Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1883
Copyright (C) HIX
2003-07-12
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Xenon (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX AUTO *** #1882 (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #1882 (mind)  7 sor     (cikkei)
4 Re: *** bicikli *** (mind)  84 sor     (cikkei)
5 Jajj a garancia... (mind)  7 sor     (cikkei)
6 Re: robbano auto (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Re: tdi szinek (mind)  27 sor     (cikkei)
8 Re: Alkeszek (mind)  17 sor     (cikkei)
9 RE: *** biciklis *** #1882 (mind)  18 sor     (cikkei)
10 RE: *** Bicaj lampa*** #1882 (mind)  19 sor     (cikkei)
11 mobile.de (mind)  4 sor     (cikkei)
12 tilsoban parkolas (mind)  8 sor     (cikkei)
13 Re: parkolas2 (mind)  79 sor     (cikkei)
14 Re: sebesseg (mind)  19 sor     (cikkei)
15 Felreolvasas (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Xenon (mind)  46 sor     (cikkei)
17 Oktanszam (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Retteges az utakon (mind)  20 sor     (cikkei)
19 Szinkronhiba? (mind)  15 sor     (cikkei)
20 autopalya (mind)  25 sor     (cikkei)
21 Erdely (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Aramerosseg/ Xenon (mind)  51 sor     (cikkei)
23 biciklivel jarni (mind)  15 sor     (cikkei)
24 ejszakai vezetes (mind)  25 sor     (cikkei)
25 iq (mind)  68 sor     (cikkei)
26 buszsav + etc (mind)  20 sor     (cikkei)
27 Re: biciklis (mind)  9 sor     (cikkei)
28 M5 (mind)  4 sor     (cikkei)
29 Re: sebesseg (mind)  15 sor     (cikkei)
30 Re: Rendorallam (mind)  19 sor     (cikkei)
31 Oktanszam (mind)  16 sor     (cikkei)
32 watt (mind)  5 sor     (cikkei)
33 neni on the road (mind)  18 sor     (cikkei)
34 gaz (mind)  19 sor     (cikkei)
35 ellopott Astra (mind)  8 sor     (cikkei)
36 megkerult auto (mind)  12 sor     (cikkei)
37 Re: szofveres teljesitmenyallitas (mind)  18 sor     (cikkei)
38 Re: *** HIX AUTO *** #1882 (mind)  95 sor     (cikkei)
39 Mit ad a xenon? (mind)  38 sor     (cikkei)
40 kerekparosok, tablazas (mind)  65 sor     (cikkei)
41 > c.c.c.... A legEROSEBB es egyben a LEGVEZETHETETLENEB (mind)  27 sor     (cikkei)

+ - Re: Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy nem kerul annyiba, mert mindig lehet szerezni 50-70 ezer korul 
>komplett, uj vagy hasznalt xenon szettet, amit ugyan nem tudom 
>honnan szereznek, de valamelyik csucskategorias auto gyari xenon 
>lampaja. Ezt meg beepitteted, és 100 korul kijon, vagy inkabb alatta. 
>Ennyiert mar nem draga, ahhoz kepest amennyivel tobbet tud. 
>Hallottam mar Audi A8, BMW, Pug 607-es xenon szettet eladot. Neten 
>lehet talalni mindig eladot.
>
>Udv,
>vd

Ja-ja... Nezd meg az Index Autolopas forumat. Erdekes egybeeses lesz, hogy 
mostanaban jelentos szamban bontjak le akar utcan, akar zart udvaron allo 
nagyobb erteku, vagy ritkabb tipusu autok elejet. Jellemzoen Xenonosakat.
EZEK nyilvan olcsobbak... Hihetetlen ez az orszag...

Zsolt
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1882 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

>>>>>>>>>>>
> Felesegem 80 -al ment orszaguton, amikor az oz kiugrott, es
> telibekapta az auto bal elejet. 3 eve szinte ugyanigy jartam , csak
> jobbrol. Akkor en eppen 70 -el mentem, szinten orszaguton. Mindkez oz
> megdoglott. Mennyivel kellett volna mennem? A kerekparosok ugyanigy
> vagodnak ki, kicsi, jeloletlen foldutakrol, persze suru a novenyzet
> is, veletlenul sem latod elotte.
> <<<<<<<<<<

> Ez vicces! Lelki szemeim elott megjelenik a kep, ahogy a bringasok ugralnak
> ki a bringaikkal egyutt a bokorbol, arokbol, fak kozul stb...

Mi ebben a vicces? Nem latok sok kulonbseget, abban, hogy a vad ugrik
ki a bokor mogul, vagy a bringas vagodik ki kb 20 km/h sebesseggel egy
olyan utrol, amit takar a novenyzet, igy csak abban a pillanatban
latod meg, mikor mar az uton van. Elotted. Legrosszabb, ha nem is
kanyarodik, csak keresztezni akarja a foutat. Kifejezetten arra ertem,
hogy el lehet-e kerulni ilyenkor a balesetet.

> Azert a vad meg a bringas nem kicsit nem ugyanaz...

Nem bizony! A vadaknak nem kellene ismerni a KRESZ -t. Meg esze sem
kell, hogy felfogja, mit is csinal tulajdonkeppen. Viszont a
vadgazolasert nem zarnak bortonbe.

Yff
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1882 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : Prantner Jozsef

> Udv.:   Jozsi (Vito 108CDI, Csepel Ranger, 26", 21 Seb.:-)

Keblemre testver! Nekem is Rangerem van, mikor 2 kereken gurulok...

Yff
+ - Re: *** bicikli *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sok even at en is kizarolag bicajjal kozlekedtem
Kecskemeten. Szerencsere megusztam, bar egyszer
egy iskola udvaran szabalytalanul (a vedohalon
kivul) jatszo gyerek kirugta elem a labdat:
elso kerek ment a levesbe.

Most Csepelen lakom, es itt is bicajozok neha.
Tegnap rovid utam soran haromszor kellett csunya szavakat hasznalnom. Csak a ko
rrektseg kedveert:
este volt mar, ezert bekapcsolt elso-hatso
lampaval kozlekedtem. Amugy nem ertem, miert nem
tud valaki raszanni egy ezrest ket lampara? Vagy
legalabb egy szazast prizmakra? Enyem bicajon is
van elol-hatul-oldalt-kereken egy rakas prizma,
hogy ha veletlenul nincs nalam a lampa, akkor is
legyen valami, ne legyek egy sotet arny.

1. Vedett utvonalon haladok, ami balra 90 fokban
kanyarodik. Velem szemben a mellekutcaban mar
messzirol latom hogy all egy auto, elottem
keresztben egyenes haladasra varva. Mar epp
odaertem, amikor szep lassan elindul. Fekezes,
kormanyzas, ablakon at utalas tevese a kedves
edesanyja foglalkozasara.

2. Elismerem szabalytalanul, de egymas mellett
tekertunk ketten, viszont egyikunk lenn a padkan,
szoval szelessegben szinte egynek szamitottunk.
Szembe nem jott semmi, hatulrol viszont igen, de
gyorsan, igy nem volt idom lejjebb huzodni.
Dudalas. Ugyan miert? Siman elfert! Egy perccel
utana egy masik auto a szembejovo miatt nem
tudott vagy nem akart elozni (mi mar szabalyosan
mentunk), megse dudalt. Pedig ot "feltartottam".

3. Egyiranyu ut. Nos, itt szokas az, hogy
autoval is bemennek a behajtani tilosnal.
Ha jon valaki szembe, akkor lehuzodnak, oszt
kesz. Eloszor csodalkoztam (foleg azert mert
ezekben az utcakban talalkoztam mar rendorrel),
de aztan megszoktam. Persze nem kovetem a
peldajukat. Marmint autoval. Bicajjal mas,
azzal neha bemegyek. Most is igy tortent.
Szembe auto. Regen egy ez ketiranyu ut volt,
tehat elfer ket auto is, csak egyiranyusitottak.
De itt is dudat kaptunk, pedig az iranyt kiveve
szabalyosak voltunk, es a hellyel se volt gond.
Ezen az uton autoval is gyakran jarok, es
bicajosok is jonnek szembe, megse anyazok,
hanem jobbra tartok es hurra.

Meg valami:
Elni es elni hagyni. Ezt kene szem elott tartani
es nem a bicajosok szja-jan vitatkozni...

Es meg valami: az uton akkor vagyunk igazan jok,
ha a masik fejevel is tudunk gondolkodni. Ezert
jo az, ha valaki autoval-bicajjal-gyalog-motorral
is kozlekedik, mert jobban ismeri ezeknek a
jellemzoit es hatekonyabban tudja kezelni a
szituaciokat, elorelatobb tud lenni.
Peldaul tudja hogy biciklizes kozben mennyire
utalja ha husz centire megy el mellette a szembol
elozo autos, epp ezert autoskent is jobban figyel
arra, hogy ha szembol bicaj/motor jön, akkor nem
eloz. Vagy ha epp katyus uthoz er egy bicajos
moge, akkor nagyobb oldaltavolsagot tart, mert
tudja hogy a bicajos kerulgetni fogja a godroket.
De bicajoskent sem fog az auto holttereben
boklaszni, nem fordul ki ele, nem rangatja
hirtelen a kormanyt, katyus uthoz erve lassit,
hatranez hogy mi ujsag, van-e helye kerulgetni
(ezzel be is zarult a kor: az egymasra figyeles).
Gyalogoskent a jardan sem tesz hirtelen
iranyvaltast, hanem hatranez, nem jon-e biciklis.
Nem lep le az utra az auto ele, foleg ha latja
hogy utana semmi nem jon.
Ezer mas peldat mondhatnek meg.

Udv: Soma

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: shiva.takinfo.hu)
+ - Jajj a garancia... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolkodtam mar, hogy mi lenne, ha beeletennek egy 100-as H3-at
> a Fabiaba, de felek tole egy kicsit, mivel muanyag ott belul
> minden es tonkretenni meg nem sz eretnem. Nektek mi a
> velemenyetek rola? Lehet, erdemes? Garancia ugrik ilyenkor , mi? :(

Tudom, hogy csak szazadrangu szempont, de azon nem gondolkodnal
egy picit, hogy a szemben jovovel mi lesz?
+ - Re: robbano auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A legnagyobb idiotasag pedig az amikor barmihez is hozzaerve
>>azonnal felrobban a kocsi.
>Az tényleg az! Szinte meglepetes amikor nem robban fel! :))

akkor ajanlom a 'top secret' c. dokumentumfilmet, ahol a katonai terepjaro
hajszalnyit nekikoccan (inkabb csak megerinti) egy piros sportkocsi
(jaguar?) lokharitojanak. kapitalis robbanas lesz belole. a jelenet mindent
bizonyit... :)

robi
+ - Re: tdi szinek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Es milyen jol lehet hirdetni ezeket az autokat a Bazarban!
Elado egy Golf (krom)T(piros)D(kek)i
:))
KI

> az alábbiakat írta a következo
üzenetben news:...
> >Eddig megfigyeltem, hogy az autokon a TDI-bol az i piros. Viszont
> mostanaban mar a "D" is piros? Van ennek valami jelentosege, vagy csak
> jobban nez ki, hapiros?
>
> TDI csupa krom betukkel: 1.9-90LE
> piros i : 1.9-110LE (turbo+intercooler)
> piros Di: 1.9-130LE (PD=pumpeduse=adagolofuvokas dizel)
> piros TDI: 1.9-150LE (ugyanaz, mint a fenti, de csak Golf IV-hez es
> Passathoz kaphato)
> kek i: 2.5-140LE (soros 5hengeres dizel, VW transporter T4ben lehet vele
> talalkozni. Semmi koze az Audi 2.5-V6TDI-hez)
> Fogash
>


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.498 / Virus Database: 297 - Release Date: 2003.07.08
+ - Re: Alkeszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Ezt nevezem!
Mas szemeben a szalkat is, a Magadeban a gerendat se?
Te megsertodsz, mert sokaknak nem tetszik, hogy 160-al kozlekedsz az orszaguton
, Te 140-el is be tudod venni azt a kanyart, ahova 40-es tablat helyeznek ki, d
e alkoholistanak tekindet azt, aki ebedhez megiszik egy pohar sort.

Hmm. Ezt en is komolyan gondolom.
>Attol meg nem veszelyeztetek senkit, ha ebedhez megiszok egy 
>pohar sort, sot, alkoholistanak sem erzem magam.

Szerintem meg aki megiszik egy pohar sort es ugy ul kocsiba vezetni, 
az igenis veszelyeztet engem es szerintem alkoholista! Ez SZVSZ, de 
en komolyan igy gondolom.
vd

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: mail.szintezis.hu)
+ - RE: *** biciklis *** #1882 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Ja es ha biciklisekkel minden rendben van, akkor miert
* nem irunk
* peticiot, hogy matol nem vagyunk hajlandok fizetni a benzin
* adotartalmat, nem rakunk rencamot az autora, nem fizetunk
* eredetvizsgat, nem fizetunk kotelezot, szb, mert
* minek, ha ugy is lehet  kozlekedni...

azert nem irunk peticiot, mert jol kirohognenek, a benzint meg
amugy is meg kell venni, a rendszam nelkul meg agyonbuntet a
rendor, muszaki meg stb nelkul szinten... :-((
amugy meg nem fordult velem elo, hogy egyetertettem volna vd-vel,
de ez a cikke - a fenti idezettol eltekintve - abszolut csucs...
:-))
megsporolt nekem vagy harom levelet, mert osszefoglalta a
tenyallast
koszi :-))
udv
L::
+ - RE: *** Bicaj lampa*** #1882 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

* Kivancsi lennek, evente hany kerekparost buntetnek meg
* kotelezo felszereles hianya miatt ? Ha nincs kotelezo ero,
* minek torjek magukat ? A kerekparosok zome nem is tudja,
* hogy nem latjak este, meg hogy leteznek talan valamifele
* kozlekedesi szabalyok...

szvsz egyet se... :-((
csak hogy legyen min szornyulkodni: en megoldanam a helyzetet...
nincs lampa = 10.000 Ft bunti, vagy a bicaj velunk jon, mondana a
rendor...
befizetheto egy napon belul, vagy nalunk is marad orokkon orokke,
a kovetkezo arveresig
hasonlo modszerrel tuntetnem el a kutyapiszkot is az utcarol...
hogy' is mondja raki...?
...meg jo, hogy nem vagyok olyan helyzetben, hogy en donthessem
el, mi...?
:-)))))
udv
L::
+ - mobile.de (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt,
Németországból vették meg, és az auto német rencámu volt? Jo lenne, 
ha itthon is igy mukodne az autokereskedelem...
vd
+ - tilsoban parkolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Raki,
Biztos, hogy nem a kozteruletfelugyelettol, vagy valamelyik parkolasi 
tarsasagtol kaptad? Nekem neha azok irogatnak. Mert azoknak semmi 
ilyesmi joguk nincs. Valaki irta, hogy AB mar alkotmanyellenesnek itelte 
a rendorseg azon gyakorlatat, hogy bevonjak, de nem eskudnek meg 
ra. Most sokat segitettem, mi?

vd
+ - Re: parkolas2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

G.Laci,
>Komolyan mondom, nem ertelek... ne tegyel terhelo vallomast, fizess
>helyette...ha tied az auto... vagy ezek utan vidd te a gyerekeket 
>oviba... Amit mondasz, az barmire rahuzhato... Cserbenhagyom akit 
>elgazoltam,mert mi lesz a gyerekekeimmel, meg a csaladommal....

Felreerted az egeszet! Saját tettei utan az ember igenis felelosseggel 
tartozik. Azt is elismerem, hogy a kozeli hozzatartozom 
hibazott/szabalysertest kovetett el, stb. Ha megbuntetik, mert ilyesmit 
kovetett el, en azzal egyetertek. Talaljak meg, iteljek el, fizettessenek 
vele, csak az alkotmany lehetove teszi, hogy en ebbol kimaradjak ugy, 
hogy en nem kivanok nyilatkozni, en nem akarom hogy nekem kelljen ot 
megnevezni, illetve nem kivanok terhelo vallomast tenni kozeli 
hozzatartozomra. De ez nem kotelezo. Aki akarja, megteheti. Engem 
meg nem buntethetnek meg, mert nem en kovettem el, remelem ezzel 
azert mindenki egyetert, hogy csak az a jarhato ut, hogy a 
szabalysertest elkovetot buntethetik csak, nem vehetnek elo rokoni 
szalakon embereket, hogy fizessenek/uljenek bizonyos emberek 
helyett. Mi lenne pl. ha amerikaban, ahol az emberek kaphatnak par 
szaz evet, es mivel ezt o nem uli le (nem tudja), marpedig ezzel tartozik 
a tarsadalomnak, valami rokona uljon helyette. Megis milyen dolog az, 
hogy meghal, mikor meg par szaz eve hatra lett volna. Nem jogos, hogy 
ido elott meghal. Itthon is megvalosithato, ha az eletfogítos elobb 
meghal, meg lett volna 10 eve, vigyuk be a felesege't, es ulje le o a 
tartozasat, mert vegulis mondhatjuk, hogy felelosseggel tartozik az 
ferje cselekedeteiert. 
En nem vallalhatok felelosseget azert, akinek odaadom az autot. 
Letezik olyan, hogy artatlansag velelme. Max elmondhatom neki, hogy 
hogyan kozlekedjen, stb, vagy nem adhatom oda neki az autot, mert 
hogy biztos gyorsan fog vele menni. Ilyen nincs. Illetve mindenkinek 
sajat dolga eldonteni, hogy odaadja-e vagy nem a kocsijat masoknak. 
De a csaladtagjaihoz senki sem ugy all szerintem, hogy na ez tuti 
gyorshajto, ennek nem adom oda. Az ember megbizik a 
csaladtagjaiban (jobb helyeken persze) es ilyen fel sem merul benne, 
mikor esetleg kolcsonadja az autojat mondjuk az asszonynak.

>Egyet viszont megertettem.... neked a gyorshajtas nem szabalysertes,
Gyorshajtas szerintem nem veszes. Foleg, mert nem szaguldozok 180-
200-zal allandoan. Csak 140-160-nal. (160 autopalya). Es ha teszem is, 
olyan autoval teszem, ami erre tokeletesen alkalmas, megfelelo 
muszaki allapotban van. De ezt mar par eve itt letargyaltuk. Szerintem 
sokkal nagyobb problema, hogy emberek elegge leromlott muszaki 
allapotban levo autokkal jarnak, nincs zoldkartya, se muszaki, se 
kotelezo, auto nincs atiratva, notoriusan vezetnek (pl autopalyan 
jobbrol elozes, leallosavon elozes) stb. Ezek szerintem sokkal 
veszelyesebbek, mint hogy valaki epp 10-20-30%-kal gyorsabban megy 
a megengedettnel, foleg autopalyan, ahol tobb szaz metert elore be 
lehet latni. En csak azt mondom, hogy nem ez a legfontosabb, csak ez 
a legkonnyebben penzre valthato, ezert ezt eroltetik. Meg mindent a 
gyorshajtasra fognak, hogy legyen tarsadalmi tamogatottsaguk is 
hozza. 
Engem rendor azert megbuntetett, mert reflektorral kozlekedtem a 
tetves falujaban. Pedig mar nem mentem gyorsan, mert allandoan 
figyelt a korzeti meghizott. Mert hogy ez kiemelt szabalysertes +1 pont 
+10,000 ft. Hulye ez. Azzal vedekeztem, hogy nincs rendes 
kozvilagitas, inkabb refivel megyek, de nem utok el kivilagitatlan 
biciklist. Erre azt valaszolta, hogy itt nincsenek kivilagitatlan biciklisek. 
En ebbol azt szurtem le, hogy inkabb gazoljak el biciklist, csak tartsan 
be a szabalyt. Ha nincs vilagitasa, ugyis o lesz a hunyo, csak a 
reflektort fel ne kapcsoljam. Ez a lenyeg. Tok hulye szabalyok vannak, 
szerintem van par, amit mindenki maganak egyedileg felulbiralhat. En 
pl. ha nem latok rendesen, akkor is felkapcsolom a refit. Mar ha nem jon 
senki szembe termeszetesen. 

>Nem-e? Ha hoznanak egy egyszeru torvenyt, hogy ilyen esetben az
>uzembentarto fizessen, nem az elsok kozott lennel, aki jogtiprasrol
>es rendorallamrol beszelne? Pedig meg igy is jol jarnank, hiszen a
>jogositvanyelvetel kikerulheto maradna....

Nem elsosorban fizetesrol van szo, hanem hogy elveszik a jogsidat. 
Most ha felesegedet lekaptak 20-as tablánál 31-gyel (mert ez szokott 
megtortenni) akkor mivel asszonyt megsem mered felnyomni a 
rendorsegen, vegyek el a te jogsidat 1 evre, mert te vagy a felelos? 
Nekem kosz de ez nem hianyzik. En inkabb azt mondom, talaljak meg 
es birsagoljak meg az elkovetot, ahogy akarjak, en nem kivanok ez 
ugyben (es teljesen erthetoen) nyilatkozni. 

Udv,
vd
+ - Re: sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

G.Laci,
>Ez is tipikus gyorshajto vedekezes... ;-)
>Varatlan esemeny, baleset bekovetkezhet. Barmilyen sebessegnel.
>De azert lassuk mar be, hogy a kovetkezmenyek nem ugyanolyanok.

Hat ez az! Ha gyosabban ment volna mindketszer, akkor az o"z utana 
ugrott volna ki az utra, nem elotte. Tehat ha gyorsan hajtunk, akkor az 
oz utanunk er csak az utra. Ha meg lassan akkor elottunk, de ugysem 
tudunk megallni, barmilyen lassan is megyunk, tehat mi a tanulsag? :-)))
Ez a tipikus gyorshajto vedekezes:-) 

Mellesleg utottunk mi mar el 40-nel is ozet, nem en vezettem, de en 
ultem anyosulesen, es figyeltem kegyetlenul, az meg egyszer csak fent 
lett a motorhazteton. 40-ne'l...

According to Einstein: You drive faster you live longer...

Udv,
vd
+ - Felreolvasas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>ki vezette. Szerintem ezt emlitettek itt. Erdekes, vannak itthon
>bizonyos korok, akik direkt felreolvasnak mindent, hogy utana
>belekothessenek.

Na de a kiindulo megjegyzest ertelmes ember nem is hangoztzatja, meg ha ugy
van sem. Plane nem itt.

Teeby
+ - Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gyula!

>Xenon: Valaki elmagyarazna nekem, ebben mi a jo? Egesz kerul majd
>fel millio Ft-ba, ha jol ertem. Auto elettartama alatt egyszer szinte
>biztos kell javitan par szazert. Szemben mondjuk hagyomanyos
>izzoval, amibol kellhet mondjuk 10 izzo egesz elete alatt (nekem
>oramuszeruen 100e km-nel egnek ki majdnem egyszerre), kerul 10 e
>Ft-ba. Mit ad a xenon ezert a rettento felarert? Tobb feny nem
>meggyozo, mert hagyomanyos izzobol is lehet nagyot csinalni (50-
>60W nem a technika csucsa). Iranyithatosag?

Gyula, mindenekelott meg kell erteni, hogy a technika fejlodik. A kozlekedes
mindig gyorsabb lesz. A kozuti kozlekedes pedig szinten fejlodik nem csak
technikajaban, hanem mereteiben is. Minden igenyt ki kell szolgalni. Az
emberiseg technikai fejlodeset a lustasag es a sok marhasag viszi elore egy
volt tanarom szerint.
Mert ha nem lennenk olyan lustak letekerni az ablakot, nem lenne elektromos
ablakemelo. Ha nem lenne olyan kenyes a hatso felunk nem kellene ulesfutes.
Es igy tovabb.
Viszont, ahhoz, hogy kenyelmesen is, biztonsagosan is, temposan is es minden
igeny kielegitve (magad es a kornyezeted szamara) kozlekedj, ezek kellenek.
Mindenki boldog lenne ejszaka az uton, ha a hagyomanyos wolframszalas izzok
a multe lennenek.
Intenzitasaban erosebb feny, ami sokkal kozelibb a nappalihoz, mint az izzos
forras adta feny. Innentol nem kell gongyolitenem a kozlekedesbiztonsagi
indokokat. A szemed, mivel a termeszetes fenyhez jobban kozelit, nem farad
ugy, mint az izzofenynel. Tovabba nem vakitja a szembejovoket a tompitottja.
Nem mindegy azert!

A gazdasagi oldalat ne firtassuk inkabb. Ugyanis:
- mire normal hasznalatban csereerett lesz, az ilyen autokat mar a 2. tulaj
hasznalja
- vagy a nagyon sokadik
- aki keri az tisztaban van a koltsegeivel
- senki sem akarja radkenyszeriteni, a szabad valasztas joga teged is illet,
nem kell megvenned.

Csak egy rossz pelda.
Amikor egy lakashirdetesben irjak, hogy osszkomfortos, senki sem
panaszkodik. Pedig ott is lehetne a kenyelmen sporolni es maris olcsobb
lenne. Erdekes modon ott senki nem gyanakszik rablasra.

Teeby

U.i.: Ha tisztaban vagy az ujautoarakkal, azert tulzas azt mondani, hogy ez
raadasul rettento felar.
+ - Oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Nagyobb oktanszam, kesobb gyujt, nagyobb hatasfok."

Persze azert ez is csak nagyvonalakban igaz.
Ha minden ilyen szilardan biztos lenne, nem dolgozna rajta sok sok mernok
hosszu evekig.

Teeby
+ - Retteges az utakon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> az egesszel egy honapja csak rettegest es gyuloletet okoztak, az
> ujsagok meg tele vannak, hogy meg ennyi halalos balesetet stb. Es

Nem emlekszem mar mikor, a multkoriban megkerdeztem a listat.
A kerdes lenyege az volt, ki fel a rendori ellenorzesektol. Itt rendes
becsuletes (vagy nagyon gatlastalan ;-) ) autosok vannak. Senki sem felt
toluk. A kijelentesedet, miszerint "egy honapja csak rettegest es gyuloletet
okoztak" ugy ertelmezem, sok embernek van felnivaloja. Ha lehet annyira
rettegjenek, hogy ki se mozduljanak. Nem szivesen vagyok olyanok kozott,
akiknek felnivalojuk van a torvenyektol.
Lehet, hogy en vagyok a hulye. Napi 8+ orat ulok autoban. Cegesben is
civilben is vegyesen. Meg sosem futottam bele az ugynevezett allami
rablasba, amirol sokan beszelnek. Pedig lakott teruleten kivul is, belul is
sokat vagyok. (azert nem allitom, hogy nincs ilyen)

Tehat tovabbra is ertetlenul allok az ilyen megnyilvanulasok elott.

Teeby
+ - Szinkronhiba? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az autos filmekrol jutott eszembe.
Ti lattatok mar ABS-es megallast, vagy ASR-es elindulast akciofilmben?
Mindig csak az a monoton ismetlodo 8 masodperces gumicsikorgas. Van egy
fekezesre, meg van egy indulasra.
Aztan feltunt mar, hogy gyakran jaro motornal beszelgetnek a kocsiban, mikor
megerkeznek. Kiszallnak mar nem jar a motor. Ugy is mondhatnam, erkezeskor
mindig csak kiszallasnal es kinti kameraallasnal allitjak le a motort.
Gyakran sipolnak a gumik a homokban is.
Atulnek egy masik kocsiba, es pont jo az ules, meg a tukor.

Biztos sokunknak van ilyen eszrevetele a tarsolyban.

Teeby
+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		__________ autopalya ___________
vd:
>Sajnos szerintem amig 2 sav van, addig ezt nem lehet kivitelezni. Van a
Pedig muszaly. :o) Nekik is haladniuk kell. Egy kicsit kell csak figyelni
rajuk es nel letolni. Gondolj bele, amikor o benez a tukorbe nem lat senkit,
azutan megjelenunk/sz es azalatt az ido alatt, amig o kimegy a masik savba
beerjuk. Ilyen van. Gondolom Te is jartal mar igy, amikor nem a Bomosben
ultel, hanem mondjuk egy kisbusszal mentel autopalyan.

>megelozom, a belso savban 81-gyel, nem megyek ki a kulsobe, mert mi 
>az az 500 meter? Ezeket egyszeruen letolnam valami hoekes dzsippel, 
Ebben tokeletesen igazad van, ezt en is nagyon utalom. Ha mar az ember
hajlando kivarni, esetenkent kisegiteni, hogy o elozzon, akkor ne menjen 
elottem meg 1 km-t 90-el, hogy meg azt a tavolban levo lassut is megelozze,
mert pont azt az elozekenyseget vesziti el ezzel, amit igy is kevesen
viseltetnek
iranta.

A kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ******************
* A.i.: Peace bye Gyimi *
 ******************
+ - Erdely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Talaltam egy erdekes és infoval teli linket az Erdelybe utazoknak:

http://www.erdelyiturizmus.hu/

A legerdekesebb az utinfo forum.

Udv, Istvan.

Fulop Istvan
http://www.palffy.hu/vajk  ICQ UIN: 33449010
+ - Aramerosseg/ Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Nem vagyok szakerto, csak alapismereteim vannak, azok is hezagosak,
>  de menet kozben a kocsiban 14,4 V van. 55W teljesitmenynel nalam
>  elmeletileg kb. 3,82 A jon ki. Vagy nem jol szamolok? Yff
---------
A 12voltos rendszeru autokban a feszultsegnek 13,8-14,2 Volt kozott kell 
lennie.
Az elektromos fogyasztoknak ugynevezett nevleges adatokat adnak meg, 
tehat a feszultseg es a teljesitmeny adatok nem a valosagosak. Mivel az 
55W nevleges ertek, ezert a nevleges feszultseggel kell osztani, igy 
4,58A jon ki. Persze ez is messze van a 10A-tol.
-----------

Xenon
Tegnapi arak Bardiauto-nal.
Tungsram "izzo"   projektoros fenyszoroba:  32375-36538 Ft/db
                    nem projektoros fenyszoroba:  32575-38425 Ft/db
------------

> > Xenon: Valaki elmagyarazna nekem, ebben mi a jo?

>  Parasztvakitas :-) A szembe jovo parasztokat jobban vakitja...
>  Statusszimbolum... Meg talan egy kicsit jobban vilagit... Fogash
-------------
Igen. egy kicsit SOKKAL jobban vilagit!!! A vakitas azonban valos 
problema, ezert  kotelezo automatikus szintszabajozoval kesziteni az 
ilyen fenyszorokat. (kiveve magyarorszagot, nalunk lehet vele vakitani )
---
>  Nem ke'ne neked diesel autot venned... Foleg nem I-es Golfot, vagy
>  hasonlo arfekvesut. Amugy az I-ben 1.6 szivodiesel, a II-ben meg 1.8
>  szivo, a GTD-ben 1.8 turbodiesel van. Nem ugyanaz a kategoria, mint a
>  mostani JTD, CDI, HDI, TDI stb. motorok. Egy ilyen o"skereplo" csak
>  annyit tud, hogy kevesebbet eszik, mint egy benzines. En a te
>  helyedben Citroen BX dieselt keresnek, esetleg Peugeot 306ost, vagy
>  Mercedes W123/220D-t, de semmikepp nem nemet(Golf, Kadett, Escort) es
>  nem olasz (Fiat Ritmo 1.7D) jarganyt.
>Fogash
--------------
Szerintem nyugodtan vegyen dieselt, ha sporolni akar es el tudja nezni a 
"hatranyait".
Az I-es Golf 1,5 szivo, a sorozat vegen 1,6 szivo es turbo motorral keszult!
( ezek mar minden bizonnyal lefutott allapotuak) :-(
A II-es Golf 1,6 szivo es turbo motorral keszult. A VW nem gyartott 
1,8-as diesel motort!!!!
88-90 kornyeki evjaratut max. 200000km-t futottat erdemes megvenni. A 
szivomotor 4,5-5,5liter kornyeken fogyaszt. :-) A turbosok tobbet 
fogyasztanak es rovidebb az elettartamuk.
En semmikeppen sem ajanlanek oreg Citroent, vagy Peugeot olyannak aki 
sporolni szeretne!!!!!!! :-(
W 123/220D Valoszinuleg a biztositokat sem szeretne tamogatni az erdeklodo!

Udv,   Triznyak
+ - biciklivel jarni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary]) irta:

> Szoval az egy szep, romantikus leanyalom, 
> hogy ha lenne bicikliut, akkor mindig 20 fok lenne,
> szelcsend es napsutes, hogy a reggel mosolyogva 
> elfogyasztott KV utan csak be kelljen gurulni a 
> munkahelyre, a ruhatarban leadni a rollert es
> vigyorogni, mint a vadalma, mert az axe hatas 
> miatt nem izzad a honunk alja... EEEEEBREEEESZTOOOO!!!!

Ebren vagyok :-)

Egy kulturalt munkahelyhez zuhanyzo is tartozik. Zuhanyzas + 5 perc.

raki
+ - ejszakai vezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tippekre lenne szuksegem, hogy mivel probalkozzam ejszakai vezeteskor az
elalvas ellen, mert kozeledik a nyaralas es valoszinuleg ejszaka is kell
valamennyit vezetni. Tettem mar meg hosszabb tavot ejszaka autoval ( pl.
Helsinki --> Budapest alatt ), de hatha valaki tud valami ujat mondani.

En eddig azzal probalkoztam, hogy igyekeztem az ut monotonitasat
megszuntetni valami valtozatossaggal. Tehat pl. radiot hallgatok egy ideig,
majd kikapcsolom. Ablakot lehuzom egy ideig, majd felhuzom, ulest
valtoztatgatom stb.... Ha lehet beszelgetek. Persze, ha almosnak erzem
magam, akkor megallok, tornazom, futok, eddig alvasra meg nem volt szukseg.
kopp, kopp, kopp.

A fentieken kivul probaltam meg koffein tablettat ( gyogyszertarban lehet
kapni ) de nagyon nem jott be. Baromi hanyingerem lett tole ( egyebkent soha
nem kavezom ) es nem tapasztaltam, hogy a koffein valamit is segitene.
Probaltam meg red bullt, egy Pecs --> Budapest elott benyomtam harmat is, de
nem segitett semmit az se ( ez utobbin foleg csodalkoztam, mar csak azert
is, mert nem vagyok rendszeres red bull fogyaszto.

Tehat a felsoroltakon kivul keresek valami jobb modszert, hogy hogy lehet
ebren maradni, ha kell.

raki
+ - iq (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Amugy nem kerul annyiba, mert mindig lehet szerezni 50-70 ezer korul
>komplett, uj vagy hasznalt xenon szettet, amit ugyan nem tudom
>honnan szereznek, de valamelyik csucskategorias auto gyari xenon
>lampaja.
Enyembe 55k volt a komplett vadiuj szet (hasznalt olyan 35k korul) Hm, hol
is van nalunk Audi gyar?
Bebuheralasarol kepes beszamolo itt:
http://condrix.freeweb.hu
(Azota volt egy muszaki vizsga, nem kotottek bele.)

Azt is olvastam valahol hogy a fejlesztes alatt allo uj HID-ek mar 5
kulonbozo megvilagitasi 'konfiguraciot' tudnak, amelyek kozott a szamitogep
automatikusan valtogat a korulmenyektol fuggoen. Mintha ebben az otben benne
lenne a kanyarbevilagitas is.

Hunter kollega vette a batorsagot es szamolt:
>Joe bacsi, gond van a szamokkal! ...vagy valamit nagyon nem ertek.

>>kikapcsol. Innentol kezdve az inverter a folyamatos uzemi feszultseget
>>allitja elo, ami kb. 85V.
>[...]
>>a HID fenye (HID=5200Lumen, Halogen=1600Lumen) es mindezt 35W-tal allitja
>>elo (mas forras szerint 45W).
>>- kisebb aramerosseg: egy 55W-os halogen kb. 10A-ral uzemel, mig egy
>>HID-nek eleg 6A (mas forras szerint 3A).
>
>6A * 85V = 510W
>A masik forras szerint: 3A * 85V = 255W
>Nem lehet, hogy 600 es 300 mA-rol van szo?

Haljon meg a lovam ha tudom... Az biztos, hogy az akksirol 12V-ot sziv,
aztan valtoarramma alakitja(????) Olyat is hallottam, hogy 400 kisules van
masodpercenkent (ez most akkor 400Hz vagy 200Hz?) tehat nem folyamatos az
ivfeny, csak annak latszik...

>
>Egyebkent az 55W-os halogenre se nagyon jon ki a 10A, ha 12V-rol muxik...
>-- 
>Udv,
>           Hunter       http://vnet.hu/huntah/       -[HE 1.15beta10;]-

Szoval jol latszik, hogy kavarodas van... Jol oda kellene ezt nyomni a
cikkeket irok orra ala (nem egy dolgot muszaki ujsagokbol vakarasztam ossze)
Nem hiszem el hogy nincs valami normalis irodalom errol, ha valaki
megtalalja jovok neki egy ingyen sorrel fott kolbasszalmustarral kenyerrel
meg  - azt hiszem - csokival is.
(Elotte lehet hogy kell egy kis vert adni :))))

>>Xenon: Valaki elmagyarazna nekem, ebben mi a jo?
>Parasztvakitas :-) A szembe jovo parasztokat jobban vakitja...
>Statusszimbolum... Meg talan egy kicsit jobban vilagit...

Fogash, errol az a dal jut eszembe, hogy "Ha-ha, said the clown" (Jovanna,
lattam a smiley-t ;-))
Eleg ha annyit mondok: a tompitott xenonnal messzebrol vilagitanak, mit
vilagitanak: ragyognak a fenyvisszaveros cuccok, ugy mint utburkolaton
prizmak, felfestes, kozuti tablak, rendor mellenye miegymas. Ha zongorazni
tudnam a kulonbseget...
---------
>En a te helyedben Citroen BX dieselt keresnek, esetleg
>Peugeot 306ost, vagy Mercedes W123/220D-t, de semmikepp
>nem nemet(Golf, Kadett, Escort) es nem olasz (Fiat Ritmo 1.7D) jarganyt

Jol beszel.... Annyit meg a sorhoz, hogy a (regi) Peugeot 406-ban is a BX
motor van. Vagy a BX-ben van PUG motor. Egyfene: PSA dizel es kesz.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - buszsav + etc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>buszsavot  meg  is  erdemelted. szerinted viccbol van az odateve? nem,
>azert,  hogy a busz normalisan tudjon kozlekedni es a sok tusko ne ott
>hajtson!
Tevedsz, nem ezert erdemli meg, hanem mert szet reklamoztak a
kamerakat, es megis ott ment.

>rettegjel  a  tetteid kovetkezmenyetol. megszeged a szabalyokat es meg
>csodalkozol???
Ez az legyel birka. Ha holnap torvenyt hoznak, hogy Te csak gyalog
mehetsz, akkor orulj neki. Egyebkent ha mindenkit elkapnanak, aki
valamit elkovetett, akkor kb. 0 ember lenne szabad labon.

Nem vagy Te egy kicsit szem ellenzos, es agressziv? Esetleg szabalysertesi
eloado? Gondolom Te lehetsz az , aki a belso savban 50 -nel megy, mert
annyi a szabalyos. Ha En azt mondom neked: Tunj el, vagy meghalsz, akkor
Te szo szerint veszed? Mar irtam multkor, hogy ha valaminek ket jelentese
lehet, akkor ne a rosszabbra gondolj. Nekem sem esne jol ennyi buntetes, es
ha valamit mondanom kellene ra, akkor kb. hasonlot gondolnek. De attol
meg nem akarnek megolni minden rendort. A kedvedert ide irom inkabb:
kepletesen ertettem.
+ - Re: biciklis (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1882-ban irta :
>Nos…nem tudom te hol elsz. Itthon? Feltunhetett mar talan, hogy itt 
>senki nem fizet adot.

Ennel nagyobb hulyeseget reg hallottam. Szoktal gondolkozni? Nem
hiszem. Csak hallgasd meg az APEH jelenteseit, mennyi adot fizet az
orszag.

                 Solya
+ - M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>hallottatok, hogy jovore matricas lesz az M5? Jesssssssszzz :)))
Most mondta a foember a radioban, hogy meg iden.
--
Meszaros Geza
+ - Re: sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez  vicces!  Lelki  szemeim  elott  megjelenik  a kep, ahogy a
>bringasok  ugralnak  ki a bringaikkal egyutt a bokorbol, arokbol,
>fak kozul stb...
Nem  rohogtem,  amikor  a  roma  csavo az 5 eves purdeval a vazon
atrepult  elottem az uton. A lejtos kukoricatablabol be az akacos
erdobe.  Ut,  osveny sehol. Gumi nyema, csak ugy a vas abroncson.
Pedal nyema, csak a kopasz tengely. Laba a vazon.
Ha  indulas  elott kettovel kevesebbet huzok a fogkefemmel, akkor
pont csattantunk volna.

>Azert a vad meg a bringas nem kicsit nem ugyanaz...
Jelen esetben meg rosszabb, mert az oz rokonai nem ontotak volna
ki a belemet, ha elgazolom.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Rendorallam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

vd:
> Nemetorszagban 1x eljatszhatod, utana vezethetsz utnyilvantartast.
> Mert ez belefer, de az auto tulajat nem tudjak ott sem megbuntetni,

Olvasd vegig amiket irtam, es rajossz, hogy nekem tokmindegy milyen
modon tudnak megoldani... ez egy pelda volt...
De ha azt bevezetnek nalunk, akkor szerinted hany ember jartatna a
szajat, hogy alapveto emberi jogaiban sertik meg,
ellehetetlenitik...meg mittudomen mit lehetne kitalalni....

> Erdekes, vannak itthon bizonyos korok, akik direkt felreolvasnak mindent

Azoknak a koroknek en nem kivanok a reszese lenni....

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Oktanszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>Nagyobb oktanszam, kesobb gyujt, nagyobb hatasfok.
> Nagyobb oktanszam KORABBAN gyujt. Nagyobb oktanszamhoz nagyobb elogyujtast
> lehet allitani!

Hmmmm... ezt tobben allitjatok, akkor igaz lehet... :-)
Csak akkor nem ertem..... en egyszeru villanyos ember vagyok... :-)
De ha most fizikara tamaszkodo magyarazatot kernek, akkor
meglincseltek.... :-)

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - watt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem vagyok szakerto, csak alapismereteim vannak, azok is hezagosak, de
>menet kozben a kocsiban 14,4 V van. 55W teljesitmenynel nalam
>elmeletileg kb. 3,82 A jon ki. Vagy nem jol szamolok?

Nalad a jobb oldali nem mukodik!? Vagy talan a bal? :-)
+ - neni on the road (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Majd egy adott ponton már csak 40-el megy a középső sáv, nagy
> nehezen, amikor külső sáv már elfogyott, a belső sáv felszabadult
> gyorsan előzünk akárcsak az előttünk lévő, az első autó előtt semmi,
> egy néni totyog tovább 40-el, látszólag ok nélkül ... Pedig már
> mindenki villogott rá ezerrel aki mögé került, ő meg egy idő után
> lehúzott a leállósávra és ott ment tovább ...
> Kritikán aluli, ha baja van miért nem áll meg a leállósávon?

elnezest a kisse egyszeru megfogalmazasert: azert, mert huje! az ilyen
sose fogja felfogni, hogy mi a problema es hogy mit is csinal
valojaban, csak nez ki maga ele, mint a lovacskak a szemellenzok
kozul. hasonlo szitu soxor elofordul fehervar es varpalota kozott:
tata/mama 50-60-al szepen, nyugodtan a fouton. es csak neznek ki a
fejukbol, markoljak a kormanyt, jo szorosan, merev, eloredontott
felsotest, neha riadt oldalpillantasok.
remelem en nem ilyen leszek (ha megelem:)

udv
+ - gaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>tartaly  nem nagyon szokott megserulni, mivel nem epp a kocsi seggeben
>van,  hanem annal joval elorebb, altalaban hatso ules mogott. nem ugy,
>mint a benzintank legtobb esetben.

A mai autoknal a benzintank a legtobb esetben a hatso ulessor alatt
helyezkedik el, tehat joval biztonsagosabb helyen, mint a gaztartaly,
ami a csomagtartoban.

Udv,

Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - ellopott Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok
Ma reggekre a hazunk elol elloptak az ICZ-459 rendszamu feher Opel 
Astra 1.7D tipusu automat. Az auto negyajtos, vonohorog van rajta, 
semmi extra. Ha valaki meglatja, vagy tud rola csorogjon ram a 06-20-
3370209-es telefonon. Ha van ra lehetoseg visszavasarolnam.
Ha nincs ralehetoseg, az ebbol szerzett penzt a tolvaj koltse annak a 
temetesere, akit legjobban szeret! NINCS smile.
Peter
+ - megkerult auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ma reggel nem talaltam az automat a parkoloban, irany a rendorseg, 
feljelentes. Sok biztatast nem kaptam, azt mar szetbontottak, kulfoldon 
van..... stb. Delelott ismerosoket hivtam, hatha tudnak segiteni. 
Lassatok csodat, meglett az auto, visszavasarolhattam. Este ismet 
rendorseg, bejelenteni a visszavasarlast es forgalmit visszaszerezni. 
Most orzott parkoloban varja a javitast. Nap kozben sokat 
gondolkodtam, mit es hogyan csinalnek azzal, akinek koszonhetem a 
mai napot. A szerzett jovedelmenek elkolteserol nem valtozott a 
velemenyem. Vigyazzatok magatokra   .... és az autotokra is.
Peter ujra negy kereken
+ - Re: szofveres teljesitmenyallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Akos irta:
 >Fentiekbol kovetkezik, hogy az eloallitasi koltsege a ket keszuleknek csak
 >es kizarolag ugyanannyi lehet, hiszen ugyanaz. Egyaltalan nem lennek
 >meglepve, ha ez az elv az autokhoz is begyuruzne (illetve mar be lenne
 >gyuruzve). Elkepzelem pl. a VW-t, hogy csinal egyetlen fajta 
TDI-motort, es
 >szoftveresen beallitja a teljesitmenyt.
Szemelyautonal meg nem hallottam, hogy csak szofvresen allithato lenne, 
de pl. a Detroit Diesel motoroknal mar mukodik. Ha nem csal a memoriam, 
az EDC-s motorjaiknal 100-150 LE kulonbseget szoftveresen tudnak es 
szoktak allitani.

    Udv!

-- 
HAÁSZ Attila
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1882 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>=================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Fw: fekek, reality, SW/HW, dieselauto, bicikliut, radio ( 96  
>sor )
>Idopont: Thu Jul 10 18:03:34 CEST 2003 AUTO #1882
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
>> Xenon: Valaki elmagyarazna nekem, ebben mi a jo?
> Parasztvakitas :-) A szembe jovo parasztokat jobban vakitja...
> Statusszimbolum... Meg talan egy kicsit jobban vilagit...

Az emlitett Omegaban sokkal jobb fenyt ad, mint a korabbi modellek 
(persze meg nem vetitolencses) fenyszoroi. Ha felarat nem kell erte 
fizetni (pl. hasznaltan veszel autot), nagyon megeri. Opciokent biztos 
nem fizetnek erte 300.000 jo magyar forintot.


>> Elkepzelem pl. a VW-t, hogy csinal egyetlen fajta TDI-motort, es
>> szoftveresen beallitja a teljesitmenyt.
> A TDi-nel a hardware is kulonbozo, de az 1.8T-20V benzines motor 
> jobbara csak software-tol fuggoen 150-180-225LE. A nagyban 
> asszem vezermutengely is mas, de ez kisebb kulonbseg, mint ami 
> van Passatba es a TT-be keszulo 1.8T motor kozott.

A 2.0 TDI adatai: 110 Le, 140 Le es 180 Le. A beepulo hardver-elemek 
minimalisan, de elternek. Igy a gyarto ugyanolyan aron tudja 
beszerezni pl. tolunk is az alkatreszeket, de az utolagos atepites 
anyagilag biztosan nem eri meg.

>> En pl Budapesten 5 km-re lakom a munkahelyemtol es
>> ha a Budaorsi uton lehetne levegot venni egy
>> hetkoznapi napon es esetleg meg kerekparut is lenne mellette,
>> biz' isten majustol szeptember vegeig bicajjal jarnek.
> c.c.c... Gyorben lakom, 17-tol 25 eves koromig CSAK bicajjal 
> kozlekedtem (nem is volt autonk). Foiskolas voltam, aztan egyszeru 
> mernok, aki jarhat farmerban, poloban. Igazan remek volt aprilisban 
>  azva beerni, egesz nap vizes farmerben ulni, juliusban 
> leizzadva hazaerni, raadasul folyamatosan szlalomozni a teged 
> elkerulo kamionok, katyuk es az eled nyitott ajtok kozott. Arrol nem 
> beszelve, hogy a cuccaim miatt a hatizsak raizzadt a hatamra, es egy 
> bevasarlast elore meg kellett tervezni-szervezni, aztan cipekedni.
> Most nyakkendos allasom van, oltonyben nem nagyon bicajozhatok. 
> Az agglomeraciobol (mondjuk Bp 30kmes korzetebol) kb felmillio 
> ember jar Pestre dolgozni. Nincs P+R parkolo, nincs  

Egyetertek, ha valahogy meg kell jelenj, sajnos a sportolast a 
hetvegere kell tartogatnod. De... most akkor hol is lax ? :-)

> tomegkozlekedes. Ausztriaban minden falusi allomas mellett 30-50 
> szgk all nap kozben, mert a gazdik csak a legkozelebbi allomasig 
> mennek autoval, aztan betomegkozlekednek Becs
> belvarosaba. 

Erre azert merget ne vegyel ! Harom evet dolgoztam Becsben (asszem 
az is Ausztria), minden reggel ugy nez ki, hogy a szerencsesebbek 
koccanastol koccanasig parkolnak a jardakon (!), a kevesbe egyenlok 
meg szitkozodnak az autojukban ulve, mert nicsen tobb hely a 
parkolohazakban sem (pedig azok veszettul dragak). Budapest 
egyenlore azert meg sehol nincs hozzajuk kepest (a helyzet sokat fog 
meg rosszabbodni). A tomegkozlekedes a vilag minden reszen 
kenyelmetlen, a csucsidokre nem tervezheto kapacitasu, es 
borzasztoan rafizeteses.

> A BeNeLux allamokban a bicikliutak mellett olyan vonatkozlekedes 
> van, hogy barmikor talalsz vonatot fel oran belul barmelyik
> iranyba.

Igy igaz. Ettol meg ne akarjal mintakat vinni egy megbeszelesre, ha 
nagyobbak mint egy aktataska, keszulj fel embertelen tomegre, a 
nemkivant kenyszeres tarsalgok kozelsegere...

> A belvarosi tomegkozlekedes mintapeldaja London, megis fiskalis
> eszkozokkel kellett kitiltani az autokat a Citybol. 

A londoni metrorol: teljesseggel tervezhetetlen, mikor er be a kocsi, a 
tomeg szabalyosan lenyomja egymast a peronrol, a zsufoltsag 
elviselhetetlen. Budapesten legalabb az ki van irva, mikor jon a 
kovetkezo kocsi (hellyel-kozzel ezt pontosan tartjak is). Az angollal 
kuszkodo, alulfizetett bevandorlo londoni "tube"-alkalmazottak 
hangosbemondon (!) kozlik, kb. mikorra er oda a kovetkezo kocsi, de 
ettol fuggetlen a valos idopont. 

> Szoval az egy szep, romantikus leanyalom, hogy ha lenne bicikliut, 
> akkor mindig 20 fok lenne, szelcsend es napsutes, hogy a reggel 
> mosolyogva elfogyasztott KV utan csak be kelljen gurulni a 
> munkahelyre, a ruhatarban leadni a rollert es vigyorogni, mint a 
> vadalma, mert az axe hatas miatt nem izzad a honunk
> alja... EEEEEBREEEESZTOOOO!!!!!!!!!!!

A helyzetet nagyban javitana az, ha a nagyvarosok nem kozpontosan, 
hanem de-centralizaltan fejlodnenek. Pl. annak orulok, hogy Bp-en 
vegre az irodahazak, munkahelyek sot a bevasarlohelyek is lassan 
kitelepulnek a Vaci ut, Alkotas utca, M0 stb korgyuru kornyekere. Nem 
kell bezsufolni mindenkit egy helyre - igy persze az autok szerepe azert 
jelentosen (meg inkabb) felertekelodik...
+ - Mit ad a xenon? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Gyula kerdezte:
: Mit ad a xenon ezert a rettento felarert? Tobb feny nem meggyozo, mert

De roppant meggyozo. A ceges xenonos autot ejszaka hazavezetve a ceghez,
majd ott atszallva a Corsamba hazamenet ketszer is be akartam kapcsolni a
tompitottat, mert azt hittem, hogy nincsen bekapcsolva, ill. orszaguton a
bekapcsolt tavolsagi fenyszoro mellett ismet be akartam kapcsolni. Hidd
el, a xenon mellett a H4 olyan, mintha zseblampa lenne a kocsi elejen. Ez
a kulonbseg szubjektive kb. ugyanolyan, mint a nem halogen izzok utan a
halogen izzok bevezetese.

Az egy dolog, hogy a xenon is tonkremegy valamikor, de ne az atlag magyar
fizetesbol indulj ki, hanem az atlag nemetbol, mivel az uj ketyereket a
tokeeros piacokon vezetik be. Ergo 3-4 evente uj autot vesznek, ennyit meg
lazan kibir a xenon (plane, hogy itt nem kotelezo nappal a tompitott).

: hagyomanyos izzobol is lehet nagyot csinalni (50-60W nem a technika
csucsa).

Igaz, de nem mindegy, hogy 5% hatasfokkal vagy 15% hatasfokkal muveled
mindezt. Lasd kabel keresztmetszete es a foncsor hoterhelese es ebbol
eredendoen a fizikai merete temakoroket. Tovabba hozzajon, hogy a feny
xenon ivfeny eseteben nagyobb "optikai keresztmetszetben" keletkezik,
tehat egyszerubb kivetiteni az uttestre a kivant alakzatot.

Amit nem tudok pontosan, hogy a tompitott fenyszoronal a keletkezo feny
hany %-a kerul az uttestre. Hagyomanyos izzonal egy lappal ugyebar le van
takarva az izzoszal, tehat a fenynek a fele ki sem jut a fenyszorobol
(mondjuk a lap tukroz valamennyit, tehat a felallas nem ilyen rossz).
Xenonnal lehet, hogy tobb "jon ki", de ezt nem tudom biztosra, mintha
olvastam volna egyszer valami ilyesmit.


Udv,
marky
+ - kerekparosok, tablazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

: Ez vicces! Lelki szemeim elott megjelenik a kep, ahogy a bringasok
: ugralnak ki a bringaikkal egyutt a bokorbol, arokbol, fak kozul stb...

Hat nem tudom. Par honapja az orszagutmenti gabonatablabol szep komotosan
kisetalt egy szarvas az utra, korbenezett, majd komotosan visszavonult
(szerencsere az ut masik oldalan).

: Azert a vad meg a bringas nem kicsit nem ugyanaz...

Kicsit ugyanaz, mert mind a ketto kivilagitatlan, es a reszeg biciklis is
akkor esik eled, amikor a vad eledugrik. Ugy 4 eve este mentem
Cottbus->Bp. utvonalon, a nemet-cseh hatar elotti erdoben jobbrol jottek
az ozek (kb. 23 ora volt). Fek, korbenezek, hogy mi van. Par allat
athuzott az uton, az utolso viszont a jobboldalon maradt. Igy megindultam
kb. 5 km/h-val. Erre a hulye oz nem belerohant a jobb elso oldallemezbe?
Persze megtorpant, de igy is nekicsuszott kicsit a kocsinak, aztan ugy
gondolta, hogy erre az ejszakara elege van az autosokbol es visszavonult
az erdobe, ahonnan jott. Szinten ejszaka, ko:d, kb. 40 m latotavolsag.
Megyek a faluban talan 30-cal, elottem 200 m-rel valami sargan megcsillan.
Ovatosan megkozelitem, piros macskaszem imbolyog az ut teljes
szelessegeben. Kivilagitatlan holtreszeg kerekparos volt. Amiert
eszrevettem, az az itt kotelezo sarga macskaszem a kullokon (mellekutrol
kanyarodott). Amikor rajott, hogy kocsi van mogotte, megprobalta a
szinuszt az ut felere csokkenteni. Nagyon ovatosan elmentem mellette ugy,
hogy akkor eloztem, amikor eppen jobbra fordult a palyagorbeje. O meg ugy
gondolta, hogy biztos, ami biztos, es egyenesen beleborult az arokba.

###

: Hat az valoban nem lathato tulzottan jol, hogy Tihany es Balatonfured,
: de a nyil azert latszik, meg a bicikliutat jelzo tabla is [felette,
: zold].

En ezeket hirdetotablanak neztem, mivel villanyoszlopon vannak. Mellesleg
a kerekparut tabla nem egy kek kor alaku tabla, benne feher kerekparral?

###

: (3) Tilos

: b) egymásnak ellentmondó közúti jelzések (közúti jelzőtábla és
: jelzőtábla, jelzőtábla és útburkolati jel, fényjelzőkészülék és
: jelzőtábla vagy útburkolati jel és forgalomirányító fényjelzőkészülék
: fényjelzése) együttes alkalmazása.

Ez mind szep, de ha valahol utat javitanak, akkor az epitkezesnel kirakjak
az elozni tilos tablat, viszont a terelovonalat megsem festik at
zarovonalra.

###

Kerekparut epitese benzinadobol: nem ertem a problemat. Ha az autosok
penzebol (de demagog szoveg, de mindegy) megepul mindenhol a kerekparut,
akkor az az autosoknak is jo, mert elkerulnek egy csomo
konfliktushelyzetet. Ennyit meg meger, nem? Ha meg mondjuk az
alkotmanybirosag kihozza, hogy x tipusu adobol nem lehet valamit
finanszirozni, akkor megemelik az y tipusu adot, mert valahonnan elo kell
teremteni a penzt. Vegeredmenyben az emberek penztarcajanak tokmindegy,
hogy melyik, az altala befizetett adofajtabol finanszirozzak.


Udv,
marky
+ - > c.c.c.... A legEROSEBB es egyben a LEGVEZETHETETLENEB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

voltak.
Attol hogy kib..  nehez vezetni oket meg lehetett veluk jol menni. Lasd 
Dodge viper. Aki nem ismeri az lehet akarmilyen rutinos csak porog vele. 
De aki kiismeri az siman megy vele keresztbe a kanyarban.
>4-500LE, 4-500Nm, 4x dobfek, 2-3 fokozatu automata valto, elol-hatul
>laprugok szinte nulla lengescsillapitoval, merev tengely hatul, merev
>tengely elol. Ez a futomukonstrukcio Magyarorszagon az IFA-ban 
>lathato...
Kar hogy a motorkonstrukcio nincs meg hozza :))))

>A Charger pl 450LE-sen sem tud utcai gumikkal (=nem slick) 6 
>masodpercnel
>hamarabb 0-100 gyorsulni, 100rol a fektavja jo, ha 50m alatt van. Az
>ugyanennyi idos P911 5sec-en belul van 100on es 37meteren all meg...
Talan nem a vilag legjobb feku autojaval kene osszevetni :)


>cowboy agyonlovi. Miert is? 50USD... Eljen az autos uldozes!!!
Nem az 50USD miatt hanem mert nem allt meg a rendornek. Ez van. Az 
USAban ha betorsz valahova akkor a tulaj nyugodt szivvel lelohet. Mi a 
rakert mentel be. Nalunk meg a betoro ur kap egy kis ejnye bejnyet 
oszt holnaputan meg elviszi a maradek cuccot ami "ottfelejtett".
Szerintem egyik sem az igazi....

Udv 

Cooper

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS