Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 874
Copyright (C) HIX
2000-09-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 KRESZ (mind)  30 sor     (cikkei)
2 menetirannyal szembe (mind)  26 sor     (cikkei)
3 biztonsagi ov (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Re: *** HIX AUTO *** #873 (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Hogy is van ez? (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Milyen gumit (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Sebessegtarto automatika (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Suzukisok Klubja talakozo (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Gumi (mind)  19 sor     (cikkei)
10 benzinadagolas, kresz, ov, (mind)  64 sor     (cikkei)
11 Ov (mind)  13 sor     (cikkei)
12 trabi zoldkartya (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Re: elorelepes (mind)  21 sor     (cikkei)
14 Meg mindig mas szemmel (mind)  62 sor     (cikkei)
15 SZiasztok! (mind)  3 sor     (cikkei)
16 Re: biztonsagi ov*** HIX AUTO *** #872 (mind)  38 sor     (cikkei)
17 Fw: Kia 4x4 (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: Alljunk meg es varakozzunk! (#873) (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Re:Euro Ncap (mind)  49 sor     (cikkei)
20 FIAT UNO 1,4 elado sorba kerult (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Yamaha Jog robogo elado (mind)  8 sor     (cikkei)
22 Re: Milyen gumit? (mind)  6 sor     (cikkei)
23 Re: Zoldkartya tippek (Trabi) (mind)  15 sor     (cikkei)
24 ASR/ESP, Kipubefogas, arokban a punto, McPherson (mind)  151 sor     (cikkei)
25 Autopalyan szembe + egyeb (mind)  17 sor     (cikkei)
26 program (mind)  23 sor     (cikkei)
27 Intermezzo a biztonsagi ovvel kapcsolatban (mind)  37 sor     (cikkei)
28 Kipufogo eltomes (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Re: Uzemanyagarak (mind)  101 sor     (cikkei)
30 meg mindig az a franya ov (mind)  26 sor     (cikkei)
31 Auto atiras - ez agyrem (mind)  35 sor     (cikkei)
32 Kamionok jelzesei (mind)  16 sor     (cikkei)
33 Bizt. ov (mind)  30 sor     (cikkei)
34 P206 crash (mind)  9 sor     (cikkei)
35 Zold kartya (mind)  16 sor     (cikkei)
36 HAT (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta: Tevedsz. ,,Megállás: 
járművel a be- és a kiszálláshoz, vagy a folyamatos fel- és 
lerakáshoz szükséges ideig, illetőleg – ha a vezető a 
járműnél marad - egyéb okból legfeljebb 5 percig történő 
egy helyben tartózkodás. 'Forras: 
http://www.bm.hu/rendorseg/kozlekedes/fuggelek_1.htm#kozuti_
forgalommal

Rossz a forrasod, tehat nem.
15. § (1) A jarmuvek megallasat vagy varakozasat tiltó 
jelzotablak: a) "Megallni tilos" a tabla azt jelzi, hogy - 
a forgalmi vagy muszaki okból szukseges megallast kiveve - 
megallni, valamint varakozni tilos;
b) "Varakozni tilos" a tabla azt jelzi, hogy varakozni 
tilos; a jelzotabla alatt elhelyezett kiegeszito tablan 
levo felirat jelezheti, hogy a varakozasi tilalom a 
jarmuvek meghatarozott körere nem terjed ki;
(6) Az (1) bekezdes b) pontjaban emlitett jelzotabla 
alatt kiegeszito tabla utalhat arra, hogy a varakozas 
kijelölt rakodóhely szabadon hagyasa erdekeben tilos. A 
kiegeszito tabla feltunteti azt az idoszakot es tavolsagot 
is, amelyen a tilalom fennall Ilyen helyen az aruszallitó 
jarmu a folyamatos fel- es lerakodashoz szukseges ideig 
maradhat; mas jarmu - akar 5 percnel hosszabb ideig is - 
akkor tartózkodhat, ha a vezeto a jarmunel marad es 
aruszallitó jarmu erkezesekor annak a rakodóhelyre való 
beallasat haladektalanul lehetove teszi.
   
forras: a(tobbszor modositott) 1/1975. (II. 5.) KPM-BM 
egyuttes rendelet a közúti kozlekedes szabalyairol
+ - menetirannyal szembe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Konyorgom mutassa mar meg valaki, hogy a kva eletbe 
> lehet a 2-es elkerulore forditva felmenni. Aki meggyoz 
> itt igerem rogton kap 20000.- forintot !!!
> Vagy megfordul az allatja...

Valoban nem lehet.
Pont ezert jonnek szembe nagyon, nagyon kevesen - de 
jonnek :-))))))

Aki ismeri a helyszint, annak egyszeruen megertheto a 
kovetkezo szituacio.

Budai alsorakpart deli iranybol a Lagymanyosi hidnal 
kezdodik es elso kilometere ketsavos, egyiranyu.
Forgalommal szemben idos ur, lathatoan zavartan,
de azert nyomatta 60-al a Trabit. Mellette mosolygos
gombolyded feleseg. Aranyosak voltak.
Megfordult ? Bejott az egysavos lyukon a forgalommal
szembe a muegyetemi felhajtonal ? Fizikai keptelenseg.
Pedig ott volt. Lattam. Fenyes nappal, kozepes forgalomban.

Aki sok ilyet megel abba bevesodik, hogy a ciganygyerekek 
nem csak az egbol tudnak potyogni. Barmi, barhonnan...
Semmin nem szabad meglepodni.
--
Meszaros Geza
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Az ovben egyebkent nem a 2mp-es mozdulat zavar, hanem valosaggal
>> beleszorit
>> az ulesbe. Nem automata amim van, igy feszes kell legyen, hogy erjen
>> valamit,
>> igy meg nincs mocorgas.

Motto:

"A biztonsagi ov nem korlatoz annyira a mozgasban mint a tolokocsi"

csendi
___________________________________

http://www.csendes.de    Kistanyank
http://www.altgerber.de  die Firma
+ - Re: *** HIX AUTO *** #873 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Emlekszem egyszer tema volt, hogy a trafipax muszerek milyen sebbessegre
vannak beallitva, de elfelejtettem mar.

Arra emlekszem, hogy varosban - ahol 50 a max - 60 km/h ra allitjak.
Erdekelne, hogy orszaguton, autouton es autopalyan mennyire allitjak.

(Nem a buntetesi kategoriak erdekelnek)

Mas:

Vezettem az elmult napokban egy ceges Ford Escort kombit. (nekem egy
w123 200D mercim van)

Egyszeruen megdobbento volt, hogy mennyire nehez volt a kormany.
Aloohelyzetben vagy tolataskor rettenetes, de normal haladaskor is
erosen bele kellett kapaszkodni.

Kerdes: mindegyik Escortra jellemzo?

Sziasztok !

Jeno
+ - Hogy is van ez? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello AUTOsok!

Kb. 3 eve rendszeresen olvasom a HIX AUTOT.
Nagyon tetszik az egesz. Irni nagyon ritkan szoktam, mivel eleg keves idom
van ilyesmire. (sajat gep, otthoni internet hozzaferes, epitkezes
:-((((((((      )

Nos az elmult napokban volt szo arrol hogy mennyi ido alatt fullad le egy
kocsi
motorja, ha befogjuk a kipufogot.
Probalta mar valaki?         Es mi volt az eredmeny?
Oszulo gepesz fejemmel (45) probaltam vegig gondolni mi is tortenik ilyenkor
a motorban  4u 4hengeres motor eseten.
Kezdjuk onnan hogy:
1. Expanzios utem vege   -dugattyu also holtpont kozeleben-
 kipuf.szelep nyit
 2. dug. halad folfele-  egestermek kiaramlas a kipuf. rendszerbe
 (ami le van zarva a vegen)
 3. dug. felso hp.kozeleben  szelepvaltas  -kipuf sz. zar, szivo sz. nyit
Innen egyszerubben tovabb:
 4. Szivas -> surites -> gyujtas + expanzio-> goto 1
A fentiek alapjan arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy a lezart
kipufogorendszerben (cso+dobok) igen jelentos nyomasnak
kell felepulnie ahhoz hogy a 2.pontban jelzett dugattyut
megallasra kenyszeritse.  (+ lendkerek rulez )
Ne feledkezzunk meg arrol az "aprosagrol" sem hogy a motorunk
4 hengeres, tehat amig az egyik henger urit  ekozben a masikban
eppen munkautem (expanzio) van.
Helytelenul alacsonyra beallitott alapjarati fsz. es nagyon jol tomitett
kipuff eseten elkepzelheto hogy megall a motor, de 7-800 1/min.-nel
eros ketsegeim vannak.
Tehat ugy gondolom nem az a kerdes hogy 10sec vagy 10min alatt all-e
meg, hanem az hogy a  kb. 1mm-es lemezbol keszult kipuf.dob
megalja-e rohoges nelkul ezt a kiserletet vagy megpukkad.  }:o
Egy V8-as motorrol mar ne is beszeljunk  :-)))))))

A ketutemu motor azonban valoban rovid ido alatt leall,  ui.
neki nincsenek szelepei es a henger uritese es toltese egyidoben
tortenik. Ha a lefojtott kipuf nyomasa megkozeliti az elosuritesi
nyomas erteket, a benzin-levego keverek a kis nyomaskulombseg
miatt nem aramlik fol a forgattyus hazbol a hengerbe.
Utanna meg mar hiaba a nagy szikra :-))

Kivancsi vagyok a velemenyetekre, leginkabb hozzaertok ne kimeljenek
Fogash-nak meg   Gratula!!!

Dago                          
+ - Milyen gumit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kene vennem negy uj gumit. Opel Corsara lesz, 145R13-as kell.
>Nade milyet vegyek? Annyival jobb-e a dragabb?
Te is jokor veszel gumit. Most a teli garnituran
kellene gondolkoznod.
Egy ilyen kis autora nem kell extra minoseget
venni.

>Van valakinek tapasztalata, hogy szelesebb gumival mennyivel fogyaszt
>tobbet a kocsi? Mert elvileg 165/70-es gumit is rakhatnek a kocsira.
Fogyasztasban nem fog jelentkezni ez a 2 centi,
az auto viselkedeseben annal inkabb.
Mindenkeppen a 165-ost vedd meg!
A 145-os virsliket felejtsd el.

Nekem TOYO van. Nagyon csendes, komfortos, kanyarban stabil.
A szaraz uton blokkolva fekezesnel viszont eleg furan viselkedik.

Nekem nagyon tetszik a Ceat Spider nevu gumi.
A Ceat Pirelli erdekeltseg, olcso, dogos mintazat (P-6000 szeru)


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Sebessegtarto automatika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tobben irtatok mar, hogy kulonfele (amerikai) autokban van sebessegtarto
automatika. 

No ez erdekelne engem. Ez tulajdonkepp micsoda? Hogy mukodik? (Halvany
elkepzeleseim vannak, de egyik elkepzelesem sem tunik valami jonak :)

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"- Hogy hivjak a maffia fonoket? - Mobiltelefonon."
HIX-Editor 1.15.9.19
+ - Suzukisok Klubja talakozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A Suzukisok Klubja 2000. szeptember 23-án szombaton  9 órakor kezdi a
talákozóját egy felvonulással ami a Hősök tere felvonulási térről indul.10
órakor a CAMPONA II.
emeleti parkolójában folytatódik. Ez egy
egész napos családi program: gyorsulási, ügyességi, autohifi
verseny, szellemi vetélkedő, szakmai tanácsadás, bemutatók szerepelnek a
programok között. További információ: www.suzukiklub.hu tel: 424 0750
+ - Gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Szerintem minden tekintetben a Toyo a legjobb választás. A tulajdonságai
monden tesztben kimagaslónak bizonyultak - mind téli, mind nyári gumik
esetében - és mindent tud, amit egy duplaannyiba kerülő konkurens.
Igaz, hogy hasonló árban pl. a Michelin is kínál időnként gumit,
csakhogy azok az "alapmodellek" amelyek mintázata és anyaga messze
elmarad egy Toyo 330-asétól.
Ebben a kb. 10.000,- Ft. kategóriában szerintem a legjobb megoldás.

A szélesebb gumi jobb útfekvést biztosít, viszont amellett, hogy -
szerintem csak kis mértékben - növeli a fogyasztást, sokkal jobban
terheli a futóművet (csapágy...). Télen pedig jobban csúszik.
Ha szempont a vagányság akkor érdemes.
Azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a széles és alacsonyprofilú
gumik sokkal többe kerülnek tapasztalataim szerint

talán segítettem,
Gábor
+ - benzinadagolas, kresz, ov, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia stab,

benzinadagolas: koszonom a valaszokat karburator vs. kornyezetvedelem
temaban. Kulonosen Walter leirasa volt lenyugozo, majdnem megertettem,
hogy mukodik a karburator. Egyekbent arra igazabol nem kaptam valaszt,
hogy aranyaiban _mennyivel_ szerencsesebb az injektor a karosanyag-
kibocsajtas szempontjabol. Amennyire en vettem ki a muszaki leirasbol,
egy kelloen bonyolult felepitesu karburator megkozelitheti a
befecskendezes ertekeit.

---

Kresz-nyelvezet: jajj, hat az nagy kedvencem. A megallas/varakozas
szopar sajatos ertelmezese mar annak idejen is igencsak huzta az agyam.
A masik meg a "besorolas". 17 eves fejjel sokaig nem ertettem, hogy
mi a francrol beszel az oktato. En addig csak kategoriaba soroltam be,
nem savba. Most mar ezt is megtanultam, de itt rohadjak meg egy ulto
helyemben, ha valaha is igy fogom hivni a savvaltast.

---

Ov: mint azt mar tobben elmondtak, a statisztikak bebizonyitottak,
hogy az ov hasznalataval nagysagrendekkel kisebb a serulesveszely.
Aki a nagy szamok torvenye alapjan keletkezo egy-ket szeloseges
alapjan ugy iteli meg, hogy nem erdemes az ovet hasznalni, az
szerintem sajnalatot erdemel csak. Az egyik kedves lanyunokastestverem
ugy karambolozott autopalyan, hogy a fel autot elvitte a fa, ulessel
egyutt. Az mentette meg, hogy nem volt bekotve, es az utkozes
pillanataban atrepult a masik oldalra. Megsem vonok le belole ostoba
kovetkezteteseket, inkabb becsatolom magam. Elofordulhat, hogy emiatt
halok meg, de ennel sokkal valoszinubb, hogy emiatt fogok sokaig elni.

Ami az ov megnyulasat illeti: a padlofek az keves ahhoz. Ez csak akkor
tortenhet meg, ha az auto a lassulast nem onerejebol prodkulja, hanem
valami nagyon nagy, hirtelen utkozesbol eredo erohatas eri.

---

> Felado :  [Hungary]

> Konyorgom mutassa mar meg valaki, hogy a kva eletbe lehet a 2-es elkerulore
> forditva felmenni. Aki meggyoz itt igerem rogton kap 20000.- forintot !!!

Aha, ez is egy halas tema. Apuek nyaron utkoztek frontalisan egy ugyanilyen
vadbarom miatt, akinek sikerult szembol felhajtani az autopalya lehajtora,
es ott szaguldozott kilencvennel. Eredmenyeinek erteket noveli, hogy amikor
apuekat meglatta, elengedte a kormanyt es eltakarta a szemet. Szep munka.

Az M0-ssal csak reszben ertek egyet. Az autovezetok mintegy fele imbecil
idiota, de az nem veletlenul halalpalya. Reg bortonbe kellett volna csukni
azt, aki kitalalta. Az egyik legjobb baratom is ott halt meg motorral iden
augusztusban. Csak most temettek el, mert elotte hosszu hetekig igazsag-
ugyi szakertok tanakodtak azon, hogy mi tortent pontosan.
Vaddisznorol pedig: ertekelem hogy nem ugy vezet, mint egy kiszamithatatlan
pszichopata, de azert csak jobban orulnek, ha nem ilyen gyors autoja lenne
mindehhez... :)

No, ennyi voltam mara.

udv,
Zoli

	== Nasfay Zoltan -- mailto:  ==
== www.kimwilde.com -- www.relax.hu -- w3.swi.hu/saab900hu/ ==
+ - Ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>Szommera: ne tiltsak, es ne kotelezzenek ra, ha megis akkor
>indokoljanak. az 50-et milyen szepen meg tudtak indokolni. 
>(fektav, egyebek)tokeletesen egyetertek vele.

Nem tudom, de neked nem volt meggyozo amikor egy dinnyet 
csattantottak szet kulonbozo feliratokkal:
Pl.:Dinnye ov nelkul a hatso ulesen...

Bye

Fresi BaCSi
+ - trabi zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Trabinal gyakorlatilag szeles tartomanyban lehet allitani a CO merteket. A
lenyeg, hogy a benzinszint gyari ertek legyen. Ezutan jon a benzin-levego
arany csavar. A CO-ra ez van igazabol hatassal. A gyari beallitasa: teljesen
becsavart allapotbol masfel fordulat vissza. Ha jobban becsavarod
kevesebbet, ha kifele forditod el tobbet kap a motor. Teli nyari
beallitasnal plusz minusz egynyolcad fordulat a mozgaster...
	Mivel most a legkisebb CO erteket ohajtod elerni, olyan keveset adj
neki, amivel meg nem all le meleg motorral. Ehhez az alapjaratot is
korrigalnod kell majd. Ezen a beallitason nagyon lomha es gyenge lesz az
autod, de csak addig amig meg nem kapja a zoldkartyat. Ja es a fogyasztas is
5 liter korul adodna, ha lenne turelmed igy megtenni 100 km-t. Ezután
mindent vissza lehet csinálni ha a zoldkartya megvan, de 10 liter fole nem
biztos, hogy megeri allitani a fogyasztast barmennyire is sportos a
feeling...

	Udv!
		Takacs  Laszlo
+ - Re: elorelepes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es a Jaguarok? (persze meg mielott megvette a BMW)
>KI
> az alábbiakat írta a következő >üzenetben:
>news:...
>
>> bizony bizony. nagyon szep egy 60-70 eves gep, es a legujabb is. az A
>> osztalyt kicsit poennak szantak szerintem.
>> nalam meg a volvo rughat labdaba design teren (bar nem mindegyik
>> tetszik, ellentetben a mercivel). nezzetek meg egy 850-t vagy egy S80-t.
>> mindketto gyonyoru.
>> amugy termeszetesen renaultom van:-)
>>

szerintem a bmw a rovert(tobbek kozott) vette meg amit 10 jo angol
pounds-ert el is adott. a jaguar a forde (vagy a jaguar korde'? :)))
egyebken valoban nem rosszak

-- 
bye : Hende Roland

mailto: 
+ - Meg mindig mas szemmel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Meg mindig nem iratkoztam le a listarol.:))
Most olvasom egyszerre az utobbi kb. ket het
anyagat. A bejelentkezesemre tobb reagalast
kaptam maganban is.
Kozben ujra megjartam Pestet. Par szoban a koz
ele tarom a tapasztalataimat, vagy elmenyeimet.

Nem erdemes visszakeresni, hogy ki irta az ov
nem hasznalatarol a cikket, orommel olvastam, hogy
megkapta a megfelelo valaszokat.
Az a tobbseg szamara viszont egyertelmuen kiderult,
a buta emberek meg nem haltak ki!
Nalam beidegzodott mozdulatta valt, nagyon keves
taxissal talalkoztam Pesten, aki nem akart lebeszelni a
hasznalatarol.

Ha mar a taxisokrol szoltam, itt egy hajmereszto eset
meg augusztusbol. Latogatobol hazaindulvan a haziakkal
kocsit rendeltettem, amit 10 perc mulva igertek a kozpontbol.
Ot perc mulva szol a Fotaxi kozpontja telefonon, hogy a
kocsi a haz elott var. A vezeto nem volt kepes csongetni.
A muszerfalon mini TV a vezeto fele forditva es bekapcsolva!
A tiz perces ut alatt ket privat mobilos hivasa volt.
Mobil a bal kezben, egyszer egy busz elozese kozben
egyszeruen elengedte a kormanyt, hogy valtson.
En is hibaztam, mert nem azt tettem amit kellett volna!

Mar itt is van a kovetkezo tema: Mobil telefon.
Evek ota tiltott a hasznalata kihangosito nelkul, megis
minden masodik autosnak a fulehez van nove vezetes kozben.

De ami a leginkabb bosszant, az a pofatlansag!
Ki nem emlekszik a regi idokben a Hegyeshalmon acsorgo
tobb km-es sort megelozo "autos"-okra?
Szinte naponta eszleltem, hogy mindig akad olyan, aki a
lampanal beall az ures balra kanyarodo savba, majd onnan
kilove az egyenesen halado ele vag be, vagy az egyenesen
halado savbol, beall a balra kanyarodo savban allok ele.
A mai napig sem tudom mit akart kozolni velem az a fekete
haju csinos huszonvalahanyeves bombazo az uj, kis fekete
Peugeot-jabol annal a lampanal, ahol en jobbra kanyarodtam,
o pedig egyenesen ment tovabb. (Hiszen lathatta, hogy a
felesegem mellettem ul.)
Ket lampaval elotte a pirosban kiallt mogulem a balra kanyarodo
savba, majd zoldre onnan akart elem kerulni.
Nem hittem volna, hogy vannak meg ilyen eletkoru naiv lanyok!

A hetvegen ujra lattam olyant, amit meg mas orszagban soha.
Kisforgalmu uton negyvenes noi teremtes oleben 5-6 eves
gyerek fogja a volant, a tempo otven koruli.
A butanak is van fokozata.

Ha van erdeklodes, irhatok alkalom adtan par keresett szot az
itteni viszonyokrol is.

Balesetmentes kozlekedest es ellenfelek helyett tarsakat kivan:

Misi
ICQ 79457784
www.nexus.hu/misi-nagy
+ - SZiasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

meg tudna valaki mondani, hogy mi a varosi atlagfogyasztas meresenek
(EU) norma szerinti menete?
kosz: laszlo
+ - Re: biztonsagi ov*** HIX AUTO *** #872 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

De biztos van olyan keped is, ha gyujtod oket, hogy bukosisakostol leszakadt
valakinek a feje. Ha felfujhato urhajos ruhaban lett volna, talan meg most
is elne. Meg van olyan keped is, hogy egy gyalogost elutottek a zebran, es
eltort a bordaja. Ha pancelinget hordott volna, nem kellett volna a korhazi
kezelest az en TB-mbol fizetni. Akkor most mi van? Tegyuk kotelezove a
tankot utcai kozlekedesre, 1.1-es motorral. Igy senki nem tud 5 km/h-nal
gyorsabban menni, es a karambolt egyenlo esellyel veszeli tul mindenki. Meg
ved a tetorol leeso cserep ellen is. Legfeljebb a keriteseket kell
megerositeni.
Na pa
KI

> az alábbiakat írta a következő üzenetben:
news:...
>
> > Felado :  [Hungary]
> > Temakor: Re: Biztonsagi ov. ( 11 sor )
> > Idopont: Tue Sep 19 03:03:58 EDT 2000 AUTO #872
> > - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> > ...Ugyan igy a bukosisak a kismotorra. (De legalabb elfogadnak a bicora
> > hasznalt sisakot!)
>  ...
>
> Van egy kepem, egy bukosisak nelkul esett motorosrol keszult, marmint az
> arcarol (a srac eletben van). Ha azt a kepet meglatod, meg tolni is csak
> bukosisakban tolod majd a motorod.
>
> A kep igen tanulsagos, barkinek elkuldom (vagy pentekig, vagy okt. 3.
utan),
> de ne etkezes elott vagy utan nezze meg. _Tenyleg_ rettenetes latvany.
>
> Orulnek, ha valaki kozszemlere tenne a neten.
>
> udv,Akos
>
>
>
+ - Fw: Kia 4x4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok autosok!

Fatteszem vett a balatonfelvideki nyaralonkhoz egy terepjarot, egy Kia
Rocsta hardtopot, az alvaz es a kasztni u. a. mint a Wrangler, csak
delkoreai kiadasban. Voltszerencsem szorakozni vele, erdon-mezon, nagyon
fun ott 50-el menni, ahol egy szemelyautoval csak 25 mernel... Szoval a
kerdesem az, hogy a szerelo aztat mondta, hogy 3000 km-enkent meg kell
zsirozni a gombcsuklokat vagy miket lenn a kerekeknel, mert bekoszolodik
vagy mi. Ez vajon igy van a terepjaroknal, vagy nem is kene ilyen
gyakran, csak a penz miatt mondja? Eddig semmi kulonosebben rossz
tapasztalatom nem volt ezzel a szerelovel. (a feliciank
kormanymucserejet a markaszerviz 80.000-aval szemben 56.000-ert
megcsinalja)
Sven

U.I.: Ha valaki terepezett meg iden, ossza meg a listaval!
+ - Re: Alljunk meg es varakozzunk! (#873) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Igy az a max 5 perc, amig a rakodas folyamatos, es a vezeto a
> kocsijanal marad az a MEGALLAS.

A folyamatos rakodas tarthat tovabb is, mint 5 perc, attol meg megallasnak
minosul!

  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re:Euro Ncap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Akosnak:
..Nem! Egy 64 km/oraval torteno betontombos toresteszt egy 64 km/oraval
..torteno frontalis utkozesnek felel meg, ha kb. egyenlo tomeguek az utkozo
es
Ed-nek
..Ha az NCAP-ban falnak mennek igy, akkor az 64 km/h frontalisnak felel meg.
..(Azonos tomegu jarmuveknel). Mar lezajlott errol egy vita. Roviden: ha v
teljesen igaza lenne, de betontombnek mennnek.

Tibor irasaban benne is van a valasz:
..nem frontalis, hanem 40%-os atfedeses utkozeseket vegeznek, egy
.._deformalodo tombnek_ utkozik az auto,

Vagyis a tomb is nyel el energiat, ami szerintem bonyolultabba teszi
a dolgot. Nem valoszinu, hogy egy ilyen tomb pont annyira gyurodne,
mint egy auto, igy valoban nem olyan a helyzet, mintha ket auto
egymasnak menne 32 km/h-val. Viszont annal kevesebb terheles
eri az autot, mintha 64 km/h-s utkozesnel, pont amiatt, hogy az tomb
deformalodasi energiajaval kevesebb jut az autonak. Probalok utana-
jarni, hogy mekkora es milyen anyagbol van egy ilyen tomb, addig
is ha frontalisra kellene egy ilyen tesztet konvertalni, valahova
a 32 km/h es a 64 km/h koze tennem a helyes erteket. Egyebkent
Akosnak es Ed-nek nem veletlenul ugrott be a betontomb, pl. a Volvo
Goteborgi biztonsagi kozpontjarol irt cikkben is egy 850 tonnas! acel-
beton tombot irnak le.

A Matizrol irt dolog nagyon erdekes
...Az utkozes ugy hatott, mintha az arcodba leptek volna.
...A karosszeria 47-cm-t zsugorodott, az A oszlop felnyomta a tetot, amely
...felgyurodott.... a fejterhelesek a masodik legrosszabb erteket mutattak,
...
...a vezetot langvagoval kellett kivagni...
(bar lehet, hogy tema volt mar a HIX-en), erdemes elolvasni, mit ir
a cikk (www.auto2.hu) a tobbi autorol, kulonosen a Twingorol. Ezutan
vetni egy pillantast a serulesi valoszinusegekre a babukon a Matiznal
es a Twingonal (a piros a nagyon rossz). Nincsen itt egy kis ellentmondas?

Es vegul egy utolso kerdes, egyszeru (vagy nem annyira egyszeru)
fizika alapjan mi a jobb, a 40 %-os atfedeses utkozes, vagy a
full 100%-os? Ha az autok nem fordulnak el az utkozes kovetkezteben,
en inkabb a 100%-osra szavaznek, hiszen ott az egesz orresz nyeli
el az energiat, nem csak a bal fele. Vagy rosszul gondolom?

Udv,
Nandi

UI: Trabi keszul...
+ - FIAT UNO 1,4 elado sorba kerult (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo mindenkinek !

Elado sorba kerult az autom:
FIAT UNO 1,4 SX benzines
Garfit metal,kituno allapot , 3a.
E'vjarat>>1990.ju'lius ( uj kasznis)
Mu"szaki vizsga >> 2002.04.
Central zar, el.ablak, indíta's gatlo,katalizator
Konnyu fem kerek , vonohorog , kodlampa
Az auto Jaszberenyben talalhato.
Akit, erdekel írjon a fenti cimre,vagy
tel>>06-57-401-281
UDV !
+ - Yamaha Jog robogo elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado robogo:
Yamaha Jog Nextzone robogo
50 cm3, 1994-es evjarat
Lila metal szinu ,tarcsfek, potfeklampa
Uj gumik , uj gyertya , uj akkumulator
iranyar >>130.000
Jaszberenyben talalhato.
Erdeklodni a fenti mailen lehet.
+ - Re: Milyen gumit? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>
> Kene vennem negy uj gumit. Opel Corsara lesz, 145R13-as kell.
> Nade milyet vegyek? Annyival jobb-e a dragabb?

Igen annyival jobb. Michelin-re szavaznek. Bar ok megvettek a Klebert is...
Udv, Bela
+ - Re: Zoldkartya tippek (Trabi) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csak sajat tapasztalatot tudok leirni.
Meleg motornal az ertekek jobbak, eleve eltavozik az inditaskori 
szivatovak adott dusabb anyag, a motor uzemi hofokon jobb hatasfoku.
A kipuf renszeren ha olyan nagy a lyuk, akkor eleve meg sem kaphatja a 
zoldkartyat, hiszen nem vegezheto korrekt meres.
A csokkentes lehetosege: alapjarati fordulatszam csokkentese, alapjarati 
keverekcsavarral a keverek benzin szegenyitese.
En nem probalnak meg olaj nelkuli benzinnel menni a meresre, mert mi 
van, ha azt mondjak "lepjen ra a gazra", erre a motor meg azt mondja "na 
en most megszorulok" :-)) TE meg dobsz egy ha'tast.
Ha a ford. szammal, meg a keverekcsavarral varialsz, csak a tenyleg 
gagyi trabik nem mennek at a zoldkartyan.
Remelem, kicsit segitettem.

tafi
+ - ASR/ESP, Kipubefogas, arokban a punto, McPherson (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Erdeklodnek, hogy kinek van a kocsijaban ASR (kiporgesgatlo) es ESP
(Elektronikus Stabilitasi Program), illetve ha nincs is, de tud e rola
valamit?
Erdeklodnek, hogy mikor, hogyan, milyen jelenseggel kiserve mukodnek?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Az ASR mint a neveben is benne van azt akadalyozza meg, hogy a hajtott
kerekek kiporogjenek. A mukodesi elv egyszeru, amikor az elektronika egy
adott erteknel nagyobb kulonbseget erzekel a kerekszenzorok altal mert
hajtott es nem hajtott kerekek fordulatszamanal, akkor azt az utasitast adja
ki a motorvezerlonek, hogy ne adjon tobb uzemanyagot, sot vegye vissza
mindaddig, amig a kiporges be nem fejezodik. Igy mindig a maximalisan
atviheto vonoero kezeleben tartja a nyomatekot, illetve az ehhez tartozo
vonoerot. Ha vezeti az ember a kocsit, akkor semmit nem erez, csak annyit,
hogy  nem csuszik meg a kerek, de gyorsulasban ugyanolyan jo, mert ha tobbet
adna a motornak, akkor megcsuszna es amugy sem gyorsulna jobban. A nagyon
feljelett valtozatok, nem csak egyszeruen a ket kerek egyszerre kiporgeset
kepesek megfogni,  hanem kvazi diffizarkent is mukodnek, persze ezt mar a
fekek egyuttmukodesevel. A lenyeg a kovetkezo, hogy amikor csak az egyik
kerek porog ki, akkor a motorelektronika leveszi a hajtonyomatekot
alacsonyabb ertekre, de ha ez nem segit, akkor a kiporgo kereket a
fekszerkezet segitsegevel megfekezi, ezzel nyomatekot adva a masik
kerekre(differencialmu mukodesebol kovetkezoen). Tehat igy megszunteti a
kiporgest. Ez termeszetesen aktiv fekmukodest igenyel, vagyis akkor is kell
tudnia a fekszerkezetnek fekerot kifejteni, ha a vezeto nem nyomja a pedalt.
Erre altalaban hidraulikus szivattyut hasznalnak a hidraulikus fekes
autokban. A szivattyu eloallitja a nyomast, az elektrohidraulikus szelepek,
meg a megfelelo kereknel levo fekszerkezethez iranyitjak a nyomast, ahol
kialakul a fekero. A legfekes kocsiknal ilyen gond nincs, hiszen a vezeto is
csak egy fekszelepet nyomogat, igy ezt az elektronika is ki tudja nyitni.

Az ESP mukodesehez szinten aktiv mukodesre van szukseg. A mukodes lenyege,
hogy ha egy kocsi tulkormanyzott ( a fara cszuszik ki) vagy
alulkormanyzott(kitor az eleje), akkor vagyis megcsuszik, akkor a megfelelo
kerek megfekezesevel(persze csak kicsit fekezi, nem blokkolja) stabilizalja
az iven valo haladast. Ezt azzal eri el, hogy azt a kereket fekezi,
amelyiken kialakulo fekero hatasara megfelelo, a csuszast csokkento
reakcioero keletkezik. Ezt rajz nelkul eleg nehez elmagyarazni.
A vezetes kozben semmit nem lehet erezni csak, hogy valamivel nagyobb
kanyarsebesseget lehet elerni es kevesbe alakul ki alatomos kilengese a
kocsinak. 
Na roviden ennyit.


KIPU BEFOGAS
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Rovid fejszamolast vegeztem a fenti temaban ma hazafele Keszthelyrol.
Az en Skodam 1200-as, hengerenkent 300 ccm. Ket henger pufog ki
per fordulat. Az 600 ccm kb. 800-as alajarat mellett az 480 liter/perc
gaz. Masodpercenkent 8l. A dob nem hiszem, hogy 10l-nel tobb lenne. 
Kerdes, hogy a kipufogorendszerben mekkora kell legyen a nyomas 
ahoz, hogy a motor lealljon? En max 10mp-et adok neki.
Velemeny?
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
A konkret kerdesre nem igazan tudnek valaszt adni, hogy mikor alla le a
motor, de azert ha mar szakmai a lista, akkor nehany dolgot jo ha tisztabban
latunk, mert a fenti gondolatnemet meg csak hevenyeszetnek sem igazan jo. Ez
jo alkalom arra, hogy a toltetcsererol dumcsizzunk, ha mar felmerult.

Addig renben van, hogy egy henger terfogata 300ccm es hogy ket kipufogas van
egy fordulat alatt. DE teljesen kinyitott pillangoszelepnel es a max
nyomatekhoz tartozo fordulatszamnal is csak 0,7-0,8 a kitoltesi tenyezo,
vagyis a loketterfogat 70-80%-anak megfelelo terfogatu gaz megy be az
egesterbe. Szivo motornal ez a maximum. Ehhez kepest alapjaraton zarva (vagy
majdnem teljesen zarva) van a fojtoszelep es a kitoltesi fok max. 0,15 korul
alakul(de ez mar jo ertek), vagyis alig 15% ez az ertek. Ennek megfeleloen a
600 ccm  enyhen szolva fals es innentol kezdve minden. Ezt a helyzetet csak
rontja, hogy ahogy no a kipufogoban a nyomas ugy romlik a toltetcsere, mert
egyre nagyobb energia kell az egestermek kitolasahoz, vagyis meg kevesebb
jon ki az egesterbol. Nyilvan akkor all le a motor, amikor a kipufogoban
nagyobb nyomas alakulna ki mint amekkora nyomassal a dugattyu kepes kitolni
a gazt, illetve olyan mennyisegu maradek gaz marad az egesterben, hogy mar
nem tud a friss keverek bejutni. A konkret nyomasertek teljesen tipusfuggo
es motorfuggo, igy fogalmam nics rola. Mi szoktunk kipufogogaz ellennyomast
merni, de ez csak nagyobb fordulaton mutat valamit, ugyhogy az alapjaratrol
fogalmam nincs.  A leallas alajaraton valoszinuleg bekovetkezik, bar aligha
hiszem, hogy egy Skoda kipurendszere annyira tomitett es merev lenne, hogy
ne fujjon ki, de ez mindegy. Nagyobb fordulaton bizos, hogy nem lehet
megfullasztani, mert elobb loki szet a kipufogot mieltott leallna. 
Ez a jatek egyebkent nem uj talamany sot nagyon sok regi teherauto motort
csak igy lehetett leallitani. A kipufogocsobe epitett pillangoszelep (bubu)
a motor motorfek nyomatekat volt hivatott novelni, azzal hogy bezart es
ezzel nott a kitolasi munka es nott a nyomatek. Ez viszont egyszeru
megoldast jelentett a leallitasra is, merta bubu bezarasabal egyszeruen meg
lehetett fojtani a motort. Persze ez kozvetlenul a kipufogcsonkra volt
csavarozva igy nem lokte szet a kipufogorendszert. Egyebkent a rendszert a
mai napig hasznaljak a teherauto motorokban, csak mar a motorelektromika
vezerli es minden motorfek uzemnel bekapcsolja, illetve segiti a leallast,
azzal hogy miutan elvette a gazolajat a motortol, bezarja ezt a szelepet es
igy hamarabb megall az amugy nagy tehetelensegu motor.
Itt kint volt egyszer egy-ket eve, hogy az elektronika nagy terhelesnel es
fordulatszamnal valami hiba miatt bezarta szelepet es emiatt a kipufogocsonk
turbostul mindenestul szinte lerobban a hengerfejrol, mert akkora nyomas
alakult ki. Hat erdekes lehetett.  
Remelem nem tunt okoskodasnak, mert nem annak szantam, de ha mar szoba
jerult, akkor nem jo szerintem ha teves eszmek maradnak meg mindenkiben, es
ha en tevedek termeszetesen ki kell javitani masnak, mert aztan masnak is
elmondom a hulyesegemet es, akkor csak no a hulyek tabora.


PUNTO AZ AROKBAN
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Walter, irod:
: En 9 eve vezetek sokszor dolgoztam soforkent is a foiskola mellett es
: vezettem mar vagy 600-700 ezer km-t es buszken mondom, hogy meg csak meg
: sem karcoltam autot ez ido alatt. (kiveve a ketkerekre allitott
: kispolskit)

Nem rosszmajusagbol, de a "Punto az arokban" milyen kategoria alatt fut?
;-)))
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Jol van , jol van nem kell a multat felemlegetni, mert ott egyszeruen nem
lattam. Egyebkent is csak egy beteglelku epit ilyen hidat az arokra. Tenyleg
valaki csinalt rola fenykepet. Orommel vennem, ha elkuldene nekem, ha nem
esik nehezere, mert azert emlek. Mas kerdes, hogy nem hiszem, hogy ennel az
esetnel, miutan kb 1,33 km/h-val mentem sokat valtoztatott volna a
biztonsagi ov, de be voltam kotve, es ezert nem tudtam kihajolni az ablakon,
hogy lassam a hid szelet. Lehet, hogy megiscsak karos dolog ez az ov.
:-))))))))))

McPHERSON
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Sokat hallani ezt az elnevezest, de engem egesz konkretan erdekelne, mely
felfu
ggeszteseket hivjuk igy. Aki biztos tudja avasson be lecci.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ez egyfajta elsokerek felfuggesztes.
A tengelycsonk aljat gombfejjel egy keresztlengokar tartja, ez lehet sima
lengokar, vagy haromszog lengokar is. Igy az alja tud fel le mozogni es el
tud fordulni a tengelycsonk, de elore hatra es oldalra nem mozdilhat el.
A tegelycsonk fixen egybe van epitve a golyalabnak nevezett resszel. A
golyalab alulrol felfele haladva all egy csobol, majd egy rugotanyerbol,
(ezen tamaszkodik a rugo), majd a lengescsillapitobol, es felul egy masik
rugotanyer. Ez a felso rugotanyer kapcsolodik be egy axialis csapagyon
keresztul a toronyba a kasznin. 
Igy a tengelycsonk miutan a golyababba folytatodik es felul ki van kotve,
nem tud eldolni semelyik iranyba, csak a rugo miatt fel-le mozogni es
elfordulni a toronyba epitett csapagy miatt.
RAJZ :	         ____ 	torony
		÷	toronycsapagy
		||	
	      _   §	rugo a lengescsillapitoval
	     [  ]  ||
kerek         |   |==	tengeylcsonk
	     [_]  ˘========O     lengokar gombfejjel a kerek feloli es
szilentblokkal a masik vegen

Bocsi, hosszu voltam
udvicsek,
Walter
+ - Autopalyan szembe + egyeb (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Hogy is lehet autopalyan szembe haladni?

1. Direkt (ld. Ausztriaban ezzel "szorakoznak")

2. "Eltevedve". Erdrol jarok be az M7en, mar lattam olyat, hogy
visszatoplat a felvezeton...:( A tbalinti Corahoz vezeto M0 lehajton
tolat, MEGFORDUL....:((( Es maris szemben halad. A fraszt hozta ram...

Mas. Esetleg valakinel akad egy garnitura Suzuki felni elado? 


  Jobb utat!


        Geza
+ - program (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval a hetvegen lesz az osszeroffenes Gyorott es kornyeken. Ha erdekelne val
a
>kit a Honda-sokadalom az megtekintheti a gyulekezon a kemenymagot a Raba Stadi
o
>n parkolojaban Penteken 17 es 17:30 kozott. A program eleg jo lesz: masnap Bec
s
>be megyunk az `M.S.C CRX in Wien` talalkozojara, Vasarnap pedig a Rabaringen t
e
>sztelodnek majd az autok es a pilotak.


>Vasarnap 10orakor a XIV.Tati ut 95 alatti mozdony-muzeumban talalka
>lesz.
>Soma tavolmarad(oszol), Frigyes mester 50%-ban jon. :-), Koltai Peti
>jon, mas semmit nem jelzett. :-(.
>  Jelentkezes nincs, viszont, ha tobben jonnenk ossze, akkor a
>felvonulasi terrol "konvoj" mehetne. :-)))


Ismet 2 program amelyekre nem tudok elmenni. Kicsit korabban nem lehetne
szolni ??? (Raadasul az egyik Gyorben !)

Zotya
+ - Intermezzo a biztonsagi ovvel kapcsolatban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

A tortenet egy onos esos, oszi pentek reggel indult.
A ket autos mit sem sejtve elindult otthonrol. Majd nem vettek
figyelembe az utviszonyokat. Egyikuk raadasul be sem kototte magat. A
szoban forgo auztok, egy MB (123) es egy BMW (5-os). Egymasrol mit sem
tudva haladtak uticeljuk fele, feltehetoen nem nagy sebesseggel. Ami
alatt 40-50 Km/h-s tempot kell erteni. Majd elertek egy hidhoz. A hid
negy savos es kenyelmesen elfer rajta mindenki. De nagyon meredek. Az
autosok gondoltak nagy lenduletet vesznek igy talan nem csokken a
sebesseguk mig aternek rajta. Kozben mit sem sejtve egymassal szemben
haladtak. Majd a BMW atsodrodott a masik savba, ki tudja mi okbol. A
Merci fekezett, de mogotte is jottek. Nem tudott megallni, mert a
mogotte jovo auto blokkolt es tolta elore.
A BMW frontalisan belement...

Epp a hidra tartottunk felfele, mikor meglattuk a kek villogot. Majd
mikor odaertunk az eset helyszinehez, mar rendorok is csak ketten voltak
es a mentok sem villogtattak. Csendben a hajnali kodben egy zippzar
hangja torte meg a csendet. Egy zippzar hangja egy fekete zsakon...

Mint utobb kiderult, a BMW-s nem volt bekotve. Az eset nem tortent nagy
sebesseggel. Nem is volt a balesetnek kulonosebb maradando nyoma, az
autok serultek, de meg javithatok voltak. Latszott hogy nem mentek
gyorsan, a BMW-ben nem volt elso szelvedo...

De egyvalami biztosra veheto, valaki akit vartak otthon mar tobbe nem
tert haza.

- Ennyi -

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Kipufogo eltomes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>ahoz, hogy a motor lealljon? En max 10mp-et adok neki.
>Velemeny?

Mindez fugg attol is mivel tomod be.
Mert pl. ne probald meg ronggyal, vagy hasonloan gyenge szerves
anyagokkal, mert azt ugyis elegeti a gaz. Amugy ha tokeletesen el van
tomitve, vannak esetek mikor a motor az erosebb. Vagy pedig, ha nem igy
lenne, akor masodpercek kerdese az egesz. Velemenyem szerint. persze
tisztazando minden esetben, hogy milyen motorrol is van szo.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Re: Uzemanyagarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_gOP8TC7KPtpEGUX/7esGFQ)
Content-type: text/plain; charset=iso-8859-1
Content-transfer-encoding: 8BIT

Hi

Az az érzésem, hogy az idézett "Statisztikának" (muszály idézöjelbe tennem mert
ennek az értéke még a ráírott papír értékét sem éri el) valamilyen igen hátsó
szándékkal íródott és azon kívül az én konkrét ismereteim szerint 100 % ig
hamisak!
Az elöttem szólóhoz csatlakozva én csak az Ausztriai adatokat tudom megcáfolni:

1.) Az aki azt állítja ausztriában az átlagkereset 466.000,- (ATS 25.189,-) az
hazudik!  (Ez semmiképp sem mint brutto de mégugysem mint netto nem igaz!!!)

2.) a benzin ára sem stimmel mert az sem 260 Ft hanem ettöl viszont kevesebb
(Talán a legdrágáb benzinkútnál kerül ennyibe) én tegnap ATS 12,70-ért
tankoltam (234,95 Ft.).

3.) Hogy mennyi minden fontosabb kiadás mint a benzin van és útána ha
megnézi,hogy az ami marad  mennyi benzinre elég az meg igen bonyolult lenne.

A konzekvencia mindenki magánügye (meg az is mennyire foglalkozik ilyen
"Statisztikákkal)

üdv




 wrote:

> Hali!
> Szerintem ugyanilyen tablazatot lehet kesziteni a kenyerbol, a tejbol, az
> alsogatyabol, stb. Nem az arakkal, hanem a fizetesekkel van baj. Nalunk nem
> 500eFt az atlagfizetes.
> KI
>
> > az alábbiakat írta a következő üzenetben:
> news:...
> >
> > Udv minden autosnak!
> >
> > Eloszor jelentkezem ezen listan mint hozzászolo.
> > Tosgyokeres Sztalinvarosi vagyok.
> >
> > A szerdai BLIKK-ben talaltam az alabbi elgondolkodtato
> > osszehasonlitast az europai atlagfizetesek es uzemanyagarak
> > kozott. Erdekesseg, hogy a szerda este bejelentett 6, ill.11 Ft-os
> > emeles meg nincs benne. Tehat a tablazat:
> >
> > Benzinarak az atlagkeresetekhez viszonyitva
> > Orszag     átlag kereset  95-os benzin  egyhavi fizetesbol
> >                                          Ft/l             megveheto
> > liter
> > Ausztria    466000             260               1792
> > Belgium    421000             290               1452
> > Finnorsz.   440000             330               1333
> > Franciao.   280000             300                 965
> > Irorszag     365000             280                1303
> > Kanada      554000             131                4229
> > Magyaro.   85000               240                  354
> > Nemeto.     575500             270                2131
> > Norvegia   657000             350                1877
> > Svedorsz.  500000             290                 1724
> > USA          668000             143 (91-es)     4671
> > Uzemanyagarakban, meg talan a tobbi arban is mar teljesitettuk az
> > Europai Unio elvarasait.
> >
> > No comment.
> >
> > Komm.udvozlettel Dunai
> >
> >
> >

--Boundary_(ID_gOP8TC7KPtpEGUX/7esGFQ)
Content-type: text/x-vcard; charset=us-ascii; name=Jozsef.Berenyi.vcf
Content-description: Card for Jozsef Berenyi
Content-disposition: attachment; filename=Jozsef.Berenyi.vcf
Content-transfer-encoding: 7BIT

:vcard

--Boundary_(ID_gOP8TC7KPtpEGUX/7esGFQ)--
+ - meg mindig az a franya ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekete Zoltan wrote :

>Ha betartod a varosi sebessegkorlatozasokat (nalunkfele 50 km/h nehol
>40 km/h) nem sok bajod lesz egy kis koccanasnal ha nincsen oved.
>Persze mindig van egy-ket orult az utakon, ezzel is szamolnod kell, de
>ha minden 10 percben meg kell alljal akkor nem eri meg.
>Regi kocsi rulez mert ott nincs visszahuzo es csak ugy atteheted az
>ovet a oledbe es kesz.
>Varoson kivul kell!



Akkor azt hiszem, Te meg nem utkoztel 40 -el, frontalisan ... Szomszedom
ugy repult ki a kocsibol, ilyen utkozesnel, hogy nem volt bekotve es meg
egy masik kocsi is elutotte. Kesz csoda volt, hogy tulelte, karosodas
nelkul. Raadasul utas volt. A sofor "csak" a fejet verte szejjel. Egy
gyerek is utazott veluk, gyerekulesben hatul, semmi baja nem volt az
ijedtsegen kivul. Na, ez volt az a pont, amikortol en mindig bekotom magam,
megha csak a szomszed utcaba is megyek. O is csak rovid utra ment.
Varoson kivul a nagyobb sebesseg miatt sokszor mar az ov sem segit, asszem
ez a szomoru tapasztalat ... Lasd az Ercsinel frontalisan utkozott ket
autot, akik 120 -al mentek. A Suzukiban be voltak kotve, megis meghaltak.

Udv.  : Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - Auto atiras - ez agyrem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Nem hittem volna, hogy meg itt tartunk, de sajnos ez a szomoru valosag.
Az eset volt baratnommel esett meg, 2000 szept 19-20-an Budapesten,
Zugloban.

Odament a rendorsegre, hogy atirassa az uj kocsijat a sajat nevere.
Mondtak, hogy sorszam nelkul azt nem lehet. De sorszamot most mar nem
adnak. Masnapra se. Masnap reggel 8-kor kaphat sorszamot. Kerdezte, hogy
hany ora korul kell odamennie, hogy meg kapjon. Mondtak, hogy 3 (azaz
harom) ora korul erkeznek az elsok. Ezek persze nem kapnak akkor azonnal
sorszamot, szepen ki kell varniuk a reggel 8 oras nyitast.

Erre persze nagyon felhaborodott, de mit tehetett szegeny, odament hajnal
fel negyre. Ezzel o lett a negyedik a sorban, es mikor reggel 1/2 9-kor
kinyitottak (8 ora helyett), be is mehetett, es 10 orara mar vegzett is.

A lustak, akik 'csak' 1/2 6-ra mentek, elegge megszivtak. Ok ugyanis ott
alltak 1/2 9-ig, es akkor kozoltek veluk, hogy csak 15 sorszamot osztanak
ki, ok mar nem kapnak.

Engem baromira elkeseritett, hogy itt ma ezt meg lehet csinalni az
emberekkel. Es meg csak nem is robbantjak fel a rendorseget.
Ilyenkor az ember mit tehet, azon tul, hogy eleg sok mindenkit elkuld egy
bizonyos helyre?

En egy hettel ezelott irattam at autot. Akkor azt hittem, hogy Kobanyan
rosszul intezik a dolgokat. Sorba kellett allnom egy orat, hogy kapjak
egy csekket, amivel elmehettem a postara (mert persze a rendorsegen nem
lehet befizetni), aztan vissza a rendorsegre, ahol ismet sorba allhattam
egy orat, majd egy negyed ora mulva mar el is keszult a forgalmim. Elment
ugyan egy delelottom a dologra, de legalabb nem kellett hajnal haromkor
kelnem, es 5 orat szobrozni a rendorseg elott.

Zotyo'
+ - Kamionok jelzesei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Augusztus 4-en megjelent subject-beli levelemre (lasd lent)
semmilyen valaszt nem kaptam. Ezek szerint senki sem
tudja a tablak  jelenteset, vagy senkit nem erdekel ?

"Ismeri valaki kozuletek a kamionokon kor alaku 
tablakon lathato, zold alapon levo feher betuk jelenteset ?
Pl.  L, S, G, U ?
Az L jelentese (ha jol tudom) a jarmu 80 dB-nel
halkabb, tehat pl. Ausztriaban ejszaka is 
kozlekedhet. A tobbi ?"

                                         Puruczki Tamas
                                                 (Baja)
                                         <Johet ekezet>
+ - Bizt. ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> az ovet. Ezzel melysegesen nem ertek egyet. Az ovvel magamat
> veszelyeztetem, a piroson
> athaladassal, a gyorshajtassal artatlanok eletet. Bocs, megint csak

2 nagy tevedes van a fenti 3 sorban:

ad1: nem hasonlithatod ossze a pirosat es az ov ignoralasat, mert
piros becsuszhat, ha nem vagy eleg figyelmes, ha viszont sokat 
autozol, az ov bekotese annyira automatikus mozdulat, hogy 
ignoralasa szandekosnak mondhato.
A gyorshajtasnal pedig altalaban sietsz valahova, ezert tudatosan
tulleped a hatart, de ezzel parhuzamosan automatikusan megszolal 
a tobbsegnel valami belso hang, aminek hatasara jobban vigyazol
az uton.

ad2: te halsz meg, tehat magad veszelyezteted, de lelkileg tonkre-
tehetsz egy masik embert. Vegyuk azt a peldat, ahol a masik a
hunyo - kifut ele egy kutya - elrantja a kormanyt es beled rohan.
Termeszetesen o a hibas, de te nem voltal lekotve = meghalsz...
El tudod kepzelni, milyen elete lesz? Megmentett egy kutyat,
hogy megoljon egy embert... Tudod hanyszor fog gondolkodni,
hogy mi lett volna ha... ha lekoti magat?

Az ov tenyleg sokszor kenyelmetlen, a multkor 200 km-t mentem
egy Ibizaval, veresre dorzsolte a nyakam, pedig allithato magassagu
volt. Ha kenyelmetlen, csinald at. Megeri.

Cs.
+ - P206 crash (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Egyebkent talalt mar valaki a neten P206
> torestesztet? Nekem nem sikerult.

gondoltam megleplek - nem sikerult. sehol nem talalom... 
Lehet, hogy az uj Punto tul magasra tette a mercet?    :)))

Cs.
+ - Zold kartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> meleg motor vagy hideg motor CO-ja alacsonyabb?

Minden merest akkor csinalnak, mikor mar legalabb 3x
bekapcsolt a hutoventillator... Azzal ne is szamolj, hogy
esetleg hidegen merik majd a CO-t...

> ha az elso dob lukas valahol, akkor az okoz eszlelheto
> valtozast a CO-ban?

Az elso dolog, amit neznek, hogy befogja a kipufogo 
veget, es igy megallapitja, van-e lyuk. Lyukas kipufogo-
rendszerrel nem is fog neki a meresnek...

Cs.
+ - HAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Feltettem a fenykepeket (52db) ide:
> www.tvrt.hu/Auto.htm 
> Sajnos a sok-sok piros sapkarol nem keszult kep,
> pedig Levente nagyon dogosen nezett ki... :-)

Ez egy hatalmas merenylet az idegeim ellen...
Keretik minden kephez kommentart irni.

Pl. Eszti es az o Bombije.
Kovacs Janos es Szabo Peter (balrol), ahogy
Janos Skodajat nezik, a Suzuki Zoltane.

Tul nagy keres?

Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS