Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 775
Copyright (C) HIX
2000-06-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: re favorit (mind)  11 sor     (cikkei)
2 Re:futomuvek (mind)  24 sor     (cikkei)
3 Re:Gaztartaly (mind)  49 sor     (cikkei)
4 re: UFO (mind)  20 sor     (cikkei)
5 Re: Elozes, gyerekules, karcolas (mind)  32 sor     (cikkei)
6 Re: Hogy uljon a gyerek? (mind)  24 sor     (cikkei)
7 Shell (mind)  20 sor     (cikkei)
8 alfat festunk (mind)  42 sor     (cikkei)
9 ez+az (mind)  114 sor     (cikkei)
10 re:karc (mind)  14 sor     (cikkei)
11 karcolas, talan segit (mind)  16 sor     (cikkei)
12 W123/200D, tankolas (mind)  44 sor     (cikkei)
13 Regata (mind)  44 sor     (cikkei)
14 Ezer kerdes - masodik probalkozas (mind)  36 sor     (cikkei)
15 Re:Balra kanyarodni tilos... (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Mindenfele (mind)  109 sor     (cikkei)
17 Re: Gyorsulas: gond?? (mind)  54 sor     (cikkei)
18 Uj pajero (mind)  15 sor     (cikkei)
19 olasz repulogepgyarak (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Buntetes kulfoldon (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Barkas! (mind)  9 sor     (cikkei)
22 BMW szakkonyvet keresek !!!!! (mind)  24 sor     (cikkei)
23 auto folia (mind)  18 sor     (cikkei)
24 Kozponti zar. (mind)  36 sor     (cikkei)
25 Astra Caravan elado (mind)  3 sor     (cikkei)
26 RE: Atveres (mind)  25 sor     (cikkei)
27 RE: Elozes, gyerekules (mind)  54 sor     (cikkei)
28 Favorit dilemma (mind)  43 sor     (cikkei)
29 Szerencse?, stabilitas/kispolak, szep Kadett (mind)  63 sor     (cikkei)
30 Sebesseg, Lupo-a teljesseg kedveert (mind)  86 sor     (cikkei)
31 Great Music For Racers And Drivers! (mind)  47 sor     (cikkei)
32 Meg mindig Favorit... (mind)  17 sor     (cikkei)

+ - Re: re favorit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez a napokban tenyleg nekem is feltunt, lattam vagy 5-8 (kulonbozo)
pickup-ot, es mindegyik tiszta rozsda volt, folyt az oldalukon a rozsdale a
kerekdoboknal, az ajtokbol, a platorol (nondjuk errol esetleg nem tehet a
gyarto).
KI
> wrote in message news:...
>
> Hali,

> Motorikusan gyengecske (mondjuk ez van), de rohadt mindenhol,
> valahol 40000 tajekan a hengerfej bemondta az unalmast, a rugok
+ - Re:futomuvek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Az AUTO 0774-ban irta Fogash )
>Az oldaldoles hianya hamis biztonsagot ad! A futomu tulajdonsagaibol 2-3
>alapveto kovetkeztetest von le csaknem mindenki.
............

Ha jol tudom, ez a lenyeg a sportfutomuveknel is, annyi kulonbseggel,
hogy azoknal _valoban_ stabil a kocsi.
Ugye, oldaldoles szinte nulla, a vezeto meg nagy sebessegnel is biztonsago-
san veszi a kanyarokat, DE ha megindul a csuszas, mar sokkal nehezebb
+fogni, mint egy normal futomuves autonal, mivel elmarad az utcai
futomuveknel mar megszokott guminyikorgas, ami meg joval a csuszashatar
elott jelentkezik, igy szinte semmi nem figyelmeztet elore a bekovetkezo csuszi
ra.

Errol szerintem az tudna igazan jol meselni, akinek sportfutomu van a
kocsijaban
(VTi ???)

Egyebkent en is hajtok Kispolakot, de ismerem a korlatait.

Sziasztok: Peter
                   
+ - Re:Gaztartaly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autosok, szervusz Zsolt!

Az AUTO 0774-ban irta :

>A hugom egyszer-ketszer a napon felejtette mar az ongyujtojat
>es bizony felrobbant!
>Hasonlokepp az autoban levo gaztartaly is fel tud robbanni, ha
>kivulrol melegitik: A nyomas megno, nagyobb lesz, mint amennyit
>az aceltartaly elbir es egyszeruen szetviszi azt.
>Tavaly volt itt Franciaorszagban egy nagy botrany ebbol, ugyanis
>egy gazuzemu kocsi elektromos hiba miatt kigyulladt, es mikozben
>a kierkezo tuzoltok elkezdtek oltani, a gaztartaly nem birta a nyomas-
>novekedest, es felrobbant. Ha jol emlekszem 2 tuzolto halt meg a
>balesetben. Vagyis a gaztartaly egy idozitett bombaval ert fel
>ebben az esetben. A baleset utan tobb laboratorium is tesztelni
>kezdte a forgalomban levo gazszetteket (tobbsegeben holland
>gyartmanyuak - ha kell a markajukat is elokereshetem): A
>gazzal toltott tartaly ala tuzet gyujtottak es figyeltek a reakciot.
>Erdemes ezt egy bunkerbol tenni, ugyanis 10 percen belul
>mindegyik felrobbant.
>Ebbol a balesetbol okulva, iden januartol kotelezove tettek
>a tartalyokon egy biztonsagi szelepet, amelyik egy meghatarozott
>nyomason kinyit (meg a robbanas elott) es kiengedi a gazt.
>Termeszetesen a kiaramlo gaz meggyullad es eg, mint egy
>faklya, de csak eg, es nem robban.
>Nem tudom, vajon az otthoni szettek fel vannak szerelve
>ezzel a biztonsagi szeleppel?

Azt hiszem rosszul fejeztem ki magam, ugyanis en csak arra az estre
gondoltam, amikor megreped a tartaly, es a kiaramlo gaz langra kap.
(Erre viszont kituno pelda a gazos ongyujto :-)    )
Abban tokeletesen igazad van, hogy a kulso melegedes miatti robbanas
elkerulhetetlen, de szerintem ezt semmilyen szerkezetu tartallyal nem
lehet +akadalyozni.
Egy balesetnel 2 dolgot tudok elkepzelni:
1.:
Ha beszelokepes vagyok, szolok a segitsegemre igyekvo tuzoltoknak, hogy
legyenek tekintettel a kocsira ragasztott 3 (1ebkent kotelezo) matricara,
ugyanis arra hivjak fel a figyelmet, hogy gazuzemu a gep.
2.:
Ha nem tudok veluk beszelni, remelem, hogy eszreveszik Ok, hogy mi a
helyzet. (Ja es nem mellekes, hogy idoben kene eszrevenniuk.)

Az otthoni szettekrol annyit, hogy hallottam olyanrol, hogy a ficko 15 kg
felig rothado hagymat cipelt a csomagtartoban, hogy a rendor ne lassa
a beepitett PB palackot, es, hogy elnyomja az allando gazszagot.

Udv: Peter
         
+ - re: UFO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>   Furcsa dolog tortent velem. A fehervari Tesco parkolojaban hagytam
> a kocsit, es bementem matatni. Amikor ujra kint voltam, meglepodve
> tapasztaltam, hogy nyitva van. 100%, hogy bezartam! Nezem, a telefon
> eltunt a tartojarol. Aztan megtalaltam az elso ulesen a taskam alatt.
> Nem akartam blamalni magam az asszony elott, de csak elmndtam neki.
> Ekkor derult ki, hogy o is eppen igy jart par honapja.Az auto
> Citroen BX, kozponti zar, de nincsen se riaszto, se taviranyitos
> ajtonyitas. Erre kossetek csomot...
Nem semmi. Errol eszembe jutott egy történet, amit az unokatesóm
meselt, es talan megmagyarazhatja a dolgot.
Egy haverja motorral leparkolt valahol Budapesten. A tolvajok ellen
annak rendje és modja szerint egy vaskos lanccal, és lakattal lezarta
a motort. Amire visszatert a motorhoz, a lancot lakattal egyutt a
motor ulésére teve talalta meg!
Szóval esetleg egy tolvajpalanta gyakorol?  :-)

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Re: Elozes, gyerekules, karcolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>         A masodik tema a gyerekulessel kapcsolatos. Nem is gondol-
>       tam ra, hogy ebben erintett lehetek egy jo ideig, mert 26 eves
.....
>       a gyerekulesre: erre mit tudtok szolni?! Most komolyan!

