Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1129
Copyright (C) HIX
2001-06-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 buntetes (mind)  16 sor     (cikkei)
2 Uj kisauto valasztas (mind)  15 sor     (cikkei)
3 RE: Gyorshajtas (mind)  55 sor     (cikkei)
4 Re: megint szamolunk, meg egy kis Szlovakia (mind)  49 sor     (cikkei)
5 aramutes (mind)  14 sor     (cikkei)
6 chiptuning dizelre. (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Klimahomerseklet - felmeres (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Re: unalmas nemet autok (mind)  87 sor     (cikkei)
9 gyalogosok (mind)  27 sor     (cikkei)
10 Suzuki vs Daewoo (mind)  32 sor     (cikkei)
11 lego (mind)  56 sor     (cikkei)
12 Volvo SCC (mind)  6 sor     (cikkei)
13 Meg mindig 1.6 75LE es a VW (mind)  73 sor     (cikkei)
14 GIK-ek (mind)  7 sor     (cikkei)
15 vezetestechnikai trening + szamgepes jatek (mind)  36 sor     (cikkei)
16 Golf 1.9 TDi (mind)  34 sor     (cikkei)
17 Marci es a globalizacio (mind)  12 sor     (cikkei)
18 RE: mindenfele (mind)  4 sor     (cikkei)
19 Vizhomero (mind)  39 sor     (cikkei)
20 Elado Astra (mind)  11 sor     (cikkei)
21 Re:4x4 :) (mind)  36 sor     (cikkei)
22 Re: szomoru (mind)  21 sor     (cikkei)
23 Auto Mania, Clio V6 es Citroen C5 (mind)  16 sor     (cikkei)
24 sokminden... (mind)  154 sor     (cikkei)
25 Miert lopjak az autokat? (mind)  10 sor     (cikkei)
26 Daewoo Lanos vs. Suzuki Swift Sedan (mind)  55 sor     (cikkei)
27 Autopalya... (mind)  24 sor     (cikkei)
28 Trabant Nemetorszagban (mind)  41 sor     (cikkei)
29 traffipax: mennyi? (mind)  17 sor     (cikkei)
30 Re: sebesseg+centralzar (mind)  25 sor     (cikkei)

+ - buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par honappal ezelott irtam, hogy bemertek lakott teruleten 76 km/oras
sebesseggel.
Akit erdekel annak elmondom, hogy megjott a papir.
20.000 Ft birsaggal sulytottak, de ez mar enyhitett buntetes.
Vagy ha akarom ledolgozhatom kozmunkaban 5.000 Ft / nap -al szamolva, vagy
ha ez se jo akkor leulhetem ami
20 nap fogvatartast jelent, de ez esetben priusz...:)
Asszem inkabb becsengetem a penzt, azt kenjek a hajukra :)
Tenyleg...emlekszik valaki, hogy Csaszar Elod-ot mennyi penzbirsaggal is
sulytottak, a felfuggesztett mellett? 
.....No comment...
Amugy van meg egy ugyem, ha az megjon lehet hogy megirom.

Na a legjobbakat,

K.G.
+ - Uj kisauto valasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Uj kisauto vasarlas ugyben az Opel Corsa es a Skoda Fabia 
maradt versenyben az en szempontjaim szerint. Az elozo 
generacios Corsarol es a Fabia elodjenek tekintheto 
Feliciarol is hallottam megbizhatosagi problemakat. Mekkora 
esellyel javultak ezek az utodmodelleknel?
Olvastam az Auto2 tesztjet, ahol nagyon kedvezonek tuntetik 
fel a Corsa szerviz koltsegeit, talan tulsagosan is. A 
Fabiae vajon milyen, mert az nem szerepelt a tesztben?

Arban, meretben es felszereltsegben eleg hasonlonak tunik a 
2 auto. Melyiket valasszam?

BaAd
+ - RE: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

OK, biztonsagos kozlekedest neked is, szerintem minden normalis ember erre
vagyik.

ToBa

-----Original Message-----
From:	Szabolcs Szigeti [SMTP:]
Sent:	2001. június 1. 15:31
To:	Balazs Toth
Cc:	
Subject:	Re: Gyorshajtas

> >>Az M3-on mentem
> >> mar 240-nel, akkor most felakasztotok? Teljesen ures volta a palya, kb
2
>
> >Nem, szerintem kinyirod te magadat... Remelem nem mast.
>
> Kedves Szabolcs,
> kicsit nehez kommentalnom a fentieket. Egy kicsit nehez elkepzelni, ha az
> ember meg sohasem ment 140-nel gyorsabban, ugyanakkor vannak autok,
> amikben az ilyen sebesseg gyarilag tervezett: motor, kasztni, futomu fel
> van erre keszitve. Ezutan mar csak egy kelloen kihalt utszakasz kell, pl.
> az M3 Gyongyos utani brutal hosszu egyenese. Vezettem olyan auto,
amelyben
> 60-nal mar halalfelelmem volt...
> Nem kivanom tovabb ragozni.

Mentem mar en is ketszaz feltti sebesseggel, pusztan arra akartam
ravilagitani, hogy szerintem itthon nem igazan vannak arra alkamas utak es
lehetosegek, ahol *biztonsaggal* lehet ilyen sebesseggel folyamatosan
haladni. Ilyen sebessegnel ugye nem nagyon van mar lehetoseg hibazasra es
igazan esely sem a tulelesre, ha gond van. Ha meg egy nehany kilometeres
szakaszt tudsz lenyomni ketszaz felett, akkor nem igazan nyertel semmit
(persze az elvezetet igen, ha erre vagysz).

Masreszt az a velemnyem, hogy nagyon keves ember van, aki biztonsaggal tud
ilyen sebesseggel menni. A jobb labat ugye konnyu nyujtoztatni, es a
megfelelo auto ettol megy is, de ha baj van, akkor nagy baj van. Szerintem
nagyon igaz az idezet a Hungaroging tanpalyarol:  "Véleménye szerint egy
átlagos amator autós mikor fékez életében eloször 120 kilométeres
sebességgel vészfékezés szeruen állóra?- A halála elott tíz másodperccel!"*
*Henry Morrought (versenyzoiskola tulajdonos)

De ezt ne vegye senki magara, tudom hogy a hix auton mindenki profi, de
szvsz nem attol profi valaki, hogy padloig birja nyomni a gazt. Szoval a
sebesseg nem elsosorban az autotol fugg.

De ha ugy latod, hogy nem csak azert tudsz 240-nel menni, mert birja a
futomuved es a kaszni, akkor bocsanatot kerek, es visszavonom a fenti
kijelentesemet.

Udv,

    Szabolcs
+ - Re: megint szamolunk, meg egy kis Szlovakia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>GIK-302 -tol 332-ig, tehat 30 darab

>Tehat harmincegy. Olcson korrepetalok mindenkit matekbol.  :-D

:-)))

Most mondta egyik kollegam, a GIK-302 egy zold FAVORIT, ex-fonoke hasznalja
a yardnal, mint szolgalati auto, a Teve utcai szekhaz elott lehet
megtekinteni ...

Ennyit az ilyen infokrol.


Mas. A hosszu hetvegen Rozsnyo megyet latogattam meg, ahol sajnos nem
jeleztek elore a neten, milyen rendszamu autobol traffipaxolnak ... :-(((
Raadasul diszkriminacio is volt a rendorok reszerol,
a szlovak allampolgarsaguak elobb kerultek sorba a penztarnal, igy 20
percet dekkoltam a szelben a Favorit ablakanal. Egyebkent vicces volt a
jelenet, kb. 15 -en alltunk sorba, a kozeg meg jegyzetelt a naplojaba, o
volt a penztar. Kollegai meg a kocsikat intettek ki, volt valami fonok is,
ezert a korrupcio szoba sem johetett. Eloszor meg osszekevertek egy magyar
Astraval, aki persze az 500 SKK -s kategoriba tartozott, el kellett
magyaraznom, hogy en a Kadettel vagyok, es en nem mentem olyan gyorsan.
Erdekes volt a dijszabas, 60-70 km/h kozott 200 SKK, 70-80 kozot 300 SKK
(ez voltam en), 80-100 kozott 500 SKK. Efolott statarium :-))) Illetve egy
osztak audis volt efolott, ahogy kilestem a naplobol, 120 -al mertek be, de
fizetes utan nyikorgo kerekekkel huzott tovabb es meg se tudtam, mennyibe
volt neki.  Egy kis faluban volt eldugva a traffipaxos auto, kb. 15 haz
hosszu a falu ... Jo, 60 -al kellett volna menni, de meg embereket sem
lehetett latni a faluban, szeles, egyenes ut, adta magat a helyzet. Ez a
Szlovakia meg amugy is csabit a gyorshajtasra, borzaszto szeles, jo
minosegu utak, gyer forgalom. Gondolom, erre alapoznak a rendorok is.
Frigyessel ellentetben en nem panaszkodnek, teljesen korrekten vezetnek a
nepek errefele, a szaguldozokat lehuzodassal segitettem, siman elfertunk 3
-an egymas mellett, pedig az egyik egy teherauto volt. A nalam lassabbak is
korrektul lehuzodtak, meg akkor is, ha lattak, hogy szembol jonnek, eszukbe
sem jutott feltartani. 5 autoval  mentunk konvojban, a hegyek kozott egesz
jol mutattunk, hogy egymas utan, felkapcsolt lampakkal kanyarogtunk :-))) A
gyerekeink is nagyon elveztek, allandoan figyeltek, hogy megvan -e az ossze
kocsi. A hegyekben volt az uton kecskenyaj, birkak, marhara elveztuk ! :-))
Hogy a latnivalokat se felejtsem ki, megneztuk Krasznahorka varat, az
Andrassy mauzoleumot, Rozsnyot. Jartunk a Dobsinai Jegbarlangban, a Szlovak
Paradicsomban. Megneztuk meg a Betleri kastelyt, parkostol. A benzin meg
mindig olcso, lehet kartyaval fizetni, a levett osszeg azonnal meg is
jelent a bankszamlamon. Szoval csak ajanlani tudom !

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - aramutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>is, merthogy muszalas huzat feszul rajtuk, aminek megvan az az elonye, 
> >hogy amikor kipattansz az ulesrol, sokszor kapsz egy tisztes aramutest 
> >is - ez nekem sem annyira esik jol, hat meg egy lanynak. Brrr.

A Civicem is minden alkalommal megraz, ahanyszor kiszallok belole (lehetoleg 
meg a lany elott :-) es hozzaerek az ajto fem keretehez). Hogyan lehetne ezt 
kikuszobolni?

Elore is koszi es udv:
Bence
_________________________________________________________________________
Get Your Private, Free E-mail from MSN Hotmail at http://www.hotmail.com.
+ - chiptuning dizelre. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez nem csalas:

http://www.kw-systems.de/

(es nem megy tole szet a motor!)

Tesztelve az Auto Motor Sport TV-ben, es olcso, es mukodik.

csaba
+ - Klimahomerseklet - felmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Mindenkinek!

Keszitenek egy egyszeru felmerest arrol, hogy a kulonbozo klimak az 
autokban milyen homersekletet tudnak elerni.
Ehhez a kovetkezo kellene. Egy homero, amit a kozepso levegofuvo racsai 
kozze kell tenni (legjobb valami gyors digitalis). Ezenkivul 10 percig 
percenkent merni, hogy mennyi is a kiaramlo levego homerseklete.
Ehhez a klimat maximumra allitani (elotte nem hasznalni, automatat kezire). 
Belso levego keringetes + a levego iranya a fuvokak fele nezzen (tehat ne 
pl. szelvedo, vagy lab).
Jo lenne meg az auto nehany adata is, valamint, hogy milyen (esetleg 
mennyi) anyag van (gyarilag) a klimaban (pl. r134a). Mikor volt a legutobbi 
hutoanyag csere, mennyi hianyzott belole, es esetleg akkor milyen 
homersekletek voltak.
Fontos a kulso levego homerseklete is (kb. objektiven, tehat ne tuzo napon 
merve...).

Elore is kosz!

csaba

P.S.: Nekem 21 foknal 6.5 fokot tud most. Elotte 8 fok volt a mimimum es 
150-200 g hiannyal, a gyari eloirthoz kepest.
+ - Re: unalmas nemet autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gonci irja:

>sokan nagyon rosszul ertettek meg, amirol en es meg paran
>papolunk evek ota. Nekem aztan teljesen mindegy, hogy ki
>milyen autot vesz, de az emberek hozzaallasa nagyon zavar.

mire gondolsz...?

/innen hianyzik egy Alfa-kereskedoket megszegyenito ertekesitoi
ervelesi-rendszer :-) /

>A globalizacio jegyeben a legtobb kopo alkatreszt mar 
>nemzetkozi nagyvallalatok adjak minden kocsiban. Azt meg 
>senki ne mondja nekem, hogy olasz kocsiban a bosch kevesebbet
>bir ki, mint egy nemetben. A Magneti Marelli meg egyre feljebb
>jott az utobbi evekben, ha jol tudom, a VW es mellettuk dontott,
>amikor a Skoda xxx alkatreszere kerestek beszallitot.

meglepne, ha nemet autogyar a Bosch-termekeit Magneti Marellire 
cserelne...ez nem minosegi kerdes, hanem uzletpolitika. Bosch nelkul
nem letezne nemet autogyartas. Van olyan eros pozicioban a Bosch,
hogy az altalad leirt szcenario ne kovetkezzen be. 
Ha megfigyeled, szinte az osszes autokat reklamozo tulajdonsag
egy Bosch kaliberu ceg innovacioja: ESP, ASP, DSC, ABS, TDI, 
esigytovabbsatobbi.
Volt is a Bosch home page-en kb. tavaly ilyenkor egy szlogen,
amit azota sem lattam: 
"A VW gyartja a 3 literes autot,
"a Bosch szallitja hozza a technologiat"
Ebben a 2 sorban minden benne van.

>Ami a minoseget illeti:
>A Golfok, Fabiak sok sok alkatresze innen kerul ki Pozsonybol,
>sot gyartanak itt egesz Golfokat is mar 10 eve. A pozsonyi
>VW gyarban 85000 Ft koruli az atlagfizetes. Tenyleg elhiszed,
>hogy fenyevekkel jobb egy ilyen gyar minosege, mint a torinoi
>vagy milanoi gyar minosege, ahol evek ota harcolnak, hogy 
>feledtessek a 80-as evekben gyartott autok gyengebb minoseget?

Elhiszem. U.i. a termekek minoseg nem a szalag mellett allo
munkastol fugg elsosorban. Egyebkent meglep a kijelentesed,
mert a kelet-europai (magyar, cseh, lengyel) ilyen tip. munkaero
nagyon is keresett es minosegi munkat vegez. Nemcsak az autogyarak
dolgoztatnak eppen ezert ilyen orszagbeli cegekkel.

1 tortenet:
Fel evet voltam a BMW muncheni gyaraban (ill a FIZ-ben, ahol a
tervezes folyik). Az egy generacioval ezelotti harmas BMW ajtajat
eppen egy 200-250 fos magyar brigad szerelte ossze. Az elektronika
(ablakemelo, hangszorok, lampak ill. ezek drotozasa), az ablak,
a karpit es a lemez-elogyartmanyok ajtova torteno osszeszereleset
vegeztek. Miert epp magyarok? Miert epp egy egesz, jol elhatarolhato,
de megis komplex folyamatot biztak rajuk, amikor maga a gyar (mint
az osszes nemet autogyar) tele van torok betanitott munkasokkal?
Biztosan nem azert, mert olcsobbak voltak, hanem mert minosegileg
jobb munkat produkaltak.

Egyebkent az auto-osszeszereles kornyezeteben dolgozo betanitott
munkasok hihetetlenul motivaltak es rendszerint nagyon buszkek
a munkajukra. Ez a minoseg zaloga, hidd el.

2 tortenet:
Az Audi a TT osszeszereleset kizarolag Gyorben vegzi. Ott a szalagmunkas
nem tudom, hogy keres-e 85 ezret, mint a pozsonyi kollegaja. Es megis
ok szerelik oszze a 60-75.000 DM-es TT-ket. Mindezt kifogas nelkuli 
minosegben.

A fejetol buzlik a hal, a folyamatokban/eljarasokban/modszerekben
van a kulonbseg. Es ezek megvaltoztatasa/egy uj eljaras bevezetese 
lenyegesen nehezebb es idoigenyesebb feladat. 
A Fabia gyar egy green field gyar? Azaz teljesen ujonnan felepitett? 
(nem tudom) Ha igen, akkor ugy gondolom, hogy a pozsonyi Fabia gyar 
ma jobb minoseget produkal, mint a torinoi vagy milanoi gyarak.
Mert egy autoceg torteneteben ritkan adodik lehetoseg egy alapjaiban
uj gyar megepitesere. Es ott aztan nem sporolnak, ott az osszes
tanult hibat kikuszobolik. 
Epp akkor epitette a BMW a spartanburgi gyarat, amikor ott voltam,
elvezet volt latni az emberek motivaciojat. Az uj gyar minden tekintetben
felulmulta az addigiakat. A BMW dingolfingi gyara ill. a Mercedes 
rastatti (A-Klasse) gyara is ilyen uj, green field gyar, 
amiket lattam, es mindegyik eleg meggyozo.

Egyelore ma az alfas ismeroseim nagy resze panaszkodik, akinek
meg nehany honapos autoja van, azzal meg madarat lehet fogatni. 
Ha a 200.000. km utan is elegedett, akkor engem is meggyozott.

Zsolt
+ - gyalogosok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A közlekedési szokásokkal kapcsolatban:

Nem mindig az autósokkal van baj... A lányom ovija mellett van egy
középiskola. Minden reggel kocsival megyünk és egyszerűen mikor a suli/ovi
elé kanyarodunk, egyszerűen NEM TUDUNK HALADNI. A sulisok az út közepén
állnak meg cseverészni, és egyszerűen szinte meg kell állnod, ha nem akarsz
közéjük hajtani. Eleinte próbáltam 'udvariasan' -mintha nekem kellene még
tekintettel lenni rájuk- lassítani és megvárni, amíg méltóztatnak
becammogni a járdára és ott folytatni a csevelyt, aztán meguntam és én is,
a párom is (mikor ki vezet) rájuk szoktunk dudálni (mire sértődötten ránk
néznek és kénytelen-kelletlen elmennek az útból).
És sajnos nem csak itt figyeltem meg az ilyet: én nem pesti vagyok, de a
kisvárosban, ahol leéltem 22 évet, sem láttam még olyat, mint valamelyik
nap itt Pesten: a csaj egész egyszerűen csak átszaladt az út másik
oldalára, szétnézés helyett csak behúzta a nyakát és talán még a szemét is
becsukta (nehogy meglássa, hogy épp elütni készül egy kocsi). Hihetetlen!
És az, amikor piros lámpán átcammog szépen lassan a gyalogos, és szinte
szétcsattan az örömtől az arca, mikor egy autó fékezni kényszerül???
Ennyire bambák, ill. rosszindulatúak lennénk?
Ja, arról nem is beszélve, hogy: a hétvégén, szakadó esőben egy buszmegálló
mellett hajtottunk el. A barátom vezetett, és mivel látta, hogy a
megállóban áll egy nő, és nem akarta lecsapni, ki akarta kerülni a tócsát,
lassított is és a lehetőségekhez mérten beljebb ment (nem tudott nagyon,
mert jöttek szemben). És a nő (nem, tudom, ment-e rá víz 1általán) olyan
képpel nézett ránk, azt hittem, szemmelverés esete forog fenn (és még
kiabált is).
Ennyi...
+ - Suzuki vs Daewoo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 írta:

'Jelenleg egy 7 eves Suzuki Swift Sedanom van, es mar itt az ideje, 
hogy lecsereljem. Szoba kerult egy uj Sedan, vagy egy Daewoo 
Lanos. En meglehetosen a Lanos mellett vagyok (4 ajtos, 1.5-os). 
Kinek mi a velemenye a Dawoo Lanosrol ? 
Gondolok itt a megbizhatossag, menetteljesitmeny, kenyelem, na 
es foleg a fogyasztas! 
Kivancsi lennek arra is, hogy a legkondi mennyivel noveli meg a 
fogyasztast, es mennyire veszi le a teljesitmenyt ??
Segitsegetek elore is koszonom!'

Mi is új autót szerettünk volna és Suzuki ill. Daewoo között hezitáltunk
(igaz, Matiz...). Lehet, hogy ilyen ízléssel és úgymond igénytelenséggel
szentségtörés erre a listára írogatnom... 
A kollégáim szerint a Daewoo (típustól függetlenül) egyszerűen RIZSBŐL van.
De már késő. Befizettük a Matizra az előleget, és még ugyan nem vettem át
(majd a héten!), így tapasztalatom sincsen, de jelentem, hogy a célra,
amire szánjuk (munkába menni, gyereket oviban letenni, onnan felvenni) meg
fog felelni. 
A kérdésre, hogy Suzuki vagy Daewoo Lanos, nem tudok válaszolni, mint
hozzáértő, csak az ízlésemre tudok hagyatkozni, így az utóbbi mellett
döntenék a helyedben. Hát igen, nő vagyok, és egyelőre a külsőséges
dolgoktól nem nagyon tudok elvonatkoztatni, de naponta olvasom a listát,
így nemsokára ki fogok kupálódni és akkor talán vitába tudok
szállni............

Üdv:
Andi

U.i.: Még mindig eladó egy 1600-as Lada alkatrésznek, illetve egy '88-as,
1.8-as Ford Sierra.
+ - lego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Melyik jobb? ( 35 sor )
> Idopont: Mon Jun  4 16:23:41 CEST 2001 AUTO #1128
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Evekkel ezelott olvastam a LEGO-rol, hogy a presformakat 5000 (!)
lenyomott darabonkent cserelik, annak ellenere, hogy a ipari atlag
20-40000 darab. Nyilvan ez is hozzajarul, hogy:
** a 20-30 eves jatekok siman osszepasszolnak az ujakkal, nem lotyog,
nem szorul.
** ara siman a duplaja a LEGO-koppintasoknak.

Nem is beszelve az utangyartott alkatreszekrol. A szerelom majdnem
megvert, amikor anno megtort (szivu) a Trabihoz magyar, uvegszalas
sarvedoivet vittem. Lattam, hogy 2 oraig FARAGTA. Es majdnem
kiszamlazta munkadijban, amit nyertem az alkatreszen... :-)

Az igen magas gyartasi selejtarany miatt vannak nyilvan a Suzuki
ujjnyi szeles illesztesi hezagai is (vagy Moszkvics, regi Lada, stb.)
Igy biztos nem szorul ossze a 2 elem...


udv, deejaaytiszy

***************************************************************

Az autogyarak (ha jol tudom) a szerszamok kopasanak megfeleloen
osszevalogatjak, es kulonbozo szinekkel jelolik meg a gyartasi szorasbol
eredo, de meg turesen beluli alkatreszeket. Es az autok osszeszerelesenel
ezeket egy logisztikai modszerrel ugyesen (es olcson) osszeparositva epitik
egybe. Ezt igy hallottam, de nem lattam, tehat lehet igaz is, nem is.
Viszont erdeti szakmam szerint szerszamkeszito volnek, ezert az alabbiakat
lattam is, es jotallok erte.
Azok a szerszamok, amelyekkel a lego alkatreszeket gyartjak, un muanyag
froccsonto szerszamok. A fomahelyek, amibe a munkadarab kerul tobbszazezres
mennyiseg utan kopik csak el, mivel ezek edzett, hoallo krom, mangan
otvozott acelok. A muanyag csak angstrom (a millimeter milliomod resze)
meretu kopast tud rajta eloidezni. Es gazdasagosan a formahelyek
cserelesevel javithatok 10, 100 ezres mennyiseg legyartasa utan. Egy
szerszam nagyon sok formahelyet tasrtalmazhat, az alkatresz meretetol
fuggoen.
Az valoban igaz, hogy a harmincas evekben gyartott lego, es a mai
osszerakhato gond nelkul. De ez a mernokok es a technikusok gondos
munkajanak koszonheto, mivel nagyon pontosan kiszamitjak a muanyagok
zsugorodasat. Valamint a froccsonto gepek es a szerszamok oriasi
precizitassal, minden technologia kiruccanas nelkul dolgoznak.

Ez a gyartastechnologia az auto muanyag alkatreszeire is igaz.
Itt viszont attol fugg elsosorban a minoseg, hogy milyen muanyag-alapanyagot
hasznalnak fel. Mert pld a kulso reszekre utesallo polisztirol valo, belulre
viszont elegendo a mezei polisztirol. A ket anyag kozotti alapanyagar
kulonbseg akar harmincszoros is lehet.
Az sem mindegy, hogy visszadaralt (kevert) muanyagbol kell foccsenteni, vagy
egynemu anyagbol. Nem kell mondanom melyik pontosabb, es melyik olcsobb.

Udv: Refi J
+ - Volvo SCC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lattatok mar?

http://www.supergamez.hu/cikk.php?id=203&datum=989634439


M.
+ - Meg mindig 1.6 75LE es a VW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ezt te magad sem gondoltad komolyan!
> 1.6-os 75 lovas motor legfeljebb az Astra Van-ban van. Mellesleg pont
azert,
> mert nagyon jol bevalt: iszonyat keveset eszik es nagyon jo a
nyomatek-
> karakterisztikaja, azaz a vezethetosege is.
> Ha valasztanom kene, nyilvan nekem is a 120 lovas Alfa motor kene
inkabb,
> mint a 75 lovas Opel. Csak eppen azt nem kene elfelejteni, hogy ket
> kulonbozo araktegoriarol van szo! Ugyhogy amig az Opel nem oda sorolja
a
> maga 75 lovas motorjat, mint az Alfa az 1.6TS-t, addig nem kene
lefikazni.
> Inkabb 1.6 75 LE, mint 1.2 80 LE. Ez a velemenyem.
>
> Z.

Meg az Astra Classicban. Ami az Opelt illeti. Ezen kívül a következo
autókban van még 1.6 75LE:
Seat Cordoba 1.6 Stella, Skoda Felicia 1.6i GLX, Octavia 1.6 Classic, VW
Polo 75
(persze itt ugyanarról a motorról van szó)

> Szóval ha herr piech-ék össze tudnak hozni egy 10 hengeres
dízelmotort
> akkor valószínuleg megbirkóznak az alsóbb kategóriák motorjaival is.
>
> Teljesen egyetértek azzal hogy minek ide 125 lóeros golf motor amikor
a 75
> lóeroset is megveszik.
>
>
> country
>

Igen. Ez igaz. Nem azt mondom, hogy a VW nem tudna csupa jó motorokat
tenni az autóiba ha akarna. Ma már bármelyik autógyár meg tudja csinálni
a 100 lóeros 1.6-os motort. Nem errol van szó. Hanem a VW
igénytelenségrol.

Minek csinálja meg a Microsoft jobban az oprendszereit, ha így is
megveszik?

Minek adjon az RTL KLUB, a TV2 és a ... csatorna igényes filmeket, ha az
emberek megnézik a Vad angyalt, a Rambo3-at 25-ödször, a Lajcsit.
Mindezt 50%-nyi reklámidovel?

A kevés "igényes sznob" meg nézze a Duna TV-t, használjon Macintosht
vagy LINUX-ot...

Persze azért elobb utóbb az emberek rá fogna jönni, hogy Piech úrék
átvágják oket. Amikor a ma egy fapados Polo 75 áráért megvett klímás,
ABS-es... Punto (vagy más) a közhiedelemmel és a várakozásokkal
ellentétben 10 év múlva sem fog darabjaira hullani és rozsdásodni.
Elobb-utóbb kipukkad a régi bogarak dicsoségére épített légvár...

Nekem alapvetoen semmi bajom, ha valaki vesz egy 1.6 75LE Astra
Classicot. Sokkal jobb, mintha BKV-val vagy Trabanttal cipelné orvoshoz,
óvodába... a gyerekeit. 2 millió forintért egy értelmes opció ha
valakinek olcsó családi autó kell.
Engem az bosszant, ahogy a VW konszern a fellegekbe pozicionálja az
elavult bádogdobozait amelyeket már egy Daewoo Lanos is boven felmúl
jóval kevesebb pénzért...

Mindezek mellett, herr Piechék minden igyekezet ellenére az elso olyan
dízelmotort, amely végre nem okádja a kormot, a Peugeot hozta össze...
Persze lehet, hogy Piech úrnál a környezetterhelés mellékes dolog.

(Érdemes elolvasni az Autó magazin júniusi számában közölt interjút
Piech úrral...)

Gábor
HIX-745
+ - GIK-ek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:31 AM 6/5/2001 +0000, you wrote:
>Ez igy is van, - kb. negy eve :-)

Meg ezen astrak egy resze (valoszinuleg majoshazan :)) lada nivakka 
valtoztak.. :)))

Ant
+ - vezetestechnikai trening + szamgepes jatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Szerintem most lesznek, akik leharapjak a fejem, de kerem nem felreerteni...

Szoval szamitogepen vezetni nem ugyanaz, mint valos eletben - hiszen nincs
game-over, restart meg ilyesmi. Viszont mivel intenziven nyomok mindenfele
jatekot (foleg strategia + autos jatekok), azt hiszem ez mentett meg ket
esetben is a karamboltol...

Ezt azert is gondolom, mivel 87-es jogsi megszerzese utan 9 evig nem
vezettem, majd beultem az ex Seat Ibizamba (85-os evjarat).

Szoval ugy is fogalmazhatnek, hogy semmilyen valos vezetesi gyakorlatom nem
volt. Szoval epp egy szuk utcaban parkoltam, es epp leesett a friss 20cm ho.
Szepen ovatosan nekiindultam, olyan 20km/h-val (ho utcabol nincs
eltakaritva, nyari gumik - mivel csak olyanom volt ). Ez, mint utobb
kiderult, hiba volt... :) Ugyanis a szuk utcan kanyar utan parkolo
teherautot ki akartam kerulni, ezert kis fekkel jobbra huztam a kormanyt. A
kocsi mintha mi sem tortent volna, ment tovabb a teherauto vege fele. Ekkor
fek nelkul probaltam kanyarodni... semmi. Ekkor nagyon megijedtem, es
hirtelen mintha kepvaltas lett volna, egyszercsak egy havas palyan ereztem
magam, ovatosan gazt adtam, es a kormanyozhatova valt autoval kb. 40-el
elmentem a teherauto es a szuk utca hazfala kozott. Ezutan megvartam mig
megall az auto, es kb. 5km/h-el mentem tovabb.

Ezen a bevillanasom kesobb sokat gondolkodtam, es arra a kovetkeztetesre
jutottam, hogy a Need for Speed havas palyain gyakorolva hasznaltam ugyanezt
a technikat a kisodrodas ellen. Hozza kell tennem, hogy altalaban csak olyan
progikkal nyomulok, ahol nem lehet 250-el bevenni az eles kanyart.

Tehat felreertesek elkerulese vegett: soha nem hagyatkoztam szamgepen
szerzett vezetesi jartassagra, egyszeruen veszhelyzetben ez jott elo.

Udv,

	awender
+ - Golf 1.9 TDi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ugyan nem porog 8000-et, de ha mar volt szo furge nagyteljesitmenyu 
> motorokrol a <2 liter kategoriaban, ne hagyjuk megemlitetlenul a 
> Golf uj 1.9 TDI motorjat:
> 1896 ccm
> 150 LE / 4000 ford.
> 320 Nm / 1900 ford.
> 216 km/h
> 0-100 km/h: 8.2 s
> fogyasztas: nehany decivel tobb, mint a gyengebb valtozatoke

Igen, ezek az adatok nagyszeruek, 320 Nm nyomatek brutalis lehet.
De. Szvsz ez nem uj motor, hanem megemeltek a nyomast, esetleg
megbutykoltek a turbot. A magas(abb) nyomasnak koszonhetoen
viszont a VW elvesziti az egyik legnagyobb aszat, ami a legendas (?)
elnyuhetetlenseg. Egy ilyen motorral mar eleg valoszinu, hogy nem
fog sok sok even at tobb 100000 km-t teljesiteni. 
Meg egy aprosag: a fogyasztas mellett az arat is hasonlitsd. Illetve
probald meg kiszamolni, mikorra terul meg neked. Akinek nincs
kedve szamolni, annak megsugom, hogy egy ilyen Golf araert 
2 darab 1.4 16V Golfot lehet venni......
De eppen ennyi az 1.8T is...

Vagy egy Alfa 147-et 1.9 JTD
110 LE / 4000
275 Nm / 2000
189 km/h
10,5 gyorsulas

es meg marad >600000 Ft a 4 decis tobbletfogyasztas ledolgozasara :)))

Cs.
AR 146
+ - Marci es a globalizacio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Marci a szivembol szolt a hozzaszolasod. Egy megjegyzesem lenne:

> Allitolag atcsabitottak a formatervezot az Alfatol, es majd O megmutatja.
> Lesz itt olyan nemet Alfa mint a sicc ! Meg az oregapja vervoros fa...

A 145/146-ot {is) megalmodo da Silva mar evek ota a Seatnal van, ha jol
tudom, az o muve tobbek kozott a Leon, Toledo II...

Cs.
AR 146
+ - RE: mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De legalabb a kerekor kulcsa nalad volt ? :-)
Ja. Felfuztem a nyaklancomra...;-)

pJ
+ - Vizhomero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Zoli!

Nasfay Zoli irta tegnap:

"Ami kulon vicces, hogy NINCS hofokjelzo muszer"

    Lehet, hogy en nem ertettem meg mindent az autovezetesbol
az elmult 10 evben miota sajat kocsim van, de aruld el nekem,
miert annyira fontos az, hogy legyen vizhofokjelzo muszer?
    Franciaorszagban elek es igy francia autokat vezetek, de nekem
meg soha nem volt ra szuksegem! Tobb, mint 200 ezer kilometert
levezettem Renault 5-osben, 9-esben, 11-esben, Citroen BX-ben,
ezek kozul egyikben sem volt vizfokmero, csak kontroll-lampa.
A BX-ben peldaul ketto van, az elso 105 foknal gyullad fel
narancssarga szinnel, a masodik 110 foknal piros szinnel a
STOP felirattal egyutt. Ennel miert kell tobb? A narancs figyelmeztet
arra, hogy valami nincs rendben, a piros pedig megallasra szolit
fel ahogy a homerokkel felszerelt valtozatokban is.
    El tudom hinni, hogy valakinek, aki sportosan autozik, fontos
az, hogy eppen hany fokos a viz az adott pillanatban, eppen ezert
a sportosabb valtozatokban megtalalod a vizhofokmerot meg a
francia autokban is, de egy atlagember szamara nem hiszem, hogy
nagy jelentosege lenne ennek az adatnak, ezert egy atlagautoban
nem hiszem, hogy nagy szukseg van ra.

    Ami a cikked egyeb reszleteit illeti, ugy gondolom, barmelyik
tipusbol ki lehet fogni jobb es rosszabb darabokat, ahogy azt elottem
tobben is leirtak, felesleges egy kiprobalt peldanybol altalanositani
a tipusra.

   Udv:

                                        Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
11, rue de la Fontaine Caron, 44300 NANTES
Tél.: (33) 2.51.85.20.80    Fax.: (33) 2.51.85.23.60
+ - Elado Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Egy baratom keresere adom kozre:
> Opel Astra Sedan 1.4i, kozepkek, 1993 decemberi, 69 ezer km, 
> garazsban tartott csaladi auto, klimaval, vonohoroggal, kozponti 
> zarral, riasztoval 1,3 millio Ft-os iranyaron elado. Erdeklodni: 
> 428-15-85 (8-16:30-ig), 38-92-758 (este 18-22-ig), mobil: 
> 06/20-9756-453.

Udv,
RViktor
+ - Re:4x4 :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

<<<<<
> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: 4x4 ( 8 sor )
> Idopont: Sat Jun  2 13:53:05 CEST 2001 AUTO #1126
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tegnap lattam egy erdekesseget Somogybabodon: Mercedes G alvaz es a
gyari difizaras hidak, az alvaz kozepebol kicsit kivagva; benne egy
3500-as, injektoros BMW motor (220LE); az egesz cucc tetejen meg egy
Suzuki Samurai kasztni... :)

Udv:
	Gabor
>>>>>>>>>>>>>>>


			Csápua HA!


	Tegnap lattam egy erdekesseget Somogybabodon...
	Piros Land Cruiser-t vezetett és Bihary Gabának hívják!
	:-)))))

	Mini HAT rulz! :)


	Csaq az esö ne mosta volna el a verseny végét...



	Üdv valamennyieteknek:

		Pen-team,
		akikre ismét nagy hatással volt Somogybabod...
		:))
+ - Re: szomoru (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szomoru. Szomoru, hogy egyes autosok (autosok?) szemeben ugyanazt
>jelenti a sebesseg tullepese minden esetben. Lo befog, szemellenzo
>bekapcs, KRESZ az orr ele. Es indit. Szomoru.
>Autopalya (mint a neve is mutatja) arra lett kitalalva, hogy gyorsan,
>folyamatosan, biztonsagban eljusson az autos A pontbol B pontba.
>Kozuthoz ill. !!!!  Ulloi uthoz !!!!  messze nem hasonlithato.
>Nem akarom reszletezni a kulonbseget, aki nem jon ra magatol...

No most ezzel azt akarod mondani, hogy ha valaki 70-nel megy az
Ulloi uton akkor az veszelyesebb, mint autopalyan a 200???
Szerintem a lenyeg elsosorban nem azon van, hogy milyen az ut
minosege, hanem azon, hogy mire szamit a tobbi autos. 
Az autopalya lehet, hogy arra van kitalalva, hogy gyorsan lehessen
rajta menni, de ha az autosok tobbsege 120-130 kozott jar, es kb.
arra szmitanak, hogy a tobbiek is ebben a tempoban mennek,
akkor egy 180-nal erkezo valaki igencsak varatlan veszelyhelyzetet
produkal. 
Altalaban en is nyomom a gazt autopalyan, es en is mentem mar 
200-zal (3 literes autom van), de legalabb nem altaltom magam azzal, 
hogy ez teljesen biztonsagos volt. 
Gabor
+ - Auto Mania, Clio V6 es Citroen C5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Lista,

Hetfo este az Auto Maniaban volt Clio 3.0 V6 bemutato.
Minden jot, es szepet mondtak az autorol, meg hogy mennyire
nagyon is kell tudni vezetni ahhoz hogy valaki megfogjon egy
tulkormanyzott hatasokerekes autot, de nem mutattak semmit
ahol ilyesmi tortent volna, meg egy kis gumifustolest sem.
Lehet hogy nem is lehet a Clio-val?

A masik auto, amit bemutattak a C5-os Citroen volt. Elegge
meggyozo volt az a felvetel, amin a rugozas allithatosagat
(kemenyseg, hasmagassag) mutattak. Ez tenyleg jol is valamire,
vagy csak azert lehet allitani, mert sehogy sem igazan jo
(lasd gagyi HiFi cucc, amin mindent lehet tekergetni)?

Tamas
+ - sokminden... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >De akkor mire jo a 16V, ha meg tobbletteljesitmenyt se nyujt...?
> Hat a VW-nel nem tudom mire... Na jo, legalabb kevesebbet eszik.
Igaz. De csak ha nem hasznalod ki a teljesitmenytobblete't...?
Ha kihasznalod, akkor meg vehetnel nagyobb motort is...  ;-))
(pl. 1.6 8V - 1.6 16V - 2.0 8V...)

> A 16V alapesetben szerintem mindenkeppen jobb, az egesz arrol 
> szol, hogy a hengernek nagyobb feluletet tudjuk kihasznalni, ha tobb 
> kort rajzolunk ra.
Ez igy van, de a vevoknek jobban el lehet adni, ha nemcsak 
hatekonyabb a motor, hanem a teljesitmenye _latvanyosan_ nagyobb.
Azaz porgetosebbre hangoljak (hacsak nincs benne valtoztathato 
szelepvezerles), ezert aztan kis fordulaton nem jobb...

> Az egesz motorteljesitmeny-dolog egy hatalmas marketing fogas. ...
> Az alap Audi A3 (150LE) 6millio korul van, az S3 (210LE) majdnem 
> 12millio. Egy kis plusz cicoma kivul-belul es kesz a szuper 
> sportkocsi. ...
> Ugye nem gondolja senki komolyan, hogy egy 1.4-es es egy 2.0 
> motor eloallitasi ktg-e kozott ekkora kulonbseg lenne!!! 
Teljesen igazad van...  Piszoksag...  Ha nem csak A-bol B-be 
akarsz eljutni a kocsiddal, hanem AUTOZNI is akarsz, extra 
fizess!!!

> A 16V-n altalaban a valtot is ugy attetelezik, hogy tobbet porogjon 
> a motor, tehat altalaban ott is eleg a gazadas. 
> Suru forgalomban 50-nel nem 5.-ben megyek.
Persze.   De szvsz. nem az 50 a kerdeses sebesseg, ott mar, ha van 
eselye a gyorsitasnak, 3-asban vagyok. De: 40-ne'l hanyasban mesz?    
Egy 1.6-os 16V eseteben is eleg, ha harmasban mesz?  Vagy a kettes 
kell...?

> >> ...ugyanolyan korulmenyek kozott min. 2 literrel kevesebbet eszik...
> >Ez a kenyelem a'ra.
> Ezt ugye nem gondoltad komolyan! Havi 2000 km-nel 250Ft-os 
> benzinnel ez 10,000 Ft kulonbseg. Ennyire nem szeretek kenyelmes 
> lenni.
Annyi.  De ez csak resze a kepnek. Attol fugg, ki mit reszesit elonyben.
Van, akinek pl. ez a kenyelem nem szamit, de uj(szeru) kocsiban akar
ulni.  Pedig az uj kocsiba fektetendo penz finanszirozasi koltsege (v. az 
elvesztett kamat), a kocsi ertekvesztese, a biztositasa es a garancialis 
szerviz ara osszessegeben joval tobb penz evente, mint 120000 Ft.
Van, akit viszont az nem erdekel, hogy friss kocsiban uljon.
Egy 10 eves, jo allapotu kocsi piaci ara kabe a negyede egy ujnak, a 
szervizelese nem sokkal tobb, mint egy uje. Csak eppen nem uj. 
Igen, tobbet is eszik. Max. ket literrel. Na es...?   Meg mindig olcsobban 
ki lehet jonni vele...
Szemely szerint en inkabb ulok egy idosebb, de nagyobb es erosebb 
kocsiban, raadasul olcsobban, mint egy kicsi es dragabb fiatalban...
Az en bajom...  ;-)))

> Ugy latszik meg a listatagok sem tudnak egyeterteni abban hogy
> hogyan kellene vezetni? ...
> Akkor megis mit vartok el a tobbi embertol?
;-))))
Erre egy vicc:
- Mi a baj az "egeszen vilagos haju" noi vezetokkel?   (szoke...?  ;-))) 
- Az, hogy nem lehet tudni, hogy ha balra indexelnek, vajon tenyleg
jobbra mennek-e...

> Szereny velemenyem szerint egyebkent ha van hely es valaki
> le tud huzodni, akkor huzodjon le a gyorsabb autosok elol,
Egyetertek, de meg egy feltetelt hozzafuznek: ha nem szenved 
hatranyt emiatt. Szvsz nem koteles lehuzodni, ha hatranyt 
szenvedne (nem a savvaltas "faradsagara" gondolok, hanem 
tenyleges lemaradasra). Udvariasnak, elozekenynek lenni 
nem kotelezo. Persze illik...

> A masik oldala a dolognak viszont hogy nem illik a lassubb
> autost "letolni" az utrol, ha az ut amugy is tele van.
Igy van.

> En valahogy ugy latom a dolgot, hogy ami leginkabb hianyzik 
> a magyar vezetesi kulturabol az a nyugalom es tolerancia. 
> ...Mikor Magyarorszagon jarok es ott vezetek, nekem
> az az erzesem, hogy mindenki idegbeteg az utakon. 
Nincs ezen mit csodalkozni...  A magyar kulturabol is hianyzik.
A vilag nem a toleranciarol szol. Itt sem es most sem. Soot.
Amugy aki az eletben nem tolerans, az miert pont az utakon 
lenne az... Es forditva, aki az utakon nem tolerans, az valszeg 
az eletben sem az...

> Amig Magyarorszagon eltem, bevallom, en is igy vezettem. 
> Miota kulfoldre kerultem, megvaltoztam. 
Az eleted is nyugodtabb, nem...?   

> Ha valaki valami hulyeseget csinal, akkor ugye halara 
> idegesiti magat mindenki, es meg masnap is azon duhong, 
> hogy mekkora barmok vannak az utakon, es
> hosszu cikkeket ir ide a dologrol. 
Akit zavar:  PgDn

> >Igen. Egy lehetoseg: pl. Budarol jovet lerakni az autot a Delinel,
> >a Batthany-n es metroval menni be a belvarosba...   ;-))))
> Ott hol ? :-o
;-)  Ja igen: Koran kell felkelni...   :-((

> Na ez meg a masik :-(
> Fehervaron par eve a velencei to felol jovet 112-vel lehetett 
> zoldhullamot kapni a belvarosig, se lasabban, se gyorsabban :-o 
Hm. 56 km/o-val sem..?
Amugy Pesten a legtobb helyen meg mindig 60-nal kell menni a
zoldhullamhoz...   Utalom.

> Tavaly nyaron bejartam autoval Olaszorszagot, es valahogy 
> sokkal tobb toleranciat tapasztaltam ott, mint nalunk. 
Merre jartal..?   En az ellenkezojet tapasztaltam.   
Pl. belathatatlan alagutban gond nelkul eloznek...  Az uvolto 
motorhang ugyan jelzi, jon valaki, es idoben tudok lehuzodni. 
Masik pelda: szerpentin, kedves olasz fiatalember jon lefele 
ezerrel, a hajtukanyart gond nelkul nyesi, at a felfele halado 
savba. Koppanasig kell fekezni miatta, a meltatlankodo 
dudalasra a mocsok csak a bal keze kozepso ujjat mutatja...  
Ez az olasz tolerancia?

> a gyorsforgalmin rengeteg baleset tortenik, mert mindenki 
> nyomja mint allat, es orult elozesekbe kezdenek. Szembol 
> pedig nincs menekves!! ... Ezert mar regota szo van
> rola, hogy mas megoldast kell keresni a gyorsforgalmi ut 
> levedesere.
Kellene nehany trafipax, meg videos forgalomfigyelo szerkezet.
Az ut ket vegen pedig egy-egy csapat rendor, aki konyortelenul
kiszedne a marhakat...

> erdekesseget Somogybabodon: Mercedes G alvaz es a
> gyari difizaras hidak, az alvaz kozepebol kicsit kivagva; benne 
> egy 3500-as, injektoros BMW motor (220LE); az egesz cucc 
> tetejen meg egy Suzuki Samurai kasztni... :)
Nahat.  Szegyen...  Inkabb egy Niva, nem?   ;-))

> Itt a belvarosban ket eve, a mi utcaszakaszunkon egy 
> dolmanyos varjupar el. Amiota bekoltoztek, meg a 
> legszemtelenebb balkani gerlek is csak atutazoban
> merik megkozeliteni a Podmaniczky utca ezen szakaszat.
;-)))))))   Ez jo.

> SZoval nehany madarasz tudasa kellen, hogy milyen 
> modon lehetne ezeket a madarakat ittartani hosszu tavon.
Londonban igy van. Volt egy film errol a Spektrumon...

> > Amugy a nemet Alfa inkabb a BMW.  ...
> Szerintem a ket ceg nem igazan konkuralt egymassal annak 
> idejen, amikor a sportos arculatot kialakitottak. Ugyhogy sem ez, 
> sem "az olasz BMW az Alfa" kijelentes nem allja meg a helyet. 
Nem is irtam egyiket sem...  ;-))
Arra gondoltam, hogy az Alfa-k sportossaga szvsz nem a 
Seat-hoz, hanem a BMW-hez hasonlithato (ugyan a BMW-nek 
tobb a luxus-beutese, a sportossag mellett)

Udv

Andras
+ - Miert lopjak az autokat? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Marci nyerte a tegnapi HIXAuto duma-dijat:  :-D

>[Opel es VW] Persze, hogy sokat lopnak,
>ha megerne az arat nem lopnak, hanem megvennek.


deejaytiszy
+ - Daewoo Lanos vs. Suzuki Swift Sedan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


bankiap@ kerdezte:
>>>
Gondolok itt a megbizhatossag, menetteljesitmeny, kenyelem, na
es foleg a fogyasztas!

Mint altalaban a legtobben, Te sem gondoltal arra, hogy evi 10-15000 km
futasteljesitmenynel az amortizacio merteke hasonlo nagysagrendu, mind a
benzinre koltott penz.

Az alabbi sorbaallitasok termeszetesen SZUBJEKTIVek, de mind SZEMELYES
tapasztalaton alapulnak (oke, a biztonsagnal nem...:-)

A Thalianal a 8V 75LE-re gondoltam.


**Megbizhatosag:
1. Swift
2-3. Lanos / Thalia

**Menetteljesitmeny:
1. Swift
2-3. Lanos / Thalia

**Kenyelem
1. Thalia
2. Lanos
3. Swift

**Fogyasztas
1. Swift
2. Thalia
3. Lanos

**Biztonsag
1. Thalia
2. Lanos
......1433. Swift

Szervizkoltseg
1. Thalia
2. Swift
3. Lanos

Ertektartas (minimum 4 evre vetitve)
1. Thalia
2. Lanos?
3. Swift?


Egyeb kerdes?

udv, deejaytiszy
+ - Autopalya... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tiszteletem!

Kicsit megfogott az, amit irt Marky, hogy a nemeteknel 150m a gyorsito
sav...akkor mit szoljanak az olaszok? :) Csak 1 peldat szeretnek felhozni,
Napolybol, amikoris mar vegre tuljutsz az egyik fizeto kapun(lealkudtad az
eleinte enyhen magas arat, de ez mas story ;)) mesz az autopalya mellett,
amitol csak egy szalagkorlat valaszt el, a forgalommal szemben. Ekkor jon a
feketeleves, hogy 180fokban kell rakanyarodni az autopalyara, ami enyhen
zsufi. Jo, semmi baj, kormany alaszed, egyszercsak eszrevesszuk, hogy stop
tabla, gyorsitosav keres...hat az nincs. Csak ugy lehet kikanyarodni, ha az
emberkek (foleg kamionok) a kulsobol atsorolnak a belsobe, es kiengednek.
De ugy altalaban nagyon rovidek a gyorsitosavok, es az olaszok nem
szivbajosak a kijovetelnel...mint ahogy ezt volt szerencsenk latni eppen a
szemkozti oldalon, szinten Napoly kornyeken: Egyszercsak egy auto szemben
fejjel lefele repul, mi hatalmas fekezunk (az autopalya mind2 oldala
megallt), es nezunk mint a moziban...Valaki ugy bejott a gyorsitobol, hogy
volt mellette valaki, kicsit meglokte, az keresztbeallt, es
felfordult...Nekem nagyon imponalt az olaszok azonnali aldozatkeszsege
(rohant mindenki a felborult kocsihoz mind2 oldalrol, ami viszont nagyon
balesetveszelyes is volt...). Mondjuk Magyarorszagon meg nem keveredtem
ilyen balesetkozeli helyzetbe, de remelem itt is ilyet tapasztalnek...

No, sztorizgattam egy jot.
Bye, Paci
+ - Trabant Nemetorszagban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Soma irta:
: Nemetorszagban ugye ketszazvalahanyezer Trabi szaladgal, oket meg
: nem tiltotta ki senki? Esetleg mar ott is szarnyra kaptak ilyen
: hiresztelesek? Jo lenne tudni, vagy legalabb sejteni, hogy mire
: szamithatunk _valojaban_...

A Trabik szama itt evrol-evre csokken par 10000 db-bal. A multkor mondta
be a szasz regonalis radioado, hogy Daciabol Szaszorszagban kevesebb, mint
10 van. Mivel a nemeteknel az auto fenntartasa nem problema, a Trabi
altalaban az egyetemista gyerek kocsija, vagy a felesege, aki otthonrol 5
km-t autozik a munkahelyere. Muszaki megfontolasokbol nem lehet betiltani
a Trabantot, azon autotipus, ami egyszer altalanos muszaki engedelyt
kapott, nem tilthato be. Tehat hiaba nem felel meg ma a Trabi vagy a VW
bogar ma a toresteszteknek, vagy a fektavolsagot illeto elvarasoknak,
egyszer engedelyeztek, azota futhat. A kornyezetvedelem itt ugy nez ki,
hogy Euro-4 kipufogogaz-kategoriaju motorral rendelkezo kocsi az
elso (vagy az elso ketto, ezt nem tudom pontosan) evben adomentes, Euro-2
-es motorral valami 11 DM/100 cm3 a tarifa, katalizator nelkulieknel pedig
uszkve 40 DM/100cm3. Mellesleg a nemet fustgazkibocsajtasnak tobb mint az
50%-at az ipar okozza, a 40 millio kocsinak pedig csak 1-2%-a Trabant es
Wartburg, tehat ezekre kulon utazni nem erdemes. Megkockaztatom, hogy az
orszag nyugati feleben ugyanannyi katalizator nelkuli kocsi fut, mint
keleten [persze ott haromszor annyian elnek].

Itt viszont olyan kosza hirek keringenek, hogy a csehek nem engednek be
katalizator nelkuli kocsival turistat. Ezt meg tudja valaki
erositeni/cafolni? '96 decembereben ezt velem is eljatszottak a
Bp.->Cottbus utvonalon a szlovak->cseh hatarnal a Pozsony->Brunn
autopalyan. Vagy egy negyed oraig szorakoztak velem, hogy keruljek
Ausztria fele, mert bizony mar egy fel eve van egy ilyen rendelet. Mondom
persze, es akkor 3 hete miert engedtek be gond nelkul az orszagba, amikor
Bp. fele mentem? Na, nagy nehezen tovabbengedtek. Cottbusba visszaterve
irtam egy levelet a berlini cseh nagykovetsegnek, hogy mi volt ez?
Postafordultaval jott a valasz, hogy ilyen rendelet nincs, melysegesen
sajnaljak, elnezest kernek, es intezkednek, hogy ilyesmi ne forduljon elo
tobbet.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - traffipax: mennyi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autozok!

Egy ropke kerdes a nemetorszagi viszonyokat ismerokhoz: a
minap volt szerencsem Bonnban egy alagutban nemet rendszamu
autot vezetni es az 50km/h-s tablat figyelmen kivul hagyva
kb. 75-tel (legrosszabb esetben 80-nal) "szaguldozni".
Kapora jott, hogy epp mosolyogtam, ugyanis villant egy
nagyot a traffipax.

Kerdes: Szerintetek mennyibe fog ez a kep nekem kerulni es
jarnak-e hozza "fekete pontok" (malus), ha igen, akkor ki
fizeti: en vagy a nemet tulaj (aki tortenetesen mellettem
ult)?

Valaszaitokat megkoszonom.
jo utat!
bercsi
+ - Re: sebesseg+centralzar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
>A masik dolog, hogy a 150-el docogo hulye (netan ismeros a szitu?)
>a BELSO SAVBAN megy 150-el, mikozben a kulso sav URES.
Na igen. Becs elott sehol senki, csak egy magyar rendszamu csotrogany
a belso savnban 120-al. Amikor ravillantok, meg kiteszem az indexet,
hogy ugyan sziveskedjen mar kifaradni a kulsobe egy pillanatra, amig
elmegyek (elvegre nem az M7-rol van szo balaton fele, hogy kirazza a
lelked is a kulso sav), akkor felvillantja a hatso kodlampat, hogy
veszfekezzek.
Ezek utan kenytelen voltam kivulrol megelozni, amit irtora utalok :-(
A masik eset, kivag elem a belsobe egy kamion mogul a vadmarhaja,
radudalok, visszahuzodik, majd miutan leeloztem, ralep a gazra, es
elhuz mellettem. Ezek utan egy kamion melle beall 80-ra, az
anyosulesrol _derekig_ kihajol a tarfeju suhogosmacis, es integet az
oklevel. De kivantam, hogy jojjon egy szellokes, es beverje a fejet a
kamion kerekei koze.
Szoval nem ertem, hogy ha annyira siet, akkor meg erre raer ? :-o

Es egy kerdes.
Mennyibe kerul kb, egy centralzar beszereles (fapados volvo 460),
mondjuk Bp-en, es tud-e vki. jo szerelot, aki megcsinalna ?
(itt a volvonal 800 fontot mondtak, mashol 300-at - ez kb 250e ill.
120eFt, kisse borsosnak tunik :-o )

A'kos

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS