Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 708
Copyright (C) HIX
2000-04-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: fekszervo es annak hianya + olasz autok (mind)  84 sor     (cikkei)
2 2mm-es motorhazteto (mind)  28 sor     (cikkei)
3 Re: *** HIX AUTO *** #707 (mind)  23 sor     (cikkei)
4 giffen (mind)  19 sor     (cikkei)
5 fakabat (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Re: Kerdes... meg nemi paradoxon... (mind)  19 sor     (cikkei)
7 Re: tabla (mind)  23 sor     (cikkei)
8 Re: Tuning Honda (mind)  19 sor     (cikkei)
9 Hamu a Golfban (mind)  26 sor     (cikkei)
10 penteki mix - ami az eszembe jutott (mind)  75 sor     (cikkei)
11 megint megint meg i n t (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Amikor VD-nak igaza van! volt riaszto es szerviz (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Re: Nyomatek (mind)  39 sor     (cikkei)
14 Re: Valaszok... (mind)  40 sor     (cikkei)
15 Re: Teherauto (mind)  37 sor     (cikkei)
16 Mit miert? (mind)  40 sor     (cikkei)
17 Re: Lancia Libra (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Giffen (mind)  6 sor     (cikkei)
19 BX feltengely (mind)  10 sor     (cikkei)
20 lengescsillapito (mind)  17 sor     (cikkei)
21 re: Cora gumi (mind)  9 sor     (cikkei)
22 s2000 (mind)  108 sor     (cikkei)
23 Re: Lassulasi versenyII. (mind)  49 sor     (cikkei)
24 ABS 100-rol (mind)  4 sor     (cikkei)
25 ABS ASR (mind)  4 sor     (cikkei)
26 agyrak a mobilbol (mind)  29 sor     (cikkei)
27 Re: Olommentes 91-es (mind)  6 sor     (cikkei)
28 Sokminden (mind)  44 sor     (cikkei)
29 Muszeregyseg (mind)  26 sor     (cikkei)
30 Nem ajanlom!!! Posta-Auto (mind)  19 sor     (cikkei)
31 Hossztarto rohadas... (mind)  21 sor     (cikkei)
32 oktanszamok (mind)  11 sor     (cikkei)
33 Rendorsztori (mind)  128 sor     (cikkei)
34 Rendorsztori- folytatas (mind)  58 sor     (cikkei)
35 Re: teherauto (mind)  33 sor     (cikkei)
36 Olommentes 91-es (mind)  23 sor     (cikkei)
37 Ablaktorlo (mind)  17 sor     (cikkei)
38 Elado Renault 19 (mind)  23 sor     (cikkei)
39 Vectra 1.6i (mind)  20 sor     (cikkei)
40 Re: szervo (mind)  20 sor     (cikkei)
41 Ugyis utopia... (mind)  18 sor     (cikkei)
42 So:r, adasvetel (mind)  12 sor     (cikkei)
43 kotelezo biztositas papirja (mind)  11 sor     (cikkei)
44 TGK (mind)  11 sor     (cikkei)
45 Birsagolasi fokozatok (mind)  57 sor     (cikkei)
46 Szervos kormanyosok (kapitany a hidnak) (mind)  21 sor     (cikkei)
47 Koborszufla (vagyis falslevego) (mind)  25 sor     (cikkei)
48 Na varjatok csak!!! (nu pogagyi!!!) (mind)  12 sor     (cikkei)
49 RE: Trabi karbi (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: fekszervo es annak hianya + olasz autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fogash felvetesevel kavarodott hullamon lovagolva egy kicsit:


A  Citroeneket  gyakran  tamadjak  (ahogy  itt a listan is kederult) azert, mer
t
allitolag  nem  lehet veluk megallni, ha leall a motor (ti. a hidraulika nyomas
a
megszunik,  igy  a fekezes lehetosege is.) Ez termeszetesen nem igaz, az autova
l
meg   lehet   allni,  csak  utana  nem  biztos  hogy  marad  elegendo  nyomas  
a
nyomastaroloban, hogy vontatassal haza lehessen biztonsagban szallitani az auto
t
-ma'rha  a  motorjat  nem sikerul beinditani, vagy a hidraulika-rendszer lyukad
t
ki.  /Ez  esetben  ujabb elony, hogy az ember meg sem probalja az autot vontatv
a
vinni, mig egy fekszervo defektes autot igen, hisz 'csak erosebben kell nyomni 
a
feket'./

A  Citroen  allitolag  az  uj  modeljein fel fog hagyni a hidraulikarol vezerel
t
fekekkel,  mert  az  EU  szerint  sem  megfeleloen  vedett  a motorleallas utan
i
veszfekezeskor  ez  a  tipusu  fekrendszer.  Ezt  nem  tudom honnan vettek, mer
t
megegyszer  mondva  az autoval minimum 4-5 eros fekezest lehet produkalni minde
n
baj  nelkul  (tapasztalatom,  illetve  a  vizsgan  is  allo  motorral is merik 
a
fekhatast /ahogy minden autonal/).

Ugy  tunik,  hogy  a  Citroen  felhagy  a  mostani  rendszerevel  es visszater 
a
hagyomanyoshoz  (a  felfuggesztes  marad  hidropneumatikus,  de  meg lesz kicsi
t
bolonditva).  Persze arrol is hallani, hogy elektromos fekrendszert raknanak be
,
de szemely szerint en ettol jobban felnek...

Ha  visszaterunk  az  eredeti  problemara  miszerint ha egy autoban megszunnek 
a
szervok, akkor mennyire biztonsagos, akkor SZVSZ az a jo auto, amiben viszonyla
g
kis  pluszerovel  meg lehet oldani a veszhelyzetbol fakado gondokat. Vagyis ha 
a
Bora  (vagy  mas  auto)  elveszti a konnyu kormanyozhatosagi kepesseget a szerv
o
megszunesevel,   akkor   az   nagy  baj.  Kerdes,  hogy  ki  mennyit  itel  'ki
s
pluszeronek',  ami  mas  egy 50 kg-os no" es egy 110 kg-os sportolo kozott. De 
a
meretezesnel  nem  a sportolobol kell kiindulni, termeszetesen. Fogash szavaibo
l
azt vettem ki, hogy o erre a problemara gondolt...

A  Spektrumon  volt  egy  film a napokban a balesetekrol. Erdemes megnezni, mer
t
kiderul,   hogy   az  autogyarak  nagyon  sokaig  elleneztek  minden  biztonsag
i
berendezes  beszereleset  az  autokba (koltsegkimeles!). A lenyeg az, hogy egyi
k
autogyarto  sem  szent,  igy  ha  kifogasolni valo van egy auton, akkor azt csa
k
nyomasra oldja meg (MB A-Klasse, Audi TT), ma'rha hajlando megoldja... :-(

Mas.  A  francia  utokrol  jott par velemeny. Szemely szerint szeretnem latni a
z
olasz  autot  tulajdonlok velemenyet is a szeretett (?) jarganyrol, hogy aztan 
a
japanok  es  nemetek  is elokeruljenek (plusz johet sved, amerikai, orosz (;-D)
,
stb. is majd).

Na vege, eleg volt mara belolem!



Udv,



Attila
+ - 2mm-es motorhazteto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>>Jajj... Teeby... Persze hogy lehet, szendvicsszerkezettel, meg ilyenekkel.
>>De egy motorhaztetonel pl. mit varialsz? Ha belegondolsz, a motorhazteto ahog
y
>>all, teljesen mindegy hogy milyen szendvicsszerkezetu merevites van alatta,
>>ha felulrol raesik pl. egy cserep, akkor a 0.8-as behorpad mint a sz@r, a
2mm-es
>>meg lehet hogy meg se erzi. Te pl. ra mernel allni egy akarmilyen Honda
motorhaz
>>tetejere? En nem, a tulaj tuti leszedne a fejemet... A Granadan meg szepen
vegig
>>lehet setalni, a tetejen is, a csomagtarton is... :)))

>>Szoval... az "igazi" balesetben az uj autok teny hogy sokkal jobban vedenek,
mert
>>a motor igy mozdul, a karosszeria ugy elnyel... oke... de kis koccanasoknal
azert a
>>regi nagy vasak verhetetlenek.

Hat azert ha valasztani lehet, akkor en inkabb az igazi balesetekben vedenem me
g
magam.
Ha az az ara a biztonsagnak, hogy egy tetocserep pehorpasztja az autot, a fene
banja.
De ha egy fasz kijon elem es frontalisan utkozunk, azert szeretnem kibirni.

ba
+ - Re: *** HIX AUTO *** #707 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:31 PM 4/6/00 -0500, you wrote:
> >bucsuzhatok is a jogsimtol. Miert? Mert csak tgk-nak lehet
> >levizsgaztatni, azal meg itt 50 lenne a megengedett. Allatira nem
>
>A trafipaxot minden kocsi elott beallitjak, hogy mennyinel villanjon??
>Vagy kimennek, hogy "ma a tgk-kat szivatjuk", beallitjak 52-re, es aztan
>egesz ejjel szortirozzak a kepeket?

Szortirozni szortirozzak, nem tudom hogy milyen elv szerint, soot en is ugy 
valosagban 58-59-el mehetettem vmely nap a back csomopontnal ahol elkaptam 
egy traffipaxot feher felicia szemelyeben.. Remelem nem kuldenek ki 
csekket, ilyen tullepesert meg nem szoktak, habar a biztos ur nagyott 
nezett mert 100-rol allo kerekkel lassitottam a rendorauto mellett, szoval 
szep csikot produkaltam neki.. :)

Mielott valaki megszolna hogy meirt mentem 100-al varosban, ez a nagy feher 
hidra vezeto ut volt, lefele, ami 2 x 2 savos korlattal elvalasztva, ez a 
kornyeken mas auto nem volt, en meg siettem.. Bar erdekes reakcio hogyha 
vki vmi szabalytalansagot csinal akkor egybol magyarazkodik itt a listna 
mert tudja hogy kap a fejere, hisz ilyenkor mindenki arra gondol hogy na 
itt is egy veszett gyorshajtoval allunk szemben.. Pedig nem biztos..

AntForce
+ - giffen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Vaddiszno!
Nagyon orulok, hogy utanajartal ennek a szep temanak,
amit valamikor magam  is tanitottam. Ahogy irtad:

>Hozzafuznem, hogy a kenyer letfenntartashoz szukseges, (Giffen-joszag,
>leegyszerusitve: minel kevesebbet keresunk, annal tobbet veszunk
>belole

Az nem errol szol, hanem arrol, hogy mi tortenik, ha a krumpli
ara csokken. Vagyis ne keverjuk ossze a jovedelemrugalmassagot
az arrugalmassaggal. De ha mar annyit buvarkodtal, azt is megmutathatnad,
hogy hol van a tudomanyos bizonyitasa annak, hogy ha csokkentem az
adokulcsokat akkor no az adobevetel, meg annak is, hogyan lesz egy
ujonnan 12 millios Audibol 2 eves korara 26 millios kocsi.

De talan ezek a kerdesek nem igazan autos jelleguek, es szerintem
rajtunk kivul itt nem sok listatarsat erdekelnek.

Udv: Afonya
+ - fakabat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>akkor is ugyanannyit kelljen fizetnem, es mit erdekel, ha a
>fakabat egy egetvero taplo baromnak tart, es @ az i-
>deg! (Elnezest, de a mondanivalo miatt ezt szinte lehetetlen
>volt kulturaltabban megfogalmaznom!)

A hatosagi kozeg megsertese onmagaban is buncselekmeny a
vilag minden civilizalt orszagaban. En is elvarom, hogy a rendor civilizalt
stilusban beszeljen velem es o is elvarhatja tolem ugyanezt.
Ez nem penzbuntetes kerdese. Nagyonis helyeslem, hogy aki bunko
modon targyal a rendorokkel azt akar allitsak is elo, mert a gazdagoknak
is tudniuk kell, hogy a penzuk nem ad nekik bunkosag ellen felmentest.
Nem lehet mindent penzzel elintezni.

Mondom ezt annak ellenere, hogy en sem sorolom magam a csorok
taborahoz, igaz, csak egy Renault Kangoom van, szaguldasra alkalmatlan.
Vehettem volna mondjuk E-Klasse merdzsot is, csak inkabb hazat
epitettem azon a penzem, az en ertekrendemben az fontosabb.

Afonya
+ - Re: Kerdes... meg nemi paradoxon... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Csak egy ropke kerdesem volna.
>Mi az az autotipus, amibe 3 gyerekules kenyelmesen elfer hatul?
Kenyelmesen? Dodge Ram 150. Es mekkora gyerekules? :-) A 9-25 kilosig
jo Roemer vagy a 0-9 kiloig hasznalhato Maxi Cosi? :-) 3 darab kis
Maxi Cosi hordozo mindenbe befer... :-) Az a baj, hogy altalaban, ha
van is hely, a kozepso ov csak ketpontos csipoov, nem normalis
harompontos, es azzal nem lehet normalisan rogziteni az ulest. Konkret
kocsi, amit tudok: nekem most eppen '86-os Galant van, abba befer
hatra. Pontosabban befer ketto, es kozepre egy normal meretu anyuka.
:-) Gondolom, hogy a hasonlo meretu regebbi, nagykocsikba, Audi 100,
Scorpio, Omega, Mazda 929 mindbe befer, no meg a Renault Espace vagy a
Space Wagon meretuekbe is.

>Persze hasznaltan es olcson jot szeretnek venni.
Mennyire oregre es mennyire olcson akarsz venni? Ha van valami
tampont, szerintem a tobbiek is jobban tudnak otletekkel segiteni.

Udv:  Zak

+ - Re: tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> a tabla a hulyeknek van kiteve, akiknek a szajukba kell
> ragni, hogy mennyivel tudnak egy kanyart biztonsagosan

Aha. Hat vannak, akiknek a telepatikus kepesegei lehetove teszik, hogy
elore lassak azt az utat, ahol meg esetleg soha nem jartak, mondjuk
esoben vagy kodben is, netan a nagy ritkan elofordulo sotetben. Ha meg
megsem, akkor ugyis meg tudjak fogni a kocsit, nem? Kedvenc ilyen
helyem Miskolc elott a harsanyi kerulout. Ahogy kier az Mber
Harsanybol, hosszu-hosszu egyenes felfele a dombon, akarmennyivel,
amit bir a kocsi. A domb tetejen, pont a csucs utan, ahol nem latszik
belole semmi a bukkanotol, hirtelen kemeny jobbkanyar LEFELE, kb. 15%
lejto. (Prelude 2.3i VTi-S + 235/50 koruli Bridgestone Pontenza
gumikkal ez 65-70 km/h korul volt - mar amennyire pont a sebessegmerot
fixiroztam kozbe...) Normal autoval, pl. Brava 1.6 harmas alja, 40-45
km/h. Namost ha BARKI jon felfele egy NORMAL autoval NORMAL 80-90-el,
es azon a rovid szakaszon, ahonnet mar latszik, hogy fordul jobbra le
az ut, es nem tud lelassitnai, akkor az REPUL. Nem azert mert szar
vagy hulye-bena vezeto, hanem azert, mert a bukkano 90-nel megdobja,
es mire foldet erne, addigra veszi eszre, hogy eltunik alola masfele
az ut. Aki nem latja, annak tenyleg nem kell tabla, repuljon csak el?

Udv:  Zak

+ - Re: Tuning Honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 5 Apr 2000 17:16:55 EDT,   wrote:

>Tanulsag: egy motorbol mindent ki lehet hozni (pl. F1: 3000 cc: 800+
>LE, akkor most meg a Merci a legjobb, ugyan mindig leall, mert annyira

Ponosan. Kedvenc peldam, a '80-as evek kozeperol Piquet
Brabham-BMW-je, ahol a negyhengeres, 1500 kobcentis turbos motorbol
kihoztak 800-1000 LE-t. Es akkor mi van? A Top Fuel osztalyban
hokuszpokuszokkal 4000 LE-t siman kihoznak egy utcai blokk alapbol.
Jo, tudom, mert feltoltes. Anelkul is lehet, klasszikus
tuningelemekkel sokkal tobbet kihozni egy motorbol. Maximalis
elismeresem a Hondanak, hogy szeriaautokba ilyen kifinomult technikat
tesz, de most oszinten, szerintetek fog annyit elni egy tulporgetett,
2literes 240 LE-s motor, mint egy alacsonyfordulatu, 5.7 literes 200
loeros...? Ritka dolog, de maximalisan egyetertek :-) hianyzo
kobcentit csak plusz kobcentivel lehet potolni. 

Udv:  Zak

+ - Hamu a Golfban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Stevie, Lista

"Kulonben a helyszinelo rendor azt mondta,
hogy ugyis az az erdekunk, hogy ne legyen
meg a tolvaj, mert igy fizet a biztosito, ha
viszont elkapjak, akkor meg egy tobbeves
jogi kalamajka kezdodik.
A rendornek tuljdonkeppen igaza van, de
azert ez megiscsak furcsa hozzaallas, nem?"

IMHO nem a rendor hozzaallasa a "furcsa", hanem a biztositoke.
Elvarjak, hogy a befizetett penzedert cserebe Te legyel az, aki
visszakoveteli peres uton az okozott kar erteket (nyilvan Te tartasz tobb
ugyvedet, es mar gyerekkorodban gangszta'kat szerettel volna perelni).
Bizony, meghalt Matyas kiraly...

Mas:
"Tudtok olyan cimet aho 10-17 eves bmw-k rol tudhatok meg
infokat/kepeket?
pl fogyasztas,motor...."

A BMW E34 topic az index-en biztos nem haszontalan.

Hajcs!

hz
+ - penteki mix - ami az eszembe jutott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>gazolorol beszel: a szervezeteben a megengedettnel ketszer nagyobb volt az
>alkohol koncentracioja. Par perccel kesobb: ez 7-8 sornek felel meg. Hogyan
A megengedett 0, 2x0 = 0 --> akkor most ivott, vagy nem :)))

---------

Hulye kerdes:
>Karc-os auto all a kozeledben
ezt eszik, vagy isszak?

---------

>is szivtam! Remek volt! Latszik, hogy sokan elovettek a telialmot alvo
>autokat...

brrr. nincs rettenetesebb, mint az idenysofor... egesz telen lassan kell
jarni a sok jeg, ho, locspoccs, nyari gumis, stb stb miatt, most meg
eloszedik azt a sok tragacsot... alltam mar olyan sorban a heten, ahol
az elottem levo 10 auto egyuttes erteke < 250 ezer Ft... Lefulladnak,
fustolnek, nem mennek, katasztrofalis allapotban vannak. A vicc, hogy
1999 augusztusa uto nem lehet szlovak uton olyan szlovak auto, ami
meg nem volt vizsgan. Ez az egesz egy vicc... A soforjeik is letobbszor
teli almukbol ebredezo mormotak, akik 30-40-el repesztenek, amikor
elkezdek elozni, akkor leternek, beallnak mindket savba (tudom, az nem
szabaly, de...), szoval rettenetes. A Pista es Janos bacsik nem veszik
eszre, hogy eljart az ido, ez mar mas vilag, egy olyan vilag, ahol bar
korukra tisztelettel neznek, mar senki nem fog hozzajuk alkalmazkodni...
Az egyik Pista bacsi a Volgajaval minap feljott Pozsonyba falurol es
4 balesetet okozott, + 1 bonusz, amikor valamitol megijedt es lefekezett,
a mogotte levo Felicia nem tudott lefekezni es durrr... 

Mi a velemenyetek arrol, hogy tavasszal kotelezo lenne egy kis 
vizsga? OLyan, mint a jogsi megszerzesekor, csak gyorsitva...

Es meg nem szoltam a vadiuj Matiz tulajokrol... de nem is fogok :)))

--------------------

Vegul, hogy autos tema is legyen...

Uj Mercedes egyteru lesz az A osztaly alapjain epul majd a 4,2 meter
hosszu Veneo, amelyben ket szuksegules is van gyerekeknek.
Jobb oldali toloajtaja szeria, a bal oldali rendelheto extra. A kocsit
jovore dobjak piacra, ara 30-35.000 DM lesz.

Ujabb direkt Mitsubishi - a Pistachio nevu minimodellbe szinten 
kozvetetlen befecskendezesu motrot szerelnek a japcsik. A moci
egy 4 hengeres, 1.1 literes 78 loeros (/6000 ford/min). A kocsiba
stop-go automatikat is szerelnek (uresjaratban a motor leall, es a 
gazpedal lenyomasaval indul ujra), igy a 920 kilos kicsikocsi
atlagfogyasztasat 3,3 liter / 100 km-re nyomtak le (japcsi szabvany
szerint, amit nem ismerek)

A What Car? angol autos szaklap 85 kocsi vedelmi rendszeret vizsgalta:
max. adhato pont 100 volt.
Ismet (??) a Lexus 200 nyert 100 ponttal. Par erdekesebb adat:
BMW 323Ci, 328i, 520i, Focus 1.6 Zetec Estate, Focus 5 ajtos verzio,
Ford Cougar V6 egyarant 95 pont...
8. Jaguar S 3.0 V6 - 90 pont
9.-10. BMW Z3 Coupe, Nissan Primera 2.0 SE - 85 pont
70 pontot kaptak: Renault Espace V6 24V, BMW M5 (csak 70!!!!),
Accord 2.0 SE, Mondeo ST 200, BMW 740i, Carrera 4, Megane
Sport Alize, Mercedes S 320, Porsche Boxter
50 pontot kapott az uj Lupo 1.4 S, mint a legjobb VW modell...
A tesztben legjobb Audi az A6 2.8 Quattro 40 ponttal, a legjobb
Opel az Astra 45 ponttal...
40 pontos meg a Volvo C70, az Audi A8 Quattro.
A Bora 2.0 mindossze 30 pontot kapott, amivel a 66. helyen
vegzett, az uj Golf a 70. szinten 30 ponttal.

Source: http://www.whatcar.co.uk/

Csaba
+ - megint megint meg i n t (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a multori vitaforgatag utan azt hittem, tisztazodtak a dolgok, de nem
igy van.....

>OK, sarkitsuk egy picit a masik iranyba a temat. Nem lesznek az utakon a
>szegenyebb autosok. Csak a sok nagyarcu tehetosebb marad, mindegyik 100-al
>gyalogosgazolas lesz, mivel  a gyalogos nem tudja biztonsagosan felmerni a
>sebesseget. Kihal az index, zarovonal, piroslampa. A tulekedes pedig nem
>lesz kevesebb mert az osszes autos a varost fogja versenypalyanak
tekinteni.

Bizonyos listatarsaink szerint ugyanis az autosok 2 tipusa letezik:
- a szegenyebb autos, aki nyomorog es soha nem hibazik
- a rohadt ujgazdag, aki elgazol, nem indexel, zarovonalon eloz es piroson
hajt at

Aki igy nez a vilagra - erdemes azzal leallni vitazni? Vagy mit akartal
ezzel az
irassal elerni? nem ertem az egeszet... mindegy, en ugyis remenytelen eset
vagyok...

Csaba
+ - Amikor VD-nak igaza van! volt riaszto es szerviz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A modernebb ugrokodos riasztok olyanok, hogy ha uj kodot
tanittatnak vele, akkor kitorlodik az osszes elozoleg
programozott kod. Ez azt jelenti, hogy csak ugy lehet
programozni, ha keznel van az osszes hasznalni kivant
taviranyito. Ezert ha teszem azt egy csaladban negyen
hasznaljak ugyanazt az autot, akkor mind a negy
taviranyitot egyszerre kell beprogramozni.

A fentiek kapcsan en mindig nyugodt szivvel, taviranyitoval
egyutt adom az automat szervizbe. Amint hazaerek a
szervizbol, kiprobalom a tartalek taviranyitot. Ha nyitja
az autot, akkor semmi gond. Ha viszont nem nyitja csak a
szervizbe beadott darab, akkor bizony ujra lett tanitva es
el kell kezdeni gondolkodni. Szerencsere ilyen meg nem
fordult elo.

 Barmikor hozzaprogramozok meg egyet a taviranyitokhoz.... A mai
ugrokodosak 7, azaz het taviranyitot tudnak kezelni. Soxor az ujaknal
csak egy van beprogramozva, en beszereleskor hozzadaom a masikat, _DE_ a
regit nem felejti el! :-(
--
 Udv:
     Levente
+ - Re: Nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki,

 irta:

>Ez rossz pelda volt. Szerintem te is tudod hogy a nyomatek a motor
egyedi
>tulajdonsagaitol fugg leginkabb. Raadasul fugg az 5-ben gyorsulas a
valto
>atteteletol is. Van olyan auto, ahol az 4-esben 50nel 3000 a
fordulatszam.
>Ha meg egy auto leadja a nyomatekat 2000-nel akkor minek
visszakapcsolni? Es
>ez megint csak nem kobcenti fuggvenye, hanem attetel.

En is ezt mondom, hogy ha 2 ezernel mar van nyomatek, akkor nem kell
visszakapcsolni, de hogy egy 2000 cc-s 240 LE-s Honda motornak (ami
max 8000-et porog szerintem minimum) szerintem 2000 korul az
alapjarattal megegyezo nyomateka lehet, ami nagyon kozel lehet a
0-hoz. Amugy sincs neki sok (maximum kb 5-6000 korul lehet), mert mint
emlitettem, egy 2000 dieselnek is tobb van. Tehat ha 2000-nel kiallsz
otodikben elozni, akkor nembiztos, hogy kello gyorsulast tud
produkalni. De meg ha igen, akkor is fennall az, hogy hirtelen helyzet
all elo, pl. a szembejovo gyorsabban jon, mint ahogy azt elotte
szamoltuk es gyorsabban kene az elozest befejezni, akkor nem eleg csak
padloig nyomni a gazt, en ugyanis csak ezt teszem (99%-ban), hanem gaz
tovig, auto meg sem moccan, panik, visszavaltas 3-ba, padlogaz,
megkonnyebbules, gyorsulas, szembejovo az ut menetirany szerinti jobb
oldalara huzodva all fustolgo gumikkal, oklet razza, az ajkait
figyelve azt meg le tudod olvasni, hogy: "...a kurv@ any....! Majd
befejezed az elozest. Versenypalyan, ahol az ilyen parameterekkel
rendelkezo motorok hasznalatosak, nincs ilyen szitu, ott csak
gyorsitas, meg lassitas van. Oda biztos tokeletes, csak nem a kozutra
illik szerintem. Rakenyszerit, hogy allandoan nyomd neki mert kulonben
zsiguli feelinged van, es ahhoz hogy igazold magadnak, hogy az autod
megy (tehat nem zsigulit vettel marha dragan, mas dizajnnal), akkor
csak 5-6 ezer felett porgeted, mert ott tenyleg akadhat valami.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: Valaszok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

>Kellett neked ilyen hitvany telefont venned :) Amugy a dolog a rossz
>software miatt van, nincs koze az antennahoz. Az ocsemnek 3210-ese
van,
>mindenhol tud telefonalni, a metroban is... :)

Kellett! Nem mondtam, hogy nem tudok vele telefonalni, mert
szerencsere mindenhol van terero, csak ha bemesz egy betondzsungelba,
akkor ha egymas melle rakod a 2 keszuleket, akkor a 6110 nyer
tereroben. Tehat peldanak irtam, hogy a sima antennasnak erosebb
vetele van ezekszerint.

>Sugaroznak, a fejedtol _elfele_ .

Es hogyan? Az aksin keresztul? Vagy az aksi felett levo kb 3 cm-en? Es
hogy van beallitva? Erdekelne, ezzel lehet sugarkardozni? Tehat ha az
osszes sugar a fejemtol egyiranyban ugymond elfele megy. Egy csovaban?
Nem lehet valahogy szinesse, mondjuk pirossa vagy zoldde tenni? Nem is
tudtam, hogy Star Wars telefonom van. Alcazott lezerkard. Nevet
valtoztatok Vaddisznorol Darth Vader-re.

>Utana kene kerdezni, nem kompatibilis e valamelyik kisebb telefonnal?
>Pl. szerintem a 8110essel v. 7110-essel.

Lattal te mar 8810-est? Az altalad emlitett telefonok kb. 2-3-4 szer
akkorak, teljesen mas formajuak. Mondom: a buzi Nokia nem gyart a
telefonjahoz semmit. Meg egy normalis tokot sem. Es igy forgalmazzak.

>Ezek szerint meg nem utaztal egy huzoban egy nap 1000km-t.
>Itt mar messze nem csak a motor szamit...

Nem megcsak 2000-2500 km-t utaztam egyhuzamban. A Golf III TDI-vel.
Szerencsere az ulest gyorsan kicsereltettem benne egy Sparco rally
ulesre + 4 pontos biztonsagi ovre, igy nem rohadt le a hatam. Mert
sajnos a VW gyari uleseiben 100 km is oriasi megterheles embernek
hatnak egyarant. A BMW-ben nincs ulesproblema... azt megterveztek!

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: Teherauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Afonya irta:
>- A masik szempont nem technikai. Arrol van szo, hogy a teherauto
>AFA-jat vissza lehet igenyelni. Ezert sokan vesznek (vagy vennenek)
>olyan kisteherautot, amit alkalomadtan (vagy fokent) szemelyautokent
>hasznalnanak. En meg tudom erteni a donteshozot amikor ugy
gondolkozik,
>hogy ha mar valaki visszaigenyel 2-3-400 ezer Ft adot mert
teherautozni
>akar, akkor vallalja, hogy nem szemelyautonak fogja hasznalni, es
elfogadja
>az ezzel jaro sebessegkorlatozast. Aki pedig a szemelyautojaval akar
>idonkent arut fuvarozni, az meg mindig megteheti, hogy szemelyautonak
>vizsgaztat le arufuvarozasra is alkalmas kocsit.

Miert nem lehet a szgk afajat is visszaigenyelni? Meg ugyis joval
dragabb lenne, mint a putri csoro nemetorszagban, ahol mindenki olyan
csoro, hogy a magyar kocsiaraknak csak a 60%-at tudjak kifizetni, mert
kulonben ehenhalnanak. Miert kell egyaltalan afat fizetni az autonkra?
Mar egy ado van rajta, miert kell az adot is megadoztatni? En nem
lepodok meg, nemugy mint Afonya, hogy az emberek ezzel is probalnak
trukkozni. DE: nem azert kell a sebesseghatart alacsonyabbra rakni,
hogy aki visszaigenyelte az afat, arrol velemezzuk (regebben csak az
artatlansagot velelmeztek), hogy ugyis maganban hasznalja az autot,
tehat szivjon, hanem _biztonsagi okok miatt_ (pl. megrakottan sokkal
hosszabb fekut szukseges a megallashoz,stb.). Ez jogos szerintemis. De
csak azert szabalyt csinalni, hogy szivassuk a teherautosokat?! Bar en
ezt is el tudom kepzelni. Itt ugyis mindenki csak szivhat (csak Afonya
nem). De azert nem mindegy, hogy uazt az autot hasznalod, es 200-400
ezerrel tobbe van, nem? Vagy neked Afonya tok mindegy? Nagyon jol
mehet a bolt, ha ennyi penzt csak ugy befizetsz allam bacsinak a
semmiert. Lehet, hogy te fizeted a legtobb adot az orszagban? Kaptal
mar erte kituntetest, vagy valami kedvezmenyt? Erdekelne.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Mit miert? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Kedves Teeby!

Teeby irta:
>>ugyanis 200 folott eleg problemas
>>betolni a papirt a faxba.

>Nem kotekedeskepp, de: Miert???
>Tudtommal barmennyivel halad egy jarmu, ha az egyenletes haladas
>feltetelei joreszt adottak, akkor a hordott testre sen igazan hatnak
>kulonosebben jelentos erok. Mert a gyorsitas soran a helyzeti energia
>nol, aminek jelentos merteke a gyorsito erovel csokken.
>Igy epp olyan mintha allo autoban ulne az ember, mert vegul is nem
hat
>ra igazi reakcioero a jarmu haladasanak okan.

>Ui: Ha meg autosszett is kell akkor olyan telefont veszek amihez az
is
>van. Vagy ez nem logikus? Tapasztalataim szerint nem feltetlenul a
Nokia
>a legjobb. Lattam par Samsung meg Sharp keszuleket...

Haladj az M7-esen akarmennyivel folyamatosan, taviranyito nelkul a
magnot sem tudod felhangositani. Mert kapaszkodnod kell hogy ne verd a
fejed allandoan a plafonba. Szoval itthon faxolni. Azonkivul kozben a
masik kezeddel fogni kell a  kormanyt, az egyik szemedet meg az uton
tartani. Meg le is kell gepelni a faxolandot. Utkozben. Kicsit
bonyolult. Akkor mar inkabb meg kell allni. Akkor meg minek indulok el
elobb, egyszerubb otthon elintezni kenyelmesen. Az utak rossz allapota
alapvetoen igaz a legtobb autopalyara. A simautakrol nem is beszelve.
Csak az alapanyagkilopas! A mi penzunkbol nekunk. Ezt kohogjuk ki!
Amikor meg Nokia 8810-est vettem, meg nem gondoltam autosszettre, csak
mikor a haverom mondta, hogy problemat okozhat az computer
mukodeseben, akkor kerdeztem ra. De eleg megdobbento, hogy a Nokia az
akkori (es eleg sokaig) csucsmodelljenek tartott telefonjahoz szart
sem gyart. Csak en nem akarok tegla nagysagu telefonokkal jakalni.
Azota azon morfondirozok, hogy mit is vehetnek helyette. De Samsungra
meg Sharpra meg veletlenul sem gondoltam.

Hajts,
Vaddiszno
+ - Re: Lancia Libra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo, Teeby,

Teeby irta:
>A probara tett modell januari alapara 6 099 000 Ft volt.

>Forras Autoexpert 2000 marciusi szama.

Az LS vagy az LX kerult ennyibe? Az elemzes nagyon kimerito, tetszett!
Errol az Autoexpertrol meg nem hallottam. Ezt csak ugy meg lehet
venni, vagy valami kulonleges? Szeretnem en is jaratni, ha ilyen jo
leirasok vannak benne. Sajnos a tobbi autosujsagban nem volt szerncsem
ilyen melysegu taglalast olvasni kulonbozo autokrol. Szeretnek tobb
ilyet is olvasni.

Kossz a leirast,
Vaddiszno
+ - Giffen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap jo volt az abra, mi?
Hat ez nem adta ki magat. Bocs.
Azert a megyarazat remelem igy is ertheto volt.

Hajts,
Vaddiszno
+ - BX feltengely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Eloszor is koszonom mindenkinek a risztoval kapcsolatos tancsokat,
Valoszinuleg ujat veszek.
Megtudja valaki mondani, hogy Citroen BX 1.4-es RE-hez (benzines) Miskolcon,
vagy kornyeken hol tudnek feltengelyt szerezni, felujitott, utangyartott,
vagy eredeti is erdekel.

Elore is oszonom,
nlupy
+ - lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

A Cora elott nem csak ingyenes gumiszereles folyik, hanem ingyenes
lengescsillapito-bemeres is. Kaptam az alkalmon, be ismerettem oket.
Haaaaat..... eleg rossz lett a vegeredmeny. Nem tudjatok, hogy
kostal 1 Skoda 105 lengescsillapito mostanaban? 2 db kellene
valamikor. Amit nekem ajanlott az urge, az kb 14.000/db, ami szerintem
sok. :(
Azt is tanacsolta valaki, hogy ujittassam fol, az olcsobb. De nem
tudom, hogy mennyire tartos.

Frigyes, egy arajanlatot tudsz kuldeni maganba?
A cikkszama, vagy mije: 30-008-0 (BOGE eseten)

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - re: Cora gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

Megvettem a Skodamra a gumikat, vegulis nem 155-ost, hanem
175/70-est. Nagyon jol mutat! :)
Holnap veszek meg kettot, mert nem volt draga: 6690.-

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - s2000 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Hix es meg inkabb kedves Vaddiszno,

Az S2000-es kapcsan csatlakoznek es kozolnek egy-ket relevans
informaciot. Mar bocs, de nem szeretem ha valaki beszel olyasmirol
amirol nincs adata, csak (tev)hiedelmei.

Irtad:
> Erre mar egyszer irtam a BMW Motorsport 2500 cc szivomotorjat 380
> LE-vel. Akkor most a BMW a legjobb? Ennek ehhez koze nincs, ugyan
> szerepet jatszik benne. A problema, hogy nem tudod kozuton
> kihasznalni, mert a nyomatek tobbet szamit, es az egy 90 LE-s TDI
> motorban is tobb van, tehat allandoan 1-esben kell menned varosban,
> hogy a 6000 felett kezdodo erot ki tudd aknazni. (Csak kepletesen
> ertsd, mert egyesben azert meg abban is lehet ero alacsony
> fordulatszamon.) Pl. kezdj el vele 5. ben 2000-nel elozni. Azt hiszem
> hogy sulyos balesettel fog vegzodni, hacsak nem rakod vissza 3-ba es
> padlogaz. Az enyemnel pl. nem eletbevago visszakapcsolni!
Akkor most kozolnem az olasz "Auto" c. ujsag 1999 novemberi szamanak egyik
cikkenek reszletes eredmenyeit. (Ez egy 300 oldalas ujsag, tele infoval
es klassz cikkekkel, ilyenek kellenenek itt is) .
A teszt soran egy zart palyan, Oulton Park-ban,
Angliaban, rengeteg nagyon jo auto osszehasonlitasat vegeztek el. Ezen
autok kozott szerepelt, a vegso osszpontszam sorrendjeben (zarojelben
a pontszam), a Ferrari Modena 360 (90p),Mitsubishi EvoVi (85p),
Porsche 911 Gtr3 (85p), Nissan Skyline GTR (84p), BMW M5 (84), F550
Maranello (83), Noble M10 (82), Honda S2000(79), Westfield FW400 (79),
Lotus Elise 111S(79), Subaru Impreza RB5 (78),  BMW Alpina B3 (78),
Aston MArtin DB7 Vantage (75), Lotus  Esprit Sport 350 (70), Lexus
IS200 (70), Peugeot 206 GTi (68), Audis S3 (68), Audi TT (66), Ford
Mondeo ST200 (63), Fiat Punto HGT (62), VW Bora V6 4motion(58).

Az S2000 es az M5 adatai (mert, valos adatok, nem amit az
orad mutat az autopalyan):

S2000 (soros 4, 1997 ccm)
0-100 5,6"
0-400m 14,3"
6. fokozatban 50-rol 110-re 5,2" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(figyeled kedves Vadddiszno?)
Max sebesseg 236,5 km/h

BMW M5 (v8, 4941 ccm, 400 Le-s valtozat)
0-100  5,3"
0-400m 14,1"
6. fokozatban 50-110-re 5,0"
Max sebesseg 259,0 km/h

A pontozas reszletezese (max 10pont/kategoria)
           BMW M5                  S2000
kormanyzas
precizitasa    8                    8

kormanyzas
erzekenysege   8                    6

kapcsolas      8                    8
(valto)

fek            9                    8

kanyarvetel    8                    8

motor          8                    8

uttartas       8                    8

iranyithatosag 9                    8
(controllo)
vezethetoseg   9                    8
(guidabilita)
vezetesielmeny 9                    9
(piacevolezza)


Mi ebbol a tanulsag? Szerintem csak annyi, hogy nem kene
elhamarkodottan velemenyt nyilvanitani. Es az eloiteletek sem tul jo
tanacsadok.

Szerintem nagyon pozitiv az S2000-esben meg, hogy vegre
hatsokerekhajtasu autoval rukkolt elo a Honda, egy sportautoba
SZVSZ vetek elsokerekhajtast epiteni.

A Honda ezen motorjanak nyomatekossagarol csak annyit, (ha mar szoba
kerul itt allandoan mint fo ellenerv), hogy max nyomatekat, 220 kgm-t
valoban valahol 7500 kornyeken adja le, de ebbol 180kgm-t(80%) mar 2000-es
fordulatszamon, es 3000-en mar 200kgm-es lokalis maximuma van. Ez ugye
jo kozelitessel eppen a 90 LE-s 1,9 Tdi max nyomatekanak felel meg
( ami 202 Nm, forras: Auto2 Hasznaltauto Katalogus).

Egyebkent eleg lapos nyomatek gorbet sikerult osszehozniuk, ami eleg
elvezetes autozast tesz lehetove, raadasul az auto konnyu, es egy jol
attetelezett ;) valto is segit a dolgon.

Ha a cikk erdekel vkit, bescannelhetem mind a 22 oldalt, de forditani
nem fogok (pedig tudnek ;-) ).

Ja es meg valamit szeretnek hozzafuzni a magam reszerol. Szerintem a
Hondaknak valoban sok hibaja van, de a motor+valto sosem tartozott a
neuralgikus pontok koze, es abszolut nem jellemzo hogy csak 6000
felett indul meg a gep, alatta is elegge jol autozhatoak.

Ja es nem szeretnem ha valaki a fentiekbol azt szurne le, hogy az
S2000 almaim autoja. Sajnos en is jobban vonzodom a
"nagy batar" tipusu gepjarmuvekhez. :-).


Udv,
    Mark    mailto:
+ - Re: Lassulasi versenyII. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Levente irta:
----------
> Von: 
> An: hix auto >
> Betreff: Lassulasi versenyII.
> Datum: 2000. április 5. 20:44
> 
> Hali autosok! Udv Fogash!
> 
>   Erdekes volt olvasni irasod. Jo otlet, ha nem lesz mas megoldas,
> feklampa figyel, stopper-meroszalag -szamologep ertekel....
> 
>   Ha Csendinek meglesz meg a laptopja (es elhozza), felhetetjuk ra a VW
> tesztprogit es menet kozben tesztelhetjuk vele a Bora ABS-t es a
> laptopot...
En is laptoppal dolgozom... Csak az enyemnek sz@r a lelke (szvsz
kontakthibas az aksim), mivel teljesen feltoltott akkumulátor eseten is ha
nem figyelek, es egy kicsit koccan az asztalhoz (tenyleg csak egy
lehelletnyit!), azonnal kikapcsol. 

>   Gyanus nekem, hogy 100-nal is ABS-ol. Elvileg 40-60 km/o kozott van a
> felso hatar, amig dolgozik, lehet ez ujabb szoftververzio??? probalok
> ennek utanajarni addig....
Gyak. tapasztalat: megyek mint a huje, beleallok a fekbe, es szinte azonnal
megjelenik a jol ismert dobolas a pedalon. Ha jol nyomom, dobol is vegig.
Amikor a kocsi megall, a pedal egy ici-picit beereszkedik, aztan kesz. 

Kerdes: Kinek lenne az jo, ha 60 felett nem mukodne? Dongolsz az
autopalyan, beszaltozik eled egy kamion, te beleallsz es csuszo kerekekkel
lassulsz, amig a kornyezethez viszonyitott sebesseged 60 ala csokken?
Csuszo kerekekkel ezt honnet tudja szegeny para? 

Amit en tudok rola: bizonyos sebesseghatar ALATT (talan 10kmh) nem
dolgozik, de felso hatarrol meg nem hallottam. Biztos, hogy van ilyen? Este
kenytelen leszek fekezni parat...

A diagnosztikazas ellen semmi kifogasom, ha:
1. nem kell atomi szintre szetbontani a lovat a mereshez
2. nem veszik el a kocsit alolam addigra. Nalunk un. projektautok vannak,
vagyis ha van projekt, kocsi is van, ellenkezo esetben az en jarganyom
~8000LE, sotetkek szinu es sarga csik van az elejen. Es osszkerekes!	;-)

Sziasztok

Fogash

ui.: igazan megirhatnatok, hol es mikor lesz a talalkozo? Csak annyi 
remlik (<-- az anyosod pin@ja), hogy nyaron es Kecskemeten. Vagy
Dunaujvarosban? Erosen alulinformalt vagyok. Terkep van?
+ - ABS 100-rol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tegnap este kiprobaltam szaraz egyenes aszfalton bizony dobolt a fekpedal a
100-60kmh tartomanyban is...
Fogash

+ - ABS ASR (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Rajottem hol tevedt el Levente!!! A KIPORGESGATLO (ASR) az ami csak
sebesseghatar alatt mukodik (40-60kmh). Az ABS vegig!
Fogash

+ - agyrak a mobilbol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A Csernobilos ugy maximalisan nem hasonlithato a mobiltelefonhoz. Azzal en
Ez mar csak igy igaz...
>is egyetertek, hogy
>nem egeszseges pl. nagyfesz vezetek alatt lakni... de a telefon az egy
>teljesen mas kategoria.

Indoklas? Szoval miert is nem lehet a nagyfesz alatt lakni?
Semmilyen tudomanyos vizsgalati eredmenyrol nem tudok, ami azt bizonyitana
hogy az el.magn. terek a kerdeses tererosseg es frekvencia tartomanyban 
_barmilyen_ hatast gyakorolnanak az emberi szervezetre. Nemcsak agyrakot
nem kelt, hanem egyatalan semmilyen kimutathato hatasa nincs. (most ne
nezzuk az ellenlobbik altal megrendelt manpulalt "tanulmanyokat")

A mobiltelko "agyrakkelto" hatasat ugyes szelhamossagnak tartom.
Kar, hogy nem nekem jutott eszembe eloszor... Gyartani cca. 50 ft
onkoltseggel azokat a muanyag meg folia bigyokat, amit aztan a sok marha
kepes megvenni 5-6 kiloert... :-))) Hiaba, az emberi hulyeseg hatartalan.

Hogy a mobil el.magn. sugarzasa atirna az auto chip EPROMjat, azt en
is megneznem, ha lenne ilyen kutyu, megerne egy nobel-dijat :-)))

A mar sokat szerepelt Faraday-kalitkarol: ebben csak akkor nulla a terero,
ha a "kalitka" egy teljesen zart doboz. Ha nem teljesen zart, akkor mar
bejut a kulso ter, kijut a belso ter. Hogy milyen es mennyi, a pontos
osszefugges erosen geometriafuggo es bonya.
Szoval egy auto tavolrol sem idealis Faraday-kalitka ezert nem probalnam
ki villamharitonak sem, es telefonalni is merek belole.

udv: VAti
+ - Re: Olommentes 91-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vajon mi tortenik, ha a benzin all mondjuk ket honapot a 20 literes
> jerry-kannaban?

Feljebb megy az ara! :)

SzaboZE
+ - Sokminden (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!


>Nekem a nyitott (!!) dobozos PC-m ...
>... az eletben nem fagyott meg le, nemhogy ...
Legyszi, add meg a konfiguraciot, meg hogy milyen programok 
vannak rajta...!!!    Legalabb tudjam, hogy van ilyen ....  :-))

> ...., vedd mar eszre ha _huzzak az agyad_ :)  Ne csak izombol 
> levelezz... :) 
...es ez persze nem csak egy emberre vonatkozik a listan...
(Kiegeszites: akinek nem inge, ne vegye fel...)

>>A vanszorgo buszok nem azert vanszorognak, mert szarok az Ikarus-
>>ok. Egyszeruen a sofor sporol, a tobbiek meg le vannak szarva!)
>Meg esetleg normalis a sofor. Marhara utalom a digitalis soforoket, ...
>felfordul a gyomrom a sok hulye fekezgetes miatt. A sok utas meg ott
>himbalozik es kapaszkodik, ha tud.
... de legalabb nem tartja fel az autosokat...  :-)
Pl. az OrsVezer-tol kifele Matyasfold fele a buszok rendszeresen csak
40-nel mennek, a lampatol vagy a megallotol annyira lassan gyorsitanak, 
hogy ugyesebb utas szinte kapaszkodas nelkul fellabon alva sem esne 
el...  Az autosok viszont eszik a kefet...

>  Szerintem ha valaki nem akar elozni, akkor hagyjon helyet, 
> hatha mas akar.
Azok, akik nem akarnak elozni, jobban keszek erre ...
Megnyugtatja oket a tudat, hogy azert tudnanak...
Akik nem tudnak elozni (mert kicsi a  motor, vagy nem latnak eleg jol...), 
azokra kevesbe jellemzo az elozekenyseg, hajlamosak ugy helyezkedni, 
hogy mas mar nem talal helyet elozni.
Kompenzalnak, kompenzaljak az auto kisebb meretet, mert az auto 
statuszszimbolum is... (Jo pelda erre az elmult idokben a listan futott
BMW-Trabi-Honda tema...)
Amikor tarsasagban felmerul az "azenautomkevesebbetfogyaszt
haromdecivelszazon" tipusu tema, akkor jol jon a kiskocsi... :-), 
Ahogy a tankolasnal is, valoban...

>...Latszik, hogy sokan elovettek a telialmot alvo autokat...
Elo bizony!!   Es milzen sokan kozuluk elfelejtettek vezetni...  :-))


Udv
Andras
+ - Muszeregyseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Stevie irta:
>>>
Viszont kilopta a muszeregyseget! Azt a szep
keket. De minek az neki??? Nezegeti otthon?
Mert alkatresznek nehez eladni, mivel uj a tipus,
es ez kulonben sem egy gyakran meghibasodo
alkatresz. Az elozo szeriakba meg valoszinuleg
ugysem epitheto be. Szoval nem ertem.
>>>

1szeru pedig:
mivel az uj muszeregysegek (pl. Megane) 1 blokkbol keszulnek, javithatatlanok.
Csak csere van. (meg ha 1 dioda eg is ki) Ez Megane-ba 100 000 Ft.
Gondolom a Golfba 100 000 Ft + ... (draga a kek szin :-). Minden gond
nelkul kap a tolvaj egy vadi friss aruert (rendszambol megmondhato az
auto kora) 50-60 000 Ft-ot. Ez 10 perc munkaert nem rossz.


Mielott valaki elkezdene fikazni ezt a "szar technikat", elmondom, hogy ez 
azert van, hogy gyartaskor sokkal olcsobb legyen. Es mivel tenyleg nem szokott
elromlani, megeri ez a technika. Persze ezt magyarazd meg annak az evi 1-2
ugyfelnek, akinek eppen elromlott... :-)

udv, deejaytiszy
+ - Nem ajanlom!!! Posta-Auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ismet irok...ha minden igaz ugyanabban a HIX-AUTO szamban.
Ma elhoztam az autot a karosszeriastol...hat mit mondjak...egy szar.
Ha lattatok mar gany munkat, akkor ez az. Egy 18 eves Skodan csereltek mindket 
oldalon kuszobot,
de a hegesztesek nincsenek eldolgozva, a rozsdagatlo ne fedi mindenutt, ja es a
 szakszerutlen hegesztesek
menten szerintem siman befolyik a nedvesseg. Az auto ott volt masfel hetig, teg
nap is ott voltam de nem hoztam el,
de mara sem valtozott semmi. Amit ezert a szar munkaert fizettem az 35.000.- fo
rint.
En senkinek nem ajanlom oket:

POSTA-AUTO Kft.
1149 Bp.,Egressy ut 35/51.

En nagyon megbantam, hogy arra jartam.

Zeuss
+ - Hossztarto rohadas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Mar reg csak olvasgatom a listat, de ne kotyogtam bele.
De most lenne egy kerdesem.
Vettem a minap egy OPEL SENATOR-t. 12 eves a lelkem es van egy pici gondom vele
.
A ket hatso hossztarto szo szerint szarra van rohadva, teljesen szet nyiltak a 
profilok.
Az OPEL szervizben csak szornyulkodten, hogy ilyet meg nem tapasztaltak.
Szerintetek mennyire gazos a helyzet, maga az auto szep allapotban van igy nem 
hanyagsag
hanem valoszinuleg gyartasi hiba miatt ilyen allapotu.
Ha esetleg tudtok adni egy cimet ahol jol meg tudnak csinalni azt megkoszonnem.
 A nehez benne az, hogy a teljes hatso
futomuvet le kell bontani, igy nem szeretnek egy pancsert kifogni.
Mondtak egy Opel Senatoros szervizt az Arpad hid pesti labanal, de meg nem besz
eltem veluk.
Tovabba erdekelne a velemenyetek a gazra valo atalakitasrol is...bocsi ha mar k
iveseztetek, akkor csak tomoren.
Koszonom.

Zeuss
+ - oktanszamok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
: En biz minden nemet kutnal a ROZ95, ROZ98 feliratokat lattam, csakugy
: mint a nemet jarganyok gepkonyveiben... SZoval a kerdes tovabbra is
: nyitott.

Igazad van, osszekevertem a kettot.

Elnezest a megtevesztettektol,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Rendorsztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok ! Egy baratom levelet kozzeteszem, kapcsolodik a 
listahoz. En mindenesetre jot vidultam az egeszen ... 
Roland  

>>>>>
Tegnap foci utan Zoliekkal beugrotam egy sorre az Old Man's 
be. Vegul 2  korso lett belole, igy nemi felelemmel vegyes 
ovatossaggal ultem a volan  moge. Bizakodasra adott okot, 
hogy meg oltonyben voltam, minden papirom  rendben volt es 
a KRESZ oszes szabalyanak maximalis betartasaval autoztam.  
Miutan kitettem Atkot, hazafele vettem az iranyt. Kb 100 
meterre lehettem  a  lakastol mikoris eszrevettem, hogy egy 
egyiranyu utcaban rendorok  igazoltatnak. Elottem egy Opel 
Corsa haladt, aminek orultem, mert  remenyeim  szerint 
biztos ot allitjak meg, en meg szepen elslisszolok. De ez 
nem igy  tortent.  Ugyanis a ket faszi a Corsaban miutan 
eszrevettek a rendoroket, megalltak  es elkezdtek tolatni 
felem a szuk egyiranyu utcaban, melynek en a kozepen  
alltam. En egy kicsit szinten elkezdtem tolatni, mert 
lattam, hogy  mindjart  nekem jonnek. Vegulis minimalisan, 
de tenyleg belem tolattak, ekkor  viszont  mar rohant 
felenk a ket rendor es megprobaltak megallitani oket. Ezek  
viszont balra elindultak szembe a forgalommal egy masik 
egyiranyu utcaban.  A  ket rendor beugrott mellem az autoba 
es azt mondtak, hogy vegyem oket  uldozobe, mert nekem 
jottek, nem alltak meg (ez cserbenhagyas) biztos  reszegek 
+ lopott is lehet a kocsi. En figylmeztettem oket hogy 
behajtani  tilos, mire ok immar igen felfokozott izgalmi 
allapotban kozoltek, hogy  azzal ne foglalkozzak. Kozben 
eszrevettem, hogy a Corsasok egy olya n  utcaba  
kanyarodtak be, ami szinte visszaer arra a helyre ahol 
voltunk eppen,  ezert  azt tanacsoltam, hogy szembol, kvazi 
bekeritessel lepjuk meg oket. Ezt  igen  jo otletnek 
talaltak, ezert en probaltam elallni az utat, ezek meg  
kialltak  a kocsi ele integetni. Jottek is a gazfickok 
szembe rendesen, de az utolso  pillanatban lelassitottak es 
kikerultek minket. Az egyik zsaru egy darabig  futott 
utanuk gumibotjaval utve a kocsi hatuljat (ez igen 
nevetsegesen  nezett ki) de miutan lemaradt ismet az autos 
uldozes mellett dontottek.  Itt  mar vilagosan latszott, 
hogy nekem a sofor felelosegteljes poziciojat  szanjak. 
Ekkorra a ket szokeveny mar komoly elonyre tett szert, de 
meg  pont  lattam, ahogy a Torok u. vegen jobbra 
kanyarodnak a Rozsadomb fele.  Rakapcsoltam. Miutan 
bekanyarodtam, legnagyobb meglepetesemre ezek ott  
tokoresztek lepesben felfele, (ok lattak ugyanis, hogy a 
rendoroknek nincs  kocsijuk igy komoly uldozesre nem 
szamitottak) lealltam mogejuk a ket  rendor  pedig ismet 
kiugrott .  A gyozelem kozelinek tunt.  Fohoseink viszont, 
bar meglepve, de meg idoben eszleltek az ujabb veszelyt  es 
ismet kereket oldottak. Nos, ekkor elkezdodott az ejszakai 
autos  uldozes  Budapest belvarosaban.  Nos, elindultunk a 
szerpentinen lefele. Itt -talan emlekeztek meg a 70-es  80-
as evek fordulojan vetitett San Francisco utcain cimu 
sorozatra, az  akkor  meg igen fiatal Michael Douglas 
foszereplesevel- szoval ezt a filmet  megszegyeito 
jelenetre kerult sor: az allo kocsikat a Corsa jobbrol, a  
jardan kezde elozni, en pedig balrol a szembe jovok 
savjaban. Igy  haladtunk  egy darabig egymas mellett. 
Kozben kiderult, hogy a rendoroknek elromlott  a  CB 
radioja, igy az en mobil telefonom felol kezdtek 
erdeklodni. Mivel azt  korabban meg pont miattuk kapcsoltam 
ki (ugyebar en, a szabalyos) ezert  megadtam a pin kodomat, 
hogy kapcsoljak be. En gem ugyanis az elobb leirt  
helyzetben elegge lefoglalt a vezetes. Sajnos kiderult, 
hogy ez nem oly  egyszeru, mert mint a rendor fogalmazott: -
Ezt nem tudom hasznalni!  Igy hat bepogyogtem a kodot, sot 
a 107-et is felhivtam biztos ami biztos,  mert mar semmi 
joban nem remenykedtem.  Kozben mar a Margit hidon folyt az 
uldozes egyre gyorsabb tempoban, melyet  egy piros lampanal 
meg megelozott egy kiugros-gumibottal  utos-menekulos-
rendor visszaszallos-rakapcsolos torenet. (ez a  
szerencsetlen  jelenet meg 3-szor ismetlodik a 
kesobbiekben, ezert ezutan az  "autobotozas"  nevvel fogok 
erre az esemenyre utalni.) A hidon a kanyart csak a 
villamos  sinek segitsegevel vettem be, de tartottam az 
iramot. Mivel a gyorsasagi  szakaszon (hid) kudarcot 
vallottak, ezert Pesten a koruton egy piros  lampanal az 
ujabb autobotozas utan bunozoink taktikat valtottak es 
jobbra  behajtottak egy szuk egyiranyu utcaba a forgalommal 
szemben. Kezdetet  vette  a technikai szakasz, felfokozott 
figyelemmel, novekvo veszelyekkel.  Ekozben rendoreink a 
telefonkozpontossal vitatkoztak azon, hogy az V., a  VI., 
vagy a XIII. keruletieknek szoljanak erositesert, hiszen 
percenkent  valtoztattuk a keruleteket. Mindekozben 
legfontosabb feladatnak a  kozpontban  azt ereztek, hogy 
mondjam be telefonszamomat. Ennek a keresuknek a 3 m  
szeles utcan, szembe a forgalommal, kb 80-90-el haladva 
eleget is tettem.  Kivagtunk a Bajcsira (piros lampa, 
szembol Troli) es a nyugati fele  hajtottunk. En 
folyamatosan uvoltottem a telefonba aktualis helyzetunket,  
mert az egyik rendor a CB-t probalta megbuheralni, a masik 
pedig magabol  kikelve uvoltozott es szidta a Corsast, a 
kozpontost + "Nem igaz, hogy egy  kurva rendor sincs kint 
az utcan!" felkialtassal, ha jol ertelmezem: sajat  magat 
is.  A Nyugatinal jobbra fordulva a Koruton, az Oktogon 
iranyaba haladtunk. Egy  piros lampanal ujabb botozas, 
eredmenytelenul. I nnen Andrassy ut, egyre  novekvo 
tempoban. Elore latszott az ujabb nehezseg: 3 sorban 
varakozo  autok  a lampa elott. Corsa ki balra (szerencsere 
szembe gyer forgalom), es  meredeken visszakanyarodva az 
indulo autok elott: eles jobbos. En utana.  Ujra a Bajcsin 
jartunk. Itt ez a barom majdnem elutott egy szabalyosan, a  
zoldon athalado gyalogost. Ezen en is kicsit felhaborodtam. 
Ekkor  haragomban  (engem is kezdett magaval ragadni a 
kuzdelem) felvetettem: leszoritom a  genyat. Ezt az otletet 
a rendorok nem tamogattak. Igy maradtam az  uldozesnel. A 
Podmaniczky u. elott ismet beszorult par masodpercre:  
autobotozas. Majd jobbra bementunk a Podmaniczkybe. Ezalatt 
kiderult, hogy  gyors segitsegre semmi esely, mert nincs 
kint eleg jaror. Mikor  megjegyeztem, hogy ennyi 
szabalytalansag eseten (a sorokrol nem is  beszelve)  mar 
reg elvettek volna a jogsimat 70 evre, a lakonikus: "Ez a 
sors  ironiaja!" valaszt adtak.  A koruton ismet csak 
piroson keresztul, indulo villamos elott hajtottunk  at.  A 
Dozsa Gyorgy u. fele a nedves kockakovon immar 130-al ment 
az uldozes,  kozben mar en is egyre hangosabban uvoltve, 
folyamatosan mondtam be  helyzetunket a kozpontnak. A Dozsa 
Gyorgynel kentunk egy jobbost a Hosok  Tere fele. 
Kozeledett a veg. Uldozottunk hibazott: a harom parhuzamos  
savbol  a kozepsot valasztotta. Igy beszorult egy auto 
moge. Jobbrol troli, balrol  autooszlop. Teljesen raalltam 
a hatuljara, igy se ki, se be. Rendorok  kipattantak 
autobotozni, de ezuttal sikerrel jartak. Felteptek az 
ajtot, a  soforre fogtak a pisztolyt es "Kiszallas vagy 
szet lolek; a jo kurva  anyadat!" felkialtassal nekiestek 
emberunknek.  
- Folyt. kov. sorlimit -
+ - Rendorsztori- folytatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A ket rendor kipattant, es mindketten a sofor felol 
kozelitve felteptek az  ajtot, az egyik meg a pisztolyat is 
rafogta az emberre. "Kiszallas vagy  szet  lolek; a jo 
kurva anyadat!"-udvarias felszolitassal probaltak 
kitessekelni  a  gepkocsi bol.(amint mar emlitettem)  Ez 
nehezen ment, mert emberunk a pisztoly stb ellenere 
veszetten  kapaszkodott a kormanyba es utasaba. Piszok 
mazlijuk volt a zsaruknak,  mert  mellettuk varakozott egy 
1200-es Zsiga, melybol rogton kiugrott 3 munkabol  hazatero 
vagyonor, 2 ferfi meg egy no.(kesobbiekben: szekus) Jobb 
oldalrol  pedig egy hiena taxibol kiszallt egy kb 120 kilos 
skinhead taxisofor  (kesobbiekben: taxis) Nos, a szekusno 
meg a taxis kiszedtek az utast es  megbilincseltek kb 5 mp 
alatt. Ezalatt a 2 rendor meg a 2 szekus  dulakodott  a 
soforrel, mig vegre kb 1,5 perc alatt sikerult levinniuk a 
foldre. Innen  meg 2-3 perc volt mire 4-uknek sikerult 
feltenni a bilincset, pedig  ekkorra  mar a fejet 
nehanyszor belevertek a Dozsa Gyorgy ut szebb napokat is  
latott  kockakovebe. A karomkodas es uvoltes a rendorok 
reszerol allandova valt.  (altalaban "kurva anyad+ valami 
felszolitas" volt a jellemzo  mondatosszetetel) A masik f 
icko nyugodtan allt, de a szekusno olyan  primitiv  volt, 
hogyha a srac megmozdult, a tonfajaval (mert volt neki) 
oldalba  vagta  a "Ne mozdulj, az anyad picsajat; mert 
kiverem a fogaidat!" mondat  kisereteben. (neha varialta 
szajba, fejbe vagassal, es kurva anyazassal o  is)  A 
trolibol az utasok kozben meredten sasoltak az esemenyeket. 
En mar a  megallasnal ereztem, hogy innentol fogva nem az 
enyem a foszerep igy az  auto  elott allva egy darabig a cb-
t probaltam mukodesbe hozni, majd annak  sikertelensege 
miatt ujbol a mobilon tajekoztattam a helyzetrol a  
kozpontot.  Mikor mindket embert sikerult megbilincselniuk 
igy hatuknak, a rendorok  megkoszontek a segitseget es 
elkuldtek 4 onkentesuket. Mondjuk a no  eseteben  eppen 
ideje volt, mert az annyira beleelte magat a szerepebe, 
hogy mar epp  a  gyomrozast es a csuklotorest helyezte 
kilatasba a nyugodtan varakozo ember  szamara.  Nos 
innentol fogva meg 4 perc telt el mig megjott az erosites. 
Ez alatt a  kovetkezok derultek ki az uldozottekrol:  A 
sofor ukran. Nos ezt megtudva a rendorok ujult erovel estek 
neki a "Mi a  faszt keresel itt, az ukran kurva 
anyadat!" "Hogy huznal haza a kurva  ukran  anyad 
picsajaba!" + "Utalom az ilyen tetves ukranokat" mondatok  
kisereteben.  A fej utogetese sem maradt el.  Kiderult az 
is ugyanakkor, hogy az utas egy kiugrott rendor 
fohadnagy.   Nos itt megoszlott a rendorok rekcioja.   Az 
egyik a "Szegyelld magad, milyen rendor voltal te szemet." 
mondattal  femjelezheto vonalat eroltette, mig a masik 
reakcioja erdekesebb volt:  "En nem felek a vallapoktol! En 
nem felek a csillagoktol! Nekem ugy sincs  jelenem csak 
multam!" (szerintem jovot akart mondani jelen helyett, 
csak  izgalmaban elbaszta)   Szoval igy szepen eltelt ez a 
par perc is. Aztan jott az erosites;  innentol  aztan 
vegkepp semmi erdekes nem tortent: motozas, auto 
atvizsgalas,  b eszallitas. Engem sajnos a vegen 
ledegradaltak tanunak (bevallom rosszul  esett). 
Megkoszontek a kozremukodest, es mindenki ment tovabb a 
dolgara. >>>>
+ - Re: teherauto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>  A masik szempont nem technikai. Arrol van szo, hogy a teherauto
> AFA-jat vissza lehet igenyelni. Ezert sokan vesznek (vagy vennenek)
> olyan kisteherautot, amit alkalomadtan (vagy fokent) szemelyautokent
> hasznalnanak. En meg tudom erteni a donteshozot amikor ugy gondolkozik,
> hogy ha mar valaki visszaigenyel 2-3-400 ezer Ft adot mert teherautozni

Ezzel a resszel erosen tevedesben vagy. Ha az auto elmult 5 eves, 
akkor minden tovabbi nelkul at lehet vizsgaztatni. ha nem mult el 5 
eves, akkor meg van hatarozva, hogy mennyit kell beperkalni erte. 
Nekem az volt a problemam, hogy adva volt az auto, elmult 5 eves, 
nem rendelkezett rosszabb parameterekkel, mint egy 
szemelyauto, es nem lehetett atvizsgaztatni, mert ezt 
teherautonak gyartottak. Ha tudtam volna prezentalni a skoda 
cegtol olyan papirt, hogy a pickup-ot gyartottak ugy is, hogy 
szemelyauto legyen, akkor meg lehetett volna csinalni.

A sebessegkorlatozashoz valo hozzaszolasoddal sem ertek egyet. 
Egy skoda favorit kb 80-100 kg-al biztos nehezebb, mint a pickup. 
Ebbe 5 szemely ulhet Ha jol remlik, 68kg-osnak veszik az atlagos 
embereket, de van meg a csomag is. A pickup szumma 500 kg-ra 
volt tervezve. Mas teszta, hogy 200-nal tobbet nem birt, mert szar 
a rugo benne. Magyarul a megengedett ossztomeg ugyanott van 
ezeknel az autoknal. Akkor viszont szerintem eleg biztonsagosan 
lehet ugyanazzal a sebesseggel kozlekedni veluk

Udv

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Olommentes 91-es (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Vettem apamnak egy kapalogepet, es meglepett, hogy a motor /5.5LE, Briggs/
>kezelesi leirasaban kitertek arra, hogy mindig friss benzint hasznaljunk.
>Vajon mi tortenik, ha a benzin all mondjuk ket honapot a 20 literes
>jerry-kannaban?

Mivel a kapalogepet viszonylag ritkan hasznalod, ezert elofordulhat hogy a
benzinedbol valami petroleum szagu lotty kepzodik az idok folyaman. En tavaly
tavasszal szivtam eme problemaval. Kapalogep elovesz ,rangat, rangat, karomkodi
k !
Nemi fejtores, es mivel a benzinnek gyanus szaga volt, benzin kiborit, friss an
yag
bele,
s lon csoda , pocc-roff indult a masina. Iden tavasszal ismet nem akart a indul
ni a
brejzli, de most mar rutinosan boritottam ki belole a regi benzint.
A tudomanyos magyarazata a jelensegnek valami olyasmi, hogy a szetkrakkolt
szenlancok lassan de biztosan ismet hosszabb lancokka egyesulnek, es igy megval
tozik
a benzin minosege.
Udvozlettel:Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'

E-mail:  [ Ezt hasznalom ! ]
               [SMS celokra, max. 72 kar. a subjectbe]
+ - Ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Ablaktorlo temahoz: Feliciahoz (de mar a Favorithoz) is van egy
programozhato utemvezerlo, amit csak be kell dugni a fix 4 mp-es idozitesu
helyere. DE: ennek van egy vékonyabb plusz laba (6.), tehat csak olyan bizti
tablaba megy bele, ahol van ennek is helye (vagy kulon ki kell vezetni). A
mukodesrol: alaphelyzetbol szakaszosba kapcsolva: ~20 mp torlesi szunet,
folyamatos torlesbol vissza szakaszosba: ~3 mp torlesi szunet, szakaszos
torles eseten mosot hasznalva: szunetidotol fuggetlenul torol amig a moso
megy+2 torles, ezutan az eredeti szunetidovel megy tovabb. Bekotheto ugy is
(6. lab), hogy kikapcsolt torles eseten mosot hasznalva toroljon amig megy a
moso+2 torles. Programozas: bekapcsolni egy torlest, majd ki: amennyi ido
mulva bekapcsolod annyi lesz a torlesi szunetido. Hatranya a potmeterrel
allithato kivitelekhez kepest, ha egy adott sebessegnel beallitott
szunetidot meg kell valtoztatnod, kezdheted elolrol a ki-be kapcsolasi
jatekot. Vegulis ez nem az eredeti gyari felszereltsege az LXi modellnek, de
ha valaki szeret kiserletezni... :-)))
Peter
+ - Elado Renault 19 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado a kovetkezo auto:
Tipus:        Renault 19 TSE (5 ajtos) 1.4/ 80LE Energy motorral!
 Szin:         Grafit szürke
 Gyartasi ev:       1989.
 KM-ora allasa:     116.000 KM
 Extrak:       elektromos ablakemelo,
                   elektromos napfenyteto,
               	szinezett uvegek,
               	allithato kormanymagassag,
               	allithato ulesmagassag,
               	ules kemenyseg allitas,
               	fordulatszammero,
               	gyari kodlampak
               	kozponti zar,
               	riaszto,
               	inditasgatlo,
               	Pioneer CD-radio
               	tetocsomagtarto

Megjegyzes:         az auto megkimelt allapotu
Iranyar:       800.000,-Ft
Nev:           Fazekas Balazs
Telefon	:   06-30-924-2536
+ - Vectra 1.6i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Re Autosok,

Tegnap majdnem vettem egy 'Subjectet'.
A gép 93-as évjáratu, 150.000 km -el,alap változat.Szervo kormány,
vonóhorog,metál fény azt hiszem ennyi ennyi extrával.
Ár: 1.3 millió.
Elso ránézésre kivülrol az autó szép,belülrol picit leélt(nekem enyhén
fapados) de nem vészes.
Próba kör, kellemes benyomás, autó jól húz, frankón fekszi az utat.
Visszatérve azonban feltünt egy kisebb rohadás a jobb küszöbnél.
Erre kiderült, hogy karambolos volt, és ' a srácok nem végeztek túl jó
munkát'. igy elálltam a vételtöl.
De ennek ellenére tervezem egy Opel Vectra vételét ugy 91-94 körüli
évjáratban.
Érdekelnének tapasztalatok, benyomások,árak, stb-ik témával kapcsolatban.
LEvelek jöhetnek magánban illetve ide is, hogy megosszuk másokkal :-)

Thnx.

K.G.
+ - Re: szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem birom lenyelni, hogy megfordult a fejedben: szerintem a szervos kocsi
> kormanya szervo nelkul is konnyu. Sot! Kepzeld el, azt is tudom, hogy allo
> motornal meg a feket is nehezebb nyomni. Sirjak, duhongjek, vagy nevessek
> rajtad? Legyszives olvass kicsit figyelmesebben, mielott masokrol
> kijelented, hogy teves kovetkezteteseik vannak.
>
> Fogash
> 
> ui: a smile-k nem veletlenul maradtak le. merges vagyok.
>
Nagyon harapos vagy mostanaban. Menstrualsz ? :)))
Egyebkent lenet hogy en is felreertem, de :
En vezettem hogy ket tok egyforma autot (123-as mercit), az egyik
kormanyszervos, a masik nem.
Osszehasonlithatatlanul nehezebb tekerni a szervost allo motorral, mint a
szervotlant. Nem tudom, de nem lehet hogy mas az attetele, vagy valami??
Na sziasztok
Kormos Imre
ui.: Fogash, tenyleg vedd egy kicsit konnyedebben az eletet!  Naaa, a
kedvemert! :))))))
+ - Ugyis utopia... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  A tegnapelotti levelem a _sajat_velemenyemet_ tukrozte. Esze-
	rint ha joval kevesebb auto lenne az utakon, es foleg a "totyo-
	gosabbak" nem lennenek jelen, az emberek tudnanak kulturaltab-
	ban kozlekedni - mert lenne hely, es nem lenne sokszor az az
	erzes, hogy "mar megint beragadtam egy ilyen "ize" moge, itt
	vanszorgok mogotte mar husz perce, most mar tenyleg megelozom,
	lesz, ami lesz". (Hany ember nem volt meg ilyen helyzetben?!)
	Es ez a gondolkodasmod pont a kisebb teljesitmenyu kocsik e-
	seteben veszelyes. Ha meg nyugisan meg sem elozik az "elozni-
	valot", na akkor alakulnak ki szep kocsisorok...
	  Igen, elismerem: kialakulhat az a helyzet is, amit ketten is
	emlitettetek, hogy akkor a maradek meg vadabbul kozlekedne.
	Lehet, hogy Nektek lenne igazatok, ezert mondtam, hogy a kerdest
	_en_igy_latom_. Udvozlettel:

							Nagyak
+ - So:r, adasvetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Koszonom a sok adasveteli szerzodes mintat mindenkinek aki kuldott.
Tovabba az otleteket is. Megegyszer koszonom, tobbet ne kuldjetek.
Mas. Regota foglalkoztat az alkoholmentes sor. A S..gold sort ugy
hirdetik, hogy lehet mellette vezetni. Az uvegen, ha jol emlekszem az
all, hogy nem alkoholmentes, hanem tartalmaz valamennyi alkoholt, csak
kevesebbet mint a hagyomanyos. Itt Mo.-on 0% a megengedett
veralkoholszint, most akkor lehet ezt inni vezetesnel, vagy nem?
Hali!

Balage
+ - kotelezo biztositas papirja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>valakit megallitottak a rendorok es mivel nem volt 
>nala a kotelezo biztositas papirja, ezert elvettek 
>az autot! lehet ez szerintetek?
> En a forgalmiban tartom a feladovenyt es akkor cserelem,
> ha befizettem a kovetkezo negyedevet.
> Ha egy ellenorzesnel se az elozo negyedev, se az aktualis
> csekkje nincs a pasinal en bizony leszednem a rendszamot.

Hu-ha! Nekem identol atutalassal megy a fizetes. Nincs se 
csekkem, se semmim. Most akkor mi van?
Udv: Po:li
+ - TGK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A trafipaxot minden kocsi elott beallitjak, hogy mennyinel 
> villanjon?? Vagy kimennek, hogy "ma a tgk-kat szivatjuk", 
> beallitjak 52-re, es aztan egesz ejjel szortirozzak a kepeket?

Egy ismerosomet feljelentettek, mert 80-al ment a 80-as
tablanal az M3 kivezetojen, Ford Curierrel. Bealltak moge 
kameras kocsival. Ugyanitt regen engem is megbuntettek,
mert a legbelso savban eloztem, VW mikrobusszal.
A soforunk 90-el ment az M7-en Iveco Daily-vel. Utanamentek,
leallitottak. 5000-et fizetett csekken.
Udv: Po:li
+ - Birsagolasi fokozatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Helo Mindenkinek!

>meguszhatna, mert keveset keres, es utolso penzebol tankolta tele a
>kocsijat, es mar
>birsagra amugy sem lenne penze, nem? Igaz is: engedjuk szabadon!

Talan megis bennem van a hiba.
De egyszeruen nem birom felfogni, hogy mit nem lehet azon erteni, hogy
sulyossag.
Sulyossagi sorrendben:
- szabalysertes
- sulyos szabalysertes
- buncselekmeny

Szabalysertes, ha pl. a menetirannyal szemben allsz meg, vagyis az ut
baloldalan, a forgalommal szemben, kiveve ha nem egyiranyu.

Sulyos szabalysertes, pl. elsobbseg meg nem adasa.

Buncselekmeny pl. ittas vezetesbol kovetkezo e'let ellen elkovetett
cselekmeny, akar elore megfontoltan, akar gondatlansagbol.

Vili?
Ertheto a kulonbseg ugye?
A cselekmenyek sulyossagatol fuggoenn valtozik a szankciok kulonbozete
kategoriakon belul.
Ugye senki sem szeretne, ha egy gyorshajtasert egyenlo buntetest kapna
egy tomeggyilkossal?
Ezt nem lehet felfogni?
A szimpla szabalysertesre vonatkozoan pedig igenis valahol jogos az
egyeb befolyasolo tenyezok figyelembe vetele.

De miert nehez ezeket kulonvalasztni? Egyszer errol mar irtam.

Es jut eszembe Nagyak irasaval kapcsolatban.
Sokat nezem mostanaban a National Geographic nevu teveadot (egyebkent
ajanlom mindenki figyelmebe).
Hat kerem szepen a holland reklamok az adon megdobbentoek.
Propagaljak a kulturalt viselkedest. Reklamozzak, hogy hogyan illik, mit
szabad, stb. Nem magyaraznak! Megdobbento kepsorokat mutatnak, ahogy egy
koldust le sem sz...r senki, a kovetkezo kepen pedig a egy csoves adja
oda a kisgyerekes anyanak zuhogo esoben az egyetlen esernyojet.
Vagy pl fiatalember ul a karosszekben es gondolkodik az elet fontos
dolgairol, kozben kepek, mintha egy toloszek kereket mozgatna. A vegen
egy hogyan kellene okosan elni gondolattal felkel megetetni a macskajat,
es eszreveheto, hogy amit a toloszek kerekenek veltunk a fotel vekony
fem karfaja volt. A vegen egy szoveg olyasmi jelentessel, hogy "sosem
mindegy" vagy ilyesmi.

Valljuk be oszinten, mglastzik a kulonbseg a ket tarsadalomban. Nem
tudom ide tartozik-e ez a tema, vagy egyaltalan mennyi koze van az
okokhoz. De ugy erzem, hogy fontos. Szerintem aki megnezi ezeket, abban
osztonosen valmi kulonbsegerzet tamad.

Europaba tartunk? Akkor kicsit siessunk...

Teeby
+ - Szervos kormanyosok (kapitany a hidnak) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Zoli es Fogash!

Ne veszekedjetek mar!
Nekem nem tunt ugy hogy valaki valakit is hulyenek nezett volna.
De azert ne feledd el Fogash, hogy nem feltetlenul a futomu hibaja a
dolog, talan a szervo hidraulikarendszere a hibas, ami az alapesetben
(szervo nelkuli) kormanymuvet hatraltatja a mukodesben.

Mar nem emlekszem, allo motornal tortent?

Szoval ez olyan mint a szervofek allo motoros helyzetben.
A konstrukciobol adodoan teljesen eltero mukodesu. Igy minden helyzetre
maskepp reagal. Amugy lehet, ha szervo nelkuli lenne a Bora nem lenne
nehez tekerni allo motornal a kormanyt.

Nekem legalabb is ez a meglatasom.

Udvozollek titeket!
Teeby
+ - Koborszufla (vagyis falslevego) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho! Szia Peter!

Falslevegot ilyen esetben nehez ellenorizni.
De valoban kikophat annyira a karbi, a pill. szelep teng-nel, hogy
rendesen szivjon.
De szerintem vedd le.
Ellenorizd szemrevetelezessel a tomitettseget, a konyoknel (ha
leveheto), a pill. szel. teng-nel, es a rogzitesnel is. Ha visszateszed
cserelj tomitest.

Egyebkent tudomasom szerint falslevegonel akar meg emelkedhet is a
fordulatszam, a tuldusulas miatt. De nem ertem igazabol miert nem
valtozott a helyzet a jarganyodon, biztos jol befogtad a karbi torkat?
Mert ha tenyleg a pllangoszelepnel sziv, akkor ha nem kep normal helyrol
levegot szerintem meg lehet csettinteni, mert a fofuvoka, nem az
alpjarati, a szelep elott van, az alapjarati meg mogotte, egy kis furat,
csavarral szabalyozhato ha jol tudom.
A fofuv. meg kozvetlen kapcsolatban van az uszohazzal. 
Igy tala a csokkent nyomas hozhat letre folyadekaramlast benne, ami a
pill. szelep mogott keletkezik.
Ezekre tudok tippelni, amugy passz.

Remelem tudtam segiteni. Sok sikert a javitashoz!

Teeby
+ - Na varjatok csak!!! (nu pogagyi!!!) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van a marciusi expertben cikk a sebessegmeresrol, es a hatekonysagarol.
Majd leirom. Jovo heten, mikor mindenki olvassa.

Amugy az ujsag eleg targyilagos, es szerintem partatlan.
Talan ez kitunt a Lancia tesztjukbol is.

Majd lekozlom.
Mindenkinek jo ideot es sok kellemes autozast a hetvegere!

Teeby
+ - RE: Trabi karbi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

A karbi ahol fel van rogzitve a hengerre ott nem lehet tomitetlen?
Az enyemen soha nem lattam ilyen problemat.
Ha valoban a tengely kopott el, akkor gondolom 5-6 HUF-ert a bonto orul,
hogy megszabadul egy karbitol.

Udv.:
kt

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS