Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1398
Copyright (C) HIX
2002-03-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Auto eladas, hirdetes (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Automata ov (mind)  21 sor     (cikkei)
3 Nemet kovetesi tavolsag (mind)  30 sor     (cikkei)
4 Nemet autos tapasztalatok (mind)  62 sor     (cikkei)
5 Horvatorszag (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Geza (mind)  10 sor     (cikkei)
7 Horvatorszag (mind)  33 sor     (cikkei)
8 Re: va: gyorshajtas (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Hifi (mind)  12 sor     (cikkei)
10 re: a zusaban (mind)  7 sor     (cikkei)
11 szintetikus motorolaj (mind)  20 sor     (cikkei)
12 Re: traffipax (mind)  18 sor     (cikkei)
13 Re: gyorshajtas & Ferrarik@Nizza (mind)  29 sor     (cikkei)
14 busz kiengedese (mind)  29 sor     (cikkei)
15 ertekeles kategoriak (mind)  26 sor     (cikkei)
16 autofeny szinkodok (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Autopalyas zsaruk (mind)  9 sor     (cikkei)
18 Titova Korenica (mind)  4 sor     (cikkei)
19 Abszolut autos (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Octavia RS (mind)  28 sor     (cikkei)
21 Onbiraskodas (mind)  43 sor     (cikkei)
22 1.4 Octavia kombi (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Alkalmazkodas (mind)  17 sor     (cikkei)
24 SOS, Cegautos autozas ? (mind)  10 sor     (cikkei)
25 milyen 8 eveset vegyek? (mind)  84 sor     (cikkei)
26 Re: gyorshajtas (mind)  17 sor     (cikkei)
27 RE: horvatorszag (mind)  27 sor     (cikkei)
28 Re: gyorshajtas tolakodas (mind)  18 sor     (cikkei)
29 Re:stilo (mind)  22 sor     (cikkei)
30 CS <=> YU (mind)  72 sor     (cikkei)
31 kisauto (mind)  54 sor     (cikkei)
32 biztonsagi ov (mind)  29 sor     (cikkei)
33 mindenfele (mind)  170 sor     (cikkei)
34 Mp 3 lejatszo az autoba (mind)  37 sor     (cikkei)
35 Valasz: Horvath Akosnak - etika, Octavia*** HIX AUTO ** (mind)  77 sor     (cikkei)
36 elozes lakott teruleten (mind)  19 sor     (cikkei)
37 Re: Stilo+1M (mind)  26 sor     (cikkei)
38 d (mind)  53 sor     (cikkei)
39 muszaki - FIAT (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Auto eladas, hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ritkan irok, de folyamatosan olvasom a listat (az elso szamtol kezdve), igy
tudom, hogy mar volt, csak nem talalom az archivumban.
Hogyan kell eladni, egy kocsit? Adasveteli, torzskonyv, forgalmi, ... Mit
kell odaadni, mit nem? 

Egyebkent az auto, amitol megvalunk egy Akadaly 1.1 - VD utan szabadon. (Uj
olvasok kedveert, negyutemu Trabant)
Ha erdekel valakit, maganban keressen meg. Azert adjuk el, mert kinottuk.
Lanyom mar egy eves elmult, es nehez 3-an elferni.
Van a hatso sorhoz biztonsagi ov (utolag beszerelt extra), illetve listatars
reszre a Hix @uto matrica is tartozek.

Az uj auto egy Renault Megane a 98-as evekbol. (Koszi Tiszy, jovok egy
sorrel)

Minden jot,
Chris

ui: egy masolatot kerek maganba is, hogy a sajat archivumomba el tudjam
tenni
+ - Automata ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Felado :  [International]
>Temakor: ov ( 34 sor )
>Idopont: Tue Mar  5 15:33:23 CET 2002 AUTO #1397
>okoz belso serulest. Ha az ov eleve feszesre van huzva (lasd automata
ovek),
>akkor utkozeskor a test csak annyira indul meg, amig az automata be nem
>akad. Onnantol fix es fekez. Neha ez meg mindig sok, ezert talaltak ki az
>ovfeszitot. Ez lehet rugos, vagy pirotechnikai, de a lenyege mindenkeppen
>az, hogy a csatot hatrahuzza, igy a testedre fesziti az ovet, teged az
>ulesben tart es nem engedi, hogy lenduletet vegyel, mielott az ovbe
>utkoznel. Ilyenkor a lassitasrol az ov rugalmassaga (nyulik vagy
10-15cm-t),
>kesobb pedig a legzsak fog meg.

Minden automata ov ilyen? A Citroen Picasso-ban is ilyen van?

Udv,

awender
+ - Nemet kovetesi tavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>E-mail :  [Germany]
>Temakor: gyorshajtas + tolakodas ( 47 sor )
>Idopont: Tue Mar  5 09:23:20 CET 2002 AUTO #1397
>Ha mar szoba kerultek a nemet allapotok, irok meg roluk.
>Alapvetoen a betartando kovetesi tavolsag meterben v/(km/h)/2. Ez egy
>okolszabaly, tehat 100 km/h-nal 50 metert illik betartani. Ha ennel joval
>kozelebb mesz huzamosan a masik mogott vagy levillogod/ledudalod az
>autopalyarol, akkor az "No:tigung" jogi kategoria (nem tudom, hogy van
>magyarul, szo szerint kb. "veszelybe kenyszerites"-t jelent). Az
>egyszeruseg kedveert a "v/2" okolszabaly-tavolsagot "l"-lel jelolom. A
>tarifa a kovetkezo:

Az tuti, hogy itt mindenre van szabaly es rendelet. Ennek ellenere
tapasztalatom kovetkezo: Reggel munkaba menet, este hazafele menet. Kb. 70km
autopalya. Kulso sav: 80-100-al  mennek, kb. 30m kovetesi tavolsaggal.
Kozepso sav: 100-140 szinten olyan 30 meteres kov. tavolsag. Belso sav:
120-tol csillagos eg. 1m-tol 30m-ig kov. tavolsag. Rendorseg altalaban azzal
van elfoglalva, hogy a balesetek nyomait eltakaritsa az utakrol. Nagyon
ritkan lattam rendoroket is lesben allni. Amikor igazoltatast lattam, azt
kizarolag kulfoldivel, fiatal soforrel akinek regi autoja volt lattam.

Torteneteket hallottam kovetesi tavolsag be nem tartasa miatti egy eves
jogsi elvetel. Meg 10km-el tullepte a 120-at es kemeny penzbirsag. Talan ez
nem zsufolt autopalyan, hanem normal korulmenyek kozott tortenik.

Udv,

awender
+ - Nemet autos tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

Zebra mellett megallok, akkor barmikor, minden korulmenyek kozott az autos
atenged a zebran. Olyan nincs hogy vki. a sebesseg miatt mar nem all meg,
mert mar joval elotte lassit, ha barki zebra fele tart. Az atkelest soha nem
turelmetlenul nezik.

****
A viselkedes a kozutakon figyelmes es udvarias. Ugyanezt elvarjak a masiktol
is. Ha nem tartod be, max. villantanak egyet. Dudalas ritka, szinte csak
eletveszelyben.

****
Az autopalyan neha jonnek szembe autok, ezeket szellem autoknak hivjak.
Valahogyan rosszul kanyarodtak fel. Altalaban kovetkezo lejaronal
!lekanyarodnak! az autopalyarol. Rendorseg mar varja oket ilyenkor +
radioban bemondjak.

***
Vannak gyors kocsik. Nalam ketszer fordult elo olyan elozes, melynel leesett
az allam. Az egyik keso delutan volt. Mentem belso savban 180-al. A kulso
savban par teherauto. Kozepsoben senki. Kozepsobe visszatertem tehat. Kb. 10
masodperccel kesobb valami ezustszinu dolog elhuzott mellettem olyan
sebesseggel, hogy a Citroenem enyhen beleremegett. Kb. olyan erzes volt,
mint mikor allo auto mellett vmi eltep. A kocsi nem tudom milyen tipusu
volt. Amit eszrevettem - mivel hamar eltunt tavolban, ezert nem volt sok
idom ra: negy kipufogo, eleg meretesek. a Picassomnal kb. ketszer szelesebb
gumik. gombolyu teto. Kesobb lattam a kornyeken egy Lotus Espirit-et es egy
Ferrari-t is, de nem azok voltak. A kocsi leginkabb a Lotus-t formazta, de
nem az volt.

