1. |
Re. Hogyan melegitsunk egy hideg motort... (mind) |
41 sor |
(cikkei) |
2. |
Re: valtoolaj (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
3. |
re: =?UNKNOWN?Q?Veszpr=E9m=3A?= Jet-kut (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
4. |
valtoolaj (mind) |
8 sor |
(cikkei) |
5. |
re: Hogyan melegitsunk egy hideg motort... (mind) |
18 sor |
(cikkei) |
6. |
DCT (mind) |
4 sor |
(cikkei) |
7. |
Motor melegitese (mind) |
40 sor |
(cikkei) |
8. |
Re. vajszinu trutyi az olajbetoltonyilas sapkaban (mind) |
24 sor |
(cikkei) |
9. |
re: Kezi moso es belso tisztitas Budapesten (mind) |
7 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re. Hogyan melegitsunk egy hideg motort... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles
Sziasztok autosok.
Teeby kerdezte .
>Szeretnem megkerdezni a hozzaertoktol, szerintuk,
szerintetek hogyan
>ajanlot egy frissen elinditott hideg motort
bemelegiteni. A gepkocsi
>allo helyzeteben.
>Konkretan alacsony, emelt, vagy magasabb
fordulatszamon?
Mivel nekem karburatoros az autokam eloszor
felpumpalom az AC pumpat, hogy konnyebben
induljon. Szivato felhuz ( csutka ) indit. Indulas
utan nekem az alapjarat nem rogton porog fel, ugy
kb 10 - 15 sec utan. Majd a szivatoval addig
allitom, mig a fordulat 1200 korul legyen. Utalom
bogetni a motort. Varok 1 - 2 percet. Indulasnal
alacsony fordulaton, valtasoknal nem kihuzatva
addig mig a hutofolyadek bemelegedik ugy 60 - 70
fokig. Ez korulbelul a Varbol az Erzsebet hid
budai hidfoje. De hidegebb idoben a tav jocskan
kitolodhat. A bemelegedesi fordulat 1800 - 2500
fordulat kozott van.
Udv: Frigyes
A - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
M: 06-20-9446107
S 120 L
Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, kaphato.
http://kep.tar.hu/budaivar
|
+ - | Re: valtoolaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
> erre, Ti, Nagytudasu Tapasztalt es SokatLatott Listatarsak ? egyaltalan
> milyen surun kell valtoolajat cserelni?
Hali!
Az Astraban gyarilag "orokeletu" olaj volt, es hivatalosan nincs is
olajleereszto csavar. Ennek ellenere 160 ekm kornyeken mar rettentoen
akadozos volt a valto, es arra jutottam, hogy a valtoolaj is oregszik, meg
azert eleg hoterhelest kap (ha jol tudom, a valtoolaj magasabb homesekleten
uzemel, mint a motorolja, igaz nem kap az egestermekekbol).
Raadasul egy valtojavito szakemberrel beszelve o is megerositette, hogy az
orokeletu az azert nem az, igy lecsereltettem, kicsit jobb, full-synt
valtoolajra (nem volt tetel, kb 10 eFt az olaj bele, es kuplungcsere miatt
ugyis kelett matatni).
Hat mit mondjak, eg es folt volt a kulonbseg. Egeszen nagy sebessegnel is
siman becuppant akar egyesbe is a valto, es ugy vette a fokozatokat, mint a
kisangyal. Elotte, foleg hidegen mar volt, hogy majdnem ket kezzel kelett
valtani.
Szoval szerintem a 120 ekm-kenti csere egy jo kozelites.
Szabolcs
|
+ - | re: =?UNKNOWN?Q?Veszpr=E9m=3A?= Jet-kut (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Robi, ha egy moso ilyet csinal, en oda tobbe be nem teszem a labam...
Udv joe
XM 2.1TD
|
+ - | valtoolaj (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
"Sajnos csak az utolso kerdesedre tudok valamelyest valaszolni. A mi
Fiat Bravank konyvebe az van irva, hogy 120e km-enkent kell cserelni
a valtoban az olajat. Ennek ellenere az ismerosok mind hulyenek "
A volvo kezelesi utmutatojaban az all. hogy a valto olajat nem szukseges
cserelni
csendi V40 1,9D
|
+ - | re: Hogyan melegitsunk egy hideg motort... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>
>
>Szeretnem megkerdezni a hozzaertoktol, szerintuk, szerintetek hogyan
>ajanlot egy frissen elinditott hideg motort bemelegiteni. A gepkocsi
>allo helyzeteben.
>Konkretan alacsony, emelt, vagy magasabb fordulatszamon?
>
_szerintem_: hideg motorban jelentosen nagyobb a kopas, mint melegben,
ezert en sose nyomom 2000 ford/perc fole olyankor. aki porgeti olyankor,
az 1 gyilkos (lasd anyos, 5000-es fordulattal csusztatott kuplunggal
indul az utcan ...)
elindulni vs nem indulni: nekem a gepkonyv azt irja elo, hogy nem kell
hidegen jaratni, induljak el vele inditas utan, persze ovatosan. en igy
is teszek.
udv
|
+ - | DCT (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
http://dct.thg.hu/ -> vkinek van ezekrol tapasztalata? megeri
szerintetek a sok zsetont a diagnosztikajuk?
udv
|
+ - | Motor melegitese (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok!
Tegnapi kerdesemmel kapcsolatban meg volna mit irnom.
Tehat.
Megneztem tobb automarka tobb tipusanak kezelesi konyvet.
Alfa 166:
Inditas utan lassan induljunk es kozepes fordulatszamon uzemeltessuk a
motort, míg be nem melegszik.
Fiat Punto, Scudo, Stilo ugyanezt irja. Valamint szinten ez olvashato
a Lancia Y, es Lybra konyveiben is.
Viszont az Opelnal mas a helyzet.
Vectra, Signum:
Inditas utan minel hamarabb induljunk es kozepes fordulatszamon
uzemeltessuk.
A fordulatszam a kivetel a tobbi tipusnal. Pl. Merivanal mersekelt
fordulatszamot ir, a Corsanal alacsony fordulatszamot. Mindezt nem
tudom az Opel eseteben mire visszavezetni. De leginkab a tipusokban
talahato motorok meretbeli kulonbsegeire gondolok, mint okra.
Valamint irjak elnagyolva, hogy az alacsony fordulaton, tul magas
fordulaton es allohelyzetben (alapjaraton) melegitett motor
fogyasztasa, karosanyag kibocsatasa es kopasa is nagyobb.
Termeszetesen a melegites ideje alatt.
Nos azert irtam le ezeket, mert mindenki (allitolag) nagyon jol tudja
hogyan kell bemelegiteni a hideg motort.
Nem zarnam ki azt a lehetoseget sem, hogy egy sokadik autojat birtoklo
szemely a kezelesi konyvben, akar egy uj autonal is, atugorja ezt a
fejezetet.
Tehat szerintem egy kicsit beszelgessunk errol a dologrol, hiszen
aktualitasa van. Es talan nem mindegy.
Foglalkozzunk egy kicsit az okokkal, a miertekkel es az azertokkal.
Talan hasznos lehet sokunk szamara.
Teeby
|
+ - | Re. vajszinu trutyi az olajbetoltonyilas sapkaban (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Hello,
> Felado :
>Mitol lehet egy auto olajbeontojenek sapkajaban
vajszinu trutyi?
: 2, Ha feher szinu a trutyi akkor gaz van !
: Cserelhetsz hengerfejpakolast ! De surgosen.
Azert en nem rohannek meg szetkapni az autot. Jopar eve
en is beijedtem, amikor feher habos volt az S120-asom
beontonyilasa. Mivel az olaj nem volt kasas, a hutovizbol
nem hianyzott, remenykedtem. Egy Skoda-juzer - nem
szerelo, csak olyan egyszeri ember, aki jar vele - megsugta,
hogy paras idoben, rovid tavokon hasznalva ilyen siman
elofordul. Lehet, hogy ez tipusfuggetlen jelenseg.
Nemreg latta egy szerelo, o is jolmegmondta, hogy ez
hengerfejes. Kozoltem vele, hogy hidegebb idoben mindig
is ezt csinalta, de nem nagyon akarta elhinni.
Ugyhogy ha a hutovized stabil, az olaj nem kasas (ha kasas,
latni fogod: szemcses, darabosabb, vilagosabb szinu), nem
kell halalra izgulnod magad.
Z.
|
+ - | re: Kezi moso es belso tisztitas Budapesten (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Karinthy-n a Bercsenyi és a Budafoki kozott a Westel toszomszedsagaban behajt
asz a sorompon az udvarban jobbra.
Kivul-belul aktiv habbal + kutyahanyas az uleshuzatbol 2500.-
A masik kedvelt hely a Budafokin az OMV kut elott
Bagacs
Cordoba 1.6
|
|