Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 822
Copyright (C) HIX
2000-07-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: BMW problema (mind)  33 sor     (cikkei)
2 Re: traffipax (mind)  13 sor     (cikkei)
3 Olajcsere (mind)  20 sor     (cikkei)
4 BMW gyujtas (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Autokarpitos (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Re: trafipax kerdes (#819) (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #821 (mind)  30 sor     (cikkei)
8 Re: Zoldkartya (mind)  12 sor     (cikkei)
9 Re: Re. Automadell lelohely. (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re. Abnormal tempo (mind)  37 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #819 (mind)  15 sor     (cikkei)
12 Szex az autoban (ollozas a friss AutoPiacbol) (mind)  29 sor     (cikkei)
13 Hasznalt auto (mind)  10 sor     (cikkei)
14 felsovezeto (mind)  11 sor     (cikkei)
15 Re. BMW problema (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Miniszteri autok (mind)  34 sor     (cikkei)
17 Re: Fektav (mind)  42 sor     (cikkei)
18 Re: Fektav (mind)  130 sor     (cikkei)
19 Re: Fektav (mind)  59 sor     (cikkei)
20 levego (mind)  43 sor     (cikkei)
21 RDS (mind)  10 sor     (cikkei)
22 Vegsebesseg (mind)  10 sor     (cikkei)
23 politikusok autoi (mind)  7 sor     (cikkei)
24 Uno, Punto, M5 (mind)  25 sor     (cikkei)
25 Re: Autoazonositas (mind)  12 sor     (cikkei)
26 egy eszement a korengetegbol (mind)  38 sor     (cikkei)
27 A AUTO 0819-ban irta Gandalf (Dublin) (mind)  30 sor     (cikkei)
28 4 utemu WARTBURG (mind)  32 sor     (cikkei)
29 Samara hatso vilagitas (mind)  16 sor     (cikkei)
30 Fogyasztas (mind)  25 sor     (cikkei)
31 Magyar rendorok rulez (mind)  21 sor     (cikkei)
32 AC hajtas??? (mind)  24 sor     (cikkei)
33 Re: GR-be keszuloknek! HIX UTAZAS-rol atmasolva (mind)  12 sor     (cikkei)
34 GR-be keszuloknek (mind)  32 sor     (cikkei)
35 Kirandulastipp (mind)  32 sor     (cikkei)
36 Reflektor es a tobbi (mind)  67 sor     (cikkei)
37 Re: Punto es ami mogotte van (mind)  21 sor     (cikkei)
38 ReReRe: bontok arzenalja... (mind)  37 sor     (cikkei)
39 Gepkonyv (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Re: BMW problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En kiprobaznam hagyomanyos gyertyakkal, hatha a boscht nem szereti a gep.

SZaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
> Sziasztok!
>
> Lenne egy kerdesem, melyre nem tudjuk a valaszt mar tobb embert
> megkerdezve sem!
> Van egy baratomnak egy 1983-as capa BMW 323i-je.
> Eddig szepen ment, semmi baja nem volt vele, most pedig egyik percrol
> a masikra elszallt. Vagyis erthetetlen dolgokat muvel!
> A lenyeg: vadiuj megfelelo Bosch gyertyakkal megy kb. 150 km-ert,
> aztan zarlatossa teszi a gyertyakat. Namarmost atneztek Bosch
> muhelyben, azt mondtak, hogy a vezerles es a gyujtas megfelelol,
> nagyfesz athuzas nincs, tehat logikusan jonak kellene lennie! De
> megsem! :(
> Aztan autoszerelo is megnezte, gyuruk, szimmeringek, vezerles minden
> OK.
> Viszont ha tonkrevagta a gyertyat es beleraktunk uj gyertyakat 150
> km-t ismet ugy megy mint a kisangyal!
> Jart mar hasonlokepp mas is ????
> Mert kicsit ertetlenul allunk a problema elott!
> HA valakinek van valami jo otlete, akkor nagyon megkoszonnenk, de ne
> az legyen mar, hogy vigye el markaszervizbe, bar a leglogikusabb az
> lenne!
>
> Udv
>
> Warp
>
>
+ - Re: traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lantos Tibor > az alábbiakat írta a következő
hírüzenetben: ...
> Hali,
>
> > Kulonben ujabban (nem is olyan ujabban) nemigen szoktak hatulrol
fenykepezni,
> > mivel igy nem tudjak bizonyitani, ki volt a safjor.

Hali! Ma mar nem kell sofort is bizonyitani, ha nem talaljak meg a sofort
akkor a kocsi forgalmijat bevonjak fel evre.
Ennyi.

SzaboZE
+ - Olajcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Erdekesseg:
bejott hozzank (Baumgartner) egy Twingo (C motoros), amin
45 000 km ota nem volt olajcsere. Nem vagyok egy
autoszerelo, de hat erdekesen nezett ki az olajtekno... Olyan
volt az olaj, mint a gyumolcs-zsele. A muanyag olajnivo palca
NEM MENT BELE felulrol az olajba, hanem elcsuszott a tetejen!

Eredmeny: valszeg motorcsere.

Es miutan elkezdene huhogni 1-2 fafeju, hogy "persze,
markaszerviz, csak motort tud cserelni", elmondanam, hogy
allapotat tekintve a motor kabe 10 000 km-t ment gyakorlatilag
ZERO kenessel, a besules hataran, gorbult hajtokar, torott
dugattyugyuru, tonkrement olajszivattyu, szetkopott
szelepbutykok (a motor fele folott nem volt olaj honapok ota...)
DE MUKODOTT IGY IS! :-)))

udv, deejaytiszy
+ - BMW gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado:  [Hungary]
> Temakor: BMW problema ( 25 sor )

> Eddig szepen ment, semmi baja nem volt vele, most pedig egyik percrol
> a masikra elszallt. Vagyis erthetetlen dolgokat muvel!
> A lenyeg: vadiuj megfelelo Bosch gyertyakkal megy kb. 150 km-ert,
> aztan zarlatossa teszi a gyertyakat. Namarmost atneztek Bosch
> muhelyben, azt mondtak, hogy a vezerles es a gyujtas megfelelol,

2 otletem lenne, szerintem lehet a gyujtotrafo primer tekercse
menetzarlatos -> nagyobb gyujtofesz -> gyertya meghal. probalj szerezni
egy szervizkonyvet, vagy szakit/markaszervizt megkerdezni, hogy mennyi
hivatalosan a gyujtotrafo tekercseinek ellenallasa.
esetleg lehet olyan megoldas meg a gyujtaselektronikaban, hogy normal
uzemben egy soros ellenallason keresztul (vagy elektronikaval
csokkentve) kapja a gyujtotrafo az aramot, mig oninditozaskor az
ellenallast rovidre zarva (vagy a szabalyozast megvaltoztatva) nagyobb
aramot enged a trafora, a konnyebb indithatosag erdekeben. Ha ez a
kapcsolgatas/szabalyzas nem mukodik rendesen, es a nagyobb aramot hagyja
uzem kozben is, akkor az eredmeny ugyanaz, mint elobb.
ezeket a bosch-szervizben illett volna megnezniuk/megmerniuk, de nem
minden szerelo a lelkiismeretes munkajarol hires. sajna. :(

latz
+ - Autokarpitos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

A Yellow Pages, az Arany oldalak es a telefonkonyv mind-mind csodot
mondtak rendesen. Olyan autokarpitost keresek, aki nem aranyaron meri a
tudasat, es esetleg arra is hajlando lenne, hogy karpitos anyagot adjon
meterre (termeszetesen nem ingyen).

Budapestiek es szuk vonzaskorzeteben levok elonyben!


A valaszokat cc: maganba is, legyetek szivesek!

Koszonom elore is!


Prof -- BMW 320i

-- 
                      Jolet!  • D • V • C •  Prof

     mailto:  http://www.prof.hu  ICQ:27820096

+-+-+-+-+-+-   Volare necesse est! • • • Repulni muszaj!   -+-+-+-+-+-+
+ - Re: trafipax kerdes (#819) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 50 helyett 75-ig nem sulyos penzbirsag afelett mar huzos.