Elobb voltak gyermekeink, mint auto. Egy ido utan vettunk ket=20
gyerekulest, mert hol aposommal, hol valamelyik tesommal mentunk=20
autoval. (Sogornomek pl. nem ruhaztak be ilyenbe, es aposom kb. 10-el=20=

ment, hirtelen megallt, a gyerek meg hatul kozepen bambult, ost ugy=20
lefejelte a szelvedot, hogy csak ugy koppant. Mindez 30-nal?) Szvsz ne=20=

Te vegyel gyerekulest, mert ha tobb rokonnak van gyereke, azok nem=20
egyformak. (Meg nemcsak azert, mert megbuntet a rendor, hanem kepzelt,=20=

enelkul elszall a kocsiban, es osszeverzi a csodaszep autodat...)


>         A harmadik, a keres, pedig a kovetkezo. Egy hete valamelyik
>       kis rohadek Homo Erectus (mert Sapiens-nek nem neveznem) bele-
>       karcolta a csomagtartoba a "KAKA" szot. (Igy, nagybetuvel.)
>       Valoszinusitem, hogy egy gyerek volt, es baromi mazlija van,
>       hogy nem vettem eszre, mert olyan irdatlan mertekben ruhellem
>       a gyerekeket

A festeshez nem tudok hozzaszolni, de ha felnott lenne, nem torned el=20=

a kezet? (A mi kornyekunkon - IX. Ker. - a "felnottek" is csinalnak=20
ilyet, bar megsem, mert igaz ugyan hogy 20 evesek elmultak, de a K=20
betut mar enm ismerik.)

Attila
+ - Re: Hogy uljon a gyerek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Csakhogy: ezek utan hogy utazzon a Kispocok, aki 7 eves, 10 eveshez
> illo testmeretekkel?

Ulesmagasito. Pont erre talaltak ki. Nemcsak egy egyszeru kissamli,=20
mert az ov also resze ugy megy, hogy nem tud kicsuszni alola. (Inkabb=20=

karosszek, aminek karfaja alatt megy el az ov.) Ha az ov rogzitesi=20
pontja meg mindig magas, akkor a felso agat is be lehet tenni a karfa=20=

ala (nyilvan azon az oldalon, ahol amugy is lent van).=FB
Lattam mindenfele boltokban (Tesco, Baumax, meg a masik barkacs, csak=20=

nem jut eszembe...) olyan patentos vackot, amivel a harompontos ov ket=20=

aga osszebbhuzhato. Szvsz nem sokat er, mert marha meleg lehet,=20
masreszt meg pont amikor tartania kellene, az ov szetpattinthatja...
Szoval, ulesmagasito.
A gyermekules fugg a test tomegetol, mert annak sajat ovei vannak. Az=20=

ulesmagasito mar a magassagi "hiany" kompenzalasara szolgal, barmennyi=20=

kg. eseten, mert akkor a sajat ov tart.

Attila
+ - Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Tegnap gyonyoru atveresi kiserletet lattam a XXI. keruletben a temetonel
levo Shell kuton. Elottem felmesztelen munkas fizetett. A szamla 3.000.- Ft.
A munkas (50 ev koruli), ad egy 10.000.- -est. Kiscsaj visszaad 2.000.- -et,
es mar nyujtja is a TAP-ot az oregnek, mikozben kezdi a meset: "Igaz, hogy
maga 12 litert tankolt es ez 15 liter utan jar, de en most adok onnek egyet
12 liter utan, bar nem jarna......". Oreg kezeben a visszakapott penzel
csajszi szavaba vag: "Ez keves!". Mire a csajszi:" Tudom, mindjart adom a
tobbit." Es bar a blokk mar kijott a gepbol, meg gyorsan ugy kezdett
csinalni, mintha valamiert meg nem tudta volna befejezni a dolgokat, majd
nagy sertodotten elovette az 5.000.- -est. "Ez nem jott be!" jegyeztem meg
hallhatoan, minek eredmenyekeppen az en visszajaromat elemb***ta.

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - alfat festunk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CSAAKOOO!
Kedves Nagyak!
…
Letezik olyan, hogy javitoceruza, peldaul?

Igen!
Van alfas javitoceruza is, es makod van, mert a fekete szin valtozatlan az alfa
nal legalabb tiz eve. Batran megveheted (ha rajta lesz az alfas emblema), nem k
ell felned, hogy esetleg mas szinarnyalatu lesz a maszatolas mint a kocsi.

Olyan mint egy koromlakk, csak (12-15)cmm hosszu es 1,5cm atmeroju, kis ecsetbe
n vegzodik a kupak vege es ha megrazod ket vasgolyo zorog a tubusban.

Nalunk a feket szin 175SKK kostal, ez max 800-900Ft nak felel meg.

Nekem is van (de piros :-)), mindig benne van a kocsiban, jol jon friss serules
ek eseten (szuk a garazs, stb), ha nem is varazsolod vissza eredeti kullemet, l
egalabb a korroziot keslelteted.


Kedves rendorbacsi nem tudja elviselni alfad? Ra se rants, sokan vannak ezzel i
gy… 
Szepen beszelve, elegans amde hatarozott mozdulatokkal kell hozzajuk kozeled. H
uzd ki magad, egyenesen a szemebe nezz, es ne riadj vissza a kerdesektol, Te is
 batran kerdezhetsz: pl. az azonositoszamat (a neve nem erdekes!) folgjegyezhet
ed autoja szamat stb.
Nem azert van alfad, mert beszari vagy!!!

Tortenet:
Egy kebelbaratom nemetorszagbol hozott egy  torott opel vectrat. Szepen osszera
ktak (azota mar tobbszor osszetorte) egy nap a hataron MOra szeretett volna men
ni –akkor meg iskolas volt a lelkem alig huszonnehany eves. Vamellenorzes soran
 a vamos tobbek kozott megkerdezte: „ Fiatalember, honnet van maganak ilyen sze
p autoja?“ mire a baratom: „Hat. Tudja, az ugy volt, hogy nyertem a Lotton.“ A 
vamos szint valtott, majd a foga kozott sziszegve felreallitotta, es ket oras f
ullellenorzes ala vetettek. Baratom kiszallt, atadta a kocsit, raerosen megyujt
ott egy cigit majd telefonalt, hogy egy kicsit kesik. Ellenorzes soran meg az u
leseket is kiszedtek, de termeszetesen nem talaltak semmit. 2 ora elteltevel vi
sszault a kocsiba, majd egy „Na, Isten aldja!“ koszonessel tovabbment.

Csak igy tovabb!
Palika
+ - ez+az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Atveres ( 15 sor )
[...]
> kis ribi 507 Ft-t keresett rajtam... pedig se szoli, se mukorom. Ha ezt csak
> minden 10. hulyevel (pl. velem) sikerul megcsinalni, mar az is szep penz...
> Ennyi! (Marad a duhonges, meg ezentul minden szamla alapos fixirozasa, meg a
> penztartol valo tavozas es a penz eltetele elott.)

Ez utobbit nem ajanlom... Otthagynad meg azt is, amit legalabb visszad? :)

Kulonben meg ne szidd magad, nem te vagy balek, hanem az o modszereik
ilyen kifinomultak. Gusztustalan egy banda, na.

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Elozes, gyerekules, karcolas ( 59 sor )
[...]
> 	  Ha valaszoltok, maganba is, legyszi, es koszonom, a "Te kepes
> 	lennel eltorni egy gyerek kezet?! Megerdemelned, hogy kromo-
> 	faggal fujjak le a kocsidat, Te allat!" tipusu valaszokat inkabb
> 	mellozzetek!

Akkor meg ugyan aruld mar el, hogy minek irsz le olyasmit, ami nem
tartozik szervesen a autos problemaidhoz, viszont jo esellyel nepharagot
valt ki?

> Felado : Lantos Tibor
> E-mail :  [Non-Profit Organization]
[...]
> Belebotlottam egy par autos tagline-ba
>
> " Optimist: YUGO owner with a radar detector "

Ez nagyon jo... :)))

> Felado :  [International]
> Temakor: Skoda 105s hutorendszer ( 19 sor )
>
> Kellene egy par soros ismerteto a Skoda 105s hutorendszererol.
[...]

Tul sokat nem fogok segiteni, de termeszetesen van benne ventillator (jopofa
lenne azert, ha epp' egy Skodaban nem lenne), hofok kapcsolos, automata.
Legteleniteni kell, az elso csomagtertetot felhajtva a szelvedo toveben
az ablakmosofolyadek-tartaly mellett van legtelenito csap.
Termosztat van benne, es abszolut fogyoalkatresz... a legtobb Skodaban
nem is mukodik, es a tulajdonosa altalaban nem tud rola. Mellesleg a
hokapcsolo is el szokott romlani (bar nalam soha az eletbe nem tett ilyet,
de hallottam mar), erdemes kb. haromevente egy ujat venni bele, vagy
kulon kapcsolot beszerelni a muszerfalra.
Biztos, hogy nem hengerfejes az auto? Ha allandoan felforr, akkor valami
komolyabb gond lehet.

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Klima + Octavia fogyasztas +  hol vagytok ( 30 sor )
[...]
> Hir: A klimatizacionak nem csak a beszerelese, hanem az
> uzemeltetese is draga dolog. 27 autogyarto felmeresebol az
> derult ki, hogy a klima alaposan felviszi a fogyasztast.

Hat, ahogy tegnap izzadtam ebben iszonyatos fulledt melegben,
jelen pillanatban akar 5 literes tulfogyasztast el tudnek fogadni... :)
A legrosszabb pillanatokban ugy ereztem, hogy most siman
beszereltetnek egyet 400 ezerert utolagosan is...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: gyerekules ( 6 sor )
>
> Lattam egy haromajtos (!) Saab 99-et (asszem az volt, esetleg oreg 900-as).

Az orrarol lehet megismerni nagyon konnyen, a 99-esen az indexek meg teljesen
kulonalloak, a sarvedore vannak raszerelve. A 900-ason mar a fenyszorohoz
simulnak.

> A hatso ulesen ketoldalt 2 db gyerekules, kozottuk egy 6-7 eves forma
> lurko, valszeg magasiton. Ha ebbe az osoreg (15+) haromajtosba befer, akkor
> masba miert nem?

De hisz az egy nagy batar auto, hiaba haromajtos...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re Shell ( 15 sor )
>
> >Nekem is tortent most pozitiv tapasztalatom a Shellnel.
>
> Hibas kutnal tankolsz. A Shellhez csak bunko embereket vesznek fel. Valaki
> biztos hibazott a felvetelinel. Csakis igy keveredhet kozejuk nehany
> normalis. Azert a dunafoldvari tartja a szintet. :(

Jo, hogy mondod, errol jut eszembe egy jellemzo beszolas... nehany napja
a mar serult Vectraval tankoltam, amikor odajott a regota ismert kutas,
aki az autorol kerdezoskodott tobbszor, mert o is Vectrat akart venni...
Elmondja, hogy megvan vegre a kocsi, ott all, mondom, remek, mikori, mennyit
futott, milyen extrak vannak benne. Elsorolja, en: ezek szerint minden, ami
fontos, talan a klima meg jol jott volna... erre a kutas felhordul: "Hat az
MI a F*SZnak?" Ebben mondjuk semmi kulonos nincs, de olyan profan modon
fejezte ki magat, hogy meglepodtem egy picit...

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Feltores.. ( 32 sor )
>
> En me'g a csomagtartoba is inkabb indulaskor, vagy utkozben megallva
> pakolok, mintsem megallaskor, a kocsi elhagyasa elott...
> Eccer a Duna Plazmanal akartak feltorni a csomagtartomat, mert lattak,
> hogy beteszek egy taskat, aztan otthagyom a kocsit...

En ilyenkor latvanyosan be szoktam mutatni, hogy ures a taska... fejjel
lefele razom, vagy laposra-taposva rakom be... :) Ha nem ures, akkor
meg egy utcaval elobb megallok, berakom hatulra, es csak utana parkolok
le.

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - re:karc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok,

>bele karcolta a csomagtartoba a "KAKA" szot. (Igy, nagybetuvel.)

az enyemrol meg letortek a teleszkop antennat :(
tutira nem a drot kellett neki mert a kocsi melle dobta.


udv,
-- 
Bes

ket dolog van ami nem fogy el, ha masoknak is adnak belole:
az ismeret es a szeretet...
+ - karcolas, talan segit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 6/13/00 -0500, you wrote:
>a gyerekeket (hu, mit kapok ezert, de egyszeruen nem tehetek
>         rola: van, aki a zold szint nem birja, van, aki a toltott ka-
>         posztat, en meg a gyerekeket), hogy valoszinuleg meg a kezet is
>         eltortem volna! Szoval az lenne a keres/kerdes, hogy ha tudna-
>         tok segitseget/tanacsot nyujtani, hogyan lehetne eltuntetni,
>         azt megkoszonnem. Letezik olyan, hogy javitoceruza, peldaul?
>         (Mert 30 ezerert nem fogom lefestetni a teljes hatso ajtot.)

Nos ismerosom is igy jart a par hetes autojaval, neki a daewoo gyulai-nal 
csinaltak meg (a cimet nem tudom valahol a pesti vagy jaszberenyi uton) 
10-12e ft-ert... elfelejtettem hogy hogy hivjak az eljarast a lenyeg hogy 
ujrafujjak de csak a hajlatokig, es semmi se latszik.. talan erdemes 
megkerdezni oket..

AntForce
+ - W123/200D, tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mondhatnam, elvtarsi udvozletem mindenkinek !

A mai meseim:

W123/200D:
Tehat. Ilyen autoval nem rendelkezem, de ugy erzem muszaly(j)?
belepofatlankodnom a kerdesbe.
Az auto valoban egy robusztus konstrukcio, es sajna a MB allitolag utolso
megbizhato tipusa volt.
Ez utobbi kijelentesemert ne essen senki a torkomnak, mivel ezen infot
fiatalabb tipussal IS rendelkezo Mercisek mondtak, mikor eppen ezen vasak
fele kacsintottam. DE ! A 200D motorja egy nagy kotvany. Az auto tomegehez
viszonyitva nagyon gyenge, es ebbol fakadoan lomha, lusta, hurut. Ebbol
fakadoan a fogyasztasa, es a motor elettartama elmarad a Mercedestol
elvarhato atlagtol. Magyarul: amit a vetelarral, es a kotelezovel nyersz, az
nagy valoszinuseggel kesobb ugorhat. A motortol eltekintve az autotol
komolyabb meghibasodast ne varjal, bar a difi nagyon szeret sirni. Ez utobbi
elofordulasa eseten a gyari fogaskerekek+csapagyak sacc 200e HUF korul
kostalnak, de megoldhato bontott alkatreszekbol is, ekkor szerelessel egyutt
max. 70e HUF korul alakulsz. A motorgeneralt aki 200e HUF alatt csinalja az
?????. Ha minden uton-modon ilyen autot szeretnel, ( ami dicseretes ) akkor
probalkozz a 300D-vel. Allitolag az szetverhetetlen, es meg megy is, igaz az
ara a korahoz kepest magas. A tipus egyik leggagyibb tulajdonsaga a 4
sebesseges valto. Marha pontos, marha finoman kapcsolhato, de ugy igenyli az
otodiket, mint Pista bacsi az antiszemitizmust. ( ha valaki ezen tudna
segiteni, nyugodtan jelezze) A korrozio teren eleg valtozatos a kep.
Elofordul olyan husz eves peldany is, amelyen a gyari fenyezes alatt egy
arva rozsdara utalo jel sem latszik, de lattam mar u.ennyi idos "salatat"
is. Ugy nezett ki, mint Penti Patrolja rancfelvarras elott ;)))) .
Oszzegezve a kerdest, a tipus a huszon-akarhany eves korat meghazudtolva is
szuper. Magam sem akartam elhinni a sok Audi es Golf utan, hogy egy auto 15
eves kora utan egy kalap szrnl tobbet erjen, kiveve a Fordokat. Persze nem
havi 1000km-es tavokban gondolkodva, hanem a nalam es a barati koromben
atlagos havi 10000 km-t alapul veve ( egyes autoknal + utanfuto (Scorpio),
vagy rendszeres 400-500kg festek (Sierra)). Ezen megprobaltatasokat ugy
tunik birja, legalabbis a sajat 300D-m.

Tankolas:
Atveresek elkerulese ellen az en modszerem a kovetkezo. Tankolasaim erteke a
kovetkezokent alakul: 2980.-, vagy 4980.-, de a legtobb esetben 9980.-. Ezen
modszert evek ota hasznalva a kutasok probalkozasai erosen konvergalnak a
0-hoz. A shopokban csak akkor vasarolok, ha a tudok "aproban" fizetni.

Udv. Marci.
+ - Regata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> 1,9Diesel Regatta '89-es milyen auto lehet?
> Szeteso tipusu. Ne vedd meg.

Bizony, ne vedd meg a mocsokos taljanok mocskat. Vegyel
105-os Skodat vagy Trabit!! Olasz kocsit soha!!!!!

Es most en: Az ismeretsegi koromben 3 db 1.9 TD Regata
van. Kozuton csak 2-en hasznaljak kozuluk, a harmadikat
foldutakon hasznaljak mint dzsipet, tehat azt hagyjuk most.
Szoval a gondok: a gond eredete foleg a sok hibas, gyorsan
lepusztulo erintkezes. A kocsi tele van olajjal, megis vilagit
a muszerfalon a jelzolampa, a muszerfal gyakran olyan, mint
a karacsonyfa. Autovillamossagi ismerosnek 5-6 oras munkaval
nem gond rendbe rakni, de amig nincs rendben nagyon 
kellemetlen tud lenni. Motorilag egyikkel sem volt gond, pedig
az egyik Roma-Napoly van hajtva es nagyon meg van hajtva...
Ha nagyon el van hanyagolva, hajlamos tobb olajat bekapni,
de ez meg mindig gyakran belul marad a gyari norman!!!!
A legtobben hasznalt Regata megvetele utan futnak a lakatoshoz
es rendbe rakatjak az alvazat, kuszoboket, sarhanyokat.
Jol teszik, ok meg par ev multan sem fognak rozsdara panasz-
kodni. Az allitolag gyorsan leamortizalhato belso ter minimalis
torodessel rendben tarthato, maximalis torodessel 10 ev utan
is ujszeru. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a Regata meg
abbol a korszakbol van, mikor az olaszok az olasz piac
igenyei szerint gyartottak a kocsikat, vagyis szamitottak ra,
hogy 3 ev mulva le lesz cserelve, es megy a srotba. Ezert 
nagyon nagyon sok fugg attol, mennyire becsulte az elozo 
tulaj a kocsit.
Zarszo fe'lese'g: Mivel a 3 Regata kozul az egyikert sem adtak
tobbet, mint 400.000 Ft-nak megfelelo koronat, ezert az arert
en egesz jo alternativanak tartom egy ilyen tipusu kocsi
beszerzeset foleg annak jegyeben, hogy:
- olcso a kocsi, relative olcso a javitas
- keveset fogyaszt, de megy
- relative nagy auto, nagy csomagter, kenyelmes
- nem lopjak
- 89-es, tehat egyike az utolsoknak - csak jot jelent

Szoval merlegelj es donts.

Csaba
+ - Ezer kerdes - masodik probalkozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

mivel 1 valaszt sem kaptam, jon ujra:

1. 
Biztosan emlekeztek, mikor irtam, hogy tonkrement a Jamex ceg.
Informalodtam, es azt tudtam meg, hogy nyugatabbra annyian pereltek
be a ceget, hogy csodot kellett jelenteniuk. Az ok: a szivacs + olaj
kombinacios legszuroik nem ertek semmit, a sok ramaty, amit nem
szurt ki a szuro, lerakodott a fojtoszelepre es...
Minden esetre tegnap elbucsuztam a vagyonert megvett sportlegszuromtol
Szerintetek mennyi valosagalapja van a dolognak?

2. 
A zold kartyas beallitason (azon kivul, hogy 9-es hoerteku Felicia 
gyertyakat raktak be a 7-es Fiat helyett) az alapjarati fordulatot
1100-1200 koze sikerult beloniuk a normalis 850 +/- 50 helyett.
Mivel dugoban tulsagosan melegedett a motor, megduhodtem, es
beallitottam 900-ra. Mennyire boritottam fel a motor karakterisztikajat,
el kell vele menni szervizbe, vagy hagyhatom? Az a magas fordulat
1 liter + fogyit jelent.... (jelentett)

3. 
Majus 9-en teletoltottem a hutoviz tartalyt. Tegnap - kerek 1 honap
utan - fel litert kellett  utanaontenem, hogy tele legyen. Elfogadhato
ez az ertek, vagy kezdjem keresni, hova tunt a lotty?

4.
Kb. 2 honapja irtam, hogy a joapam vett egy 1.9-es Feliciat. Mar
kezdodnek a gondok :( A gond az, hogy meleg motornal 5-10 perc
allas utan nem hajlando izzitani (miert tenne, ha meleg a motor), 
anelkul viszont nem lehet beinditani. Azt tanacsoltak neki, hogy
iktassa ki az erzekelot, kosse kapcsolora az izzitast... 
Velemeny?

Koszi:  Csaba
+ - Re:Balra kanyarodni tilos... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 06. 13, 02:54:11 +0000-kor kelt levele
ben:

> KRESZ-ileg nem tudom, hogy egészen korrekt-e a megoldás, de tény, hogy személ
ya
> utóval, vagyis inkább busz sávban nem közlekedheto jármuvel továbbra is TILOS
 b
> alra kanyarodni. Az említett sávot azért hozták létre, hogy a 3-as és piros 3
-a
> s buszok normális útvonalon bírjanak közlekedni. Tehát valóban, neked balra k
an
> yarodni TILOS! Ha csak nem vagy éppen BKV sofor :)

Ezzel semmi gond, en is ertem, hogy a nemreg nyitott harmadik savbol
elvben csak buszok mehetnek balra (meg taxisok, mert az ervenyes KRESZ
ha jol tudom nekik megengedi a buszsavban kozlekedest, bar ha a
kiegeszito tabla csak a BKV jarganyainak engedi meg, akkor ok sem, de
ugy lattam azzal a kutya nem torodik). 

A jardaban maradt balra kanyarodast tilto tabla akkor is rossz helyen
van. Az egyeb savokbol balra fordulast a lampak ala felrakott (meg a
lampaba epitet) kotelezo haladasi irany tablak/jelek amugyis tiltjak,
mert abbol a savbol csak a tabla altal jelolt iranyba szabad
tovabbmenni.

Vagy a balra kanyarodni tilos tabla van rossz helyen, vagy a balra
kanyarodo buszsav...


-- 
Udv				SaGa
+ - Mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!
Mar jo reg nem irtam mi? Az a franya szakdolgozat, meg a kevesbe
franya nyaralas. Meg ilyenek. Azonban orommel tudatom, hogy megvan a
jogsim a
nagymotorra kemeny 5 honap "harc a burokraciaval" utan. Kozben azert
nagyjabol olvasgattam a listat.
Nem ertem, hogyha valaki egy kis szabalytalansagot csinal, es ezt
leirja, miert ker egybol bocsanatot, es hunyaszkodik meg mar elore,
felve a kritikatol? Pl. "Tegnap varoson belul veletlenul
felgyorsitottam a lejton 51 kmh-re. Jaj mit fogok most kapni ezert az
oriasi szabalytalansagert. Ugy restellem magam...". En 160-nal is
szoktam faluban kozlekedni, bar azert altalaban lelassitok 120-ra
mindig. Teszek ra ki mit mond. Most majd jonnek a "Micsoda allat.."
meg a "Nem kivanom magamnak hogy az en falumon menj keresztul..." cimu
levelek, de engem nem zavar. Annyival megyek, amennyivel jonak latom,
es nem toletek fogok bocsanatot kerni erte. A rendoron kivul senkinek
semmi koze hozza. Annak se, de az fel van hatalmazva, hogy szova
tegye. Kozlom, nem erdekel mas gyereke, ha az fouton
jatszik vagy rohangal. Akkor a szulo a hibas, menjek barmennyivel. Ha
a sok falusi nem tudja, hogy hol a telkenek a vege, ahol kedvere azt
csinalhat amit akar akkor majd ezek remelem elob utobb elfogynak. Ezt
a szegeny Palikat is jol elkuldtetek a francba. Ugy vezet, ahogy tud.
A ratapadas igaz nekem sem tetszett, mert ez az elol menonek roppant
idegesito, de majd rajott volna magatol is, ha egyszer o kerul ebbe a
helyzetbe. Azonban mindenki ot cseszte le, hogy miert ment faluban
110-zel, de mikor a masik auto megelozte falun kivul 140-nel az
senkinek sem tunt fel. Az talan nem volt ugyanannyira veszelyes? Most
mar latom jonnek a "Majd ha a te gyerekedet gazolja el..." kezdetu
levelek. Csakhogy az en gyerekem nem fog a fout kellos kozepen
figyelni, varva arra, hogy elussek, mint ahogy en sem tettem, es engem
sem utottek el soha. Erdekes, mi? Az autosok fizetnek azert, hogy
autoval hasznaljak az utakat. Aki ott tollasozik, az meg nem. Este
kulonben sem latszott volna a labda. Szoval Palika ne szegyeld magad,
majd kialakul, addig is told neki.
Olvastam arrol is vitatkoztak egy paran, hogy valami Renault 1.4 vagy
1.6 220-akat megy, meg hogy 200 felett meg erezhetoen huz. Ekkora
baromsagot meg eletemben nem olvastam. Eloszor is szegeny Renaultnak,
de altalanossagban a franciaknak sem sikerult meg normalis kocsit
osszehozniuk. Tehat a Renault-val 80 felett menni szerintem tiszta
ongyilkossag, de hamar 200 felett vagyunk, akkor ha az illeto
jelentkezik hajlando lennek neki bemutatni a 200 feletti erezheto
huzast vagy gyorsulast. Akar autoban, akar motoron. Az a baj, hogy
utana szegeny a Renaultban mar 0-50-re sem erezne azt, hogy az a motor
erezhetoen huz. Tehat szerintem az 1.6-os motorok 200 feletti
teljesitokepesseget tovabb ne nagyon feszegessuk.
Van meg itt ez a gyerekules dolog. Felolem aztan vesz aki vesz, vagy
nem vesz. Szoval nekem tok mindegy. Csakhogy! Ha a gyereke kirepul az
ablakon es
neadjisten tuleli, akkor ne az allam koltsegen (amit mi fizetunk) elje
le a maradek 60 hatralevo evet, benan es ertelmi fogyatekosan, hanem a
szulok koltsegen vagy irany a tajgetosz, mert ez itt a nem mindegy!
Nem tudom hogy mar kotelezo vagy nem, de kicsit elnyulik a vita. De ha
bevezetik, akkor aki gyereket szallit
gyerekules nelkul, azt igenis buntessek meg. Es ha szegeny utana nem
tud benzint venni a szaros 'olcso' autojaba, akkor ott rohadjon meg,
es menjen
az....-ba vissza sirni. Ha nem telik ra, akkor ne csinaljon gyereket.
Lehet elore kalkulalni. En azonban azt is epito otletnek tartanam,
hogy a tahot eloszor nem buntetnek meg, hanem koteleznek, hogy a
buntetes osszege helyett 3 nap alatt mutassa be az altala vasarolt
gyerekulest. (Jobb helyeken letezik ilyesfajta gyakorlat.) A baj, hogy
ezektol kitelik, hogy a bemutatas utan gyorsan eladjak. Kis hazank
nagyeszu lakossaga ugyanis fillerekert mindenre kepes. Azonban
szerintem ez meddo vita, hiszen szerintem nincs olyan ember, aki a
kisgyereket gyerekules nelkul hordja, kockaztatva ezzel annak
biztonsagat es eletet. Ha kotelezove kell tenni, akkor az szegyen.
Kov: Nyomatek! Szerintem is elengedhetetlen a kenyelmes autozashoz.
Azonban amit az az agyondicsert elavult Honda motor fotengely csak 2
fokozatban tud
allitani, azt speciel egy BMW motor mar reg tobb fokozatban csinalja,
tehat nincs akkora ugras a valtasnal (vezermutengely). Azonkivul egy
nagy nyomatekos motorral is lehet finoman es lassan jarni, tehat nem
ertem a Honda alapfelteveset, hogy miert kell olyan autot gyarani, ami
alapon nem megy, es meg ott sem, ahol normal auto mar max loerot
illetve nyomatekot produkal. Az egesz el van cseszve. A Japanok azt
nem birjak felfogni, hogy egy kozutra gyartott motornal a ketto
kombinacioja jelenti a megoldast, nyomatek es loero, nem pedig semmi,
de 7000 felett egy kis erezheto gyorsulas. Az en automban mar 2000-tol
felelmetes gyorsulas tapasztalhato, 5000-nel pedig meg ugrik egyet
alig erezhetoen, mivel a gyorsulas eszeveszett es szinte
fokozatmentes, es egeszen 7250-ig porog. De ahhoz hogy menjen nem kell
2-t visszavaltanom, es szetporgetni, hogy elozni tudjak, es egyre csak
erosodik. Olvastam egypar topicot, sokan rohognek szegeny hondasokon,
hogy a kocsijuk gyorsulasa addig tart, amig fel nem kell hajtani egy
kisebb emelkedon, vagy hidon. Ez azert tenyleg eleg ciki. Egy 1.6-os
kocsinal meg az M1-esen is vissza kell kapcsolni, hogy nagyobb
emelkedoknel ne lassuljon. Mert a 140 Nm semmire sem eleg, legyen
mellette akar 160 LE. Nem akarom bantani nagyon a Hondasokat, ha ez a
szive vagyuk felolem aztan, en egy jobb autot kivanok nekik, meg azt,
hogy ne emberkedjenek annyit es ne dicserjek agyon az elavult
kocsijukat. En meg orulok, hogy nem kell az M1-esen egyszer sem
visszavaltanom, es annyival megyek, amennyivel akarok, nem amennyit a
kocsim bir...marmint emelkedon.
Klima: Most olvastam, hogy hany literrel eszik tobbet az auto ha megy
benne a klima. Nos akinek nincs, az nem tudja milyen is lehet hosszu
uton a hasznalata, viszont amikor az autopalyan 140-nel lehuzott
ablakkal kell menni, mert kulonben belerohad az ember az ulesbe, nem
hall semmit a szel zubogasatol es kozben dol rola a verejtek, es mar
nagyon rosszul erzi magat, faradt es elatkozza a percet, mikor
elindult, es mikor lesporolta azt a par szazezret (uj autonal)
gondolom azt igen. Mikor az ember egy targyalasra csapzottan er oda,
ugy hogy omlik a fejen a verejtek, es csupa viz az inge, szerintem ezt
is. Szoval barmennyibe keruljon is, megeri. Hasznalt autonal meg
epphogy tobbe kerul az auto ha van benne legkondi. Tehat ne ezt
sporoljuk le, es en inkabb kifizetem azt a par leter benzint,
amennyibe kerul az uzemeltetese.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: Gyorsulas: gond?? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>a napokban megfigyeltem, hogy brutalis gyorsitaskor (kiporgo,
>fustolo gumik) a kormanyt alaposan meg kell fogni, mert balra
>rant. Meg voltam gyozodve, hogy a futomu vagy a felfuggesztes
>nincs rendben, de tegnap megneztem az Automaniat, ahol a
>vadiuj Saab 9.3 Viggen kormanya is megindult. Mi ennek az
>oka? Miert nem egyenlo mertekben viszi at az erot a kerekekre?
>Vagy mas az ok? Az uttest elmeletileg ugyanolyan, gumik
>egyformak...

Ha nem akarod, hogy allandoan a kormanyt kelljen markolnod es
rancigalnod izombol, akkor ne vegyel elsokerekhajtasu kocsit.
(Egyebkent szerintem tok
eletveszelyes.) A hatsokerekes sem tok egyenesen gyorsul porgo
kereknel, hanem a fara elindul valamerre (altalaban jobbra), csak azt
egy konnyed es egyszeru
kormanymozdulattal lehet korrigalni, ugyanis a kormany nem lodul meg
semelyik iranyba sem. En direkt elvezem, igyhat szamomra ugyanaz a
vezetes elmeny, ami neked kin. Es kozben nem kell aggodnom, mert az en
kocsim ettol meg nem megy az arokba. Meg mondjatok annal rohejesebb
dolgot, mikor az elso kerek kiporog es fustol, a hatso meg csak all es
figyel. Egyszer lattam egy CRX-et helyben megfordulast akart
produkalni allo helyzetbol. Persze a nagyeszunek hatul nagyobb
kerek/gumi volt, mint elol. Hat azt az egest nem kivanom senkinek.
Porgott es visitott, meg fustolt  az elso virsligumi, kozben a gyerek
a hatsofek rancigalalsaval probalta a kocsi farat ez egyenes iranybol
elteriteni. En meg csak alltam, neztem, majd elkezdtem rohogni. A
hulye meg vert izzadt mire megcsinalta. Eszembe juttott kozben, hogy
kb mihez lehetne hasonlitani a dolgot. Kepzeljetek el, hogy a
gyorsasagi motorokat megcsinalnak elsokerekhajtasosra (hogy tudniillik
a hoban jobba menjenek cimu szlogen, vagy mas ilyen nepbutitas), aztan
megprobalnanak vele egykerekezni. Jol huznanak egy padlogazt, aztan
rancigalnak a kormanyt, hogy emelkedjen mar az elso kerek, de az csak
nem akarna. A masik ami akkor este is eszembe jutott az, hogy ha a
dragsterek elsokerekhajtasuak lennenek, es az elso bicikligumi
meghajtasaval probalnak a tobbezer loerot atvinni az utra. A hatso
traktormeretu kerekek meg csak varnak, hogy hol marad mar a gyorsulas.
Amit probalok ezzel megvilagitani, az az, hogy megertem, hogy vannak
elso kerekhajtasu autok, csak azokat nem sportos kozlekedesre kene
gyartani (pl. CRX, VR6, stb.) mert nem jon ossze a ketto egymassal. Ki
az az eszement amugy is, aki sportautot vesz elsokerekhajtassal. Erre
mar a japcsik is kezdenek raeszmelni. Kepzeljetek el egy
elsokerekhajtasos Lambot, Ferrarit, Porschet, Corvettet, Dodge Vipert.
Felall a szor a hatamon. Ha valaki elsokerekhajtasos autot vesz, akkor
az vezesse ugy, amire kitalaltak, tehat induljon ovatosan, vigyazzon a
visszakapcsolasnal, nehogy megcsusszon az elso kerek es irany az arok,
es ne probaljon meg vele ugy vezetni, ill. viselkedni, ahogy azt a
fent emlitett sportos celra gyartott autok vezetoi megtehetik es meg
is teszik.
De azert ne csuggedj, azzal is oda lehet erni allitolag barhova, csak
ovatosabban es finomabban kell vezetni, akkor nem lesz baj.

Udv,
Vaddiszno
+ - Uj pajero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Most olvasom egy oldalon az uj Pajero ismerteteset:
>3, 5 l-es GDI motor hajtja, melynek legnagyobb teljesítménye 202 LE,
melyhez >318 Nm nyomaték társul. Ezzel akár 190 km/órás sebességgel is
repeszthetünk, >miközben országúti használat során 10, városban pedig 17
liter benzint éget el. >Mindkét motor károsanyag-kibocsátása alacsony.

Aztan meglodul az agyam, hogy mire jo a hires-neves GDI motor, amikor ennel
1 literrel kisebb loketterfogatu dieselmotorok is ugyanennyi (na jo,
15-20-szal kevesebb) tejlesitmenyt es ugyanennyi nyomatekot produkalnak
ugy, hogy kozben fogyasztasuk a 7-10, es nem a 10-17 literes tartomanyban
mozog. Sot a baratom 3.8as V6 Buickja automata valtoval, AC, CC, stb (ez is
egy majd 3 tonnas auto) vigan elgurul 9 liter benzinnel 70 merfoldre. Pedig
10 eves konstrukcio, nem GDI.
Fogash

+ - olasz repulogepgyarak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> [...] Volt egyaltalan az olaszoknak repulogepgyara?

Hat, ha csak annyit mondok, hogy 1939 elott az olaszok lattak el repulokkel
a magyar legierot (Fiat CR-32, CR-42 (ejtsd cse'er), Savoia-Marchetti (pl
SM-75),  Regianne-2000 'Heja' - ezzel zuhant le ifj Horthy 1942(?)-ben).

Szoval tekintelyes repulomultjuk van. A jelenuk: Reszt vettek a Tornado
programban, talan az Eurofighter2000-ben is, az AMX konnyu harci gep
olasz-brazil koprodukcio, amcsi gepeket gyartottak licenszben, FIAT-XXX
kozepes es konnyu teherszallito repulok.

A vilaghaboruban az olasz legiero nagyreszt a sajat gyartasu gepeikkel
repult. Marpedig a haboruba tobb ezer geppel leptek be.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Buntetes kulfoldon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Alig par napja, hogy kihoztam az autot Norvegiaba, maris
megbuntettek tilosban parkolasert (kb. 16.000 ft).
Kerdes: Erdemes ezt befizetni?
Meg magyar rendszam van rajta, es csak a vamhivatalhoz van
bejelentve, es a rendszam maga nem hiszem, hogy
tovabbkerulne mas rencerekbe (mert itteni rencamot fog
kapni). Szerintem az itteniek nem birjak behajtani rajtam.
Me'g az lehetne, hogy a magyaroknak elkuldik, onnan valoban
nincs meg kijelentve. De erosen gyanitom, hogy nem
kuldozgetik orszagok kozott ezeket, hanem biznak abban, hogy
a becsuletes x % befizeti.
Velemeny?

Saca
+ - Barkas! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Barkashoz kellene nekem javitasi kezikonyv, ha esetleg van valakinek
es nelkulozne egy fenymasolas idotartamara azt megkoszonnem.

Koszi a segitseget

Nemo

+ - BMW szakkonyvet keresek !!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Keresek BMW 318 i -hez gepkonyvet ,vagy olyan szakirodalmat ,
ami reszletesen felvazolja az auto szerkezetet es sajatossagait  .
Nagyon fontos lenne ha tudnatok par konyv cimet adni ,/ lehet nemet nyelvu
is./
mert mar nem tudok kitol tanacsot kerni.
 Mindenki mast mond, meg a markaszerviz is es ezek a tanacsok nem jonnek
be.
Foleg az 1984-ben piacra dobott ketajtos ,kis szeria szamban gyartott
,tura valtozatu ,318 i -s modellek leirasa erdekelne ,mert egy fel ev alatt
sikerult kideritenem ,hogy egy ilyen kerult a tulajdonomba.
Kerek ismet Mindenkit ,hogy ha tudtok  ilyen dokumentumokrol, irjatok meg .
Elore hangsulyozom ezzel a cikkemmel nem szeretnek ,olyan
fanatikus hullamot elinditani ,mint a Vaddiszno ,csak segitseget kerek ,
es ha van hosszutavu tapasztalata valakinek BMW 318 i -vel ,azt is szivesen
elolvasom.
Elore is koszi !



 Üdvözlettel\ Mit freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz
+ - auto folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szisztok!

Most a melegben talan meg aktualisabb mint maskor a kerdesem.
Kinek vannak tapasztalatai foliazas ugyben. Gondoltam, a
torvenyes keretek kozott lefoliaztatom a jarganyt.
Igazabol a meleg ellen kellene es nem divatbol.
Itt jonnek a kerdesek.
- Milyenek a torvenyes keretek?
- Mennyire lehet elterni (erdemes-e)
- Megeri-e az arat? /klimara egyenlore nem tellik :-((/
- Mennyivel javulnak a klimatikus viszonyok a kocsiba?
- Milyen markajut erdemes felrakatni, es mibe kerul?
- Mire figyeljek oda ha megis belevagok?
- Tudok-e valakit Szombathely kornyeken aki megcsinalja es korrektul
dolgozik?
Elore is koszi a valaszokat.

    ROB.
+ - Kozponti zar. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello ,

Akos irta:
>Tipikus kozpontizar hiba. (foleg utolag beepitett)
Ez gyari.

>A nagy melegben megnyulik valamelyik rud es a
>rosszul beallitott kapcsolonak ez eleg a nyitashoz.
Ebben lehet valami: egyszer telen nagy hidegben csak kb haromnegyedig
jottek fol az ajtonyito pockok, es nem a megszokott hang hallatszott
nyitaskor. Beinditottam a motort, mentem par szaz metert, aztan
jobbnak lattam levakarni a jeget a jobb elso ablakrol is. Ahogy ott
nyiszitelem a kemenyvizet, egyszer odakoppintottam az ablaknak a
jegvakaroval, erre zakk! bezart az osszes ajto. Szoval elkepzelheto,
hogy valamelyik rud nem ugy ul a hejen, annal is inkabb, mivel a
zarbeteteket csereltem gyujtaskapcsolo cserekor.
Viszont a melegre sem tudom igazan rafogni a kinyilast, mert
asszonynak karacsonykor nyilt ki. Az is lehet, hogy valakinek hasonlo
kocsija volt, es tevedesbol ezt nyitotta; kopottabb kulccsal
lehetseges. Land Roverek kulcsait erdemes ezugyben megnezni: meg az
ujak kozul is viszonylag sok nyitja a masikat /tapasztalat/.

>Ellenorzes: kezzel (kulccsal) nyissad-zarjad a zarat.
>feluton kell kapcsolnia (feluttol erzed, hogy meghuznak
>a motorok). A Te autodban valoszinuleg valamelyik
>ajtonal szinte enyhe erintesre is nyilik a kozpontizar
Megneztem: kb feluton kicsit kemenyebb lesz ahogy forditom, aztan mar
zugnak is a motorok...

>Ja es ha megjavitottad se hagyd a telefont a tartojaban,
>mert attol is kinyilik :)) (kinyittatik)
Na, ezt megfogadtam!

-- 
Best regards,
 Condrix                          mailto:
+ - Astra Caravan elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1,6Si 100LE, friss vizsga, fehér, kiváló állapot,fehér, központi
zár, inditásgátló,riasztó.1994-es, szervízkönyv.Bp-i.iranyara:1,3mFt
tel.:(20)9915481
+ - RE: Atveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Femakor: Atveres ( 15 sor )
>
>A francba, en eddig sosem figyeltem, de sajna ma sem... elegge.
>A tortenes:
>Kerepesi uti Esso, tank benzinnel telenyom, "Shopba" bemegy, fizet: ket db
>10000-es odaad, 7020 Ft visszaad. Blokk eltesz. Koszonom, viszlat. Itthon
>HIX Auto elolvas, nahat, a sok balekot meg mindig atverik a kutnal.
Kisordog
>megszolal: talan te is balek vagy? Blokk megnez: 12473 Ft Hogy az a
>@&#+&#ߤ#ß>$ß!!! 20000 Ft -12473 Ft =7527 Ft jart volna vissza. A pofatlan
>kis ribi 507 Ft-t keresett rajtam... pedig se szoli, se mukorom. Ha ezt
csak

Engem meg sose vagtak at.
Sot, ugy tunik, meg se probaltak a leirt modokon.
Nem tudom miert.
Talan van egy kis szamolokeszsegem (osszeadas,kivonas rulez)
masreszt szinte mindig egesz osszegert tankolok. (azaz kicentizem
 5,10,12,15.. ezer forintra)

Oszinten szolva meglepett hogy ennyien panaszkodnak ezugyben.
Tenyleg ilyen konnyu becsapni az embereket?

udv: VAti
+ - RE: Elozes, gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>
	az arra a kerdesre keresi a valaszt, hogy miert kell egy jobb
	kocsival "csakazertis" megelozni egy rosszabbat, ha ugyis ugyan-
	annyival megy. Pontosabban nem is keresem a valaszt, mert tudom.
	Arrol van szo, hogy ha ez az emlitett "kocsioszlop" ugy erkezik
	egy nala lassabb jarmu moge, hogy a rosszabb auto van elol,
	a jobb ilyenkor esetleg nem tud egyszerre ket autot megelozni,
	viszont a feltarto legelsot meg tudna olyan resekben, ahol a
	rosszabb mar nem. Majd' minden utamon megtortenik ez velem.
<<<<<<<<<<<<
Teljesen ertheto, es jogos. 
Engem nem is zavar, ha leeloz valaki majd elem all, felteve:
1. nem veszelyezteti a biztonsagomat az elozessel (ez a legfontosabb)
2. nem akadalyoz.

>>>>>>>>>>>>
	  A masodik tema a gyerekulessel kapcsolatos. Nem is gondol-
	tam ra, hogy ebben erintett lehetek egy jo ideig, mert 26 eves
	vagyok, gyerekem nincs, es nem is akarok meg evekig! Viszont
	most voltam unokatestveremeknel, akinek van egy harom eves
	lanya. Oket furikaztattam neha (varosba, nagymamahoz stb.).
	Most akkor egy kotelezo gyerekules mellett mit tudok csinalni?!
	Veszek en, holott nincs gyerekem, hogy ha ketevente masfel ki-
	lometert vinni kell egy gyereket, legyen, vagy vesz az unoka-
	tesom, akinek nincs kocsija, hogyha ketevente valaki masfel ki-
	lometert vinne, legyen, vagy megmondom az unokatestveremnek,
	hogy a nagyinal talalkozunk, menjen tomegkozlekedessel, mert
	nincs gyerekules, es megbuntet a rendor?! (Mert az megbuntet,
	az hotziher, mert olyanok! Hiaba mondjatok, hogy az is ember,
	csak tudni kell vele banni: sokan biztosan nem tudjatok azt,
	amit en tapasztalatbol. Tudniillik latom a szemukben felcsilla-
	no fenyt, amikor megllitanak: baromira zavarja oket, hogy egy
	"takony gyerek" [17 evesnek sem nezek ki] itt furikazik egy
	vadonatuj fekete Alfaval, neki meg szakadt Ladara sem telik,
	buntessuk meg jol, mert ugyis van penze!) Szoval visszaterve
	a gyerekulesre: erre mit tudtok szolni?! Most komolyan!
<<<<<<<<<<<<<

1. a gyerek szulei kotelesek a gyerekuk biztonsagarol gondoskodni.
Azert erdekes hogy gyerekules nelkuli kocsival csak ugy elengedik,
en a sajatomat soha nem engednem igy el. Ugyanakkor amikor vezetsz,
megis Te vagy a felelos.
A megoldas: megmondani a kedves szuloknek, hogy vagy vesznek egy
gyerekulest amit alkalmankent beraknak a kocsiba kulonben nincs
furikazas, vagy szepen beulnek moged, es vallaljak hogy az utolso
fillerig kifizetik a buntetest helyetted, akarmennyi is az.
Ez szerintem teljesen korrekt ajanlat. Nem varhatjak el toled,
hogy x tizezres birsagokat esetleg a jogsidat kockaztasd ilyesmiert.
2. ha unokatestveredek olyan szegenyek hogy semelyik elozo verzio
sem muxik, esetleg gavaller lehetsz es invesztalsz egy <10 eFt
gyerekulesbe, titokban bizva hogy egyszer valamikor neked is 
szukseged lesz ra. :-)

udv: VAti
+ - Favorit dilemma (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Az utobbi napokban ujra szo esett a Favoritrol.

Dilemmam a kovetkezo: mivel a 120-as Sko kezdi
halalat lelni a beleolt tomerdek penz ellenere is,
surgosen el kell adnom, es venni egy masik kocsit,
cirka 250-500 eFt koruli arkategoriaban. (az 500
ezer csak akkor realis, ha odaadjak reszletre)

Eddig -maganlevelek alapjan- egy 7-9 eves Favorit
tunt szamomra jo valasztasnak.

Szempontjaim:
- ne legyen nagyon kapos, tulertekelt kocsi, az
direkt jo ha nem nagyon veszik ezert reszletfizetest
tudok kiharcolni.
- 90%-ban varosi, Bp.-i araszolgatasra lesz hasznalva,
napi munkaba jarasra. Nem kell nagyon bikanak lennie,
inkabb azt toleralja jobban, ha sokszor lusta vagyok
sebesseget valtani araszolgatas kozben.
- legyen kenyelmes (egy hasban nagydarab embernek is)
- legyenek hatso biztonsagi ovek/fejtamlak, es
belferjen minimum ketto gyerekules.
- legyen biztonsagos (orrmotor rulez, eleg ijeszto
volt egy frontalisan osszegyurt Skoda120 latvanya...
nem szerettem volna benne ulni... rajottem az orrmotor
egyik elonyere)
- ne kelljen sokat szervizelni, mert baromira nem
ertek hozza, es annyi folos penzem sincs. Olcso
alkatresz rulez)
- ha mar szerviz: letezzen a tipushoz egy megbizhato,
sokak altal ajanlott szerviz, mint pl. a Botos.
- elsosorban varosban ne zabaljon sokat

Kivancsian varom a velemenyeteket, hogy valoban jo
valasztas-e a Favorit ezekre a szempontokra, es ha
nem akkor mit valasszak? Semmi egyeb megkotes nincs.

Barmilyen tipp, otlet, javaslat johet.

kosz,udv:
VAti
+ - Szerencse?, stabilitas/kispolak, szep Kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 irta:
>  Kulonben szerintem a sokan ultunk egy autoban-ra reakcioban olvasott meghalt
 18
>  eves fiu esete eleg szomoru, de en ugy gondolom, hogy az ember 20 eves kora 
el
>  ott, sot meg azutan is szamtalan esetben csak a szerencsenek koszonheti az e
let
>  et. En is. Aki pedig ezt tagadja, az nyilvan sokkal higgadtabb, es esszel el
obb
>  ember, mind a legtobben... Vagy csak nem mond igazat :)
A 18-eves srac esete viszont nem errol szol, hanem arrol, hogy mivel a szerencs
e 
(akar csak atmeneti) hianya viszont halalt is okozhat, probaljuk kerulni legala
bb 
a zurosebb szituaciokat... Nem kell teljesen meghulyulni...
Nekem is volt mar szerencsem, ill. olyan szituaciom, ahol a szerencse besegitet
t...
De azert probalok segiteni is az orangyalomnak ovatossaggal es korultekintessel
...

>     irta:
>  Az oldaldoles hianya hamis biztonsagot ad! ...
>  2. csillapitas kemenysege: ...A tul kemeny csillapitas viszont a legkisebb
>  uthibakat is beviszi az utasterbe, ami erosen kenyelmetlen, es elpattogos
>  utazast eredmenyez, vagyis csak tukorsima aszfaltra alkalmas
>  3. oldaldoles: az oldaldoles hianya biztonsagerzetet ad. Legtobbszor
>  biztonsagos is, de hiba azt mondani, hogy ez a nagy kanyarsebesseg zaloga.
>  A kispolaknal pl. az alig 1 meteres nyomtav miatt a nulla oldaldoles egy
>  kis "besokallas" eseten is megpordulest, rosszabb esetben borulast
>  eredmenyez.  Az ilyen kisautokat jo uttartasunak nevezni kb olyan, mint egy
>  terepjarorol, vagy emeletes turistabuszrol hasonlot allitani. Kiskocsikhoz
>  kepest eleg jo, de abszolut ertekben inkabb a "korlatos" jelzovel lehetne
>  jellemezni.
Teljesen egyetertek!!!   A biztonsagot nem elsosorben az adja, hogy magas 
kanyarsebesseg erheto el, hanem az, hogy az auto mennyire joindulatu, azaz menn
yire jelzi elore,
hogy ha meg egy kicsivel gyorsabban megyek, akkor mar csuszik... ill.
A kispolaknal kanyarban a csuszashatar (azaz a "hatarsav" a teljesen tapado 
kerekek es a csuszas kozott)  nagyon keskeny!!   Ertheto is, alapvetoen nem 
arra terveztek a kocsit, hogy a hataron autozzanak vele... ;-)) 
Raadasul ha atleped a csuszashatart, olyan hirtelen indul meg a hatulja kifele,
 
hogy gyakorlatilag megfoghatatlan...  nem csoda, kicsi a tengelytav, es a hatul
ja 
sokkal nehezebb, mint az eleje ...
(Jomagam fordultam vele 180 fokot nedves uton, az Akademia elott, a Lanchid 
pesti hidfojenel, a kanyarban...   :-o  )
Szoval a kispolak stabilitasa csaloka dolog...

  irta:
>  Opel Kadett 1.3S 1982-es evjarat, 1 eve a kaszni restauralva, motorgeneral
>  utan, uj fekekkel, kuplunggal, tetokarpittal, gumikkal, alu felnivel,
>  riasztoval, kozponti zarral, szep allapotban elado!
>  Nezd meg! www.extra.hu/sakos
Megneztem, tenyleg szep!!!!!   Nem vagyok erdekelt a dologban, de ilyen koru 
kocsi ritkan ilyen szep...

Udvozlettel 

Andras
Audi 90 - '86
+ - Sebesseg, Lupo-a teljesseg kedveert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nagyak irta:

.... hogy miert kell egy jobb kocsival "csakazertis" megelozni egy
rosszabbat,
ha ugyis ugyanannyival megy..

Ez mar regota kikivankozott belolem: sokat olvastam a sebessegrol,
elozesrol
jobb,gyorsabb, stb... autokrol amit irtatok. Csak annyit, hogy ez is, mint
sok minden realtiv. Aki ugy erzi, hogy nagy arc, mert 150-160 elozi az
autopalyan
a keleti autokat, az jojjon ki No.ba(nem Ausztriaba!!!), es elozgesse a
Merciket,
Porschekat, 230-al. En megmondom oszinten neha nagyon hulyen erzem magam,
amikor
egy hetvegen a 2200km-es haza-, visszautat 140-150km/h val teszem meg.
Ugyanis ment mar el mellettem - hogy csak a vegletet emlitsek - nem
egy Ferrari kitudja mennyivel 200 vagy 220 folott ugy, hogy szabalyosan
felrohogtem, es azt hittem, hogy rogton kiszallok, es beb.szom az ajtot
magam mogott...

> -------------------------------------------------------------
Walter irta:
Kicsit utananeztem, mert nem akartam tok hulyesegeket irni.
Tehat 1.2 TDI, 61 Le, vegsebesseg 165 km/h. Ez meg igy rendben is lenne, de
a fogyi meg mindig nem OK.
....Bar Magyarorszagon nem kaphato, de ha kaphato lenne,
akkor 4.8millio Ft lenne. Na erre varjal gombot. Egy tok fapados lehetllet
gyenge kicsi kocsiert ennyi penz. Ha megveszek egy barmilyen egyszeru
diezel kisautot jol felszerelve (egyes tipusoknal full extrasan)3
millioert, es az fogyaszt 2-3-4 literrel tobbet meg akkor is s
kulonbozetbol 5 evig eljarok az utakon es meg sporolnom sem kell.
Na ja kerem a kurva nagy takarekssag mellett el teszettunk felejteni, hogy
nem eleg olcson uzeltetni de megveheto arunak is kell lennie a kocsiank.
....es abszolut kimeletes uzemmodban 3,3 l/100km jott ki.
Ez nem rossz ertek, de egyreszt nincs 3 liter alatt...
....gyorsitaskor is az atlagfogyasztas 3-8-szorosat eszi meg.Ez meg 3
literes
altagnal is min 15 liter lenne...
Na ennyit errol. Nem vagyok egy nagy VW fan, mert az ertekehez kepest draga
kocsikat gyart, de ez az egesz nepbutitas meg  bosszant is.
> ----------------------------------------------------

Stop! Ne kerverjuk ossze a tipusokat! Ami Te irtal az _CSAK_ a VW Lupo 3L
TDI
tipusu autora vonatkozik. Ugyanis ezt a tipust
csak az altalad leirt motorral szerelik. Viszont a VW Lupo-t 5 motorral
kaphatod,
amely kozul a legerosebb egy 100LE-s motor(gondolom azzal mar turhetoen
gyorsul).
Mellesleg ezzel a motorral az atl.fogy 6,6l, es 185-os gumikkal szerelik.
A felszereltseget tekintve: 4 komfortfokozattal adjak.

A Lupo 3L TDI-rol:
Ha 3,3 l/100km jott ki varosban az ismerosodnek, akkor az nem rossz ertek,
mert ennek az autonak
a varosi fogyaszasa 3,6l/100km, 2,7 l/100km "varoson kivul", vegyesen pedig
2,9l.
A VW kampanya, hogyezzel a kis hulye autoval 80 nap alatt 1000 literrel
korulautozzak
a Foldet. Most, a 29. napon 10600km utan 84 km/h sebesseg mellett az
atlagfogyasztas 2,3 l.

Az arak:
A Lupo Nemetorszagban(Ft-ban) 2,4millioba kerul. Itt _kb._ 3000DM (400.000
Ft) az atlagfizetes,
es ha Mo.-n 40.000 (csak saccoltam), akkor aranyosan itt ez az auto 240.000
Ft-ba kerul.
Azaz egy varosi autonak nem rossz ennyi penzert. A 3L-ara 3,5 millio.(Ft)

Az a "kurva nagy takarekossag" es a "kurva draga tanulmanyauto" pedig majd
jol johet
egy X ev mulva, amikor mar alig lesz a fekete kincsbol a fold melyen es
_kurva_ draga
lesz.

Szerintem is dragak a VW-k az ertekukhoz kepest, de ez akkor sem
nepbutitas.
De amit a magyar helyzetrol irtal, total egyetertek vele.
Bizton allithatom (egy kicsit mas gondolkodas, mentalitas alapjan),
hogy a nemetek, vagy epp azok akik azt a tesztutat csinaltak azzal
a 3L-lel, nem hulyeskednek, nem babraltak semmin, es a fotok az autorol,
melyek az
egyes varosokban lettek csinalva is eredetiek.

Bela
+ - Great Music For Racers And Drivers! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This is a multi-part message in MIME format.

--Boundary_(ID_GEUAn8LAR9c/5FGr1bFwVw)
Content-type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

The REACTORS have created a CD of Great Music For Racers And Drivers!
Samples can be found at - www.thereactors.com     We are racers and run
VooDoo, a nitromethane fueled dragster.  The songs on the CD bring the
feeling of raw power, and the thrill of the racetrack and the road, =
along
wherever you go.  Stop by and check us out!  We'll be glad to hear from =
you.

Burt & Shep

--Boundary_(ID_GEUAn8LAR9c/5FGr1bFwVw)
Content-type: text/html; charset="iso-8859-1"
Content-transfer-encoding: quoted-printable

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=3DContent-Type content=3D"text/html; =
charset=3Diso-8859-1">
<META content=3D"MSHTML 5.50.4030.2400" name=3DGENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=3D#ffffff>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>The REACTORS have created a CD of Great =
Music For=20
Racers And Drivers!<BR>Samples can be found at - <A=20
href=3D"http://www.thereactors.com">www.thereactors.com</A>  &n=
bsp; =20
We are racers and run<BR>VooDoo, a nitromethane fueled dragster.  =
The songs=20
on the CD bring the<BR>feeling of raw power, and the thrill of the =
racetrack and=20
the road, along<BR>wherever you go.  Stop by and check us =
out!  We'll=20
be glad to hear from you.</FONT></DIV>
<DIV> </DIV>
<DIV><FONT face=3DArial size=3D2>Burt &=20
Shep</FONT></DIV></FONT></DIV></FONT></DIV></BODY></HTML>

--Boundary_(ID_GEUAn8LAR9c/5FGr1bFwVw)--
+ - Meg mindig Favorit... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Mivel eddig csak ez az egy vevo jelentkezett,es el is
vinne,felmerult bennem a nagy kerdes.
Ha most eladnank,es az arat kipotolnank a javitas
varhato koltsegevel,jo lenne venni egy Ford Escort-ot,
azt a gombolyubb 1985 vagy 86 utanit.
Mit szoltok hozza,milyen arban futnak most azok,en a
benzinesekhez jobban ragaszkodnek,de milyen lehet
a diesel 1.6 vagy 1.8 valtozatai,amiben biztosan
van mar vagy kettoszazezer kilometer.

-- 
                  ** M A Z S O L A **
Kovacs Laszlo * http://www.nexus.hu/k_laszlo
mailto: * 
               ** SMS:06/209944779 **

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS