kattanasig toltom, es mindig
kedvezo iranyba csal a muszer.

> Szerintem ne manipulalj vele, ha nincs masfajta gyari szgep, es
> annyira fontos szamodra ez az adat, akkor vegyel Fabiat.
> 
> Cs.
> AR 146 / Punto II

Koszonom kedves, segitokesz ajanlatodat, de nem szeretnek Fabiat. Bocsanat,
hogy nem azzal kezdtem, hogy ez a vilag legjobb autoja, mert nem is az,
de en nagyon szeretem, es nem kivanom lecserelni. Az adat pedig fontos
lenne szamomra. Ez van.

Xerxesz
+ - Kodlampa lokharito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha az autogyaraknak lenne egy icipici eszuk, nem a normal lampakkal egy
>lampatestbe helyeznek oket (ill. viszonylag kozel hozzajuk), hanem a
>lokharito legaljaba (tisztelet a kivetelnek). 

Kik teszik egy lampatestbe a kodlampat a tompitottal?

SzaboZE
+ - re : suzuki kodlampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Szerintem a Suzukik kodlampajat nem lehet ugy felejteni. Ha 
felkapcsoltam, akkor tudok rola, hogy felkapcsoltam, es ha kierek a 
kodbol, lekapcsolom. Ha meg lekapcsolom a lampat, akkor ki is 
kapcsol. Aki meg kinnfelejti, azt az sem zavarja, hogy eg a 
muszarfalban a naracssarga lampa.

Es mi a velemeny a sima Swiftek kodlampairol? Az is ketto, talan csak 
alacsonyabban a sedannal.

ADios
TLantosLantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Hideg levego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Laci!

>Sziasztok!
>A kerdesemre nem jott valasz, de engem meg mindig 
erdekelne ez a dolog. Aki
tudja a valaszt, kerm irjon!

>Lenne egy olyan jellegu kerdesem, hogy: Valahol olvastam, 
hogy az autoknak
az a jo, ha a beszivott levego minel hidegebb, mivel a 
hideg levego
oxigendusabb mint a meleg. Ebbol kifolyolag akkor a Ladak 
legszuro fedelet
miert kell(szoktak) megforditani, hogy a kipufogorol a 
meleg levegot szivja?
A ket megoldas kozul akkor melyik a jo?  Meg kell forditani 
a legszuro
fedelet hidegben, avagy nem? A valaszokat elore is koszonom!
Üdvözlettel:Hegedüs László

*Most olvasom eloszor, elsikkadtam Feletted.
*Amikor a kulso levego homerseklete 20C fele nem megy fel, 
akkor en mindenkeppen megforditanam. Az izzo (par szaz 
fokos) toltolevego "hutese" a turbofeltoltos motoroknal, 
leginkabb a dizeleknel lehetne fontos, ott is a minosegi 
szabalyozas (legfeleslegben zajlik az eges) miatt.
Benzinesnel teljesen ohne mindegy, pontosabban bizonyosan 
semmi kozvetlen elonnyel nem jar (sot, mint lentebb), ha 
magasabb fajsulyu a levego, mert hideg.

Elomelegitett levegovel telen nehezebben jegesedik le a 
karburator - megint a termikus hatasfokkal jovok -, de az 
uzemanyagfogyasztasod banja, ha a -10 fokrol kell 
felmelegiteni uzemi hofokra a levegot; emellett a 
karburator altal hideg levegoben kevert elegy sem az 
optimalis aranyu.

Tehat reszemrol keretik elforditani a legszurofedelet 
telen. 

*Mas Ivicz Laci kerdezte az eltero fokozatban haladas es a 
fogyasztas kozotti korrelaciot.
Minel magasabb fokozatban haladsz, annal alcsonyabb, 
gondolom Te is emellett erveltel. Oka - zanzasitva -, hogy 
a motor belso surlodasa is fordulatfuggo, ha kisebb 
fordulaton hajtod, kevesebb teljesitmenyt emeszt fel-> 
kevesebb benzint kivan.
A technikai plafonja a motor rangatasmentes jarasa lenne, 
mert a rangatas komoly mechanikai igenybevetelt jelent 
motornak es eroatvitelnek egyarant. Forgalombiztonsag 
szempontjabol is KO, mert nem tudnal gyorsitani!
Szakirodalomban _kagylodiagram_ cimszo alatt talalsz 
kimerito magyarazatot a reszterheleses motoruzem fajlagos 
uzemanyagfogyasztasara. 

Aldo tudta ezt nagyon szepen elmagyarazni anno, en viszont 
hozza se kezdek igy levelben:-(.

Nem keverendo ossze - annak latszolag teljesen ellentmond! -
 a fekpadon maximalis terhelessel mert teljesitmeny- es 
nyomatekgorbek alatt talalhato b/B-vel.

Peter
+ - VD is back to HIXAuto :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Az M1-esen siman lehet menni 240-nel,
meg gyorsabban is. Es
akar tartosan is..."

Hello VD,

welcome back! Hianyoztal! (Tenyleg!)
We love you! :-))))

Stevie (Bulgaria)

_________________________________________________________________
MSN Photos is the easiest way to share and print your photos: 
http://photos.msn.com/support/worldwide.aspx
+ - hideg-meleg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Valahol olvastam, hogy az autoknak az a jo,
ha a beszivott levego minel hidegebb, mivel
a hideg levego oxigendusabb mint a meleg. Ebbol
kifolyolag akkor a Ladak legszuro fedelet miert
kell (szoktak) megforditani, hogy a kipufogorol
a meleg levegot szivja? A ket megoldas kozul
akkor melyik a jo?"

Igen, a motorok szeretik a hideg beszivott
levegot, de azert van egy hatar, ahol mar a
hideg levego negativ hatasai kezdenek dominalni,
peldaul hogy hideg :-) igy lassabban melegszik
a motor. Az idealis egy taviranyitott, motorral
forgathato legszurohaz lenne, ami a motor
bemelegedeseig meleg levegot sziv, utana meg
hideget.

Udv,
Stevie (Bulgaria)

_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - Re: Motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 12 Dec 2001 01:56:40 +0000 (UTC),  wrote:

>Ha meg motorfekkel akarsz fekezni, tovabb kell nyomni a gazt, ami
>tobbletfogyasztas

Ezt nem értem. Hogy van ez? Miért kell tovább nyomni a gázt?

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Hideglevego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kerdesemre nem jott valasz, de engem meg mindig erdekelne ez a dolog. Aki
>tudja a valaszt, kerm irjon!
>
>Lenne egy olyan jellegu kerdesem, hogy: Valahol olvastam, hogy az autoknak
>az a jo, ha a beszivott levego minel hidegebb, mivel a hideg levego
>oxigendusabb mint a meleg. Ebbol kifolyolag akkor a Ladak legszuro fedelet
>miert kell(szoktak) megforditani, hogy a kipufogorol a meleg levegot szivja?
>A ket megoldas kozul akkor melyik a jo?  Meg kell forditani a legszuro
>fedelet hidegben, avagy nem? A valaszokat elore is koszonom!
>Üdvözlettel:Hegedüs László

Biztos sokak szamara ez egyertelmu, a mostani  meg teli lesz
vele, de azert leirom. :)))
Valoban jo a motornak a hideg levego. Igy nagyobb teljesitmenyt lehet
elerni tobb uzemanyag adagolasaval. A hidegebb levego = tobb oxigen.
Tobb oxigen + tobb uzemanyag = nagyobb teljesitmeny. Lasd meg
toltolevego visszahutese turbo motoroknal. A melegebb levogore igy
telviz idejen van szukseg. Ha melegebb levegovel etetjuk a motort, az
hamarabb eleri az uzemi hofokot, es igy csokken a fogyasztas.
Tudvalevo ,hogy hidegen "borzalmas" fogyasztasi ertekeket es emisszios
ertekeket lehet produkalni. Ezt az idot lehet csokkenteni a
legszurofedel atallitasaval.
Roviden ennyi a lenyeg, telen melegre allitani, nyarra vissza.

-- 
Udv: Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'
Volvo tagozat :)))
E-mail: 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS