> Felado :
> Temakor: Izzocsere ( 24 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> Akos:
> > De nem lehet amellett sem elmenni szo nelkul, hogy az uj autoknal
> > szinte minden izzocserehez markaszerviz kell. Igy aztan
> > ebben a buliban az autogyartoknak is vastagon a Q. A.
>
> mi az a hatar, amit meg az ugyfeleknek kellene kicserelniuk?
> A fekbetetcsere pofonegyszeru muvelet, raadasul meg a kopasa is
> szemmel kovetheto. Megis szerelohoz viszi mindenki az autot. Csak
> azert, mert a regi autoinkban magunk csereltuk?
De jo, hogy ezt beleirtad: "raadasul meg a kopasa is szemmel kovetheto".
Na, pont ebben kulonbozik az izzotol. Valahogy nehezen tudom elkepzelni
azt a szituaciot, hogy az ejszaka kozepen valahol hirtelen radjon, hogy
fekbetetet kell cserelned, mert eszreveszed, hogy nulla a fekhatas.
> atlagosan (teljes autoparkot figyelembe veve) evente 2,5 izzo eg ki egy
> auton.
Ez egy erdekes adat. Atlagos hasznalat eseten azt jelenti, hogy evente 2,5
alkalommal kizarolag az izzocsere miatt kell felkeresni a szervizt a
"modern" autoval - kiveve, ha valamelyik izzo meltoztatik eppen az
aktualis szervizeles elott kiegni. Rozsas jovo...
Raadasul mar latom a kovetkezo evtized levelezeset, amiben arrol fogsz
meggyozni, hogy miert kellene tudnia a usernek hutovizet utantolteni - az
evi 2,5 izzoval szemben nekunk a ket jelenlegi autoba (egyik 4, masik 7
eves) ujkoratol kezdodoen meg soha nem kellett utantolteni, vagyis ez meg
jobban is magyarazhato. Vagy 15 ev mulva mar csak a'la Audi A2 csak ezek a
kis nyilasok lesznek elol, megspekelve azzal, hogy Audiba csak specialis
Audi-flakonbol tudsz ablakmosot tolteni, mert massal az istennek sem fogsz
csatlakozni a bemenethez... Adjak meg jo otleteket? :-)
Egyebkent erdekes modon nekem egyebkent "eppen" az aktualis szervizeleskor
egett ki mindig valamelyik izzo, legutobb a 69 Ft-os szofita izzoert
fizettem 950 Ft-ot a szervizben munkadijjal egyutt - kevesbe ugyes kezzel,
szerszam nelkul 20 masodperc a csere. Amikor ezt masodszor eljatszottak,
akkor befejeztem a kapcsolatot a szervizzel, leginkabb azert, mert az
oldalindexre nagy ivben szartak, mint utobb kiderult azert, mert el volt
szakadva a kabel, na ott en is nogyogyaszkodtam kemenyen - nyilvan itt mar
nem lett volna nekik annyira jo a kihozatal.
Remelem soha nem lesz olyan autom, ahol legalabb a kritikus izzokat
(tompitott, helyzetjelzok, feklampa) nem tudom kicserelni magamnak.
udv: Akos
|
Ennyi!
A jarmuvek kivilagitasa
44. § (1) A forgalomban reszt vevo jarmuvet ejszaka és korlatozott latasi
viszonyok kozott ki kell vilagitani.
..
(4) Tompitott vagy tavolsagi fenyszoro helyett vagy mellett kodfenyszorot,
tovabba hatso helyzetjelzo kodlampat abban az esetben szabad hasznalni, ha a
latasi viszonyok ezt indokoljak
..
III. A kozuti forgalommal kapcsolatos fogalmak.
h) Korlatozott latasi viszonyok: az atlagos latasi viszonyoknak felhosodes,
kod, eso, hoeses, porfelho vagy mas ok miatt eloallt jelentosebb
korlatozottsaga.
Gyuri
|
Sziasztok!
Egy 1999-es Swift Sedanom van. 6 evig nem fordult
elo ez a gond, de most elojott. Orak hosszat mentunk
esoben es a ventillatornal csopogott a viz a gumiszonyegre.
Amit lattam es kitapogattam az az, hogy a muszerfal kozepe
felol jon az a vastag cso ami csatlakozik a ventilatorhoz
es ahol osszeer a ketto ott van egy szivacs szalag. Ennek a
szalagnak az alja volt vizes. Sehol mashol semmi, csak a
szalag alja. Arra gondolok, hogy az esoviz bejon valahonnan
a csobe es ott kifolyik. Utana megint mentunk az autoval szinten
3 orat de szaraz idoben, akkor semmi nem jott be, tehat ezert
gondolom azt, hogy nem a hutoviz.
Hogyan johet ott be viz? Hogyan juthat be az esoviz oda a csobe?
Es regen miert nem jott be? Valami eldugult vagy kidugult? :)
A szelvedo alatt a racsot leszedtem es beneztem es drotot dugdostam
meg ilyenek, tehat amennyire lehetett megneztem azt a reszt, de
semmi gyanusat nem talalok.
Mi lehet a gond?
Koszi:
Laci
www.agostonl.com
|
Sziasztok!
A Swiftem hatso ablakemeloje (manualis)
allandoan letekeredik magatol. Gondolom
az ajtonyitogatastol. Allandoan oda kell
ra figyelni, hogy mennyire jott mar le.
6 eves az auto, de tulkeppen mar szerintem
evek ota gond ez, csak most mar nagyon zavaro.
Mi lehet a gond? Mitol jon le? Valami nem szorul
elegge tehat az evek soran kilazult? A kar teljesen
felhuzott allapotban szerintem nem all olyan pozicioban,
hogy ennyire lehuzna a rezgesek altal az ablakot.
Szerintetek mi erre a megoldas? Meg tudom csinalni
magam?
Koszi szepen:
Laci
www.agostonl.com
|