Nem feltetlenul. Nekem 50 helyett 78 volt az M3 bevezeto vegen (amirol
Lantos kollega irt most), 10k-rol lealkudtam 5-re (elso szabalysertes).
Lehet persze, hogy szamitasba vettek, hogy itt konnyu becsuszni, mert
sokaig 80 a hatar.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fenti cimre kuldj, ne oda, ahonnan ezt irtam.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!    [Monty Python]
+ - Re: *** HIX AUTO *** #821 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

HA> A lenyeg: vadiuj megfelelo Bosch gyertyakkal megy kb. 150 km-ert,
HA> aztan zarlatossa teszi a gyertyakat. Namarmost atneztek Bosch
HA> muhelyben, azt mondtak, hogy a vezerles es a gyujtas megfelelol,
HA> nagyfesz athuzas nincs, tehat logikusan jonak kellene lennie! De
HA> megsem! :(
HA> Aztan autoszerelo is megnezte, gyuruk, szimmeringek, vezerles minden
HA> OK.
HA> Viszont ha tonkrevagta a gyertyat es beleraktunk uj gyertyakat 150
HA> km-t ismet ugy megy mint a kisangyal!
HA> Jart mar hasonlokepp mas is ????
HA> Mert kicsit ertetlenul allunk a problema elott!
HA> HA valakinek van valami jo otlete, akkor nagyon megkoszonnenk, de ne
HA> az legyen mar, hogy vigye el markaszervizbe, bar a leglogikusabb az
HA> lenne!
Nem lehet, hogy a gyertya a hibas? A haverom vett Bosh gyertyakat,
4-bol 3 szetment 100km utan. Aztan egy szerelo haverom mondta, hogy a
Bosh-okat ujabban "Brazil gepsorokon" gyartjak, es csak azt szabad
megvenni, amelyiket Portugaliaban (v. Spanyolban?) gyartottak, a
tobbinel hatalmas a hibaszazalek. Raadasul a gyertyaknal az a rossz,
hogy a legtobb rossz az elejen jo, es csak nehany, esetleg nehany 100
km utan megy tonkre. Nekem azt mondtak, ha gyertya akkor vagy NGK,
vagy Champion. En az NGK-ra eskuszom. Erezhetoen jobban huz vele a
kocsi, mint a Championnal, es e ket fajtanal meg tenyleg nem volt
olyan gondom, hogy rovid idon belul tonkrement volna.
                                                     Norbi

PS: asszem, az Audikban pl NGK a szeria gyertya...
-- 
Best regards,
 Qrucz                            mailto:
+ - Re: Zoldkartya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  ...muszervetel, negyedevenkenti hitelesites, eves OMH, tanfolyam, + a
> KOHEM hozzallasa. Nem lehet kulon benzines, csak benzines-dizel ZK,
> emiatt a _beugro_ a ZK-ba millio felett van!
>  A jelen helyzetben a legkevesbe jo befektetes autoszervizbe olni a
> penzed. :-))) Ha nem adsz el egy csomo autot, bezerhatsz!!!

En meg mindjart elsirom magam...
Ki mondta hogy kotelezo egy szerviznek zoldkartyat csinalnia ?
Ha nem tetszik, nem kell... Csak hat igy odajon a kuncsaft, es meg ez-az
beugrik kozben nem ?

jts
+ - Re: Re. Automadell lelohely. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az Opel markakereskedesek korul keresd az alltalad venni
> kivant jarmuvet, mivelhogy a regebbi markat leadva egy
> bizonyos osszeg kifizetesevel uj Opel - hez jut jut az ugyfel.

Koszi, de itt csak modellrol lenne szo, magyarul jatekauto, vagy
nem tudom, hogy mondjam :) Illetve valaki azt irta, hogy igazabol
makettet keresek, mert a modellnek mukodni is kell, egy makett
viszont csak nagyjabol olyan, mint az igazi.  Viszont jottek
kozben erre is tippek, ugyhogy talan lesz valami...
+ - Re. Abnormal tempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok autosok, szia Pierre.
  Sziasztok.

> Felixet sajnos nem :-( Oda el szeretnek menni 1x. De Varadot ugy ahhogy.
> Az
> utjai olyanok, mint a budai Bartok Bela ut de sokkal rosszab allapotban.
  Mi is fejlodunk...egy fokkal jobb allapotban vannak az utak mint voltak
par eve (OK, nem tokeletes de orszagos szinten nincs okunk panaszra).

> Sok
> godor luk stb. En Varad nagy reszen 40 Km/ h tempot is soknak talalom. Ugy
> raz es zikk - zakkban kell a likakat kerulgetni.
  Na igen: nem tudod hogy az elotted halado reszeg vagy csak vigyaz a
kocsijara :)

> Elhiszem neked. Majdan nezd meg a futomuvedet egy kis ido mulva. Nem fogsz
> majd hinni a szemednek :-)) Rossz ut rendesen tonkre is teszi.
  Figyelembe veve hogy milyen allapotban van szegeny (elozo gazdajanal
szetrohadt) es hogy a felujitas lenyegeben abbol fog allni hogy szerzek egy
masikat es bevarazsolom ennek a helyere nem is volt barbarsag.

> Felismeddig :-))) Hogy bealltal aszeker moge egy belatatlan kanyarban az
> peldas de 100 - al menni azon a rossz uton eletveszely. En max 70 - 80 al
  Ize, nem volt rossz az ut (nem irtam melyik falu!). Egyenes ut, sehol
senki - ami a csovon kifert.
  Van benne igazsag hogy a gazpedal huzza a labad...

> megyek ott. Viszont probald ki majd estve, mikororn a szeker nincs
> kivilagitva es jonnek veled szembe es csak erzesed vagyon, hogy elotted
> nincs valami rendben. Velem ott RO ban sokszor megtortent Varad es Cluj
> kozott, baromi szar erzes.
  Kivilagitatlan szeker? Ha csak az lenne...amugy mar megtapasztaltam milyen
erzes szurkuletben/este vezetni...

  Na megyek mosni aztan tanulok a vizsgara...

PS: "Cluj" az Kolozsvar akarna lenni (de nem nagyon hagyjak ;) )
+ - Re: *** HIX AUTO *** #819 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 7/28/00 -0500, you wrote:
>Megnyugtatlak", a nemet yard rendszeresen foglalkozik foliazott
>rendszamtablakkal. Photoshopban par perc alatt olvashato. Utana meg jon a
>buntetoeljaras okirathamisitasert. Szoval egyszer esetleg buksz, de akkor
>k... nagyot.

Az ablakban van, es a betuk alja nem latszik. Vegilis igazad van, le is 
szedhetnem az ablakbol, rengetegen jarnak elso rendszam nelkul, de igy 
konnyu kimagyarazni, az meg hogy foliaban volt probaljak meg bebizonyitani, 
arrol nem is beszelve hogy mo-n ha a rendszam egy resze nem latszik mar 
dobjak a kukaba a kepet mert jogilag nincs mit tenniuk..
Nemetorszagban meg nem nagyon jarok, ha meg igen, akkor a helyen van a 
rendszam,  de ott senkit se erdekel..

Ant
+ - Szex az autoban (ollozas a friss AutoPiacbol) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,
gyorshajtok, agressziv vezetok figyelmebe.

Ollozas a friss AutoPiacbol:
Chris Burgess angol pszihologus professzor, 115 forgalmi kihagasokat 
elkoveto szemelyt vizsgalva, olyan kovetkezteteseket vont le, amelyek
 a nok szamara is megszivlelendoek: a rossz autovezetok egyuttal 
rossz szeretok is. Aki kegyetlen es kimeletlen az uton, azt partnernoje 
kivansagai sem fogjak erdekelni. Az ilyen embereknek csak sajat 
elegedettseguk fontos.
Konkret tanacsok ferfiaknak, hogyan vezessenek, ha imponalni akarnak 
egy nonek:
1. Az amokfutok hiu es onzo emberek. Vegye le a labat a gazpedalrol, 
es hagyja, hogy masok rohanjanak On helyett. Ezzel megmutathatja, 
hogy hatarozottan kezeben tartja a dolgokat, nem egosita, es a vitas 
esetekben is tud engedni.
2. Ne hajtson at a piroson, es kerulje a zebran athalado gyajogosok 
vadaszatat. Aki durva az autoban, az az agyban is az. Ha nem igy 
viselkedik, azzal egyertelmuve teszi, hogy on az a tipus, aki atugorja 
az elojatekot, es rogton a lenyeget akarja.
3. Ne valtogassa folyton a savokat, ne tolakodjon turelmetlenul a 
masok ele. Ez a magatartas arra utal, hogy on gyakran cserelgeti a 
partnernoit, es soha sem elegedett egyikkel sem. 
4. Finoman kezelje a valtokart a kupungot, es a gazpedalt. Ha igy 
tesz, felreerthetetlen jelet adja, hogy harmoniara vagyik, es 
gyengeden tud banni a noi testtel.

Udv,
Tibor
+ - Hasznalt auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szeretnek vasarolni egy hasznalt autot, de sajnos csak max. 400 ezer
>forintom van ra. Kitalaltam, hogy veszek egy negyutemu Wartburgot. Kinek van
>e jargannyal kapcsolatban valami tapasztalata? Erdemes belevagni?

Azt mondjak, ennyi penzert nem erdemes "nyugati" autot venni, mert rakoltod
a gatyad. A Warbi jo valasztas lehet. Szerintem a kasznija kicsit keves
a motorjahoz, meg egy kicsit rohad is. Remelem a szakertok (tulajok)
tudnak tobb infot adni.

Zotya
+ - felsovezeto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Atkapcsoltad a Caps Lock-ot, vagy csak vegig nyomtad
>a Shift-et amikor a FELSOVEZETO szot irtad ?
>Lelekgyogyasz szerint nem mindegy.
>--
>Meszaros Geza

Szerintem a Caps Lock mindig be van nyomva, a kisbetukhoz
nyomja a Shift-et !!!  :)))


Zotya
+ - Re. BMW problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Warp.

Vegre kezdenek jonni a segitsegkeresek :-)))
>Van egy baratomnak egy 1983-as capa BMW 323i-je.
>Eddig szepen ment, semmi baja nem volt vele, most pedig egyik percrol
>a masikra elszallt. Vagyis erthetetlen dolgokat muvel!
>A lenyeg: vadiuj megfelelo Bosch gyertyakkal megy kb. 150 km-ert,
>aztan zarlatossa teszi a gyertyakat. Namarmost atneztek Bosch
>muhelyben,
Szvsz milyen hoerteku gyertyak vannak benne ? Mert szerintem kisseb hoerteku
van a gepben, mint ami elo van irva. Ugyanis attol lehet meg zarlatos, ha
nagy hoterheles miatt nem tud a gyertya ontisztulni es az elektroda veg beeg
esetenkent elolvad. Ez lehet a baratod eseteben is. Lehet az is hogy a
Bosch- ek rossz gyertyat adtak neki. Az en atvalto katalogusom szerint ( 5
eves ) Bosch W8D valo bele. Vagy ki kellene meg probalni NGK vagy mas
gyertyaval valo uzemelest. Nonszensz, hogy csak 150 Km - t bir a gyertya.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Miniszteri autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia Stewie!

>Tudtommal az allami vezetok autoit kozbeszerzesi
>palyazaton valasztja ki a megfelelo bizottsag, 
>es nem kerdezik meg az illeto holgyet/urat, 
>hogy mit szeretne. A miniszterek valoban A8 
>Audival jarnak, a politikai allamtitkarok 
>("miniszter-helyettesek") tobbnyire A6-tal, 
>lejjebb a Passat dukal. 

Ez manapsag kb. igy van, regebben viszont mas modi 
jarta, szamos esetben a miniszetr valasztotta meg
az autojat. Ezert volt pl. Szabo Ivannak, majd 
Fodor Gabornak Safrane-ja. Meg nem momdom ki (talan
Suchman T., vagy a Szabo Tamas) pedig a Chrysler/Eagle
Visionnal. Valami speci autoval birt Rasko Gyorgy is,
pedig csak allamtitkar volt.

A mai viszonyrol csak annyit, hogy A8-t meg nem nagyon
lattam (ami nem jelenti azt, hogy nem lehetne ez az 
altalanos), amit ismerek: David Ibolya A6, Dajcs T. 
regebben A6, de mivel ezek fogytak rendesen, ma mar 
talan csak Passat, Monnyonle Jozsef oregecske Mercedes
(mint kiemelt vedelmet elvezo szemely, a Kormanyorseg 
autoit hasznalja). A kozig. allamtitkarok ugyancsak
A6-ra jogosultak, de a helyzet azert osszetettebb, mint
irod (egyesek kulon kivansagainak is meg kell felelni:
Pepo, Szabadi).

Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - Re: Fektav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bmwm5 wrote:
> 
> Kedves Attila!
> 
> >Konkret adatok:
> >
> >40 tonnas kamion 80 km/h-rol 0-ra 35 meter.
> >VD 330d BMW 100 km/h-rol 0-ra 40.6 meter.
> >Ha korrigalom a sebessegkulonbseggel a BMW-nek akkor is kell 26 m.
> >Nem igazan latom a 20 szoros tomeg- (energia-) arany hatasat.
> >(ugye 35 / 20 = 1,75 meter. Ennyi alatt megall a BMW?)
> 
> Hol lehet Scania feket beszerezni? Lehet hogy azzal kell probalkoznom.
> Kulonben kossz az adatokat, erdekes. Nem hittem volna. Mar csak egy kerdesen
> van: Ez uresen, vagy telepakolva (ugyeretem trailer, meg 50 tonna aruval
> megrakva) ertendo. Mert ez nem mindegy.
[...]
> Varom a valaszt a kerdesemre. Mert altalaban ezek a kamionok nagyon ritkan
> jarnak uresen, es meg mindig nagyon nehezemre esik elhinni, hogy x tonnaval
> a hata mogott 35 meteren megall. Bar az uj Volvokon mar tarcsafek van, meg
> ABS. Szoval fene tudja.

Azt hittem egyertelmu. A 40 tonna az az osszsuly, amellyel a tesztet
vegeztek.
A leirasbol ez kiderul, mint ahogyan az is, hogy a forgalomba bocsajtas
elofeltetele a 61,5 meteres fekut. A tesztet tarcsafekekkel es EBS-el
vegeztek.
Ez gondolom az ABS csaladjaba tartozik. Szerintem jobb, ha maradsz a BMW
fekjeinel.
Ez ha jol tudom fekenkent 4 dugattyus hidraulikus vezerlesu. Ennel
jobbat nem hiszem,
hogy haszonjarmube tennenek.
A fenti helyen meg lehet nezni egy-ket nyomatekgorbet is...
A 16 literes V8-as adatai: max. telj. 580 LE @ 1900 RPM, 
de a nyomateka: 2.700 NM @ 900-1300 RPM (!!!)
Ezek utan nem meglepo, hogy teher nelkul megy mint a feltegla.

Ugy latom megerte utananezni az adatoknak. Gondolom nem csak Teged
lepett meg.

Udv mindenkinek,
Jako Attila
+ - Re: Fektav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Fogash, autosok!

Meg mindig fektav, ugyhogy akit nem erdekel PgDn, illetve ennek 
megfeleloi...

> A jelenlegi torvenyi szabalyozas 61,6 metert ir elo, a jelenleg
> altalanosnak tekintheto kamionok 40-41 meter korul tudnak.
> HA fekezes kozben nem kell iranyt valtoztatni
> HA a rakomany sulyeloszlasa egyenletes
> HA a rakomany megfeleloen van rogzitve
> HA az utburkolat egyenletes, es nem mozgatja ki a kocsit
> HA mind a 10 kereken azonos fekero van es nem bicskaz be
> HA a kamion altalanos muszaki allapota megfelelo
> HA a sofor nem kilencedik oraja vezet
> stb.
> 
> Szoval a 26 es a legjobb esetben 40 meter kozott is van kulonbseg. Es egy
> csomo HA

A csomo HA-bol Kizarolag a rakomanyra vonatkozo resz nem illik a 
szemelyautora. A tobbi HA ott is igaz, kiegeszitve:

HA a sofornek van kello gyakorlata,
HA a sofor nem ivott,
HA a sofor egeszseges,
HA nem beszelget a felesegevel,
HA ...

Remelem belatod, hogy az ilyen HA-k kizarolag figyelemelterelesre 
alkalmasak. Arra nem, hogy igazoljak allitasodat, miszerint a
fekut a jarmu _mozgasi energiajaval_ fugg ossze.

> 
> > Lehet, hogy a Scania-nal dolgozok is "hudemekkorabarmok"?
> 
> Nem azt mondtam, hogy "hudemekkorabaromvagy", hanem azt, hogy
> "ezmekkorabaromsag". A ketto kozott azert van kulonbseg!

Es valoban baromsag amit mondtam? 

> 
> > Ezzel tenyleg lezartam. Ha ez nem gyoz meg, akkor semmi.
> Tovabbra is fenntartom, hogy lenyegesen hosszabb ut kell a kamionnak a
> megálláshoz akkor is, ha minden frankon osszepasszol.

Legy szives, valamivel alatamasztani az allitasodat.
A szemelyautoknal megadott adatokra ugyanigy igaz, a fenti allitasod.
(gumiallapot, lengescsillapitok allapota, sulyeloszlas mind befolyasolo
tenyezo...)

> 
> > Ja es ez igazan gyakorlati adat.
> VD, megmerned 160rol hany meteren allsz meg?

Ha nem muszaj, inkabb ne tegye. O mar belatta, hogy a kerdesben
kinek van igaza. 
Egyebkent benne vagyok. Egy korabbi leveledben azt vartad, hogy
VD 160-rol negyedakkora uton all meg, mint egy kamion. A kamion
megall 35 meteren. Jo, legyunk nagyvonaluak, legyen 40 meter.
VD 10 meteren megall 160-rol? Ketlem. Ha igen, akkor a szemeit
ugy kell letorolgetni a szelvedorol.

[...]
> A masik srac egy
> kicsit elnezett egy szennel megrakott potkocsis IFA-t, ami kb 70nel jott.
> Mikor eszrevette a foldeskocsit beugrott az IFA ele, ahol a sofor
> veszfekezett, kiverte a hideg veritek, majd a keresztezodes es kb 100 meter
> halalfeleemmel vegyes fekut utan megallt. Akkora anyazast azota sem nagyon
> hallottam. Es Mo-on tobb ilyen futkos, mint EBS-sel szerelt Mercedes
> Actros, vagy Scania... Szoval inkabb VD 160nal, mint egy kamion 80nal.
> 
> Fogash
> 

A magyarorszagi IFA-k es hozza hasonlo jarmuvek szinte mindig jo
alaposan
tulterhelve kozlekednek. (Ezt egy sofor baratomtol tudom). A fekek a
nevleges max. terhelesre vannak meretezve, ahol a fekek kepesek a
kerekeket csuszashatarra fekezni.

Ha az M5-ossel akarsz parhuzamot felallitani, akkor inkabb a Scaniat
vedd
alapul, mint az IFA-t. Azert ABS nelkul, dobfekekkel, fekeroelosztas
nelkul,
ketszeresen tulterhelve az M5-os is eleg harmatos eredmenyt produkalna.

Egyebkent a Scania mernokei megprobaljak megkozeliteni az _elmeleti_
erteket.
Az a bajod, hogy a gyakorlat kezd kozeliteni az elmelethez?

Megegy: A teherautok, kamionok, kemenyebb anyagu gumikkal vannak
szerelve,
amelynek nem annyira jo a tapadasa, mint a szemelyautoke. (Ne kelljen
mar
oket 20.000 km-enkkent cserelni.)

Osszefoglalva:
- Te allitottal valamit, amit nem tudtal sem bizonyitani, sem gyakorlati
  adatokkal alatamasztani. 
- en allitottam valamit, amelyet elmelettel igazoltam es mindehhez
  gyakorlati peldat is talaltam.
Sajnalom, ha nem tudtalak meggyozni. Ugy latom, hogy a listatagok
erdemesek 
arra, hogy megertsenek egy-ket dolgot. Ezt mar VD (nagy V!) is megtette
es ezert tiszteletemet valtotta ki.
Meg kellene vegre erteni, hogy a fektavolsag _elmeletileg_:
- _nem fugg_ a jarmu tomegetol
- _nem fugg_ a jarmu mozgasi energiajatol
- _fugg_ a jarmu sebessegetol
- _nem fugg_ a gumik tapadasi feluletetol
- _fugg_ a gumik es az utfelulet kozotti (tapadasi- ) csuszasi 
  egyutthatotol.
Mindennek az elmeleti felteteli:
- Minden kereknel az elmeletileg legnagyobb fekerot (csuszashatar)
  kepesek vagyunk elerni. (ABS, elektronikus fekeroelosztas)
- Elhanyagoljuk a forgacsolasbol eredo energiat.
  (A forma 1-ben ezert sokkal rovidebbek a fekutak, kb. 200
   km-en elfogynak a gumik, mert szinte ragasztokent viselkednek...)
Ha Neked ez nem eleg, akkor...
... merjuk le VD-t 160-rol, merjunk le egy 40 tonnas kamiont 80-rol
, (vagy helyettesitsuk be a Scania 35 meteret) es hasonlitsuk ossze.
Bar szerintem Teged meg ez sem gyozne meg.

Egyebkent az autozas igazi elmenyet nem a tok sima uton 160 adja, hanem
a Zemplen szerpentinjein a 80. (legalabbis 'utcai' autoval).
Egyebkent ott nem szoktak megfordulni az autok, nincsenek gyalogosok
es kamionok sem, ugyhogy lehet probalkozni.

Udv, es hajts, de ovatosan!
Jako Attila
+ - Re: Fektav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

----------
> Von: Attila Jako >
> An: AUTO HIX >
> Betreff: Re: Fektav
> Datum: 2000. július 28. 13:12
> 
> Figyelmetekbe ajanlom:
> 
> http://www.scania.com/ms/events/press/wwwtxt/n97111en.htm
> 
> Konkret adatok:
> 
> 40 tonnas kamion 80 km/h-rol 0-ra 35 meter.
> VD 330d BMW 100 km/h-rol 0-ra 40.6 meter.
> Ha korrigalom a sebessegkulonbseggel a BMW-nek akkor is kell 26 m.
> Nem igazan latom a 20 szoros tomeg- (energia-) arany hatasat.
> (ugye 35 / 20 = 1,75 meter. Ennyi alatt megall a BMW?)

A jelenlegi torvenyi szabalyozas 61,6 metert ir elo, a jelenleg
altalanosnak tekintheto kamionok 40-41 meter korul tudnak. 
HA fekezes kozben nem kell iranyt valtoztatni
HA a rakomany sulyeloszlasa egyenletes
HA a rakomany megfeleloen van rogzitve
HA az utburkolat egyenletes, es nem mozgatja ki a kocsit
HA mind a 10 kereken azonos fekero van es nem bicskaz be
HA a kamion altalanos muszaki allapota megfelelo
HA a sofor nem kilencedik oraja vezet
stb.

Szoval a 26 es a legjobb esetben 40 meter kozott is van kulonbseg. Es egy
csomo HA

> Lehet, hogy a Scania-nal dolgozok is "hudemekkorabarmok"?

Nem azt mondtam, hogy "hudemekkorabaromvagy", hanem azt, hogy
"ezmekkorabaromsag". A ketto kozott azert van kulonbseg!
 
> Ezzel tenyleg lezartam. Ha ez nem gyoz meg, akkor semmi.
Tovabbra is fenntartom, hogy lenyegesen hosszabb ut kell a kamionnak a
megálláshoz akkor is, ha minden frankon osszepasszol. 
 
> Ja es ez igazan gyakorlati adat.
VD, megmerned 160rol hany meteren allsz meg? 
Mellesleg egy rovidke tortenet a gyakorlati adatokrol. 92 (93?) nyaran meg
diakkent utepitesen dolgoztunk forgalomiranyitokent (M1 autopalya, 85-os
fouti lehajto epitese). Nyar, fenyes nappal, 2km egyenes utszakasz, szaraz
aszfalt, jo latasi viszonyok. A feladat: a 85-oson keresztbe kozlekedo
foldhordo teherautok elsobbseget biztositani a fout forgalmaval szemben.
Mikor lattuk, hogy jon a foldeskocsi, kello idoben meg kellett allitani a
forgalmat, hogy az megallas nelkul at tudjon haladni. A masik srac egy
kicsit elnezett egy szennel megrakott potkocsis IFA-t, ami kb 70nel jott.
Mikor eszrevette a foldeskocsit beugrott az IFA ele, ahol a sofor
veszfekezett, kiverte a hideg veritek, majd a keresztezodes es kb 100 meter
halalfeleemmel vegyes fekut utan megallt. Akkora anyazast azota sem nagyon
hallottam. Es Mo-on tobb ilyen futkos, mint EBS-sel szerelt Mercedes
Actros, vagy Scania... Szoval inkabb VD 160nal, mint egy kamion 80nal.

Fogash

+ - levego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy T. listatarsunk (KZoli) megint feltalalta a levegovel mukodo autot.

>>"Most vett zsir uj Puntot, 1.2 16V Sporting vagy mi a szar. Azt mondja,
hogy >>lementek Olaszorszgba 2 hete, Bibioneba,  vagy hova. Vegig
autopalya, amit birt a >>kocsi, azaz 180. De itt most nem errol van szo,
mert az olaszok egyes itthoni Hix >>Auto olvasoval szemben leszarjak ki
mennyivel megy, szoval az atlagfogyasztas: >>14 liter (AC ON). Ehhez kepest
az M5 nem eszik sokat. Tehat tudomasul kell >>vennunk, hogy ha nyomjuk
neki, akkor a kocsi eszik. Nesze neked uj technologia. >>Atveres!"
>Volt egy idoszak, amikor elegge hajtottam az automat (Astra 1.4 16V).
Sokat
>kozlekedtem autopalyan 160-180 km/h kozotti utazo sebesseggel. Ez az
>Astranak erosen forszirozott tempo, es azt vartam, hogy ez megjelenik majd
a
>fogyasztasaban is. Normalis, 120-140 km/h kozotti tempo eseten a
fogyasztasa
>kb. 6,5 liter/100 km, 160-180 km/h kozotti temponal pedig megevett kb.
7-7,5
>litert, tehat a tobbletfogyasztas nem volt jelentos.

Sajnos a weben csak az 1.6os ECOTEC-re vonatkozo fogyasztas-adatot
talaltam, ami 
varos:10,1, varoson kivul: 6,0, atlag:7,5 l/100km. Az ECE-szabvany szerinti
fogyasztasmeres durvan a kovetkezokepp mukodik. A varosi fogyasztasnal
hideginditas, max 3-5km megtetele, tobbszori megallassal, elindulassal,
max. 50kmh sebesseggel. A varoson kivuli meleg motorral, tobbszori
megallassal 0-120kmh sebessegtartomanyban gyorsitva-lassitva tortenik. Az
atlagban 33%varosi es 67% varoson kivuli fogyasztas szerepel. Szemelyes
tapasztalataim (a VW konszern csaknem teljes gyartmanypalettaja, kiv.
A6-A8) alapjan az autopalyas fogyasztas 130-140kmh kozott kb a "varosi"-nak
megadott ertekkel egyezik. Akinek az Astraja 7 litert evett padlogazos
autopalyamenetben, az valszeg a MontBlanc-rol utazott Nizzaba...
En mentem mar A3-as Audival (1.6, 100LE) Stuttgart-Hegyeshalom kozott 6ora
10 percet, amihez az kellett, hogy 100-120 km-en keresztul a padlonak
nyomott gazpedallal haladjak. (Ez domborzatfuggoen 180-210kmh koze esett).
Es bizony 400-450km-nel nem jutottunk messzebb 60liter kakaoval. Sot,
Mo-rol indulva az elso standard tankolas Passau utan Donauthal allomasnal
van, ami megint csak nincs 6-700kmre Gyortol. En nem akarom azt mondani,
hogy az Audi fogyaszt a vilagon a legjobban, de egy ezernegyes Astra
rogyasig pakolva ne menjen mar 200at a 82 loerejevel, es ne egyen mar
4litert, "ha kimelem" !!! 
Fogash

+ - RDS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Felado :  [Hungary]
>>Idopont: Fri Jul 28 06:43:21 EDT 2000 AUTO #819
>>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>Barátom, nem az Antenna Hungária hibájából nem működnek ezek, hanem TE
nem
>>vagy tisztában a dolgokkal.

Most aztan megtudtuk, miert is nem mukodik... :-(
Fogash

+ - Vegsebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Vajon miert csinalnak a neves es a kevesbe neves autogyartok
>>120-140-nel gyorsabban (sokszor 2-szer) menni biro autot?
>>Buzditanak a buncselekmenyre, mi?"
>
>Egy esetleges veszelyes szituaciot gyorsitassal _is_ el lehessen kerulni.

Ahhoz boven eleg lenne, ha menne a gep 160at, viszont 100rol is ugy
gyorsulna, mint 30-rol. Korlatozhatna az az elektronika hamarabb is, mint
250... 

+ - politikusok autoi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kozbeszerzes elvileg igaz, megis lett a Peponak Merci kisbusza, mert ugye
palyazatot nem nehez ugy kiirni, hogy csak a kivant tipus feleljen meg
neki...
Mellesleg a miniszteri A6-os (ISM-001) melle jar meg egy VW Passat is
_szemelyes hasznalatra_ Persze nem akarmilyen, az is egy 10 millios
darab... No comment. Illetve van. Mi vagyunk a hulyek, hogy turjuk. :(

+ - Uno, Punto, M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagy FIAT parti vagyok, ezert nem tudom elnezni, hogy egyes emberkek, akik
azt hiszik jobb autoban ulnek, lenezzek a FIAT-ot. Egy regi UNO Turbo ie-m
van, ezzel mar lehet meglepeteseket okozni a nagy arcoknak. Jo, elismerem,
hogy legyorsul az M5, na de igen kell szednie a tappancsait... Es ugye nem
egy kategoria.
A fogyasztasrol es sebessegrol annyit, hogy150-160 korul 8 liter a
fogyasztas kb., viszont 180-nal ha gyorsitani kell, akkor meg erzem hogy
gyorsulok 220ig. Es nincs olyan erzesem, hogy elszallna az auto.
Ketsegtelen, hogy az M5 bikabb, gyorsabb, kenyelmesebb stb... de nekem a kis
autok tetszenek. Es joval olcsobb is.
A turbo miatt az olajfogyasztas kicsit magasabb, 10000 km utan 1,5 litert
utana kell tolteni. De ez a legkevesebb. Egy ilyen autonal nem szamit
mennyit fogyaszt (benzint), csak menjen mint allat...
Az ominozus Punto 14 literes fogyasztasa kicsit meglepo, szinte hihetetlen.
De ez nem azt jelenti, hogy az osszes ilyen lenne.
Az uj Punto marhara tetszik. Csak gyenge. Van egy HGT verzioja is, amit
asszem itthon nem lehet kapni. Na, az mar bika. A
http://totalcar.hu/teszt/puntoroadgt/  lapon van egy allat Punto. Nezzetek
meg. Gyonyoru...

Elnezest a hosszu szovegert, de nem allhattam meg...

Guriga
+ - Re: Autoazonositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tud valaki segiteni nekem egy autot azonositani a belsejerol?
>A kep a http://www.nexus.hu/copcars/piros.jpg
>cimen talalhato. Koszonom.

Kinyomtattam a kepet es eros gyanum hatasara leultem egy 91-es 
Ford Escort anyosulese melle, egy samlira. :-)
95 szazalekban azonositva. A maradek 5 szazalek elbizonytalanit.
Ilyenekre gondolok, mint a jobb oldali legbefuvo racs, ami aranytalanul 
nagy. Talan a nagylatoszogu optika torzitasa ?
Akinek van modja es kedve ellenorizze feltevesemet.
--
Meszaros Geza
+ - egy eszement a korengetegbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez en vagyok...
Szombat este, szurkuletben indultam haza Pestre a Balatonrol.
A 80-as kilometer kornyeken lehuztak a szemeim elott a redonyt. 
Negyed ora alatt bedagat, verbeborult mindketto. Latas annyi, 
mint ha zsirpapiron keresztul neznem a vilagotl. 
Viz, papirzsepkendo - ketto percig valami, majd meg rosszabb.
Bealltam egy 80-al docogo teherauto moge es irany Pest.
Palack viz az olemben, fel percenkent arcon ontom magam.
Erdnel kicsit bajban voltam, mert a felvezetom hazaert es en 
ott maradtam a 100-150-es tempoban autozok kozott 70-el.
Nem mertem lemenni a regi 7-esre, mert az, igy  meg rosszabb.
Hala az egnek, hogy szakadni kezdett az eso es a szelso sav
visszafogta magat 70-80-ra. Nem reszletezem - egy remalom.
Egerut, alsorakpart, flikk es flakk - vegre otthon. 

Igy utolag, elnezest kerek azoktol, akiknek utjaban voltam.

Innentol felperegtek az esemenyek:
Csalad dobott egy hatast - Jaj Istenem ! 
En - Tukor, HUHA ! ORVOOOOOS ! 
Orvos - NA JA ! PARLAGFU !  benez, kinez, szemcsepp, Calcium.
Ez megy ket napja es szerencsere, szepen javul.

Elozmeny:
Bozotot irtottam szombat delutan a Balatonnal. Nem sokat. 
Egy orat, masfelet - indulas elott. Gatyaban, trikoban izzadsagban 
uszva. Mint kiderult, hogy a szepen viragzo, nyakig ero parlagfuvett 
tettem sinre.A parlagfu meg majdnem engem. Az orvos szerint lehetett 
volna 1:1-is. Oruljek, hogy lyuk van a fenekemen. 
Parlagfu ? En meg a tulipanrol is csak akkor tudom meg, hogy 
tulipan, ha megmondjak. :-)))
--
Meszaros Geza 
ui: csak hulyesegemen vigyorgok.
Okuljatok, ha tudtok.
Megyek csopogtetni...
Parlagfu...?
napalm...!  repulorol...!
+ - A AUTO 0819-ban irta Gandalf (Dublin) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Tud valaki segiteni nekem egy autot azonositani a belsejerol?
>>A kep a http://www.nexus.hu/copcars/piros.jpg
>>cimen talalhato. Koszonom.
>***
>Szerintem ez Soma Trabija.

Kikkerem magomnak! ;-)))
A Trabimban sokkal szebben vannak vezetve a kabelek! ;-)))

>Bocs, nem tudtam kihagyni ;-)

Sebaj, sot, kar lett volna kihagyni! :-)
Ugyanis csak eme poen hatasara neztem meg a kepet. Megerte! :-)


Viszont a kep eleg rossz minosegu, raadasul alig latszik valami
magabol az autobol. Lehet hogy meg az se ismerne ra, akinek
ilyen kocsija van...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Sziasztok! 
Szerintem ez egy ASTRA...

	Üdv!
		TAKI
+ - 4 utemu WARTBURG (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Szuksegem lenne nemi tanacsra.
Szeretnek vasarolni egy hasznalt autot, de sajnos csak max. 400 ezer
forintom van ra. Kitalaltam, hogy veszek egy negyutemu Wartburgot. Kinek van
e jargannyal kapcsolatban valami tapasztalata? Erdemes belevagni?

Valaszokat maganba (is) kerek.

Elore is koszonom:
G. Csaba

Szia Csaba!

A 4 utemu warnyu remek valasztas ezert a penzert. Figyelni kell azonban a
karosszeria allapotara. Ez a kenyes resze az autonak. A tobbi egy kis
karbantartassal elmegy 2-300 000-ig. 50 000-kent vizpumpa+bordasszij, 3
evente akku, stb.
En most vettem egyet 420-ert, 35 000 km-rel. Eddig 1.1 trabim volt, ott a
rozsda nem gond. A warnyu joval lomhabb, de a godroket sem adja annyita
tudtodra. Szemelyszerint a trabi utan feltem benne. Himbalodzott, nagy volt
de ez csak par napig tartott. A fogyasztasa 6.5 korul de megeszi a 12-t is.
A trabi 4.3-10.5 szemben. Figyelni kell meg a levego csatlakozasokra a
karbinal. Eleg konnyen oregszik a gyari anyag. Es a fals levego
megtrefalhatja a viselkedeset/fogyasztasat az autonak. A muszerfal
csavarjainak meghuzgalasa utan a zorges is megszunt. A kenyelmes de nagy s
regimodi ulesek cserejevel a nagy belso ter hatalmassa teheto. Egyik
ismerosom a Bukkben borult az ovevel aztan fojtatta a hegyoldalon. Csunyan
osszetort de tuleltek a benntulok. Vaz motor nem serult uj kasznit kapott,
azota leultette felkemenyitette a felfuggesztest joval stabilabb lett. Ha
nagy a csalad idealis. Csomagtere utolerhetetlen. Megbizhato nagy auto csak
meg kell szokni.
+ - Samara hatso vilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Volna egy problemam. A Samaram hatso lampaja megint jatsza azt, hogy a balra
indexnel, ha fekezek is, meg vilagitok is egyszerre, kigyullad minden ego
hatul (helyzetjelzo, index, feklampa, kodlampa). Tudom, hogy nem testel
rendesen a kocsi. A multkor meg is csinalta a szerelo, de csak ket hetig
birta, o meg elment szabira. Raadasul most mar fekezes+balraindexkor a hifi
(Gagyitron :) ) gyari hangszoroja is elkezd recsegni azon az oldalon. Szoval
hiaba a ket diplomam  ( :) ), nem tudom, mit kell csinalnom, hogy elharitsam
a hiba okat.
Ha tudtok, segitsetek nekem!

Frigyes, te is valaszolhatsz! :)

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Astranak erosen forszirozott tempo, es azt vartam, hogy ez megjelenik majd
a
> fogyasztasaban is. Normalis, 120-140 km/h kozotti tempo eseten a
fogyasztasa
> kb. 6,5 liter/100 km, 160-180 km/h kozotti temponal pedig megevett kb.
7-7,5
> litert, tehat a tobbletfogyasztas nem volt jelentos.

Ugye megengeded, hogy ketelkedjek?
Az Astra 1.4 16V akkor fog 180-nal 7,5 enni, ha 80-nal 2,5-et. Szerintem nem
letezik olyan auto, amelyik 180 km/h sebessegnel (hasamra utok) 12 liter
alatt fogyaszt 100 kilometerre.

Mas kerdes ugye, hogy a kocsi gyari vegsebessege 168 km/h, de hat azt
mar megszokhattuk, minel atlagabb egy kocsi, a listan annal tobbet teljesit.
(egy idoben az 1.3-as Suzukik is mentek 190-et.... :)))
A harmadik dolog, hogy a kocsi atlagfogyasztasa 7,1 liter, az ujsagiroi
teszt alatt 7,7 liter. 

Minden esetre ha a kocsid elado lesz, jelentkezem vevonek, 100 ezerrel
tobbet adok, mint a legtobbet igero vevo!!!!

Csaba
+ - Magyar rendorok rulez (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

most hallgatom a Danubiusban, mit terveznek a kek ruha koptatoi.
nem lesz tobbe trafipax, meg lokalis meres...
egyszeruen az egyenes szakaszok ele raknak egy idomerot, a
vegere egyet + beleraknak valami calc.exe-t es ha a szakaszt
tul gyorsan tetted meg, te vagy a hunyo.

Szerintem ez mar brutalis, sot a maganeletbe valo beavatkozas,
a szemelyi jogok megsertese meg minden, ami eszembe jut... :(

Valamelyik megyeben meg a gyorshajtasert beszedett $ egyenesen
a rendorok zsebebe megy, nem kell tovabb utalniuk. Mi tortenik
erre? Lefuleltek valami 17 ezer gyorshajtot, ami kb. 4x annyi, mint
az egesz tavalyi evben. 

Hat ha benzin miatt nincs lazadas, emiatt mar remelem lesz :)
Vagy nem? Egyebkent egyet is ertenek a dologgal, ha nem 
volna az a 80/120 max.

Cs.
+ - AC hajtas??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv villanyosmernokok!

  Ma eladtam az U-400-as autovillamossagi probapadom(ezentul Nyirmadan
duborog). Viszont valamit kellene gyartanom helyette es felmerult bennem
a valtoztathato fordulatszam megvalositasanak igenye.
 5let:
- egyenaramu motor tirisztoros(triacos) vezerlessel => 
    draga, nehez 2.5-3kW-os villanymotort szerezni
- 3fazisu villanymotor AC/AC hajrassal => 
    motor olcso, draga frekvencia valtos hajtasvezerles

 Van valami jo 5letetek??? olcso es nem raz. :-)))))
Igenyek:
- min.3kW villamos teljesitmeny 
- max.3*16A betap van (inditasi aramkorlatozas)
- fordulatszam 0-1500/3000
- fordulatszamszabalyozas(terhelesnoveles eseten is tartsa a
   fordulatszamot) 
- jobbos/balos forgasirany
- PC-vezerelhetoseg(TTL szint ala LPT, soros port, vagy I2C
kommunikacio)
--
 Udv
  Levente
+ - Re: GR-be keszuloknek! HIX UTAZAS-rol atmasolva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> varnak cserebe. Romaniaban meg egy masik ilyen hasonlo hely van,
>> Caransebes. Itt egy vasuti utkeresztezodesnel beseball utot ajanlanak
>> megvetelre a romak. Menetben es jovetben is talalkoztam veluk,

> Az egesszel csak az a baj hogy tolunk lopjak az anyagot :(

>(c) Pierre  +4094SECRET  UIN:1810067

Ezt a megjegyzest remelem, hogy csak en ertettem felre... 

Lazar Peter
HIX Utazas moderator
+ - GR-be keszuloknek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Julius 23.-an erkeztunk haza Gorogorszagbol.
>Ime a tapasztalataim:

Kossz az utleirast. Nagyon elveztem, mert 91-ben en is pont ezen az
utvonalon mentem Gorogorszagba. Ugyanilyen kondiciokkal, bar akkor meg egy
kicsit furcsa szemmel neztek rank a jugo vamosok (ti epp haboru volt). De az
az automosasos dolog velunk is megesett (akkor 2.5 DM) , es az a gyanum,
hogy meg mindig uaz a viz van a fertotlenito godorben. Akkor meg csak
uthasznalati dijat volt pofajuk plusszban elkerni, de autopalyat nem is
lattunk. Pedig azt hittem, hogy azota mar ott is voltak valtozasok, de ugy
tunik semmi nem valtozott. A bulgaroknal volt, hogy 30 km-t is mentunk ugy,
hogy nem volt tabla. Csak tippeltunk, hogy arra
jo. Aztan jo lett, dehat ilyet... Meg talalkoztunk olyannal is, hogy ki volt
irva egy helysegnev (Mihajlovgrad) x km. Egy ora autozas utan ujra volt egy
tabla, Mihajlovgrad x+50 km. Pedig a helyes iranyba haladtunk. Szoval meg
egy kicsit gyakorolniuk kell az oreg bulgaroknak. Nemhiaba: Balkan. Azert a
gorog kirandulast tenyleg ajanlom mindenkinek, mert szep dolgok vannak. Az
egeszben azt elveztem a legjobban, hogy lehetett berelni mindenfele
kismotort, es azzal rallizni mindenfele. Sokkal jobb volt, mintha autoval
kozlekedtunk volna. Estenkent eletre kelt a "varos", nyu:zsi, jo ettermek.
Az ar szerintem kedvezobb, mint a Balatonon. Meg azota sem ettem annyira jo
gyrost. Szinte azon eltunk, annyira izlett. Hiztam is egy par kilot.
Szoval en is ajanlom.
Ja es Romaniaban arra lettem figyelmes, hogy az osszes fa 1 meter
magassagban feherre van festve. Ha felkapcsolod a refit, akkor total belatni
az utat. Ilyet se lattam meg mashol. Nem tudom ugyan a faknak hogy esik, de
autos szempontbol jo otlet, azonban egy kicsit brutalis.

Udv,
Vaddiszno
+ - Kirandulastipp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Slowmouse, Mindenki!

Olvastam a programajanlodat Miskolc es kornyekerol. Hat ehhez fuznek hozza
egy ket dolgot:
En nem tudom igaz-e, de azt hallottam, hogy ha ott magadra hagyod a kocsidat
egy picit, akkor enyhen szetszerelik (pl. amig ulsz a kisvasuton).
Mint tudjuk Miskolc es kornyeke a kevesbe fejlett regiok kozott van, nagy
munkanelkuliseggel (BAZ megye, lasd Ozd, ahol szerintem a polgarmesteren,
meg a korzetiorvoson kivul mas nagyon nem dolgozik a varosban), meg magas
bunozessel. Szoval aki oda vagyik, annak javaslom a vonattal valo
kozlekedest. Van IC arrafele. Diosgyorben az egyetlen szorakozas ha
focitmeccsre jar az ember. Ez eleg elkeserito lehet. Mar nagyon regen
egyszer jartam arra, meg mentem a kisvasuton is, de mara mar az is nagyon
lerohadt. A Lillafuredi kastelyban 9 eve voltam utoljara, de annyira
lepusztult volt, hogy fantasztikus. Egy punk takaritonotol (tarajjal es
tetovalt Anarchia jellel a fejen) probaltuk megtudni, akkor meg tizen x
evesen, hogy hol van diszko, vagy valami szorakozohely, de azt mondta, hogy
Miskolcon csak 1 billiardterem van, meg kocsmak es slussz. Szoval lementunk
a biliardterembe, hat azt a tarsasagot, meg asztalokat nem kivanom senkinek.
Gyorsan eljottunk. Azota egyreszt nem leptem at a Dunat a keleti orszagresz
fele (ugy erzem nem is fogom, kiveve Pestet, de ott is figyelem, mikor
jonnek a hatarorok elkerni az utlevelemet),  a masik, hogy azota a helyzet
meg ennel is csak rosszabb lehet. Miskolc lakosainak szama folyamatosan
csokken, folyamatos elkoltozes es elszegenyedes tapasztalhato. Lehet hogy
meg egyszer megerne elmenni oda, megnezni, ami meg szep, de en mar lattam es
inkabb nem jarok arrafele. Azonkivul a diosgyori varbol gyonyoru kilatas
nyilik az azt korbevevo lakotelepre, ameddig a szem ellat. Azt hiszem mast
nem is nagyon latni onnan. Azt is jol elcsesztek. Pedig a var egesz jo
allapotban volt akkor. Szoval en 2x is meggondolnam.

Udv,
Vaddiszno
+ - Reflektor es a tobbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves SzaboZE!

>hidd el egy ilyen karacsonyfa auto csak indulatot szul a tobbi
kozlekedoben,
>agresszivabban reagalnak
>az elozesre, neadjisten meg akadalyoznak is, mert "nem latsz paraszt?"
>effektust idezel elo.

En ezzel szemben azt tapasztalom, hogy a tobbseg nagyon rendesen lehuzodik,
es figyel, es tiszteletben tartja, hogy valoszinuleg gyorsabb auto
kozeledik. Erdekes modon nagyon sokan meg tudjak kulonboztetni a sebesseget,
amivel kozelitek felejuk, es lehuzodnak, elengednek. Ha olyanra villantok
ra, aki 200-zal megy, akkor az lehuzodik, nem probal keresztbetenni elottem
(ismeri a helyzetet), de az, aki 100-zal megy a belso savban, ravillantok,
mikor mar 10 centire vagyok tole, az persze elkezd emberkedni: az en kocsim
is van olyan gyors, mint a tied alapon. Es akkor elkezd gyorsitani, en meg
nem birok elegge fekezni, hogy bele ne vigyen a lendulet, amikor o gyorsit.
Azt nem ertem, hogyha ezt gondolja, akkor miert nem halad folyamatosan
gyorsabban? Nekem nem kell bebizonyitania, hogy tud annyit a kocsija. Ha nem
erem utol, nem akarom lehagyni, de ha igen, akkor nem ertem miert akadalyoz.
Aztan eleri a 160-at, autoja tudasanak veget, ugy 10 perc alatt, es akkor
rajon, hogy megse olyan gyors, meg nem is akar ilyen gyorsan menni, meg nem
is mer, es tulajdonkeppen meg sosem ment ilyen gyorsan, ezert lehuzodik, es
felreall. Kozben en vesztettem 5 percet. Idiotak. Nem az szamit, kinek
mennyivel menne a kocsija. Ugysem lehet birni a kisautokban hosszu ideig a
vegsebesseg koruli autozast, mert megsuketul a bent ulo. Ha valaki BMW-vel
megy a belsoben, azt is faszan ledudalom, mert en gyorsabban jovok, es nem
turom, hogy akadalyozzon, foleg, ha senki nincs a kulso savban. Szoval az a
baj, hogy kevesen jarnak gyorsan, kevesen tudjak, hogy az nem is olyan
veszelyes. Es ezert nem birjak felfogni. Aki meg gyakran alkalmazza, azzal
nincsenek is erdekes modon olyan problemaim, mint a notorius lassuhajtokkal.
Szoval csak az irja, hogy gyors, aki egy ideig allandoan 160-220 kozott
jart, de megunta, es most mar latja, hogy veszelyes. De aki 80-nal
kozlekedik egy zsigulival, az ne hogy ma' meg akarja nekem magyarazni, hogy
en gyorsan megyek. Szerintem meg o megy lassan. Es errol akar
vitatkozhatunk. Bar meg en sem mentem huzamosabb ideig lassan, azaz 120
alatt sosem, barmilyen autom is volt. Mert a lenyeg, hogy sose vettem  olyan
autot, ami erre nem lett volna kepes. Egyszeruen nem elegedtem meg vele.
Ilyen egyszeru. Aki meg ott ragadt, annak az eleteben csak annyi dolga van,
hogy faszan lehuzodjon elolem, azonkivul meg azt csinal amit akar, akar
allhat is az uttesten keresztbe. Nem nagy faradsag, mert kb. 1 mp-ig fog
tartani. Annyit meg mindenki kibir.

A masik: Amikor motorral zuhogo esoben mentem haza (ujabban itt ez az eso a
meno nyar kozepen) azt hittem, majd minden autos lehagy, es nagyon kell majd
vigyaznom, nehogy megcsusszak. Hat nem igy lett. Alig birtam a sok
lassuhajtot megelozni a motorral 100-120-szal. Mert nem mertem odahuzni,
akkor ugyanis kisse csuszkal a hatulja. Csak 6.-ban eloztem. Szep nyugiban.
De nem igaz, hogy meg esoben is, egy nagyon lassu, kenyelmes es biztonsagos
tempoban is magam moge utasitottam mindenkit egy motorral. Ez szamomra
fantasztikus. Ennyire azert mar nem kell lassan menni!

A harmadik: Nem tudom ki jart mostanaban a Balaton deli partjan. Hat ott
aztan van dugo izombol. Igy hogy motorral kozlekedek joreszt, kicsit
gyorsabban mozgok mint az autosok. A feltuno, hogy a sor nem folyamatos.
Elol megy valami barom 40-nel (legyen az IFA, Trabi, vagy akarmi, de kb. ez
a kategoria), mogotte meg 2 km autosor, es a vege mar csak 10-20-szal meg es
folyamatosan fekez, megall, majd ujra megindul. Az elso elott meg senki
egypar km-ig. Szoval ez mar notorius lassuhajtas. Ennyire azert mar
tekintettel lehetnenk masokra. Nem? Blelle-Fonyod kocsival 1 ora. Pedig csak
20 km. Felhaborito!

Udv,
Vaddiszno

U.i.: Ja es velem johet szembe barki reflektorral nappal, en siman el tudom
viselni, szerintem egyaltalan nem zavaro.
+ - Re: Punto es ami mogotte van (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>de  akkor meg minek vesz
>ilyen autot.

Szerintem ilyen autot csak egyszer, akkor is csak veletlenul lehet megvenni.
De azert hasonlitom neha ossze, mert az emlitett modell 3.05 milkaba kerult,
es ebbol mar lehet venni 89-91-es M5-ost, tehat ar szempontjabol bizonyos
tipusokkal egy kategoriaba tartozik. Az osszehasonlitasom fogyasztas es
sebesseg teren tortent, azaz 160-180-nal Punto 14 liter, M5 szinten. Tehat
ebben is van racio. Errol eszembe jut egy autosmusor, jopar eve, amikor az
uj Tavriat teszteltek. Akkor meg 600 ezer Ft-ba kerult belole az uj (regi
szep idok...). A "szakerto" azt mondta, hogy inkabb ajanlja egy 5-6 eves
2-es Golf megvetelet, mint a zsir uj Tavriaet, mert sokkal jobban jar vele a
vasarlo. Tehat en is ezt tudom csak mondani. Inkabb veszek egy hasznalt
nagyobb autot, mint egy 1000 cc-s ujautot, es sokkal jobban jarok. Meg
gyorsabban is.
Csak ennyit szerettem volna belole kihozni.

Az ero velem van.
Vaddiszno
+ - ReReRe: bontok arzenalja... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

Egesz pontosan ki is a "listavezeto"?
Szivesen elkuldenem neki, ha felteszi a 
honlapra.

      Zsolt
     AUDI 100
   Ékezet jöhet!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: bontok arzenalja ( 22 sor )
> Idopont: Fri Jul 21 01:53:27 EDT 2000 AUTO #812
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hali!

Szerintem a lista honlapjara is felkellene dobni nem?

SzaboZE

> az alábbiakat írta a következő hírüzenetben:
...
>                        Sziasztok!
>
>  Elkeszult a bontok listaja 171 cimmel. Az erintetteknek
>  maganba elkuldtem, akit erdekel az irjon, elkuldom neki is.
>  Koszonet mindazoknak akik a bonto lista kiteljesedesehez
>  hozzajarultak, bovitettek a cimek listajat.
>
>           Jo utat!   Zsolt
>                      AUDI 100
>                    Ékezet jöhet!
>
> ui: pentek hajnalban leszek gepkozelben, utana majd egy
>      het mulva. Udv mindenkinek!
>
+ - Gepkonyv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sokan keresnek ilyen-olyan autoikhoz gepkonyvet, muszaki leirast.
Minden tipushoz valo muszaki leiras megtalalhato a Kozlekedestudomanyi
Intezet konyvtaraban : XI. Than Karoly u., kb. 5 perc seta
az Etele tertol. Ha jol tudom a konyvtari tagsag ingyenes...

Ropi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS