1. |
re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Omega =?UTF-8?B?Y3NvbWFndGFydO+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+ (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Valasz: re: re: benzinsporolas *** HIX AUTO *** #26 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
4. |
RE: Benzinsporolas (meg mindig) (mind) |
60 sor |
(cikkei) |
|
+ - | re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Elso jelentos problema oeldaul, hogy a Renault szervizek nem fogadnak
> gazos autokat (gyarilag gaz-benzin uzemu Megane-t lehet vasarolni
> pl. Franciaorszagban, s azt Magyarorszagon egyszeruen nem lehet
> garancialisan szervizeltetni!).
Pedig a hazai eloiras szerint fogadniuk kell, ha a gaztartalyt elötte
kiszerelteti a tulajdonos.
> mi a pontos eloiras: NO akna, elszivo, plusz engedelyek, stb. Ez a
> minimalis autoparkot tekintve nehezen terul meg. Ha gyorsan
> megterulne, mar reg lenne mindenhol..
Ez igy igaz, gazos autot csak az arra feljogositott muhely fogadhat,
fuggetlenul attol, hogy mit kell rajta javitani. ( gaztartaly nelkül
lehet ) Az összes elektromos berendezesnek gaz es szikrabiztos
kivitelunek kell lennie, erzekloket kell felszerelni, szellozes, stb.,
es ezt eleg surun ellenoriztetni.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Omega =?UTF-8?B?Y3NvbWFndGFydO+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+ (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Mit lehet csinálni, hogy a motor leállĂtása nĂ©lkĂĽl is ki tudjam
> nyitni a csomagtartĂłt?
A muszerfalon levo gombot atkotni gyujtas aramra.
Udv, Triznyak
|
+ - | re: Valasz: re: re: benzinsporolas *** HIX AUTO *** #26 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Biztos? Volt anno egy primitiv Bosch-os demo anyagom, itt az auton is
> kuldozgettem mindenkinek anno a HIX Auto indulasa tajan (de lehet,
> hogy meg korabban, a TIPP-en), aki kerte (nincs meg valakinek? :-),
> abban is volt egy ilyen kitetel es mashol is ezt olvastam.
Biztosnak csak az a biztos, hogy a tehenszar mindig lapjara esik. :-)
Elokerestem a Bosch leirasat ( Bosch Technische Unterrichtung
Mechanisch-elektonisches Benzineinspritzsystem. Robert Bosch GmbH
Stuttgart), amiben az all, hogy tolouzemben _teljesen elzarja_ a
befecskendezest, DE EZ csak _uzemmeleg_ motorra ervenyes.( ~65°C felett)
Tehat itt igazad van a dologban, ha alacsonyabb a motorhomerseklet,
akkor felemeli a kikapcsolasi fordulatot, ha hideg a motor, egyaltalan
nem mukodteti a tolouzemi kikapcsolast.
Udv, Triznyak
|
+ - | RE: Benzinsporolas (meg mindig) (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szevasztok!
> Pill. mero is van, es nem mutat 0 fogyit. 60-as temponal, ha
> leveszem
> a labam a gazrol klimatol meg a fenetudjamitol fuggoen 1,9 - 2,4
> kozott jatszik, ugyanekkor uresben gurulva 0,9 - 1,4 kozott.
Nekem is van pillanatnyi fogyasztast mero eszkozom (Fiat
Stilo 1.6), es sosem mutat 0-t! Sebessegben gurulva nalam
is 1.9-3.6 kozott van a fogyasztas. (l/100 km) Nagyobb se-
bessegnel alacsonyabb, azaz - gondolom - ilyenkor egy
l/ora ertek lenne a sebessegtol fuggetlen ertek. Tehat ha
igaz, amit tobben is irtatok, hogy ilyenkor marpedig valami
_elzarja_ a nafta utjat, akkor mi az oka a 0-tol eltero fogyasz-
tasnak?
Mas.
> 2. Gondolkodj előre!
> Legyünk előrelátó és következetes vezetők - tanácsolja a Goodyear. Sokkal
> több üzemanyagot takaríthatunk meg, ha nagyobb követési távolságot tartunk,
> mert ebben az esetben nem kell minden alkalommal fékeznünk, amikor az
> előttünk haladó pénzpazarló azt teszi. Tartsuk tehát észben, hogy amikor
> fékezünk, elveszítjük azt az energiát, amit a gyorsítás során befektettünk.
> Ezzel a módszerrel nemcsak üzemanyagot spórolunk, hanem biztonságosabban is
> közlekedünk.
Na ettol orulok meg csak igazan! Valoban, nem vagyok
egy szocialisan ezekeny ember (finoman fogalmaztam...
(de legalabb beismerem)), es azt vallom, hogy sporolni
nem a kozlekedesben kell! Ha valaki sporolni akar, szepen
otthonhagyja a kocsijat, megy tomegkozlekedessel, nem
meg "kicsi a rakas nagyobbat kivan" alapon meg "bele-
veti magat" a dugoba... Ki nem allhatom, ha olyanokkal
akadok ossze az utakon, aki maga elott masfel kamionnyi
helyet hagy! Igy is be van dugulva a varos! Gondoljunk
bele: az x km uthalozaton "normalis" kovetesi tavolsaggal
elfer y auto. A fent proponalt kovetesi tavolsaggal ugyan-
ezen x km-en elfer y/2 auto. Mondjuk. Nana, hogy na-
gyobb lesz a dugo! Csak 15 ilyen sofor elszorva egy keru-
letben be tud dugitani egy egesz varosreszt.
Azaz: ugy sporolsz, ahogy akarsz, de ne mas karara!
Ezt a fenti modszert ne kovessuk!
Szerencsere kimaradt egy lehetoseg, amit Magyaror-
szagon egyebkent is eloszeretettel alkalmaz az autosok
95%-a (es amitol szinten a falat kaparom): piros lampa
utan indulva a leheto leggyatrabb "gyorsulast" felmu-
tatni. Nem igaz, hogy nem lehet normalisan! Tudom, ez
is volt par eve vitatema, de ha mar igy eszembe jutott...
Hihetetlen. Egysegni ido alatti zold eseteben szinte bar-
melyik mas orszagban durvan 1.5-2-szer annyi auto tud
athaladni a kereszetezodesben, mint kicsiny hazankban.
(Nem arra gondolok, ha a zold tart tovabb!) Mert ott gaz,
aztan megy. Itthon a zold utani 250 meterben meg a tobb-
seg keptelen 35-nel feljebb gyorsitani. Katasztrofa!
Na kimorogtam magam. Osszegezve meg egyszer: spo-
rolj, ahogy tudsz, amig az adott modszer miatt senki mast
nem er semmilyen hatrany, idobeli sem!
Udv mindenkinek:
Nagyak
|
|