Szakacs Tamas:
>En egyetlen dolgot allitottam -- ezt valoban allitom: a
>keresztyenseg nem utkozik a tudomannyal, logikaval.
>Ehhez persze kepesnek kellene lenned arra a hipotetikus
>joindulatra, hogy feltetelezed a keresztyen
>tapasztalatok igazsagat akkor is, ha Te magad nem
>tapasztaltal ilyesmit.
1) A kereszteny hit tanitasa ellenkezik egy pontban a tudomannyal, ott, ahol az
t allitja, hogy egy anyagilag emberi leny anyagilag feltamadt. Ezt ugyan a maga
tok gondolkodasmodjaban kimagyarazzatok, de tetelesen ellentmondas van
2) A keresztenyseg ellentetben van a tudomannyal a modszereben, mert nem tekint
i a tudomanyos modszert illetekesnek ott, ahol az tartalmilag illetekes kellene
hogy legyen. A keresztenysag a valosagrol szolo kategorikus allitasokat fogalm
az meg, es nem alkalmaza az ilyen kerdesekre vonatkozo kritikai modszert.
3) A keresztenyseg ellentetes a logikaval olyan ertelemben, hogy alkalmazni kel
lene a megfelelo kritikai modszert a megfelelo allitashoz.
A rengeteg apro csepro tudomanztalan es illogikus reszeltrol meg nemis beszelek
, mert termeketlen volna belemenni.
Vegul pedig azt kellene felfognod, hogy a "logikailag lehetseges" ezekben a ker
desekben meg edeskeves, a logika azt kivanja, hogy ennel szigorubb kriteriumokn
ak feleljen meg az, amit igazsagnak tartunk, pont az objektiv igazsagnak valo l
ehetoleg minel nagyobb megfeleles erdekeben.
Tovabba vannak szubjektiv tapasztalatok nemcsak vallasi kerdesekben. Ilyenkor m
indig az a produktiv, hogy elmondod ezeket a tapasztalatokat, tehat tedd azt es
ne handabandazz. Mik azok a tapasztalatok?
math
(webes bekuldes, a bekuldo gepe: orion.analogic.sztaki.hu)
|