***
Dugoban jovok haza. Kb. 200 meterre az autopalyarol lehajtastol latom, hogy
leallosavban par kocsi szep lassan megindul, hogy hamarabb leerjen. En is
mogejuk allok. Ekkor egy belso savban allo teherauto beall a belso sav es a
leallosav kozepere, hogy senki ne tudjon elmenni. Kb. 15 percen keresztul
osszes probalkozot feltartja. Ezek dudalas utan beallnak teherauto moge. En
voltam az egyetlen egyebkent aki nem dudalt. A lehajtasnal a  teherauto is
lehajt. Gyakorlatilag azert tartott fel mindenkit, mert fajt neki, hogy
esetleg hamarabb leernek mint o. Onkentes rendor number one.

***
Masik szabalytalansagom: ott akarok balra kanyarodni, ahol nem lehet. A taxi
ekkor nem varja meg, hogy zoldre valtson a lampa, hanem pirosban kilo, es
hangosan dudalva megallasra kesztet. Elengedem. A taxis utan jovok
elozekenyen elengednek. A taxis turbant viselt.

***
Ketsavos ut. Surun egymas mellett, utan autok. Bal oldali sav bal fele megy.
Jobb oldali jobb fele. Mogem beall villagva, hangosan dudalva egy auto.
Nezem mi lehet, hat csak siman egy vezeto. Lehuzodni nem lehet, mert mint
emlitettem, egyik ut bal fele visz, masik jobb fele. Ez kb. 300 meteren at
igy volt. Akkor bal fele elmeno ut ketsavos lett, es az orult vegre
elmehetett. Masnap megismetlodott a jelenet, azota nem talalkoztam vele.

Altalanos tapasztalatom kedvezo, de Mo-n sokkal kevesebbet vezettem, igy
osszehasonlitasi alapom nincs sok.

Udv,


awender
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Alagut, hid dijjal nem talalkoztam, 

> Tobb helyen van pedig. Alagutban az Ucka fizetos, 
> hid talan tobb is, a Krk hidja biztosan az.

Igen, termeszetesen, rosszul fogalmaztam. Nem azt akartam
mondani, hogy nincs, mert nem talalkoztam vele, hanem azt,
hogy nem talalkoztam vele, mert nem jarok arra.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Geza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Atya  vilag!  Itt liheg mogottem a "termeszetes evolucio" es
> mindjart  bekap. 

Geza, mostanaban valahogy mindig velem vagy elfoglalva :(((
Ha nem tetszik a kepem, tessek megirni, ne celozgatni.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Rendor van, csak talan nem mindig. Nekem gyanus volt, hogy
>majdnem mindenki betartja a korlatozasokat, ezert en is igy
>tettem. Aki viszont elhuzott mellettunk, par kilometer mulva az ut
>szelen allt, es rendorrel beszelgetett. 3 helyen volt radar. (Karlovac-
>Zagreb)
En harom eve voltam Krk szigeten.Ott hidpenzt kellett fizetni.
Rendorrel ketszer volt dolgom az uton.
Egyszer az ut szelen lattam valami radar felevel a kezeben.
Mivel egy kanyar utan allt csak mosolyogni volt idom,de nem lett a dologbol
semmi.
Masodszor pedig azert allitott meg mert nem vilagitott az egyik
lampam.Valamilyen oszver nyelven jol "elbeszelgettunk"(foleg kezzel-neha
labbal is)
Nem tunt verszomjasnak(Azt nem tudom hogy a tobbi rendor milyen)
Ami a sebesseg korlatozasokat illeti en azt vettem eszre,hogy folyamatos 120
nal(nem  autopalyan)
kb 10 percenkent valaki mindig volt mogottem aki dudalt,villogott stb.
Foleg a tengerpart kornyeken.Ott mar erezni a mediterran mentalitast.
Amikor odafele tartottam gondoltam, hogy sporolasbol nem megyek autopalyan.
Szerintem a mellekutak eleg jo allapotban vannak,de igy lassu.
Aztan vegul kiderult,hogy nem is olyan draga az autopalya(ha jol emlekszem
12 kunaert vegig lehetett menni .Mar amennyi kesz volt belolle)Most mar
biztos meg van Letenyeig.Alagutnal nem kellett egyszer sem fizetnem.
Ha idod,penzed,erdeklodesed engedi nezd meg a plitvicei tavakat.Csodalatos!
A benzin olcso,kaja draga.Szerintem az emberek baratsagosak.Sehol nem
ereztem azt,hogy ne lennek biztonsagban.A haborunak regen vege.Van azert meg
nehany olyan falu amelyik teljesen kihalt.Hazak  love.Errefele biztos
nem tul okos dolog a mezon setalni.


Istvan
+ - Re: va: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Meg  az  indexet  is  kirakom jobbra, par villantas erejeig.
>> -Itt  maradok apokam, dehogy megyek ki eled! 
> Mikor jon a polgarmester szembe, lelepek a jardarol, bele a 
> pocsolyaba... Neha megszokta koszonni, ekkor egesz nap jo 
> napom van :)))
> Bocs, de hol van itt az egyenloseg?? 

Milyen egyenloseg - Draga Vilmosom ?
Megkiserlem bovebben...
Eloztel  mar  ugy  autopalyan,  hogy a ket megelozendo kocsi
kozul  a  hatso  kozelitette  az  elsot.  Mar-mar  utolerte.
Itt  jon  az  elozesben  levo  orok  dilemmaja.  Kijon elem,
vagy   marad   ?  Eszrevett-e, vagy csak az elso legyozesere
koncentral ?

Ha  en  vagyok a hatso(es jelenleg meg lassabb, mint a belso
savban repeszto auto), akkor jelzek, hogy maradok, majd csak
utanad. Sokszor latom, hogy lehelletnyit visszavesz a gazbol
es merlegel. Amint veszi az adast - meglodul.

> Teged az a trilla  boldogga tesz??? 
Igen. Ket "feher ember" talalkozasa - mindig.
Vilmos ! Ha igy erted es elfogadod, akkor minden OKE.
Ha nem, akkor hulye vagy. 
A kocka meg nincs elvetve...
--
Meszaros Geza :-)))
+ - Hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jo reggelt/estet...

Keresek az automba egy CD tarat + fejegyseget, meg a magnohoz sem
ragaszkodnek (bar anelkul nem igazan talaltam). Most vagy en vagyok
nagyon maradi, vagy a mostani design vadult el; de nem lehetne, hogy ne
true color 3D-s kijelzo es 256 szinu-formaju gomb legyen azon a
vacakon?!? Hol nezelodjek?

Kosz:
-- 
Gabor - mailto: - http://rangers.hu
Citroen Xantia TD SX Break
+ - re: a zusaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>is mentek. Az 55 helyett 60-62 korul. A tavolsagi kamionok 70-75 kozott.
>Ures uton egyszer feltolt 80ig egy allat...

Meg froccsonto koromban hallottam, hogy az ottani kamionsoforoknek mar
nagycsoportos oviban kotelezo film a Parbaj. 

andi
+ - szintetikus motorolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

tudom, tobbeknek mar leragott csont, de egyertelmu valaszt nem talaltam a webes
 archivumban (a listat csak alkalmankent olvasom)

Az automban (10+ eves europai sportkocsi) eddig castrol txt olaj volt (5w40)
olajcsere esedekes (saccra 10e km-t tettem bele olajcsere ota)
TXT: egy boltban talaltam, ara 3700ft/liter
nagyaruhazakban TXT nem volt, csak egy csomo masfele castrol olaj, pl RS (0w40)
 meg valami, aminek elfelejtettem a nevet de kb 2500 Ft/l, azt tulajdonkepp szo
 nelkul beleontottem volna a motorba.
Ellenben talaltam kb 850Ft/l aron teljesen szintetikus 5w40, sosem hallott nevu
 (Genium), az aruhaz emblemajaval ellatott cimkeju olajat, amit meg is vettem. 
 SJ/CF ACEA A3/B3
Azert persze gyanus a dolog, mert "tul olcso"

Szabad beleonteni vagy sem, figyelembe veve, hogy bizony  neha letiltasig kifor
gatom?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 194.88.55.211)
+ - Re: traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> Elkuldtem Mail-ben egy rendorsegnel dolgozo ismerosomnek
> (nem rendor, hanem informatikai fonok :-) a cimet.
> Tobben is megneztek es egyontetuen ugy velekedtek, hogy
> hulyeseg a cikk.

Es nem mondtak, hogy miert? Elvileg az ORFK fejleceben nem
szerepelhet a BM, mivel az csupan felugyelo, de nem felettes szerve.

Masreszt a Traffipax Alosztály megnevezes is erdekes.
Ugyanis ha jol tevedek a trafokat a "szabalysertesi es
adatfeldolgozó osztaly" kezeli.

bY:
K.

Ps.: Masfel ev kihagyas utan.
+ - Re: gyorshajtas & Ferrarik@Nizza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> En is kiengedem a buszokat magam ele, kapok is -pedig ez Gyor, nem
> Pest- neha dudat a hatamba, s jellemzoen nem regi, kis kocsiktol...

Lehet, hogy masoknak van szagloszervuk es nem kifejezetten imadjak
a buszok altal kiokadott materiat szagolgatni. :))

> Nizzaban lattam ket Ferrarit egy 348-ast es egy F40-est.

> Olyan 15 percig neztem a ket kocsit mikor megjelent ket oreg
> foszer olyan 65 es a halal kozt, beultek a ket kocsiba es kb
> 40km/h sebesseggel elhajtottak. Itt utott meg majdnem masodszor
> a guta, hogy ilyen tutyimutyi fazonoknak mi a francnak Ferrari.

Mert a Dzsordzsonak is az van, az meg milyen lenne mar, ha neki
csak egy szimpla Merdzsoja lenne.

Vmikor lattam a Vox-on egy Ferrari talalkat... hat ott csak
a "reprezentacios" celokat szolgalo csajok voltak nem osz
hajuak. Akkor vontam le a kovetkeztetest, hogy a Ferrari
az gazdagok Viagraja. :)

> Ha valakit erdekel az ut, leirom reszletesen is.

Go-go-go!

bY:
K.
+ - busz kiengedese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bocs, de hol van itt az egyenloseg?? Teged az a trilla boldogga tesz??? En
is
>kiengedem a buszokat magam ele, kapok is -pedig ez Gyor, nem Pest- neha
dudat
>a hatamba, s jellemzoen nem regi, kis kocsiktol...

Magyarazd el egy vaknak, hogy milyen kek az eg, milyen piros egy Ferrari...
:(

Szerintem Vilinek hiaba magyarazunk, nem erzi, vagy nem akarja erteni, mirol
beszelunk az udvarias elengedes kontra leckeztetes/forgalom akadalyozasa
kozott.
Ha beleugrasz a fekbe, hogy elengedd a buszt, vilagos hogy rad dudal az, aki
majdnem neked ment. (raadasul mogotted is allhat bunko.) Ha az autopalyan
amugyis lelassitottal (mert elem csak ilyenkor szokott beprobalkozni
busz/kamion), akkor miert ne engedjem el? De ehhez figyelni kell ra is! Ha
latom rajta, hogy amint villanok, mar indul is, akkor engedem, de nem megyek
mogotte 5km-t, hogy eszrevegye: en kiengednem.
A lenyeg a ritmuserzeken van. Ha nekem nem okoz utemvesztest, akkor johet,
ha darabos lenne, az veszelyhelyzet a mogottem jovoknek, tehat nem mondok le
az elsobbsegemrol.
Fogash




_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - ertekeles kategoriak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>: legfobb kiertekelesi es osszehasonlitasi szempontnak valasszatok az "egy
kilogramm
> gepkocsi ara" kategoriat.. :)

Hasonlok: 1 km/h ara (C) autoMagazin
                                  Rolls - 620.000Ft/kmh
                                  Opel Manta - 30.000Ft/kmh (vagy hasonlo,
majd utananezek)

Osszehasonlitas: 0-100km/h 18sec, vegsebesseg 123kmh. Tesztpeldanyok: Hummer
kontra Smart...

Tesztek a javabol: a neteseket nem emlitem (Totalcar - FortschrittE512
kombajn, Caterpillar akarmi rakodogep...), de a multkor olvastam egy katonai
MAN teherautot az Auto-Motorban. A gep 2,9 m szeles, 3,5m magas, 610LE,
kabinteton geppuska-ablak, vizhutok a kabin felett magasan, vegsebesseg
130kmh-re attetelezve. Megengedett ossztomege 120t (szazhusz tonna!). Azzal
is 130at megy...

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - autofeny szinkodok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv mindenkinek!

olvasom a listat 2 hete, es most van amiben szeretnem a segitsegeteket kerni: f
enyezohoz viszem a kocsimat, es az volt a fenyezo kerese, hogy nezzek ki egy sz
inkodot, hogy megvehessek/kikeverhessek a szint. Tehat olyan helyet keresek, ah
ol "katalogusbol" tudnek szinek kozul valasztani, lehetoleg del-budan (XI/XXII.
ker.). Esetleg tel.szamnak is orulnek!

Elore is koszi!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: rita.radiant.tvnet.hu)
+ - Autopalyas zsaruk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Octavia RS, az semmi. :)) Allitolag a szep villogo miatt 
(nem ora szerint, hanem tenylegesen) „csak” 215 a vege. 
Tavaly tavasszal mondta valaki, aki szervizelt ilyen autot, 
hogy az M7-en BMW E36 M3-t (!) is hasznalnak, aminek az 
elejere komoly femracsot epitettek a letolashoz. Na, az meg 
200-nal is egy pillanat alatt utoleri az embert.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Titova Korenica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabi, ezt meg komolyan igy hivjak? Nem semmi!

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Abszolut autos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vili:

"Az abszolut autos az,
 ... akinek az elso mondata a "Vazze-huzza-ma-a-roncs-
verdaddal-vazze" volt"

Hat ha ez igy nem is igaz, az elso szo, amit eletemben 
kimondtam, a "kocsi" volt. Ketevesen mar tobb automarkat 
ismertem, mint a nagyszuleim osszesen, haromevesen meg mar 
megkulonboztettem a Buickot a Plymouth-tol es az Oldsmobile-
tol. :) Ma mar nem. :(

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Octavia RS (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az autopalyas rendoroknek (legalabbis az M1en es az M5on) 
>van par db Octavia RS-uk. 
Ja multkor lattam az M7-esen is, leallosavban. Ahol tilos 
menni. Nekik ugy tunik nem. Ujsagban azt irtak, hogy csak 
M1-esen lesz, meg hogy ez mar ugy megy, hogy ezzel aztan 
mar mindenkit megfognak, es hogy nincs, aki elmenekul, meg 
huha. Hat persze, mert van benne CB, aztan jol lezaratjak 
az utat, es azert (de azt Zsigulibol is meg lehetne 
csinalni). De legyunk realisztikusak, mikozben elismerem, 
hogy a Skoda Octavia RS ennyi penzert nagyon jo vetel 
lehet, es ilyen teljesitmenyu, ennyire felszerelt es 4x4-es 
autot Mo-n nem kapni ennyiert kozel sem, azert nem egy 
erogep, es nagyon sok auto van itthon is, ami allva hagyja. 
Tehat azert nem kene annyira elszallni tole, mint autopalya 
elfogoautotol. Mashol tuning Omega, meg 911-es van. Az elol 
mar nehez lenne elmenni. Meg '93-ban talalkoztunk 
benzinkuton egy rendor Audi 80-as "elfogoval", 1.8i. 
Apamnak akkoriban 325i-je volt. Valahogy szoba elegyedtunk 
veluk, mert megkerdeztek, hogy milyen auto vagy valahogy. A 
vegen kozoltek a rendorok, hogy de aztan ne emberkedjuk, 
mer eztet most kaptak eztet a Zaudit es ez megy am, mert ez 
innyektoros. Aztan kihivtuk oket versenyezni Pest fele az 
M1-esen. De nem vallaltak! Hangemberek. Szoval most is 
valahogy igy lehetnek vele. Csak aztan el ne szalljanak az 
erogeppel, mert azert neha vezetni tudni sem art...

Udv,
Vaddiszno
+ - Onbiraskodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vili!
>Amikor mondjuk egy tolvajt latsz, hagyod elfutni? En nem. 
>Nem hagytam a zsebtolvajokat sem a 6-os villamoson,
Ez nagyon pozitiv, de: sajnos ma Mo-n olyan a szabalyozas, 
hogyha en lecsapom a gyereket, aki epp fefeszitette az 
automat es mar berreg a motor, akkor o feljelent engem 
sulyos testi sertesert, elore megfontolt szandekkal, es 
engem jol lesittelnek, de legalabb is penzbuntetes, 
megbanas, bocsanatkeres, o meg kap visszaesokent 6 honap 
felfuggesztettet? Ez 1 kicsit furcsa. Szoval en inkabb nem 
alkalmazok semmifele eroszakot bunozovel szemben, max hivom 
a rendoroket. Azok meg legtobbszor (112) lealazo hangon 
erdeklodnek, hogy mi a f@sz van mar, es minek zaklatom 
oket. Lasd azt a szerencsetlent, akire kozvetett 
bizonyitekok alapjan ravertek a gyerekgyilkossagot nemreg. 
Odament, segiteni akart, bejelentette, mostmeg leuli. Hat 
erdemes ezeknek telefonalni? 

>En a torveny oldalarol kozelitek, Te meg egesz mashonnan...
>Azt ertsd meg, hogy _Te_ nem tartod be a szabalyokat,
>akkor pedig _Neked_ kell a masikhoz alkalmazkodni, nem 
>Oneki hozzad!!!
Te meg azt ertsd meg, bar ez mar szerintem 1x lefutott, 
hogy a KRESZ (ami nem torveny szerintem, de a kozlekedesben 
asszem alapveto fontossagu, gondolom errol mar hallottal, 
ha nem is olvastad el) azt mondja, hogy nem szabad 
akadalyozni a masikat. En azt nem olvastam (ha valaki igen, 
akkor javitsatok ki legyszi) hogy ha gyorsabban megyek, 
mint a sebhatar, akkor lehet akadalyozni. Vagy szerinted, 
ha valaki gyorsabban megy mint 50, arra nem vonatkozik a 
jobbkezszabaly, es siman semmibeveheted?

>Azaz a behajtosavoknal is figyelnek, hogy aki jon, az be 
>tudjon allni.
Ez itthon is igy van legtobbszor.

>Vigasztaljatok meg, hogy legalabb vannak, akik tesznek 
>ellenuk valamit.
Persze: A Rendorseg! Azert fizetjuk az adot, es azert 
kapjak a fizetest.

Udv,
Vaddiszno
+ - 1.4 Octavia kombi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kompromisszum, de szerintem esszeru kompromisszum, 
>mindenkeppen jobb, mint az 1.4/75 >LE. Raadasul azt meg 
>kombiba is rakjak, es egy forinttal nem lesz olcsobb a
>75-osnel...
Miert nem raknak bele 1.0-as motort is a kombiba. Biztos 
lenne, aki csak varosban akarja hasznalni, max otvennel es 
2 sebesseg eleg is bele, mert harmadikba mar ugysem lehetne 
tenni. Aki ult mar 1.4-es kombiban, mondjuk 5-en, jol 
megpakolva, az nem mondana olyat, hogy ez esszeru 
kompromisszum. Ha meg megis megveszi, akkor meg ne 
emberkedjen, ha ledudaljak az autopalyan, mert lassan eloz, 
hiszen o olyan ember, aki nem akar elozni, es nem 
akar "menoket midenaron lenyomni", hiszen azert vett ilyen 
autot. Csak az a baj, hogy ezt mondjak, megveszik, aztan 
meg probalnak emberkedni, de nem ismerik be tovabbra sem, 
hogy ok a hulyek, mert a 
nemelozoksohatobbeazeletbeinkabb1.4estveszekmertazoccso elv 
nem valt be, inkabb anyazzak azt, aki bir gyorsabban is 
menni naluk.

1.4-es autoval ne tessek mar 60 felett elozni, mert nem 
megy!

Udv,
Vaddiszno
+ - Alkalmazkodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

zkele irta:
>Szoval szerintem az erosebb es gyorsabb kocsinak kene
>alkalmazkodni...
Ebben a megkozelitesben is van racio, csak sajnos a KRESZ-
ben nem ez van leirva, hanem az, hogy aki mar eloz, azaz az 
autopalya belso savjaban van, azt te nem akadalyozhatod. A 
KRESZ nem emlit sebessegeket, csak annyit, hogy elsobbsege 
van. Persze az is nyilvanvalo, hogy ha 250-nel jon valaki, 
azt nehezebb 100-nal visszapillantobol felmerni, es ezert 
villogtatnak, hogy lassa a masik, hogy valami keszul, es 
nem kene elkezdeni az elozest. 
Jatek elott nem art elolvasni a jatekszabalyt. 

Udv
Vaddiszno
+ - SOS, Cegautos autozas ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Lista,

segitsegeteket kerem, hogy milyen papirokkal autozhatok cegautoval? Azaz ha
megellit a rendor, akkor mit kerhet, illetve a gyakorlatban mit is ker?

Elore is koszonettel,

Tamas

A valaszokat legyszives maganban is, SOS !!!!
+ - milyen 8 eveset vegyek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, autosok!

Tanacsot szeretnek kerni.
A kozeljovoben fogok hasznalt autot venni, 750-900 eFt intervallumban.
Ennyi penzert 8-10 eves kocsik vannak.
Ahogy nezegetek, egyre bizonytalanabb vagyok hogy milyet lenne erdemes.
Par szammal korabban irta valaki, vegso soron szubjektiv hogy melyik
auto kinek tetszik, akar beismerik ezt akar nem, es minden markarol
megvannak a sztereotipiak. Pozitivak, negativak egyarant.
Hat ez tenyleg igy van... Minden lehetseges valasztas mellett hallottam
mar pro es kontra erveket.

Dunat lehet rekeszteni olyan forumokkal, amik 3-4 millios ujautokat
hasonlitanak ossze, de olyat nem lattam, ahol 8-10 eves kocsikat
hasonlitgatnanak ar/ertek aranyban. (persze, tudom ilyen idos korban
mar minden auto egyeniseg...)

Szempontok:
Az auto reszben csaladi auto, reszben munkaba jaras celjara kellene,
kb. 90%-ban Pesten hasznalva, de sokszor meredek, hegyes terepen.
Ismerosok szerint eleg nehez labbal es nem kifejezetten oregurasan
vezetek. -> 75 LE alattiak kiestek. (Amire gondolok, az egy 1,6-1.7
literes 80-90 lovas benzines, vagy 1.9-2.0 literes 70 lovas dizel.)
 Neha kellhet vele meretesebb cuccokat szallitani -> kombi elony.
 Nem vagyok egy ketkezi ember, aki ha kell, tud es szeret a kocsin
babralni, -> tehat mukodjon, ne legyen szervizigenyes es ne kelljen
sokat karbantartani, butykolni, es legfokepp ne essen szet alattam
5 even belul.
Szeretem a kenyelmet, biztonsagot, megegyszer nem akarok keleti
kocsit venni, kb. ennyi a presztizzsel dizajn-nal kapcsolatos osszes
elvaras.
Ja, es ne lopjak. Utcan tudom tarolni, Pesten -> VW,Opel,(Fiat?)
kiesett.

Kivanatos extrak kb. fontossagi sorrendben:
centralzar, szervokormany, hatso ablakorlo/ablakfutes, riaszto,
fix beepitesu radio, belulrol allithato tukrok, vonohorog.
A szervora igazabol azt mondanam, orrmotoros kocsinal muszaj.
Persze jo lenne sok mas is, de klimat, ABSt, lufit ennyi penzert 
ugyse kapok.

Sokra nem jutottam, sot egyre nehezebbnek tunik valasztanom.
Tkp. en is csak az osszes sztereotipiat tudom visszamondani (pl.japan
autohoz draga az alkatresz de nem romlik el, olasz auto hamar rohad,
francia auto nem tartos, a nemet auto tartos, de lopjak es tulertekelt
,... stb.), mert csak olyan ismeroseim vannak akik meg vannak elegedve
az autojukkal es csak jot mondanak az adott tipusrol, es/vagy nem
tudnak tobbet mint en.

Inkabb kommentar nelkul leirom, milyen tipusok erdekeltek eddig ebben
az ar/eletkor kategoriaban: 

PUG405,PUG309, Renault 19, Ford Escort, Fiat Tipo,Tempra, 
Daewoo Racer,Lanos, Toyota Corolla

(nem vagyok elvbol eloiteletes a koreai kocsikkal szemben: ismerosok
szerint a Lanos,Nexia bevalt nekik, az istennek se akar elromolni es
a "kopogos muanyag" dizajn az ugyanugy kopog egy PUG-ban mint egy
Daewoo-ban. Hogy ez-az alulmeretezett benne? Persze, ha valaki hataron
autozik. -> ezert kell egy szammal nagyobb, mint amekkorat mindennap
kihasznalnank, hogy ne kelljen folyton hatarig kihasznalni a feket,
futomuvet, motort stb. Akkor nem szamit, hogy relative mihez kepest
gyengebb.    Persze egy Ticot en se vennek :-))) Suzukit se soha,
hiaba adnak jo dragan :-))) )

Ezek kozul nem tudok valasztani. De lehet mast is javasolni.
Milyet vegyek, milyet ne vegyek, mire vigyazzak (pl.mindenkitol azt
hallom, 200 ezer km folotti kocsit nem szabad venni mert roncstelepre
valo - de ilyen eletkorban nehez talalni valoban kevesebbet futott
autot. -> ez is olyan szempont, hogy csak annal szamit akinek van
penze ujabbra) es hogy kb. mennyi penzt erdemes tartalekolni a 
vasarlas utan elengedhetetlenul szukseges cserekre, esetleges 
javitasokra. 
Mik az esetleges tipushibak, amikre ennel-annal a tipusnal mar a
vasarlas elott figyelni kell? (erre is mindenki fel szokta sorolja az
o konkret autoinak az osszes nyuget, de ettol nem biztos hogy
okosabb leszek)

Ertelemszeruen NEM AKAROK FLAME WART a kulonfele markak hivei kozt,
csak azt hallani, az adott markat ismerok szerint a szempontjaimnak
melyik felel meg jobban, melyiknek van emlitesre melto +/- tulajdonsaga
ami szamit(hat), stb...

udv: VAti
+ - Re: gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 1397-ban irta :
>Vili, ilyen hozzaallassal nem lesz hosszu eleted. Ajanlanam, hogy
>korlatozd az akciofilmek nezeset, nem vagy te sem Bruce Willis,
>sem Szuperzsaru.
:)) Nem nezek beloluk sokat. De igazad van, tenyleg nem vagyok az. Azert majd
jusson eszedbe, s jusson eszebe azoknak, akik veled egyetertenek, mit
javasoltal, amikor a feleseged vagy mas kedves ismerosod basztatjak a buszon,
s O panaszkodik utana otthon, hogy mindenki elforditotta a fejet... Nem
kivanom, hogy ateld, csak gondolkodj el rajta.

Akarmi is volt meg a mai AUTOban, amire szivesen irtam volna valamit,
akkor en ezt a temat lezarnam. Aki ugysem erti a lenyeget, az ezutan sem
fogja megerteni, ismerjuk egymas nezeteit, s szerintem is tulnotte mar
magat az ugy.

Minden jot, Vili   www.macasoft.hu  HIXEditor 1.15beta8
Kuldes: Csak AUTO
+ - RE: horvatorszag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mi is tobb izben jartunk Horvatorszagban, de par dologban ellenkezo volt a
tapasztalat. Igaz, csak Isztria !

>Ezenkivul amire meg erdemes odafigyelni:
>-penztaraknal es kasszaknal altalaban oda kell figyelni a visszajarora, az
>elso "fizetesnel" (camping) 30 markaval kevesebbet adott vissza a
>csajszi (nagy mellei voltak es emelygosen mosolygott)... Nem tudtam >hogy
>mar nezni is penzbe kerul...Momma tudom :-)

Nekunk sose fordult elo, plane nem harminc marka. Ennyire senki nem lehet
figyelmetlen .-)))))

>-a pincerek hajlamosak a szomszedos asztal fogyasztasat is felirni a te
>szamladra (2x tortent, kulonbozo helyeken)

Velunk egyszer sem, pedig mi veled ellentetben szinte vegig ettermekbe
jartunk, mert nem csak szemet legeltetni mentunk, hanem jol is erezni
magunkat :-))  Minden alkalommal teteles, tobbnyire penztargep alapjan
keszitett nyugtat kaptunk. A 10 % borravalot viszont elfogadtak, de ebben
nem latok semmi rendkivulit, meg voltunk elegedve a szolgaltatassal.

>-jo tudni egy kicsi nemet vagy olasz, angol tudas nem lenni jo.

A magyaron kivul csak angolul beszelek, de turista ovezetben mindenki
megertett, Szloveniaban is.

Sziasztok : Laci
+ - Re: gyorshajtas tolakodas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nemetorszagban Klaus "Frikus" az IVECO-val 100,7-tel
>elozi 4,8 kilometeren keresztul Jürgen "Lidl"-t, aki
>100,5-tel halad, de a kisebb lejtesekben 100,65-re is
>belendul.

Itt Svajcban ezt a jelenseget elefantversenynek hivjak,
es elkerulesere (szerintem tipikus svajci modon)
majdnem betiltottak a kamionnal valo elozest az
autopalyakon Svajc egesz teruleten.
Vegul a fuvarozok felhaborodasara letettek rola.

Egyebkent a svajci autosok szeretik magukat bent 
felejteni a belso savban. Az elozesek is sokaig
tartanak, mert a 118-cal menot a masik 120-szal
elozi, nehogy tullepje a limitet.
udv:Gabor

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: biolpc09.unifr.ch)
+ - Re:stilo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Javaslom, hogy vezessetek be abszolut objektiv szemleletet,
>ahogyan azt az Autoselet is tette: legfobb kiertekelesi es
>osszehasonlitasi szempontnak valasszatok az "egy kilogramm
>gepkocsi ara" kategoriat.. :)

Jaj, ez egy marha jo vicclap. A mostaniban is talaltam egy jopofa reszt.
Interju egy egyebkent szimpatikus holggyel. Megy minden rendben, aztan
egyszer csak bezuhannak a malnasba:
"- Azt persze nem kivanom, hogy kozelrol tanulmanyozd: mennyire 'utesallo'
az auto. De mi az erzesed, biztonsagos?
- Tokeletesen. Ugy lattam, a kozepso oszlop vastagabb, mint volt. Egyebkent
emiatt egy kicsit rosszabbul latni - de nem veszes. Nemcsak nagyobb lett az
auto, de azt sugallja, hogy szilardabb is. Beleulsz es azt erzed, hogy
otthon vagy, biztonsagban."

Nos, ha valaki attol tart, hogy azaltal sugallok mas ertelmet, hogy
kiragadom a reszt az egeszbol, kozlom, hogy ennyi volt az osszes; ezzel ki
is lett targyalva az adott auto biztonsagossaga. Mely auto egyebkent egy VW
Polo.

Udv,
pJ
+ - CS <=> YU (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Listalakok!
*Szandekkal nem szoltam hozza, de ha megszolittattam:-)

„Szoval Csehszlovakok igen is leteznek!”

>Gondolod? Mint a jugoszlavok, akik Zagrabban vagy
Szarajevoban elnek? Szerintem erdemes ez ugyben Nagy Gabor
vagy Kerenyi Peter listatarsunkkal konzultalnod.

*:-)
*Remelem nem akar senki olyan butasagot a szamba adni, 
klaviaturamba gyomoszolni, hogy "yugoslavok pedig 
nincsenek..."
*ad1.Amikor az 1990-es nepszamlalaskor - a szeteses 
eveben! -, joval tobb, mint egy millioan (lakosság >5%-a) 
vallottak magukat jugoszlavnak, szerintem a pelda santit 
egy kicsit. Az osszezart 6-8 nep (szerb, horvat, szloven, 
bosnyak, alban, montenegrin stb.) konnyebben es 
tipizalhatatlanabbul jobban keveredik, mint ketto (szep 
tobbseg es az utalt kisebbseg).
Minek nevezze magat egy ateista (de legyen akár római kat.) 
40%-ban szerb, 30%-ban horvat, 10-10-10%-ban magyar, alban, 
szloven polgar; aki a cirill betűket sem ismeri? Talált: 
jugonak. Még HR-ben is, ahol valami 2-3% vallja magat 
jugonak a 2000-es nepszamlalason (stop!-on olvastam, de nem 
talalom)
*ad2.Mint csonka allam letezik Yugo neven valami, míg a 
másik lassan 10 eve nem.

*Nehany adalek: cegnel evtizedek ota van csereudules 
balatoni nyaralonkban. Legendak szolnak arrol csehek 
kezdetek kezdeten - az atkosban - kibalheztak, hogy nem 
hajlandoak egy mellekhelyiseget hasznalni a totokkal, sot 
kulonallo fahazakat kertek, ahol elotte garantaltan nem 
volt szlovak vendeg.
Mas: 1996-ben Pragaban egy magas rangu rendortiszt ugy 
olelt bennunket a keblere, mint dva bratanki-t: eddig azt 
hittek, hogy a szlovak, a roma, meg a magyar az mind 
egyfajta ciganynepseg; na meg a csehek elmaradhatatlan 
szlovak eredetlegendaja a magyar pasztorral meg a birkaval 
a Duna tulso oldalan. De miota kulonvaltak annyira buszkek 
arra, hogy kozos tortenelmunk, kiralyaink voltak. 
Az atformalashoz ugyan kellett elozo nyaron sok "Futyulos 
barackpalinka" + 3 het a BM szanatoriumban, hasonszoru 
magyar felalkoholistak kozott, akikkel telepatikus 
kommunikácio reven eletre szolo baratok lettek.
Egy szo, mint szaz, nem nagyon vegyult eszakon a ket nep, 
ha sikerult is cseh vért bevinni a csaladba, orommel 
letagadtak a szlovak szarmazasukat; esetleg a "szlovak 
parturalom" alatt mutatott jol funkciknal, 
hogy "csehszlovak internacionalista" csaladban elnek.
Keleten csehszlovakozol akkor sohajtasokkal nosztalgiaznak 
rajta (milyen szép néven szolitott urak voltunk az azota 
szettaposott bocskorban 10 éve még:-), mig Bohemiaban 
sertesszamba ment mar az atkosban is, pláne most, olyan 
mintha Teged "magyarroma"nak neveznenek idehaza.

>Csehszlovakia ugyanolyan par evtizedig fennallo,
mestersegesen letrehozott, korabban soha nem letezett allam
volt, mint Jugoszlavia vagy mondjuk Napoleon birodalma vagy
az Arany Horda ka’nsa’ga.

*Meg a hottentották fejedelemsege:-)
S miert nem a SzU, vagy Roma, ne adj' a harom nemet 
birodalom, vagy leginkabb a "jogelod" Osztrák-Magyar 
Monarchia a pelda?
Az a "par" az meg eros kicsinyites! Megszakitasokat - 
minusz 4-7 év - kivonva is "sok" ill. "nagyon jonehany" 
evtized volt csak 1920-1990-ig:-). 

Udv mindenkinek:
Peter
+ - kisauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, erot, sebesseget!

Eladtuk a parom kedvenc Tico-jat, bar nagyon
szomoruan valt meg tole. Nem volt vele semmi
baj az egvilagon, a 36000 km alatt (ami amugy
nem tul sok, bar foleg varosi igenybevetelnek
volt kiteve) csak a kotelezo szerviznel latta
szerelo. Amiert megis mennie kellett az a biz-
tonsag hianya. A parom tul sokat dolgozott a
balesetin, azon kivul egy kozeli ismeros szomoru
tragediaja is megerositette benne a gondolatot
hogy kerul amibe kerul de mindenkepp bizton-
sagosabb auto kell. A gyerekeket is o hurcolja
tobbet, igy aztan alapveto kovetelmenykent a
**** -os NCAP teszt teljesitok kerultek eloterbe.
Hosszabb ideje bongesszuk az hirdeteseket, de
eddig vagy lecsusztunk az igazan jo vetelrol, vagy
tul messze volt az igeretes peldany.
Eleg sok autot megneztunk eddig es sok tapasztalatot
gyujtottunk.:-( Nehany kereskedo  szemrebbenes nelkul
allitotta a hirdetesben sot a telefonban is hogy
nem volt serult az auto, a helyszinen meg egesz mas
derult ki. Vennek egy retegvastagsagmerot, ha tudnam
hol lehet kapni. Eleg egyszerunek tunik,nem tudom
mennyibe kerul de annyit meger hogy nem tudnak becsapni.
Szerintem konnyen tovabb lehetne adni, ha mar nem kell. A "serulesmentes" 
szoval ugy latom
vigyazni kell, ezt tobben ugy ertelmezik hogy ki van
javitva, tehat jelenleg nem serult az auto !!!!
Egyebkent jobban szeretek ismeros ajanlasaval vagy
markakereskedotol autot venni mint egy "vegyes
felvagottbol" valogatni.
Ha netan valaki latokorebe kerulne ilyen tipus, kerem
dobjon meg egy emillel maganba:
Verziok: Clio, Punto,PUG 206, Yaris, uj Corsa
5 ajtos, 2000-es evjarattol, felszereltseg kozepes
(tehat klima,ABS nem feltetlenul szukseges, persze ha van
az csak jo)kpti.zar,"gombos ablak" elol, "konnyu kormany",
2 lufi kell. Km-be max. 20-25 e-t futott, ha Pesti a jargany
akkor max. 15-18e. (Fokozott igenybevetel:villamossin, kockako, 
csucsforgalom araszolas orakig stb.)
Elore is kosz mindenkinek.
Ja, es meg valami: van egy prima Thalia a kozelben 6e km-rel
baromi jo aron de nem fer be a garazsomba ! :-( (Max. 4m lehet)
Udvozlettel

G.Laci Zoltan





_________________________________________________________________
Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
+ - biztonsagi ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Ketsegtelen hogy vannak helyzetek amikor jobb ha
nincs bekotve az ember mint ha be volna. De ennek
a bekovetkezese sokkal kevesbe valoszinu mint
aze hogy adott esetben az ov menti meg az epsegedet
netan az eletedet.
En a sajat boromon tapasztaltam hogy jobb ha hasznalom
amire terveztek.
5000 km volt az uj Skodankban 20 evvel ezelott
amikor egy Lada elsobbsegadas nelkul vagodott ki
az allo busz mogul a parhuzamos savban olyan hirtelen
hogy atyam meg a gazrol se tudta levenni a labat
nemhogy fekezni, ugyhogy telibe kaptuk oldalrol
vagy 60-nal. Auto totalkar, az oregem fejen lett
egy bub a kifejelt oldalablaktol, egyebkent semmi
bajunk se lett. A Lada plusz nekiverodott egy ellenkezo
oldalon allo Warnyunak a masik oldalaval ugyhogy komplett
burkifli lett belole. Ok nem a sajat labukon tavoztak...
Szvsz. azelott szokasbol, azota meggyozodesbol kotom be
magam.
Udv.
G.Laci Zoltan



_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>A Volvo, Merci, stb erzekelos gyerekulese nem azonos
>az ISOFIX-szel.
Kosz, ezexerint kevertem vmit.

> Felado :  [Germany]
>Azt hogy huzz a picsaba. Nekem is szoktak, es ha tehetem huzok.
Na erre csak azert is "elhuzok".
Szoval en hogyan szoktam csinalni: Ha utolerek vkit, akkor lelassitok, es
megvarom amig biztonsagosan (es fehetoleg fekezes nelkul) le tud huzodni,
hogy elengedjen. Ha nem teszi, akkor ravillantok egyszer, hatha nem latott
meg, majd kiteszem az indexet hogy eloznek. Ha ekkor sem huz, akkor
elkezdek villogtatni, es anyazni :-o
Idevago tortenet: Becs elott, autopalya sehol senki, csak egy magyar
rendszamu kocsi vanszorog 100-al a belso savban. Index ki, villantas, majd
anyazas (ismetlem sehol senki belathato kozelsegben a kulso savban, sem a
belsoben), erre o felkapcsolja a kodlampat. kenytelen voltam leelozni
kivulrol, bar nagyon utalom. (ilyenkor lenne jo egy kek villogo, hogy mit
lepne ra :-) )

Akkor a masik oldal. Elozok, es utolernek. Ha ugy latom, hogy hamarosan el
tudom engedni, akkor kirakom az indexet, had kezdje el a gyorsulast. Ha nem
tudom elengedni nagyobb fekezes nelkul, akkor nem engedem. Ha elkezd nekem
erre villogni (es nem sietek) akkor termeszetetesen elengedem, megpedig
ugy, hogy leveszem a labam a gazrol, hagyom, hogy a kamion elhuzzon, es
beallok moge. Ezek utan visszaallok a villogtato moge, es en villogtatok
:-) (idegbaj rulez :-) ). Persze nem nyomom neki, csak annyira amennyire
elotte (minek kergetozzek, ha elotte 140-el mentem, akkor nem fogom nyomni
neki csak azert mert a kocsi birna meg).
Masik megoldas, hogy a gyereket megkerem, hogy fenykepezze le a mogottunk
jovo autot (van egy rossz fenykepezogepe, film nincs benne, viszont vaku
van rajta, es az muxik is :-) )
Viszont ezt csak Mo-on csinalom. Az angol vezetok "birkak", nem villognak,
indexelnek, kivarjak amig elengedi oket az ember (aztan nyom egy padlogazt
a tiger-en, felhordul a ket motor benne, es nem tudom elolvasni a hatso
rendszamat annyi ido alatt, amig latotavolsagon kivulre kerul :-) )

> Felado :  [Hungary]
>Vili! Azert villantott, hogy probald meg az elozest a
>leheto leggyorsabban befejezni!
En speciell nem szeretem ha hulyenek neznek, mert akkor elkezdek ugy
viselkedni. En _mindig_ megprobalom az elozest leheto leggyorsabban
befejezni, ha elkezdenek mogottem villogni, akkor esetleg nem fejezem be a
megkezdett elozest, hanem "visszamaszok" a teherauto moge.

>Aztan ha elszakad a cerna a 2 km alatt,
>akkor nyom a csavo egy jobbrol elozest, es az a veszelyes,
Ha megeloz jobbrol ugy, hogy abban a savban mar van egy teherauto, akkor az
tenyleg veszelyes :-)

>hulyeseged kovetkezteben lecsuszott a bal labad a
>gazpedalrol (gondolom 2 bal labad van) akkor abszolute neki
>volt elsobbsege, mert a belso sav csak elozesre veheto
>igenybe, setakocsikazasra es gondolkozasra NEM, ugyhogy le
Igen, azert csuszott le a laba, mivel igazat adott a mogotte villogonak
abban, hogy inkabb lehuzodik, mint befejezi az elozest (es lehuzodni a
teherauto ala nem tudott, csak moge).

>Kufoldon ilyen esettel meg nem
>talalkoztam. Ott mindenki nagyon elozekeny, tisztaban van
>azzal, hogy nem az ove a vilag leggyorsabb autoja, de
>legalabbis most valaki gyorsabban megy nala,
Akkor ajanlom a reggeli csucsot Oxfordbol kifele. Belso savban hegyen hatan
autok max-10mph sebesseggel, en a kulso savban max+5mph sebesseggel (az
angol kresz kivulrol valo elozest nem tekinti elozesnek abban az esetben,
ha a belso savban - akar mozgo -) folyamatos sor van), mivel ott meg senki.

> Felado : Kertesz Vilmos
>hogy a palya KOZOS (azt mar meg sem emlitem, hogy masokat is
>veszelyeztet a 200-as tempojaval), nem az ove, az ele neha be szoktam
>allni, addig is hadd gondolkodjon...
Azt viszont nagyon utalom,, amikor _direkt_ kijon elem vki, pedig fekeznie
sem kellene, elmennek mellette, meg mielott eloznie kene.

> Felado :  [Hungary]
>Az uzemanyagkent hasznalt gaz *nehezebb* a levegonel, ezert a nem
>megfeleloen szelloztetett melygarazsokban osszegyulhet.
Ilyen tablat lattam pl. Bp, Europark (a "bo't" labakon all, a parkolo
alatta minden oldalrol nyitott :-o

> Felado :  [Hungary]
>Keredesem az
>lenne, hogy mi a jo budos fa...nak lopkodjak le csak az elso rendszamokat.
Kine
>k kellenek, mit csinalnak
>vele? Ha autotolvajok, mert nem viszik mind a kettot?
Mert akkor ugy szerepel a rendorsegi nyilvantartasban, hogy ket rendszam
ellopva->korozik, mig igy nem. Tehat lop egy abc-123 rendszamot, egy
abc-789, es egy xyz-123-bol veszi a ket felet, es felrakja alopott verda
elejere "biztos ur, eltort a rendszam", hatulra meg az epet, es van egy
lopott kocsi, nem korozott rendszammal.

> Felado :  [Hungary]
>Nem is varhato el senkitol, hogy bealljon a potkocsi ala,
>mint egyes filmekben, csak jelzem neki, hogy amint tul ert
>a kamionon, huzodjon le,
Miert kell mindenki mast hulyenek nezni ? Latja, hogy jossz mogotte,
szerinted nem huzodik le ? Raernel akkor villogtatni, ha tenyleg nem
huzodott le, (pedig le tudott volna anelkul, hogy padlofekkel beall a ket
kamion koze), es akkor jogos is lenne a villogas.

> Felado : Nemes Marcus
>a kocsiban statisztikailag a legbiztonsagosabb hely a jobb hatso
>ules, ezert gyakorlatilag minden autogyar oda ajanlja a gyerekulest.
Kiveve az en automat, meg itt az osszest :-) Pontositsunk, az anyosules
mogotti ules :-)
Kulonben en jobban szerettem kozepre bekotni a gyereket, mert kilatott
rendesen + mindket oldalrol volt eleg gyurodesi zona mellette. Most csak
azert van az anyosules mogott, mert nincs kozepen harompontos ovem, az uj
uleset meg csak azzal lehet bekotni (pontosabban itt mar a gyereket kotom
be, nem az ulest).
Ja igen, es van egy "gyerektukrom", amiben hatralatok a gyerekre, anelkul
hogy forgolodni kene.

> Felado :  [Slovak Republic]
>Egyaltalan nem fogtad fel, mire gondoltam.
Te nem fogtad fel. En par hete lejart vizsgarol beszeltem, nem tobb eve
szerelot nem latott autorol, de had idezzek toled:
>Engem a Tipoval kinyomtak a muszakirol, mert 1x1 mm lyuk
>volt a reflektoron.
...
>Egyebkent az utcankban a kolykok 7 Skodat vizsgaztattak le
>ugyanazzal a gumigarnituraval... A legtobbon slick gumi van,
>valamenyik mar 15 eves es belsos!!!
Ezek alapjan is azt allitod, hogy a te tipod eletveszelyes volt (mert nem
volt ra vizsga), mig az a 7 skoda nem (nyilvan nem, hiszen levizsgaztak) ?
Mert en nem igy gondolom ! Akkor most er vmit a vizsga vagy sem ?

>Olyankor kesztyut hasznalok (Olaszorszag - Self Service)
Azt adnak is ingyen, az adagolo kint van minden kuton. Viszont az nem ved a
belelegzett gaz ellen :-(

> Felado :  [Slovak Republic]
>Oszinten meglepodtem, hogy szinte kivetel nelkul ilyen
>(szamomra szimpatikus) valaszok erkeztek Vili irasara.
Maradjunk annyiban, hogy se neki nincs igaza (ha ok nelkul kilometereken
keresztul feltartotta a kocsisort), se neked (ha mar akkor villogsz, amikor
meg eselye nincs, hogy elengedjen az elotted halado)

> Felado :  [Hungary]
>Valaki (akinek neve es cime is van) HA-t olvas - sot meg bele is ir -, es
>be kell neki mutatni Vaddisznot?!
:-)

> Felado :  [Germany]
>en is elozok, kiteszem az indexet jobbra, ezzel
>tudatom, hogy latlak, tunok mar, ahogy lehet.
>Olyan autossal meg nem talalkoztam, aki ezekutan
>ragadna a kipufogomra, villogva, dudalva.
En mar igen :-( Neki termeszetesen igazat adtam, es nem fejeztem be az
elozest, hanem visszamaradtam, hogy elengedjem :-o

> Felado :  [Hungary]
>Egy baratomat vesztettem el azert, mert megolte a biztonsagi ov....
En az ov miatt egy honapig korhazban voltam, es ketszer mutottek. Sohasem
fogom megtudni, hogy mi lett volna ov nelkul (az ov nelkuli stopposnak a
hatso ulesen kiszakadt a nadragja, es sajat labon tavozott, de azt nem
tudom, hogy nem halt-e bele par ora mulva belso verzesekbe).

> Felado :  [Hungary]
>Buntethetoseget kizaro okok...
Jo pelda erre, a most orizetbe vett uriember, aki megkeselte a betoroket
:-o

> Felado : Kertesz Vilmos
>Nem lehet, hogy csak az eltero homerseklet miatt kaptok cuppanast illetve
>sziszegest?
Felrefogalmaztam, az a cuppanas az valojaban szisszenes :-)

A'kos
+ - Mp 3 lejatszo az autoba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - felszereles

Sziasztok autosok.

Lehet akit ez az info erdekel !

Autos MP3 Lejatszo!

Autoba szerelheto MP3-as egyseg LCD kijelzovel. Netto ara:65900.- 

 BE-VA Chip Kft.
 
Szekhely: 
 1213 Budapest, Csiko setany 2/b.
 
Telefon: 
 1-4252086
 
Fax: 
 1-4252086
 
Email cim: 
  
WWW cim: 
 http://www.bevachip.hu 
Vezeto neve: 
 Varga Zoltan
 

Udvozlettel: Frigyes

      Skoda 120 L

HiX matrica , elso ajto  legterelo, Tunning gyertya, 
hatso ablak futoszaljavito, kaphato
Militec es a Bardi autotol alkatreszek 10% kedvezmennyel.
+ - Valasz: Horvath Akosnak - etika, Octavia*** HIX AUTO ** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Horvath Akosnak - etika, Octavia ( 45 sor )
> Idopont: Tue Mar  5 08:13:44 CET 2002 AUTO #1397
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Attol eltekintve, hogy mi ETIKUS, es mi nem, senkinek nem
> kotelezo a maximalis megengedett sebesseggel eloznie.

Ha jobban megnezed a KRESZt, rajossz, hogy igen. Az elozest
ugy kell intezned, hogy minel hamarabb befejezd.
>>>>>>>>>>>>

Ez nem jelenti azt, amit Vaddiszno irt. Egyaltalan nem. Plane nem parhuzamos
kozlekedesre alkalmas uton.

>>>>>>>>>>>>
> Tehat ha Gipsz Jakab 120-szal elozi a kamionsort, Vaddiszno meg
> jon ket kiloval hatulrol, mondjuk _gyer forgalom mellett_,
> akkor szerintem tutira 1:1 az allas, es nincs semmi olyan
> szabaly, hogy a 120-as huzzon el a fenebe.

Nem a fenebe, csak tegyen meg mindent, a biztonsag keretein
belul lehetove teszi, hogy minel hamarabb visszasoroljon.
>>>>>>>>>>>>>

Ez OK, de nem is errol volt szo.

>>>>>>>>>>>>>
> ...es ez a tolerancia majd jol bebizonyitja azoknak az allatoknak,
> hogy nagyon helyes, igy kell csinalni, igy mindig elerik a celjukat.
> Vegul is ez az orszag mar most is arrol szol, hogy izombol mindent
> (es mindenkit) el lehet intezni, es ez raadasul nagyon meno es divatos.

Rossz szemszogbol nezed a dolgot. En ugy latom, hogy elegedett
leszel, hogy segitettel valakinek es o is elegedett lesz, hogy elengedted.
>>>>>>>>>>>>>

Ez igy van, es ez igy is jo! Csakhogy kulonbseg van a kozott, nem is kicsi, hog
y
valaki azt mondja: "legy szives engedj el, sietek", vagy azt, hogy "takarodj
elolem bazmeg, nem latod, hogy EN jovok?". Ez a legegyszerubb dolog a vilagon,
ha korrekt, akkor az okoz elegedettseget, ha en is az vagyok, ha alapbol szemet
,
akkor esetleg elofordulhat, hogy en is az leszek (persze csak akkor, ha kirivoa
n
szemet). Erdekes egyebkent, ha megvizsgalom a kozeli-tavoli ismeretsegi korombe
n
a bunko, masokat leszaro vezetoket, akkor ezek 95%-bn valami miatt frusztralt
emberek, ami lehet sikertelenseg a parkapcsolatban, munkaban, vagy ugy
altalanossagban. Ezt a frusztraciot kompenzaljak a tobbi kozlekedon valo
uralkodasi vagyukkal.

Az M7-es felujitasa alatt esett meg olyan, hogy ket kamiont eloztem meg kb.
90-nel a 60-as tablanal, a masodik kamion kozepenel beleall a seggembe 1 meterr
e
egy okor, dudal es villogtat. Ezzel pl. mit kell csinalni? Kirangatni a kocsibo
l
es peppe verni, vagy bizni benne, hogy nem velem szembe fog legkozelebb
besokallni 1xx-nal a 2,5 meteres savban?

>>>>>>>>>>>>>>
Mi kell tobb ket elegedett embernel? Milyen gyakran utazol nagy
tavolsagokra? Szerintem nem tul gyakran... Kellemetlen egy autos
listan olyat olvasni, hogy lelonem, stb. Azokrol beszelsz, akiktol
sokszor az eleted fugg...
>>>>>>>>>>>>>>

Eleg baj az nekem, marmint az, hogy ezektol fugg az eletem. Egyebkent kozepesen
sokat autozom (evi 25-35e), nagy tavolsagokra is, soha nincs gondom azzal, aki
_siet_. Azzal van, aki _paraszt_. Sietni en is szoktam, de nem haborodok fel, h
a
autopalyan 160-180 kozott megyek, es valaki elottem elozni mereszel mondjuk
120-szal. En altalaban meglehetosen elozekeny vagyok, de minek legyek elozekeny
azzal, aki zsigerbol bunko paraszt?

udv,
Akos
+ - elozes lakott teruleten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Halas tema a gyorshajtas, meg a sallangok... Nekem az tetszik, amikor
>ilyen 1000 kobcentis akarmik csillogva villogva a G-s meg H-s rendszamukkal
>utolerik faluban az XM-et a C-s rendszamaval. Latom a tukorben hogy
>hudemenne, meg hogy mit tokol elotte az a ven szar. De mint fentebb
>emlitettem, csak annyit lat, hogy CITROEN XM, mivel a TurboD12 felirat az
>elso ajtok elott van, oldlat. Aztan amikor a falu vege tabla elott mar ki
>is ugrik balra, nyomja neki, en meg hudegeci modon meg hagyom is egy
>kicsit, na nem sokat, csak 1-2 masodpercet, ne veszelyeztesse mar a
>szembejovoket...

Lakott teruleten belul engem is mindenki meg akar elozni. Valahogy nem birjak
elviselni ha valaki 60 alatt megy. Lakott teruleten kivul meg elozhetem vissza 
a
80-al szuttyugo marhakat.

Masik kedvencem amikor minden kanyarban lelassit a marhaja 70-80-ra. :(((

Udv,
     Zotya
+ - Re: Stilo+1M (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
>>> Miert, a 82 LE Stilo 3,2mio Ft, full-full extrasan. Az 1.6-103LE 3,4mio.
>>a minap voltam fiat szalonban, a stilo nekem meggozo volt kiprobalas
>>nelkul is, viszont ahhoz a 3.2-hoz gyorsan frissen hozza tudtam meg tenni
>>cca 1misit, hogy a nekem megfelelo jojjon ki, amit en hivok full extranak.
>>homer

> Peldaul mit? En is jol tudom, hogy egy S-Merciben kicsit tobb extra van,
> mint egy full Stiloban, de a kategoria- es versenytarsak kozul kevesen adjak
> ennyi penzert meg annak a felszereltsegnek a toredeket is, mint ami a
> Stiloban alaparon benne van. Ha igaz VD hozzaszolasa (no klima alapban),
> akkor ez az egyetlen, ami hianyzik belole. a 700ezres hifit ne szamold bele!

eh, nagy nehezen megtalaltam az elhozott szorolapot:
hatso el. ablak 40e
15" felni 82e
auto klima 300e
metal 75e
riaszto 100e
teli csomag 125e (?)
tempomat 80e
fix &go kompresszor kerekekhez 6e
sima autoradio cd-vel 62e
kormanykerek vezerlovel 20e
komfort csomag 70e (?)
homer
+ - d (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho!

> >Hopp, meg ez: multkor kerdeztem, van-e valami info arrol, hogy mikent
> >mukodnek azok a fordulatszammerok, amelyek a generatorrol veszik a jelet?
> >Merik a feszelyt vagy hogy? Nem hiszem el, hogy pont ehhez nem lenne
> >valamid :-)))
>
>Fesz-t nem vehet, mert a generatorra kapcsolt gerjeszto feszultseg fuggvenye
>a kijovo fesz is. Frekvenciat viszont nezhet, mert a diodahid elott meg nem
>egyenaram van. A generator frekvenciaja linearis a gen. fordulatszamaval, az
>exijtarcsak attetelevel meg vissza lehet szamolni motor-fordulatra is.
>
>Fogash

Koszi a valaszokat, az nem tudom mit erosit meg, hogy vilagitas raadasakor 
megugrik folfele a fordszammero kb 2-300-zal, majd visszaall. A masik 
dolog, hogy neha, amikor a gyujtas raadasakor nem jelenik meg a motor 
diagnosztika ikon, akkor nem megy a fordszammero sem.
----
>Sokat szamit aztan az attetelezes is, vagyis a
>Toyota velhetoen nem 220kmh vegsebessegre van vegattetelezve meg hosszuban
>sem. :)
160-at viszi azert, de kitorni nem lehet vele, ugy gyorsul mint egy 
idegbeteg lajhar.
-----
>Nagyon nem igy van. Mi van azokkal, akik 1939-45 kozott
>vagy Magyarorszagon (visszacsatolt reszeken) vagy az akkor
>fennallo Szlovakiaban szulettek? Vagy azokkal, akik 1920
>elott az Osztrak-magyar monarchiaban (vagyis
>Magyarorszagon)?
Errol egy regi vicc jut eszembe:
Belgiumba disszidalt magyarnak be kell vonulnia. Elso napon az ormester 
felallitja oket, aztan elorditja magat:
- Vallonok jobbra, flamandok balra!***
Mire a magyar, felenk hangon:
- Es a belgak hova alljanak?
----
Autovasarlas:
Engem semmi mas nem erdekel, csak egy dolog: ranezek es teccik...
Es meg mindig...
----
"Ne villogj, ne dudalj, a sofor csak a fustjeleket ismeri"
/Kamionon lattam/
----
Biztonsagi ov:
en is tudok olyan esetrol, amikor a fickot az mentette meg, hogy nem volt 
bekotve, de ez semmit nem jelent... Nalunk pl. kicsereltek az osszes 
kozepso ket pontos ovet negy pontosra, es kotelezo a bukocso minden kocsin.

Udv joe
XM 2.1TD

***vagy valami ilyesmi...
+ - muszaki - FIAT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

megbizhato(nem baj ha olcso :) szervizt/szerelot keresek budapesten Punto(I) mu
szakiztatasahoz,
ami magaba foglalna kisebb javitasokat is, a kotelezo dolgokon kivul.

Udv,
Zsolt
u.i.:mail johet maganba is

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS