Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2664
Copyright (C) HIX
2005-09-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind)  19 sor     (cikkei)
2 re: Omega =?UTF-8?B?Y3NvbWFndGFydO+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+ (mind)  7 sor     (cikkei)
3 re: Valasz: re: re: benzinsporolas *** HIX AUTO *** #26 (mind)  16 sor     (cikkei)
4 RE: Benzinsporolas (meg mindig) (mind)  60 sor     (cikkei)

+ - re: re: Gazauto felidos osszegzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Elso jelentos problema oeldaul, hogy a Renault szervizek nem fogadnak
>  gazos autokat (gyarilag gaz-benzin uzemu Megane-t lehet vasarolni
>  pl. Franciaorszagban, s azt Magyarorszagon egyszeruen nem lehet
>  garancialisan szervizeltetni!).
Pedig a hazai eloiras szerint fogadniuk kell, ha a gaztartalyt elötte 
kiszerelteti a tulajdonos.

>  mi a pontos eloiras: NO akna, elszivo, plusz engedelyek, stb. Ez a
>  minimalis autoparkot tekintve nehezen terul meg. Ha gyorsan
>  megterulne, mar reg lenne mindenhol..
Ez igy igaz, gazos autot csak az arra feljogositott muhely fogadhat, 
fuggetlenul attol, hogy mit kell rajta javitani. ( gaztartaly nelkül 
lehet ) Az összes elektromos berendezesnek gaz es szikrabiztos 
kivitelunek kell lennie, erzekloket kell felszerelni, szellozes, stb., 
es ezt eleg surun ellenoriztetni.

Udv,  Triznyak
+ - re: Omega =?UTF-8?B?Y3NvbWFndGFydO+/ve+/ve+/ve+/ve+/ve+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Mit lehet csinálni, hogy a motor leállítása nélkül is ki tudjam
>  nyitni a csomagtartĂłt?
A muszerfalon levo gombot atkotni gyujtas aramra.

 Udv,  Triznyak
+ - re: Valasz: re: re: benzinsporolas *** HIX AUTO *** #26 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Biztos? Volt anno egy primitiv Bosch-os demo anyagom, itt az auton is
>  kuldozgettem mindenkinek anno a HIX Auto indulasa tajan (de lehet,
>  hogy meg korabban, a TIPP-en), aki kerte (nincs meg valakinek? :-),
>  abban is volt egy ilyen kitetel es mashol is ezt olvastam.
Biztosnak csak az a biztos, hogy a tehenszar mindig lapjara esik. :-)
Elokerestem a Bosch leirasat ( Bosch Technische Unterrichtung 
Mechanisch-elektonisches Benzineinspritzsystem. Robert Bosch GmbH 
Stuttgart), amiben az all, hogy  tolouzemben _teljesen elzarja_ a 
befecskendezest, DE EZ csak _uzemmeleg_ motorra ervenyes.( ~65°C felett) 
Tehat itt igazad van a dologban, ha alacsonyabb a motorhomerseklet, 
akkor felemeli a kikapcsolasi fordulatot, ha hideg a motor, egyaltalan 
nem mukodteti a tolouzemi kikapcsolast.

Udv,  Triznyak
+ - RE: Benzinsporolas (meg mindig) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

> Pill. mero is van, es nem mutat 0 fogyit. 60-as temponal, ha
> leveszem
> a labam a gazrol klimatol meg a fenetudjamitol fuggoen 1,9 - 2,4
> kozott jatszik, ugyanekkor uresben gurulva 0,9 - 1,4 kozott.

	  Nekem is van pillanatnyi fogyasztast mero eszkozom (Fiat
	Stilo 1.6), es sosem mutat 0-t! Sebessegben gurulva nalam
	is 1.9-3.6 kozott van a fogyasztas. (l/100 km) Nagyobb se-
	bessegnel alacsonyabb, azaz - gondolom - ilyenkor egy
	l/ora ertek lenne a sebessegtol fuggetlen ertek. Tehat ha
	igaz, amit tobben is irtatok, hogy ilyenkor marpedig valami
	_elzarja_ a nafta utjat, akkor mi az oka a 0-tol eltero fogyasz-
	tasnak?
	  Mas.

> 2. Gondolkodj előre!
> Legyünk előrelátó és következetes vezetők - tanácsolja a Goodyear. Sokkal
> több üzemanyagot takaríthatunk meg, ha nagyobb követési távolságot tartunk,
> mert ebben az esetben nem kell minden alkalommal fékeznünk, amikor az
> előttünk haladó pénzpazarló azt teszi. Tartsuk tehát észben, hogy amikor
> fékezünk, elveszítjük azt az energiát, amit a gyorsítás során befektettünk.
> Ezzel a módszerrel nemcsak üzemanyagot spórolunk, hanem biztonságosabban is
> közlekedünk.

	  Na ettol orulok meg csak igazan! Valoban, nem vagyok
	egy szocialisan ezekeny ember (finoman fogalmaztam...
	(de legalabb beismerem)), es azt vallom, hogy sporolni
	nem a kozlekedesben kell! Ha valaki sporolni akar, szepen
	otthonhagyja a kocsijat, megy tomegkozlekedessel, nem
	meg "kicsi a rakas nagyobbat kivan" alapon meg "bele-
	veti magat" a dugoba... Ki nem allhatom, ha olyanokkal
	akadok ossze az utakon, aki maga elott masfel kamionnyi
	helyet hagy! Igy is be van dugulva a varos! Gondoljunk
	bele: az x km uthalozaton "normalis" kovetesi tavolsaggal
	elfer y auto. A fent proponalt kovetesi tavolsaggal ugyan-
	ezen x km-en elfer y/2 auto. Mondjuk. Nana, hogy na-
	gyobb lesz a dugo! Csak 15 ilyen sofor elszorva egy keru-
	letben be tud dugitani egy egesz varosreszt.
	  Azaz: ugy sporolsz, ahogy akarsz, de ne mas karara!
	Ezt a fenti modszert ne kovessuk!
	  Szerencsere kimaradt egy lehetoseg, amit Magyaror-
	szagon egyebkent is eloszeretettel alkalmaz az autosok
	95%-a (es amitol szinten a falat kaparom): piros lampa
	utan indulva a leheto leggyatrabb "gyorsulast" felmu-
	tatni. Nem igaz, hogy nem lehet normalisan! Tudom, ez
	is volt par eve vitatema, de ha mar igy eszembe jutott...
	Hihetetlen. Egysegni ido alatti zold eseteben szinte bar-
	melyik mas orszagban durvan 1.5-2-szer annyi auto tud
	athaladni a kereszetezodesben, mint kicsiny hazankban.
	(Nem arra gondolok, ha a zold tart tovabb!) Mert ott gaz,
	aztan megy. Itthon a zold utani 250 meterben meg a tobb-
	seg keptelen 35-nel feljebb gyorsitani. Katasztrofa!
	  Na kimorogtam magam. Osszegezve meg egyszer: spo-
	rolj, ahogy tudsz, amig az adott modszer miatt senki mast
	nem er semmilyen hatrany, idobeli sem!
	  Udv mindenkinek:

						Nagyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS