Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1648
Copyright (C) HIX
2002-11-15
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: piros a fagyallo (mind)  18 sor     (cikkei)
2 made in Hungary (mind)  29 sor     (cikkei)
3 Re: zold helyzetjelzo (mind)  74 sor     (cikkei)
4 Michelin gumik (mind)  9 sor     (cikkei)
5 Szines helyzetjelzo valasz (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Telekocsi?? (mind)  8 sor     (cikkei)
7 Re: teher-szemelyauto? (mind)  35 sor     (cikkei)
8 Kek matrica (mind)  9 sor     (cikkei)
9 AFA (mind)  26 sor     (cikkei)
10 RE: evjarat megallapitas (mind)  38 sor     (cikkei)
11 va: piros a fagyallo (mind)  11 sor     (cikkei)
12 Autotalvaj vallomasa - Dobbenetes!!! (mind)  109 sor     (cikkei)
13 Re: RE: Xenon tyehnyika (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Re: piros a fagyallo (mind)  15 sor     (cikkei)
15 re: evjarat megallapitas (mind)  33 sor     (cikkei)
16 Re: Evjarat (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Re. Piros fagyallo (mind)  31 sor     (cikkei)
18 Re. Szelvedo polirozas (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Re. Trabi 1,1 segitseg (mind)  55 sor     (cikkei)
20 Uj auto (mind)  16 sor     (cikkei)
21 riasztok ?! (mind)  146 sor     (cikkei)
22 Kotelezo & Casco (mind)  10 sor     (cikkei)
23 Re: keves olaj, most mi lesz? (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Re: piros a fagyallo (mind)  24 sor     (cikkei)
25 Helyzetjelzo (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Re: kotelezo (mind)  6 sor     (cikkei)
27 ford taurus - tud vki infot? (mind)  25 sor     (cikkei)
28 re:Piros fagyallo (mind)  8 sor     (cikkei)
29 Valasz: piros a fagyallo *** HIX AUTO *** #1647 (mind)  18 sor     (cikkei)
30 Rendszámtábla ajándékba (mind)  22 sor     (cikkei)
31 mindenfele (mind)  29 sor     (cikkei)

+ - Re: piros a fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Hello  Tisztelt Autosok,

> 1999-es Skoda Feliciamban a fagyallot utan kene tolteni.
> Ezzel nem is lenne gond de a manual szerint nem szabad a kul.feleket keverni.
> Itt jon a gond ebben piros szinu van (VW). Ezt meg sehol nem lattam boltban,
> ill. azt mondtak hogy k. draga.
> Nem lehetne megis keverni??? :-)

nem lehet, meg ne probald! a feliciaknak ha joltom alubol van a
hengerfeje, es egyes fajta fagyallok korrodaljak, tonkreteszik, dragan
megfizetsz erte! asszem itt a listan nehanyan jartak mar igy.

> Egy autoszerelo ism. szerint lehet... 
> Hol az igazsag?

az mint tudjuk odaat van.
homer
+ - made in Hungary (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

[ This is a repost of the following article:                               ]
[ From:                                    ]
[ Subject: made in Hungary                                                 ]
[ Newsgroups: hun.lists.hix.moka                                           ]
[ Message-ID: >                                            ]

 [ugy kaptam, nem velem tortent...]

"Hetvegen olyat lattam mint meg sose, kint pucolom a garazs elott a
csajommal az autot, fater escortja husz meterrel odebb all a 
gyalogosbejaro elott. 
Egyszercsak egy ilyen autocsuszashang, de hosszan. Felnezek, nagy 
sebesseggel jon fater autoja fele egy suzuki blokkolo hatso kerekeket
huz maga utan, es jobbra-balra imbolyog, elmegy a feher mellett majdnem
taccs, jon felenk 50-el. Segge jobbra kifarol , az auto lecsuszik az
arokba es mar vagy harminccal fenyszorora veve nekimegy a beton
villanyoszlopnak. 
Feltotalkar. 
Annyira beszartam, hogy hihetetlen. 
Hatulrol kiszal ket gyerek, elorol kiszallnak a szulok, azt mondja a no
aki vezetett a ferfinek: A budos k*rva anyadat, erre a faszi: a te
budos k*rva anyadat, haromszor szoltam ne menj olyan gyorsan mert behuzom a
kezifeket, nem hallgattal ram behuztam, b*zmeg."



Levi ;)))
www.bogdany.hu
www.pbleasing.hu
+ - Re: zold helyzetjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A hét elején vettem a kocsiba zöld szinü helyzetjelzö izzót.
> Azóta kaptam olyan információt, hogy ez nem szabályos. A kérdésem, hogy
> szerintetek szabályos e vagy sem. Ha nem szabályos, akkor miért lehet
kapni a
> boltokban?

Hali!

Szerintem nem a "szerintunk", hanem pl. a  6/1990. (IV. 12.) KOHEM rendelet
"a kozuti jarmuvek forgalomba helyezesenek es forgalomban tartasanak muszaki
felteteleirol" cim jogszabaly 38 par. (2) szerint:

(2) A vilagito es fenyjelzo berendezesek altal kibocsatott, illetoleg
visszavert fenyek szinkoordinatait az 1980. evi 3. torvenyereju rendeletben
meghirdetett -, az 1968. evi november ho 8. napjan Becsben alairasra
megnyitott - Kozuti Kozlekedesi Egyezmeny hatarozza meg.

majd 54. par:

(1) Ket elso es ket vagy negy hatso helyzetjelzo lampaval fel kell
szerelni - az oldalkocsi nelkuli motorkerekpart es a 118. §-ban emlitett
kerti traktort kiveve - minden gepjarmuvet, mezogazdasagi vontatot es lassu
jarmuvet. Az oldalkocsi nelkuli motorkerekpart egy hatso helyzetjelzo
lampaval fel kell, ezen kivul egy elso helyzetjelzo lampaval fel szabad
szerelni. Az oldalkocsi nelkuli motorkerekparon is kotelezo az elso
helyzetjelzo lampa, ha elso helyzetjelzo lampaval gyartottak, illetoleg
hoztak forgalomba.

(3) A helyzetjelzo lampak fenyenek - anelkül, hogy a tobbi jarmu vezetojet
zavarna - sotetben, tiszta idoben 300 meter tavolsagrol eszlelhetonek kell
lennie. Az elso helyzetjelzo lampa csak szintelen (feher) vagy kadmiumsarga,
a hatso helyzetjelzo lampa csak piros fenyt bocsathat ki.


A hivatkozott egyezmeny II. fejezet:

23. Minden gepjarmuvet - az oldalkocsi nelküli ketkereku motorkerekparon
kivul - elol fel kell szerelni ket, feher fenyu elso helyzetjelzo lampaval;
a kadmium-sarga feny megengedett a kadmium-sarga fenyt ado tavolsagi
fenyszorokba vagy tompitott fenyszorokba beepitett elso helyzetjelzo
lampaknal. Az elso helyzetjelzo lampak abban az esetben, ha a jarmu elejen
csak ezek vannak bekapcsolva, ejszaka, tiszta idoben legalabb 300 m (1000
lab) tavolsagrol lathatok legyenek anelkul, hogy vakitanak vagy
indokolatlanul zavarnak a tobbi uthasznalot. A vilagito feluletnek a jarmu
hossziranyu felezosikjatol legtavolabb levo pontja egyik oldalon sem lehet
0,40 m-nel (16 huvelyknel) tavolabb a jarmu legszelso pontjatol.


Es hogy ne maradjunk tajekozatlanok, jon a fuggelek:

(Trikromatikus szinkoordinatak)

Piros:

hatarertek a sarga fele:y > 0.335
hatarartek a bibor fele: z < 0.008

Feher:

hatarertek a kek fele:x > 0.310
hatarertek a sarga fele:x < 0.500
hatarertek a zold fele:y < 0.150 + 0.640x
hatarertek a zold fele:y < 0.440
hatarertek a bibor fele:y > 0.050 + 0.750x
hatarertek a piros feley > 0.382


Es, hogy miert kaphato a boltban, talan azert, mert semmilyen rendelet nem
tiltja zold lampak forgalmazasat, csak helyzetjelzokent valo alkalmazasukat.
Ha meg megis ugy adtak el, akkor atvertek.

Udv,

    Szabolcs
+ - Michelin gumik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

Mi a kulonbseg a Michelin Energy XT1 es az XH 1TL gumik kozott? Melyik
 a job?

Koszi, Laci

----------------------------------- 
Posted with Ink Spot (for Windows CE)
+ - Szines helyzetjelzo valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A szines helyzetjelzo sajna szabalytalan, ugy
mint a kek ledek stb. ......
Elmeletileg csak belso vilagitaskent lehet hasznalni,
bar jogszabaly szerint ott is csak feher ego hasznalhato.

A lenyeg, hogy ha tetszik es nem szenyoznak a zsaruk
akkor hasznalhatod. Az en kocsim dudig van kek leddel,
szines helyzetjelzovel, szines rendszamvilagitassal (bar
en csak hetvegen hasznalom kirandulo, csajozos autonak).

Amugy is mindjart itt a karacsony !     :-))))))))

A legjobbakat:

Istvan
+ - Telekocsi?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hella Kocsisok.
Aki tud valamilyen jobbfajta "Telekocsi" forumrol, oldalrol, lecci
nyomja mar be ide.
Nekem rakeresve csak mindenfele bena, hianyos, gyenge oldalak jottek,
semmi eppkezlab.
Elore is koszi

KZG
+ - Re: teher-szemelyauto? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

lovaszj=freemail.hu (Dodo) kérdezte:

>Hallottam a rendeletvaltozasrol, miszerint nem lehet teherauto amiben
>masodik ulessor is van.Tegnap egy kereskedo azt is mondta, hogy a hatso
>ajton sem lehet uveg, mert akkor rogton szemelyautokent lehet csak
>bejegyezni. Mi van a regebbi forgalomba helyezetteknel? Atminositik vagy
>maradhat?  Esetleg csak az uj autokra vonatkozik ?
>Tud valaki biztos forrast ezeknek az informacioknak hitelt erdemlo
>ellenorzesere?

A rendelet VII.22-tol hatalyos, (nem talaltam meg a jogtarban, esetleg
valaki ebben segithetne...) lenyege a kovetkezo:
Ettol a datumtol kezdve ot-, illetve hatszemelyes _teherauto_ nem helyezheto
uzembe (sem gyari kivitel, sem atalakitott). Ezek a kivitelu jarmuvek csak
szemelyautokent helyezhetok uzembe, ekkor viszont az uzembehelyezonek
(a tulajdonosnak -?) -amennyiben a tehergepkocsi ot evnel fiatalabb- ki
kell fizetni a szemely es tehergepkocsi kozotti vamkulombozetet, ami 20%!
A nagyobb forgalmazok kozul nehanyan -pl. a Mercedes Benz- felmentest
kertek -es kaptak- a rendelet vegrehajtasa alol 12.31-ig, ami azt jelenti,
hogy ok meg teherautokent vizsgaztathatjak az ot- es hatszemelyes
jarmuveiket.
A rendeletnek nincs visszamenoleges hatalya, tehat a teherautokent
vizsgaztatott gepjarmuvekre az osszes kedvezmeny el (AFA visszaigenyles,
leiras, uza. elszamolas, stb.), es nem kell kesobb sem atminosittetni.

En is igy vettem a VITO-nkat harom hete, ugyhogy az emlekek meg frissek...

A keszletek _nagyon_ megfogytak, ugyhogy aki ilyenben gondolkodik,
az csipkedje magat! Most mar eros kompromisszumkeszseg is kell
a vasarlashoz... es a kedvezmenyek is elfogytak :-(
Nekem is kompromisszumos volt a vasarlas:-(

Udv.:   Jozsi (VITO 108CDI)
+ - Kek matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az autok rendszaman a kek "kornyezetvedelmi" matrica mit jelent?
Foleg 90'es evek elejen keszult ex-szocialista gyartmanyu autokon latom. A
kornyezetvedelmi kategoriaba sorolas a meres vagy "papir" szerint tortenik?
Latok pl. piros matricat 1 eves diesel autokon es latok zold matricat olyan
dieselen is, amely hatalmas fekete koromfelhot ereget.

Jozsi
+ - AFA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

Nem regen valaki kerdezte, hogy igaz-e a jovo evi AFA-torvannyel
kapcsolatban, hogy nem lehet visszaigenyelni az szgk. javitas es
karbantartas afajat,sajnos ez a fules igaznak
bizonyult!:(((((((((((((((((((((((((

Idezet a hvg 2002. november 16.-i szamabol:

" Nem igenyelheto vissza az elelmiszerek, az italok, a 125 köbcentisnel
nagyobb motorok, jachtok, az ettermi, cukraszati es egyeb vendeglato-ipari,
szorakoztatasi szolgaltatasok, a lakasepites es -felujitas, a
szemalygepkocsi-javitas es -karbantartas, a parkolas es uthasznalat afaja. A
mobil- es vezetekestelefon szamla afajanak 70%-a igenyelheto vissza."

Meg egy-ket info az szgk.-k koltsegelszamolasaval kapcsolatban:

Az szgk.-k afaja egyaltalan nem igenyelheto vissza.
Azon szgk.-k eseteben, amelyek bekerulesi erteke nagyobb 6 000 000 Ft.-nal
azok koltsegeit (kiveve: a biztositast) nem lehet teljes egeszeben
elszamolni, hanem aranyositani kell es csak a 6 millió forint alatti reszre
esot lehet elszamolni adoalap csokkento tetelkent (Pl.:
egy 10 millio erteku auto koltsegeinek csak a 60%-a szamolhato el).


Z
+ - RE: evjarat megallapitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lista!

Irtatok:

> Vettem egy Opel Astrat, amit a kereskedo 1999-es 
> evjaratnak adott el. A forgalmijaban gyartasi evkent 
> 1999., elso nyilvantartasba vetel idopntjakent 1999.01.15 
> van megjelolve. Az eredetvizsgalat ugyanezt igazolja. Az 
> autoszerelo viszont azt mondja, hogy az ablakaba 1997-es 
> evszam van gravirozva.

Ha mindegyik uvegbe ez van gravirozva akkor mar lehet 
problema. 
Ha viszont csak egy ket uveg, plane, szelvedo, jobb/bal 
elso uvegek, akkor valoszinu, hogy tort az uveg es bontobol 
csereltek. Ez eleg gyakori, a sogorom Astraja is onnan 
kapott jobb elso uveget, miutan Pesten felnyomtak az 
autojat. Az elso szelvedo kaviccsal torteno talalkozasa 
folyomanyakent is gyakran bontobol szarmazik az uveg...
Mindenesetre valoszinutlen, hogy mar a gyarban egy ket 
evvel korabbi uveget szerelnek be, par honap elteres az meg 
elmegy.
Magad is tudod ellenorizni: minden ablak valamely sarkaban 
talalsz pontokot egy vagy ket sorban (max. 6-6 darabot) a 
pontok utan pedig all egy szam. A pontok az uveg 
gyartasanak honapjat a szam pedig az evszamot adja, az 
adott evtizedre vonatkoztatva.
pl.:
ˇˇˇˇ8    ->1998.aprilis

Legalabbis ha jol tevedek. Hozzateszem, az evszam az tuti 
igy jon ki, a pontokra mar hallottam egy sokkal 
bonyolultabb szamitast, ami nekem nem tunt tul logikusnak, 
de sose tudni. Javitsatok ki esetleg.

udv
Attila (M)
R21 TurboD '87
+ - va: piros a fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Itt  jon  a  gond ebben piros szinu van (VW). Ezt meg sehol
>nem  lattam  boltban,  ill.  azt  mondtak hogy k. draga.
>Nem lehetne megis keverni??? :-)
Mar hogy a francba ne lehetne keverni. Csak nem szabad !
K. draga lehet evente egy liter fagyallo a
markakereskedonel...

> Hol az igazsag?
Odaat...
--
Meszaros Geza
+ - Autotalvaj vallomasa - Dobbenetes!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt egy masik levlistan kaptam.

"Nem tagadjuk nem jo amit csinalunk, de nem azt akarom most megmagyarazni
hogy ez a helyes ut, meg ertsetek meg, es nekem csak ez van (volt) stb.
Hanem olvassatok el, gondolkodjatok el rajta es dontsetek helyesen a risztok
megvalasztasaban! Olvasgattam a temat egeszen az elejerol, es hat sok
erdekes dolgot lattam. Arra jottem ra, hogy nalatok alapvetoen a felfogassal
van a gond! Ti, ahogy en ertettem mind azt hiszitek, hogy a riaszto, es az
egyeb cuccok arra valok, hogy "ertekes masodperceket" adjanak nektek, amit
ti arra hasznaltok, hogy seggbelotok minket legpuskaval, vagy megkergettek,
osszevertek, vagy magunktol hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz, de ezek a
masodpercek SOHASEM a helyszinen peregnek le! Hanem ezekkel a dolgokkal a
muhelyben, vagy par sarokkal odebb foglalkozunk. A helyszinen csak
atmenetileg iktatjuk ki amit csak lehet.
 3 fele auto van:
1. azert lopjak, mert sok van belole (alkatresz lesz belole, vagy egy
totalkaros papirjait kapja meg) Kozepesen felkeszult tolvajoknak valo.
2. ritka kocsi, es megrendelesre megy valakinek. Csak a profik tudnak
hozzakezdeni. (Lexus peldaul olyan mint egy eroditmeny)
3. Volt szocialista kocsik, vagy regi tipusok, oreg Audik, nem erdemes roluk
beszelni, ezeket elkotni par perc gyakorlas utan kis mechanikai erzekkel
barki kepes.
Eloszor a masodik tipusrol mondanek par szot. Ritka kocsik pl. a Jaguarok, a
nagy Mercedesek, vagy hasonlok, ezeket nem piti gyerekek kotik el, hanem
olyan emberek akik nappal szakszervizben dolgoznak, a kocsi minden csavarjat
ismerik. Ezekben a kocsikban "csucs" risztok vannak, ES muholdas cuccok,
mobiltelefonos cuccok. Ezek a riasztok abszolut a csucsot kepviselik(nem a
GPS es a mobil). Ezt a tipust ha kifigyelik akkoris elkotik, ha kutya van
benne vagy a
kulcsokat (Mercedes) a lakasbol kell kilopni. Nincsen mese csinalsz amit
akarsz ha kifigyelik akkor annak annyi, ha mas megoldas nincsen akkor a
lampanal kapnak ki belole.
A masik tipusu autok pl. a Suzukik, Opelok...sok van beloluk, ezekben
altalaban, 100.000 Ft alatti ertekben vannak riasztok. Sok van belole, igy
lehet valogatni, es ha talalunk egy olyat ahol lathatoan komoly vedelem van,
akkor inkabb meg sem probaljuk, mert van belole talan meg az utcaban egy
masik.
A riasztokrol:
Muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ERNEK EGY KALAP SZARTcSEM!!!!
a GPS rendszer a muholdakkal kommunikal, a pontos meghatarozashoz legalabb
egyszerre 3 db-al, ezekkel hatarozza meg a kocsi pontos helyet, es a mobil
rendszeren keresztul riaszt es intezkedik. Megoldas: Zavarni kell ezt a
jelet. Ennyi. Ez a keszulek, megkozelitoleg 2x3x1 cm meretu + elem, es
kiviteltol fuggoen antenna (par cm hosszu drot magara a keszulere fel lehet
tekerni...) tehat nem nagyobb mint egy taviranyito barmelyik kocsihoz. kis
kapcsoloval bekapcsolod, es kb 10m-es korzetben (teljesitmenytol fuggoen)
nem lehet TV-zni, telefonalni, plane a GPS rendszer nem tud kommunikalni a
muholdakkal. Csupan a lopas kozben altalunk hasznalt CB frekvenciajat van
szabadon hagyva. Ez a
keszulek vegig mindenkinek ott van a zsebeben bekapcsolva, eloallitasi ara
kevesbb mint 5000 Ft, igy elenyeszo az ara a tobbi szukseges cucc mellett
(pl egy Motorolla CB min. 30.000),barmelyik radioamator ossze tudja
forrasztgatni a kapcsolasi rajz ismereteben, az alkatreszek is minden ilyen
boltban kivetel nelkul beszerezhetoek. A GPS cucc elemeit altalaban
meghatarozott helyekre teszik, konnyu megtalalni oket es semlegesiteni.
Ugrokodos cuccok: Az autoriasztok megkozelitoleg hasonlo frekvencian
kommunikalnak, nem tul szeles sav. 1 db kis mutyur az egesz, mukodesi elve
annyi hogy az adott frekvencian vegigprobalgatja az osszes variaciot, ha
azon nem talalja akkor hangol magan egy kicsit es nyomja tovabb. Legrosszabb
esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva van. (vannak olyan riasztok amelyek az
ilyen probalgatasra letiltanak, arra annyi a megoldas, hogy nem egymas utan
leptetve probalgatja a kodokat, hanem latszolag ossze-vissza, ugralva a
frekvenciak es a variaciok kozott)
Infras cuccok: Az elektronikai uzletekben kaphato tanithato TV taviranyitok
kicsit atalakitva tokeletesen megfelelnek a nyitasra.
"immobilajzerek" es hasonlo hulyesegek: Ha gyari akkor annyit is er, ha
gyakori tipus akkor szinten. Ha gyari a cucc akkor vinni kell a sajat
elektronikat es ki kell cserelni, es kesz, a tobbi rendszerre egyedi, de
hasonlo megoldasok leteznek, aki ert hozza (mert napkozben pl olyan helyen
dolgozik ahol ezeket szerelik be a
kocsikba) altalaban megszokott helyeken kell ezeket is keresni es akkor mar
megint nincsen gond. (megjegyem a riasztokat is majdnem minden esetben 1
helyre szerelik, pl. ablaktorlo szerkezet kozelebe, motorter tuzfalara... ha
nyugodt akar maradni az ember mikor mar megy az auto akkor nem a helyszinen,
hanem par sarokkal odebb errol az egysegrol egyszeruen lehuzza a
csatlakozot)
Valtozarak: Alapotlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebessegvalto, vagy
nincsen nagyon eldugva a valto a motorterben akkor betesszuk 2-esbe es mar
megy is a kocsi, 80-is altalaban nincsen gond es az elindulas is megy mindig
sik uton, nem is kell tobb sebesseg (magyarorszagon keves, es nem keresett
az automata valtos kocsi). Az kulon elony ha a kocsi riasztoja egyben nyitja
is kozponti zarat... igy azzal sem kell bibelodni.
Magara a zarszerkezetekre nem ternek ki, mert tipusonkent valtozik, es a
legkulonbfele technikak leteznek. Hogy valami biztatot is mondjak
szamotokra: akkor nem kell egy kocsi, illetve nem viszi el senki, ha sok a
problema vele, tehat az atlagosnal tobb melo lenne vele, pl valtozar +
riaszto + valami meg. Ez perzse nem ervenyes akkor ha valaki pont azt a
kocsit illetve azt a tipust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon
keresett, ha pl. az osszkerekes valtozat kell valakinek, az nem gyakori, azt
ha kifigyelik el is viszik)
Egy csapat letszama a kocsi tipusatol fuggoen legalabb 3 de elofordul a 6
szemely is. Mindenki pontosan tudja a dolgat es vakon meg kell hogy bizzon a
masikban. A legmelegebb pillanatok amikor a kocsit elkotik, ha mar odebb
vannak 100 meterrel akkor mar nincsen semmi vesz akkor mar nincsen lebukas,
mert akkor rendszamcsere (ha messzire kell vinni a kocsit, akkor megkapja
egy azonos tipusu, azonos szinu kocsinak a rendszamat ami termeszetesen
teljesen tiszta, akkor a rendor is megallithat alvazszamot sohasem nezik meg
kozuti ellenorzesnel), riszto kabeleinek lekotese.
Hat roviden ennyi a bombabiztosnak itelt szerkezetekrol. Hasznos dolgok a
lopasok ellen: Gravirozas, UV festekkel valo megjeloles (karopsszeriaelemek,
es a karpit is), es a rejtett kapcsolo. Ez utobbi azert okoz nemi fejtorest
es ha idoigenyes akkor elofordul hogy ottmarad a teljen inditaskesz kocsi,
mert nem talaltuk meg a kapcsolot, pedig mar csak az kellett volna. De ha
nagyon kell a kocsi akkor elvontatjak (siman egy masik auto utan kotve
kicsit odebb) es multimeterrel hamar be lehet merni hol van aram a
vezetekben es hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy sima kabellel
rovidzar, es mar megy is a kocsi. Tudom most sokan anyazni fogtok es meg is
ertem az indulatokat, igazatok van. De ha mar 1 valaki elgondolkodik ezen a
par soron, akkor mar megerte hogy leirtam"
+ - Re: RE: Xenon tyehnyika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha figyelmesebben elolvastátok volna, akkor
egy normal H4-es
 60W-os 1500-1600 lument ad le 500-1000 órát ég
egy xenon lámpa ezzel szemben
 35W-os 3200-3500 lument ad le 2000-3000 órát ég
A Philips oldalakon található még bővebb infó erről
Sergio

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: kzg01.pantel.net)
+ - Re: piros a fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> kul.feleket keverni. Itt jon a gond ebben piros szinu van (VW).
> Ezt meg sehol nem lattam boltban, ill. azt mondtak hogy k. draga. 

Ugy egy eve kellett ilyet vennem. Skoda/VW markaszervizben lehet
kapni, emlekeim szerint az 1 liter 700 Ft korul volt.

Udv.,
  SK.

__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! Web Hosting - Let the expert host your site
http://webhosting.yahoo.com
+ - re: evjarat megallapitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Joe!

> XM-nel, (es az osszes hasonszoru citroennel mint pl. BX, Xantia C5) van egy
> ugynevezett ORGA szam, ami a vezetooldali ajtooszlopra (vagymianeve) van
> festve.

Tudom, ezt lediktaltattam az eladoval meg mielott elmentem volna 
megnezni az autot. De azert az uvegek gyartasi idejenek nagy elterese 
gondolkodoba ejti az embert. (az enyem ORGA 6164, tehat 1993. szeptember 
24. szuletesu)

Geri!

> Na, bar en amator vagyok, de mi van, ha az autokat tobb beszallito
> altal szallitott alkatreszek ezreibol epitik ossze es mondjuk az uveget
> legyartottak, raktaron volt 1 evig, de az auto maga kesobb kerult
> teljesen osszeszerelesre? Szerintem a motor meg az alvaz gyartasi
> ideje a lenyeg, egy uveg nem annyira. Persze, tores stb csintalansag
> gyanujat erositheti, de szerintem (amator letemre) a motor a lenyeg.

En, amikor XM-et keresgeltem lattam egynehany megtort V6-ost, sot az 
egyiket majdnem meg is vettem (mar vittem a penzt, de szerencsere akkor 
sikerult kiszurni a foltot az anyosules felett, pedig elozo alkalommal 
kb. egy oran keresztul vizslattuk az autot). Ezt, amelyiket megvettem, 
mintegy masfel oraig ellenorizgettem/probalgattam (hihi, latszott az 
eladon, hogy azert kezdi elveszteni a turelmet, de nagyon visszafogta 
magat), megis elojott rajta egy olyan elektromos kin, ami termeszetesen 
akkor nem. De ezen legalabb nincs nyoma toresnek. Tehat azert az uvegek 
is elarulhatnak egy ilyen kis fiaskot, bar nem feltetlenul.

Udv.,
Zoli
XM V6 (the fuel killer)
+ - Re: Evjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> ideje a lenyeg, egy uveg nem annyira. Persze, tores stb csintalansag
> gyanujat erositheti, de szerintem (amator letemre) a motor a lenyeg.

Miert akkora problema, hogy valaki betorte az ablakot (nem a szelvedot),
es kilopta a radiot? Teljesen normalis allapotu autokkal megtortenik.. A
regi Renault-mat ket ev alatt otszor (!) probaltak feltorni, haromszor
sikerrel, neha az ablakot, neha a zarakat barmoltak szet. Ebbol
mindossze  egyszer volt benne valami, akkor is a (negyajtos auto)
csomagtartojaban. Mindezt erre-arra butapesten illetve az egy alkalommal
a Velencei-to partjan.

Az csak inkabb szamit, hogy a kaszni volt-e torve..

udv
raas
-- 
$ killall -9 java_vm
+ - Re. Piros fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Attila.

>1999-es Skoda Feliciamban a fagyallot utan kene tolteni.
>Itt jon a gond ebben piros szinu van (VW). Ezt meg sehol nem lattam
>boltban,
>ill. azt mondtak hogy k. draga.

Hogy te nem lattal ilyet boltban az egy dolog :-) Viszont tegnap ota, mivel
a Skoda lista is erosen noszogatott ezert, hogy az aluminium hengerfejbe
csak ezt a fagyallot szabad tolteni. Keverni TILOS !!! Ugyanis a sima
fagyallo tonkreteszi a hengerfejedet.
Tegnap ota van elerhetosegem e piros szinu fagyallo beszerzesere :-) !

G12 - es jelu piros szinu 72C fokos 1,5L kiszerelesben kaphato. Az ara: 1500
Ft / 1,5L es kiszerelesben. Min ket flakont kerhetsz, mivelhogy egyert nem
bumlizok messzire :-) Tartalek meg mindenfelekepp kell ugye ;-) ?

Udvozlettel: Frigyes

      A . MajorKa Bt.
Budapest. 1014. Uri u. 24.
T: 214-3950 ; M: 0620-9446-107
      Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
HiX matrica , elso ajto  legterelo, Brisk tunning gyertya,
hatso ablak futoszaljavito, Militec kaphato., E - gyujti elektronikus
gyujtas megszakitos autokba.
+ - Re. Szelvedo polirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok, szia Ropi.

>valaki egyszer mar foltette a kerdest de nem emlexem hogy jott volna
>ra valasz...szoval van-e valamilyen modszer a karcos szelvedo >felujitasara
>ugy, hogy a benne levo karcok lathatatlanna valjanak

Akkor en valaszoltam is ra.
Nevet most nem tom megmondani, mert kint van a Skodam csomagtartojaban. De
egy kek szinu flakon rairva meg szelvedouveg polirozo folyadek. Nekem is
nagyon es apro karcok vannak a szelvedomon. A nagy karcokat nem tavolitja el
csak az apro feluleti karcokat + mindent lehoz a szelvedo feluleterol. Igy
kapsz egy ragyogo csillogo feluletet. Az oldalablakomat is megpucoltam vele
kivul belul. Olyan mintha uj lenne. Belurol is erdemes megtisztitani vele az
uveg feluletet.

Udv: Frigyes

            Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
Uj kepekkel frissult.
+ - Re. Trabi 1,1 segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok, szia Gabocza.

>Meg mielott barki lefikazna az automat, kozolnem, hogy nagyon >orulok hogy
egyaltalan van valami, ...

Nem vagyok fikazos :-) Orulok a Trabcsidnak. Javallanam neked a Trabant
listat !! En is ott vagyok veletlenul listatag, sot Fehervaron lakik 5 - 6
Trabantos aki a listarol szemelyes kontaktust keres. Ok tudnanak neked
szereloben segitseget nyujtani.
Trabant lista ownere az auton is jol ismert Somogyi Istvan baratunk aki az
elso HiX autos talit szervezte Kecskemeten.

Feliratkozás:
   

Levél küldése a listára:
   

Levél a listatulajnak:
   

A lista archívuma:
   http://www.yahoogroups.com/messages/Trabant-Wartburg

Egyéb privát beállítások:
   http://www.yahoogroups.com/mygroups

Leiratkozás (olajra lépés :-)):
   

>Lehetseges-e otthon kicserelni a lengescsillapitokat? Kopognak. Kell->e
egyaltalan cserlni?

Hatsokat viszonylag konnyu cserelni, elsoket nehezebb, ugyanis Mc Person
rendszeru golyalabas csillapito van benne. Ha a golyalabad ep csak a patront
javallom cserelni.

>Mit lehet tenni, ha a hatramenetet "kidobalja"?

Valoszinu a valtotarto gumibak az oka.

>Krerkagy csapagyakat hogyan?

Passz :-) A T-W lista megmondja neked a tutit ;-)


Udv: Frigyes


            Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
+ - Uj auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok.

>Uj csemete Audi 80 92-es 2.0-es benzin-gazos... neha gazos..
>de bovebben csak ha lesz egy kis time!

Gratula :-) Az Audi listan lattalak ;-) LPG gyertyat tudok neked szerezni ha
kell ?

Udv: Frigyes

            Skoda 120 L

http://kep.tar.hu/budaivar/index.phtml
+ - riasztok ?! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lehet, hogy mar volt a Hix-en...Erdekes riport egy autotolvajtol.




"""Nem tagadjuk nem jo amit csinalunk, de nem azt akarom most 
 megmagyarazni hogy ez a helyes ut, meg ertsetek meg, es nekem csak 
 ez van (volt) stb. Hanem olvassatok el, gondolkodjatok el rajta es 
 dontsetek helyesen a riasztok megvalasztasaban! Ti, ahogy en 
 ertettem mind azt hiszitek, hogy a riaszto, es az egyeb cuccok arra 
 valok, hogy "ertekes masodperceket" adjanak nektek, amit ti arra 
 hasznaltok, hogy seggbelotok minket legpuskaval, vagy megkergettek, 
 osszevertek, vagy magunktol hagyjuk ott a kocsit. Ez mind igaz, de 
 ezek a masodpercek SOHASEM a helyszinen peregnek le! Hanem ezekkel a 
 dolgokkal a muhelyben, vagy par sarokkal odebb foglalkozunk. A 
 helyszinen csak atmenetileg iktatjuk ki amit csak lehet. 
 
 3 fele auto van: 
 1. azert lopjak, mert sok van belole (alkatresz lesz belole, vagy 
 egy totalkaros papirjait kapja meg) Kozepesen felkeszult tolvajoknak 
 valo. 
 
 2. ritka kocsi, es megrendelesre megy valakinek. Csak a profik 
 tudnak 
 hozzakezdeni. (Lexus peldaul olyan mint egy eroditmeny) 
 
 3. Volt szocialista kocsik, vagy regi tipusok, oreg Audik, nem 
 erdemes 
 roluk beszelni, ezeket elkotni par perc gyakorlas utan kis mechanikai 
 erzekkel barki kepes. 
 
 Eloszor a masodik tipusrol mondanek par szot. Ritka kocsik pl. a 
 Jaguarok, a nagy Mercedesek, vagy hasonlok, ezeket nem piti gyerekek 
 kotik el, hanem olyan emberek akik nappal szakszervizben dolgoznak, 
 a kocsi minden csavarjat ismerik. Ezekben a kocsikban "csucs" 
 risztok vannak, ES muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok. Ezek a 
 riasztok abszolut a csucsot kepviselik(nem a GPS es a mobil). Ezt a 
 tipust ha kifigyelik akkoris elkotik, ha kutya van benne vagy a 
 kulcsokat 
 (Mercedes) a lakasbol kell kilopni. Nincsen mese csinalsz amit akarsz 
 ha kifigyelik akkor annak annyi, ha mas megoldas nincsen akkor a 
 lampanal kapnak ki belole. 
 
 A masik tipusu autok pl. a Suzukik, Opelok...sok van beloluk, 
 ezekben 
 altalaban, 100.000 Ft alatti ertekben vannak riasztok. Sok van belole, 
 igy lehet valogatni, es ha talalunk egy olyat ahol lathatoan komoly 
 vedelem van, akkor inkabb meg sem probaljuk, mert van belole talan meg 
 az utcaban egy masik. 
 
 A riasztokrol: 
 
 Muholdas cuccok, mobiltelefonos cuccok... NEM ERNEK EGY KALAP SZART 
 SEM!!!! a GPS rendszer a muholdakkal kommunikal, a pontos 
 meghatarozashoz legalabb egyszerre 3 db-al, ezekkel hatarozza meg a 
 kocsi pontos helyet, es a mobil rendszeren keresztul riaszt es 
 intezkedik. Megoldas: Zavarni kell ezt a jelet. Ennyi. Ez a 
 keszulek, megkozelitoleg 2x3x1 cm meretu + elem, es kiviteltol 
 fuggoen antenna (par cm hosszu drot magara a keszulere fel lehet 
 tekerni...) tehat nem nagyobb mint egy taviranyito barmelyik 
 kocsihoz. kis kapcsoloval bekapcsolod, es kb 10m-es korzetben 
 (teljesitmenytol fuggoen) nem lehet TV-zni, telefonalni, plane a GPS 
 rendszer nem tud kommunikalni a muholdakkal. Csupan a lopas kozben 
 altalunk hasznalt CB frekvenciajat van szabadon hagyva. Ez a 
 keszulek vegig mindenkinek ott van a zsebeben bekapcsolva, 
 eloallitasi ara kevesbb mint 5000 Ft, igy elenyeszo az ara a tobbi 
 szukseges cucc mellett (pl egy Motorolla CB min. 30.000),barmelyik 
 radioamator ossze tudja forrasztgatni a kapcsolasi rajz ismereteben, 
 az alkatreszek is minden ilyen boltban kivetel nelkul 
 beszerezhetoek. A GPS cucc elemeit altalaban meghatarozott helyekre 
 teszik, konnyu megtalalni oket es semlegesiteni. 
 
 Ugrokodos cuccok: Az autoriasztok megkozelitoleg hasonlo frekvencian 
 kommunikalnak, nem tul szeles sav. 1 db kis mutyur az egesz, 
 mukodesi elve annyi hogy az adott frekvencian vegigprobalgatja az 
 osszes variaciot, ha azon nem talalja akkor hangol magan egy kicsit 
 es nyomja tovabb. Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva 
 van. (vannak olyan riasztok amelyek az ilyen probalgatasra 
 letiltanak, arra annyi a megoldas, hogy nem egymas utan leptetve 
 probalgatja a kodokat, hanem latszolag ossze-vissza, ugralva a 
 frekvenciak es a variaciok kozott) 
 
 Infras cuccok: Az elektronikai uzletekben kaphato tanithato TV 
 taviranyitok kicsit atalakitva tokeletesen megfelelnek a nyitasra. 
 
 "immobilajzerek" es hasonlo hulyesegek: Ha gyari akkor annyit is er, 
 ha gyakori tipus akkor szinten. Ha gyari a cucc akkor vinni kell a 
 sajat elektronikat es ki kell cserelni, es kesz, a tobbi rendszerre 
 egyedi, de hasonlo megoldasok leteznek, aki ert hozza (mert 
 napkozben pl olyan helyen dolgozik ahol ezeket szerelik be a 
 kocsikba) altalaban megszokott helyeken kell ezeket is keresni es 
 akkor mar megint nincsen gond. 
 
 (megjegyem a riasztokat is majdnem minden esetben 1 helyre szerelik, 
 pl. ablaktorlo szerkezet kozelebe, motorter tuzfalara... ha nyugodt 
 akar maradni az ember mikor mar megy az auto akkor nem a helyszinen, 
 hanem par sarokkal odebb errol az egysegrol egyszeruen lehuzza a 
 csatlakozot) 
 
 Valtozarak: Alapotlet nem rossz, de ha nem bovdenes a sebessegvalto, 
 vagy nincsen nagyon eldugva a valto a motorterben akkor betesszuk 
 2-esbe es mar megy is a kocsi, 80-is altalaban nincsen gond es az 
 elindulas is megy mindig sik uton, nem is kell tobb sebesseg 
 (magyarorszagon keves, es nem keresett az automata valtos kocsi). 
 
 Az kulon elony ha a kocsi riasztoja egyben nyitja is kozponti 
 zarat... 
 igy azzal sem kell bibelodni. 
 
 Magara a zarszerkezetekre nem ternek ki, mert tipusonkent valtozik, 
 es 
 a legkulonbfele technikak leteznek. 
 
 Hogy valami biztatot is mondjak szamotokra: akkor nem kell egy 
 kocsi, 
 illetve nem viszi el senki, ha sok a problema vele, tehat az 
 atlagosnal tobb melo lenne vele, pl valtozar + riaszto + valami meg. 
 Ez perzse nem ervenyes akkor ha valaki pont azt a kocsit illetve azt a 
 tipust rendeli meg (Suzuki Swift is lehet nagyon keresett, ha pl. az 
 osszkerekes valtozat kell valakinek, az nem gyakori, azt ha kifigyelik 
 el is viszik) 
 
 Egy csapat letszama a kocsi tipusatol fuggoen legalabb 3 de elofordul 
 a 6 szemely is. Mindenki pontosan tudja a dolgat es vakon meg kell 
 hogy bizzon a masikban. A legmelegebb pillanatok amikor a kocsit 
 elkotik, ha mar odebb vannak 100 meterrel akkor mar nincsen semmi vesz 
 akkor mar nincsen lebukas, mert akkor rendszamcsere (ha messzire kell 
 vinni a kocsit, akkor megkapja egy azonos tipusu, azonos szinu 
 kocsinak a rendszamat ami termeszetesen teljesen tiszta, akkor a 
 rendor is megallithat alvazszamot sohasem nezik meg kozuti 
 ellenorzesnel), riszto kabeleinek lekotese. 
 
 Hat roviden ennyi a bombabiztosnak itelt szerkezetekrol. Hasznos 
 dolgok a lopasok ellen: Gravirozas, UV festekkel valo megjeloles 
 (karopsszeriaelemek, es a karpit is), es a rejtett kapcsolo. Ez 
 utobbi azert okoz nemi fejtorest es ha idoigenyes akkor elofordul 
 hogy ottmarad a teljen inditaskesz kocsi, mert nem talaltuk meg a 
 kapcsolot, pedig mar csak az kellett volna. De ha nagyon kell a 
 kocsi akkor elvontatjak (siman egy masik auto utan kotve kicsit 
 odebb) es multimeterrel hamar be lehet merni hol van aram a 
 vezetekben es hol nincsen, ha pedig megvan, akkor egy sima kabellel 
 rovidzar, es mar megy is a kocsi. 
 
 Tudom most sokan anyazni fogtok es meg is ertem az indulatokat, 
 igazatok van. De ha mar 1 valaki elgondolkodik ezen a par soron, 
 akkor mar megerte hogy leirtam"""
+ - Kotelezo & Casco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

 A 2002 decemberi Auto2ben olvastam, hogy lehet biztositast kotni ideiglenes
lakcimre is, minden attol fugg mi van beirva a forgalmiba. Most keszulok
autot venni es a markakereskedo szerint nem lehet ideiglenes lakcimre
forgalomba helyezni autot. Igaz ez, vagy csak tajekozatlan es/vagy
ellenerdekelt?

Udv.,
Mad Max
+ - Re: keves olaj, most mi lesz? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoy,
amiota eloszor olvastam ezt a levelet, meg akartam 
kerdezni: olajnyomas lampa nem vilagitott/mukodik 
egyebkent? Igen fura lenne, ha masfel liter olajjal nem 
esne le az olajnyomas annyira, hogy kigyulladjon. Nem 
tudom, pontosan milyen motor - TU sorozatra tippelek, ez az 
egyetlen 1.4 injektoros PSA fajta, ami most igy beugrik. 
Ebbe konyv szerint 3.5 liter kell, azert a 2 l minusz 
sulyosan hangzik :-)

Zoldalma

>A minap "a szerelo nekiesett a motornak", es aszongya 
>masfel liter olaj volt
>benne. Nem tudni, miota, de nem vettunk eszre semmi 
>kulonoset, soha nem volt
>olajfolt a Pug alatt, es kek fustot se eregetett a kocsi. 
>[1.4 injektoros]
+ - Re: piros a fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Attila!

>Itt jon a gond ebben piros szinu van (VW). Ezt meg sehol nem
>lattam boltban, ill. azt mondtak hogy k. draga.
>Nem lehetne megis keverni??? :-)

    Ez a Volkswagen G12-es specialis hutofolyadek, amit a manual
szerint soha nem kell lecserelni, a kocsit egesz elete alatt kiszolgalja.
Mivel specialis, tenyleg nem lehet mashol kapni, csak markaszervizben.
Es mivel specialis, nem hiszem, hogy jo otlet lenne keverni.
    Ami az arat illeti, en ket hete vettem belole Volkswagen markaszervizben
egy masfel literes tomeny fagyallot tartalmazo flakont (ezt higitani kell
kb. a duplajara) 7,5 euroert (kb. 1800 Ft). En ezt nem tartom kirivoan
draganak, rosszabbra szamitottam.

    Udv:

        Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - Helyzetjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, Hello Peter,

KRESZ szerint csak feher szinu lehet a helyzetjelzo elol.
Hogy miert lehet kapni? Mert van olyan orszag ahol lehet
hasznalni, ha meg legyartottak a millio egot el is 
passzoljak
ahova csak lehet. Kek villogot is lehet benzinkuton kapni
meg sem csinal (joesetben :) ) senki rendorautot a 
kocsijabol.

Udv
 Gabor
+ - Re: kotelezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Irjatok mar meg megegyszer, hol lehet kiszamolni a jovo evi kotelezot.
> Mi a lap cime?

http://www.netrisk.hu/kgfb/tarifal.php

Gumo
+ - ford taurus - tud vki infot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

t. hixautosok !

ajanlottak nekem egy elado autot. ezeket mondtak:

ford taurus (?)
2300 ccm, automata, full extra (tempomat, klima, kp.zar, riaszto,
elektromos minden, mittudomen mi minden meg)
az ara 380e pengo
(evjaratot nem tudta a kozvetito)
a fogyasztas allitolag stabilan 10 liter alatt marad, sot az alkatresz sem
draga hozza

tud valaki barmilyen (objektiv/szubjektiv) informacioval szolgalni errol az
autotipusrol?
igaz az allitas, hogy olcso az alaktresz (nehezen tudom elhinni)

elore is koszi az infot


Üdvözlettel / MfG / best regards / med venlig hilsen

Róbert KOZMA
IT System Supervisor
IBM Hungary / SD Center, Székesfehérvár
Tel.: +36 22 539-619, Fax: +36 22 539-504
+ - re:Piros fagyallo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Hat en nem kevernem!
A skoda-orrmotoros honlapon (www.skoda-orrmotor.hu) van egy nagyker (ugy szerep
el, hogy volt Tatai uti nagyker).
Naluk en lattam pirosat.

Cocas
+ - Valasz: piros a fagyallo *** HIX AUTO *** #1647 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: piros a fagyallo ( 14 sor )
> Idopont: Wed Nov 13 11:43:20 CET 2002 AUTO #1647
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
...
Itt jon a gond ebben piros szinu van (VW). Ezt meg sehol nem lattam
boltban,
ill. azt mondtak hogy k. draga.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Minden Skoda szalonban lehet kapni keket es pirosat is, ezerparszaz Ft
literje (nem tudom, milyen tomenysegu). Ha nem jot teszel bele, az konnyen
szetmarhatja az aluminium reszeket, en nem javaslom, sokkal tobbe fog
kerulni, mint amennyit most megsporolsz (persze csak ha nem veszti nagyon a
vizet).

udv,
Akos
+ - Rendszámtábla ajándékba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Itt van egy ismerösöm Mexico-ból. Nagyon tetszenek neki a magyar
rendszámtáblák. Honnan lehetne beszerezni magyar rendszámtábla másolatot?
Pl. a teherautó soförök honnan veszik a rendszámtábla formályú becenév
feliratokat?

Péter

=====
__________________________________________________________
E-mail: 
 ; 
Web:
http://peteshome.fw.hu
"Ne álmodd az életed, éld az álmodat!"
"Don't dream your life, live your dreams!"

__________________________________________________
Do you Yahoo!?
Yahoo! Web Hosting - Let the expert host your site
http://webhosting.yahoo.com
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>1999-es Skoda Feliciamban a fagyallot utan kene tolteni.
>Ezzel nem is lenne gond de a manual szerint nem szabad a kul.feleket
keverni.
>Itt jon a gond ebben piros szinu van (VW). Ezt meg sehol nem lattam
boltban,
>ill. azt mondtak hogy k. draga.
>Nem lehetne megis keverni??? :-)

Lehetni lehet, csak nem celszeru. :)


>Nem nov. 30-an kell ledolgozni a dec. 23-at veletlenul, mert ha igen
lehet,
>hogy tobbunknek nem lesz jo!

Hivatalosan a dec. 23 munkanap, tehát nem kell ledolgozni.
Hogy ettol el lehet-e terni azt nem tudom.


>A hét elején vettem a kocsiba zöld szinü helyzetjelzö izzót.
>Azóta kaptam olyan információt, hogy ez nem szabályos. A kérdésem, hogy
>szerintetek szabályos e vagy sem. Ha nem szabályos, akkor miért lehet
kapni a
>boltokban?

Szabalytalan!

Udv,
      Zotya

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS