Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2287
Copyright (C) HIX
2004-08-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Fekezes, elmeleti oktatas... (mind)  41 sor     (cikkei)
2 SZGyula autoja, ... (mind)  63 sor     (cikkei)
3 Skoda, Mazda (mind)  30 sor     (cikkei)
4 megallas (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Re: megbizhatosag (mind)  81 sor     (cikkei)
6 Megbizhatosag, kedvenc auto, statisztika (mind)  46 sor     (cikkei)
7 Alfa tartos teszt (mind)  57 sor     (cikkei)
8 re: en, meg az Alfa (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: fustfelho, mas (mind)  53 sor     (cikkei)
10 re: Re: mas (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Re: autopalyan jobbrol eloz (mind)  25 sor     (cikkei)
12 Statisztika (mind)  39 sor     (cikkei)
13 Statisztika, fekezes (mind)  80 sor     (cikkei)
14 mindenfele (mind)  63 sor     (cikkei)
15 Gumi meret (mind)  32 sor     (cikkei)
16 Alfa & megbizhatosag (mind)  87 sor     (cikkei)
17 statisztika (mind)  30 sor     (cikkei)
18 szij, lanc (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Atmeneti bucsu (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re: fek, tempo (mind)  37 sor     (cikkei)
21 en, meg a Ford (mind)  92 sor     (cikkei)

+ - Fekezes, elmeleti oktatas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> koszonom, tisztaban vagyok az autommal es az elmelettel.

Ez egy jo, nagyon jo hir :)))

> "Az meg, hogy neked egy 130rol veszfekezes halalkozeli elmenyt 
> jelent, semmi mast nem jelent, csak azt, hogy gyakorolnod kellene 
> ezt is." - ezt irta Fogash, erre irtak a fentit. ebben szerintem az van 
> benne, hogy 1x fekezik az ember ilyet, nem 20x. na erre irtam, hogy 
> 1x miert ne lehetne? teccikerteni?:)

Mert ha meg soha nem csinalta, eppen ebben az egyben van ott a 
riziko, hogy megcsuszik, kitor a fara, kormannyal fog jatszani, fejreall, 
stb.

Ket eset, ami szamomra erthetetlen:

1. A 7vegen csinaltam egy kis kort - Pozsony-Gyor-Budapest-Balaton-
Budapest-tuzijatek-Eger-Tokaj-Kassa-Krasna Horka-Rozsnyo-Pozsony 
1410 km. Kassa elott (Dargov) hatalmas hepehupak vannak, a 
legkisebb domb is magasabb, mint a Kekes. Elottem egy holgy Skoda 
Octavia SDI-vel - VEGIGFEKEZTE az egesz utat. Ilyen mezei userre 
celoztam - szerintem picit nagyobb domb eseten kigyulladt volna a fek. 
En 3-ban gurultam mogotte, egyszer se fekeztem. O vegig, volt ugy, 
hogy 10 percig mentunk lejton es vegig egett a feklampa + minden 
kanyarban.

2. tegnap meselte a baratnom. Vasuti atkelon hajtott at, 
termeszetesen korulnezett, lassan gurult, mikor a sinek kozepen volt, 
meglatta, hogy hatalmas sebesseggel rohan fele a vonat. Es hiaba 
vertem bele fejszevel a teoriat, hiaba vezet naponta 6 eve, hiaba 
minden, a reakcioja az volt, hogy allora fekezett es allt a sinek 
kozepen. Persze happy-end lett, mert masik vaganyon ment a vonat es 
50 meterre az atjarotol elkanyarodott a fenebe, de eleg brutalis... 
Konnyen el tudom kepzelni, hogy ilyenkor a motor is lefullad, mert 
sebessegben van es megertettem, miert van annyi vasutas baleset :((

Ennyit arrol, hogy mindenki tisztaban van az elmelettel...

Cs.
+ - SZGyula autoja, ... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gyula,

> Inkabb olyan stilusban vezetek, hogy ennek ne legyen szerepe. 

A gond ott van, hogy a passziv biztonsag elemei nem CSAK erted 
vannak, hanem azert is, hogy ha mas hibazik, te tudd kivedeni. A 
kozlekedes tarsasjatek, ezert a leggyengebb lancszem nem csak 
magara, de masokra is veszelyes. Hiszem, hogy nagyon jol vezetsz, de 
pelda (remelem soha nem fordul elo - velem igen - bar nem en voltam a 
szenvedo alany) - elotted fekez a kamion, mert jeges az ut, te meg ABS 
nelkul blokkolt kerekekkel rohansz fele (50 km/h sebesseggel). 
Megijedsz a nagy seggetol, pumpalsz a feken egyet es atcsuszol a 
masik savba, ahol frontalisan elkapsz valakit. ABS-el siman ki tudtam 
terni a kamiont, a mogottem levo - hiaba ment lassan es biztonsagos 
tavolsagot tartva - szembe kapta a 328-ast. Hiszem, hogy megfelelo 
gyakorlat es ABS eseten ez nem tortent volna meg.

> Hidd el, lehet, csak nehez. Mondjuk eddig egy balesetem volt, ott is 
> *hatulrol* jottek belem. 

En elhiszem. A jo statisztikahoz is szivbol gratula, bar van egy mondas 
a korsorol, ami kutra jar...

> Pedig se ABS, se semmi nincs a kocsiban. 

Lehet, hogy ennek ehhez semmi koze... Szarazon jobban szeretnem en 
is, ha nem lenne ABS. Viszont jegen hatalmas segitseg. Tudom, ez 
ugyanaz a tema, mint a hamarosan bekoszonto teligumi vita, evente 
kb. 3x futsz jegre. Ilyenkor viszont 3x van eselye egy totalkarnak...

> Volt egy masik majdnem baleset, ott hasonlo volt a szitu. En 
> megaltam minden segitseg nelkul a varatlan

megalltam :)))

> akadaly elott (nem 0.1 cm-rel), mig a mogottem jovo ABS, ESP es
> minden gizmo ellenere 10 meterrel elottem (elment mellettem) allt
> meg. Nem 160-rol, hanem 80-rol. 

erre szoktam mondani, hogy a technika es az emberi profizmus egyutt 
adjak a jo sofort. Csak az egyik SOHA nem eleg. Az olimpian is az nyer 
sulyemelesben, aki lokesben es szakitasban egyarant jol teljesit - ez 
analog helyzet. Hiaba van Porsche fek, ha fekezes elott a baratno laba 
kozott nyulkalt es hiaba 0,28 a reakcioideje, ha oreg Ladaban ul.

> Ezek a cuccok se csodaszerek, sot ha hamis illuziokat taplal az ember 
> (peldaul 'ESP-vel minden kanyart be lehet venni'), akkor meg karosak 
> is.

Ez tokeletesen igaz, de csak talalas kerdese. A legtobb embernek 
ugyse mond semmit a sok 3betus vacak, nem is csoda, ha a legtobb 
autoban mar nem lehet ezeket kikapcsolni, a mezei user nyomkal ossze 
vissza mindent. Viszont ha a marketingkatalogus alapjan kezd 
vezetni... brrrr.

> Mondjuk en azon ritka vezetok koze tartozom, akik a 
> fordulatszammerot is feleslegesnek tartjak...

Akkor nyilvan nem tartozol azok koze, akik elvezeti cikknek IS 
hasznaljak az autot. En inkabb a sebessegmerorol mondanek le, ha 
mar valamirol muszaj, a fordulatszammero a legfontosabb muszer :)))

Cs.
+ - Skoda, Mazda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Munchen rendorsege eppen most gondolkodik azon, hogy 
> valt BMW-rol Skodara (Fabia+Felicia). Pedig ugye BMW az 

Gondolom a Felicia helyett Octaviat akartal irni. A Felicia eletem 
legszornyubb autoi koze tartozott :((( 

> Tavolkeleten is kezdenek egyre hasznalhatobbak lenni a kocsik, 
> ugyanakkor egyre romlanak a klasszikus markak. Peldaul gyorsan 
> belekukkantottam ADAC ujsagba: Land Rovernel visszahivas ABS, 
> ACE es nem tudom mi miatt, VW-nel kormanymu miatt. Ami piros 
> lampa az atlag embernel (foleg, hogy ez csak egy honap termese)...

De legalabb van visszahivas, merik vallalni. Meg a Toyotanal is 
elofordult visszahivas, pedig a szentirasod szerint az eletben el nem 
romlik :))) Egyebkent multkor olvasgattam a visszahivasokat es 
szerintem csupa aprosag, bar elsore szornyunek hangzik, pl. 
kigyulladas-veszely, de soha egy se gyulladt ki, most hivtak vissza 
valami 50000 Alfat, mert a motorhazfedel nem kattanik be egyre ha 
lecsapod es felnyilhat menet kozben, stb. Attol fugg, ki hogyan veszi 
ezeket a dolgokat... En pl. soha nem vennek koreai autot. Japant igen. 
Pl. szerdan este egy 140 lovas Mazda6 dizel volt a karmaim kozott es 
sok Alfas dolgot talaltam benne es kimondottan jo autonak talaltam, 
amit nem dobnek ki az ablakon. Ami nem tetszik, az az idetlen 
uleshuzat es a muszerek tul halvany megvilagitasa, meg az iras (km 
ora) betutipusa. Vagyis aprosagok. Maganak az autonak szvsz nincs 
hibaja. 

Cs.
+ - megallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Amikor egy autopalyaalagutban megallt a sor (en is) de a mogottem
> levo kamion mar alig-alig (csak ugy

Huha, ilyenre is emlekszem, eppen Csehorszagba tartottam Vsetin es 
Novy Jicin kozotti kanyargos uton, mikor egy lejtos kanyar vegen vasuti 
atjaroba futottam es jott a vonat. Mogottem egy teherauto lovakat vitt 
es nem tudott mogottem megallni, elkapta a kormanyt es 30 centire a 
sorompotol a masik savban allt meg, utana szepen visszatolatott 
mogem. Kiszalltam megkerdezni, hogy minden ok? O meg azt mondta, 
hogy nem akart elgazolni, az egeszet azert csinalta, nehogy a vad 
fekezestol elessenek a lovak es labukat torjek. Ilyen is van...

Cs.
+ - Re: megbizhatosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> az ADAC formedvenyeinek nem latom realis vetuletet azt kiveve, hogy 
> van egy tema, amiben le lehet huzni az Alfakat.

  Mar miert lenne formedveny? Jol definialt minta, jol definialt
eredmenyek. Eddig semmi baj. Analizise viszont nagyon nehez, tobb
okbol. De ha van jo alternativ otleted, kivancsian hallgatlak (ez
most nem retorikai kerdes).

  Csak a miheztartas vegett:

> AR klub tag vagyok, ahol van kb. 300 auto,

  Ez viszont egy kifejezetten *gyengebb* minta. Egyreszt ugye az
ADAC statisztika mogott minimum 10 000 kocsi all minden evben
minden tipusnal, ami azert statisztikailag *jobb* minta, mint
300 auto minden AR tipusra, minden futo evfolyamra *osszesen*.
Masreszt ugye AR klub tag nem veletlenszeruen lesz valaki. Azaz
a Te mintatban nagyobb bias van, mint az ADAC mintaban.
  Ebbol lehet sejteseket megfogalmazni, peldaul hogy az AR erzekeny
a jo es korultekinto szervizelesre, stb.

  De mivel kerdezte Gigi, itt van, hogy nalam mik voltak a szokasoson
kivul (olaj, fekbetet, stb.). Elso Mazda 323-t (86-os, 1.6i, 100 000
merfoldnel vettuk, 165 000 merfoldnel adtuk el):

- Probaltuk huzni a vezermuszij cseret, nem nyert. Motorcsere. Lerohadtunk
termeszetesen.
- Feltengely harang elrohadt, keson vettuk eszre, cserelni kellett
a feltengelyeket. Lerohadassal nem jart.
- 150 000-nel egyik hatso kerekcsapagy leegett. Lerohadas.
- Elso fektarcsak elkoptak, lerohadassal nem jart.
- Ajtozar elkopott. Lerohadassal nem jart.
- Gyujtas kapcsolo megkopott, amitol nem ment a ventillator es ablaktorlo
neha (inditozas utan nem jott vissza teljesen). Lerohadassal nem jart,
de jarhatott volna (motor felforralas varosban).
- Rozsda. Lerohadassal nem jart.
- Legkondi 3 ev alatt kiengedte a freont, ujra kellett tolteni. Lerohadassal
nem jart.
- Idonkent olajfogyasztas megnott, ezt egy filleres szelep csereje
mindig megoldotta (PC-valve?). Lerohadassal nem jart (menetrendszeru
olajcserenel megcsinaltak a betanitott segedmunkasok -- Jiffy Lube).
- Kipufogo csere (katalizator nem, de utana minden). Lerohadassal nem
jart, de majdnem. Hatos dobon jo 10 cm-es repedes (Tesco gazdasagos
hatso dob).
- Egyszer sikerult fekvo rendornel leverni alul, amitol serult egy
vedolemez (kozepso dobot vedte). Lerohadassal nem jart, de nagyon
rezonalt, igy szivas volt elmenni szereloig vele (52 +- 0.5 mph-t
kellett tartani).
- Fenyszoro izzo foglalat serult, ettol nagyon rovod ido alatt
tonkrement 3-4 izzo (nem fogta rendesen, ettol szetrazkodott).

  Mostani 323 (szinten 1.6i, de 94-es, bar ez meg a regi modell, 105 000
km-nel vettuk, most 135 000 van benne):
- Ajto nem csukodott rendesen, ettol *nagyon* beazott. Lerohadassal
nem jart, de iszonyu kellemetlen volt (felesegem neha 5 cm vizben 
ult).
- Radiator eltomodott. Lerohadassal nem jart, de a hiba felbukkanasa
es javitas kozott eltelt kb. 5000 km alatt neha csak 100-as tempot birt
a kocsi.
- Ulesallito fogta magat es elromlott, majd fogta magat es megjavult.
Lerohadassal nem jart, de bazi kellemetlen volt (anyosules legelol,
nem mozdithato).
- 2 fenyszoro izzo (raadasul egyszerre). Lerohadassal nem jart, csak
kellemetlen volt ejszaka izzot cserelni.
- Zarak esnek szet (egy mar szetesett, egy most fog). Lerohadassal
nem jart.

  Ennyi. Viszont tudom, hogy sok mindenre nem kepes a kocsi. Mar a
Thokoly utat se vallalom vele, inkabb elmegyek a Hungarian a Kerepesi
utig. Ha Budapesten jarnek sokat vele, akkor eszembe nem jutna 
*ezt* az autot venni. Autopalyara viszont elfogadhato. Varosban
turheto, de igazabol kerekparral jarok. Rakodni viszont nagyon lehet
bele.
  En tovabbra is allitom, hogy mindket auto jo dontes volt *szamomra*,
de csak azert, mert nem atlagos dologra hasznalom. Atlag autonak
nem ajanlanam (foleg katyus utakra -- ehhez alul van meretezve a
futomuve).

Gyula
+ - Megbizhatosag, kedvenc auto, statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok !

Statisztika: 
ADAC ide vagy oda, statisztikabol mindent ki lehet hozni, meg az 
ellenkezojet is. Es ahogy Fogash leirta a gondjait szeretett verdajaval 
az _egyeni_ problema, lehet jellemzo, de biztos van olyan Alfa tulaj, aki 
sohasem hallott azokrol a hibakrol. Bar a vezerlesmodosito 
tipushibajarol en is hallottam mar Alfas haverjaimtol.

Otthagy a kocsi: 
ha noi vezetok kozul valogatjuk a statisztika elemeit, tuti tobb egyedul 
vezeto not hagytak ott ut szelen verdak statisztikailag (a noi olvasok 
kerem ne kiabaljanak ram kigyot-bekat), mint pl HA-t olvasgato autost. 
Volt, h en is leallitottam lampanal a motort (a csomagtartobol vettem ki 
valamit, kellett a kulcs), es utana nem indult a kocsi. Eleg ciki volt, de 
motorhazteto fel, es le volt csuszva egy saru az oninditorol. 
Visszatoltam, es indult, csakhat ciki volt felretolni egy BMW-t a 
lampanal :-) Ez most akkor ut szelen hagyott a kocsi kategoria? Es 
igen, doglott mar meg a termosztatom is, raadasul zart allapotban, de 
futes kinyit (bar nyar volt) venti max-ra es 120C-os vizzel haza tudtam 
csordogalni, aztan 5 perc alatt termosztatcsere. Doglott mar meg az 
index erintkezese is, de WD40 es ujra a regi volt. A valtokulissza is log 
mar egy kicsit, de a valtas meg mindig _eszmeletlenul_ pontos! 
Nemhiaba, eleg kozel van a valtohaz a valtokartol :-) Viszont ilyen 
gondokkal is _szeretem_ a BMW-ket es ez a szerelem van meg az 
Alfasoknal, es nem erdekli oket a hiba. Baratnot / feleseget sem _csak_ 
tulajdonsaglista alapjan valaszt az ember. Kocsit sem feltetlenul. 
Persze azert is kedvelem a bajor markat,  mert hatsokerekes (es sajna 
nem sok alternativaja van a hatsokerekes verdak kozul, OK, a regi Alfak 
kozt is volt nehany) es az is benne van, hogy meg 15 evesen is 
eszmeletlenul sokat bir ki. Nem veletlenul van bajom a feluvegesedo 
fekekkel, es a hatso fek beteteit is surun kell cserelni (kezifek 
rendszeres hasznalata a kozlekedesben). Nem tudom, kinek milyen 
tapasztalata van egyeb autokkal, ha nagyon hajtja, de ahogy lattam a 
kocsik kozott eleg szivos darab ennyi idosen is. 
Ja es a masik: mi van, ha valaki a Golfot _szereti_? Alak, vagy 
barmiegyeb miatt? Ne szoljuk mar le a szoke felesegu autostarsainkat, 
mert a mi felesegunknek fekete a haja! Kinek mi tetszik ! Aztan utana 
eljen mindenki egyutt a kedvence hibaival, es fizesse ki az esetlegesen 
dragabb vetelarat, vagy a surubb alkatreszcsereket. 

De azert Fogash onvallomasa teccett :-)))

Udv,

Gabor
+ - Alfa tartos teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kulonben is gondolkodtam ezen iromany bekuldesen, de ezen ADAC vita
kapcsan mindenkeppen "tollat" kellett ragadnom.

Eloljaroban annyit, hogy ha valaki hasznalt autot vesz es ezen kivul
balfek szerelohoz - meg ha onhibajan kivul is - hordja az autot, akkor
sajnos legkevesbe lehet az autot szidni. Az hogy egy vezerlesmodosito
csere utan tizszeresre nojon az olajfogyasztas, akkora szereloi hozza
nem ertesrol ad tanubizonysagot, hogy az Alfa klubnak tuntetest kellene
szerveznie az adott szerelo elott es beperleni markahirnev rontasert.

De a fo mondandom.
Napokon belul eladosorba kerul a 4 eves 145 1.6TS Alfam. Mivel mar csak
3 het muszaki volt rajta, ugy gondoltam, hogy levizsgaztatom.
Tobben riogattak, hogy bizzak meg egy ceget, mert ugy is belekotnek
valamiben ha csak egyszeruen odaviszem egy vizsgaallomasra.
Vegul is nem volt kedvem plusz minimum 10-20 ezer forintot kifizetni
ezet egyszeruen csak odavittem.

Az kocsiban most van 160ezer km.
A futomuben a ball hatso kerekcsapagyat kiveve minden gyari, meg anno
Milanoban raktak bele (lengescsillapitok, lengokar...)
Hatul meg a gyari fektarcsa van es egyszer lett betet cserelve.
Elol a masodik tarcsat koptatom es a 4. garnitura betetet.
Az auto csont nelkul atment. Lengokar csere esedekes mar, de a
lengescsillapitok meg jo darabig elmennek.
Meg aksit sem csereltem. :)

A 160ezer km alatt egyszer allt meg velem egy legmennyisegmero hiba
miatt. Sargaangyal, szerviz, 1 ora alatt kesz, tovabb. (Persze, hogy az
alaktresz Bosch, Made in Germany de ezt hagyjuk)
S amiket csereltem 4 ev es 160ezer km alatt a fentieken kivul:
-1x vezerlesmodosito 100ezer km-nel
-1x vezermuszij
-2x "ek"szij
-az ekszij feszitoje sikitott, azt most szabalyoztak fel markaszervizben
8ezer forintert osszesen
-2x lambda szonda (mindketszer gariban)
-kipufogo
-ablaktorlo lapat (120ezer km-nel, addig birta a gyari!)
-alapjarati motor
-hatso ablaktorlo motor
-s persze szurok, olaj, gumik

S mentem vele oromteli 160ezer km-t Ukrajnatol Svajcig.
A feszes futomu nem okozott gondot, az olajteknot nem utottem fel, de
sajnos a kuszob es elso spolert eleg sokszor. Ezek tavasszal lettek
cserelve.

Most a 19ezer km-t futott ceges Pug206-tal jarok, de orom at-atulni az
Alfaba mig lehet. A valto pl. a majdnem uj Pugban erossen akadozik, az
Alfaban fele akkora utakon akadaly nelkul, kis tulzassal magatol ugrik
be a megfelelo fokozatba.

Udv,
Gabor
+ - re: en, meg az Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Fogash!

Reszvetem!
Regota az a velemenyem a szerelokrol, hogy 
Isten orizz az auto kozelebe engedni oket.
Csak ha nagyon muszaj.
Ebben csak megerositettel.

Udv: Arpi
Ps: nem, nem rohogok hangosan. Az
en koltsegvetesemet siman romba dontene egy ilyen
szerelo.:-((
+ - Re: fustfelho, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Fogash!

> Autot masolni nem lehetetlen, de annyira nem is egyszeru, mint tevet,
> szamitogepet, vagy dvd-jatszot. A kulonbseg csokkenhet, de mindig lesznek
> akik fejlesztenek, es mindig lesznek, akik masolnak. Remelhetoleg kereslet
> is mindig lesz az "eredeti" autokra, kulonben ok tonkremennek, a vilag meg
> megragad a tavol-keleti autoklonozok tudas/technologiai szinvonalan, aztan
> akkor tenyleg mindegy lesz, hogy Daewoo vagy Dacia, mert

Azert egy kicsit sarkitasz, amikor azzal bizonyitod az europai gyartok
folenyet, hogy az S Mercit hasonlitod ossze a Daewoo Matizzal.
Miert nem a Lexussal? Az osszemerheto vele... de minek? Mindketto jo.
A tavol-keleti sem mind Kia vagy Daewoo, vannak japanok is.
Azonos aru japan es europai autok kozott a kozep- es also
kozepkategoriaban mar nem ilyen egyertelmu, hogy korszerubbek az
europai kocsik. Altalaban a japanok muszaki tartalma is jobb, es
egyaltalan nem a dvd vagy az internet miatt :-). Az anyagminosegrol
nem is beszelve - ha mar a subjectben ott a fek, egy ilyen pelda: VW,
Ford - 20-40 ezer km fekbetet, 60-80 ezernel fektarcsa csere. Toyota,
Mazda - fekbetet ugy 80-100 ezernel, fektarcsa 240-300 ezernel. 4 eves
323 -asomat az eredeti fekbetettel adtam el, 86000 km -el, es meg jo
volt. Kb. Veled azonos tempoval szoktam autozni. Jobbrol elozni
viszont nem, ergo tobbet fekezek :-).

> a Mercedes meg az Alfa Romeo kihalasa utan marad a sarga irany.

Ez nagyon tetszett, megmosolyogtatott. Furcsa ezt a ket markat egy
mondatban latni. 
Eddig visszafogtam magam Alfa ugyben, de most leirom, mit gondolok
rola, meg ha nem is erdekel senkit.
Egy auto nem kizarolag motorbol, kipufogohangbol es dizajnbol kellene
alljon. El kellene benne ferni rendesen - hatul is. Kellene lenni
helyeknek, ahova az ember a cuccait pakolhatja. Fek is kell ra, ami
minden teszt szerint eleg gyenge. Az elektronikahoz is kellene erteni
az olaszoknak, mert nemcsak addig kell mukodni a dolgoknak, amig a
gyarban egyszer letesztelik (ez nem tulzas, Alfa rajongo ujsagirok
sajnalkoznak tobb cikkben, hogy mar a teszteles par oraja-napja alatt
izzok egnek ki, osszevissza pislakolnak a visszajelzok). Ne
potyogjanak csavarok a kocsibol. Es altalaban LEGYEN MEGBIZHATO, ne
menjenek tonkre olyan dolgok par ev alatt, mint pl. sebvalto.
Persze legyen egy auto szep is, ennek a kovetelmenynek a 156 megfelel.
A 147 nekem pl. nem jon be.

Csabi:
> Akkor most mit  el? Az elozo Alfaval 70e km alatt egyszer se
> sikerult az ut mellett maradnom a masikkal 54e utan meg mindig nem 
> sikerult. 

De azert mindkettovel volt jo sok baj. Nem maradtal ott sehol, mert
mar a legkisebb gyanus zajnal irany a szerelo, es temerdek penzbe
kerult. En inkabb annak a hive vagyok, hogy ne legyen gyanus zaj.

eMTybor
+ - re: Re: mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ezert megvettem a HP nyomtatot, aztan meg veszek hozza fillerekert
>> festekpatron-utantolto kit-et. Eddig tokeletesen bejon.
>
>  Igen, de te nem a tipikus felhasznalo vagy. Na meg szerencsed van,
>HP is 'fejleszt' kemenyen, hogy ezt ne tehessed meg...

Igen, pl. ujabb Epsonoknal mar egy chip van a tintapatronban, ami
szamlalja a kiadott tintamennyiseget. Ha kb. 5%-ra leurult (nem uresre)
akkor viszlat, hiaba toltik utana. Leteznek hekkek a vedelem 
megkerulesere, neha mukodik, neha nem, leginkabb nem.
Az USA-ban fogyasztovedok be is pereltek az Epsont "okos" tintapatronjai
miatt.

ON: 
letezik olyan, hogy 1 tarcsa+betet kombinacio hajlamos feluvegesedni,
egy masik meg nem? Nekem most csereltek 4 tarcsat+8 betetet. 
(a 2 ev folyamatos varosozas hegyes terepen megtette a hatasat)
Fekhatas meres szerint -eddig- teljesen OK az uj szett, csak nyikorog,
neha mint egy vasuti kocsi fekje, szubjektive gyengebb is.
Allitolag gyari tarcsa... Merjek ezzel hegyiturazni?

Udv. VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Re: autopalyan jobbrol eloz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Ha veletlenul a "turista" egy kicsit elobb eszmel, es megiscsak
>kihuzodik, mondjuk nagyjabol veled egyszerre...:-(

Nem egeszen ertem en ezt a dolgot. Olyan sokszor emlegetitek,
hogy ezert nem szabad jobbrol elozni palyan, de felmerul bennem
par kerdes.

1. A "turistanak" nincs belso es jobb oldali kulso tukre?
2. Ha van, nem hasznalja oket savvaltasnal?
3. Ha hasznalja is, nem nez legalabb felig hatra a sajat szemevel?
4. Hirtelen valt savot?
5. Elotte es kozben nem indexel?

Szerintem ha szabalyosan es korultekintoen valt valaki savot,
abbol nem lehet nagy problema. Foleg ha a hatulrol erkezo is
hasonlokepp viselkedik. Vagyis nem a "turista" mogott
kozvetlenul valt 2 savot egyszerre nagy sebessegkulonbseggel
(volt mar ilyenben reszem; "turistakent", varosban, kozepso
savbol akartam kimenni a szelsobe amikor a belsobol vagott
at index minden nelkul egy kamikaze), meg ilyenek,
hanem idoben kihuzodik, esetleg indexel jobbra.

Udv: Soma
+ - Statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Szoval nem, ADAC szerint nem 30-szor kellett volna lerohadnod. Erre
>> evente 1% eselyed volt.
>
> Akkor most mit  el? Az elozo Alfaval 70e km alatt egyszer se

Ez egyaltalan nem mond ellent az 1% eselynek...

> sikerult az ut mellett maradnom a masikkal 54e utan meg mindig nem

Pedig mintha eppen itt irtal volna egy szakadt ekszijrol... Persze 
nem az ADAC ment ki, tudom :)

> sikerult. Mellette magyar AR klub tag vagyok, ahol van kb. 300 auto,
> mindet nem ismerem, de bizton allithatom, hogy 100 autot ismerek,
> melyek kozul ebben az evben egy oreg karbis 33 es egy 1 eves 156
> maradt az ut szelen. A legtobb auto gyorsulasi versenyre jar es Alfas

Ez pont 2%, hol a problema?

> stilusban van hasznalva. Valahogy megis 100-150e km van bennuk es
> nem rohadnak le. Nem hibatlanok, de nem hagynak az ut szelen. Ezert
> szamomra az ADAC pedalozas vicces.

Szamomra pedig az vicces, hogy beszamolsz 2% lerobbanasrol, de az 
1%-ot sem hiszed el...

> Ebbol az kovetkezik, hogy ha apolom es rendben tartom, akkor is
> lerohad elobb-utobb. Ehhez mint ateista mernokember es
> szellemekben nem hivo egyen inkabb nem fuzok kommentart.

Hiaba apolod es enekelsz neki lefekves elott, ha pl. az 
elektronika bekrepal, ott fog maradni ateista mernoknek es hivo 
analfabetanak is...

> Koszonjuk a szentirast, majd megdumalom az autoimmal, hogy
> legkozelebb ezek szerint rohadjanak le.

Ha olyan statisztikat latsz, hogy a ferfiak 10%-a infarktusban 
hal meg, abbol mire kovetkeztetsz?
+ - Statisztika, fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

__Statisztika__
AR146:
Az ADAC statisztika nem a legjobb, sot egy statisztika sem,
hiszen adatokat osszesit, viszont ha _szandekosan_ nem akarnak
torzitani, akkor egyszerubb formaban mutatja a valosagot.
Lehet, hogy jobban kozelitene a valosagot, ha futott km.
alapjan, nem pedig evjarat alapjan keszitenik, meg persze sok
mas szempont is jatszik, de ha komolyan vegzik a statisztika
kesziteset, akkor valoszinuleg klaszter analizist is keszitettek, 
amely megadja a lenyeges szempontcsoportokat, de ezt Te is ismered.
(pl. a szin valoszinuleg nem legyeges szempont) Az tipus es evjarat
viszont egyertelmuen az.
Szinten statisztikai adat at, hogy hanyan halnak meg evente 
balesetben. Egyinileg termeszetesen "javithatod" a statisztikat, 
ha pl. nem vezetsz ittasan.
Ugyanez vonatkozik a megbizhatosagra is, pl. ha karbantartod az
autodat.
(Mit csinal a szoke no, ha furcsa zaj jon a motorból?
- Felhangosítja a radiot. )

>Ebbol az kovetkezik, hogy ha apolom es rendben tartom, akkor is 
>lerohad elobb-utobb.
Nem.

Engem egyebkent meglepett, hogy 1977 ota az autok megbizhatosaga
kb _50%-al csokkent_!!! 

Mas: szerintem egy 4000km-es autopalya hasznalat nem jelent annyi
terhelest az autonak, mint 2000km varosi kozlekedes. 
(Autopalya: egyenletes terheles/motoruzem, keves valtas, egyenletes
utpalya)

__Haszon__

>rizsa rizsa rizsa. minek gazdasagi analizisekbe bonyolodni egy ilyen 
>egyszeru keplet eseten????? Adva van egy model X euro aron. Az egyik 
>nap az ara X-1500 euro lesz ergo a gyar/halozat/szalon vesztesege 
>1500 euro. kesz, ennyi.
Kozgazdasagtant ugye nem tanultal.
pl.:
Gyartosor felszerelese+fejlesztes (fix ktg.) 1.000.000.000 EUR
Egy auto eloallitasi koltsege 10.000 EUR (valtozo ktg.)
1. 20.000 EUR aron el tudsz adni 100.000 autot
2. 18.000 EUR aron el tudsz adni 200.000 autot
1. eset nullszaldo
2. eset 600.000.000 EUR nyereseg.
A jelenseget arrugalmassagnak hivjak.
(Nem okoskodni akartam, de az elet igy mukodik. A peldaban egyebkent 
arrol van szo, hogy korabban a Golf-nak volt presztizse, amit arban
ervenyesiteni tudtak, ez mara gyakorlatilag megyszunt.)
Ez a presztizshiany fogalmazodott meg Fogash velemenyeben.

__Fekezes__
>Hehe. Szerinted nem akkor lassul a kocsi legjobban, ha csuszik? Az ABS
>a kozhiedelemmel ellentetben rontja a fekhatast. 
Ma mar csak _minimalis_ mertekben rontja.
Ez mar azzal is ellensulyozodik, hogy a sofor _mer_ azonnal padlofeket
nyomni.
>Ha csuszashataron/csuszassal fekezel akkor lassul a legjobban. Csak >ezt egy k
oca sofor egy kozepes autoval nem tudja megcsinalni. Neki >jobb az ABS.
Akkor most csuszva vagy csuszashataron?
Azt egy profi sofor profi autoval sem tudja megcsinalni, amit az ABS.
Ugye lattal mar F1-ben profi pilotat profi autoval allo kerekkel
fekezni!
Vagy neked van 4 labad negy pedallal a 4 kerekhez? :)
>Vegig kezben volt a kocsi, egy pillanatra nem
>kerult ki az iranyitasom alol. 
_Ha_ csuszott, _akkor_ bizony nem volt az iranyitasod alatt,
legfeljebb arra csuszott, amerre menni szerettel volna.
>Es belegondoltal mekkora ho keletkezik 160 - 0
>veszfek kozben? Akar a fek is fustolhetett.
Kb. az auto mozgasi energiaja, ami kb. 1,2 MJ :)
A vegerol pedig lemaradt a :) jel.

A levelem tartalma a sajat velemenyem volt, senkit nem kivantam
megserteni en nem kivanok vitaba bonyolodni,
Attila
Audi 100, de mar nem foglalkozik vele az ADAC, es o sem az ADAC-al :)
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Fogash:
Ez a "halalkozeli elmeny" tulragozasa, es az (altalad
igaznak velt) igazad bizonygatasa mar nagyon eroltetett.
Miert faj beismerni azt, hogy agressziven vezetsz, es
hogy akik "csak" 100-zal kozlekednek, azok huzzanak
eloled a sunyiba! Ennyi... Es akkor nem kell magyaraznod,
es onmagadnak ellentmondanod.
En is szoktam jobbrol elozni, en is szoktam a masikat
"tolni", ha az kivagodik elem mikozben en elozok, de nem
dudalok, max egyszer rahuzom a reflektort, hogy "ha mar
kiestel elem, akkor menj!". Lehet bunko magatartas, de en
legalabb nem magyarazkodom.

Viszont tegnapelott Kaposvarrol mentem Nagykanizsa fele,
es kb. 80-nal (70-es tabala van kint), megeloztem egy
elottem lassabban halado (70-nel lassabban) autot, es
mivel jottek szembe, ele soroltam vissza, hogy a masodik
autot ne kenyszeritsem fekezesre, es nekem se kelljen
nagyot fekeznem. Ekkor aki moge(!!!) besoroltam,
elkezdett mutogatni. :o| Gondolom azert, mert a csalad
benn ult a kocsiba, es hogy meg mutassa: "apuka most
megegrecirozza a mogotte gyorsabban kozlekedoket". Ennek
ertelmeben egyszer csak belefekezett, holott az elotte
haladok nem fekeztek, hanem haladtak tovabb. Ekkor
jeleztem finoman neki nemzetkozi karjelzesekkel a
velemenyem, es a kovetkezo elozesi lehetosegnel
elkerultem. Amikor megeloztem, hirtelen lelassitott,
valoszinu felt, hogy rasatuzok en is (lehet olvassa
a listat, es az autopalyas retorziotol felt???). En
kicsit visszalassitottam, mert jott egy 50-es tabla,
aztan elhuztam.
Kerdem en: egy 40-50 ev koruli embernek hogy lehet annyi
esze, hogy indokolatlan hirtelenfekezessel veszelyezteti
nem csak a mogotte haladokat, hanem ezaltal a kocsijaban
ulok testi epseget??? A kocsi tipusat, es a rendszamot
nem jegyeztem meg, pedig itt most publikalnam...

Fogashra visszaterve: sajnalom a kocsidat, ebben az
esetben en mar regesreg eladtam volna a kocsit, es
helyette vettem volna egy masikat (masik alfat). Ennyit
nem er meg szerintem.

Mas, sex69 irta:
------------------
Gyorshajtas 2: Kolcson kocsi, tulaj benne ul, sir, hogy
ne menjek 90 -nel gyorsabban. Ekkor akkora hibakat
kovettem el, mert nem ereztem a sebesseget. Elaleltam
vezetes kozben, mert ez nekem nem volt sebesseg. Amikor
meg eloztem volna nem ereztem a tavolsagot, stb ... En
hozza vagyok szokva a 160 -hoz. Ekkor mar minden
tavolsagot ismerek, sok minden elojott mar. 90 -nel
ezeket a tapasztalatokat ujra meg kellene szerezni. Nem
koti le a figyelmemet ez a kis sebesseg, mert annyi idom
van gondolkodni, stb ...
------------------
No comment, no cry... :o))))

Adam :o)
Seat Toledo 1.6i

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 202.182-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Gumi meret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HAliho!

Tervezgetem felni+abroncs beszerzeset jovo tavaszra, de
eddig akit megkerdeztem, mindenki mast mond. :o|
195, vagy 205 szeles abroncsok kerulnenek 15 colos
felnikre, aminel ket gondom is van:
1. Milyen szeles lehet a felni? 7, 7.5, 8, 9 col?
Elmeletileg a 195-hoz a 7-7.5, a 205-hoz a 8 colos a jo.
2. Sokan mondtak, hogy a kocsi viszonylag kis tomege
miatt (kb. 1000-1100kg uresen) a szeles gumik "uszni"
fognak a nyomvajus utakon. Ezt nem igazan ertem, hisz a
kozel azonos tomegu golf 4 a 205-os gumikkal nem csinal
semmi ilyet.
Mitol "uszhat" egy auto az uton, szaraz utviszonyoknal?
Tapasztalatok alapjan melyik gyarto, mely tipusat
ajanlanatok, aminek jo az "oldaltartasa", mivel elegge
kanyargos utakon jarok.
A mostani az 13 colos, michelin. Az utobbi idoben nem
vagyok megelegedve vele, annak ellenere, hogy kb. 3 eves
(teligarniturat is hasznalok), kb 40.000 van benne, es a
profilmelysege meg teljesen megfelelo. Ennek ellenere
konnyen megcsuszik fekezeskor, es kanyarokban tolja az
orrat. Tesztelgettem, onnan tudom.
Ja, a leendo abroncsok merete: 195/50 R15 vagy 205/50 R15
Tudom, az utobbi nagyobb kb 8-10mm-rel atmeroben, de a
valtomeretek kozt benne van.
A valaszokat elore is koszonom!

Adam :o)
Seat Toledo 1.6i

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 202.182-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Alfa & megbizhatosag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Meselj arrol is hogy ket korzikai ut kozott milyen javitasokat 
kell 
> vegezni az auton.

A ket ut kozott autot csereltem, de lassuk:

TSpark korzikai ut utan:
1. Bal első tompított - az utolsó ELTA egy hónapot sem bírt ki. A 
helyére 
Tungsram Megalight került. 
2. A jobb hátsó belső tompított cseréje Tungsram-ra. 
3. A jobb oldali Philips H1 reflektorizzó cseréje Tungsram-ra. 
4. A hátsó ablakmosó gumicsövének javítása. 
5. 80000 km ellenőrzés, olajcsere. 
6. A Matador téli gumi felrakása a JTD gyári felnijére. 

JTD a sziciliai ut elott:
1. 2x izzócsere (tompított) 
2. Az autó ellenőrzése, átnézése a vetel utan
3. Téli gumik cseréje, gumijavítás 
4. 30000 km ellenőrzés, olajcsere, szűrők cseréje 
5. új Pirelli téligumi, szerelés 
6. Műszaki vizsga, zöld kártya 
7. Lengokarok, gombcsuklo - csere, kezifek zsirozas
8. Elszakadt feltengely gumiharang 
9. uj kupplung, elso fekbetetek 
10. Uj nyari gumik, Kléber Dynaxer DR 
11. Jobb első ablaktörlő 
12. Kilyukadt szervocso - csovek csereje

A 7. pont az en hulyesegem, gombcsuklot kellett cserelni, de rosszul 
forditottam le es lengokart is csereltek, persze kiszurtak a rossz 
gombcsuklot, igy az is cserelve lett.
A 9. pont a meg nagyobb hulyesegem, a kupplungnak semmi baja nem 
volt, csak annyira szaraz volt, hogy eleg lett volna megkenni, 
viszont 
ha mar szet volt szedve, csereltettem (8 munkaora...)

Mindent filleres alapossaggal vezetek, sot, a honlapomra is 
felteszem, 
nem akarok en semmit szepiteni...

> Fekpofakat es hasonlo rendszeresen cserelendo
> kopo alkatreszeket persze ne szamitsuk ide.

Bocs, mar felkerult, de miattad csinalok ilyen listat is:

TSpark korzikai ut utan:
1. A hatso ablakmoso gumicsovenek javitasa (megkemenyedett a cso 
az 5. ajtonal, ezert egy 10 centis darabot betodtam)

JTD a sziciliai ut elott:
1. Lengokarok, gombcsuklo - csere, kezifek zsirozas
2. Elszakadt feltengely gumiharang 
3. uj kupplung, elso fekbetetek 
4. Kilyukadt szervocso - csovek csereje

Sok? Keves? Nem tudom, ertekelje mas...

> Valamelyik Alfas tarsunk web oldalan olvastam a par eves kocsin
> felmerulo sebessegvalto es egyeb problemakrol, hat mit mondjak, 
> eleg ijeszto volt. 

Az is en voltam. Olvastad reszletesen is? Egyebkent az autot 
decemberben adtam el, azota is rendszeresen hiv az uj tulaj, hogy 
imadja az autot es eddig semmi baja nem volt, most jottek vissza 
Dubrovnikbol es meg mindig nem rohadt le. 

> Szerintem ha egy auto leragad az ut szelen az mar regen rossz.

Nekem is ez a remalmom :)))

> Kerdes hogy kinek mik a fontos szempontok. Lehet hogy nem annyira
> megbizhato mint a tobbi kocsi, de tud olyanokat amit a tobbi nem, 
> ugyhogy kar allandoan bizonygatni hogy igenis megbizhato, 
> mert az hogy a te kocsid meg nem hagyott ott az ut szelen az
> statisztikailag nem szignifkans. 

Ezert hoztam fel a klubot. 100 auto mar elegge szignifikans... A 
tobbiben viszont tok igazad van, attol, hogy egy 80-as Merci 600000 
km-t elmegy gond nelkul, meg nem vennek olyat. Az Alfanal meg eleg 
100000, utana ugyis masikat veszek... az ember egy ido utan 
kenytelen autot cserelni, ilyen az elet :))

Cs.
+ - statisztika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Csaba irta:
: A numerikus metodusok es statisztika az egyik kedvencem volt az
: egyetemen

: > Szoval nem, ADAC szerint nem 30-szor kellett volna lerohadnod. Erre
: > evente 1% eselyed volt.

: Akkor most mit  el?

A matematikai kepzesedet. A Te egy szem autodbol nem lehet szignifikans
statisztikat kepezni. Tovabba senki sem garantalja, hogy egy tetszolegesen
kivalasztott mintadarab pontosan a statisztikai atlagot fogja produkalni.
Ezert vannak olyan fogalmak, mint statisztikai bizonyossag, szoras...

: Adva van egy model X euro aron. Az egyik nap az ara X-1500 euro lesz
: ergo a gyar/halozat/szalon vesztesege 1500 euro. kesz, ennyi.

Nem ennyi, mert ha csokken az ar, de tobbet adnak el, akkor meg nyerhetnek
is a dolgon. Ezert irtam az eves nyereseg/darab szamokat, tudvan, hogy
ebben benne van minden koltseg. A problemat az okozza, hogy nem latod a
keresztfinanszirozasokat es ugy altalaban a kreativ konyvvitelt (senki sem
szeret adot fizetni, ezert a nyereseget igyekeznek az eves kimutatasban
csokkenteni).


Udv,
marky
+ - szij, lanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feladó: buruzs_moc.cdvibtlss (Fogash)

> (csak lancos lenne a motorja! 
> De a konkurrencia is szijas...), 

Egyebkent miert a szijas megoldast valasztjak a lanc helyett? Annyival
olcsobb? Mert nekem valahogy nem eri meg a kockazatot (nekem is szij van).
Persze ritkan hallani, hogy problema van vele, de ha van, akkor eleg nagy,
tehat a baj varhato ertek szamottevo.

raki
+ - Atmeneti bucsu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Sajna egy idore bucsuznom kell a listatol mert megszunik a cegem es vele a
napi e-mail
kapcsolatom. Nagyon szepen koszonom a rengeteg segitseget es erdekes cikket
az elmult
5 evben.

Remelhetoleg kis idon belul ismet listatag lehetek !

A legjobbakat !

Udv.:

Istvan (D Kadett GTE 1.8)

###########################################

James Tickell and Carl Faulds have been 
appointed as joint administrators to 
Manage the affairs, business and property 
of Goodmans Loudspeakers Ltd. (UK).

###########################################
+ - Re: fek, tempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na, ezt is webrol ujraprobalom elkuldeni ;)

Szivembol beszeltel sex69 a "Re:fek" irasodban! :)))

En 11 eve vezetek, es a rendorok ketszer allitottak meg rutinvizsgalatra.
Traffi meg nem volt (kopp-kopp) :) Igaz, en telepulesen belul "lassan"
megyek, a sebessegkorlatozasokat alig (+10 km/h) lepem at. Es nem azert,
mert nem tudnek gyorsabban menni, hanem mert nem szeretnek kellemetlen
meglepetest. Ebbol a szempontbol ovatos vezeto vagyok. Orszaguton - ha a
korulmenyek engedik - 140 korul tempozok, es sex69-hez hasonloan en is
ismerek ennel a temponal minden tavolsagot, reakcioidot, lehetoseget,
stb. A 100 alatti tempo oly lassu szamomra, hogy 90%, hogy elbambulok.
Nekem ennyit nem er! :( Amugy a fenti tempo ellenre semilyen balesetem,
karcolasom nem volt meg (kopp-kopp, ne is legyen!). Igaz, en evi max.
20 ezret nyomok, igy nem szamitok olyan rutinosnak, mint sokan kozuletek.

Tobbszor irtam mar, hogy a legfontosabb, hogy korultekintoen vezessunk!
Ismerjunk magunk es autonk kepessegeit, jol merjuk fel az idojarasi es
forgalmi viszonyokat, keszuljunk fel, hogy vannak barmok az utakon, ill.
vannak figyelmetlenek is. Ha ezeket betartjuk, akkor szinte oly mindegy,
mennyivel mesz, mert a sebesseget is a fentiek alapjan valasztod meg.

A fekhez annyit en is hozzafuznek, hogy a szeria fekek par kemeny
fekezest konnyeden kibirnak. Egy atlagos autopalyas utam soran (~200km),
osszesen 4-5 alkalommal kell kozepesen fekeznem, a tobbit a motorfek
megoldja. Eros fekezes ritka, inkabb orszaguton fordul elo (pl. a
szembejovo szuken eloz). De a tempos szerpentinezes kivetelevel nem
nagyon tudok olyan eshetoseget mondani, amikor par percen belul tobbszor
is hosszan satuzni kene a feket, es ezaltal deformalodna a fek! Tehat
atlag autost nem igen fogja meglepetes erni, hogy a fek nem fog ;)

Remelem a Hix elsore beveszi a levelem, mert neha rejtelyesen
elsulyeszti a leveleimet :(

udv, Aleox

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)
+ - en, meg a Ford (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valamiert nem erkezik meg az email, igy most akkor ujra probalkozok a weben ker
esztul.

Fogash! Koszonom az oszinte beszamolot az Alfaddal kapcsolatban. En
tovabbra is jo autonak tartom az Alfat, hiszen a te szivassorozatod is
egy szerelo hibajabol fakadt (szijat egy foggal odebb tette vissza).
Ezen hiba utan lavinakent jott a tobbi hiba, amit igazabol nem is
sejtettel, ezert megelozni sem tudtal. Enelkul csak a tenylegesen elkopo
es eloregedo alkatreszeket kellett volna csak cserelned, ami minden
autonal termeszetes folyamat. Plusz az eseti karok, ami szinten. Cserebe
en is meselek egy kicsit a mostani jarganyomrol, hogy egy masik oldalt
is megismerjetek.

A jelenlegi autom egy '91-es Ford Scorpio 2.5 TD CL Sedan (92LE, 200Nm),
amit kb. 2,5 eve ismerek. Az autot nemetben helyeztek forgalomba, majd
a par evre ra hoztak be Magyarorszagra. A szuleim mar elegge elhanyagolt
allapotban vettek meg 2002-ben, es mivel szukseg auto volt a (szalonbol
vett) 4 eves Octavia eladasa utan, nemigen javitottak rajta semmit. Igy
hasznaltak 2 evig, majd lecsereltek egy Safrane-ra. Mivel 2 ev
elteltevel az autot mindossze harmad aron lehetett volna eladni, ezert
megfuztem oket, hadd vegyem meg en toluk. Igy iden majusban vegre meg-
szereztem masodik automat :))) Igaz, oregecske, igaz nagy hodaly auto,
igaz dizel (amit utalok), igaz kell javitani rajta, de akkor is az
enyem :)))

Itt Pesten gyorsan el is vittem egy baratom baratjahoz (szerelo), aki
kicserelte a szijakat, a szelepdekni tomitest, es az tank-uszot meg-
forrasztotta potom 25eFt-ert barati aron :o Jajj, ennel sokkal olcsobbra
gondoltam, ez nagy ervagas volt a szamomra, igy ide se mentem azota!
Ugyanis akarhogy szamolgatok, nekem 6-7eFt jon ki anyagarra, munkaidore
meg 2-3 orat tippelek. Legalabbis en ennyi ido alatt szervizben sajat
magam meg tudtam volna oldani. Vagyis 3 orara 18-at kert, ami
6.000 ft/ora!!! Ilyen munkadijjal en is szivesen dolgoznek!! Csak
viszonyitasi alapkent mondom, hogy a piacon egy mernok napi(!) dija
25-40eFt, ill. en alkalmazottkent ennek toredeket kapom meg. Itt valami
 nagyon el van baltazva?! :((( Na kis nyomozgatas utan raakadtam a
Scorpio Klubra, es onnan par srac segitsegevel butykoljuk az autot, ill.
ha muszaj videkre viszem javittatni. Na, ennyit a szerelokrol (tisztelet
a kivetelnek!) :(((

Nyar elejen csopogott az adagolom, nosza el videki adagoloshoz,
tomitesek+turboszelep kicserelese. Az uzemanyagszuronel levo kezi pumpat
is ki kellett cserelni, mert abszoluta nem mukodott. Egy kis lokharito
igazitassal kiegeszitve az egesz melo 50-be kerult (anyagar:36), amivel
nagyon meg vagyok elegedve. Ezert a penzert 3 szerelo dolgozott rajta 3
heten at. Az autot azota megy mint a meszes :)))

A kovetkezo lepcsoben hifit (fejegyseg, 4 hangszoro, melynyomo, erosito)
szereztem, es eloszor szakival szerettem volna beszereltetni, mondvan
sokkal kenyelmesebb es gyorsabb lenne. De amikor a nyockeres szaki azt
mondta, 1 nap es 25 rugo, akkor lehidaltam :((( Na jo, akkor ezt is magam
oldom meg! A beepites mar 70%-os szinten van kesz, es mar csak a hatso
hangszorok vannak hatra. A talira szerintem elkeszulok, es megmutatom
nektek :) Annyiban jo volt, hogy a muszerfalat is szet kellett bombaznom
a vezetekeles miatt (ami igencsak hianyos volt), es sok turpissagra feny
derult. A sirogorcs kerulgetett, amikor meglattam a pancser
villanyszerelo buheralasait :((( Hat van meg itt munka kerem. De legalabb
megtudtam, hogy van riaszto a jarganyomban, ami fene tudja miert nem
mukodott/hasznaltuk. Illetoleg a muszerfal kapcsoloinak (mindegyiknek)
van vilagitasa, ami termeszetesen szinten nem mukodik a kiegett egok
miatt. Ez senkinek nem szurt szemet eddig??? Pedig lathatoan meg volt
parszor bontva a muszerfal?! A fene! Vaksi szerelok! Igy ujabb munkakat
talaltam magamnak :) De a vegeredmeny karpotolni fog, azt hiszem. :)))
Arrol nem is beszelve, hogy a 13 eves autohoz a bontoban nagyon sok jo
cucc van, es olcson be lehet szerezni oket. A CL-bol siman fullextrasat
tudok verbuvalni kis ido alatt :)))

A motor futasteljesitmenyet csak becsulni tudom, mert szerintem biztos
vissza volt tekerve az oraja. Most ora szerint 190e van benne + kb. 50e.
Ez nem rossz egy olyan autotol, aminek a motorja meg nem volt megbontva,
es nem volt motorgeneralon :))) Strapabiro ez a Peugeot turbodizel :)))

Az auto ara + a fenti javitasi koltsegek meg most sem haladjak meg egy
S. Ign*s kezdoreszletet (10%-15%), igy meg mindig jol allok. Cserebe van
egy 4 szemely szamara kiralyi helyet kinalo auto, ami barmilyen
leterheltseg eseten is konnyeden suhan. A nagy autonak van tekintelye,
igy lehuzodnak az autopalyan elolem. A szeria ABS es 4 tarcsafek konnyeden
fogja a 1.5 tonnas jarganyt, a motor konnyen tartja a 140-160-as
utazotempot :))) Nagy kaszninak koszonhetoen nagyon kenyelmes utazni
benne, 7 ora elteltevel is faradtsag nelkul szallok ki belole. Az auto
sulyeloszlasa - akar hiszitek, akar nem - 52/48 :))))))
Biztonsagos, annak idejen csak az S600-as merci verte ebben. Ja, es olcso
karbantartani, idom van ra, imdadom az autokat es butykolni is szeretek :)
Tehat messzemenokig nem bantam meg, hogy belevagtam! Nagyon sok elonye
van, ami mellett szamomra eltorpulnek a hibai. Jo paran kerdezik tolem,
miert nem veszek inkabb egy uj autot. Nos, olyan uj auto, ami a fenti
elonyoket megadja nekem, egy lakas araert kapnek meg, ami egyelore nalam
alomkategoria. Es akkor hol maradna a butykolgetes? ;)

udv, Aleox

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: fw.fogaz.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS