Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 688
Copyright (C) HIX
2000-03-18
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Ablaktorlo elektronika kerdes? (mind)  9 sor     (cikkei)
2 termosztat (mind)  12 sor     (cikkei)
3 auto kezikonyv helye (mind)  17 sor     (cikkei)
4 va:Bicikli jobbrol (mind)  35 sor     (cikkei)
5 almai autoja... (mind)  13 sor     (cikkei)
6 VW Vento, meg mindig (mind)  194 sor     (cikkei)
7 Re: Bicikli jobbrol (mind)  49 sor     (cikkei)
8 remeges problema !!! (mind)  36 sor     (cikkei)
9 Erdekesseg ! (mind)  40 sor     (cikkei)
10 Teli gumi (mind)  28 sor     (cikkei)
11 Lopakodo rendor (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Re: Bicikli jobbrol (mind)  66 sor     (cikkei)
13 Skoda - Trabi szeretet (mind)  67 sor     (cikkei)
14 Csuszo kuplung (mind)  21 sor     (cikkei)
15 Re. Sko motorcsere. (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Re. Ford ablaktorlo gond (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Re. Corsa elosztofedel (mind)  38 sor     (cikkei)
18 Re. Gyorsan , vagy lassan (mind)  32 sor     (cikkei)
19 Re: va: egy kis politika: a benzinar (mind)  29 sor     (cikkei)
20 traffipax, apr. 30 (mind)  48 sor     (cikkei)
21 Mea culpa??? (mind)  45 sor     (cikkei)
22 suzuki asz? inkabb tok also (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt keruljetek (mind)  51 sor     (cikkei)
24 almok: Daewoo (mind)  26 sor     (cikkei)
25 Re: Rendorok (mind)  20 sor     (cikkei)
26 Torvenytervezet a kozlekedesi bunteto pontokrol (mind)  22 sor     (cikkei)
27 Gyorshajtas (mind)  17 sor     (cikkei)
28 re: skoda mocicsere (mind)  16 sor     (cikkei)
29 skodari (mind)  27 sor     (cikkei)
30 Re:fekfekfek (mind)  28 sor     (cikkei)
31 Autopalyamatrica (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Ablaktorlo elektronika kerdes? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!

Otleteket varnek egy Dacia-ba epitheto elektronikara amely a folyamatos
torlesbol szakaszosat tudna csinalni.
A szakaszossagot lehetoleg fokozat nelkul lehessen beallitani. Ha valaki
csinalt mar ilyet akkor ne habozzon megirni!
Valaszt lehetoleg maganba is mert nem mindennap olvasom a lapot
Elore is koszi a segitseget!
Feri
+ - termosztat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem par eve a hutoventillator termokapcsolojat csereltek alacsony
hofokura. A meg (!!!)  hideg huto elott kavart a szerencsetlen.
Kerestem egy puha helyet es tobbszor a fodhoz vertem magam,
amikor rajottem :-)))

> A termosztat hoerteke 88 volt 94 helyett. Kicsereltem egy  94-esre, 
> es voila. Autoszerelore ne bizd, fogalmuk sincs a hoertekrol.

Azert ez igy eros tulzas, de a felenek fingja sincs.
Azt sem ertem, hogy a masik felevel miert nem talalkozom soha?
--
Meszaros Geza
+ - auto kezikonyv helye (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En speciel este beultem a budira es egy oran at tronolas kozben
> kiolvastam a kezikonyvet. Egy ilyen osszetett vacakot mint egy 
> auto, az ember nem talalgatasos alapon kezd el hasznalni.

Most jon a hulye, aggalyoskodo dumam:
Es miutan az ember nem magolja be a fogyasztok es a biztositekok
kapcsolatat, a konyvet a kocsiban tartja. 
Ennek, mas praktikus oka is van, mert peldaul *szukseg eseten* a  
lenyegtelen oldalak jol jonnek egy rekettyesbe  :-)

Kerdes a hozzaertokhoz:
Vento olaj(NEM)nyomas jelzo raadott gyujtasnal is villog es sipol ?
Mert ha ott csak vilagit pirosan, akkor ez egy tobb lepcsos riaszto
rendszer. Ha ez a feltevesem igaz, akkor mas a *leanyzo fekvese*.
Nem ismerem, ezert kerdem.
--
Meszaros Geza
+ - va:Bicikli jobbrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Zoldet kapunk, elindulok...
> De a nagytudasu biciklis baratunk mar elkezd elozni. Jobbrol. :-(( 
> Nem sok kellett ahhoz, hogy elussem! A biciklis majdnem fel volt 
> haborodva ettol! 
Persze, hogy nem a biciklisnek volt igaza. Raadasul logikatlannak
tunik a viselkedese is.
Mindket szerepben elofordulok. Autoval es kerekparral is Budapesten.
Kerekparral megszegem a szabalyok egy reszet rendszeresen, de 
egy indulo autot nem elozok le, (foleg jobbrol nem) amikor metereken
belul ugyis visszaeloz, mert gyorsabb. A piros lampanal allo kocsisornal,
vagy dugoban elore megyek, de nagyon figyelek arra, hogy meglepetest
ne okozzak. A bent ulo vezetorol, de sok esetben csak a kocsi tipusarol 
tudom, hogy milyen viselkedest varhatok el tole. Mutatnom kell magam,
elbujni nem szabad. Keves segitseget varok el es jozan esszel vigyazok 
magamra. Tapasztalatbol tudom, hogy a tuleles es a kisebbik rossz 
valasztasa alapjan el kell ternem a KRESZ eloirasaitol bizonyos esetekben.
Ha veszelyesnek itelem meg, akkor az ut szelerol (ahol savvaltas nelkul
elsodorhatnak) bejovok a sav kozepere es ott tekerek.
Ugyanakkor van olyan szituacio, amikor lemondok az elsobbsegemrol.
Mi ertelme van a megkapott jobbkeznek, ha mogem kanyarodik, majd
mindketten azzal vagyunk elfoglalva, hogy metereken belul leeloz.
Ha csak ketten vagyunk, lassitok es jelzem, hogy lemondok az 
elsobbsegemrol.
Autoban ulve figyelek a bringasokra, mert en tudom a legjobban, hogy
mennyi az onveszelyes, agyalagyult van kozottuk. A legszelesebb jarmu 
elve alapjan nagy ivben kerulom ki oket.
Erdekes a viszonyom az elem tarulo uttal is. 
Ha nagy beke van elol, az gyanus !!!! :-)
Akkor irany a tukor, mert valahol valaminek tortennie kell. :-)
Nem lenne nehez egyutt elnie a ket tabornak. Neha ki kellene probalnia
mindenkinek a masik szerepet is.
Kulon fejezetet erdemelne a kerekpar ut, ahol bringas gyilkolja a bringast.
Elkalandoztam. Bocsanat. :-)
--
Meszaros Geza
+ - almai autoja... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ha tevedek bocs, de nem tudom elkepzelni, hogy egy embernek 
> az almai autoja koreai legyen. 

Oreg cimboram alma mindig egy capaorru BMW volt.
Helyette egy rozzant, oreg Audit hajtott.
Most vett egy uj, nagyobb Daewoo-t, mert nincs penze szerelore.
Kozben emeszti a remenytelen szerelem.
--
Meszaros Geza
Apropo ! Doktor bacsi megnezte a HIX-AUTO-t es azt mondta,
hogy kutya baja. Jar keze-laba, ingerekre jol reagal. Kaki, pisi OK.
Hala a jo Istennek belterjesseget es szakbarbarsagot nem tapasztalt.
A legvirgoncabbnak itelte az alombol. En azt mondom - HURRA ! :-)
+ - VW Vento, meg mindig (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> >> > igen rendesen folyt belole az olaj...
> >> > amikor mar szetesik az egesz motor, csak akkor
> >> > kepes erzekelni a rendszer, hogy elfolyt a kenoanyag...
> Nem hinnem hogy a VW mernokei mas olajnyomas
> ellenorzo rendszert talaltak volna ki, mint amilyet
> barmely mas autoban megtalalhatunk. [...] Ezert kar szidni a VW-t.

Jo, akkor lehet, hogy sok mas markat is szidni kene a sajat logikam alapjan.
De az en latokorom most rettenetesen leszukult, es a szemellenzom az
"anyagi csod" feliratot viseli, es ezert csak a kovetkezot latom:
1. elfolyt az olaj, es emiatt leallasra kenyszerultem. Feltehetoen ez
nem az auto hibaja, de ettol meg megtortent.
2. szetment a motor. Ezt en egyelore - amig ki nem derul valami mas -
csak az auto hibajanak tudom tekinteni, mert a jelzes utan nehany masodperccel
felrealltam.
3. felorat kerestem a vonoszemet.
4. feloraig kuzdottem a kodlampaval. A bal oldali persze 1 perc alatt kint
volt (kiprobaltam, hogy az hajlando-e kijonni, miutan 10 percet szenvedtem
a masikkal).

Ez igy, egyutt kicsit sok. Amikor elsetalok minden reggel a fure kitolt
Vento mellett, mindig felkavarodik a gyomrom. Aztan beulok a csaladi
harmadautoba, egy 120-as Skodaba, es az erdekes modon mindig beindul,
a maga korlatain belul mukodik, ahogy kell, tok kenyelmes, jobban rugozik
mint a VW, hihetetlenul konnyu vezetni, es sosem hagy cserben.
A VW-vel mar amugy sem eloszor gyult meg a bajom, edesapamnak volt egy
'92-es VW Passatja, 60-70 ezer kilometerrel, ugye, nem tunik egy rossz
darabnak, nagyon bevalt, kierlelt konstrukcio, aztan megis vontattam
egy parszor, mert a sokat emlegetett VW megbizhatosag ide vagy oda, csak
lerobbant olykor. Azt azert hozzateszem, hogy _azon_ volt vonoszem. Ott
sikerult megoldani.

> >Kerdes: mekkora lyukat kell utni a blokkontvenyen ahhoz, hogy az
> >_idoben_ erkezo jelzes utan tiz masodperccel mar szetkopva zorogjon
> >a motor a kenoanyag hianya miatt?
>
> SZVSZ 10masodperc alatt nem kopik szet a motor.

SZVSZ szerintem sem. Tehat vagy nem jelzett idoben az auto,
vagy nem kopott szet. Az utobbi esetben felmerul a kerdes, hogy
akkor viszont mi zorgott? (Van meg egy harmadik lehetoseg,
miszerint hazudok, es nem 10 masodperc volt, de ezt inkabb hagyjuk.)

> >alltam a piros lampanal, sipolas-villogas,
> >3-4 mp utan felismeres, 20 meter tavolsag megtetele, leallitas,
> >iszonyu zorgo hangok kozepette.
> > hogy alanezzek: szep nagy olajtocsa volt
> >mar alatta. Megneztem az olajszintet: ugy tunt, van benne,
> Tehat amikor leallitottad meg "sok" olaj volt a motorban,
> ha tudott belole elfolyni. Ha a jelzes elott ha folyt is az olaj,
> volt meg annyi, amennyi az eloirt olajnyomas eleresehez
> szukseges.

Azt irtam, hogy ugy tunt, es ha a tovabbiakat is elolvastad
volna az eredeti levelbol, akkor lathattad volna, hogy nem
voltam benne biztos.

> Es megis mitol folyt el az olaj? Kilyukasztottad az
> olajteknot egy kovel?

De jo kerdes... honnan tudjam? Ha tudom, akkor nem ertetlenkedem.

> Felado :  [Hungary]
>
> > Miert akkor idegesitsem magamat feleslegesen, amikor
> > szukseg lehet ra.
> En speciel este beultem a budira es egy oran at tronolas kozben
> kiolvastam a kezikonyvet.

De jo neked. Kicsit mas egy hetekig, vagy honapokig vart vadiuj Focus
kezikonyvere lecsapni este, es azt nezegetni, hogy jajdejo, miket is
tud az autom, mint egy hasznalt, 6-7 eves, teljesen izgalommentes kommersz
kocsiet.

> Egy ilyen osszetett vacakot mint egy auto, az
> ember nem talalgatasos alapon kezd el hasznalni.

Ja. Szoval en vagyok a hulye, hogy felteleztem nemi esszeruseget
a VW mernokeitol, es nem szamitottam ilyen kovetkezetlen-ertelmetlen
es merhetetlenul felesleges baromsagokra. Gondolom te is, mielott
beultel a Focusba, megnezted, hogy a kormanyokat, a pedalokat, meg a
valtot hogyan kell hasznalni, mert ugye ki tudhatja? Hatha megsem
igazodtak a praktikus, bevalt megoldasokhoz.

> A Vento olajfolyasara pedig: Amint irtad a lampa meg epp idoben jelzett,
> __te__ ennek ellenere meg mentel vele (igaz hogy par metert), megadtad
> az eselyt hogy elmenjen minden olaj.

Aha, szoval en vagyok hibas, ertem. Mintha epp azt pofaztam volna,
hogy szerintem *NEM* jelzett idoben, merthogy 20 meter es 10 masodperc
alatt - feltehetoen, a hangjabol itelve - szetkopott a motor, ami ugye
nem lenne normalis.

> Hozza kell szokni, hogy ha egy mai autoban elmegy valami, azt nem lehet
> betologatassal, butykolgetessel intezni. A Lada korszaknak vege.

Komolyan??? Jo, hogy mondod. De mit is ganyoltam en? Nem emlekszem, hogy
barmi ilyesmit irtam volna.

> Ez a rendszer _nem_ a hirtelen olajnyomas eltunesre van beallitva, hanem
> az olaj elfogyasara, ami lassabb folyamat.

Akkor szar ez a rendszer. Ha az osszes autoban ilyen a rendszer, akkor
az osszes autoban szar.

> Tulajdonkeppen hany eves a kocsi? Szervizkonyves? Markaszervizben volt
> szervizelve? Mert akkor komolyan utazhatsz egy karteritesre.

1993-as, szervizkonyves, markaszervizes. Oszinten szolva nem hiszem,
hogy barmi karteritest be lehetne zsebelni. Bizonyara nem fogjak
elismerni a hibajukat, pereskedni kell, aztan a vegen az egeszbol nem
lesz semmi, vagy ha megis, addigra kihullik az osszes hajam.

> > Az elrejtett vonoszemet egyebkent tuti, hogy nem talalnam
> > szellemes megoldasnak. Esemeny hijan nyilvan nem duhongenek rajta,
> > de annyit biztos megallapitanek, hogy hulye egy otlet, abszolut
> > nem praktikus es felesleges. Meg a szomszedoknak sem lehet mutogatni,
> > hogy milyen jopofa, mert nem is az. Viszont biztosan tobbe kerul.
>
> Viszont jobban nez ki tole a kocsi.

Tenyleg? Mitol? Attol, hogy nem latszik a vonoszem? Nem is hiszem, hogy
eszreveszed a vonoszemet, ha ranezel egy kocsira, persze felteve, hogy
nem kifejezetten azt keresed. Masreszt pedig el lehet azt gyonyoruen
rejteni, ugy, hogy mar fel meterrol nem latszik. Harmadreszt pedig itt
nem is a vonoszemet, hanem annak a menetet raktak a kodlampa moge. Vegyel
mar nekem eszre egy 10mm-es menetet egy kotenylemezben!

> De mondok meg neked peldakat amin ugyanigy lehet duhongeni, es a Ventod
> (meg minden mas modern auto is) tele van ilyenekkel.

Nosza, mondjal! Legalabb tanulok valami ujat.

> Egy mai benzinpumpat (a mechanikusra gondolok) nem lehet szetszedni. Ha
> tonkremegy akkor az egeszet cserelni kell. 15-25eFt az atlagara. A Ladaban
> szet lehet szedni, a membran bele 80Ft. Ez a haladas?

Nem. De ki mondta? Szerintem egyre szarabbak az autok. Ha beleulsz, akkor
persze csondesebb, erosebb, biztonsagosabb, de ugyanezt a hatast el lehetne
erni a mechanika tokeletesitesevel is. Most olvastam egy cikket egy fecske-
farkas Mercirol. A cikk iroja eskudozott, hogy a motorja a fogyasztastol,
ebbol kovetkezoleg (is) a karosanyag kibocsajtastol eltekintve minden
tekintetben felveszi a versenyt a maiakkal. Zajkultura, nyomatekleadas,
tartossag, miegymas. A mostani precizitassal ugyanez a motor szerintem
jobban teljesitene, mint ezek az elektronikaval tulbonyolitott szarok.
A futomu ugyanez. Citrom BX, 1982-es fejlesztes. Nagyon kenyelmes, megis
stabil. Ma hol tartanank vele? Szerintem minimum ugyanott, mint az aktiv
meg mittudom milyen futomuvekkel. De nem, ugy latszik, mindenkinek az kell,
hogy valami chip iranyitson, mert csak akkor van meg a lelki bekeje.

> > Persze, ha a legkozelebbi hosszu tavu automon (ami - megelegelven a
> > kiserletezgetest - egy regi Saab lesz, most mar biztos vagyok benne)
> > is igy fog mukodni a dolog, akkor utolag majd atertekelem.
> Egy ilyen anyaghibaba vagy szereloi hibaba minden autonal belebotolhatsz.
> Akkor a Saab lesz a szar auto???? Tovabba az oreg auto az oreg auto. Meg
> ha Merci is, akkor is oreg. Sokkal jobb egy uj auto. Egy oreg Saab araert
> meg uj kisebbet is lehet kapni. Az meg akar 4 evig is lehet garancialis.

Nem kell nekem kis auto. Az en autom legyen tagas, kenyelmes, csendes es eros.

> > Te csinalod jol. Marha nagy lelki nyugalom meg elettapasztalatbol
> > eredo elorelato gondolkodasmod kell hozza, de jol jar vele az
> > ember. Huszonegynehany evesen viszont nem gondolok ilyenekre, mert
> > miert jutna eszembe, hogy egy esetleges vontataskor majd meg kell
> > kuzdeni meg azzal a tetves vonoszemmel is??
> Ezt hivjak eresi folyamatnak. Meg 10 ev, 2-300.000km es te is ugyanilyen
> higgadt leszel es elolvasod a hasznalati utasitast.

Higgadt vagyok es erett. Eresi folyamatrol szo sincs, legfeljebb tanulasirol.
Most tanulom, hogy magamon kivul mindenkit hulyenek kell tekinteni, maximum
majd valtozik a kep. Ha majd 10 ev mulva elolvasom a hasznalt autom kezi-
konyvet, akkor is ugy fogom kezbe venni, hogy "nezzuk meg, hatha elterveztek
valamit". Koszonom a kioktatast.

> > (Koszonet a VW-nek a
> > plusz bosszusagert meg egyszer... tudom, tartsam a kesztyutartoban
> > a kezelesi utmutatot...)
> Ezt ugyanigy megszivtad volna sok mas auton.

Mert sok mas auton is elszartak a vonoszemet.

> A Focuson is ez van. De nekem ezt megmutattak a kocsi atadasakor is.

A Focuson is elszartak. Ettol fuggetlenul jelenleg az a legjobb also-
kozepkategorias auto.

Jajj, de jol esett mindez. :(

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - Re: Bicikli jobbrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szerintem teljesen szabalytalan a biciklis, ha jobbrol kerulgeti a kocsikat,
hatha meg ket sor kozott megy. De a legjobb az, hogyha atmennek a
piroslampan, es akkor haborodnak fel, hogyha dudalnak rajuk... En rengeteget
biciklizek, de mostanaban elkezdtem vezetni is (kenyelem...), es amig
bicikliztem en meg a piroslampanal sem menetem elore, mert tudom milyen
kellemetlen, hogy egy godroket kerulgeto biciklist 10x kell megelozni.
Tulajdonkepp en is inkabb biciklivel jarnek, de neha egyszeruen felek a
varosban (Bp.), mert eleg vadul vezetnek a munkahelyre, vagy egyszeruen csak
egy dugo, es akkor en vagy jarda, vagy a kocsik kozott csalinkazni...inkabb
a jarda.
Egyszer tortent, hogy egy haver ment biciklivel a Bartokon (asszem), es
megelozte egy hetes (csuklos) busz. A havert a busz a csuklojaval felvagta a
jardara, szerencsere semmi gond nem volt, de a busz nem allt meg...
Udv, Istvan
U.I.: Hol lehet matricat szerezni???


Homoki Nagy Zoltan wrote in message ...
>Sziasztok!
>
>Volna egy kerdesem Hozzatok. Nem tudom eldonteni, hogy kinek lenne igaza!
>Szoval az "esemeny":
>Piroslampa, kulso sav. Ebben allok en kocsival. Mogottem megall egy
>biciklis. Zoldet kapunk, elindulok, de egy godor van a savomban, amit ki
>kell/ene/ kerulni. Balrol kocsik, csak jobbra huzodva mehetek. /savomban
>maradva/. Meg is tettem. De a nagytudasu biciklis baratunk mar elkezd
>elozni. Jobbrol. :-(( Nem sok kellett ahhoz, hogy elussem! A biciklis
>majdnem fel volt haborodva ettol! Szerintem nem volt igaza, mert jobbrol
>elozott. Vagy nem? Velemenyetek?
>Egyebkent amig nekem megvolt a biciklim /valaki 3 eve ejjel bemaszott a
>keritesunkon es trombitanak nezte :-(((((/, en soha nem csinaltam ilyet!
>Mindig ugyeltem arra, hogy jobbrol ne elozzek. Jo, olyat csinaltam, hogy
>mig piros volt a lampa elorementem. De ahogy piros-sarga lett megalltam.
>/Tenyleg, szabalyos, ha a kerekparos, robogos, stb elore megy a piros
>lampanal?/
>
>Ha tudtok valaszolni, ne tartsatok vissza! :-)))))))))
>
>Udv:
>
>Zoli
>                    ###############################################
>                                            Homoki Nagy Zoltan
>                    Szemelyes valaszt ide kerek: mailto:
>                                                 Ekezet:OK
>                    ###############################################
>
+ - remeges problema !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van egy nem mulo problemam.
Amikor tavaly oktoberben atultem a mostani AUDImba, erezhetoen
remegett a kormany ha nagyobb (<80 Km/h) sebessegnel fekeztem. Szar
ugy, fel kell szabalyozni a tarcsat gondoltam.
De mar nem lehetett, tehat 2 tarcsa, + egy garnitura fekbetet csere. A
tarcsa gyari volt, a betet nemet utangyartott.

Azota nem volt alkalmam orszaguton furikazni, de ma igen. Nos a
remeges ugyanugy megvan, szital a kormany a kezemben. A kerekeket
kisulyoztattam kb. 2 hete, mert akkor raktam vissza a nyari gumikat.

Borzaszto erzes hogy fekezel, es az auto nem huz se balra, se jobbra,
a fek is fog mint allat, de egy eroteljes kormanyragas kiseri a
manovert. Azt mar el se tudom kepzelni, mi van ha mondjuk kanyarban
kell lefekezni (blokkolashatar kornyeki fekerore gondolok).

A bufapesti szar utakon nem tunik fel, mert nem erzem hogy mi raz, az
ut vagy a fek, de most hatarozottan jelentkezett. Kisebb sebessegnel,
meg a kezem nem is veszi eszre, csak a szemem, ha figyelem a kormanyt.

Szerintetek mi a baj? Mi okozhatja ezt a razkodast?
tarcsa + betetek ujak
gumik (Dunop SPORT ... 185/60 R14) ujszeruek
felik (ATS regi modell) kifogastalanok

Kerlek a valaszokbol kuldjetek egyet a sajat e-mail cimemre is, mert
nem mindig tudom vegigolvasni az AUTO-t, viszont legkesobb szerdan
vissza akarom vinni a szervizbe.

Koszi!

______________________________________________________________
JOEY - az ingyenes levelezőpartner  mailto:
ICQ:47279634
+ - Erdekesseg ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Elnezest kerek mindenkitöl ,ha ez a felhivas mar szerepelt a listan
en par oraja kaptam ,csak meg es azt hiszem erdekes lehet mindenki szamara.
Sajnalom ,ha hosszu nem en irtam.
> Ez rokonszenves akcio, es olcson reszt lehet venni benne...
> 2000. aprilis 30.-an ne tankoljunk!!
> Kerem olvassa vegig ezt az uzenetet es kuldje tovabb. Egy zsenialis
> akcio lehet belole, ha mindannyian reszt veszunk benne!
> Egy tiltakozo akciorol van szo , az allandoan emelkedo uzemanyagarak
> ellen.EGY ALTALANOS FELHIVAST INTEZUNK: 2000. APRILIS 30.-an SENKI SE
> TANKOLJON!!
  Az allando uzemanyagar emelkedesek lassan elviselhetetlen merteket
> oltenek.Legfobb ideje, hogy az erintettek reagaljanak.
> Vilagviszonylatban emelkednek az uzemanyagarak abszolut
> elfogadhatatlan mertekben, holott millionyi hordo eladatlan tartalek
> van. Most a koolajtermelok ugy dontottek, hogy a napi kitermelest ket
> millio hordoval csokkentik, csakhogy az arakat mestersegesen ismet
> felsrofolhassak.  Minden erintettet felhivunk, hogy tegyunk kozosen
> valamit ez ellen.
> Legyen
> 2000 aprilis 30.-a az a bizonyos nap. Ha ezen a napon senki sem
> tankol,
> akkor a piac szo nelkul nem mehet el e mellett. Mutassuk meg vegre,
> hogy mi
> is rendelkezunk hatalommal, eljünk vele ezegyszer. A mai modern
> kommunikacios eszkozok lehetové teszik, hogy minel tobb embert
> ertesitsunk
> errol az akciorol.
> Tankoljon mindenki 2000. aprilis 30.-a elott, vagy utan, DE 2000.
> APRILIS
> 30.-AN NE LEGYEN UZEMANYAG ELADAS!!
> Úgy veljuk, ez az akcio surgosen szukseges, hogy megmutassa,
> millioknak van eleguk abbol, hogy az olajmultik kivegyek penzuket a
> zsebukbol.  Vegyen On is reszt! Adja tovabb az informaciot baratainak,
> ismeroseinek.
>

Udvozlettel :
                            Peti
+ - Teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

>Melyik "allat"           :))))))      akarta mar levenni a teli
gumijait?!

Nem csak akartam, de le is vettem. En allat ;-)))
Persze a levetelt osszekapcsoltam a nyari kerekek felrakasaval
:-)))

Mindez 15-en tortent. Azota esett nemi ho, de nem olyan veszes,
mert az uton nem maradt meg (varoson belul). Viszont az ejjel
durva volt a szitu. Meg kellett allnom szetnezni a kocsi korul,
mert nagyon bizonytalannak ereztem az uttartast. Mint kiderult, az
ut volt sikos.

Meg tegnap ejjel legalabb ket balesetrol tudok itt Kecskemeten, az
egyik az M5 elkerulo szakaszon (Fulcsit
 kerdezzetek, o bele is kerult a
dugoba). A masik meg itt valahol a varoson belul, a Budai ut
kornyeken. Ezt az info a korhazban dolgozo szomszedtol szarmazik.

Szoval varhattam volna meg a kerekcserevel, de egyelore nem
csinalok undo-t :-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Lopakodo rendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ti talalkoztatok mar lopakodo rendorautoval?

Tegnap ejjel, amikor a garazsba beallva kiszalltam a kocsibol, egy
halk surrogo hangot hallottam az utca felol. Odaneztem, es egy
rendor Astra haladt lassan, _kivilagitatlanul_, az egyiranyu
utcaban ellenkezo iranyban!

Mar nem ez az elso eset, hogy itt a lakotelepen ilyesmit
tapasztalok. Ezt miert csinaljak? Konkretan keresnek valakit, vagy
csak ugy altalaban vadasznak a HMCS-kre meg egyeb ka'ros elemekre?

          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Bicikli jobbrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, ciao foldim! :-)

Regen nagyon sokat bicajoztam, illetve motoroztam. A
keresztezodesben mindig elorementem, ha lehetett. Sokszor eloztem
jobbrol is, meg neha balrol is. Ime a tapasztalataim:

Jobbrol elozve nem emlekszem, hogy kulonosebb afferom tamadt
volna. Pedig sokfele szituacio elofordult. Peldaul a nagykoruton a
30-cal halado kocsisor mellett 40-nel elhuztam. Persze akkor meg
fiatal voltam, azota kicsit komolyodtam gondolkodasilag is, es
belatom, hogy veszelyes dolgokat muveltem. Es azt is, hogy
szabalytalanokat.

A ritka eset: balrol elozes. Egy kirivo esetre emlekszem. Tekertem
a szokott tempomban, 30 korul, erre jobbrol az ut szelerol kihajt
elem egy autos. Ez meg nem is lett volna baj, ha gyorsult volna.
De csak cammogott. Eleg hamar utolertem, hatrasassintottam (jo
szokasom), aztan at a szembejovo savba, es nyomtam neki. Erre mi
tortenik? Eppen mellette voltam (megfoghattam volna a B oszlopot),
amikor bekanyarodott balra egy kisutcaba. Persze kanyarodtam vele
en is, mikozben fekeztem, mert mas valasztasom nem volt.  Anyaztam
egy sort a tavolodo kocsinak, aztan mentem tovabb utamra.

Amivel sokkal tobb bajom volt, az az elsobbsegadas. Ettol feltem
mindig is a legjobban. Es ezzel kapcsolatban mar tenyleg kerultem
szar helyzetekbe. Peldaul a vedett utvonal kanyarodik 90 fokban
balra, jobbrol meg van egy becsatlakozas, stoptablaval. Na, itt
rendszeresen tapasztaltam azt, hogy semmibe vesznek. Ezert mindig
kulon figyeltem jobbra, hogy megall-e (stoptablanal!) illetve
megadja-e az elsobbseget? Egyszer igen gyanus volt a szitu, ezert
erosen figyeltem az autost, mikozben kanyarodtam. Mikor
megbizonyosodtam affelol, hogy elenged, visszaneztem a kanyarba.
Es mit lattam? Egy allo utanfutot. Elottem 2-3 meterrel! Fek,
kormanyzas, az utanfuto _mellett_ alltam meg.

Masik eset: megyek az auto utan, kanyarodunk le jobbra, amikor egy
szembol balra kanyarodo nem adja meg az elsobbseget az elottem
levonek. O befekez. En is, az elso kerekem az auto mellett allt
meg. A pilota kiszallt, hatrajott, kerdezte, egyben vagyok-e,
mondom OK, aztan megtippeltuk a masik autos edesanyjanak
foglalkozasat (eleg osi :-)), es mentunk tovabb.

Szerencsere jok a reflexeim, ennek is koszonheto, hogy sosem
utottek el, es en sem mentem bele senkibe. Persze ehhez az is
hozzatartozik, hogy mindig is tudtam, hogy elsosorban nekem kell
vigyaznom magamra. Meg persze az autosok is vigyaztak ram.
Nemtisztaelet a kivetelnek. Ami eseseim voltak, azok mind olyanok
voltak, amik autotol fuggetlenek.

Mindenesetre - a biciklis/motoros multambol kovetkezoen is -
figyelek rajuk. Lampanal jobbra kanyarodva meggyozodom arrol, hogy
mellettem nincs-e ketkereku. Vedett utra balra kanyarodaskor ha
jobbrol biciklis/motoros jon, es a szitu megengedi (ritkan), akkor
kikanyarodok, de ugy, hogy megfelelo oldaltavolsagot tartsak. Ez
alatt legalabb 2 metert ertek.

Nemreg volt egy kerdes, ki hogyan oldja meg a megfelelo
oldaltavolsag betartatasat. En ugy, hogy a padkatol kb. 1-1,5
meterrel mentem. Amikor a jarmu mar epp mogem ert, akkor
kihuzodtam a padkahoz. Ezzel nyertem plusz 0,5-1 metert.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Skoda - Trabi szeretet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Balazs!

off topic

>Elobb rugok bele a skodaba, mint egy kutyaba.
>Mert egy kutyat semmi penzert nem lennek kepes bantani.

Egyetertunk. Ruhellem azokat embereket (ember???),
akik bantjak az allatokat.

on topic


>Visszaterve az eredeti temahoz. Mit lehet szeretni egy skodan?

Az auto szeretete markatol, tipustol fuggetlen.

>Nem kenyelmes, nem megy, nem lehet bele pakolni,
>alltalaban budosek, es kivulrol sem nyujt valami
>hatalmas esztetikai elmenyt.

De nem is pafados, valamennyire azert megiscsak megy, ugyes
ember jol ki tudja hasznalni azt a keves rakteret is, a budosseg
eddig meg nem tunt fel, viszont nekem kimondottam tetszik a
Skoda formaja. Mindegyik tipuse!

>En szemely szerint nem bantom a skoda/trabant tulajdonosokat,
>hisz ha nekik ez az az auto, amiben jol erzik magukat, akkor
>nekik a legjobb. Ha valakinek azert van ilyesmi vasa, mert
>nem telik jobbra, az is teljesen ertheto.

Pontosan igy van. De skoda => Skoda, es trabant => Trabant!


>Azt viszont nem ertem, hogy miert van az, hogy minden
>skoda/trabant tulajdonos foggal korommel vedi az autojat,
>ha valami vita van, es egy emberkent probaljak bebizonyitani,
>hogy a skoda/trabant a legjobb, legszebb, legkenyelmesebb,
>stb... auto a vilagon.

Ilyesmirol szo sincs! Ertelmes szituacioban (BMW-Trabi vita nem
ilyen!) en is megvedem a Trabikamat. De nem akarom bebizonyitani,
hogy a legjobb, meg ilyenek. Mert ez nem igaz. Szamomra, az en
igenyeimek, - az anyagi szempontokat is figyelembe veve - idealis
auto a Trabi. Nekem tetszik a formaja is. Szepnek, egyedinek
latom. Annyit butykoltem mar rajta, hogy a magam kedvere
alakitsam, hogy teljesen a szivemhez nott. Imadom, annak ellenere,
hogy ket ev alatt ketszer hagyott cserben.
Ha Skodam lenne, akkor azt imadnam ennyire. Logikailag van egy 28
eves Wartburgom is. Ot is imadom! Faterom 2107-eset is szeretem.
Mindegyikhez _kotodom_, es nem csak hasznalati eszkozkent tekintek
rajuk.
Es nem mindenki vedi pl. a Trabijat! Sokan utaljak, de nem telik
nekik jobbra.


>Hogy ne kelljen nagyon vissza menni a multba, itt volt peldaul
>az M5 kontra trabant vita. Ennel feleslegesebb es nevetsegesebb
>vitat meg nem nagyon hallottam.

Igy van. Ezert is nem ugrottam bele. Kar, hogy sokan megtettek.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Csuszo kuplung (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Tibi.

>Friss motorgeneral es kuplungtarcsa utan neha,
>foleg nagyobb fordulatszamon megcsuszik a
>kuplung. Tehat nem indulaskor, hanem nagyon
>hirtelen gazadaskor.
>Lehet valami osszerakasi hiba, vagy a kinyomo
>szerkezetet kell cserelni???
Szerintem ez a szerkezet hibaja lehet, ugyanis a szerkezeten levo lamellak
egy jo ido utan meggyengulnek es ez okozhatja a nagyobb fordulaton valo
megcsuszast. De ha motorgeneralod volt , nem lett volna celszerubb, mivel a
moci le volt kapva , tarcsa, szerketet es kinyomocsapagy cserejere? Nekem
szinugy 6 eve volt generalom es vettem egy kupplung szettet amit beletettek.
Tarcsa, szerkezet, csapagy. Azota semmi baj sincs vele. Kopp - kopp - kopp,
lekopogtam :-))))


Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Sko motorcsere. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok  , szia Daniel.

>Tudod, egy kicsit maximalista vagyok. Ha lud, akkor legyen kover. :)
>Szerintem az az igazi, amikor egy Skoda 105S 20m-en fustolgo gumikkal
>indul. (sohaj:))
Nem kell lecserelned a motort , hogy fustolgo gumival indulj el :-) Erre elo
pelda Dfeco. Kesz lett a Sko tunningja. Uj vezermutengely, sikolt hengerfej,
sport kipufogo stb. Brutal :-))) Gyonyoru hangja van a gepnek. Ferike
egyebkent itt az ablakom elott mindig kiporgo fustolgo gumival indul. Pedig
az alap 120 - as mocit tunningolta meg. Szerdan mosolyt fakasztott belolem,
hogy a kiporgetes hatasara leparkolas utan egy jo ido utan a hatso bal
gumija csontra le volt eresztve.


Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Ford ablaktorlo gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Attila.

>tegnap  az ablaktorloket. esete ugyanis odafagytak az ablakokhoz a
>lapatok, es amikor inditottam, az ugy felejtett kapcsolo miatt torolni
>probalt...de nem tudott. ugy latszik meghalt valami kozponti kutyu, mert
sem
>az elso, sem a hatso motor, sem a mosomotor nem megy.
Ejnye - ejnye keddves Attila :-)) En amikor hideg van es fagy , mindig
megemelgetem mindket ablaktorlo kart, hogy odafagyott avagy sem. Szerintem a
te esetedben az ablaktorlo kapcsolo erintkezoit kellene megnezned , szvsz
beeghetett az ablaktorlo kapcsolod fem erintkezoi. De a leggrosszab esetben
az ablaktorlo motorok mentek tonkre.


Udvozlettel: Frigyes
+ - Re. Corsa elosztofedel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Marcus.

>A heten itt monszunszeru esozesben kellett kozlekednem, mire is 2-3
>alkalommal a kocsinak elment a teljesitmenye par masodpercre ('95-os
>benzines Corsa). Tegnap megvizsgaltam egy-ket szigetelest, es eszrevettem,
>hogy a gyujtaseloszto fedele egy kb. 0,3 x 8 mm-es rest hagy elol, a csat
>alatt. A heten itt monszunszeru esozesben kellett kozlekednem, mire is 2-3
>alkalommal a kocsinak elment a teljesitmenye par masodpercre ('95-os
>benzines Corsa). Tegnap megvizsgaltam egy-ket szigetelest, es eszrevettem,
>hogy a gyujtaseloszto fedele egy kb. 0,3 x 8 mm-es rest hagy elol, a csat
>alatt.
Az iment neztem meg a katalogusomban az elosztofedel alakjat, nem lehet res
a gyujtaseloszto es az elosztofedel kozott. Ket dolog lehetseges. 1,
valoszinuleg nincs rendesen a helyen. Leveszed es helyereteszed. 2,
Deformalodott az elosztofedel. Valahol feszulhet neked. Viszont lenne egy
kerdesem hozzad. Melyik gyujtasi rendszered van? Bosch , vagy Delco ? Nem
mindegy, mert mas az alakja az elosztofedelnek.

>Mas: magyar autopalyamatricat az Autoklub helyisegein kivul hol lehet
>beszerezni?
Csak tippelni tudok. Bemesz az ottani NO - ban levo helyi autoclub
irodajaban es mar ott meg tudod venni az autopalyamatricat. Szvsz ez a
legtutibb megoldas, mint a hataron rohangasznod.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Gyorsan , vagy lassan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Picetus.

>Olvasván a levlistát nekem is megfordult a fejemben néhány gondolat a
>Tárgyban említett dolgokról.
>Apósom, aki FÉLVE!!! vezet, mindig azt mondja, hogy jobb a 70 országuton,
>mint a 90, mert nem marad ideje felmérni a helyzetet.

>A rendorök egyenesen pikkelnek rá, mert MAZSOLA (Pl.:Hatvan-Bátonyterenye
>között 3-szor állították meg ittas vezetés gyanujával :-)))).
Ez a vezetesi stilus ugyanolyan veszelyes mint ha tul nagy sebesseggel
hajtanal. Viszont van kozeput is. En pl. ovatos duhaj vagyok autouton 80 -
90 kozott de a lakott teruleten belul probalom tartani az 50 Km/o - t. Igaz
neha 55 :-))) 1982 ota van jogositvanyom azota orszaguton csak 1 x allitott
meg rendor meghozza Budapest hataraban. Autoalkatreszert mentem a Mechanikai
Muvekbe , Budafok kulso Bartok Bela uton. Balra kanyarodvan a kamdzsi fele
:-))) ( Kamaraerdo ). A keresztezodes utan egy 40 es tabla utan valamit
erezhettem, mert lecsokkentettem a sebesseget 40 - re. A tablatol ugy 300
m - re a fuvon rendor auto es elotte 2db kozeg :-)) Az uton rajtam kivul
senki, meglattak es elkezdtek integetni nekem. Eloszor azt hittem, hogy a
honaljukat szelloztetik :-)))) Megalltam, mire ok, kozuti ellenorzes kerem
az iratokat. Ket fiatal mosolygos rendor volt :-)) Irataim a kezukben es
kerdeztek mit szallitok ? Hat Wartburg lengescsillapitot mondtam sanda
mosojjal:-)) Nagy nehezen megertettek hogy ez a foglalkozasom, mert
meglattak a hatso ablakban levo jol ismert szivaros autos plakatomat. Jo
utat kivanva elengedtek utamra. Csak ennyi kalandom volt rendorrel 18 ev
tavlatabol :-)))


Udvozlettel: Frigyes
+ - Re: va: egy kis politika: a benzinar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

mgeza irja a benzinarrol:

> Minden korban torekedtek arra, hogy az atlagpolgar a
> "jollakott ovodas" mosolyaval bambuljon a semmibe.
> Valaha ezt a kenyerrel es cirkusszal ertek el.
> Az USA-ban ezt az olcso benzinnel teszik.
> Az igy produkalt veszteseget a globus mas pontjain
> kokemenyen visszaszerzik :-(

Hat ez bizony eleg nagy butasag. Csak nem gondolod,
hogy az USA-ban valaki is (kormany?) szubvencionalja
a benzint?
Mint minden mas piacgazdasagot epitgeto "kapitalista"
allamban ugy az USA-ban is jo uzlet az olajbanyaszat,
finomitas, kereskedelem, ujraelosztas stb. A kulonbseg
a termekre rakott adotartalomban van. Ez az USA-ban
par szazalek, mig Europaban kb 80% ! Mo-on az uzemanyag
adotartalma ugy 80% korul van. Hogy az igy befolyt
penzzel az allam mit csinal az mar mas kerdes. A benzin
tipikusan az a termek amirol konnyu a sapot lehuzni.
Forgalmazasat, importjat konnyu ellenorizni, es nagy
volumenben kel el.

Egyebkent az USA-ban tavaly ota jo 50%-ot emelkedett
az uzemanyag (dizel +100%), ami megfeleloen sokkolja
az embereket. Persze ma az USA kevesbe erzekeny az
uzemanyag arakra mint a 70-es evekben. Ma az USA
GDP-jeben mintegy 3-4% az uzemanyag aranya, ugyhogy
meg qaz 50%-os emelkedes sem jelent jelentos terhet.
+ - traffipax, apr. 30 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Raki kerdezte:
: Ha nincs fenykep, mondhatom azt, hogy nem is igaz?
: Ez minden orszagban igy mukodik?

Nem. Ausztriaban eleg a rendor szemmerteke, es gyakorlatilag (=birosagon
is) mindig Te viszed el a balhet. Ez nem vicc (illetve az). :-( Nemeteknel
a sima traffipaxhoz mindig jar 2 fenykep: a rendszam es a sofor arca
kinagyitva; esetleg megkapod harmadikkent az egesz kepet is. Lezerrel
pedig kenytelenek leinteni, igy megnezheted a keszulek altal kijelzett
sebesseget, mivel ezek nem csinalnak fenykepet. Itt nem mukodik a trukk,
hogy "Honnan tudjam, hogy az en kocsimra celzott-e a rendor ur?".

###

Emberek, mielott elkezdunk masodik taxisblokadot szervezni, gondolkozzunk
egy kicsit, ha lehet! :-) Mi tortenik, ha apr. 30.-an nem tankolunk?
Semmi. A benzunkutak eves forgalman ez nem fog valtoztatni, a
politikusokat meg kb. annyira erdekli, mintha levelet irnank nekik.
De most komolyan: szerintetek ettol Orban elmegy az OPEC-konferenciara az
oklet razni? Es nem rohognek korbe?

A nemet benzinar 2/3-a ado, tudtommal a magyar viszonyok is hasonloak. Ha
no az olajar, az allamnak tobb adobevetele lesz, tehat majd hulye lesz
emiatt izgulni. Most jon az ellenerv, hogy minden termeket szallitani
kell, tehat ezek is dragulnak, no az inflacio, stb. Ellenpelda: itt evek
ota 30 Pfennig a zsemle es 1 DM a 3,5%-os tartostej, benzinartol
fuggetlenul [tudom, biztos olcsobb lett a liszt meg a tapszer :-) ].
Egyebkent mi van, ha dragul a koolaj? Legalabb elgondolkoznak a fiuk
rajta, hogy talan vonattal kellene szallitani nagyobb tavolsagokra az
arut, mert ez fuggetlen a koolaj aratol. A nemeteknel ez nagy problema,
hetkoznap az A2-es autopalyan (Berlin-Hannover) a kulso savban folyamatos
kamionoszlop halad. Az ADAC evrol-evre megirja, hogy mennyi benzinbe es
idobe kerulnek a forgalmi dugok, es ezek milyen nepgazdasagi kart okoznak.
Ez egy sokvaltozos buli, amiben minden mindentol fugg, es szerintem senki
sem latja at igazan.

A nemet hirado egyebkent azt mondta, hogy az OPEC orszagok x millio
hordoval TOBBET termelnek [nem pedig kevesebbet, mint a felhivas allitja],
de a benzinarak emiatt nem fognak jelentosen csokkenni, mivel ez meg
mindig a tavalyelotti termeles alatt van. A benzinarakrol pedig csak
annyit, hogy itt 5-7 Pfeniget ingadoznak 1 heten belul, tehat eleve lutri,
hogy mikor tankolok (iden a 95-os volt mar 1,88-tol 2 DM-ig minden).


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Mea culpa??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A #687-es Auto-ban en irtam, hogy orulok, hogy MyChroLesLie visszatert es
jo volna, ha a tobbiek is igy tennenek. De ma reggel tudtam vegigolvasni a
Listat es utana talaltam egy cikket, ami miatt elgondolkodom, hogy en is
"felfuggesztem" magam egy idore. Egy rovidke idezet:

>Es hogy egy kicsit a kedveteket is elvegyem az elem kijovestol:
>En ha valasztanom kellene az En halalom, es a Tied kozott,
>tuti a Tiedet valasztanam. Magyarra leforditva: Ha a kormany
>elrantas, es a hatulrol beled menes kozott kell valasztanom,
>akkor En beled megyek. Nekem ez par 10 Km-es lassulast okoz,
>de mivel Te nagy valoszinuseggel keresztben allsz, igy megporgest,
>vagy bukfencet. Es ha Te szabalyosan 120-val teszed, ez nem biztos,
>hogy eppen egy vasari mulatsag lesz. Ugy egyebkent nem szerettem
>volna belefojni ebbe az egeszbe, de mar nagyon unalmasak ezek
>a "szabalyosankozlekedemakkorNekemmindentlehet" beszolasok.

Ieg. Elvetted a kedvem. Az egesz Auto-tol. :-(((((( Lehet, hogy igazuk van
azoknak, akik leiratkoznak. Mi tagadas, sajnos ez a stilus a jellemzo a
magyar autos kulturara. Az a lenyeg, hogy en menjek ezerrel, a masik meg
ott dogoljon meg, ahol van. Tudom, ez leragott csont, de nem tudok mast
mondani. Egyebkent en is szoktam szabalytalankodni, sot gyorsan hajtani is,
de akkor is vigyazok masra. Tudom, kevesen vannak ilyenek, de azert vannak! 

Kedves sex69! Nem kivanom, hogy ugy jarjal, hogy Te eppen kivetelesen
szabalyosan kozlekedsz, mondjuk az autopalyan. Majd le akarsz elozni egy
kocsit es nem veszed eszre, hogy a belso savban 200-al jon egy kocsi,
aminek a vezetoje hasonlo gondolkodason van Veled! O a Te halalodat
valasztana. Mit szolnal hozza? Jo a feeling, ugye?

Egyebkent most olvastam mgeza listatarsunk levelet. Maradok. Igazad van!
Megfutamodas lenne! 


Udv:

Zoli 

UI: Sajnalom szegeny mercist, akinek neki toalttal. de Teged is! 
                    ###############################################
                                            Homoki Nagy Zoltan
                    Szemelyes valaszt ide kerek: mailto:
                                                 Ekezet:OK
                    ###############################################
+ - suzuki asz? inkabb tok also (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Az elso kerdesem csak ugy altalanossagban a suzuki 
kereskedokre vonatkozik : mindenhol olyan szarragok, hogy az 
autohoz kiszamlazzak a benne levo 5 liter benzint, a mosast, stb. 
Illetve kotelezoen megvetetik az emberrel az eu. doboztol kezdve 
az osszes szemetet, amire semmi szukseg, mert van.

Egy masik kerdes : a rendszam mikor lett szabadaras?
porsche hungaria : rendszam + keret = 3750+afa
suzuki asz : rendszam = 8000 + keret = 1400
Azert ezt egy kicsit furcsanak es irrealisnak tartom.

Es vegul (hogy valami jot is mondjak) abszolut torvenyserto modon 
jarnak el, mert nem hajlandoak reszletes szamlat kiallitani.

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Vizpumpa szervizt keresek... VW M5 szervizt keruljetek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

egy ujabb VW Vento hiba a listan, de azert en szeretem, es ha lesz
penzem harmadszor is Ventot veszek.

Tehat,

keresek olyan szerelot aki a csapagyas vizpumpaban kicsereli a
csapagyat. A kivalo VW szerviz sajna csak az egeszet hajlando
cserelni 17 eFt a pumpa + 2 ora munkadij (3700 Ft/ora) + AFA.

Szerintem ennel olcsobb, ha elviszem egy szakihoz aki, latott mar
kozelrol ilyen szerkezetet.

A VW szervizekrol:
Autom most erte el a 60 eKm-t. Gondoltam kiprobalom az uj
Porsche M5 szervizt. Mar gyanakodnom kellett volna a bejelentkezesnel
is, hisz meg aznapra vallaltak volna az autot. Igy masnap reggel 8 korul
hagytam ott a jarganyt. Mondta a munkafelvevo, hogy 45-50 eFt lesz a
javitas. Sokallottam ugyan, de hat nem eloszor jarok VW szervizben.
Meg megemlitettem, hogy nem kerem a pollenszuro cserejet, hisz kb
7000 Ft-ba kerul az eredeti, mig a magyar 900 Ft, es en is ki tudom
cserelni.
Napkozben felhivott a mester, hogy a hatso fekbetetek kozul ketto repedt.
Azt mondta ez kb 10 eFt-tal noveli a szamlat. Jo csereljek.
A vegen a szamla 77eFt fole kerekedett, es a vizpumpahoz nem is nyultak.
Nem kicsit meltatlankodtam, amire kozolte a ficko, hogy ez termeszetes,
hisz a 60 ezres szervi 50 eFt es a fekbetet oldalankent 10 eFt + 7 e Ft-ert
szereltek be.
Az igazi megdobbenes mesnap ert, amikor a Szentendrei dombokon a pirosnal
valo fekezesnel behuztam a kezifeket. Az auto szepen visszagurult!!!!
Majdnem belecsusztam egy mercibe.
Pedig fizettem meg a fekpadon valo ellenorzesert is. Igaz az eredmenyt
igazolo
lapot valahogy elfelejtettek odaadni.
Amikor a szervizt felhivtam jelezven oromomet a kivalo munkavegzes felett,
semmifele karpotlasrol nem hajlandoak targyalni.
Nekem kb. 2 oras kieses napkozben, hogy a vilag vegere AZ O HIBAJUKBOL
elmenjek. Minimum elvarnam toluk, hogy a vizpumpat ingyen javitjak....

Ezekutan

A PORSCHE M5 SZERVIZT MINDEN VW-SKODA-AUDI-SEAT TULAJ KERULJE EL.

pl. nincs kiirva a rezsi oradijuk. A 3700 Ft/ora szerintem borzaszto magas,
ilyen minosegu munka mellett. (Ja, sikerult a felniket is ossze
maszatolniuk, es
igy visszatenni)

Udvozlettel: Szabo Attila (Sabat)
VW Vento 1.6 '96
+ - almok: Daewoo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi !

Szoval nem boztos, hogy az ember alma egy koreai auto, de minek allmodozzon
az ember egy olyan autorol ami szamara elerhetetlen. En pl nagyon szeretnek
egy F50-est... De mire lenne az jo nekem? Nezzuk a hasznalhatosagot is...
Egy uj nemet autoval nem szivesen parkolnek mondjuk Pesten egy-ket napot.
Miert jo az alom ha beteljesul es aggodast hoz?
Nekem szemely szerint sok hasznalt autom volt, nehannyal ra is faragtam, es
ezert az "almom" resze lett egy ELERHETO aru, de uj (ne felejtsuk el egy uj
autoban minden alkatrasz uj !) auto ami mindig megy ! Egyebkent nem hiszem
hogy a koreai autok dizajnja szar lenne, legfeljebb nemi igazitasra szorul.
Nekem a 1.6 SX Lanos-om van, ezustmetal szinben, szerintem gyonyoru,
sot ha lesz meg penzem szepithetek rajta: tehetek ra kodfenylampat,
"szpojert", alufelnit, fekete foliat az ablakokra. stb. Mar volt szerencsem
ilyenhez valami csodalatos. Egyebkent meg az almokra visszaterve. adott egy
atlagos munkas (tegyuk fel szorgalmasan dolgozo) aki mondjuk 5 eve egy
szakadt 12-eves olasz, nemet stb. csodat nyuz, neki egy DAEWOO akar egy kis
MATIZ is alom lehet (az elerhetetlennek tuno 1.6 millas eraval )!!!
Eltudjatok kepzelni mennyire orul egy ilyen ember egy uj autonak? Mondjuk
azok akiknek "apuci" (es sertodes ne essek) megveszi az uj akarmit (s nem
kell megszenvednie erte), az nem tudja aterezni az ilyen jellegu almot. S
tegyuk hozza Magyarorszagon meg mindig tobb szegeny ember van mint gazdag !

Lehet nekem esni a mailto: cimen

Udv: Summer
+ - Re: Rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>5000! Ne rohogtess! Pesten 20 alatt szoba se allnak veled...

Milyen ugyben??

Utobbi hetek szomoru tapasztalatai:
Darab papir nem volt nalam: 2000.-!
Zoldkartya fel eve lejart: 1600.-!

Mindez Budapest.

Csak jol kell csinalni ;-)

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Torvenytervezet a kozlekedesi bunteto pontokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az alabbi cikket az INDEX hirlevelbol olloztam:

Torvenytervezet a kozlekedesi bunteto pontokrol
  marcius 16. 01:03
  [Nepszabadsag] A Belugyminiszteriumban a napokban elkeszult a kozuti
  kozlekedesi eloeleti pontrendszerrol szolo torveny szakmai
  tervezete, es a jogszabaly 2001 januarjaban mar hatalyba is lepne. E
  szerint a masodik kozlekedesi buncselekmenyt, illetve a harmadik
  sulyos szabalysertest kovetoen a rendorseg automatikusan bevonja a
  jarmuvezeto jogositvanyat. A kozuti kozlekedesi pontrendszerrol
  szolo torveny tervezete szerint az eltiltas legrovidebb idotartama
  hat honap, es a vezetoi engedelyt csak utankepzest kovetoen adnak
  vissza.

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista !
Par honapja irtam a listara, mikor is tortent velem hogy
Az M3 vegen ahol 80 a megengedett, valamivel tobbel mentem,
Mivel egy kupac auto az osszes savban valamiert lassabban ment,en
Meg mivel a kikerulesukre koncentraltam, egy kicsit belelendultem, kb
100 korul mentem. Latvanyos manoverem utan, egy rendorauto
szegodott utanam, majd a Hungaria koruton, kekvillogoval
megallitott. Papirok, kerdezte miert allitottuk meg?, Mondtam Fingom
nincs. Mondta hogy azert, mert 80 helyett 117-el (ha jol emlekszem)
mentem, es ezt a kollegajuk le is fenykepezte.
Fel fog jelenteni, es Fizetek 30-100 rongyot, varjam a levelet.
Mondtam jo, majd meg egy kicsit allt a kocsi mellett, mintha vart
Volna valamire. Elengedett es a levelet azota is varom.
A Lista tobbsege akkor azt mondta hogycsak egy kis borravalo remenyeben
Allitottak meg, ugy nez ki nekik lett igazuk. Szerintem a fenykep csak
Kamu volt. Rendormentes jo utat kivanok minden listatagnak,
Udv.: Zsolt (DAEWHOOOO NEXIA GTX, ami nem is annyira sz@r)
+ - re: skoda mocicsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Szerintem az az igazi, amikor egy Skoda 105S 20m-en fustolgo gumikkal
>indul. (sohaj:))
>Csak az a bajom ezzel a temaval, hogy amint azt tobben is emlitettek,
>egy az egyben nem lehet berakni mas mocit, csak Favoritot.

Akkor Favorit cuccos, abba meg belemegy a Fabia gyari tuning es maris
1.4-es 110 pacis a verda. Azzal mar mint lathattuk otthagyta az RS
2000-es Escortot :)))))

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: A futomure is szanj penzt, nehogy egy fa fogjon meg!
+ - skodari (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Mit lehet szeretni egy skodan?
Sokmindent.
Farmotor es elonyei
Tuningolhato
Nem lopjak
Olcso
Keveset eszik (legalabbis egy Zsigahoz kepest)

>Nem kenyelmes, nem megy, nem lehet bele pakolni, alltalaban budosek,
>es kivulrol sem nyujt valami hatalmas esztetikai elmenyt.
Kenyelmes, de az teny, hogy pakolni bele remalom. Ha be van allitva egy
kis allitgatas (es kb +1/2 liter fogyi) aran megy a verda es nem budos.
A kulso pedig szubjektiv. En pl nem szeretem az uj VW design-t. A Forde
sokkal jobb.

Meg valami: 1979-es tervezesu autokhoz hasonlitsuk a 120-as szeriat,
mert akkor jott ki. Amugy tudtatok, hogy az elso szelcstornaban
tervezett autok kozott volt? Ha a hibaira vagy kivancsi, kerdezz, en jol
ismerem azokat :-(

Bye

Fresi BaCSi

u.i.:Egyet nem ertek: miert nem a sajat autod rugdosod? Ahhoz van jogod.
+ - Re:fekfekfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Mi a kulombaseg a jo es a rossz fekek kozott ??
>Hiszen, minden mukodo auto fekje blokkolasig tudja a kereket
>fekezni.

IMHO a kulonbseg nem a leblokkolasban jelentkezik, Nezzuk csak en miket
figyelek:

1. Hatarozott nyomaspont (Legyen egy pont, ahonnan fog es ezt a pedalon
is erezni lehessen)
2. Eroszukseglet (Ez fontos, mert ha keves, akkor siman kinezel a
szelvedon, mert nem veszed eszre, mikor kezdtel el fekezni, ha sok,
akkor meg felsz, mint en a Zsigaban tettem anno.)
3. Egy fekezest hanyszor tud elviselni, illetve hosszabb tavon bir
elviselni. (Hogyan van meretezve. Pl. a Trabi fekek kisse alul, ha
tuningolod a skodrit, akkor az is, de jo gumival es betetekkel egy
enyhebb valtoztatashoz meg eleg. Ide tartozik, hogy mikor forr fel.
Gyakorlatilag a melegedesrol van szo, ami nyulekonnya teszi eloszor a
feket, ha felforr a folyadek, akkor meg fekezhetetlenne az autot :-o )
4. Fekut 

Szoval ezek a en szempontjaim. Ezekben rendszerkent kezelendo a gumi, a
fek, fekbetet, szervo es a sajat labam.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Autopalyamatrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejjho!

>Mas: magyar autopalyamatricat az Autoklub helyisegein 
>kivul hol lehet
>beszerezni? Benzinkut, hataratkelo (Rajka erdekelne 
>elsosorban)?
En MOL kuton vettem mar. ELvileg minden kuton kene legyen, 
es a hataron is valszeg van.
Gyere batran:)!!!
VTI

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS