Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2486
Copyright (C) HIX
2005-03-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: lampa upgrade... (mind)  82 sor     (cikkei)
2 re: Re: lampa upgrade... (mind)  6 sor     (cikkei)
3 re: re: lampa upgrade (mind)  23 sor     (cikkei)
4 re: re: vizpumpa sorsa (mind)  12 sor     (cikkei)
5 re: turbo (mind)  11 sor     (cikkei)
6 VW ABD 1.4 44kw motor (mind)  20 sor     (cikkei)
7 Turbo (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Utmosas (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - re: lampa upgrade... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> A szembejovok legnagyobb oromere ugye

Mert a gyari xenon autokkal senki nem jon szembe ?


:> Viszont arrol olvastam valahol, hogy a HID esos aszfalton 
:> -vagy reflektalo feluleten- kevesbe hatasos mint a hagyomanyos 
:> hullamhosszusagu feny, ezt figyelembe kell venni.

Most hetvegen volt alkalom esoben - havasesoben - jegkristalyok
kozott vezetni. Itt lattam _egyaltalan_, hogy vilagit a tompitott, amit
a halogennel nem vettem eszre. Egyebkent normal idoben 
eszmeletlen homogen a fenye a teljes vilagitasi teruleten, nem
halvanyul a szelei fele, mint az izzonal. Itt egy hasonlito kep:
http://www.xenonlampa.hu/xenonlampa.hu/index_xenon.html

Nagyon jo, hogy az utpadkan levo bicajos mar 100..120m-rol
latszik, hacsak nincs fenyvisszavero rajta, mert akkor aka'r 
mar 600m-rol...


:> Na meg a rendorautok: ha tompitottal mesz, messzebbrol 
:> eszreveszed

Igaz !  :-)


:> arra kernek valaszt,hogy a H7 tipusu tompitott ego helyere 
:> minden tovabbi nelkul beteheto-e a xenon ego,vagy meg valami 
:> mas tennivalo is van?

Meg jar a keszlethez egy vezerlo elekronika, ezt "sorba" kell kotni,
vagyis a regi lampacsatlakozo az elektronikara, az abbol jovo 
vezetek a xenonra. Nincs vezetekvagas, csak csatlakozas, ami
radasul a lampabura belsejeben tortenik => nincs kontaktveszely.

Egy kis furcsasag: Fenyszorora valtaskor egyes autotipusok
megszakitjak egy pillanatra az aramot, amire a xenon "leold", 
ezert egy (nalam) 4700uF-os kondenzator lett felszerelve 
az elektronika bemenetere. Igy mar nem zavarja az a kis tuske...


:> 1. Mennyi volt az ossz kiadasod (anyag, szereles, stb.)?

65eFt a keszlet, 5eFt volt a beszereles.


:> 2. Mennyi ido alatt volt kesz (ott kellett hagyni a kocsit)?

Jo masfel ora. Ott megvarhato volt.


:> 3. Mennyibe kerul egy csere Xenon-"izzo"?

Valami 10..14eFt korul van, de figyelembe veve a tartossagat, nem
valoszinu, hogy egyhamar cserelni kell...


:> 4. Hivatalos-e a dolog (ugy tudom, csak automatikus magassagallitassal 
:> es fenyszoromosoval egyutt az)?

Feynszoromosom van, magassagallito is (nem automatikus). Hiaba lenne
mindketto az autodban, a KF nem fogadja el, mert nem "gyari". Ezert
vizsgara legfeljebb vissza kell tenni a halogent es visszadugni ra
a csatlakozojat. Bontast nem igenyel, csak egocseret.
Nekem 4 ev mulva kell menni vizsgara, addig ki tudja mi lesz a szabaly...

Erdemes tisztan tartani a lampaburat, mert a feny szorodik a koszos
feluleten. Ez  halogenre is igaz persze, csak itt nagyobb a fenysuruseg,
jobban eszreveheto.


:> 5. Hol csinaltak (-tad)?

Szegeden a "Kispofi" nicknevu fazonnal. Xenon forum az indexen:
(http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9008727) 


Szep napokat: Antal Attila
Altea 2.0TDI DSG
+ - re: Re: lampa upgrade... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A szembejovok legnagyobb oromere ugye

Marhasag.

Udv joe
XM 2.1TD
+ - re: re: lampa upgrade (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bar nem nekem szolt:
>Nehany kerdes, mert erdekel:
>1. Mennyi volt az ossz kiadasod (anyag, szereles, stb.)?
55e penz anyag, szereles sajat ero

>2. Mennyi ido alatt volt kesz (ott kellett hagyni a kocsit)?
Kb 6 ora, nem kellett otthagyni mivel en csinaltam

>3. Mennyibe kerul egy csere Xenon-"izzo"?
8-10e penzt emlegetnek egy garnituraert

>4. Hivatalos-e a dolog (ugy tudom, csak automatikus magassagallitassal es
>fenyszoromosoval egyutt az)?
Nalunk ilyen eloiras nincs (XM meg ugy is automatikus magassagallitassal 
rendelkezik :))
Azota ketszer voltam muszakin (KPM), nem kotottek bele.

>5. Hol csinaltak (-tad)?
Otthon, az egesz leirasat megtalalod itt:
http://condrix.fw.hu

Udv joe
XM 2.1TD
+ - re: re: vizpumpa sorsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Legalabbis a vizfogyastol nem. HA jol ertem.
Igen, jol ertetted.

>  Bar en nem a fogyogato hutoviz miatt irtam, (nem draga :) hanem az a
>  gyanum, hogy a vizpumpanal folyik ki az a fogyogato viz. Igy se kell
>  aggodni?
Ez viszont mar gondot is okozhat, ha a vezermuszijra folyik. Az nem 
igazan kedveli a furdozest.

Udv,  Triznyak
+ - re: turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  .....Uresben megpadlozva a gazpedalt (azert csak modjaval) meg se moccan a
>  nyomasmero mutatoja. Terheles alatt (sebessegben haladva) azonnal
>  reagal,.......
Ha nem tevedek, ez egy mechanikus diesel, fix turboval. Akkor pedig csak 
a kipufogogaz mennyisege, es aramlasi sebbessege befolyasolja a turbo 
fodulatszamat. Uresben megporgetve lenyegesen kevesebb, es "hidegebb" a 
kipugaz, mint terheles alatt.

Udv,  Triznyak
+ - VW ABD 1.4 44kw motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva mindenki

Kerdesem lenne a hozzaertokhoz a fenti mocival kapcsolatban, espedig:
vezermuszij cserekor mit kell meg ebben a motorban kicserelni? 2
szerviznel es egy alkatreszeladonal erdeklodtem eddig es 2 megoldast
ajanlottak:
1. vezermuszij csere + feszitogorgo csere
2. vezermuszij csere + vizpompa csere.

Kinek van igaza? Van valamelyikotoknek robbantott ABD tipusu motor
-rajz? Most nincs idom a motort megpiszkalni hogy magam jojjek ra az
igazsagra.

Elore is koszonom!

Udv,
Szabi

Renault Megane II Estate 1.9 dci 120hp
Seat Ibiza II 1.4i 65 hp
+ - Turbo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nezegettem nemreg a turbonyomas merot. Uresben megpadlozva a gazpedalt
> (azert csak modjaval) meg se moccan a nyomasmero mutatoja. Terheles alatt
> (sebessegben haladva) azonnal reagal, meg akkor is amikor a fordulatszammero
> el sem indult folfele. Hogyan is van ez, honnan tudja mikor mi a dolga?

Terheletlenul szabadon emelkedik a fordulatszam, el tud menni a 
tobbletlevego, nem no a nyomas. Terhelten csak lassabban tud 
emelkedni a fordulatszam, ezert no a nyomas.

Azaz a fordulatszam lehetseges novekedesi sebessegen mulik a 
dolog.
+ - Utmosas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  Tudom, leragott csont, magam is irtam mar a temaban, de
	kenytelen vagyok ismet, mert megorulok!
	  Mi a rakert kell az aszfaltot locsolni? Tenyleg ennyire
	muszaj? Elkerulhetetlen? Mi lesz, ha nem locsoljak?
	  Eleg sok helyen jartam mar eletemben, de sem masik va-
	rost meg Magyarorszagon Budapesten kivul, sem mas orszagot
	nem lattam, ahol locsoltak volna az aszfaltot! Raadasul
	itthon sem locsoljak az autopalyakat, orszagutakat, nem
	hiszem, hogy nagyon muszaj!
	  Van itt valaki a listan, aki meg tudna mondani, hogy ez
	valoban ennyire szukseges? Ha igen, miert? Mi lenne, ha
	nem locsolnak? Es miert kell ezt csinalni alig 0 fok felett?
	Mar meg sem varjak a +30 fokot, a nyarat, eppen hogy jo
	ido van, locsolnak.
	  Mar csak arra tudok gondolni, hogy az "automosolobbi"
	intezi a dolgot, mert egyszeruen a sirogorcs kerulget, hogy
	egy fel oraig nem lehet tiszta az a nyavalyas kocsim, csak
	ha megallok a hazam mellett. Sot, meg akkor sem, mert jon
	a locsolokocsi, es "ledzsuvazza"!
	  Kifejezhetetlenul merges vagyok! (Tud valaki "roppant
	merges smiley"-t?...)
	  Udv mindenkinek:

									Nagyak

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS