Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1862
Copyright (C) HIX
2003-06-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Yff beszel zoldsegeket :-) (mind)  21 sor     (cikkei)
2 re: Fw: vezetok (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Faguriga :) (mind)  24 sor     (cikkei)
4 akadaly+rendorok+kiengedes+alomgarazs+kerdesek (mind)  61 sor     (cikkei)
5 Re: alfa (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Re: termes (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re: a pontossag kedveert (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Re: sietseg (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Rendori ellenorzes - HIX 1860? (mind)  17 sor     (cikkei)
10 vezetok (mind)  17 sor     (cikkei)
11 RE: *** Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto *** #1861 (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Valasz: Fw: A hang *** HIX AUTO *** #1861 (mind)  17 sor     (cikkei)
13 Nyari tali (mind)  19 sor     (cikkei)
14 Re: autopalya (mind)  13 sor     (cikkei)
15 Re: tali meg egyebek (mind)  6 sor     (cikkei)
16 Re: Warsawa ablakok (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Re: Warsawa ablakok (mind)  8 sor     (cikkei)
18 Re: Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto???? (mind)  19 sor     (cikkei)
19 autopalya lakott teruleten (mind)  84 sor     (cikkei)
20 Re: takarek (autoklub) (mind)  20 sor     (cikkei)
21 Re: Citroen Evasion (mind)  18 sor     (cikkei)
22 Nana (mind)  10 sor     (cikkei)
23 gazos Wartburg (mind)  10 sor     (cikkei)
24 Warsava ablakok (mind)  13 sor     (cikkei)
25 Megjegyzesek + Citroen (mind)  72 sor     (cikkei)
26 Haho ! (mind)  7 sor     (cikkei)
27 Re: Fw: E-Type, vigyor, A.L.F.A. (#1861) (mind)  10 sor     (cikkei)
28 Re: baleset (mind)  37 sor     (cikkei)
29 Re: Evasion gepkonyv, Mondjunk 10 rossz pontot (mind)  54 sor     (cikkei)
30 Nevtelen?? (mind)  11 sor     (cikkei)
31 Re: turbositas (mind)  27 sor     (cikkei)
32 Astra tores (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Ellenorzes (mind)  27 sor     (cikkei)
34 Gyorshajtas (mind)  18 sor     (cikkei)
35 OFF Nigeriai levelek (mind)  34 sor     (cikkei)
36 Kozlekedes ~ vitastilus? (mind)  57 sor     (cikkei)
37 Re: tali meg egyebek (mind)  8 sor     (cikkei)
38 Re: takarek (mind)  20 sor     (cikkei)
39 Re: takarek (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - re: Yff beszel zoldsegeket :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koloszar Attila irta:

 >A masik meg, hogy Csaba eddig is a nagyotmondasairol
 >es csusztatasirol volt hires a listan, de most aztan
 >feltette az i-re a pontot :-)))
 >"Na neeeee..... Faguriga legyek, ha elhiszem, hogy
 >egy Suzi radver a lampatol indulva."

Nem akarok fogadatlan prokator lenni, de mivel Csaba
nyaralni ment, ezert helyesbitek en:

Yff irta a
 >Na neeeee..... Faguriga legyek, ha elhiszem, hogy egy Suzi radver a
 >lampatol indulva.

passzust Csaba alabbi megjegyzesere:

 > , ami ugye fele annyi, mint az 1.6 TSpark 120 loereje. Sot,
 > barmelyik Suzuki is lehuz. Es akkor mi van? :)))

Gabor
+ - re: Fw: vezetok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"Marcius ota volt ket totalkaros balesetem meg egy rendorsegi ugyem. Nem hoz
 >szerencset ez az auto" <-itt egyoldaluan felbe szakitottam a beszelgetest,
 >mielott elkezdtem volna csunyakat mondani a kozlekedesi alkalmassagarol es
 >hasonlokrol...
 >Ja, ivott is, mert egy bulibol ment hazafele...Most en vagyok rosszindulatu?

Es meg mindig van jogsija?

Gabor
+ - Faguriga :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok, 

bocsesz, de ez tul magas labda :))

Csaba irta:
>> , ami ugye fele annyi, mint az 1.6 TSpark 120 loereje. Sot,
>> barmelyik Suzuki is lehuz. Es akkor mi van? :)))

Yff valasza:
>Na neeeee..... Faguriga legyek, ha elhiszem, hogy egy Suzi radver a
>lampatol indulva. 

Bakker, keresheted az esztergalyost. :)))
Nekem 2 Szuzim is van, barmelyikkel gyorsulhatunk.
Az egyik tuti nyero. :)

Dimitrij? :)

Gabor
 Swift 1.3, RF900

Swift augy szerintem jol gyorsul. Viszonylagosan persze.
Autopalya kerdes: Nemetben (Koln) a varoson atmeno reszeknel
ha nincs dugo, akkor 100-ra van korlatozva a sebesseg.
+ - akadaly+rendorok+kiengedes+alomgarazs+kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>jelenti, hogy aki a megengedett legnagyobbal halad, az nem
>akadalyozza azt, aki mogotte jon, mert az csak szabalyellenesen
>mehet olyan sebesseggel, hogy az akadalyoztatas tenye
>megvalosuljon
>persze a szaguldozo felfoghatja akadalyozasnak, de nincs igaza,
Nem kell ahhoz szaguldozni, eleg ha a feltarto oraja felfele csal
10%-ot, a feltartotte meg lefele (ha jol tudom 10% elteres
megengedett), es maris megvan a >20kmh sebessegkulonbseg, az meg
szerintem beletartozik a feltartas fogalmaba :-o

> Felado :  [Hungary]
>kifizettem a buntetest es utana a helyszint elhagyva az osszes letezo
>zarovonalon atmentem, minden keresztezodesben megfordultam bosszubol.
Kapja
>be az a hulye rendor.
Es utana a rendort okoltad volna, ha bosszuvagybol elkovetett
balaesetet okozol ? :-o

Azt mondjuk en is tapasztaltam, hogy pl vonaton az angol kalauz azt
mondja, hogy "latom ott van a visszajegy a kezeben, ne keresse az
odajegyet, biztos csak jol elbujt", mig a magyar azt, hogy "hat ha
nincs meg a jegy, akkor buntetest kell fizetni, a visszajegyet nem
tudom elfogadni" (mindkettot tapasztaltam)

Kiengedes:
Ma nagyon felhuztam magam :-(
Kiengedtem az egyik keresztutcabol vkit, mire a kiengedett majdnem
osszeutkozott az utanam jovovel, aki meg oda is lepett a gazra, hogy
siman ki tudjon kerulni :-o
Persze ezutan akit kiengedtem nem tudott kijonni, mert az utanamjovo
utaniak is folyamatos kikerulo uzemmodba mentek at, csak ott alltunk
ketten a keresztezodesben :-o

Par napja "iskolajaratban" hangosan megcsodaltam egy ferrarit (hiaba a
sok lovacska, a dugo az dugo :-) ), erre a gyerkoc a hatsoulesen "az a
piros versenyauto nekem is tetszik, vegyunk egyet a mamanak" :-)

Es hogy legyen egy alomgarazs felsorolas is :-):
McLaren F1 (sajnos erre eleg keves az esely, mert csak 64-et
gyartottak belole, es akinek van,, az nem adja el :-) )
Lambo Murci,
Lambo Diablo replica (az en elkepzeleseim szerint megcsinalva)
TVR Cerbera
Merci S
Saab 9-5 Aero
M5
M3
P 206 CC
Range Rover
(ha lehet meg harom, akkor egy KA, egy Pluriel es egy Picasso :-) )
Esetleg egy Koenigsegg CC (de csak az 1000 LE-s erdekel :-) )

Mas: Szerintetek normalis hogy a kocsi egyesben es kettesben
alapjaraton guritva rangat ?
A volvo szerviz szerint ez normalis de erdekes modon asszonypajtas
Ka-javal nem tapasztalom.
Es megegy: Vajon be lehet-e ABS-t epiteni egy olyan gepbe amiben
gyarilag nincs ?

A'kos
+ - Re: alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

fogash:
>Elvakult alfas vagyok, de elismerem, hogy az Alfa a relativ hagyomanyos
>mechanikat fejleszti/alkalmazza magas fokon (kiveve motorok).

most akkor az alfa nem magas fokon fejleszti/alkalmazza a motorokat vagy az
alfa motorok nem hagyomanyosak (netan nem belsoegesuek?) :-)
en nem vagyok sem elvakult alfas, sem hozzaerto, de ugy tudtam az alfakban
pont a motor a plane (vagy vmit nagyon felreertettem?)

robi
mg 1.8td
+ - Re: termes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ugyan nem nekem szolt, de egy gondolatot hozzafuznek:

>Es ami a legjobban zavar, es amiert ezt levelet is irom, hogy hianyzik a
>leveledbol a szomorusag, reszvet, kegyelet az aldozatok es hozzatartozoik
>irant.

en pont a nemileg cinikus-szarkasztikus szohasznalat/stilus mogott ereztem
valami keseruseget vagy szomorusagot. mindettol fuggetlenul igazad van,
ketsegtelenul szornyu tragedia tortent, amire nehez (ha lehet egyaltalan)
ugy reagalni, hogy ne okozzon fajdalmat.
oszinte reszvetem...

robi
+ - Re: a pontossag kedveert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

nme1:
>A nyomatek kedveert megismetelnem Koloszar Attila
>allaspontjat:

ez mennyi Nm -ben?
es mekkora fordulatszamnal van ez a nyomatek? es a teljesitmennyel mi van?

(most ki kene tenni a smiley-t. de ilyen gyenge poenhoz ...)

r.
+ - Re: sietseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez kulonosen igaz ott, ahol nagy a forgalom, es kozlekedesi lampak
>vannak (biztos nalad is ez a helyzet). Ha reggel sietek, egy 20 km-es
>szakaszon megelozok ugy 10-15 jarmuvet.

na nekem volt alkalmam meggyozodni arrol, hogy ez alig jelent valamit.
sajat eskuvomon tortent, utvonal: kispest (kossuth ter) - ulloi ut - v.ker
kossuth ter, szombat delelott. baratom vitt, ezerrel teptunk vegig, hogy
mire kedvesem odaer, mi ott legyunk, hogy baratom videora tudja venni,
amikor megerkeznek es kiszall. tehat mi padlogazzal, a menyasszonyi auto
komotos tempoban. nem 10-15, hanem legalabb 50-60 autot eloztunk meg. az
eredmeny, mire kipattantunk mar ott is voltak, baratom alig tudta idoben
felkapni a kamerat ...

robi
mg 1.8td
+ - Rendori ellenorzes - HIX 1860? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Robi wrote"
>Es a fokozott rendori ellenorzes vajon hol van? Ma ugyan
>meg csak kedd van, vagyis 9. napja megy az akcio, megsem
>lattam sehol nemhogy extra sok, de egyaltalan rendort sem.

Tegnap Fehérváron több helyen is mértek, foleg az elkeruloknel, 
azonkivul tobb motoros rendort is lattam a varosban cirkalni.
Egyebkent nem tudom, miert emlegetitek oket, nekem egyaltalan
nem hianyoznak :)

Jah...a tegnapi "06.19- 1860 -as" HIX AUTO valamiert nem jott meg nekem, ha
lenne 
valaki olyan kedves es elkuldene nekem, megkoszonnem.

Udv,

K.G.
+ - vezetok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash wrote:
"Marcius ota volt ket totalkaros balesetem meg egy rendorsegi ugyem. Nem hoz
szerencset ez az auto" <-itt egyoldaluan felbe szakitottam a beszelgetest,
mielott elkezdtem volna csunyakat mondani a kozlekedesi alkalmassagarol es
hasonlokrol...
Ja, ivott is, mert egy bulibol ment hazafele...Most en vagyok
rosszindulatu?"

Igen, az vagy!  :)
En is mindig iszok mielott vezetek (kell egy kis batorsagot meriteni), sot
mostanaban
drogozni is szoktam, amugy meg egy lopott autoval jarok, es jogsim az nem
volt soha :)))

Udv,

K.G.
+ - RE: *** Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto *** #1861 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Mennyire kell nehezen jarni egy seat valtojanak? Azt
* mondjak olyan VW-esen nehezkesen?

haaat, nekem az elso perctol kezdve nem volt nehezkes, azota
lazult is annyit, hogy ket ujjal tudom pakolgatni, de nem lotyog,
csak konnyen jar
most van a gepben 16 000 km
udv
L::
S. Cordoba 1.4 Stella digit
+ - Valasz: Fw: A hang *** HIX AUTO *** #1861 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Fw: A hang ( 68 sor )
> Idopont: Thu Jun 19 20:23:30 CEST 2003 AUTO #1861
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>
A kulonbozo osszenyitasok es a gazok elvonulasanak idoszukseglete miatt az
egyes hengerek zavarjak egymast. A kipufogogazok visszajuthatnak a masik
hengerbe,<<<<<<<<<<<<<<<<

?????????????????

Ez szerintem egesz egyszeruen nem igaz. A romlo toltescsere teny, de azt,
hogy az egyik henger kipufogogazai a masik hengerbe visszajutnak, en nem
nagyon tudom elkepzelni...

udv,
Akos
+ - Nyari tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ket helyszin vetodott fel: Bakonybel vadaszhaz es Kemence,
>Vilati udulo. Az elobbi Micutomi szerint inkabb csendes elmelkedesre es
>elvonulasra lenne alkalmas, a masodik furdovel, hegyekkel, szorakozassal
>boritott hetvegere adna lehetoseget. Elozetesen irjatok mar meg, hogy
>kinek lenne alkalmas pl. julius 26-27.?

Avi !

Mivel juliusban koztozunk, igy fogalmam sincs hogy mikor ernek ra.
Szervezzetek, aztan ha tudok megyek. Viszont csak az utolso (elotti)
pillanatban tudom megmondani hogy valoban megyek-e.


A heten gyorben lattam egy zold rovert. Jott szembe, eloszor az
ugrott be hogy Te vagy. Aztan feltunt, hogy Te nem szoktal az
anyosulesrol vezetni. :)))

Udv,
      Zotya
+ - Re: autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szakacs-Vass Sandor > wrote:
> On Wednesday 18 June 2003 03:03, Triznyak< wrote:
>> Magam reszerol meg nem lattam autopalyat lakott teruleten belul, sem
>> Magyarorszagon, sem kulfoldon. :-\

> Mashol en sem tudom, de a franciaknal van egy jo par. Szep hivatalos nevuk 
> van (autoroute urbaine, erre a kifejezesre rakeresve belga es japan 

becsben nincs a hataron belul autopalya? nekem ugy remlik, mintha lenne,
asszem pont az a5 kifele vezeto szakaszara is ugy lehet rafordulni, hogy
allsz a lampanal, zoldet kapsz, befordulsz balra ra az utra, es ott van
rogton az autopalya tabla.
homer
+ - Re: tali meg egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> boritott hetvegere adna lehetoseget. Elozetesen irjatok mar meg, hogy
> kinek lenne alkalmas pl. julius 26-27.?

nekunk jo lenne!
homer
+ - Re: Warsawa ablakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sokcsokit!

> Egy ismerosomnek van egy Warsawa elso szelvedoje es hatso ablaka. Azt
> kerdezte tolem, hol talalhat olyan helyet, ahol ezeket ertekelik. En

hehe, jo szoveg :)))))))))))))))) sztem talan a beduinok :)))
ha gyorsan megy a sivatagban, nem fuj a szemebe a szel, de hogy
szellozzon, lehuzhatja a hatso ablakot ;))))))
bocsesz :)))
homer
+ - Re: Warsawa ablakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Sokcsokit!

> Egy ismerosomnek van egy Warsawa elso szelvedoje es hatso ablaka. Azt
> kerdezte tolem, hol talalhat olyan helyet, ahol ezeket ertekelik. En

meg egy elborult otlet, probalkozzon eladni az ebay.com-on :)))) 
homer
+ - Re: Seat Leon 1.6 Stella Spirit valto???? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv

> Mennyire kell nehezen jarni egy seat valtojanak? Azt mondjak olyan VW-esen
> nehezkesen? 1 neha csak dupla kuplung, 2-es olyan mint ha nem venne be, de
> megis bent van, 3-as neha nem megy be csak 2.ik probalkozasra(elsore csak
> felig megy, meg erovel sem lehet berakni, masodikra bemegy...) Ja 870 km van
> benne...
> 
> Seatosok? Nektek is ilyen? Vagy csak nekem fura a nissan utan???

Egy 1.4 Seat Cordobarol tudok csak beszelni, de a valtojaval
kapcsolatban pont elenkezo tapasztalataim vannak. Egy 20 eves Opel utan,
az 50 km-t sem futott auto valtoja nekem nagyon lagynak es (talan tul)
konnyunek tunt. Mintha vmi joystick lenne csak... es minden sebesseget 
elsore bevett... gyakorlatilag 2 ujjal siman lehet pakolni a
fokozatokat, illetve eleg csak meglokni egy picit, es teljesen a helyere
kerul.

	opaque
+ - autopalya lakott teruleten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Geza irja:
: >Pragaban  lakott  teruleten  belul  autout  biztosan  van, talan
: >autopalya is
: Nem  inkabb csak a nyomvonaluk halad lakott telepulesen keresztul
: ?  Es  kozben  megmaradnak "autopalyanak", illetve "autoutnak". A
: magyar  KRESZ-ben  a  "lakott  terulet"  lefoglalt  kifejezes  es
: kizarolag az utat kategorizalja.

A Mlada Boleslaw-Praga-Brunn autout/autopalya tranzitforgalmi szakasza
Pragaban olyan, hogy ki van teve a Praga tabla, azutan jon az autout
kezdete tabla, aztan jon a Praga vege tabla, es mogotte azonnal az
autopalya kezdete tabla. Ergo Pragaban van autout lakott teruleten.

: >A nemet Kresz 18. paragrafusanak (5) pontja:
: >"Autopalyan lakott teruleten belul szabad 50 km/h-nal gyorsabban
: >kozlekedni.
: A  magyar  KRESZ  szerint ezt sajnos nem tudom ertelmezni.

Nem is kell. Fogash szerint kulfoldon sincsen lakott teruleten belul
autopalya (ezt nem tudom, milyen nemzetkozi jogi megfontolasbol irja),
ellenpeldakent beideztem sajat forditasban a nemet KRESZ idevago
paragrafusat. Ebbol egyertelmuen kiderul, hogy Nemetorszagban letezik
lakott teruleten belul autopalya, minden egyeb hireszteles dacara.

Egyebkent logikus, mert az "autopalya" mint olyan bizonyos epiteszeti
szempontoknak eleget tevo ut, ahogy Fogash is irta. Az epiteszeti
szempontokban nincsen benne, hogy 2x2 sav+leallosav+szalagkorlat+
segelytelefon+0 szintbeli keresztezodes csak lakott teruleten kivul
letezhet.

Fogash irta:
: A felhajton elhelyezett "Autopalya kezdete" tabla a lakott terulet veget
: is jelenti

Ez hol van leirva jogszabalyban? Az M1/M7-es kezdetenel miert van akkor
kiteve a "Budapest vege" tabla, hiszen semmi ertelme, csak felesleges
penzkidobas...

Keresztkerdes: ha a ferihegyi gyorsforgalmi ut varosfeloli vegen nem lenne
kirakva az athuzott Budapest tabla, de ki lenne teve a 70-es tabla, akkor
milyen kulonbseg lenne? Azon kivul, hogy nem kellene bekapcsolni a
tompitott fenyszorot. Es ha nem lenne athuzott Budapest, hanem mondjuk
autout kezdete tabla 70-es korlatozassal?

Ismet Geza:
: Marky irj legyszives errol vagy bovebben, vagy fogalmazd at, vagy szivd
: vissza. Tobb valasztasod nincs. :-)

Ime az eredetije: "Auf Autobahnen darf innerhalb geschlossener Ortschaften
schneller als 50 km/h gefahren werden." A dolog ugy nez ki, jossz az
autopalyan, megjelenik a "Berlin" tabla, es utana egy autopalya kezdete
tabla 100-as vagy 80-as korlatozassal. A Berlin kozigazgatasi hataran
beluli autopalyakat (A100, A111, A113 (ez az egy nem biztos, hogy lakott
teruleten belul van), A114, A115) a nemetek "Stadtautobahn"-nak hivjak
[=varosi autopalya]. Legismertebb az "AVUS" roviditesu A115 (Automobilis
Versuchs- und Uebungsstrecke -- "automobilis kiserleti egy gyakorlo
szakasz"), ami valamikor a 20. sz.  elejen epult mint kiserleti- es
versenypalya. Tok jo, ahogy mesz az autopalyan (varoson belul) es
melletted oldalt tribun van. :-) Ha a varosi autopalyarol kiagazol, akkor
ott az autopalya vege tabla, de sehol nincsen megismetelve a lakott
terulet kezdete nevu tabla.

: > 36. paragrafus 2. pontja viszont azt irja:
: >"A  belso  savon a folyamatos elozest vegzo, folyamatosan halado
: >szemelygepkocsi   akkor   nem   akadalyozza  a  mogotte  haladok
: >forgalmat,  ha  az  utra  engedelyezett  legnagyobb  sebesseggel
: >halad." ( szoszerinti idezet!!)
:
: Hol olvastad ? Legy oly szives es ird meg a pontos forrast. Minek

Ugyan nem en irtam, de en is erre a szovegre emlekeztem a vezetoi
elmeleti oktatasbol (1994-es allapot). A www.b-m.hu/kresz oldal alapjan
viszont ugy latszik, idokozben modositottak a jogszabalyt (szerintem
feleslegesen).


Udv,
marky

U.I.: jovo heten elvileg nem vagyok gepkozelben, gyakorlatilag majd
meglatjuk. ;-)
+ - Re: takarek (autoklub) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia opaque!

>-hogyan jelenhetett meg a reklamja a magyar autoklub 
>ujsagaban?
Hogy a Magyar Autoklub ujsagjaban mi minden jelenik meg,
azt hagyjuk... :(
A multkoriban felretettem egy szamot, mert volt benne
egy cikk, ami a technikai fejlodest ecsetelte, gondoltam,
beidezem, de ido hianyaban hagytam a francba. Lenyeg, h 
valami ilyesmi stilusban irodott. " vegyunk egy Ladat, es
hasonlitsuk ossze egy mai korszeru autoval, pl. Audi, VW,
Seat". Kerestem a lenti sarokban az (X) jelet, de nem
volt sehol...
Egyszoval vagy kisse elfogult a lap, vagy kisse szponzoralt.

--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: Citroen Evasion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Tibor!

>valamilyen konyvkiado vagy esetleg konyvesbolt 
>(talan Marothy) keszit ilyen konyveket, de nem tudom, 
>hogy Oket hol lehet megtalalni
A bolt a Nagykorosi uton (M5 bevezeto szakasz) van emlekeim
szerint. A pontos cimet, telszamot nem tudom, de
rendszeresen hirdetnek az ingyenes Loero magazinban 
(beszerezheto pl. benzinkutaknal). De megprobalhatsz
erdeklodni itt is:
http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9003694&uq=523
vagy http://psa.sysconfig.hu/.
Szeretettel varunk :)
--
Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Nana (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>ez is csak amolyan baromsag, amire minden hulye amerikait ra lehet 
>venni :))

Nana, vigyazz mit irsz az amcsikrol! Engem napokon keresztul szidtak a
listan mert hirtelen felindulasbol "lebuziztam" nehany amcsi
 tuning-orultet.... :-)

GERI
+ - gazos Wartburg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>gazos Wartburgot mar lattam is! (menni)

Ha egy "optikailag tuningolt" 2 utemu zold Wartburgot lattal gazzal
Zalaegerszeg kornyeken, abban Dacia motor van...

Udv!

GERI
+ - Warsava ablakok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Egy ismerosomnek van egy Warsawa elso szelvedoje es hatso ablaka. 
>Azt
>kerdezte tolem, hol talalhat olyan helyet, ahol ezeket ertekelik. En
>nem tudtam hirtelen mit mondani nekik, ezert Titeket kerdezlek, hatha
>van valami 5letetek. Ha igen, lszi ne tartsatok magatokban.

Egy otlet: esetleg keressetek egy Warsava tulajdonost, biztos 
megveszi  :-))))

Udv!
GERI
+ - Megjegyzesek + Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

*****************
>Kozkivanatra (Fogash legalabbis kerte :-))
Veszelyes, mert a vegen azt hiszem, en vagyok a KOZ... :)

***Te + Nasfay kollega. :-)
Es a hallgatag tomeg kepezik a KOZ(lekedok) nepes taborat...

Amugy fo vonalaiban egyetertek azzal, amit a formakrol irtal. DE AZ ALFA NEM
ROZSDASODIK!!!  :-)

***Errol jo lenne nem a sajat tapasztalatodat irni, hanem megkerdezni az utcai
jarokelok jelentos reszet... ;-)


Nekem egyebkent nem faj a formai fejlodes sem, tehat jo strategianak tunik a
Mercedes vonal abbol a szempontbol, hogy az egymas melle rakott
elodok-utodok evolucios folyamat eredmenyei. Az mar nagyobb gaz, hogy egy
aktualis C220ast nem birok megkulonboztetni egy S500tol...

***Ez utobbi a legnagyobb baj. Bar it szerepet jatszik az, hogy annak a
vasarlonak is el akarjak adni a Mercit, akinek nem telik S Klassera, de megis
azt szeretne -vagy legalabbis, hogy ugy hasson...
Ez mas oldalrol nezve azt is jelenti, hogy az ilyen tipusu vasarlo inkabb keres
egy 'olyan mintha' tipusu autot, mint egy kategoriajaban egyedi, de megis
haromagu csillagot viselo autot. A MB szerint ebbol a tipusbol van tobb, mert
igy tudja eladni az autoit...

A Citroenre egyszeruen nem eleg erett a vilag.

***Igazsag vagyon itten, kerem...
Sajnos ezert a Citroen is visszavett, mert hat a kapitalizmus ordoge...

Mostanaban csodalkozom, mikor
latok egy XM-et megbontva, vagy olvasok Joe leirasaibol, hogy tiz evvel
ezelott szeriaban milyen megoldasokat epitettek be ezekbe az autokba.
Elvakult alfas vagyok, de elismerem, hogy az Alfa a relativ hagyomanyos
mechanikat fejleszti/alkalmazza magas fokon (kiveve motorok).

***Keretik eszrevenni, hogy Fogash ur nemi negativ felhangokat hallat ALFA
ugyben! ;-)

A Citrom viszont egy
gyenge atlagos benzin (vagy egy hagyomanyos, de eleg csiszolt diesel) motor
kore epit olyan autot, amihez a szerelok 70%a hozza sem tud szolni.

***Ket dolog van itt: a Citroenekrol mindig elmondtak, hogy alulmotorizaltak.
Ennek oka a francia adorendszerben keresendo illetve abban, hogy a
filozofiajukban a kenyelem es a praktikum elsodlegesebb, mint a gyorsasag. (Nem
is tudom miert van Xsara WRC most)
A szerelok 70%-anak az a baja, hogy nem szereti a szakmajat es nem nez utana a
dolgoknak. En meg mindent meg tudtam csinalni -ha volt hozza szerszamom (nem AZ
!
Az van, de nem jo vele az autot szerelni. Inkabb masra hasznalom ;-)). Van egy
Haynes manualom meg jozan eszem + szemem es mindent meg tudok csinalni. /Itt
megjegyeznem, hogy nem kompjuter vezerelte autorol beszelek, hanem egy oreg
GSA-rol. A Xsara motortereben nem sokra jutottam, bar nincs is hozza konyvem./

Teljesen
uj megoldasok a felfuggesztesekre, a rugozas/lengescsillapitasra, a
kormanyzasra, stb.

***Volt igaz ez regebben. Hatha a C6 dob megint valami nagyot...
A BX-eken levo elso pseudo McPherson felfuggesztes nagy visszalepes a GS-hez
kepest. A C5-nel a fek levetele a hidraulikus rendszerrol egyenesen hiba!
Az igazsag az, hogy a mai hagyomanyos rugos kocsik elertek azt a szintet, amit 
a
Citroenek mar 20-25 eve tudtak (ha kenyelemre hangoltak oket es nem gokartszeru
filingre). A rugosok egyetlen baja ma mar, hogy nem tartjak a magassagukat.
Apropo, anno volt valami Lancian olyan hatso teleszkop, ami felpumpalta magat.
Mi van ezzel?

Attila
+ - Haho ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:> Mennyire kell nehezen jarni egy seat valtojanak? 

Nekem nagyon konnyen jar, mert automata :-)))


Szep napokat: Antal Attila
Seat Leon 1.6 Aut.
+ - Re: Fw: E-Type, vigyor, A.L.F.A. (#1861) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Aki meg nem tudja az Alfa az Anonime Lombarda Fabrica szavakbol kepzett
> mozaikszo
> Anonima Lombardiana Fabbrica di Automobili, vagyis Nevtelen Lombardiai
> Autogyar, mellesleg az uriember, akivel az alapito tarsult, Niccola Romeo

Helyesen Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Nem szo szerint ertendo a
,,nevtelen'', az a cegforma megnevezese. Mint Lombard Autogyar
Reszvenytarsasag, bar nem biztos, hogy errol a cegformarol van szo.

Ed
+ - Re: baleset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezen akadtam fonn eloszor. Milyen termes? Emberekrol beszelsz, akik mar
nem
> elnek es jobb sorsot erdemeltek volna...

OK, bocsanatot kerek, valoban kulturaltlan fogalmazas volt a reszemrol.


> Hogy pontosan mi tortent, azt szerintem senki nem tudja, a 200-at honnan
> veszed? Bulvarlapokban irhattak ilyet, de az igazat senki nem tudja, a
> sebesseget 110-120 korulire becsultek ami ugyan igy is szabalytalan, de
> messze nem  200. Felreertes ne essek, en is tudom hogy o volt a hibas, de
> ezt a sorsot senki sem erdemli meg, Es ami a legjobban zavar, es amiert
ezt
> levelet is irom, hogy hianyzik a leveledbol a szomorusag, reszvet,
kegyelet
> az aldozatok es hozzatartozoik irant.

A sebesseget a rendorsegi, illetve MTI kozelmenyekbol veszem, (ott "nagy
sebessegrol" illetve "jelentos sebbesegrol" beszelnek, a 90<>110 eseten ezt
nem szoktak mondani), a 200 tobb hiradasban is elhangzott (pl. MTV Teletext
adasa, bulvarlapokat nem olvasok), plusz a roncsokat megnezve sem tunt
kicsinek. "A rendorseg szerint a balesetet a gyorshajtas es a vizes ut
okozta" (MTI)

A reszvetrol, lehet, hogy nem jutott at a levelen, de sajnos pontosan ezt
akartam kifejezni: 6 ember teljesen feleslegesen halt meg. Es sajnos pont
egy olyan esetben, amely "be nem kovetkezhetosegerol" oly sokszor van itt
szo: "Uralom a kocsimat, jok a reflexeim, nem rizsbadogbol van a jarmuvem,
semmi bajom sem lesz stb." (Pedig ha jol tudom itt egy CL500 es egy Toyota
RAV4 volt, egyikrol sem mondhato, hogy nem lennenek aktiv es passziv
piztonsagi elemei.).
Es pontosan ezert irtam, hogy a meg elok figyelmet egy kicsit rairanyitsam
erre.

Megegyszer bocsanat, ha valakit megbantottam emiatt.

Szabolcs
+ - Re: Evasion gepkonyv, Mondjunk 10 rossz pontot (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Eloszor is Csillag Tibi kolleganak Evasion ugyben:
Gratula a gephez, kb. egy eve en is tortem a fejem
ilyesmin, aztan Vito lett belole...

C Evasion = PUG 806 = FIAT Ulysse
Ha a Citroentol nem tudsz gepkonyvet szerezni, 
probald meg a masik ket markat, legalabb 99,5%-ban,
(na jo, a PUG es a Citrom 100%-ban) megegyeznek,
Ugyanigy a kishaszongepjarmuveik is megegyeznek,
valamint az uj buszlimuzinok is azonosak,
bar allitolag a FIAT a dizelekbe nem HDI-t, hanem
JTD-t rak ujabban... tenyleg, egy hozzaerto leirhatna
a ketto kozotti kulonbseget!

Mas tema:
Mivel mindenki agyondicserte mar a sajat es porig alazta
mindenki mas jarmuvet :-) , szeretnek egy uj korkerdest
inditani:
Keressunk 10 hibat a sajat autonkban!
Itt nemcsak a meghibasodasokat ertem, hanem olyan hibakra is
gondolok, amik szubjektivek, lehet, hogy mas eszre sem venne.
Elsokent leirom (fel ev es 12ezer km tapasztalata alapjan)
az en hibalistamat, tehat MB VITO 108CDI 6 szemelyes:

1:Rossz uton idegesito csattogas a felfuggesztesek tajarol
  (ezt meg fogom nezetni a szervizben, ha lesz idom otthagyni)
2:Feket puhanak erzem, pumpalasra kemenyedik csak fel
  (ua., mint az 1. pont)
3:Az ablakmoso tartaly (7literes) visszajelzoje 50%-tol villog
  (qrva zavaro, foleg, hogy egy ilyen bagatell erzekelo, leg-
   kozelebb majd egy fontosabbat sem veszek idoben eszre miatta)
4:Zarakat nehez kulccsal zarni-nyitni
  (mindig ugy erzem, most fog eltorni)
5:Rossz uton nagyon dobal terhelve, teher nelkul is
  (ugy kell nekem, miert vettem teherautot)
6:Az ajtozar elromlott, benzinsapka zar elromlott
  (garanciaban javitva, cserelve, allitolag tipushiba)
7:Motor gyenge (82 LE, tudom, en valasztottam, de nem tudja
  a gepkonyv szerinti vegsebesseget, a 165 km/h-t)
8:A kozepso szellozoket jobb-bal nem lehet egyenkent nyitni
  (megszoktam a PUG-ban, ha csak nekem van melegem, akkor
   csak magamra iranyitom a szellozest)
9:A bena Mercis lab-kezifeket nem tudom megszokni!
  (tudom, ez ilyen, de akkor is! az utcank elejen van egy nagy
   emelkedo, ahol a foutra csatlakozik, kezifekkel kellene 
   indulni sokszor)
10:Ez az atalakito hibaja: az elvalasztas fix, nem kiveheto
  (hiaba 2,2 m a rakter hossza, ha meg van felezve)

Na mara ennyi, nezzetek at argus szemmel az autoitokat!

Udv.:   Jozsi (VITO 108CDI)
+ - Nevtelen?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Anonima Lombardiana Fabbrica di Automobili, vagyis Nevtelen Lombardiai
Autogyar, mellesleg az uriember, akivel az alapito tarsult, Niccola
Romeo
nevre hallgatott... :)

Ugye ez a forditas csak vicc? Az Anonima nem Nevtelen-t jelent...
Es egy par ev eltelt akozott, hogy az A.L.F.A.-bol Alfa-Romeo lett

Udv,
Npal
+ - Re: turbositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

> Mar csak azt kellene elarulni hogy mit is akarsz turbositani!!!!!!!!!!! 
> :-( :-\

A Mazda 626-omat. Ugyanis van egy csere motor 2.0-as, nem baj ha
3000km utan a hajtokar kijon az oldalan :)))

> Szerintem egszerubb ha rogton turbos autot veszel ha arra vagysz. 

En is ezt szeretnem,de sajna .... :((((
> Lenyegesen olcsobb
> mint atalakitani,( beepiteni) es mukodni is fog! Biztosan tudod, hogy 
> mibe akarsz belevagni??? :-\
> 

Tudom mibe akarok belevagni :)) Ezert kertem 1-2 tippet.
Szerintem nagy gond csak akkor lesz, ha az ontveny galleria vegere
nem tudom felszerelni (ertsd: nem fog elferni a motorhazban,pl. hozzaer
az alvazhoz, vagy kitudja).

> Udv,   Triznyak
> 

Forumokat,valamit nem tudtok ahol infok vannak?

Udv,Gyu
+ - Astra tores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > "Az Astra ripityomra tort a 4 ajto es a teto maradt epen, minden
> > mas osszetort rajta. Az A4-en egy dionyi horpadas volt a gepteton
> > es leesett a rendszama.

>  " Nekem a Vectrat torte ossze egy Focus hatulrol ugy, hogy a
>  csomagtartot nem lehetett kinyitni. Szerintem a kocsik eleje mindig
>  jobban meg van erositve, mint a hatulja.
 >avi
------------------
Ezek szerint a Golf II-es hatulja super plus ultra erositett, mert az 
Astra eleje is ugy nezett ki mint a hatulja! A Golf meg sajat laban ment 
tovabb. :-)

Fogashnak :  Jol sejtetted! Szerencsere ver nem folyt. (Bar az Astras 
emberrel szemben voltak ilyen szandekaim! :-( )

Udv,   Triznyak
+ - Ellenorzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  "Tehat allamilag, rendorsegileg tamogatjak a szabalysertest" tegnap
>  jartam Bernecen es visszafele vagy 10 rendor egymas hegyen-hatan, es
>  valogatas nelkul allitgattak meg az autosokat. Na ez most a szolgalat
>  vagy a vedelem? En nagyon ruhellem az onkenyt, amit egy gyakorlatilag
>  ellenorzes es fellebezhetoseg mellett "ezek" folytatnak. Ezek
>  "folytatolagosan elkovetett botranyokozok"!
 >avi
-------------
En bizony orulok neki, ha ellenoriznek!!!! Raadasul valogatas nelkul! 
Milyen alapon valogatnanak? Az diszkriminacio lenne. ( az erintettek 
ombucman-ert kialtoznanak) Erdekes, ilyenkor az egesz varosbol eltunnek 
a szakadt Ladak ( nem altalanosan a Ladarol, hanem a szakadtakrol van 
szo), es tarsaik, az esznelkul szaguldozok, a jogositvany, biztositas es 
forgalmi nelkul kozlekedok!!! ( nagy tobbseguk kisebbseghez tartozik)
Nehany hete az elelmiszer bolt parkolojaba beallt egy Roma "ur" a 
gusztusosan apolt Ladajaval, az uzletben Borsodi sort kert. Az elado 
ramutat a ladahalomra, es mondja neki- ott van minden sor valasszon.
Mire O" - nem tudja kivalasztani, mert nem tud olvasni!
A jogositvany megszerzesenek alapfeltetele a 8 altalanos! Ezek utan 
kerdezem, hogyan jutott jogositvanyhoz, ha egyaltalan volt neki?

Felreertesek elkerulese vegett, termeszetesen ez barmely masik 
embercsoportal is megtortenhetett volna! Szo sincs rasszizmusrol!!

Udv,   Triznyak

Ui: A "varos" nem Budapest!
+ - Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Mas. Tegnap kaptam egy ujabb felszolitast nyilatkozattetelre, hogy ki
vezette a kocsit xx idoben. Egy trafi-gyanus esetre >emlkeszem, a Mogyorodi
uton egy Opel Vivarora (na ez nem szemetseg, amikor direkt alcazzak a
rendorautot, mintha valami maffiara vadasznanank titkosszolgalati
modszerekkel?), az oram szerint kb. 80-nal mentem. Na mit csinaljak?
Szerintem ez mar jogsibevonas lenne. Van valakinek otlete? Hangsulyozom, aki
ismeri a Mogyorodi ut tesco melletti szakaszat, tudja, hogy >sem
gyalogosatkelo nincs, sem bonyolult keresztezodes, raadasul 2x2 savos, tehat
siman belteruleti foutnak lehetne nyilvanitani, amin 70 is lehetne a
megengedett.

Nem vagy koteles nyilatkozni a pontos szemelyrol, ha csaladtagod, ugyanis
magyarorszagon az ember nem koteles tanuskodni buntetoeljarasban csaladtagja
ellen.

Teeby
+ - OFF Nigeriai levelek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OFF
Hi mindenkinek!
Nem tudom hogy ezek a barmok honnan a fenebol
kerulnek a listara, egyaltalan honnan szerezhetik
meg az email cimeket. A HOTMAIL-es cimemet pl.azert 
nem hasznalom mert tele van szemettel, ilyenekkel
is mint ez. Hogy lehetne ezeket ugy kikuszobolni
hogy meg a JUNK MAIL-es mappaba se keruljenek?
Nem lehet ezeket egybol visszafordittani ugy, hogy 
meg se kapodjanak?
Egyebkent ezek az afrikai ihletesu levelek mar annyira
elterjedtek mindenhol Europaban is, hogy nem hiszem
hogy meg valaki bedol nekik. Mind egy kaptafara
mennek, csak a korites mas egy kicsit. A
rendszervaltas utan nehany evvel, mikor ez a "moka"
indult, tonkretettek
egy par szerencsetlent, aki a kapzsisagatol nem latott
az orranal tovabb es kello ovatossag nelkul mentek
bele a kapcsolatfelvetelbe. A lenyeg hogy megprobaljak
megtudni a bankszamlaszamodat aztan leszippantani rola
amennyit csak lehet, vagy egy allami tisztviselo
megvesztegetesenek szuksegesegere hivatkozva kicsalnak
par szaz vagy ezer dollart elolegkent, aztan
felszivodnak a semmibe. A varhato nagy haszon-kis
munka remenyeben ezt nehanyszor el is hittek.
Legjobb ha nem is valaszoltok nekik, vagy ha nem
birjatok megallni, akkor kuldjetek el oket a halal
f@sz@ra...
G.Laci Zoltan

__________________________________
Do you Yahoo!?
SBC Yahoo! DSL - Now only $29.95 per month!
http://sbc.yahoo.com
+ - Kozlekedes ~ vitastilus? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

majd ket hetig nem voltam levelezes kozelbe, igy csak most reagalok 
a "Rodeo a kozutakon" cimu felvetesemre erkezett valaszokra.

Mar az elso level megirasa utan rajottem, hogy tevedtem. A
cimmel kapcsolatosan mindekeppen, mert mint azt a reakciok
bizonyitjak sokakbol indulatos reakciot valtott ki. Ezert az olvaso
tobbseg elnezeset kerem, feleslegesen borzolta a kedelyeket.

Tobben emlitik, hogy en hudejo vezetonek kepzelem magam,
de majd rajovok. Oket szeretnem arra megkerni, hogy mutassak
meg azt a levelemet, amiben en ezt leirtam! Ugy gondolom, hogy
velemenyuk illetve iteletuk alapjan OK mindenkeppen arra hivatottnak
erzik magukat, hogy masok felett itelkezzenek, ergo tobbre tartjak
magukat. En ezt nem teszem, de a velemenyem mellett kitartok.

Sokmindent megtettem, hogy felkeszuljek es tovabb kepezzem magam.
Voltam a Hungaroringen, voltam csuszos treningen, fekeztem 200-rol
nullara, csuszkaltam parkoloban stb. Valamit aktivan tettem azert hogy
megismerjem magam es az autot. Es megis, amikor (neha) pesten jarok
csak csodalkozok, hogy mindenki mennyire szaguld, siet. Nekem ez a
tempo gyors, es ott ovatosan megyek, mert tudom hogy a varosi cikk-
cakkozas nem nekem valo. Ennyi.

Nekem az auozas nem A-bol B-be valo eljutasrol szol. Nincs szuksegem
autora a mindennapi kozlekedeshez. Csupan oromforras. Ha autozok,
akkor csak en dontom el hogy mikor indulok es mikor erkezek meg.
Nincs gyermekem, csaladom, fix munkaidom.
Be kell valljam kicsit kicsit felek az A-bol B-be, a leheto leggyorsabban, 
idore igyekvo autosoktol, barmilyen hetkoznapi is a dolog!

Azt hiszem hogy a kozutakon es az eletben is az elni es elni hagyni elve
kell ervenyesuljon. Aki azt hisz hogy joga van megvedeni magat valami
veszelyel szemben, es ugy indit, hogy odavag, az vajon hol all az
erkolcs es az inteligencia fokan?

Nasfay Zolinak:
Elsore nem hittem el, hogy a leveledet, amiben "fikazol" nem csak 
nekem kuldted, hanem a lista nyilvanossaganak is. Naiv voltam.

Mint korabban irtad, neked is volt egy az enyemmel hasonlo 
kategoriaju Porsche-d, de mivel (mas indokok mellet) telen nem vallt be 
munkabajrasra, ezert egy ev multan eladtad.
Gondoltam te is azert vettel egy sportos, eros autot hogy hasznald.
Igazan meglep, hogy pont te biralsz, meghoyya meglehetosen lenezo
modorban. Szerintem ugyanis kettonk kozul en mertem fel helyesen,
hogy milyen autot szeretnek, engedhetek meg magamna es  tudok is
hasznalni.


Tamas


---
        Mitsubishi 3000GT VR4
---
+ - Re: tali meg egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> 
> Feri leirasa a keramia magneses monopolusrol isteni! ;-)
> 

Koszonom, ez jol esett :-)

Feri
+ - Re: takarek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Gyanus volt a cucc szamomra is, ezert is kerdeztem ra...
> es koszonom mindenkinek a valaszt.
> A kovetkezo naiv kerdeseim lennenek meg:
>   -a fogyasztovedelemnek nem kellene hivatalbol eljarnia?

Az ide vonatkozo torvenyekben nem vagyok igazan otthon, de valoszinuleg 
csak akkor lepnek, ha valaki bejelenti, addig nem tudnak rola. Meg az is 
lehet, hogy ez is ugy van, mint a csodagyogyszerek eseteben, hogy ha nem 
art, akkor lehet arulni.


>   -hogyan jelenhetett meg a reklamja a magyar autoklub ujsagaban?
> 

Ugy, hogy fizettek erte. Az autoklubrol meg amugy is meg van a 
velemenyem, de ez mar egy mas kerdes. (Pl milyen alapon pereskednek a 
tagok penzen a parkoloban nem fizetok mellett?)

Feri
+ - Re: takarek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Triznyak< wrote:
>> a "jelen levo" autoszerelok nalam sokkal jobban tudjak, mit szolna az
>> injektor, vagy a diesel adagolo ahhoz, ha az uzemanyagban lenne nemi
>> hidrogen gaz. Ha jol emlekszem, nem lehet az injektoros autokat
>> atallitani gazra, es nem veletlenul.
> 
> ----------------
> Dieselnel kis mennyiseg nem okozna gondot, igaz hasznot sem, mert 
> sohasem jutna be a hegerbe. Az adagolobol, leven konnyebb mint a 
> gazolaj, a visszafolyocsovon rogton tavozna a tankba, onnan meg a 
> szabadba. Valoszinuleg az injektoros (benzines) motornal is ez tortenne, 
> csak nem jutna ki a szabadba a legkozelebbi tankolasig.

Hat, nem biztos, hogy orulnek neki, ha a benzintank tele lenne 
hidrogennel mogottem :-) De erre szerencsere nem sok az esely.


> A befecskendezos motorokat is lehet "gazositani" csak joval bonyolultabb 
> es dragabb mint karburatoros eseteben. (a gaz nem a 
> befecskendezoszelepeken keresztul  jut a motorba)
> 

En hiszek neked :-) Utoljara akkor kerdeztem szagembert errol, amikor 
meg Daciam volt, de mar abba sem erte volna meg beszerelni. A diesel 
BX-rol nem is szolva :-)

Feri

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS