Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1892
Copyright (C) HIX
2003-07-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Targy :) (mind)  46 sor     (cikkei)
2 Üdv Mindenkinek! (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Elado Peugeot 106 RG (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Gurulo szerelo (mind)  14 sor     (cikkei)
5 vicc (mind)  17 sor     (cikkei)
6 Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Re: fekut (mind)  12 sor     (cikkei)
8 Re: fekut (mind)  21 sor     (cikkei)
9 Re: fekutak (mind)  24 sor     (cikkei)
10 London busz (mind)  8 sor     (cikkei)
11 auto tunning (mind)  44 sor     (cikkei)
12 Buntetes (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Gyorshajtas (mind)  30 sor     (cikkei)
14 buntetes, de utoljara (mind)  85 sor     (cikkei)
15 RE: *** HIX AUTO *** #1889 (mind)  32 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #1891 (mind)  33 sor     (cikkei)
17 Re: Vegyes (mind)  17 sor     (cikkei)
18 Re: Gurulo szerelo :) (mind)  29 sor     (cikkei)
19 Markaszerviz ~dupla aron, mint igertek (mind)  27 sor     (cikkei)
20 Teeby, sebesseg (mind)  8 sor     (cikkei)
21 autolopas (mind)  43 sor     (cikkei)
22 alapelv (mind)  6 sor     (cikkei)
23 rendorok (mind)  15 sor     (cikkei)
24 va: Gurulo szerelo :) (mind)  12 sor     (cikkei)
25 autolopas valasz (mind)  51 sor     (cikkei)
26 ez + az (mind)  59 sor     (cikkei)
27 Europai korut (mind)  28 sor     (cikkei)
28 Forma 1 - Silverstone (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Fw: vegyes (mind)  186 sor     (cikkei)

+ - Targy :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo!

>En azt utalom a legjobban, mikor az 5-oson pofog elottem valami 
buzbomba
>80-nal, akit megelozni mar nem tudok (a szembejovo forgalom eleg 
suru,
>nekem meg nincs akkora gyorsulasom). Az egy dolog, hogy feltart 
(nem azon
>a feloran mulik az elet), de rakenyszerit, hogy az o buzfelhojet szivjam
>vegig...
>Gumo
Allj meg par percre es utanna ne menj kozel hozza...


>>Joe es Jack futva menekulnek a zsaruk elol. Hirtelen odaernek a
>>kocsijukhoz.
>
>Mindrol beszeltunk, kiveve a kocsijukrol. Ez egyenlore uj, hogy a sajat
>kocsijukba szallnak be.
>De erdekes modon mikor egy nalam jo fejjel, vagy masfellel magasabb 
ember
>utan szallok be a kocsiba szinte el sem erem a gazpedalt.
>MIndegy, aki bujt aki nem nem foglalkozom a temaval tobbet.
Tegyuk fel hogy Joe alacsony Jack magas. Idefele Joe vezetett de most 
Jack
vezet mert Joe megserult vagy nincs kedve :))))
Amugy teljesen poen szinten irtam az egeszet es azt akartam sugalni 
vele
hogy a draga filmkockakat nem pazaroljak olyanra,
hogy: auto kinytas bezaras ules bealitas tukorbealitas stb. Pedig most 
jut
eszembe hogy nagyon jo efekt amikor az ipse beul a kocsiba bealitja a 
tukrot
es amikor beallitja akkor latszik a tukorben hogy all mogotte egy fekete
kocsi...uldozes stb.
Nah csapo vege!


>Szoktam gondokozni, es nem faj. Nekem legalabb van mivel.
>                Solya

Es miert gondolod hogy masnak nincs mivel? Csak mert elteroen 
gondolkodik
mint te?

Kellemes autozast!
+ - Üdv Mindenkinek! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A mai naptól újra csatlakozom eme nemes csapathoz.
Sajnos volt egy féléves kihagyásom.
Ha valakinek estleg megvolna archiv-ban októbertől idáig a fórum és azt elkülde
né nekem, nagyon megköszönném.
Frigyes mesterünk még a csapat tagja?
más....

Laci:
Kérdezted, hogy mi az a ketyere amire ha ráfekszenek a szerelők be tudnak gurul
ni az autó alá.
Hát a legegyszerűbb megoldás erre, egy "furi".
Ez egy teljesen egyszerű szerkezet nem kell más hozzá mint, négy nagyméretű csa
págy és egy méretedre szabott deszka lap na meg persze kettő tengely amire a cs
apágyakat ráhúzod.
Biztos csináltatok gyerek korotokban ilyet.
+ - Elado Peugeot 106 RG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Olvaso,

Eladasra kinalom Peugeot 106 Roland Gaross automat.
Amit én tudok rola:
1993 ban gyartottak,benzin hajtja,55 kw,1361 Cm3 és 160 ezer Km-t tett meg.
Én 2 éve vettem,mert amikor Magyarorszagon voltam szükségem volt egy autóra,ami
 keveset fogyaszt(5 liter)
minimalis a fenntartasi költség,és mivel 3 ajtos,kicsi autó,mindenhol talaltam 
neki parkolohelyet.

Ha Neked is egy ilyen sporolos autora van szükséged és ezert  1.000.000 Huf-ot 
vagy 3700 € kiadsz,akkor varom E-mailod a  -ra vagy telefo
non a  
(+36)36-420-210

Roland

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: line-33-33.dial.matav.net)
+ - Gurulo szerelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Neha latok filmekben olyan segedeszkozt, amivel ha lefekszek a
>  hatamra a foldre akkor be tudok gurulni a kocsi ala illetve vissza
>  ki. Tehat ha meg akarnak valamit szerelni de gondolom nincs emelo
>  akkor begurulnak. A labukkal lokik magukat.
 >Laci
---------------------
Ez egy egyszeru alafekvo, negy kereken. Remekul lehet vele gurulgatni 
autok alatt, ha az auto hasmagassaga  nagy. ( regi amerikai autok, 
terepjarok) Ezenkivul semmire sem jo!!! :-(   Ez is a filmek 
"parasztvakitasa". Ha befersz az auto ala  (nem fersz be!!!) es 
barmilyen iranyba erot fejtesz ki, azaz egy csavart kinyitni vagy 
meghuzni szeretnel, az alafekvo elgurul veled, a csavar meg ott rohog 
mozdulatlanul
Udv,   Triznyak
+ - vicc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

10 dolog, amit ne mondjunk a rendornek, ha megallitja az autonk:

1) Azt te csak ugy gondolod, malackam.
2) Nem, nem tudom milyen gyorsan mentem, ez a kis kutyu csak 220-ig jelez.
3) Versenyezzunk a kapitanysagig?
4) Tudom hogy cikaztam az uton, de az osszes pici kek manust el akartam
talalni.
5) Felejtse el, hogy a perverz kis bilincskeit ramrakja.
6) Irja mar gyorsabban azt a rohadt cedulat! 10 perc mulva bezar a kocsma.
7) Olyan ismerosek a vonasai. Nem szerepelt a lanya vmi pornofilmben?
8) Milyen hosszan tart meg ez az ize. Mar var a felesege.
9) Hej, a gumibotja dudorodik ottan, vagy csak ennyire orul nekem?
10) Gumikesztyukeit mire hasznalja?

udv

Aleox
+ - Re: Akszionfilmekekstimmelnek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> No ebben a kis kozjatekban az a legerdekesebb, hogy balrol volt a
lo:szfal,
> jobbrol meg egy hatalmas tagas siksag. A dozerek mentek vagy 15-el. A ket
> dozer kozott volt vagy 30 m. Miert nem ment ki a mezore es kerulte ki

es miutan kitt atugrotta a dozert, a ket bohom csikorgo lanctalpakkal
oriasi brodszajdingolas utan iszonyatos erovel osszecsapodott, az azonnali
hatalmas robbanas olyan magasra dobta a 30-50 tonnas dogoket, hogy siman
leborotvaltak egy arra halado transzkontinentalis b747-400 -as jumbo jet
szarnyait, es hatalmas tuzgolyoban az egesz miskulancia veletlenul pont a
fogonosz maffiafonok kastelyara zuhant.
majkul es kitt (szinkronban): "hiaba, aki tud az tud"
mindenki hepi.
reklam.
(szerintem forgatokonyvirokent hujere kereshetnem magam. ojan eredeti
otleteim vannak...)
+ - Re: fekut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az erosebb autoval idoben gyorsabban lefekezek, megha a fekut hosszabb
is.

(majdnem) teljesen mindegy mennyi ido alatt fekezel le. a fekut hossza
azert lenyegesen fontosabb.
mas szavakkal:
ha a gyengebb autommal hosszabb ido alatt, de rovidebb fekuton allok meg
(mert betartom a sebessegkorlatozast), tobb ovodas marad eletben a zebran.
nem valoszinu, hogy egy esetleges aldozatnal + csaladjanal az ervelesed
megallna a helyet.

robi
+ - Re: fekut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ja, es meg valami.
amikor eletemben eloszor vezettem igazan eros es nagy es jo autot (az en
fogalmaim szerint egy fel eves audi 100 avant 2.3 ennek szamit), es az
autopalyan 180-as utazosebessegrol (nemet autopalya) hirtelen le kellett
fekezzek 120-130-ra (pl. kijott vki elem elozni), a kilometerora mutatoja
megdobbento sebesseggel fordult, a biztonsagi ov feszult, es az alatt az
1-2 masodperc alatt hihetetlenul nagy tavolsagot tett meg az auto. akkor
tanultam meg, mit jelent a nagy sebesseg.
aztan amikor lecsokkentettek a lakott teruleten belul megengedett
sebesseget 60-rol 50-re, olvastam egy (autos) ujsagban egy cikket arrol,
hogy ha egy 50-nel es egy 60-nal halado auto egyszerre kezd el fekezni,
akkor a "60-as" auto meg 40-nel megy, amikor az "50-es" megall. nem tudom,
mennyire pontosak a szamadatok, de hajlok ra, hogy elhiggyem.
ezek utan en ugy dontottem, inkabb betartom a sebessegkorlatozasokat (nem
mindig sikerul...), ha valakinek ez nem tetszik, anyazzon nyugodtan, en
ugysem hallom, nem az en benzinem, fekbetetem es vercukorszintem banja. az
elso piros lampanal ugyis utolerem, ha meg traffipax is van utkozben akkor
jo eselyem van arra, hogy meg is elozom.
lehet, hogy ez senkit nem erdekel, de nekem ez igy jo.

robi
+ - Re: fekutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Nemreg irtam, de megismetlem, mit talaltam. 90 km/h-rol a fekut
normal autoknal 40-45 m, sportkocsiknal 35 alatt kicsivel. 120 km/h-rol
Ferrari 60 meter. Kozepiskolas fizika szintjen a sebesseg *negyzetevel*
aranyos a fekut. Es tenyleg, a fenti (mert) adatok ezt igazoljak.
Persze van egy hatar, ami felett mar nem 100% a fek, igy onnantol
tovabb tart. Ehhez persze hozza kell adni a kb. 1.5 masodperc reakcioidot is.
  Konkretizalva: mondjuk 90-rol megall a kocsi 45 meteren. Ehhez
hozzajon a masfel masodperc. 90 km/h az 25 m/s (3.6-tal kell osztani),
azaz 38 meter. Osszesen kicsit tobb mint 80 meter. 120-rol: 120/90=1.33,
ennek negyzete 1.78, azaz a fekut 1.78 x 45 = 80 m, ehhez jon
1.5 x 33.33 = 50 m (120 km/h / 3.6=33.33 m/s), osszesen 130 meter.
160-rol ugyanez a szamolas 142+67=210 meter. 200-rol 310 meter.
Felteve, hogy a fekek itt is mukodnek 100%-osan. Mindez sik uton,
tiszta, szaraz utburkolaton. Vizes uton kevesebb mint felere csokkenhet
a fekero, igy a fekut megduplazodhat. Peldaul 120-rol 200 meter felett
lesz. 
  Erdemes mindezt osszehasonlitani a tompitott altal bevilagitott uthosszal,
es elgondolkodni, mennyivel is biztonsagos ejszaka menni. Foleg, hogy
az 1.5 masodperc nem biztos hogy eleg annak felismeresere, hogy eppen
egy reszeg alszik az autopalyan.

Gyula
+ - London busz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aha. Sajnos nem voltam eleg idot Londonban, igy a buszokrol csak annyit
>tudok, hogy jobban gyorsulnak egy atlag szemelyautonal. Talan ezert kell
>mindenkinek leulnie... ;]

Csak az emeleten kell ulni, lent megengedett az alldogalas.

Udv,
Zotya
+ - auto tunning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szerintem tobbeket erdekelne, egy rajongo
  > mire kolt ennyi zset egy Trabi eseteben.
  > Nekem is volt egy kombim meg az atkosban,
  > gyakorlatilag 0 szervizigennyel, szivesen
  > elolvasnam, mi mindent valtoztattal a
  > gyarihoz kepest!

Sziasztok,
Gondoltam, elmeselem en is mire lehet kolteni egy "egyedi " kocsin:
Az szenvedo alany: Dacia 1310, 89-es

kb masfel evig "epitettem". Ara az eredeti arnak a legalabb 3X a, ha
osszeszedtem volna a belerakott penzt, kijon egy uj. Tehat, mikre is
lehet kolteni egy ocska jarganyba:
kivulrol:
- "kihuzott" sarhanyok, spoilerek,
-  metalizalt festek
-  legelterelok
- tetoablak
- sotetitett uvegek
- szeles felni, uj gumik
es ez az amit latsz kivulror:)
motor kidobva , ezzel meg is lett javitva :))
5 sebesseges renault valto + motor belerakva
mint extrak: Elektromos tukrok,el. ablakemelo Cd, erosito....
Bord nem tetszett, kidobtam:) Ford Escort muszerfal beleepitve, az
osszes kijelzovel, minden mukodott is (Ugy megszerettem azt a
muszerfalat, lehet azert van most escortom :))
ulesek, karpit kicserelve, eloredontheto hatso ulesek, ulesfutes ;)
Kozponti zar, taviranyito, riaszto, gomnyomasra nyilo csomagtarto, ezek 
termeszetes "adalekok".
Fel legkondi benne. Masik fele meg nem volt beszerelve mikor meghalt :(

Nekemjott egy idiota reszeg makaronizabalo olasz, mikozbe athajtott a
piroson 100-al varosba.
remekmuvem totalkaros lett, rakas szemet :(
Biztositoval meg harcoltam fel evet meg kiszedtem a befektetett penzem
negyedet !!!
  ...mert szerintuk az "csak " egy dacia....

  ..ugyhogy szereljetek batran

Udv
Zoli
+ - Buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gumo!

>Ezzel az ervelessel bitofara az osszes gyorshajtot, elvegre akar valaki
>halalat is okozhatta volna. Nem irigylem a gyerekedet, nalad eleg sulyos
>ez a bunteteskomplexus...

Latod latod...
A bitofa meg csak eszembe sem jutott. Igy az utana kovetkezo mondatban
gondolom a kulonbseg felnagyitasabol adodott felregondolasod erzodik. Mert
azert ismerd el, hogy az 1Ft meg a bitofa kozott rengeteg mas alternativa
leledzik.
De most mondjam en is azt, hogy sajnalom a kornyezeted, mert csak
szelsosegesen tudsz gondolkodni?

Teeby
+ - Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Gumo!

>Ha a forgalom tempojat veszed fel, akkor lakott teruleten kivul a 100-130
>realisabbnak hangzik.

Ebbol azt hiszem az utolso ket szo a lenyeg.

>A Petofi-hidon meg (engedelyezett 50) a kulso savban
>70, a belsoben jobb napokon 90 koruli a forgalom tempoja. Ha 60-nal mesz a
>kulso savban, akkor mar csak akadaly vagy, akit a tobbiek kerulgetnek.

Meg az a szerencse, hogy ritkan jarok arra.De mint mondtam, ha ara jarok,
akkor asszimilalodom.

>Lakott teruleten kivul 80-nal meginkabb ez a szituacio...
>Nem mintha nem lenne szabalyos, de sok embernek okozol vele bosszusagot

Azt talan eszreveszem, vagy jelzik ok is. De igyekszem nem bosszusagot
okozni. Mondjuk eleg durvan hangzik, hogy ha nem megyek 100-130 kozott
masodrendu aszfaltozott uton lakott teruleten kivul, akkor az masoknak
bosszusag.

>Az egy dolog, hogy feltart (nem azon
>a feloran mulik az elet), de rakenyszerit, hogy az o buzfelhojet szivjam
>vegig...

Azert engem a 3 eves kocsival ne ebbe a kategoriaba sorolj. Az 5-oson meg
meg talan nem is jartam. A negyesen mar igen, ott is kerekpearral anno.

Teeby
+ - buntetes, de utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, Szia Gumo!

Ezzel kezdodott:
>> >Azaz a rendor egyszemelyben ott helyben halalra itel es kivegez. Akkor
is,
>> >ha megadod magad, akkor is, ha fegyvertelen vagy, akkor is, ha pitianer
>> >engedetlensegrol van szo.
>>
>> A mi ertekrendunk szerint te ezt eliteled. De azert remelem egyetertesz
>
>Jogallamban elvileg szetvalik a jogalkotas, a biroi hatalom es a
>vegrehajtas. Meg ott van, hogy halgattassek meg a masik fel is. Meg hogy a
>szukseges legkisebb eroszakot alkalmazza a rendor. Ez nemcsak az en
>ertekrendem, legalabbis merem remelni.

Kiterek egy kicsit:
>Visszafordithatatlan karosodas nem eri oket, jogorvoslatra meg van utolag
>lehetoseg, meg ha korulmenyes is. Viszont akit agyonlonek, az mar nem fog
>reklamalni.

Az elso mondat azert nem egeszen igy van. Tobb okbol sem. De ezt ne
forszirozzuk.

Ha osszegezni szeretnem amit toled olvastam, ugy tudnam kifejezni, igazsagos
buntetest es maximalisan eredmenyes felderitest szeretnel. Tovabba ugyerzed
ennek volna visszatarto ereje. Ebben egyetertunk, kiveve azt a reszt, ahol a
buntetes elbiralasarol van szo, valamint azt a reszt, ahol a hatekony
felderites eszkozeirol van szo.

Irtad:
>hogy felfogta-e vagy sem. A legnagyobb visszatarto ero az a tudat, hogy
>nem nyerhet rajta semmit, mert ugyis elkapjak.

Az lebukas tenye nem vonja magaval azt, hogy nem nyerhet rajta semmit.
Viszont, ha megfelelo szankciot alkalmazunk (nem 1 Ft-ot), akkor mar nem
valoszinu, hogy nyert rajta.

Ezert irtam en:
>Adott sebessegtullepes a kovetkezo anyagi es egyeb karesemenyek tomeget
>okozhatja. Ebbol a legdurvabb, vagy osszesitve, ilyen sulyu buntetest
vonhat
>maga utan. Az eselyek tekinteteben a buntetesi tarifa kiszamithato.Ez szvsz
>tobb potencialis elkovetot tart vissza, es mondhatnam ugy is, hogy
>"fair"-ebb.

Aztan:
>Akar. De vegyuk eszre, hogy ha huszmeterenkent megallitjak gyorshajtasert,
>akkor lassabban fog eljutni a celjahoz, mintha nem hajtott volna gyorsan.
>Ezaltal a gyorshajtas az ertelmet vesziti el, hiabavalova valik.

Sot az is lassabban fog eljutni, aki szabalyos. De minden 0 es 100 meter
kozti ellenorzesi pont is ertelmet veszti. Szamadatokat irok en is, de nem
ez a lenyeg. Maximalisan ellenorizni olyan suruseggel, ahogyan te is irod
nem normalis dolog. Az utcat nem egyenruhas es civil igazsagszolgaltatassal
kell feltolteni. Hanem az embereket arra nevelni, hogy rajuk ne legyen
szukseg.

Epp ezert ez igy nem igaz:
>A rendorseg sem eroszakszervezet kepeben tuntetne fel magat, ha igy
>mukodne, es valoban a rendet tartana fenn, nem pedig a BUNTETES lenne a
>kulcsszo.

A kulcsszo akkor is a BUNTETES. Akarmilyen fokozata es formaja is kerul
alkalmazasra. Ugyanis az igazsag szimboluma a merleg. Nem veletlenul. Ha
pedig csak elkovetes van, es buntetes nincs, a merleg nem lesz egyensulyban.
Ertek - ellenertek. Ez is csak egy ertekrendet tukroz. Aminek, mivel
kozossegi utasitasokat is ad, olyannak kell lennie, hogy mindenki elfogadja,
vagy azonosulni tudjon vele. Kulonben kaosz lesz.

A megelozes a legfontosabb!
Es akkor majd nem kell sem fokozottan ellenorizni, sem fokozottan buntetni.
A fokozott megfigyeles/ellenorzes ugyanolyan diktatorikus visszaelesekre ad
lehetoseget, mint a fokozott buntetes. A kettot egyuttesen kell egeszseges
formaban es mertekben alkalmazni.

Reszemrol a tema lezarva, hiszen nem vagyunk ugyanolyanok, mint irtam
korabban is. En megertem a velemenyedet, meg ha nem is ertek vele egyet.
De a "Nem irigylem a gyerekedet, nalad eleg sulyos ez a
bunteteskomplexus..." szoveg azt hiszem tul szemelyeskedo es alaptalan volt.
Nem erre a listara es foleg nem egy ertelmes beszelgetesbe valo. Tovabba
kulonbseg meg kettonk kozt, hogy en mar vettem reszt buntetes vegrehajtasi
eljarasban mint buntetett. Nincs mindenki szamara igazsagos
igazsagszolgaltatas.

Teeby
+ - RE: *** HIX AUTO *** #1889 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> >Szeretnek uj rugokat keszittetni a mazdamba.
> Mazda rugo 35cm magas, 10cm atmeroju hengerre van tekerve es 
> 12mm vastag
> acelbol van. 8 menet. Hulye kerdesre hulye valasz...

Azt kerdeztem hol nezhetnek utana! De ha te megmondod, akkor az meg jobb!

> Milyen mazda, milyen evjarat, miert kell uj rugo? Sportossag?

1986 Mazda 626 1.6 Benzines.

> Tuningkatalogus-> ulteto rugoszett. Kinyult/teherautonak 
> akarod hasznalni?
> Helyi kazankovacs -> eredeti rugot ujraedzetni. Eltorott? 
> Bonto->ugyanolyant
> keresni. SEMMIKEPPEN nem uj rugot csinaltatni egyenes szal 
> vasbol... :(

Hehe... Apum dolgozik ilyen helyen. Ha erdekel a MAVnak is keszitenek rugokat. 
Gondolom megbizhatok bennuk nem? Es igenis ujat akarok keszittetni. Mert szerin
tem ki van gyengulve. Ha tobben ulunk benne, surol a hatso kerek. Es azert akar
ok ujat keszittetni, mert gondolom az megiscsak jobb, mint regit ujraedzedtetni
 vagy bontobol.

Fogash, hol lehet teged elerni? Kellene 1-2 szot valtanunk maganban.

Udv,

Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk  ICQ UIN: 33449010
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1891 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

> Tevedsz, azt a buntetes _mertekenek_ emelesekor feltetelezzuk, hogy
> felfogja, mi is az a 20 ev borton. De nyilvanvaloan nem fogja fel, ezert
> az nem fogja visszatartani. Viszont ha mindenkepp lebukik, akkor mindegy,

Igy van, felmeresek szerint kb 5 ev az, amit meg belat a bunozo. Tehat 10
ev, vagy 20 ev, ugyanaz a visszatarto ereje. A 2 ev es az 5 ev meg
kulonbseg. Viszont a legfprimitivebb bunozoknek (es nem csak a bonozoknek)
egeszen minimalis a balatasi tavjuk, tehat cselekedeteit nem az hatarozza
meg, hogy mit nyer vagy veszit egy ev mulva, hanem az, hogy abban a
pillanatban mi tortenik. Nem latja be, hogy ot lecsukhatjak evekre, ha leut
es elviszi a penzemet, hanem csak azt, hogy most lesz neki ketezer forintja,
amit tiz percen belul elihat. Ezeknel borton nem visszatarto, de az azonnali
orbaveres igen.


> Akar. De vegyuk eszre, hogy ha huszmeterenkent megallitjak gyorshajtasert,
> akkor lassabban fog eljutni a celjahoz, mintha nem hajtott volna gyorsan.
> Ezaltal a gyorshajtas az ertelmet vesziti el, hiabavalova valik.

Ez van ahol alkalmazzak. Pl. a sokat emlegetett Amerika egyes videkein
elkpajak a gyorshajtot, es azon nyomban egy ketoras tovabbkepzesre viszik,
hogy miert is nem kene gyorshajtani. Ez nagyobb visszatarto ero, mint
mondjuk egy szazdolcsis buntetes.

Multkor a koruton lattam ezt alkalmazva, dugo van, a rendor kiszedi a
villamssinen nyomulot, es - volt idom nezni - igencsak elszoszmotolt vele. A
delikvens persze sik ideg volt. Szerintem ez nagyobb buntetes volt, mint
parezer forint.


Szabolcs
+ - Re: Vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

>>Az orszag osszes adofizetojenek adojabol epitenek egy metrot, ami az
>>orszag lakossaganak <5%-at fogja esetlegesen kiszolgalni. Nincs ennel
>>inkabb raszorulo 5%?
>Az elozo meg nem zavart, azert nem is valaszoltam volna, de ez tipikus
>felre magyarazas/ertes. Ha csak a budapesti kozlekedes altalanos
>javulasat veszem figyelembe, akkor is 20%, de ha a kornyezeti es
>egyeb karokat, akkor meg tobb. Es nem a metro okozza a javulast,
>hanem az altala elvitt forgalom.
Az elozot meg en irtam.
Viszont az VD biciklis irasara volt valasz.
Ennek ellenere _en_ inkabb tamogatnam, hogy a 4-es metro helyett inkabb a
6-os utat szelesitsek 2x2 savra! :))

Pisti
HIXEditor 1.15beta8
+ - Re: Gurulo szerelo :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Laci és Lista!

Azt nem tudom lehet-e gurulo szerelot keszen kapni (ambar mit _nem_ lehet manap
sag), de egy fel delelottos barkacsolassal, fillerekbol, magad is ossze tudod a
llitani. 6-7 evesen nekem is sikerult anno:

Kell egy alkalmas meretu deszkalap, amelyre atmeno M8-as csavarokkal ket falece
t erositesz keresztben, mint valami "tengelyt". Ezek a tengelyek nehany centive
l tulnyulnak a deszkan es praktikusan pl. csereplecbol alakithatok ki. Ezek veg
ere kell ket-ket golyoscsapagyat erositeni, ezek lesznek a "kerekek". A csapagy
oknak nem kell, vadi ujnak lenni, urasagtol levetett holmi is megteszi. Persze 
nem art, ha legalabb 2-2 azonos meretu :-)Beszerzesi forrasnak autoszerelo szak
ik szemetdombjat ajanlanam. A zsakmanyt petroleummal atmosva, megmozgatva, gepz
sirral felujitva a celnak megfelelo kerekek allithatok elo. A tobbi mar csak re
sztli: szivacsboritas a deszkara, hogy komfortosabb legyen az erzes :-) En a ma
i mereteimmel nemigen hiszem, hogy elfernek egy normal kocsi alatt, ugyhogy eme
les (es biztonsagos bakolas!!!) mindenkepp kell.

Amugy ezt a szerkezetet en nem erre hasznaltam, hanem ragunnyadva...."gokartozt
am" vele....ugy vagy 40 eve...:-)) Sokkal macsobb dolog volt, mint a binyikli. 
Termeszetesen az a joszag kormanyozhato volt es ket madzagszeruseggel lehetett 
az elfordulo elso tengelyt jobbra-balra rangatni. A testsuly hirtelen athelyeze
se, "megdobasa" altal meg nagyokat lehetett farolni. Fek az persze nem volt, de
 nem ereztuk a hianyat. Hejjj...az a fiiiling!  Koszi, hogy eszembe juttattad!

Udv mindenkinek,
Biro Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy100.vivendi.hu)
+ - Markaszerviz ~dupla aron, mint igertek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv minden autosnak,

Tortent egyszer, hogy egy ugyes emberke osszetorte az autom (R. Laguna 
RXT) visszapillanto boritasat. Mivel szerette volna ugy elintezni, hogy 
ezt a kotelezoje ne banja, es mivel a kar nem tunt jelentosnek 
megegyeztunk, hogy a markaszerviz szamlajat kiegyenliti.

Fel is vettem a kapcsolatot a markaszervizzel, akik szoban adtak egy 
arajanlatot. Ezutan bevittem az autot, hogy biztosan jo legyen a szin, 
mert fenyeztetni is kellett. A fenyezest kulso ceg csinalja, de ennek 
ararol is kaptam tajekoztatast, ennek alapjan fogadtam el az ajanlatot, 
ill kertem a munka elvegzeset. A vegosszeg ~20k (11k a muanyag borito, 
8k a szinrefujas) huf lett volna. A harom napra mondott munka 3 het 
alatt keszult el. Amikor az arra rakerdeztem akkor mar csak a festes 
16k-ba kerult volna. Ez azert elfogadhatatlan szerintem. Egyreszt magas 
az ar, masreszt a feelert igertek. Az igeret persze szobeli, de en 
megrendelot sem irtam ala, csak egy kockas fuzetbe beirtak az adatokat. 
Nem szeretnem ezt a koltseget a karokozora terhelni, ugyanis volt egy 
megallapodott ar, neki is ezt mondtam.

Lehet itt tenni valamit, vagy csak fogom magam es nem veszem at a 
darabot? A szervizzel sem szeretnek bunkozni, de ugy tunik, ok nem 
teljesen korrektul allnak hozzam.

Segitsegeteket elore is kosznom!

Peter
+ - Teeby, sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utolso leveledbol sok mindent megertettem. Szerinted vezetes
kozben atomfizikai szamolgatasokat kell vegezni, es igy mar ertheto
az ellen erzesed avval a mocsok gyorshajtoval szemben, aki ugy
gondolja: A vezetes fek, gaz, valtas, kormanyzas, a kornyezo forgalom
figyelese, bizalom (de csak ovatas!), stb ... Ebben a formaban add
fel, mert ugyis lesz valami amit nem veszel szamitasba. Ha nem bizol
magadban, akkor szuksegszeruen lesz egy olyan helyzet, amibol
kiderul, hogy neked volt igazad. Csak akkor mar keso. :-(.
+ - autolopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Felado :  [Hungary]
 Pedig jo a bringa: ha megborulsz vele keso este, magadra huzhatod az
: arokparton  takaronak :)
: ---------
: Autotolvaj:
: Ha az enyemet lopna el, dogoljon meg a macskaja is!
: Ha a Tiedet, ott egye meg a fene, majd veszel masikat.

:-)

> Felado :  [Hungary]
> Attol fuggetlenul, hogy a leveleddel egyetertek az autotolvajokkal
> szembeni hozzaallassal kapcsolatban, hozzatartozik az is, hogy
> mindenki csak olyan autot vegyen maganak, amit megengedhet,
> amibe nem rokkan bele, ha ellopjak. Nekem is szempont volt ez,
> amikor kocsit vettem.
: Mar ne haragudj, de ritkan olvasni a listan ekkora baromsagot.

Azt hiszem, nem ertitek egymast. Az alapallas az, hogy mindenki
vehessen olyan autot, amilyet akar, es NE KELLJEN a tolvajoktol
felnie. Ami mivel a balkanon elunk es mindannyian tudjuk hogy KELL
felni toluk, ilyen korulmenyek kozott valoban megfontolando, hogy
erdemes-e draga autot venni. A gyakorlatias szemlelet szerint 
- sajnos! - nem.

Amikor az egyedi kivitelu SAABomat januarban osszetortek (kvazi
potolhatatlan, vagy oriasi mazli kell hozza), akkor bennem is
elkezdett tombolni, hogy "ilyen autot... EZEKNEK?", aztan ahogy
mulik az emlek, ugy kezdek almodozni megint. Majd ha kovetkezo
alomautomat megint osszetorik/ellopjak/felgyujtjak, valoszinuleg
ujra eszembe fog jutni, hogy talan megsem kene az exkluziv
dolgokhoz annyira ragaszkodni, foleg, ha autorol van szo.
Valoszinuleg sokatoknak eszetekbejutott mar idonkent, amikor
vmi veszelyt ereztetek, hogy el kene adni ezt az 1..2..5 millios 
szornyeteget a p...aba, venni egy 120-as Skodat 100e forintert,
oszt amikor valaki beledrongyol hatulrol szazharminccal, akkor
kiszallni es azt mondani, hogy "oke... semmi problema... tenyleg...
szora sem erdemes. viszlat!", felteve, hogy nem rokkantal meg. :-)
(Ez utobbi szinte az egyetlen dolog, ami visszatart ettol.)

Z.
+ - alapelv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az  alpelv,  hogy  annyit  fizess  egy dragabb dologert, amennyi
>osszegnek a ketszerese nem okozna problemat
Gyonyoru   gondolat,   de  akkor  itt  a  tarsasag  zomenek  csak
bringo-hintoja lehetne.
--
Meszaros Geza
+ - rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nos, emberunk egy szakadt 20 eves autoval volt

>Azt  mondta  neki  a rendor, hogy menjen vele haza.... Ez jobban
>tetszik?

Ehhez  viszont  az  kell,  hogy  a joszandeku, segitokesz es szep
szoval  is  fegyelmezni  tudo  rendor  mogott  egy  kiforrott  es
kokemeny    hatalom   alljon,   aki   evszazadok   hosszu   soran
bizonyitotta, hogy ha kell, akkor konyortelenul tud buntet is.

Ennek  kapcsan  -  ketiranyu  tapasztalataim  alapjan  - meg kell
jegyeznem,  hogy  inteligencia,  es  kulturalt viselkedes teren a
kozut magyar rendore magasan a magyar autosok atlaga felett all.
--
Meszaros Geza
+ - va: Gurulo szerelo :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mi ez a valami az szerelo hata alatt? Valami lapos ami gurul?
Egy  barkacsaruhazban veszel pl. egy 100x60-as butorlapot, valami
butorgorgot  az  ezerfelebol,  meg  par  csavart es neked is lesz
ilyen.
A  hatvanas  evekben  minden  menobb  kiskoru pesti bandanak volt
hasonlo, sajat epitesu jarmuve, kormanyozhato elso _futomuvel_ es
csapagykerekekkel. A lejtos utcakon szaguldoztunk vele.
Sot, az autobusz vegallomasokon is volt ilyen _hatikocsi_. Mindig
neztem,  ahogy  az  olajos-szutykos  bacsi  rodeozik  vele a busz
alatt.
--
Meszaros Geza
+ - autolopas valasz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: nagy 5letet adtal: holnaptol nem fogok a benzinkutnal fizetni
: szerintem nem korrekat az ar/szolgaltatas arany...
: erdekes lenne megfigyelni, mennyire toleraljak ezt a
: magyarazatot, mikor beulok tankolas utan es elhajtok...

Sajnos nem ismerlek a HA-n, ezert nem tudom, hogy erdemes-e
neked magyarazkodnom, de egyelore feltetelezem, hogy igen:

1. Itt a kar - ovatosan fogalmazok - egy "kicsit" kozvetlenebbul
es nagyon mertekben jelentkezik, mint ha en nem fizetek 200 
ft/oras parkolasi dijat. Hogy miert? Mert tankolni MUSZAJ, 
parkolasi dijat fizetni viszont nem. Nem azert, mert nem szankcionaljak,
hanem epp azert, mert akkor se fizetnem ki, ha fegyveres or 
allna az utcan. Inkabb letennem 1 km-rel arrebb az autot. Gondolom
erre az a valaszod, hogy akkor eleve 1 km-el arebb kellene
letennem. En viszont ugy erzem, megerdemlem, hogy leparkolhassak
a munkahelyem elott. Kivancsi vagyok, hogy ha bejarnal a sajat autoddal
a munkahelyedre, fizetve a benzint, kotelezot, miegymast, atirasi, 
vizsgaztatasi koltsegeket becsuletesen, es csak fizetos parkolohely
lenne a munkahelyed 500 m-es korzeteben, akkor mi lenne a
velemenyed errol az egeszrol. Mivel ha ezert elitelsz, akkor vszeg
van ceges autod/ingyenes parkolohelyed, netan havi tenmilliard dollart 
keresel. Ugy telleg olyan nem felhaboritiak a parkolasi dijak.

2. Az, hogy erkolcsileg elfogadhato-e a dolog, az nem az elfogult 
erdekkepviseltek velemenyetol fugg. Csinald meg nyugodtan, ha 
mered, en biztosan nem foglak elitelni. A "szedjuk-meg-magunkat-
amennyire-tudjuk"-tipusu (multi)vallalkozasok "kara" (= ertsd: parkolasi 
cegek, benzinkut-uzemeltetok stb.) nem igazan tud meghatni. 
Dolgoztam a Shellnel, ezert sajnos tudom hogy megy ez.

: (vagy beulok a Gundelba, telezabalom magam, aztan nagy pofaval
: kozlom, hogy geciseg 15 rongyot elkerni egy ebedert)
: jo lenne talan felfogni, hogy nem kotelezo megallni sehol es
: igenybe venni az illeto szolgaltatast

A Gundel helyett van VALODI alternativa, azt tenyleg nem kotelezo
igenybevenni. Ellentetben a parkolohellyel. Ne nevezzuk alternativanak
azt, hogy permanensen 400 meterrel odebb kell leparkolnom. Eleget
fizetek ahhoz az automra, hogy ne kelljen havi 20..60 ezret (mindegy
mennyit, mert a 20e is tul sok) is meg a nyakamba b...ni "parkolas" 
jogcimen.

Nos remelem megmagyaraztam, de ha igy is elfogadhatatlannak tartod
a dolgot, akkor marhara kivancsi lennek, hogy te HOL, milyen korulemenyek
kozott elsz, dolgozol es milyen anyagi terheket ronak rad, valamint mit
kapsz erte cserebe. Ha az adok/kapok viszonyt korrektnek erzed, akkor
te egy nagyon szerencses ember vagy, esetleg megtalaltad az en
szememben etikailag elfogadhato kiskapukat. Hozzateszem, nekem 
egyik sem faj.
+ - ez + az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
: magas hazai adótartalom miatt a benzinfogyasztók egy része külföldön tankol,
: tehát külföldön fizetik az adót, miközben a magyar utakat használják. A
: szövetség számításai szerint az ingázók 30 milliárd forintos adóbevételt
	l
: FOSZTJAK MEG az államot. (VG 9. old., Nszab. 17. old.)"
: Elmennek ezek a jo budos anyjukba... Jelentem, en orommel vagyok FOSZTOGATO,
: mert amig a szomszedos Szlovakiaban 60 (HATVAN!) forinttal olcsobb a benzin
: literje, mint itthon, addig dogoljon ehen az osszes hatarmenti benzinkutas.

Igazad van, de kar ezen idegeskedni. En is tankolok idonkent Szlovakiaba, es
felszeg mosollyal az arcom szegleteben jovok vissza a hataron, de mar nem
sokaig. Fel fogjak nyomni az adotartalmat odakint is. Kb. a harmadara fog
visszaesni a kulonbseg.

> Felado :  [International]
: Temakor: viz a tankban ( 12 sor )
Denaturalt szeszt szoktak beleonteni. Hogy mennyit, ne kerdezd.

> Felado :  [Hungary]
>A multkor az autopalyasok sirtak, hogy hany millard forint bevetelKIESES
>nekik a 4napos matrica. Merthogy a 4napos 1000Ft, a 10napos meg 1850Ft.
>Konyorgom, aki blicceles helyett vesz matricat, vagy az orszagut helyett
>valasztja az autopalyat matricaval, az nem TOBBLETBEVETEL a cegnek?!
>Komolyan mondom, nem ertem.
: Akkor gondold at megegyszer. Ezt azert tudom javasolni, mert En
: sem ertettem. Segitek. X ember venne 1.900 -es matricat, mert az

Te meg olvasd mar el megegyszer... ezt azert tudom javasolni, mert
teljesen masrol beszelsz.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: autopalya tartossag ( 65 sor )
: Ha nem tudtad volna, nalunk csak 1 evre epitenek autopalyat, utana 5-
: 10 evig szar marad (katyu, godor, kereknyom, stb.) majd felujitjak,
: hogy ujabb 1 evig birja. En megertem, hogy hazai munkaero, meg
: itthoni cegek epitsek, meg minden, de nem lenne olcsobb hivni 1
: normalis kulfoldi kivitelezot, aki megcsinalja normalisan, idotallora? En

Egyszerubb lenne, csak sokkal dragabb. A megrendelok sem hulyek.
A kormanyzati ciklus alatt toldozva-foldozva kitartson, ez a kituzott cel.
Nem hosszu tavra terveznek, az nem lenne nekik kifizetodo. Mo.-n
vagyunk, ha nem vetted volna eszre, kapj a fejedhez! :-)

: kulfoldon mar lattam jo, mondhatni kivalo minosegu autopalyat, ami
: tobb mint 1 evig birja. Hogy ne teljesen NY fele menjunk, peldanak
: Horvatorszag. Kivalo autopalyaik vannak, es folyamatosan epitik...

Igen, mert ez ott mindenekfelett fontos, az idegenforgalom miatt. NEKIK
megeri hosszabb tavon gondolkodni :-)

> E-mail :  [Hungary]
: A tudatlansaggal takarozni pedig nem csak jellemhiba, hanem eleg butus
: dolog. Ugyanis kozel egyenlo a vetkesseg elismeresevel.

Teeby, benned azt szeretem a legjobban, hogy ha valami naaagy,
alszent demagogiarol van szo, sosem okozol csalodast :-)

Z.
+ - Europai korut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali Autosok,

a multheten szabin voltam, aminek kereteben megvalositottam
egy regi tervemet: autoval keresztbe-kasul bejartam az Alpokot.

Az ut teljes hossza 2455 merfold lett, amit mintegy 560 liter
benzinnel sikerult teljesiteni, nem egyeszen egy het alatt.

Az ut fenypontjai:
- 260-nal a Muncheni korgyuru belso savjaban. Senki nem
tolt le :)
- kb. ket ora ut Nemetorszagban, vegig 200 felett.
- Col de la' Bonette 2840 meter, Franciaorszag (meg erintett 
hagok : I'zoard, Telegraph ...
- autout Nizzaba, a szurdok oldalaban.

Az autoutak svajcban, nemetorszagban es franciaorszagban
atlagosan jo minoseguek, olaszorszagban kivetelesen jok, 
ausztriaban pedig (a sok javitas miatt) rosszabban voltak.

Kellemes dolog a napi 1000 Km utan pihenten kiszalni,
vagy megujlut lendulettel megegy szerpentinen felsprintelni.
Azt hiszem most mar pontosan tudom, mirol is szol egy GT
auto.

Kivanok mindenkinek hasonloan kellemes utat es jo autot!

Tamas
+ - Forma 1 - Silverstone (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

nem vagyok tagja a listanak, de a segitsegeteket kernem. Tegnap sajnos lemaradt
am a Silverstoni nagydijrol. ha valakinek meglenne esetleg videon, vagy gepen v
agy akarhogy, legyen szives irjon egy levelet, es valahogy megbeszeljuk hogyan 
tudna eljuttatni.

nagyon fontos lenne, szinte elet halal kerdes.

valaszokat legyszives maganba irjatok, mert egyebkent nem vagyok tag.

elore is koszi.

udv
pityu

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: caracas-0283.adsl.interware.hu)
+ - Fw: vegyes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A nagyobb fenyintenzitas akkor is zavarobb, ha nem kozvetlenul
>kapod a szemedbe. Kanyarban, nem sik uton pedig kozvetlenul is
>megkaphatod.

Hurra! Karbidlampat mindenkinek! :-(
Amugy a mnegoldas egyszeru lenne, mint a pofon: polarszuros fenyszorouveg,
ami mondjuk fuggolegesen szuri a fenyt, a kocsi szelvedoje (vagy kulon
veheto vedoszemuveg) pedig majdnem vizszintesen szuro polarszuro. A ket
egymasra meroleges polarszuro az osszes fenyt kioltja, kvazi nem latod a
szembe jovo auto lampajat. Ha kicsit elforgatod, akkor nagy reszet szuri, de
lathato. Ha a helyzetjelzo kulon bura alatt van, akkor azt mindig latod,
ergo a "latszani" elvnek is megfelelsz. A tereptargyakrol visszavert feny
mar nem polarizalt, tehat azt frankon latod mindenképpen. Emiatt remekul
lehet latni, sot lehet novelni a fenyerot, a vetites iranyat...

>Azon kivul, hogy nem teljesen igaz, amit irsz, ha vizes az ut, akkor csukja
>be a szemet a szembol jovo?
TE, akkor miert gyartanak egyaltalan 100W izzot? Es a xenon fenyereje?

>> mindig van rendor, van parkoloor, akinek fizethetsz azon felul, hogy
>> Europaban a legdragabb autokkal kozlekedsz, Europa legdragabb benzinjet
>> legmagasabb forgalmi adojat (gyk: AFA), a TB-t, nyugdijjarulekot, amiert
>> osszessegeben semmit nem kapsz.
>Azert itt vastagon csusztatsz... :(
Miert is? Az altalam felsoroltak kozul sok nominalisan (szamszeruen,
abszolut ertekben) is a legmagasabb Europaban, un. hamburger-egyenertekben,
vagy az atlagberekhez viszonyitva pedig tuti a legmagasabb. Az angolt
leszamitva mindenhol magyar, vagy az alatti benzinarak vannak, az
Oresund-hidat (mellesleg DANIA es Svo., mert Norvegia es Svedorszag kb
300km-en hataros egymassal) en nem vennem egy kalap ala a Bp-Kecskemet
autopalyaval, a nagy piacokon (nemet, olasz, francia) a kocsik olcsobbak a
magyarnal, Bukarest-Ploiesti nem Europaban van. :-)

>>az ilyen uberintelligens apukak altalaban legelol mennek,
>>hogy veletlenul se lassak
>Ez tipikus molnar-fia-szamar helyzet. A gyerek legtobbszor nem tudja az
>utat es nem_tud_merlegelni az utkeresztezodesekben vagy a zurosebb forgalmi
>helyzetekben.
Voice control! Fiam allj meg, mehetsz, balra, MASIK BALRA!!! Es vegig latod,
nem csak a tukorbol...

>>Tegye fel a kezet, aki latott mar VALOBAN veszelyes helyre allitott
traffit,
>M0?
Hatareset, mert az M0-n is a hosszu egyenesben mernek, lejton lefele, ahol
nincs fel/lehajto, vagyis nem a kimondottan veszelyes gocpontokon mernek.
Es sokkal gyakoribb az elbujas valami kintfelejtett 40es tablanal...

>Egyaltalan divat meg ez a torzskonyv?
Eladaskor a torzskonyvet a vevonek adod, o azzal igazolja, hogy nem lopta,
hanem vette a kocsit. A FORGALMIBOL kell kitepni egy lapot, amire fel kell
irni, hogy eladtad, megvette, es ezt a TE rendorsegedre kuldeni. Igy vagy
lefedezve, hogy az adasvetel es az atiras kozott mar ne teged piszkaljanak
pl fotozasos esetekben. Az uj autohoz a torzskonyvet a BM allitja ki, postan
kapod 1-2 heten belul. Mellesleg ez egy muanyag lap, mint a bankkartya,
tehat eleg nehez belole letepni... :)

>Akkor gondold at megegyszer. Ezt azert tudom javasolni, mert En
>sem ertettem. Segitek. X ember venne 1.900 -es matricat, mert az
>a legkevesebb. Legyen 10% aki kihasznalja a 10 napot. Ha van
>4 napos matrica 1.000 -ert, akkor viszont azt vesznek, tehat majdnem
>ketszer annyit kell belole eladni.

X ember venne 1900as matricat, bevetel 1900X. Van ezres is, igy X-A vesz
1900ast es B vesz ezrest, ahol B>A, mert nem csak a hosszu helyett vesznek
rovidet, hanem van, aki ennyiert mar felmegy az utra, vagyis uj ugyfel. A
lenyeg az, hogy:
((X-A)*1900)+(B*1000) > X*1900, vagyis tobblet-bevetel keletkezik. Nem?
Igaz, hogy tobbet kell eladni, de ez az eladas-novekedes szamomra nem tunik
irrealisnak.

>A kulonfele kornyezeti karokat nem irom, mert ha ezt is belevesszuk, akkor
a matrica >egyertelmuen rafizeteses. Az Indexen volt olyasmi, hogy 250
milliard a kar, a 19 milliardos
>bevetellel szemben.
En is olvastam, kar, hogy a donteshozok nem. Illetve tudod mi a gond? A
matrica azonnali es kozvetlen bevetel, a kornyezeti kar viszont hosszu evek
alatt keletkezik, raadasul egy resze (zajartalom) nehezen szamszerusitheto,
illetve a hazad elertektelenedese, vagy repedezese nem az allamot terheli.
Innet nezve viszont a dontes az, hogy az allamnak 19mrd bevetele van, amivel
szemben a keletkezo 250mrd kar nem az allamot terheli. Ket fuldoklo kozul az
egyik a masik fejere all, elony egyiknel, kar a masiknal... :(

>Sajnalom, hogy az evekkel ezelotti Fogash-bol "diplomatikus
>rizsa nelkul kifejti a velemenyet" Fogash lett...komolyan...
Te is kozejuk tartozol... :-) Ha figyelsz, tobbnyire azert igyexem nem tul
bunko modon fogalmazni, de neha megunom a finomkodast. Persze olyanok is
olvassak, akikre nem vonatkozik, de akinek nem inge, az minek veszi magara?

>96  ota  vezetek. a fentieknek a felet talan   csinalom,  tobbet  tuti
> nem,  de  ha  elkapnak, nem anyazom a _rendort_  ...  amugy  azert
zarovonal se csak ugy >szokott kint lenni, hogy 'szia gazsi, fessunk mar ide
kis zarovonalat, jol mutatna azzal a
>faval'.

90 ota vezetek (sokat), es bizony nem ritkan talalkozom kimondottan
rosszindulatu rendorrel is, de neha vannak normalisak is. Csak amikor nekem
kell elmagyarazni a rendor szamara, hogy a kartya-jogsi melle nem kell
szemelyi, mert onmagaban is alkalmas szemelyazonossag igazolasara, akkor
meginog a hitem a rendor kepzettsegeben es a megfelelo eljarasaban... Es
akkor anyazom (magamban), ha olyan helyen kapcsolnak le, ahol tipikusan
szivatasra megy ki a dolog, kinnfelejtett 40es tablaknal, stb.

>> Szerintem viccbol van odateve. Amig a taxis mehet rajta, de a mento
>> nem, addig nem tudom elitelni azt, aki rahajt. Azt a talpnyalo
>> csinovnyikot a varoshazan inkabb, aki meg nyilatkozik is, hogy ez
>> igy jo!
>a  megkulonbozteto  jelzesu mentot nem hiszem el. a taxis meg dogoljon
>meg,  ha  mar  en  is  haldoklok?
A megkulonbozteto jelzeset NEM hasznalo mento ki van titva a buszsavbol.
Pedig a cel az, hogy a mento a betegszallitassal is hamarabb vegezzen,
illetve mielobb visszaterjen a bazisara, hogy ujra bevetheto legyen.Ez azt
hiszem, ertheto, de ennek ellenere tilos. AKKOR A TAXISNAK MIERT SZABAD?
Miben kulonbozik a taxi a civil autotol? Attol, hogy ketyeg az ora, amig a
dugoban all, vagyis tokmindegy, hogy megy, vagy sem!
Mostanaban megfordultam (=taxiztam) Becsben, Londonban, Manchesterben,
Antwerpenben, Brusszelben, es SEHOL nem talalkoztam tarifakkal. Kiallas x,
km-dij y, varakozas z/perc. Ennyi. Nincs
ejjel/nappal/delelott/videk/reszegcigany/szombatesti/repteri tarifa. Egyfele
van, tudod, mi mibe kerul. Kulon tortenet, hogy raadasul nem is dragabb,
mint Bp-en taxizni... Akkor mit akarnak a taxisok? Nezd meg Londont. Veszi a
taxicab-ot, CSAK azzal taxizhat, kotott tarifaert, es megel. A koszos pesti
taxis a 10eves Astrajaval miert nem el meg?

>gondolom amugy 7-es busszal nem utaztal meg.
De igen. Viszont a 7es buszt nem a mento tartana fel, hanem a taxi, aki epp
kiszallit, mert o mindenhol megallhat, megfordulhat. Nem a buszsav ellen van
kifogasom, hanem az ellen, hogy a taxis tobbet megenged(het) maganak, mint a
miniszterelnok soforje... :(

>Szerintem NAGYON SOK ember szivesen
>kiprobalna milyen egy szirenazo megerositett amcsi rendorautoban
>uldozni valakit, mivel itt a szaguldas ilyenkor torvenyes :-))) Feeling,
>ha ez a szo mond nektek valamit....
Es mit szolnal ahhoz, amikor a bego:zo:lt uldozott, belehajt egy
buszmegalloba, ahol a csaladod varakozik. A torvenyesseg
betartasanak/betartatasanak SEMMI KOZE A FEELINGHEZ!!!

>Itt is az kene, hogy tobb
>rendor maszkaljon az utcakon, igazoltassa a gyanus egyeneket, akar
>egy gyalogosokkal orditozo reszeg punkot is vigyenek be a yardra, stb.
A rendorseg letszama a rendszervaltas ota tobb, mint 30%-kal emelkedett.
Akkor melyik is a rendorallam? :(

>Igen, ez igy van. Viszont ha van ra lehetoseg le kell kapcsolni a
>vilagitast. Ugyanis a vadak beleneznek a fenybe es megbenulnak. Olyankor
>aztan hiaba dudalsz  nem megy odebb.
Mikozben erosen ravilagitasz, le van benulva. Kiszallsz, osszekotozod a
labait, fejbevered, hogy elajuljon, aztan mehet a csomagtartoba, utana meg a
bogracsba :-) Nem tudom, a vadaszok miert nem csak zseblampaval jarnak?;-)

>Tovabba kimaradt a human eroforras berezese. Ahol is fizikai munkas X
>osszeg, ot felugyeli szellemi dolgozo 2X osszeg, oket osszefogo
>csoportvezeto 4X osszeg, es meg sorolhatnam tovabb. Az autopalya epitesenel
>olyan emberek is dolgoznak, akik egy parkolo, egy hid, vagy egykanyar
>kialakitasat, helyet szemrevetelezik. Amolyan projekt-elokeszitest

A'LLJ!!! En azt probaltam osszeszedni, ami KELL, nem amit bele LEHET
eroltetni az autopalyaepites cimszoba... Amugy vajon miert van az, hogy en
szot emelek valamilyen szamomra irrealisan magasnak tuno koltseg/allami
kiadas miatt, akkor SENKI nem azt mondja, hogy "telleg b.meg, ez k. draga",
hanem MINDENKI, aki a temahoz hozzaszol, engem hulyez le, vermerseklettol
fuggoen megfogalmazva. Ennyire birka ebben az orszagban mindenki? Orultok,
hogy a penzeteket, a penzunket ket kezzel szorjak, es meg TI gyartotok
ideologiat hozza, hogy miert nem lehet kevesebb? Netan a lista tagjai a
kormanyzati szferaban dolgoznak? :-((((

>Sem a berek, sem a koltsegek nem tartoznak a nyilvanossagra, a beruhazo ceg
>uzleti, anyagi erdekei miatt.
Kozpenzek felhasznalasa NEM UZLETI TITOK, HANEM KOZERDEKU INFORMACIO,
amit100%-ban atlathatova kell tenni! Ezt egyebkent elvileg a magyar
torvenyek is
tartalmazzak...

> Azt hiszem megerdemli a menetrend betartasat a kozlekedesi vallalat,
Miert is? A menetrendben az all, hogy kovetesi ido 8-10 perc. A
vegallomasrol ilyen idokozonkent inditva a buszokat az egesz vonalon 10
percenkent fog jonni egy busz, mert mindegyik ugyanannyit szenved a dugotol,
lassubb forgalomtol. Csak a videki menetrendek mukodnek ugy, hogy 17:23-kor
kell a busznak itt lenni. Ehhez kepest beszelhetunk kesesrol, de az elozohoz
viszonyitott 10 perc az mindig 10 perc, HA nem rohad le utkozben, HA
megfeleloen elinditjak. Ennek viszont NEM a forgalomhoz, vagy a buszsavhoz
van koze, hanem a BKV jaratritkitasaihoz, vagy a karbantartasi koltsegek
lefaragasahoz. Keretik gondolkodni!

Fogash

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS